بازی Stellar Blade بیش از ۳۳ میلیون دلار برای سازندگان سودآوری داشته است - گیمفا
بازی Stellar Blade بیش از ۳۳ میلیون دلار برای سازندگان سودآوری داشته است - گیمفا
بازی Stellar Blade بیش از ۳۳ میلیون دلار برای سازندگان سودآوری داشته است - گیمفا
بازی Stellar Blade بیش از ۳۳ میلیون دلار برای سازندگان سودآوری داشته است - گیمفا
بازی Stellar Blade بیش از ۳۳ میلیون دلار برای سازندگان سودآوری داشته است - گیمفا
بازی Stellar Blade بیش از ۳۳ میلیون دلار برای سازندگان سودآوری داشته است - گیمفا

بازی Stellar Blade بیش از ۳۳ میلیون دلار برای سازندگان سودآوری داشته است

امین رحیمی
۲۳:۲۸ ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
stellar blade eve

استودیوی Shift Up با بازی Stellar Blade به موفقیت زیادی دست پیدا کرد. نه تنها فروش بازی مذکور از یک میلیون نسخه فراتر رفت، بلکه نمره‌ای عالی در متاکریتیک داشت و باعث شد تا استودیو به شهرتی جهانی برسد.

ناگفته نماند که استودیوی Shift Up موفقیت مالی فوق‌العاده‌ای را در نتیجه انتشار اولین بازی بزرگ خود کسب کرد. پس از افزایش قابل توجه سهام، حالا تیم سازنده گفته که در سه ماهۀ دوم ۲۰۲۴ درآمدزایی بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است.

بر اساس آخرین گزارش مالی، رشد ۶۵.۴ درصدی درآمد سالانه استودیو تایید می‌شود. همچنین در طول سه ماهۀ دوم، ۴۸ میلیون دلار کسب کرده است.

موفقیت Stellar Blade به طرز قابل توجه‌ای به این دستاورد کمک کرد و سود عملیاتی را به ۳۳.۱ میلیون رساند، که نسبت به سال قبل ۴۹ درصد افزایش داشته است. سود خالص نیز ۵ درصد افزایش یافت.

در حالی که استودیوی Shift Up پیش از این در صنعت بازی‌های موبایل پیشرفت کرده بود، تقریباً ۶۰ درصد از درآمد سه ماهۀ پیشین مربوط به بازی Goddess of Victory: Nikke می‌شد. Stellar Blade از زمان عرضه، به تنهایی ۱۹ میلیون دلار از درآمد استودیو را تامین کرده است.

باید یادآوری کرد که Shift Up هنوز نسخۀ PC بازی مذکور را منتشر نکرده و تنها با عرضۀ نسخۀ پلی استیشن ۵ بازی به چنین آماری دست یافت.

تیم سازنده هم‌‎اکنون در تلاش است تا پورت نسخۀ PC آماده شود و همچنین، در نظر دارد تا محتوای اضافۀ بیشتری برای بازی منتشر کند. با توجه به موفقیت تجاری Stellar Blade، بعید نیست که شاهد دنبالۀ بازی باشیم.

به غیر از استودیوی Shift Up، سازندگان Lies of P نیز به موفقیت‌های مشابه‌ای رسیدند. هر دو استودیو تاثیر قابل توجه‌ای بر صنعت بازی کره داشتند و دیگر توسعه‌دهندگان را تشویق به ساخت عناوین AAA باکیفیت می‌کنند.

ARSHIAAAARoyalknightナルトうずまきiceskylordRichmanZabiFidoerfankarimiپروفسور بی سوادNimaAQUARIUSDARKSIRENAEOآریاbrother of deathJohnny joestarAmscJimijeysonBLACK GOKUmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Stellar Blade بیش از ۳۳ میلیون دلار برای سازندگان سودآوری داشته است - گیمفا
بازی Stellar Blade بیش از ۳۳ میلیون دلار برای سازندگان سودآوری داشته است - گیمفا
بازی Stellar Blade بیش از ۳۳ میلیون دلار برای سازندگان سودآوری داشته است - گیمفا
بازی Stellar Blade بیش از ۳۳ میلیون دلار برای سازندگان سودآوری داشته است - گیمفا
بازی Stellar Blade بیش از ۳۳ میلیون دلار برای سازندگان سودآوری داشته است - گیمفا
بازی Stellar Blade بیش از ۳۳ میلیون دلار برای سازندگان سودآوری داشته است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بهترین تاثیرش فشاری شدن فمنیستا بود

