تیک تو انتظار دارد عرضه Call of Duty روی گیم پس برای مدتی تعداد مشترکین آن را افزایش دهد
استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل شرکت تیک-تو، میگوید که قرار دادن عنوانی مانند Call of Duty روی سرویس گیم پس باعث میشود حداقل برای مدتی، مشتریان بازیهای ویدیویی به این سرویس اشتراکی روی بیاورند.
تیک-تو از طریق عرضه عناوین قدیمی خود، از سرویسهای اشتراکی مختلف حمایت میکند، اما هنوز یک بازی AAA جدید را روز عرضه به سرویسها نیاورده است و چندان با این ایده موافق نیست. زلنیک در سال ۲۰۲۲ حول این موضوع گفته بود:
این برای ما چندان منطقی نیست، زیرا اگر از حیث اقتصادی صحبت کنیم، ما معتقد نیستیم که مشتریان آمادگی پرداخت برای سرویسهای اشتراکی را داشته باشند و ما نمیتوانیم این ریسک را متحمل بشویم.
اما با سرمایهگذاری و تمرکز حداکثری ایکس باکس روی گیم پس و عرضۀ Call of Duty: Black Ops 6 روی این سرویس در روز عرضه، آیا زلنیک اعتقاد دارد رویکرد مشتریان تغییر خواهد کرد؟ زلنیک در این باره گفت:
من فکر میکنم ارائۀ یک بازی پریمیوم پرچمدار روی سرویس اشتراک در روز عرضه، مشتریان را به سمت سرویسهای اشتراکی سوق خواهد داد، حداقل برای مدتی. با این وجود، چنین اتفاقی رویکرد ما را تغییر نخواهد داد، زیرا تصمیماتی منطقی اتخاذ میکنیم.
گفتوگوی زلنیک با وبسایت GamesIndustry.biz درست بعد از گزارش مالی اخیر شرکت تیک-تو رخ داد؛ گزارشی که مشخصاً نشان میداد که این شرکت طی سه ماه اخیر رشد داشته است. با این وجود، امسال برای تیک-تو بسیار خلوت و آرام سپری میشود. GTA Online و NBA 2K به مانند سالهای گذشته رشد نداشتهاند که البته به لطف موفقیتهای تیک-تو در بازیهای موبایل، این عدم رشد جبران شده است.
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- سازندگان Astro Bot امید زیادی به Intergalactic دارند
- برخی توسعهدهندگان معتقدند که دنبال کردن گرافیک پیشرفته در بازیهای AAA دیگر امکانپذیر نیست
- گزارش: کنسول جدید کشور روسیه توانایی رقابت با ایکس باکس و پلی استیشن را ندارد
- تعجب تهیهکننده Gears of War نسبت به رویکرد Assassin’s Creed حول روایت در ژاپن
- توسعهدهنده Witcher 4 به استفاده از بات برای کنترل جنجال پیرامون شخصیت سیری متهم شد
- تحلیلگر: آینده درخشانی در انتظار Xbox خواهد بود
- دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۴ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
- گپفا ۲۷؛ پنج بازی برتر شما در سال ۲۰۲۴
نظرات
Call of Duty روی گیم پس برای مدتی تعداد مشترکین آن را افزایش دهد🤔
هیچوقت اینجوری قانع نشده بودم🗿
یعنی چی قانع شدی والا چیزی که عیان هست چه حاجت به بیان است .کاملا معلومه خوب پرفروشترین شوتر تاریخ میاد رو گیم پس خودمم واسه اولین بار گیم پس pcخریدم .ولی با این قسمتش مخالف هستم که گفته واسه مدتی چطور چون من دیگه همیشه میخرم گیم پس رو از این به بعد بجای اینکه هر سال کال رو بخرم بماند که فقط هم کال نیست کلی بازی دیگه هم میتونم تجربه کنم
ببینیم و تعریف کنیم
