کارگردان Devil May Cry شرکت کپکام را ترک کرد
هدیاکی ایتسونو (Hideaki Itsuno)، خالق Dragon’s Dogma و کارگردان کنونی سری Devil May Cry، از طریق صفحۀ توییتر شخصی خود اعلام کرد که بهزودی شرکت کپکام را ترک خواهد کرد.
ایتسونو پیام زیر را در این باره به اشتراک گذاشت:
من یک پیام برای تمام دنبالکنندگان خود دارم:
در اواخر آگوست ۲۰۲۴، من کپکام را پس از ۳۰ سال و ۵ ماه ترک خواهم کرد. ممنونم که برای این مدت طولانی از کاراکترها و بازیهایی که مسئول ساختشان بودم، حمایت کردید. امیدوارم که در ادامه نیز بازیها و شخصیتهایی که کپکام خلق میکند را حمایت کنید. از ماه سپتامبر، من یک بازی جدید را در محیطی تازه توسعه خواهم داد. امیدوارم که بتوانم عناوینی سرگرمکننده، زیبا و فراموشنشدنیتر از قبل را برای شما خلق کنم.
منتظر اثر بعدی من باشید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
- سونی ۳۱۹ میلیون دلار از سهام Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، را خریداری کرد
- فهرست نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۲۴ گیمفا
نظرات
🟢 چه اشتباهی …
✅ به هرحال که خیلی خیلی زیاد مشتاق قسمت جدیدش هستیم
بعد ۳۰ سال عجب
معمولا بازیایی که کارگردانشون عوض میشه از ریشه های خودشن فاصله میگیرن و یجورایی دچار الیناسیون میشن
نمونه بارزشم god of war 2018 و god of war ragnarok که با سگانه کلاسیک سنخیتی ندارن
بهتره بگیم گاد آف وار های جدید کلا یه بازی دیگه محسوب میشن و فقط اسمشون Gow هست، تو خوده سری گاد هم نسخه ۳ خیلی تفاوت داشت با نسخه ۱ و ۲
گاد های اصلی همون نسخه اول و دوم بودن که از نظره خودم نسخه اول بازهم در مقایسه با نسخه ۲ بهتره چون خالقش دیوید جفی بود.
۵ تا تفاوت بنیادین گاد ۳ با ۲ رو نام ببر
یکیشم بگی امتیاز مرحله رو میگیری
تغییر در استایل گرافیک و همچنین تغییر در طراحی کاراکتر ها، یکی از مهم ترین تفاوت هاش با دو نسخه اول این بود که فقط در یک منطقه حضور داشتیم و مثل نسخه ۱ و ۲ ماجراجویانه نبود نسخه ۳، اینها خودش خیلی تغیرات اساسی محسوب میشن و ثابت میکنه که Gow 3 از روح ۲ نسخه اول برخوردار نبود.
تغییر در استایل گرافیک؟جز اینکه رزولوشن بهتر شده بود آرت دایرکشن تغییر خاصی نکرد اصلا
در یک منطقه حضور داشتیم؟؟اصلا بازی کردی؟
توی این مورد نمیشه گاد مثال زد
گاد اف وار ۲۰۱۸ دنباله مستقیم ۳گانه نبود
سافت ریبوت بود و باید از ریشه های خودش دور میشد
ربطی ب کارگردان نداشت
اینجوریم میشه گفت ولی من به عنوان یه مثال بولد از گاد او وار استفاده کردم
اتفاقا کپکام برعکسه. برو مصاحبه سازندگان dmc مخصوصا نسخه سوم رو ببین، در مشورت کامل با کامیایی بودن که کپکام رو سال ها قبل ترک کرده یود.
وقتی نمیدونی الکی حرف نزن
کوری بارلوگ کارگردان گاد آف وار ۲ و ۲۰۱۸ بود
۱و۳ چی؟
یک : دیوید جفی
دو : استیگ آزموسن
سه*
اینجا باید سکوت میکردی دیگه
نا اینکا بحثی که باختی رو ادامه میدادی ایرانی
دارم میگم یک و سه کارگرداناشون متفاوت بوده میای میگی باید سکوت میکردی؟
عجب عقل کلی هستی😀
مثال سری GOW نقص داره چون فرنچایز چند کارگردان داشته
پس حرفمو تایید میکنه
عزیز جان کل سری یونان هم نسخه های فرعی هم اصلی هرکدوم ی کارگردان جدا داشتن با این حال کاملا با اصالت بودن
برا همین میگم حرفتون نقص میشه
تاکیدم بیشتر رو ۲۰۱۸ و رگناروکه که حرفمو نایید میکنه
کارگردان نسخه ۲۰۱۸ همون کارگردان نسخه دومه
الان دویل بعدی رو کی میخواد بسازه ؟ 😳😑
اصلا جای نگرانی نداره
دویل می کرای امضای خودشو داره.