    ARSHIAAAARoyalknightPaprikaبدون‍ تعصبRezaAshixナルトうずまきBlack apostilleFrom Ashes | An PC GamerZabimore
  • armin گفت:

    نوش جون سازندشون این تازه بازی اولشون بود اینقدر خوب بود حالا بازیای بعدیشون دیگ قراره چی بشه

    ARSHIAAAAبدون‍ تعصبナルトうずまきBlack apostilleZabierfankarimiپروفسور بی سواد
  • K گفت:

    عالی واقعا خوب فروخته من دموشو زدم همون اولا فعلا بازیو نه

    ARSHIAAAAبدون‍ تعصبナルトうずまきپروفسور بی سواد
  • 🔶 این کره ای ها پله پله قدم قدم پیشرفت و ترقی نمیکنن جهش میزنن عین گودزیلا، اون از فیلم ها و سریالاشون اینم از بازی هاشون

    🔸داشتم تصور میکردم اگر ماهم انقدر پیشرفت میکردیم چی میشد یا بازی هامون تو گیم اواردز میرفت فکرشو بکنید یک بازی فوق العاده از رستم میساختیم بعد با گاد او وار برای گرفتن گوتی بهترین بازی سال رقابت میکرد تصورشم مو به تن آدم سیخ میکنه

    ARSHIAAAARoyalknightبدون‍ تعصبBabakナルトうずまきZabiپروفسور بی سوادNimaSpider-Manآریاmore
    • K گفت:

      واقعا شاهنامه و تاریخ کهن ایران پتانسیل زیادی داره برا گیم ساختن چه گیم مدرن چه گیمی براساس تاریخ چه اثری براساس شاهنامه واقعا حیف حیف حیف….

      ARSHIAAAARoyalknightبدون‍ تعصبerfankarimiپروفسور بی سوادNimaSpider-ManAEOآریاRadinmore
      • اینجا هم جدیدا داریم توسعه دهنده های کار درستی میبینیم که خیلی خوب دارن از این بازی های با کیفیت درس میگیرن و خلاقیت خیلی خوبی دارن که ادم باورش نمیشه یک ایرانی با این امکانات محدودیت ها فشارها روحی روانی اضطراب اقتصادی انقدر خلاق پابه پا حتی یه جاهایی اگه امکانات باشه بهتر از خارجی ها بسازه شک نکن با پیشرفت هوش مصنوعی انحین های انریل یونیتی ایران هم بچه هاش به صورت مستقل کارایی میکنن که کرک پر همه میریزه تو اینستا یه پسر پانزده ساله ایرانی با استعداد هست چه ایده های خفنی رو انریل میزنه یا یکی دیگه هست داره تنهایی با انریل انجین یک بازی از دوران هخامنشی میسازه با بودجه شخصی خودش خیلی جالب نوار سلامتی کاراکتر رو ارم زرتشت اهورا مزدا گذاشته پاسارگاد رو با شکوه ستون های عظیم با جزییات ساخته اللن درخواسته دونیشن داده واسه بودجه بازی اتفاقا تو محدودیت وقتی بچه ها دارن اینطور رشد میکنن باید منتظر کارای بزرگ باشیم مخصوصا نسل zکه شدیدا گیمر غرق در تکنولوژی و ارتباط با دنیا روز هستن نسل بالا دستیشون دهه شصتی ها هستن که اونا هم با کنسول های مختلف ویدیو گیم رشد کردن همه تحصیلکرده و غرق در تکنولوژی و کمک کن مشوق از هر نظر هستن این دو تا نسل با هم یکی میشن کارای بزرگ میسازن کور شود هر که نتواند دید

        ARSHIAAAAبدون‍ تعصبپروفسور بی سوادSpider-ManamirthfulK
        • AQUARIUS گفت:

