رئیس ایکس باکس به فناوری افزایش مقیاس جدید مایکروسافت علاقهمند است
![photo 2024 08 07 17 49 54 رئیس ایکس باکس به فناوری افزایش مقیاس جدید مایکروسافت علاقهمند است - گیمفا](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2024/08/photo_2024-08-07_17-49-54.jpg)
حدوداً دو ماه پیش، مایکروسافت به صورت رسمی از فناوری Auto SR رونمایی کرد. این فناوری از ترکیب Upscaling و هوشمصنوعی ایجاد شده و روی آخرین کامپیوترهای CoPilot+ که به پردازنده Snapdragon X مجهز شدهاند قابل استفاده است.
ایده پشت فناوری Auto SR به این صورت است که در ابتدا بازی با وضوح تصویر پایین اجرا میشود و سپس با کمک الگوریتمهای مربوط به هوشمصنوعی، کیفیت و جزئیات خروجی تصویر به شدت افزایش پیدا میکند. امکان استفاده از Auto SR در همه بازیها وجود دارد و تنها لازم است که در تنظیمات سیستم عامل ویندوز فعال شده باشد.
Auto SR به دو دلیل برجسته میشود؛ هم به صورت خودکار فعال خواهد شد و هم با تمام بازیهای موجود سازگار است. همانند دیگر فناوریهای افزایش مقیاس، Auto SR با کمک هوشمصنوعی فریم ریت و کیفیت تصویر را بهبود میبخشد. ضمناً، Auto SR امکان بهرهوری از فناوریهای Super Resoulotion را به صورت خودکار فراهم میکند و برای استفاده از آن، لازم نیست تنظیمات دستی اعمال شوند. به همین ترتیب، این فناوری برای بازیکنانی که تجربهای سر راست و ساده را ترجیح میدهند، به گزینه ایدهآلی تبدیل شده است.
وقتی بازی خود را اجرا کنید، Auto SR فوراً آن را بهبود میبخشد و به شما اجازه میدهد تا بدون دردسر از خروجی تصویر با کیفیتی بیش از ۱۰۸۰p آن هم با نرخ فریم بالا، که معمولاً در وضوح تصویر پایینتر دیده میشود، لذت ببرید. Auto SR جزئیات و عملکرد را روی سختافزارهایی که سازگار باشند، بهبود میبخشد و با تحول در گیمپلی، اجازه میدهد تا عناوین منتخب را با دیدی تازه تجربه کنید.
هنوز در اولین روزهای ظهور این فناوری جدید به سر میبریم و تنها عناوینی خاص به صورت کامل با آن سازگارند. اما با این وجود و به لطف ویدیویی که رسانه Digital Foundry نیز دیروز منتشر کرد، بحثهای زیادی پیرامون آن شکل گرفته است. فیل اسپنسر نیز مشخصاً از این ویدیو لذت برده چرا که آن را باز نشر کرد.
رسانه Digital Foundry در رابطه با فناوری Auto SR نوشت:
مایکروسافت فناوری افزایش مقیاس بهخصوص خودش را با هوشمصنوعی ساخته است: Auto Super Resolution! با استفاده از NPU در دستگاههای Copilot+، فناوری Auto SR روی هر عنوانی اثر میکند و ما آن را آزمایش کردیم. در این ویدیو، عملکرد این قابلیت را در Surface Laptop 7 مشاهده میکنید.
اما این موضوع چه ارتباطی با ایکس باکس دارد؟ مایکروسافت هنوز چیزی در مورد پیادهسازی Auto SR در کنسولها نگفته است. ولی تیم Auto SR مشتاق است تا امکان استفاده از این فناوری را در همه فرمتها و دستگاهها فراهم شود. احتمالاً روزی شاهد ادغام Auto SR با کنسولهای ایکس باکس خواهیم بود.
برای همین، منطقی است که در نسل بعدی کنسولهای ایکس باکس شاهد این فناوری باشیم. مطمئناً Auto SR ارزش توجه را دارد. در ادامه بخشی دیگر از اظهارات رسانه Digital Foundry را میخوانید:
Auto SR شبیه به DLSS یا XeSS نیست، اما مطمئناً کاربرد خودش را دارد و وقتی به خوبی عمل کند، افزایش کیفیت قابل تقدیر است.
این فناوری شروع جذابی دارد و من پیشرفت آن را با علاقه زیاد دنبال خواهم کرد.