مایکروسافت فعلا داره با آخرین سرعت میتازه و هر چی داره رو انداخته رو گیم پس تا پول خرید اکتیویژن رو در بیاره متاسفانه چیزی که نداره صبر هست از قدیم گفتن
دویدن رو دیدی ولی زمین خوردن رو نه
با افتضاحی که در نسخه قبل بار آورد امیدوارم بتونه جبران کنه حالا بحث کرک و کپی خور شدن بماند که میتونه ضرر های فضایی به مایکروسافت بزنه و به نظر کار درستی نمیاد به خاطر گیمپس یه سیستم بخری میتونی با یه پول اندک همه بازیهای جدید رو روی کنسول بریزی فرقی هم نمیکنه کپی خور یا اکانتی باشه هر بازی جدیدی که بیاد فقط و فقط با ۱۰ هزار تومن میریزم داخل کنسول حالشو میبرم و لازمم نیست یه سیستم به قیمت نجومی برای بازیها بخرم یه مقدار پول رو میذارم برای گیم پس و با کنسول اکانتی راحت آنلاین بازی میکنم و حالشو میبرم و به ریش عمو فیل میخندم
این نشون میده نه تنها ۲ رقیب مستقیم همدیگر میپان
بلکه دیکر ناشر ها و استودیو ها هم حرکات هم زیرنظر دارن
اکتیویژن حتی قبل از اینکه خریداری بشه همیشه رقیب مستقیم EA و tek-two بوده و حتی این رقابتشون توی نسل ۷ مشهور بوده و حتی خیلی از فرچایز هاشون برای رقابت با فرنچایز رقیب ساخته شده
بجاش اکتیویژن باید انتظار کاهش سود داشته باشه و همینطور هک شدن بلک آپس ۶ قبل عرضه و قابل بازی بودنش توسط بازیکنان زیادی ضرر های زیادی به مایکروسافت و اکتیوییژن میزنه حالا با گیمپس و نخریدن بازی هم ترکیب بشه باید انتظار کاهش شدید سود رو داشته باشن
باشه فقط میشه بگی هک از کجات آوردی ؟
منظورش لیکه فقط اون لحظه ای که میگه هک
نه داداچ شما ps فن ها قراره با خریدن ۴۹ درصد از سهم کل فروش بازی تمام هزینه های اوردن روی گیم پس رو جبران کنید .🗿👍
.
چرا چرت و پرت می گی وفتی میدونی بازی حداقل قراره ۲۰ میلیون نسخه بفروشه آخه سودش برای تو چیه
چشم انشاالله شرکت زدم اینو سرمشق زندگیم قرار میدم جناب مدیرعامل اکتیو
مطعمنا بجز اینکه فعلا گیمپس نمیتونه درآمدی شبیهه به فروش رو واسه تیک تو داشته بلکه تیک تو دلش هم نمیخواد گیم پس و سرویس های شبیهه بهش وجود داشته باشن
با فروشی که gta داره وجود گیم پس خطر هست واسش
بهترین تصمیم در حال حاظر همینه gta بین سرویس ها رفتو آمد داشته باشه مثله دمو بیاد مزه رو ببره زیر زبون پلیر بره باعث بشه موج خرید بیاد بره رویه سرویس پلتفرم دیگه و… همین لوپ
یعنی سونی هم کار درستی میکنه بازی های بزرگ روز عرضه رو گیم پس خود ماکروسافت هم متوجه این موضوع هست مگه میشه اولین شرکت جهان اینو ندونه ولی رویکرد فعلی رسوندن مشترکین به یه حددایده ال هست بعد با گرون تر کردن سرویس و یا بازی ها نسبتا بزرگ متوسط از نظر مقیاس مشترکین رو حفظ و دیگه نه با اون سرعت قبل ولی رشدشون رو حفظ میکنن به هر حال چیزی که مشخص گیم پس برای بازی ها متوسط و AAو ایندی بهترین جا هست و تمام سبکها و سلیقه ها رو کاور میکنه یه نوع توافق نانوشته هست کسی که دنبال پلی استیشن نینتندو هست رویکردش مشخص و اگر رویکرد تولید کنسول ایکس باکس ادامه دار باشه رو ایکس باکس هم مشخصه تمایل گیمرها که انتخابش میکنن ولی در حال حاضر ماکروسافت داره برای سرویس اشتراکی خودش برتامه ریزی میکنه و سونی هم پلاس رو فقط به عنوان یک سرویس اشتراکی که نیم نگاهی