          زیاد دلت رو به نسل z خوش نکن! اینا هم بشدت مستعد افسردگی و مشکلات روانی هستن نسبت به نسل های پیشین و البته تفکرات مسخره ای هم دارن از سلیقه ی گیمریشون هم میشه فهمید که به فورتنایت و پابجی و از این خزعبلات علاقه دارن. زیاد گول پروپاگاندای رسانه ای رو نخور.
          درمورد گیم سازی ایرانی هم به همین خیال باش که گیم سازی ایرانی پیشرفت کنه. ساخت گیم از شاهنامه زمانی میتونه جذاب باشه که از شاهنامه اقتباس کرد نه اینکه خود شاهنامه رو کپی کرد. تاحالا دیدی گیم از رومیو و جولیت بسازن؟ خیر بلکه اقتباس میکنن. ایران هنوز اندرخم یک کوچه است.

          A normal guyReza
          • با این دید که ببخشید دوست عزیز باید سرمون زمین بزاریم افقی شیم .هیچوقت کلی نمیشه نتیجه گرفت یک نسل افسرده سرکش یا سلیقه بی روح داره همین نسل zکلی طرفدار بازی های داستانی داره و همین اعضا گیمفا چقدر نسل zداریم که عکس پروفایلشون بازی های داستانی بزرگ یا تو اینستا محافل گیمی توییچ اصلا و برعکس همین نسل Yکلی طرفدار بازی هایی مثل پابحی فورتنایت داره پس کلی نمیشه گفت تموم به چوخ رفتیم این دستاوردهایی که تا الان هم از نظر گیمری که حسن پاجانی قهرمان پس جهان میشه یا امپراطورهای قلابی بهترین بازی موبایلی امریکا میشه ناصر سان اف من تو راه نو بادی لفت تو همین وضعیت فشار محدودیت ها هست که جای تقدیر داره

            Kبدون‍ تعصبReza
            • AQUARIUS گفت:

              نسل Y ?!
              نسل قبل از z نسل Y نمیشه نسل millennium بهش میگن. نسل بعد از z هم نسل آلفا بهش میگن. بگذریم.
              داشتن پتانسیل بالای افسردگی در نسل z رو من تشخیص ندادم آمار های جامعه شناسی اینو میگه.
              اینکه ۲ نفر از نسل z بازی داستانی دوست دارن به این معنی نیست که نسل z داستان محور دوست داره. آمار فروش گیم چیز دیگه ای رو نشون میده.

      • Pc??? گفت:

        داخل اینستاگرام یه نفر رو دیدم داشت از دوره هخامنشی بازی میساخت بنظرم جذاب میومد

        بدون‍ تعصبBlack apostilleLove story gamesپروفسور بی سوادNimaSpider-Manامیر پورحسینیAEORadinolliemore
        • amirthful گفت:

          ولی حقیقتش رو بخوای با تمام حمایتی که ما بکنیم، نمی تونه یه بازی بزرگ در نهایت بسازه…. برای ساخت یه اثر بزرگ اولین چیزی که باید داشته باشی سرمایه و امکاناته…. حالا تجربه بماند… این بچه هایی که دارن میسازن و یکیشم خودم که قصد شروع کردنش رو دارم، در نهایت با عشق و علاقه بازی میسازن ولی نمی تونن رو موفقیتش حساب کنن، چون تو این مسیر هزینه با خودشون بوده و حمایت آنچنانی نشدن، کاش میشد یکی سرمایه میذاشت همه رو کنار هم جمع میکرد با برنامه یه چیز درست درمون تحویل میدادیم و از اونورم پولشو در میاورد… ولی نمیشه چرا؟ چون باید مجوز داشته باشی برای داشتن یه تیم و استودیو برای مجوز باید از دستورات پیروی کنی برای پیروی از دستورات باید آرمان هاتو کنار بذاری و کنار گذاشتن آرمان ها هم یعنی نابودی. مسیر زیر زمینی و بدون مجوز و این داستانا کار کردنم که همش ریسکه و برای همین هیچ پول و سرمایه گذاری نیست که این ریسکو کنه… امیدوارم بتونیم یه روزی این کارو کنیم

