تاریخچه مافیای سیسیل؛ بازی Mafia The Old Country چگونه باید باشد؟
در این مقاله قصد داریم نگاهی کوتاه به تاریخچه مافیا (Mafia) و حدس گمانی درباره این اثر جدید داشته باشیم.
نگاهی گذرا
سری Mafia یکی از معروفترین و محبوبترین مجموعهها در ژانر اکشن-ماجراجویی با تمرکز بر داستانهای جنایی است که از زمان انتشار اولین نسخه در سال ۲۰۰۲ تاکنون، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده. این مجموعه با ارائه داستانهای پرمحتوا، شخصیتپردازیهای عمیق و جهانهای باز (البته دارای محدودیت های خاص خود)، که غالباً بر اساس دهههای گذشته و دوران مافیایی در ایالات متحده ساخته شدهاند، شناخته میشود. هر نسخه از این سری تلاش کرده است تا بازیکنان را به دل تاریخ برده و آنها را در محیطهای واقعی و تاریخی غوطهور کند. اولین نسخه از این سری، بازیکنان را به دوران طلایی جنایت در ایالات متحده در دهه ۱۹۳۰ برد، جایی که شهر خیالی Lost Heaven با الهام از شیکاگو و نیویورک طراحی شده بود. این بازی به دلیل داستانسرایی قوی و طراحی محیطی چشمگیر مورد تحسین قرار گرفت. Mafia II در سال ۲۰۱۰ با پیشرفتهای گرافیکی و گیمپلی بهبود یافته منتشر شد و بازیکنان را به دهه ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ برد، این بار در شهری خیالی به نام Empire Bay که ترکیبی از شهرهای نیویورک و سانفرانسیسکو بود.
Mafia III که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، به دهه ۱۹۶۰ و شهر New Bordeaux، الهام گرفته از نیواورلین، منتقل شده و داستانی تاریک و میتوان گفت پیچیدهتر را در قالب یک جامعه مملو از تبعیض نژادی و فساد سیاسی ارائه داد. اکنون، زمان آن رسیده است که برای یک ماجراجویی بینظیر در دل سیسیل آماده شویم؛ سفری که نه تنها ما را با داستانهای پر رمز و راز و پیچیده مافیایی آشنا میکند، بلکه به ما این فرصت را میدهد تا از نزدیک با زیباییها و تاریکیهای این جزیره تاریخی روبرو شویم. Mafia: Old Country بیش از هر زمان دیگری، به ریشههای واقعی مافیا نزدیک شده و بازیکنان را در دل یکی از معتبرترین مکانهای جنایی جهان قرار میدهد. آماده باشید تا به دنیای سیسیل وارد شوید؛ جایی که هر کوچه و خیابان، داستانی برای گفتن دارد و هر تصمیمی میتواند پیامدهای سنگینی به همراه داشته باشد.
ابتدا بهتر است با ریشه و تاریخچه مافیا آشنا شویم.
سیسیل مهد مافیا
مافیا به عنوان یک پدیده سازمانیافته و پیچیده در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در سیسیل، جزیرهای در جنوب ایتالیا، شکل گرفت. این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، همواره مورد تهاجم و تسلط قدرتهای مختلف بوده است. این شرایط، زمینهساز ایجاد نوعی ساختار قدرت محلی گشت که بعدها به عنوان مافیا شناخته شد. در ابتدا، سیسیل یک جامعه کشاورزی بود که عمدتاً توسط زمینداران بزرگ کنترل میشد. کشاورزان و کارگران اغلب در شرایط سخت و ناعادلانهای زندگی میکردند و دولت مرکزی به دلیل ضعف ساختاری و فساد گسترده، توانایی چندانی برای حمایت از مردم نداشت (سیسیل عملا یک منطقه جدا بود). این وضعیت، خلأ قدرتی را ایجاد کرد که گروههای محلی و شبهنظامی به سرعت از آن بهرهبرداری کردند. این گروهها که در اصل برای حفاظت از املاک و منافع زمینداران به وجود آمده بودند، به تدریج قدرت و نفوذ بیشتری پیدا کردند. در اوایل شکلگیری، مافیا بیشتر به عنوان گروههای محافظتی عمل میکرد که وظیفه داشتند از زمینها و محصولات کشاورزی در برابر دزدان و شورشیان محافظت کنند. اما با گذشت زمان، این گروهها خود به عامل اصلی ترس و ارعاب تبدیل شدند.
