کارگردان The Callisto Protocol: ناشر اصرار داشت که بازی را زودتر منتشر کند
گلن اسکافیلد (Glen Schofield)، کارگردان The Callisto Protocol میگوید کیفیت این اثر به دلیل اصرار کرفتون (Krafton) به انتشار زودهنگام بازی آسیب دیده است.
مدیرعامل سابق استودیوی استرایکینگ دیستنس (Striking Distance) طی مصاحبهای با کانال یوتیوب Dan Allen Gaming اظهار داشت که کرفتون به او دلیلی داد که باور کند زمان بیشتری برای تکمیل توسعه The Callisto Protocol خواهد داشت، اما در واقعیت اینچنین نشد.
وی در این باره گفت:
من برای سه ماه و نیم دیگر میخواستم روی بازی کار کنم. برای حدود سه یا چهار ماه به این باور رسیدم که قرار است اینگونه باشد. بنابراین، در اکتبر یا سپتامبر ۲۰۲۱ به من گفته شد که برای تکمیل ساخت بازی وقت داریم و گفتند هر چیزی را که میخواهم میتوانم در بازی قرار دهم.
بنابراین من تعطیلات کریسمس را صرف طراحی گذراندم و با چند نفر دیگر ایدههایی را ارائه کردم. سپس در ژانویه برخی از افراد کرفتون گفتند که بازی تا دسامبر ۲۰۲۲ باید عرضه شود.
من احساس کردم این کار انجام نمیشود و هزینه بیشتری برای ناشر در بر خواهد داشت، چراکه شما آنها میخواستند بازی را سه ماه زودتر عرضه کنند. باید این کار را انجام میدادم و در لازم نبود کسی را اضافه کنم. اما اگر میخواهید این کار انجام شود، باید همه چیز را طی سه ماه و نیم انجام دهم و در نتیجه میبایست افراد را در استودیو بیشتر نگه دارم.
اسکافیلد میگوید توسعه بازی با همهگیری COVID-19 سخت شد. به گفته وی، تعداد قابل توجهی از حدود ۲۰۰ کارمند استودیو بیمار شدند و تعداد زیادی از کارکنان تصمیم گرفتند برای دریافت دستمزدهای بهتر استودیو را ترک کنند.
او در این باره اظهار داشت:
ما ویران شده بودیم. گاهی اوقات کل بخش ما برای VFX و کل بخش انیمیشن ما از پروژه خارج میشدند. علاوه بر آن، در سال ۲۰۲۱ موجی از استعفاها را داشتیم. ۴۹ نفر استودیو را برای دریافت دستمزد بیشتر ترک کردند. در واقع سال ۲۰۲۱ بدترین سال توسعه بازی در زندگی من بود.
گلن اسکافیلد میگوید ۴ دشمن و سه باس باید از The Callisto Protocol حذف میشدند. او در مورد کارهایی که میتوانست در آینده به شکل دیگری انجام دهد، گفت:
من نمیخواستم بازی زودتر منتشر شود و به آنها گفتم اگر میخواهید The Callisto Protocol را در دسامبر ۲۰۲۲ منتشر کنید، بیایید و استودیو را تحویل بگیرید.
آقای اسکافیلد که خالق سری Dead Space است، در سال ۲۰۱۹ استودیوی استرایکینگ دیستنس را با هدف خلق یک تجربه روایی اوریجینال در دنیای PUBG تأسیس کرد، اگرچه این پروژه با گذشت زمان به یک بازی وحشت بقای علمی تخیلی تبدیل شد که دیگر به فرنچایز مذکور وابسته نبود.
بازی The Callisto Protocol در دسامبر ۲۰۲۲ منتشر شد و در مجموع نقدها و نمرات متوسطی را دریافت کرد. همچنین این اثر نتوانست از نظر فروش انتظارات شرکت کرفتون را برآورده کند.