          بدون‍ تعصبKپروفسور بی سوادNimaAQUARIUSامیر پورحسینی
          • 🔶 تمام چیزایی که شما میگی درست همه این مشکلات هست اما یک مشکل بزرگی که وجود داره و ما مردم ایران سر همین مشکل بارها ضربه خوردیم و پیشرفت نمیکنیم و عبرت نمیگیریم موضوع یک شبه رفتن به ره صد سالس یعنی صبر و تحمل نداریم ماها باید پله پله ترقی کردن قدم به قدم پیشرفت کردن رو یاد بگیریم

            🔸 بازیسازهای جوان ما میخوان یک شبه گاد او وار بسازن یک شبه گرز او وار بسازن بابا مگه استودیوهای سازنده اینا از اولی که تاسیس شدن توانایی ساخت همچین بازی هایی رو داشتن برین کارنامه هاشون رو نگاه کنین از کجا به کجا رسیدن یک شبه ک به اینجا نرسیدن کلی تجربه کسب کردن به قول معروف کلی دود چراغ خوردن بعد بازیسازهای ما میخوان چند سال زحمت رو تو یک شب بهش برسن خب نمیشه تو هرکاری همینطوره شما از کم شروع کن از بازی موبایل شروع کن از بازی های کوچیک شروع کن بعد قدم قدم بیا جلو یکی علت مهم پیشرفت نکردن ما همینه تو هرکاری ای میخوایم سریع به نتیجه برسیم بعدم که میبینیم نمیشه فوری ولش میکنیم تازه اون بیچاره ها زمان تاسیسشون انجین های پیشرفته بازیسازی مثل الان برای ساخت بازی رو نداشتن الان که دیگه همه چی حاضر آمادس به عنوان مثال آنریل ۵ دیگه راحت همه چی رو در اختیار گذاشته

            🔸 چند وقت پیش یکی از دوستانم بهم زنگ زد که میخوام پیج گیمینگ بزنم منم چون چندساله پیج داشتم و زیرو بم اینستاگرام و هندل کردن یک پیج رو میدونستم کمکش کردم بهش یاد دادم توصیه هام رو هم بهش کردم که تو این کار اول باید علاقه داشته باشی دوم صبر و تحمل زود نباید جا بزنی آقا تو همون دوسه روز اول مارو کچل کرد که امیر چرا کسی لایک نمیکنه چرا کسی کامنت نمیکنه چرا انقدر ویوهام کمه گفتم داداش من روز اول چی بهت گفتم گفتم صبرداشته باش اولشه روالشه طبیعیه بعد یک هفته یهو گفت نه دیگه خسته شدم نمیخوام پیجش رو پاک کرد به همین راحتی میخوام بگم نه همه مردم ایران اکثرا اینطورن وقتی صبر و تحمل پیشرفت یک پیج ساده رو ندارن چطور توقع داریم بیان به حرف ما گوش بدن که برای ساخت بازی پله پله برن جلو یا صبر داشته باشن

            بدون‍ تعصبKپروفسور بی سوادamirthful
            • amirthful گفت:

              کاملا باهاتون موافقم و اینکه می خواستم به این موضوع اشاره کنم ولی فراموش کردم، کاملا حرفتون درسته… می تونیم نمونه ای مثل nobodys left رو هم مثال بزنیم که سالهاست دارن بازی رو توسعه میدن قبلا تنها الان چند نفر اضافه شدن به تیمش ولی هنوز بازی آماده نشده و سرنوشتش مشخص نیست، اصلا نیازی نیست قدم اول رو انقدر بزرگ برداشت و آهسته آهسته و سلانه سلانه باید جلو رفت، مخصوصا زمانی که نه حمایتی داری و نه سرمایه و تجربه ی بزرگ عرضه ی بازی. و این هم بگم که رفتن سراغ نماد های ملی برای شروع خیلی خیلی اشتباهه.. ماباید اول ایده های خودمون و داستان های خودمون رو بسازیم و بعد سراغ داستان های اساطیری و تاریخی مون بریم نه تنها به خاطر تاریخ و کشور بلکه بخاطر خودمون(داشتن داستانی که خودت نوشتی هم به ترشح ایده و پرورش ذهن کمک می کنه و هم هدف گذاری میشه از طرفی اگر بازی کمی ایراد داشته باشه نقد های شدیدی به سازنده ی بنده خدا که زحمت کشیده وارد میشه برای همین بهتره که ایده های شخصی رو پیاده کنیم تا داستان های اساطیری)