مافیا با استفاده از تاکتیکهایی مانند اخاذی، تهدید و خشونت، کنترل بخشهای گستردهای از جامعه را به دست گرفت. یکی از دلایل اصلی موفقیت مافیا در سیسیل، ضعف دولت مرکزی و فقدان نهادهای قانونی کارآمد بود که به این گروهها اجازه داد تا به راحتی قدرت خود را گسترش دهند (آنها همه جا حضور داشتند). مافیا به عنوان یک سازمان جنایی، به سرعت در جامعه سیسیل ریشه دواند. این گروهها نه تنها در فعالیتهای غیرقانونی مانند قاچاق و قتل دخیل بودند، بلکه در روابط اجتماعی و اقتصادی جامعه نیز نفوذ داشتند. مافیا با ایجاد شبکههای پیچیدهای از وفاداری و تبعیت، توانست خود را به عنوان یک نیروی قدرتمند در جامعه سیسیل تثبیت کند. این شبکهها بر اساس مفاهیمی مانند اومرتا (قانون سکوت) و خانواده که هسته اصلی وفاداری مافیایی را تشکیل میدادند، عمل میکردند. از آنجا که سیسیل از نظر جغرافیایی و فرهنگی از بقیه ایتالیا جدا بود، مافیا توانست به طور موثر در این جزیره گسترش یابد و به نوعی دولت سایه تبدیل شود. مالکان بزرگ و افراد بانفوذ محلی، به تدریج به جای دولت، به مافیا روی آوردند تا مشکلات خود را حل کنند. این تعاملات باعث شد تا مافیا به تدریج کنترل خود را بر تجارت، سیاست، و حتی امور قضایی منطقه اعمال کند.
محدودیت بیشتر
بازی Mafia: Old Country که در سیسیل جریان دارد، ممکن است برای بازیکنان چالشهای متعددی به همراه داشته باشد. یکی از محدودیتهای احتمالی میتواند به خاطر محیط تاریخی و جغرافیایی سیسیل باشد. سیسیل در آن دوران به عنوان یک جزیره نسبتاً منزوی و با زیرساختهای محدود شناخته میشد، که میتواند باعث محدودیت در دسترسی به سلاحها، وسایل نقلیه و منابع مختلف شود. همچنین، قوانین محلی و فرهنگ قوی مافیا میتواند بازیکنان را مجبور کند تا بیشتر در سایه عمل کنند و به جای استفاده از خشونت مستقیم، به تاکتیکهای پنهانی و دیپلماتیک روی بیاورند. از سوی دیگر، سیسیل یک منطقه کوچک با جوامع نزدیک به هم است که میتواند شناسایی و پیگیری بازیکن را برای دشمنان و پلیس محلی آسانتر کند. این امر ممکن است به محدودیت در حرکات آزادانه بازیکن و نیاز به مخفیکاری بیشتر منجر شود. همچنین، چون سیسیل یک جزیره است، بازیکن ممکن است با محدودیتهای جغرافیایی روبهرو باشد که فرار یا جابهجایی سریع را دشوار میکند. محدودیتهای ارتباطی و اطلاعاتی نیز میتوانند به چالشهای بازی بیفزاید، زیرا در آن دوران اطلاعات به راحتی قابل دسترسی نبود و بازیکن باید برای دستیابی به اطلاعات مهم به منابع محلی یا روشهای خاص تکیه کند. این مسائل به طور کلی میتوانند بازی را دشوار و بازیکن را مجبور کنند که استراتژیهای متفاوتی نسبت به نسخههای قبلی بازی پیش بگیرد.