گیمپلی بازی یه گیمپلی ثابت شده است و با مقداری خلاقیت بیفته دسته کسی میتونه بترکونه.
از بابت گیمپلی اصلا جای نگرانی نیست
اما داستان…
فکر نکنم حالا حالا ها ساخته شه شاید بره برا نسل بعد ، نسخه ۵ هم با کلی فاصله عرضه شده بود
قبلا هم تو نظراتم گفتم با اینکه ریسک زیادی داره احتمال اینکه کپکام dmc بعدی رو به یه کارگردان دیگه داده باشه بالاست(با اینکه از نسخه دوم تا ششم کارگردانش بوده). معلومم نیست شاید داره مراحل توسعه رو میگذرونه
دوم تا ششم؟
حالت خوبه؟
۲ و ۳ و ۴ و ۵
چطوری میشه دوم تا ششم؟
منظورم ۶ تا نسخه ای بود که روش کار کرده بود. ۲ ۳ ۴ ریبوت و ۵.
این تو ریبوت کاره ای بوده؟
نمیدونستم
ممنون که گفتی🙏
آره درسته کارگردان اصلی Tameem Antoniades بود ولی ایتسونو سوپروایزر کارگردان بود
خبری به شدت نا امید کننده با این وضعیت امیدوارم دی ام سی به سمت اشتباهی نره
کاش امروز اول آگوست بود 😭
بجای dmc6 دراگونز داگما ساختی الانم که داری میری.
حق الناس گردنته 🥲
تجربه ثابت کرده هرکی از کپکام بیرون رفت توفیق زیادی بدست نیاورد. نمونش شینجی میکامی، یا حتی کامیا که درسته با بایونتا دستاوردی داشت ولی خب آخر سر به مشکل خورد و اومد بیرون، الانم ایتسونو که شاید بازنشسته باید میشد ولی مشخصه میخاد پروژه ی دیگه ای رو جلو ببره.
هیچ شناختی از سریه دویل می کرای ندارم اما ناراحت شدم…
باور کن نصف عمرت در فناست اگر این بازی تو کریرت نباشه
حیف شد، سری dragon’s dogma خیلی پتانسیل داره، ایکاش نسخه سوم هم ازش میساخت.
در کل امیدوارم پروژه بعدیش موفق باشه.
.
حالا تکلیف dlc شایعه شده نسخه ۲ چی شد؟ رو اونم کار کرده؟
ما نگران devil may cry هستیم dragons dagma چیه دیگه؟
دغدغه های من با شما متفاوته، ولی امیدوارم وضعیت dmc بدون کارگردان فعلیش خوب پیش بره.
بعد راجب dragon’s dogma، اینکه خود هیدهآکی خلقش کرده، فکر نکنم انتخاب عجیبی کرده باشه، چون راجب dragon’s dogma یک گفته بوده بازی ای خلق کرده که از دوران مدرسه اش آرزوش رو داشته، هرچند نقشش تو به اینجا رسوندن dmc پرنگ بوده، بهرحال کارگردان نسخه ۲ تا آخر بوده.
انتخاب dd بجای dmc متاسفانه به نفع همه نبوده، من هم قصد خراب کردن حال شما رو نداشتم.