              بدون‍ تعصبKامیر پورحسینی
          • Pc??? گفت:

            والا بنظرم که جذاب میومد چون یه گیمپلی هم ازش گذاشته بود یه چیزی شبیه به اساسینز کرید های جدید بود ، و اینکه امیدوارم شما هم در زمینه بازی سازی موفق باشید

            بدون‍ تعصبKپروفسور بی سوادamirthful
            • amirthful گفت:

              این دید مثبت و حمایتی خیلی خوب و ثمر بخشه، قطعا ما گیمر ها باید کمک کنیم و دید حمایتی داشته باشیم… من دلسوزانه گفتم، ولی قطعا با اون امکانات و تجارب کم بچه ها دارن عالی کار میکنن. ولی قدم به قدم باید جلو رفت این رو هم نباید فراموش کنند تا ضررش رو نبینند. متشکرم از لطفت❤

              بدون‍ تعصبKPc???
    • شما حساب کن کارخونه ارج ایران ، با سامسونگ هم زمان تاسیس شدن …
      حالا سامسونگ کجا ، ارج ایرانی که اسمش هم نابود شده و هم فراموش شده کجا …..

      بدون‍ تعصبKarminپروفسور بی سوادامیر پورحسینی
    • ahmad rg گفت:

      یکی از اصلی ترین دلیلهاش میتونه نبود قوانین درست و حسابی کپی رایت تو ایران باشه… فکر کن به عنوان سازنده یا ناشر بازی یا سریال با کلی زحمت و هزینه بازی و سریال بسازی بعد نسخه کپی رو تو سایتهای مختلف دانلود رایگان ببینی… یابری مغازه سرکوچه بیست هزار بدی یه فلش ۱۶ گیگ رو سریال جدید مهران مدیری یا چه میدونم فلان کارگردان پر کنی..

  • از بس شرایط اقتصادی سخت تر شده واقعا نمیشه عناوین جدید رو تجربه کرد (بحثم اکانتی،اشتراکی و هکی و از این قبیل نیست چون با هزینه کم شدنیه)روی صحبتم با این هست ک چی میشد می‌تونستیم عناوین روز رو ب راحتی تهیه کنیم و جز لایبرری بازی هامون بشه یا بتونیم دیسک تهیه کنیم آرشیو بسازیم،حتی با وجود تخفیفات مختلف در رویدادهای متنوع باز هم خرید عناوین روز عملا ب سطح غیرممکن رسیده متاسفانه برای درصد کثیری از دوستان گیمرمون

    بدون‍ تعصبپروفسور بی سوادNimaPhantomSpider-ManAEOJimijeysonollieMalekDota2more
  • Ali.B گفت:

    با عرضه نسخه PC سودش بیشتر میشد ولی نسخه PC رو از ترس ماد ساز ها بعید میدونم منتشر کنن👍😁
    یک نکته هم در مورد این سود بگم اینه که اینجور نیست که سود زیادی کرده باشن و حتی به نظرم کم هم هست! و اگر میتونن باید بیارنش رو همه پلتفرم ها تا سود بیشتری بکنن حتی پلتفرم استیم!
    چون نیاز به سرمایه های چند ۱۰ میلیون دلاری برای توسعه بازی ها طبیعی شده به علت بالا رفتن هزینه ها و این پول باید صرف بشه برای ساخت عنوانی دیگه و چند سال توسعه ی اون و… که حالا اونم موفقیتش با ریسک همراه🤔 و همین باعث میشه استودیو هایی که چند برابر این موفقیت داشتن با کله بخورن زمین
    اینجور نیست اومده یک بازی ساخته و ۳۰ میلیون زده به جیب و خداحافظ ما رفتیم عشق و حال👍😁