به اینده باشه و اماده داشته باشه در موقع لزوم غنی کندش داره مخصوصا در سه سطح هم عرضه میکنه واصلادمیدونه که نمی تونه با گیم پس رقابت کنه و لزومی هم نمی بینه چون استراتژی خودش رو داره و رشدش هم میکنه میگم توافق نانوشته هست بین اینا گیم پس میشه جایی که نم نم رو هر پلتفرمی بشه عرضه کرد حتی رقباش در مقابل هم سونی تلاشی برای بهتر شدن پلاس نمیکنه بجاش رویکرد و جایگاه خودش رو حفظ میکنه به عنوان یه انحصاری ساز با کیفیت البته کم کم با سرمایه گذاری رو استودیو های شرقی اینجوری خیلی خوب هست ولی یه جای خالی همیشه مشخص میشه اونم اینجور که داره ماکروسافت جلو میره بخش سخت افزار و ایکس باکس که جا و نبودش مخصوصا واسه رقابت و طرفداراش مشخص میشه البته این وسط خطر نبود رقیب و اینکه سونی شل کنه رو کیفیت بازیاش هست ولی اگر نینتندو رو رقیب مستقیمش قرار بدیم امید ایجاد میکنه چیزی که مشخص خوشبختانه یا شوربختانه باید گیمرها به قول مدیر عامل یوبی سافت به خرید اشتراک به جای مالکیت دائم عادت کنن چون بسته اقتصادی رو پیشنهاد میده صد بیست دلار یک سال اشتراک بیش از صد بازی که هر ماه جدید میاد تعدادی بازی و سورپرایز داره و انلاین بازی کردن استریم همزمان دسترسی به سرویس ابری و بازیهاش کلاود استریم دسترسی به سرویس ایی ای و یوبی سافت با پول دوتا بازی کامل نهایت فیلم سریال موسیقی و غنی تر شدنش در اینده
😐 نفهمیدم
شما همینقدر که تایپ کردی اگر فکر میکردی به قضیه میدیدی سود واسه خود مایکروسافت هست تویه مواردی که روز عرضه میان گیمپس ولی واسه شرکتی خارج از اکوستیستم مایکروسافت اون سود خوب رو نداره یعنی بازی های مولتی تا وقتی قرار داد نگیرن اومدنشون روزه اول رویه گیم پس بی فایده هست (واسه سازنده ) اگر گیم پس همینشکلی پیش بره بزرگ بززرگ تر بشه(هیچ اکوسیستمی رو ندیدم تو این دهه اخیر اینطوری رشد کنه رشد گیمپس دیوانه واره و مایکروسافت اصلا نمیخواد نشونش بده اونا فقط دارن نقشه شکست خورده رو بازی میکنن ) قواعد بازی تو این صنعت خیلی تغییر میکنه و شاید شرکتی مثله تیک تو هم به زانو در بیاد مقابل مایکروسافت…. گیم پس تویه چند سال به اینجا رسید؟ تازه استدیو هاش داشتن دور هم جمع میشدن(مایکروسافت روزی که گیم پس رو معرفی کرد با خاک یکسان شده بود تو گیمینگ یعنی دقیقا هیچ استدیویی نداشت بجز اون ۳ تای خودش ) ۲ سال دیگه قدرت که مایکروسافت داشت جمع میکرد رو میبینید :)) ftc اشتباه بزرگی کرد نتونست و الان کار از کار گذشته صنعت گیم رو داره cc میکنه مایکرو :))))))
همیشه یه عده گیمر هستند که خوب فشار میخورد و میگن گیمپس عامل نابودی صنعت گیم هستش ,
متاسفانه دید شما فقط اون ناشر هست که بتونه گیمرا رو محدود کنه پول در بیاره ولی این دید ندارید خود همین محدود کردن گیمرا عامل نابودی صنعت گیم هستش
در مورد بودجه بازی ها هم بگم وقتی بازی بودجش بیشتر باشه کمتر ریسک میشه و بازی تکراری میدن ,
نظر بنده این هست که نوع درآمد زایی مثله قدیم جواب نیست و آینده همین سرویس ها هستن هرچیزی کمتر جیب منو خالی کنه من اوکیم باهاش
از اون کامنتایی هست که ده بار هم بخونم نه هدفش و معنیش و محتواش رو متوجه نمیشم مرسی که زحمت کشیدی👋👋👋