لذت تصاحب
بازی Godfather II با سیستم حلقههای جنایت خود یکی از نوآورانهترین ویژگیها را در ژانر بازیهای مافیایی به ارمغان آورد. این سیستم به بازیکن اجازه میداد تا به تدریج امپراتوری جنایتکاری و مافیایی خود را با تصاحب و مدیریت مجموعهای از کسبوکارها و عملیاتهای غیرقانونی گسترش دهد. ایده حلقههای جنایت به معنای واقعی کلمه بازیکن را به عنوان یک دون مافیا قرار میدهد که نه تنها به مأموریتهای مختلف میپردازد بلکه باید به مدیریت یک شبکه جنایی پیچیده و پویا نیز توجه داشته باشد. فرضا استفاده از چنین سیستمی میتواند به بازیکنان اجازه دهد تا انواع مختلفی از عملیاتها مانند اخاذی و قمار را کنترل کنند. این سیستم همچنین به بازیکنان اجازه میدهد تا با استراتژیهای مختلف به تجربه بازی بپردازند. بازیکن میتواند با استفاده از خشونت و تهدید، رقبا را حذف کرده و کسبوکارهای آنان را تصاحب کند، یا از طریق دیپلماسی و همکاری با سایر گروههای جنایتکار به گسترش نفوذ خود بپردازد. این انتخابها و نتایج آنها به بازیکن اجازه میدهد که داستان خود را شکل دهد و هر بار که بازی را تجربه میکند، نتایج متفاوتی به دست آورد.
علاوه بر این، سیستم حلقههای جنایت میتواند به ایجاد تنوع در گیمپلی کمک کند. بازیکن ممکن است در یک لحظه درگیر نبردی برای تصاحب یک باشگاه شبانه باشد و در لحظه بعد مجبور شود که یک توطئه پیچیده برای سرقت از یک بانک را برنامهریزی کند. این رخداد های چندگانه باعث میشوند که بازی حسی تازه، پویا و هیجانانگیز داشته باشد و از یکنواختی دور شود. یکی دیگر از مزایای چنین سیستمی، این است که میتواند به بازیکنان نوعی حس واقعی از قدرت و کنترل بدهد. با گسترش حلقههای جنایت، بازیکن به تدریج تأثیر و نفوذ بیشتری در دنیای بازی پیدا میکند و این مسئله میتواند یک انگیزه قوی برای ادامه باشد. بازیکنان میتوانند روی تقویت دفاعی و امنیتی امپراتوری خود کار کنند تا رقبا به یک تهدید جدی تبدیل نشوند و این موضوع به طور مداوم بازیکنان را درگیر و مسئول نگه میدارد.
۱۹۰۰ و ظهور شیاطین
یکی از دلایل مهم قدرت مافیا در این دوره، وابستگی بسیاری از سیاستمداران و مقامات به آنها بود. مافیا با ارائه حمایتهای مالی و تضمین امنیت، به سیاستمداران کمک میکرد تا در قدرت باقی بمانند، در عوض سیاستمداران هم چشم خود را بر فعالیتهای غیرقانونی مافیا میبستند. این وضعیت باعث شد که مافیا به شکلی از نیروی پنهان تبدیل شود که عملاً بر بسیاری از بخشهای سیسیل تسلط دارد. در همین زمان، مهاجرت گسترده از سیسیل به ایالات متحده آغاز شد. فقر و شرایط سخت زندگی، بسیاری از سیسیلیها را به ترک سرزمین خود وادار کرد. اما در میان این مهاجران، اعضای مافیا نیز به دنبال فرصتهای جدید در دنیای جدید بودند. با ورود به شهرهایی مانند نیویورک، شیکاگو و بوستون، مافیاییهای مهاجر شروع به ساختن شبکههای جنایی جدیدی کردند که به تدریج تبدیل به سازمانهای بزرگ و قدرتمند در ایالات متحده شد. این مهاجرت به مافیا اجازه داد که نفوذ خود را از سیسیل به یک سطح بینالمللی گسترش دهد.