    Kپروفسور بی سواد
  • Farzam گفت:

    تازه در نظر بگیریم بازی که انحصاری کامله پی اس فایو بنظرم باید سریع پورتش رد پی‌سی رو انجام بدن تا برای بودجه بازی بعدیشون به مشکل نخورند

    RoyalknightKپروفسور بی سواد
  • samanbyg گفت:

    همونطور که تو پلتفرم های مختلف فضای مجازی ( اینستاگرام ، X ، و … ) بدن نمایی و استفاده از بدن دخترا برای تولیید محتوا درامد زا شده بعید نیست که همچنین سودی به دست بیاد تو صنعت گیم ، امیدوارم این تفکر به زبان ساده تر همینجا سرش گرد بشه و گیمرا به دنبال پیدا کردن outfit یا اسکینی که تنگ تر و باز تر باشه برای شخصیت اصلی گیمشون نباشن به جاش شخصیت پردازی قوی و داستان و گیم پلی و دنیای بازی مورد توجهشون قرار بگیره و این اتفاق نمیتونه بیفته بجز اینکه مرد بار بیای و متوجه شی تو چه چاله عمیقی داری میفتی و فاکتور هات برای لذت بردن از زندگیت به همچنین چیزاهایی محدود نشه .

    RoyalknightKayatKپروفسور بی سواد
  • من اول فکر میکردم بخش قابل توجهی از فروش این بازی بخاطر سازمان گوشت سوسن هست ولی خودم دو هفته پیش بازی رو تجربه کردم ۲۰ ساعت البته کاملش نکردم پایان های مختلف ولی از نظر تنوع دشمنا موسیقی کیفیت بصری گیم پلی که دیگه چی بگم ازش و مهارت محور بودنش با یک بازی واقعا با کیفیت طرف بودم که چقدر جلو تر میرفتی میخواستی فقط جاهای مختلف رو بگردی هر چند خیلی بزرگ نیست ولی باز دلم نمیوند جایی رو نگشته بزارم داستان و شخصیت پردازی ایو و ادم حقیقت خیلی جذبم نکرد ولی کاراکتر لیلی و لحن شوخ و با انرژی که داشت حسابی جذبم کرد ایو به عنوان یک کاراکتر اصلی اصلا عمق کافی نداشت که هیچ روح نداشت ادام هم کمی بهتر بود ولی باز جالب نبود برعکس لی لی بی نظیر بود تنوع انمی ها و باسها خیلی عالی بود و اینکه در مبارزات کاملا به استراتژی پلیر سرعت عمل و تسلط به موقع بستگی داشت در عین حال کنترل لذت بخشی هم در مبارزات با باس هم انمی ها داشت درخت مهارتها شم که واقعا جذاب و خفن بود تشویق میکرد مهارت جدید به دست بیاری تاثیرشو ببینی نوش جونش بازی با کیفیت ساختن ولی کم پولی نیستا واسه یه استودیو موبایلی ساز مستقل که اولین بازی کنسولی و پی سی در اینده نزدیکش هست.امیدوارم این استودیوها کره ای باکیفیت زیاد بشن و بسازن از امثال lise of p,stellar bladeواقعا ip های خوش ساخت باکیفیتی هستن که مستحق دنباله هستن

    Royalknightپروفسور بی سوادOld hunterK
  • یکی میتونه بگه ارزش بازی کردنو داره ؟
    طبق تجربتون بگین..
    نمیدونم بخرمش یا نه… داستانش .. گیم پلیش.. در چه سطحیه

    RoyalknightBlack apostilleپروفسور بی سوادآریاskylordKKURD WARRIOR
  • Ninja theorey گفت:

    کشور گرسنه چین و دنیا بدنبال پول هستند و ما بدنبال جنگ با اینو اون

  • Richman گفت:

    بازیه خوش ساختیه ولی برای کسی که پرچم دار سبک هک اند اسلش رو بازی کرده باشه ( Devil may cry ) چندان ارضا نمی کنه اما برای تنوع خوبه.

    K
بازی Stellar Blade بیش از ۳۳ میلیون دلار برای سازندگان سودآوری داشته است - گیمفا