داداش من دوست دارم کامنت هات رو بخونم ولی خیلی بد کلمات رو کنار هم میزاری و جمله میسازی و خوب نمیتونی مفهوم و منظورت رو انتقال بدی
سیل عظیمی از پلیر ها و مشتری های جدید وارد این سرویس میشن
روز عرضه تو سرویس محبوب گیمپس پلی خواهم داد و لذت میبرم در کنار رفیقایی که از این سرویس طلایی استفاده میکنن 💚
یک زمان اکتیویژن هم میگفت سرویس های اشتراکی بدرد نمیخوره…زمین گرده
No sh*t , Sherlock
کالاف دیوتی یه بازی موقتی نیست که بیاد روی گیم پس و بعد بره
کالاف های قدیمی و جدید واسه همیشه روی سرویس میمونن و این افزایش تعداد کاربران گیم پس رو همیشگی میکنه
دقیقا ، طرف یجور میگه برا مدتی انگار فقط همین یه گیم قراره بیاد و بعد یک ماه بره ، حالا حالاها کلی بازی برنامه ریزی شده هست که قراره هر ماه بیان که خیلیاشونم موندگارن
والا من بعد یک سال هنوز ۲۰٪ بازی هارم نتونستم برم
اینجوری نمیکنن چندتا کال او دیوتی رو میارن تا فروش گیم پس بالا بره ولی نمیان کل فرنچایز رو بیارن روی گیم پس. چون فروش بازی پایین میاد. قدیمیا رو شاید ولی اگه برنامه این بود مدرن وارفیر ۲۰۱۹ و بعدی رو میاوردن نه سه که بدترینشون بود.
Digital Foundry حدود ۲۲ ساعت پیش یک مصاحبه و ویدیو تخصصی حول محور بازی Hellblade 2 با عوامل سازنده داشت و در پایان سر تیتر خود را اینگونه انتخاب کرد
Senua’s Saga: Hellblade 2 is an audio-visual masterpiece and a stunning showcase for Unreal Engine 5
Senua’s Saga: Hellblade 2 یک [شاهکار] صوتی و تصویری است که با استفاده از Unreal Engine 5 ساخته شده است.
ربطش به این خبر ؟
در حد ربط تو به نظر دادن در پستهای xbox در حالیکه تنفر در وجودته
چی چرت و پرت میگی من اصلا تو پستای ایکس باکس نظر نمیدم مگه اینکه کسی ترول کرده باشه
خزعبل نباف ، دیگه همه میشناسنت
هلبلید دو بهترین اثر در سبک خودشه، هر چیزی که خواسته ارائه بده رو به بی نقص ترین شکل ممکن انجام داده. یک جهش ماورایی از نسخه اول، البته نطخه اول ایندی بود و توسط ۲۰ نفر ساخته شد و نسخه دوم توسط ۸۰ نفر توسعه پیدا کرد ولی خب ۸۰ نفر هم اصلا زیاد نیست.
انقدر ماورایی بود نصف بیشتر کسایی که بازی رو شروع کردن به باس اول نرسیده ولش کردن
اینکه میگم تنفر در وجودته از پستت مشخصه، هر چند تو دستت به یک شاهکار نخورده و پس بحث باهات بی ارزشه
دستم به شاهکار نخورده ؟ خنده دار بود شاهکار رو که با سونی انقدر تجربه کردم تا به چیزی مثل هلبلید نگم شاهکار
این دیگه انتظار داشتن نداره وقتی که پلیر MW3 افزایش پیدا کرده رو گیم پس و پیش فروش Black Ops 6 از همین الان با دانلود MW3 انجام میشه و شما ریواردش رو میگیری معلومه که پلیر هاش زیادن
—-
و اگر این نوع عرضه ها در گیم پس ادامه داشته باشه سونی دیکه فقط نمیتونه به انحصاریاش تکیه کنه بلکه باید به فکر یه رقیب برای گیم پس باشه توی همین سال ها داریم میبینیم که بیشتر بازی های پرفروش داره به گیمپس میاد و بعضی از بازی ها هم از روز عرضه روی گیم پس هستند میتونه نشون بده که فروش کنسول های سونی (اگر گیم پس با همین روند ادامه بده) در مرور زمان کم میشه چون اقتصادی نیست دلیلشم اینه که داخل پیسی و xbox گیم پس وجود داره و پرداخت ۱۰-۳۰ دلار برای کلی بازی منطقی تر از پرداخت ۶۰-۱۰۰ دلار برای یک بازی هست