ترور و خشونت سیستماتیک یکی از ابزارهای اصلی مافیا برای حفظ قدرت و کنترل بر مناطق تحت نفوذشان بود (حتی اگر حکمی علیه مافیا صادر می شد، قاضی پرونده شانس کمی برای زنده ماندن داشت). مافیا برای مقابله با هرگونه تهدیدی، از جمله رقبای داخلی و خارجی، به طور منظم از ترور و ارعاب استفاده میکرد. افراد یا خانوادههایی که از دستورات مافیا سرپیچی میکردند، به سرعت با خشونت بیرحمانه مواجه میشدند. این خشونت نه تنها برای حذف دشمنان، بلکه برای ارسال پیامی به دیگران بود: «مخالفت با مافیا مجازاتی سنگین و بیرحمانه در پی خواهد داشت». این سیاست ترور و خشونت به مافیا کمک کرد تا بر جمعیت سیسیل تسلط یابد و هرگونه مخالفتی را سرکوب کند. بسیاری از شاهدان جرائم مافیا از ترس جان خود، از شهادت دادن خودداری میکردند و این مسئله باعث میشد که مافیا بتواند بدون ترس از پیگرد قانونی، به فعالیتهای جنایی خود ادامه دهد.
انعطاف در روابط
در بازی یکی از ویژگیهای جذاب و کلیدی میتواند این باشد که به بازیکن اجازه داده شود تا با خانوادههای مافیایی مختلف تعامل و معامله داشته باشد. این آزادی به بازیکن امکان میدهد تا در دنیای پیچیده مافیا، تصمیمات استراتژیکی بگیرد که به شکلگیری مسیر داستان و قدرت او کمک کند. در دنیای مافیا، روابط میان خانوادههای مافیایی نقش اساسی در تعیین موفقیت یا شکست دارد. در بازی Mafia: Old Country، این عنصر به خوبی میتواند بازتاب داده شود. بازیکن به عنوان عضوی از یک خانواده مافیایی، با فرصتهایی برای معامله و مذاکره با دیگر خانوادههای مافیا مواجه میشود. این معاملهها ممکن است شامل توافقهای تجاری، حمایت نظامی، تقسیم مناطق نفوذ، یا حتی اتحادهای موقت برای مقابله با دشمنان مشترک باشد. یکی از نکات مهم در این نوع بازیها، انتخابهای اخلاقی و استراتژیک بازیکن است. بازیکن میتواند تصمیم بگیرد که با کدام خانوادهها متحد شود و کدام خانوادهها را به عنوان دشمن خود انتخاب کند. این تصمیمات بر اساس سود و زیانهایی که از هر معامله به دست میآید، گرفته میشود و ممکن است تأثیرات طولانیمدتی بر داستان بازی و قدرت بازیکن داشته باشد.
مکانیسم این معاملهها میتواند به شکل مذاکراتی پیچیده و پویا باشد، جایی که بازیکن باید درک دقیقی از نیازها و نقاط ضعف هر خانواده مافیایی پیدا کند. مذاکرهها میتوانند شامل تهدید، رشوه، وعدههای دروغین، یا حتی نشان دادن وفاداری باشد. هر تصمیمی که بازیکن میگیرد، میتواند پیامدهایی غیرمنتظره به دنبال داشته باشد و داستان بازی را به جهات مختلف سوق دهد. یکی از جالبترین جنبههای چنین سیستم آزادی در بازی، این است که بازیکن نه تنها میتواند با خانوادههای مختلف مافیا تعامل داشته باشد، بلکه میتواند به صورت مخفیانه و زیرکانه به برخی خانوادهها خیانت کند یا حتی دو خانواده را به جنگ با یکدیگر وادار نماید. این امکان به بازیکن اجازه میدهد تا نقش یک دلال قدرت در دنیای مافیا را بازی کند و از هر فرصتی برای تقویت موقعیت خود استفاده کند.