سی سال یعنی ورودش به بازار کار و بازنشستگیش کپکام بوده همه چیش از کپکام بوده البته خلاقیت خودش هم بوده ولی خوب کشف خلاقیت ادم خلاق سرمایه گذاری روش خیلی مهمه
پس باید با دانته خدافضی کنیم یکی از گنگ ترین شخصیتها که از بچگی همراهم بود
Devil May Cry 6 پس چی 🙁 میشه حداقل DMC 3 ریمیک کن
سری دویل می کرای با اون همه خفنی و جذابیتش و با توجه اینکه پدر سبک هک اند اسلش هم حساب میشه ظاهرا گرفتار نفرین زها شدن کارگردان ها شده،اول هیدکی کامیا بعد از توسعه نسخه اول کپکام ول کرد،حالا هم ایتسونو که از نسخه ۳ تا ۵ کارگزدانی این سری به عهده داشته
میخوام صادق باشم،با این خبر متاسفانه امیدی به نسخه بعدی dmc چندان امیدی ندارم،حالا چه به زودی خبری از نسخه بعدی بیاد یا نه،چه حیف که یکی از بزرگترین بازی ها ویدیویی محبوبم به این وضع افتاده
(حداقل قرار نیست یه جهش گیم پلی،مثل جهش از نسخه ۴ به ۵ ببینیم)چون نسخه دوم این سری هم با تغییر کارگردان سقوط داشت
(یه مثال دیگه،اقا ایتاگاکی،کارگردان نسخه اول و دوم Ninja Gaiden هم بعد از ترک نینجا تئوری، نسخه سوم این مجموعه دیگه اونقدرا مدفقیت آمیز نبود)
کپکام هرگز نگفت کارگردان نسخه دوم کی بود که ایتسونو بجاش اومد و فقط چندماه تا ددلاین فاصله داشت تا برسونه بازیو. ولی ایتسونو یجا تو مصاحبه گفتش وقتی گفتن بیا کارگردان بشو کسی نیست گفت باشه قبول اما بشرطی که نسخه سوم رو هم به من بدین(که از اول خودم روش کار کنم و بعد ها خیلی از گیمرها اونو بهترین نسخه بازی میدونستن)
بنظرم dmc جز معدود بازی هایی هست که اینهمه کارگردانش یک نفر بوده. و بنظرم کلی کارگردان و ایده پرداز موفق تو کپکام هستن که کارو دربیارن. اما من شخصا مطمئنم اگر نسخه دیگه ای قراره ساخته بشه کپکام قطعا کسی رو کارگردان میذاره که تو نسخه های قبلی با ایتسونو کار کرده باشه و به قول معروف هرچی اون ریخته باشه رو جمع کرده باشه.
من نمیخوام سنگ نا امیدی بکوبم، اما مگر اینکه شخصی بوده باشه که تمام این مدت پیچ و خم از ایتسونو یادگرفته باشه
به یاد داشته باشیم ،برای مثال،استدیویی مثل اسکورانیکس با اون همه بودجه و هزینه و … نتونست توی final fantasy 16 گیم پلی در حد دویل می کرای ظاهر کنیم،پس مطمئنم که برای یه دویل می کرای خوب،بیشتر از بودجه نیاز داره(حتی عنوانی مثل devil may cry pinncle of combat که بدون ایتسونو ساخته شد،ظاهرا نتونست گیم پلی درستی ارائه بده،با اینکه به یاد دارم چند سال در دست توسعه بوده(چون خودم پلی اش ندادم،نمیتونم واقعا بکوبمش یا تعریفش کنم)
حالا امیدوارانه دست یه شخص خوب پروژه برسه، ولی بدون ایتسونو قطعا کار سخت تری این پروژه در پیش داره
(نمیدونسم اون قضیه رو درمورد dmc2 ، پس فقط برای ملامت اسمش گذاشتن به عنوان کارگردان..واقعا سنگینه، ولی دمش گرم که ایتسونو دویل می کرای نجات داد و نزاشت به سرنوشت asura wrath تبدیل بشه)
تردید نکن همین کارو میکنه. یه نمونه آهنگساز بازی که از نسخه دوم تا چهارم tetsuya shibata بود که کپکام رو ترک کرد کپکام هم آهنگساز نسخه پنجم رو kota suzuki گذاشت که بری ببینی تو بازی های قبلی زیردست shibata بوده و انصافا هم کارش خوب از آب دراومد. مطمئن باش تو کارگردانی هم همچین رویه ای رو ادامه میدن و نمیرن یه نفر از خیابون بیارن بگن بیا کارگردان بشو. من مطمئنم حتی با ایتسونو هم در ارتباط باقی میمونن و ازش مشورتی میگیرن مثل کامیا که رفته بود.
فاقد اهمیت
کودک :