—-
بازی هایی که روی گیم پس میان آنلاین میشن پس نمیشه گفت ps5 کپی خور از گیم پس اقتصادی تره
حرفای شما درسته ولی سونی تست کرد و خطا زد سنگو
با مشاهده وضعیت فعلی بانجی و استدیو هایی که سونی باهاشون قراداد بست + سرویس اشتراکیش میشه به این نتیجه رسید که سونی شکست رو قبول کرد و داره سرمایه رو میکشه بیرون از این ساختار گیمپس گونه
گیمپس از اول برگ برنده بود سونی فهمید نینتندو فهمید هر ۲ وارد عمل شدن ولی سونی نتونست چون پول تایم و توانایی ریسک در تعداد زیاد رو نداشت(فن هاشم بهش مهلت نمیدن و کلا بازی که پولیش شده نباشه جای کمی تو استورش داره)
فکر نمیکنم سونی برگرده به همچین سیستم در آمد زایی و پیش رو بگیره دوباره از رفتار و اعمالش مشخصه داره برمیگرده با حالت اولیش ساخت بلاک باستر و حفظ روند سنتی تو طول ۲ ماه سرویس رو لخت کرد دقیقا
دقیقا موافقم باهات و خودمم بارها گفتم سونی هم باید رفته رفته انحصار رو کنار بذاره و بازیهاش رو حداقل روز عرضه برای پی سی پورت کنه اینطوری درآمدش بیشتر میشه و میتونه سرویسش رو قوی کنه.روز به روز وقت برای سونی میگذره تو این روزا مایکروسافت با اکتیویژن و بتسدا داره به بازیهای جدید و بزرگ فکر میکنه که سرویسش رو قویتر کنه.اگه تو دو سال آینده بازیهای مایکروسافت موفق باشه و با توجه به اینکه همه روز عرضه هستن رقم صد میلیون اشتراک گیم پس اصلا دور از انتظار نیست.هدف مایکروسافت تصاحب کردن همه پی سی ها با گیمپس هست نه فروش کنسول،اونا به کنسول و هندهلد به چشم مشترک گیمپس که پی سی استفاده نمیکنه میبینن.
اخیرا یه شایعه ای اومده بود که مایکروسافت میخواسته GTA 6 رو با ۵۰۰ میلیون دلار روز عرضه بیاره رو سرویسش ولی قاعدتا راکستار قبول نکرده
اگه این شایعه درست باشه من نمی دونم خودشونو مسخره کردن با ۵۰۰ میلیون دلار ؟؟!!
بابا شایعس اینا گوش نکن
قبل از این هم میگفتم سونی مبلغی داده که ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار بود تا بازی ۶ ماه انحصاری رمانی پلی استیشن ۵ باشه ولی دیدیم چرت بود
داداش چی میگی همین الانش بلک اپس رو گیم پس میشه دانلود کنی فقط باید منتظر باشی تا انتشار بشه بتونی بازی کنی
بلک اپس الان چه ربط داشت به جی تی ای ۶؟
یادش بخیر با این کامنت یاد ۲ تا موضوع متفاوت اوفتادم اول اینکه سال ۲۰۰۰ راکستار پیشنهاد ساخت gta3 رو اول به مایکروسافت داد و گفت که آقا توبیا استودیو مارو بخر مایکروسافت هم یه 👍 نشونشون داد (*** تو آینده خودش)
دوم هم اینکه ۷۶ میلیون دلار خرج کرد تا gta4 انحصاری ps نشه
اگه همینطور گیم های معروف رو بیارن در کنار مشترکین خود بازیها مشترکین گیمپس هم افزایش پیدا میکنه بعدشم کسی که بخواد پول کالاف جدید رو بده یه دیوایسی که بتونه اون رو اجرا کنه نیاز داره و اگه هم کالاف رو نخریده باشه با cod hq میتونه یه اکانت کالاف بسازه و رایگان وارد وارزون بشه و جزو مشترکینی که از آیتم های کالاف دیوتی استفاده میکنن بشه
گیم پس هنوزم ارزش خرید داره