امیدواریم
طرفداران بازی Mafia مدتهاست که خواهان بازگشت این سری به ریشههای اصیل خود هستند؛ به همان فضای واقعی و عمیق که در نسخه ابتدایی بازی به تصویر کشیده شده بود. انتخاب سیسیل به عنوان محیط نسخه جدید میتواند این خواسته هواداران را برآورده و فرصتی منحصربهفرد برای سازندگان ایجاد کند تا به اصالت داستانی و هویتی سری بازگردند. سیسیل، به عنوان زادگاه مافیا و سرزمینی که تاریخچهای طولانی و پیچیده با این سازمان دارد، بستر مناسبی برای ارائه یک داستان غنی و واقعگرایانه است.
فضای سیسیل با فرهنگ سنتی، مذهبی و پر از رمز و رازهای تاریخی، به سازندگان این امکان را میدهد تا جهانی را بازسازی کنند که نه تنها از نظر بصری جذاب باشد، بلکه در آن تعاملات و روابط بین شخصیتها واقعگرایانه و پیچیدهتر شوند. معماری کهن، خیابانهای باریک و کوچهپسکوچههای مخفی میتوانند فضای سرد و ترسناک جهان مافیا را به خوبی القا کنند و بازیکنان را به دنیای تاریک و خطرناک آن زمان ببرند. این محیط غنی به طور طبیعی بستری مناسب برای روایت داستانهایی از خیانت، وفاداری و درگیریهای قدرت است. یکی از اصلیترین دلایل محبوبیت نسخههای اولیه Mafia، حس نوستالژی و واقعگرایی آنها بود. این حس که بازیکنان در قلب یک امپراتوری جنایتکار و سنتی قرار دارند، باعث میشد تا تجربه بازی به شدت واقعی و پرتنش باشد. بازگشت به سیسیل و بازآفرینی آن محیط قدیمی و تاریخی میتواند همان حس نوستالژیک را دوباره زنده کند و به هواداران قدیمی این حس را بدهد که بازی به ریشههای خود بازگشته است.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
مثل بازی کارتی مافیا یا بازی مافیا پدرخوانده در شبکه خانگی بتونیم نقش های دیگه هم داشته باشیم
WTF?!
😐 اشتباه فهمیدی داداش
داداش راهو اشتباه اومدی ۲کیلومتر برو به چپ
😆😆😆
هر بازیکن یک نقش منحصر به فرد و تاثیر گذار داشته باشد فقط صرفا به کسی که رییس مافیا شد اکتفا نشه و بتوانیم یاران کمکی رییس مافیا هم بشیم.
نمیدونم حرف بدی زدم؟!
جاسوس/جادوگر/دستکج/دکتر/دکتر☆/دندانپزشک/زندانبان/شکارچی/شکارچی☆/شهردار/فدایی/فدایی☆
فرشته نجات/فرشته نجات☆/قاضی/قهرمان/کارآگاه/کارآگاه☆/کشیش/گردن کلفت/گورکن/گورکن☆/نانوا/وکیل
تعامل با خانواده های مافیایی مختلف ،همین یکی میتونه بازیو خیلی خیلی جذاب کنه،یعنی شما انتخاب کنی کی پیروز بشه کی بازنده،کی بمیره کی زنده بمونه،شیطان باشید یا فرشته!