گلن اسکافیلد در سپتامبر ۲۰۲۳ خروج خود را از استرایکینگ دیستنس تایید کرد. او در دسامبر گذشته اعلام کرد که برای معرفی پروژه جدید خود در سال ۲۰۲۴ برنامه دارد.
بازی The Callisto Protocol هماکنون بر روی پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان و PC در دسترس است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
بازی بدی نبود.من خوشم اومد ازش ولی مشخص بود از تمام پتانسیلش استفاده نشده
پس کالیستو توی جهنم توسعه بوده
لعنت ب ناشر های پول پرست ک همه چیزو فدای طمع خودشون میکنن
خیلی سخته بیایی ی IP با دل و جون خلق کنی بسازیش و در نهایت اسیر طمع ناشر بشی
چقدر فشار بهش اومده ک استودیو رو هم بعدش ترک کرده
واقعا اتمسفر بازی و حال و هواش خیلی ناب بود.
ایکاش این طوری نمی شد.
امان از دست این ناشرا که حتی اگه همه پروسه ساخت یه بازی هم خوب پیش بره آخر سر یه خاطر پول پرستی همه چی رو خراب میکنن.
کسی نیست بگه اگه بازی باکیفیت بیاد بیرون قطعا بیشتر میفروشه و به شما هام بیشتر پول میرسه، این کاراتون چیه دیگه واقعا.
ولی خب کالیستو هم با تمام ایراداتش همچنان میتونه تجربه جذابی برای طرفدارای این سبک بازی ها باشه
آقای اسکافیلد یکی از نوابغ بازی سازی هستن امیدوارم سران مایکروسافت ایشون بیارن به تیم سبز
داداش شما اهیانا ورژن مایکروفنه ps lover هستی؟
دقیقا اینه همونی با این تفاوت آخر همه چیو ب ایکس باکس ربط میدین
بنده صدردصد متعصب ایکس باکس و مایکرو هستم ولی نمیام خودمو نام کاربریمو ps بزارم
یعنی واقعا اگه ناشر سه ماه رو صبر نکرده باشه تا بازی تکمیل بشه ، به طور خالص اَحمق بوده !!
از اول این یارو رو تو پوستر میدیدم همش فکر میکردم راکه 🙂
اون ناشر یک روز ضربه کارشو میخوره.
اتفاقا من قبل عرضه بازی فکر میکردم کارل اربن (بیلی بوچر) بازیگر این نقشه
شبیه اونم هست 😂😂
باید یکم ریز بشی تو عکس از دور من میدیدم راک میدیدم فکر میکردم بازیگر شخصیت اصلی هست سر این پرام ریخته بود
اره از دور شبیه راکه😂
این بازیو رو پلاس زدم اصلا بازی بدی نبود حال و هوای دد اسپیسو یجورایی داشت برام
با این همه فشاری که داشتن ولی خداییش در سبک خودش خوش ساخت بود بازی اشکالات فنی داشت اما با چندین آپدیت حل شد داستان قابل قبولی داشت گرافیک بازی واقعا خیره کننده بود در نظر بگیرید اگر بهشون فرصت داده بودن چقدر قضیه فرق میکرد
این بازی بهرغم فضاسازی عالی که داره اما بهخاطر کمبود باس، عدم تنوع دشمنان و مکانیکهای محدود گیمپلی خیلی زود بهورطه تکرار میافته. پایانبندیش هم که احتمالا خودتون در جریانید…
شخصا از این بازی خوشم اومد . گیم پلی جذاب و جلوه های بصریش خیره کننده بود و یک تجربه ی کاملا نسل نهمی رو به رخ کشید.
میشه حدس زد که ناشر نگران عرضه در بازه ی عناوین پرچم دار این ژانر مثل Resident evil 4 remake و شاید حتی Dead space بوده .
به همین خاطر بازی کوتاه و دچار ضعف روایتی شد که حتی DLC اونم نتونست شایستگی این بازی رو اون طور که باید نشون بده .
اما هنوزم ارزش تجربه داره .