کلا از گیم هایی که حق انتخاب زیاد میدن واقعا لذت میبرم،امیدوارم وقتی هم عرضه میشه روی گیم پس بیادش تا بتونیم ازش فیض ببریم 👌
بنظرم مافیا باید ۲ بخش داشته باشه، بخش اول داستان بازی که مثل نسخه اول خطی باشه، ولی بخش دوم حالت اوپن ورد که بتونی توش منطقه بگیری و تعامل کنی و به قول شما خوب یا بد باشی
راست میگی اگه گزینه های انتخابیه بازی های نقش آفرینی رو داشته باشه که نور علی نور میشه مثل بازی های تل تیلز
🔹درود🔹
🟢 امیر جان حالا ما هرچه خیال پردازی کنیم درباره بازی، به هرحال سازندهها هرطور که باب سلیقهی خودشان است، عمل میکنند …
✅ من فقط میتونم بگم، امیدوارم از هرسه نسخه چندین مرتبه بهتر و ارزشمندتر باشد، به خصوص نسخه سومش !!
سلام دوست من، امیدوارم حالت خوب باشه.
بله قاعدتا انتظارات همیشه قرار نیست به عمل بیان.
🟢 تشکر امیرحسین عزیز 🌺✨
✅ منم امیدوارم بانشاط و سلامت باشی 💚
برای بازی mafia the old country که منتظرش هستیم به شدت هیجان دارم و امیدوارم نقاط ضعف آثار قبل رو کمرنگتر و نقاط قوتش رو تا حد ممکن پررنگتر کنه✌🏼
داستان و موسیقی مطمئنا قراره خوب باشه طراحی محیط هم خوب در میاد
ولی حتما باید بچسبند به گیم پلی بازی ۲ تا نسخه اخیر خیلی داغون بودند اصلا نمیشد اسمشون گذاشت گیم پلی از سیستم کاور گیری افتضاح تا نشونه گیر ی و دویدن کاراکتر بازی شلیک کردن و هوش مصنوعی دشمنان فیزیک اسلحه ها همشون افتضاح بودند و اصلا هم قابل توجیح نیست
بازی تعاملی خیلی خوب میشه تو این ژانر ، خود پلیر با انتخاب هاش سرنوشت خانواده و تجارتشون رو رقم بزنه
من هنوز وقتی به بازی مافیا فکر میکنم، موسیقی منوی مافیا ۱ توی ذهنم پلی میشه.
چقدر خاطره داشتیم با نسخه اول و دوبله دارینوس 🤩
سری مافیا یک سری فوق قوی در دنیای گیم محسوب میشن مخصوصا نسخه اول و دوم.نسخه سوم داستان بسیار گیرایی داشت ولی واقعا نمیدونم واقعا مشکلات زیاد بود طوری که دیده نشد به اندازه نسخه های اول ولی ولی واقعا از ته دل میگم به این گیم امید بسیار زیادی دارم.هنگر تاریخچش یکم خرابه ولی حسم میگه یه چیز خوب قراره تحویل بده
اگه مث مافیای ۳ خراب نکنن که چه بشود، امیوارم مثل نسخه دوم باشه از لحاظ داستانی عالی باشه😍
آخ پسر همینجوری که داشتم میخوندم پست رو آهنگ منو مافیا ۲ داشت تو ذهنم پخش میشد
امیدوارم گیم خوبی در بیاد نسخه جدید
هرگونه که میخواهد باشد همانند نسخه دوم باشد
ما قانون خود را داریم و قانون شکنها را مجازات میکنیم کاری که پلیس از انجام آن عاجز است
(شعار واقعی مافیا در اون دوران )
اگه گزینه های انتخابیه بازی های نقش آفرینی رو داشته باشه که نور علی نور میشه مثل بازی های تل تیلز
من به شما پیشنهاد میدم بازی empire of the sin رو انجام بدیر
یه ایده ای تو سرم افتاده یه داستان مافیایی با رگه های سیاسی برای ساخت یه بازی در تهران دوره رضا شاه یعنی همون دورانی که سریال کارآگاه علوی یا کیف انگلیسی داستانش جریان داشت یا همین سریال شهرزاد دوران شروع مدرنیته در ایران بعد دوران دارک قاجار و گراند هتل و کافه نادری لاله زار لوکیشن های مهمی در این داستان هستن قطعا گیم پلی اکشن داخل بازی خیلی خیلی نقش کلیدی داره و استفاده از کاراکترها کلیدی و شناخته شده اون زمان ولی چون داستان مافیایی هست قطعا رگه های سیاسی از جناح ها و گروه های مختلف اون زمان باید نشون داده بشه و بدون سانسور چون کلاب ها و تفریحات شبانه لاله زار هم بخشی از داستان باید باشه در کنار گروهای سیاسی درگیر اون زمان قطعا داخل کشور مجوز نمیگیره داستان داره هدفش باید مخاطب بین المللی باشه که البته درستش هم عرضه بین المللی هست ولی چقدر جالب میشه یه همچین داستانی رو یه تیم کاربلد (ترجیحا خارجی و ناشرها شناخته شده ولی نشد یه تیم داخلی مثل استودیو سازنده فرزندان مورتا که با عرضه جهانی آشنا هست کاربلد تیم آقای فصیحی )توسعه بده و داخل استیم عرضه بشه بخدا خیلی پتانسیل داستانی تو این کشور هست چه از نظر افسانه ها و ادبیات کلاسیک چه تاریخی قبل از اسلام بعد اسلام دوران مشروطه دوران مدرنیته ایران یا همین جنگ هشت ساله منتها جوری که برای مخاطب جهانی جذاب باشه دیالوگ ها مصنوعی شعاری نباشه مثل کال اف دیوتی دست طرف باز باشه همه چی رو روایت کنه جانبدارانه نباشه چقدر میتونه کمک کنه دیده بشه این کشور و بخشی از بازیگران جدید شرقی ویدیو گیم باشه مخصوصا در خاورمیانه که سونی هم برای بخش منا وجذب استعدادهای جدید خاورمیانه برنامه ریزی داره اینجا هست که باید خود بازی سازها کاراشون رو عرصه کنن چون اینجا برخلاف ترکیه عمان امارات قطر پشتیبانی دولتی و دسترسی به اینترنت آزاد و موتورهای بازی سازی استورهای و ناشرها بزرگ نداره خیلی اما جالب میشه داستان مافیایی حنایی در تهران اون زمان با اون فرم و استایل خانه ها خیابانها کافه ها اروپایی لاله زار سنگ فرش شده به تقلید از شانزلیزه پاریس تئاتر و کافه های شبانه صدای موزیک چراغ های روشن در شب رفت آمد مردم و جاهل های اون دوره بخشی از مراحل و خیابانهای پویا که زندگی جریان داره رو نشون بده یکدفعه یه گروه از ماشین پیاده بشه بارونی کلاه پهلوی رو سرشون مسلسل های انگلیسی دستی تپانچه به دست برای یه ترور یا کشتن فردی داخل داستان کلاب رو به رگبار ببندن همراه با کشتن فرد مذکور و زنها و مردهایی که در حال بزن بکوب هستن ما که کاراکتر اصلی هستیم موفق به فرار یا درگیری باهاشون میشیم چه به عنوان کارآگاه پلیس که برای تحقیق رفتیم اونجا چه به عنوان یکی از افراد باند رقیبشون
با این ایده ای که دادی گونی انتظارت را میکشد. 😀
تاریخ و فرهنگ ایران قابلیت بازیسازی خیلی خوبی داره ولی متاسفانه بخاطر تحریم ها و تندروی ها از جامعه بین الملل دور موندیم
خودمون که بلد نیستیم. بقیه هم که بلدن دسترسی ندارن
2k رو ان بی ای کشت ، امیدوارم که حداقل با زنده کردن ای پی هایی که باهاش شناخته شده دوباره برگرده خبر خوب این بود که دیپ سیلور هم دوباره برگشته به 2k