![Ali.B Ali.B](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/49263/1719164640-bpthumb.png)
![Royalknight Royalknight](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/176112/1674995543-bpthumb.jpg)
![MADMAX MADMAX](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/187132/1708795456-bpthumb.jpg)
![اپوزوسیون گیمفا اپوزوسیون گیمفا](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/190919/1719389517-bpthumb.jpg)
پر بحثترینها
- گزارش: توسعهدهنده Phantom Blade Zero در مورد عدم عرضه نسخه Xbox: «کسی به این پلتفرم نیاز ندارد» [بهروزرسانی شد]
- تصاحب Bungie ممکن بود به ضرر ایکس باکس تمام شود
- بررسی نسل نهم بازی های ویدیویی تا به امروز
- مدیر بازاریابی ایکس باکس: امیدواریم با گیم پس دوره Xbox 360 را بازسازی کنیم
- چرا Red Dead Redemption 2 برای دیگر بازیها تاثیرگذار و تحولبخش نیست؟
- توسعهدهنده سابق راکستار: GTA 4 کمی بیش از حد جدی و تاریک بود
- گزارش: عرضه بازی Avowed تا سال ۲۰۲۵ تاخیر خورده است
- فروش PS5 به ۶۱ میلیون واحد رسید؛ کاهش فروش سختافزار و افزایش سود عملیاتی
- شرکت بانجی ۲۲۰ کارمند خود را اخراج کرد
- چگونه Assassin’s Creed Origins به یک بازی فوقالعاده تبدیل شد؟
نظرات
آین ادم با پتانسیلی به نظر میاد چرا دو عدد انحصاری در حد last of us نمیده ( بهترین بازی تاریخ بشریت که تا چندین قرن دیگه هم مثالش نمیاد و قبلش هم نبوده و اینو فن های رقیب قبول نمیکنن… کاری ندارم گرافیک و داستان نسخه ۲ چی بود ضعیف بود یا نبود)
یه چیزی زیر دیپلم بگم از قدیم گفتن خوشگل خوشگل هست نیاز به سرخاب سفید اب نداره باشه خوب بهتره ولی نباشه هم خودشو نشون میده حالا شما خودتون ببینید دی ال اس اس اف اس ار اوتو اس ار ریترسینگ درسته بهتر میکنه تجربه رو تا حدی ولی هر بازی که خودش خوش ساخت کیفیت باشه مخصوصا از نظر بصری بدون همه اینا خودشو نشون میده همون اول تو همه تصاویری که قیاس کردن اینارو خودتون ببینید همین الان کنترل رو ببینید و مقایسه کنید یا سایبرپانک با بقیه خودشون بدون همه اینا به قول ماد سازها نسخه وانیلیش خودشو نشون میده حالا ما بدون همه اینا مبگیم نباشه به زور دی ال اس اس هوش مصنوعی فریم ریت بیشتر تولید کنه بازم مثل اون بازی که از اول از نظر بصری گرافیکی خفن بوده نمیشه الن ویک کنترل سایبرپانک استلار بلید اویل دو و چهار ریمیک مشک ان است که خود …..
یه کلمه بگو چون مایکروسافت ساخته و برا ایکس باکس میخواد بیاد حال نمیکنم باهاش 😐
اینهمه داستان گویی برا چیه دیگه
قبول خوبه که ادم رزلوشن نیتیو بگیره ولی این فناری ها بیشتر به کمک قیمت میان
مثلا پیسی دارا میتونن دیرتر کارت گرافیک عوض کنن
یا قیمت تمام شده کنسول میتونه پایین تره باشه
تازه اینم هست که این تکنولوژی ها اول راهن و با پیشرفتشون ممکنه از نیتیو هم بهتر باشن
عاشق این تکنولوژی هستم که به کمک gpu و cpu نگون بخت می یاد
یه ویدیو دیدم
red dead 2 محصول سال ۲۰۱۸ با اخرین تنظیمات فکر کنم رو ۳۰۹۰ تقریبا ۳۰ فرم می گرفت ولی با فعال شدن dlss رسید به بالای ۱۰۰
خیلی خیلی عالی میشه
این اصلا یه نوع دیگه از افزایش مقیاس هست پیدیو رو ببینید پضوح تصویر نه تنها بدتر نشد بلکه شفاف تر و واضح تر هم شد که این میتونه یه انقلاب باشه تو زمینه بهینه سازی و اجرای بهتر گیم ها
هوش مصنوعی چه غوقا هایی که نمیکنه 😍🤤
فقط من نفهمیدم این حرکت باعث بهبود فریم ریت هم میشه یا نه
اگه باعث بهبود و افزایش فریم ریت هم بشه که دیگه بی نظیر میشه
و امیدوارم که رو سیستم هم پیاده سازی بشه بتونیم هم پسی پلیرار و هم ایکس باکس پلیر ها استفادع کنیم و لدت ببریم
سونی رو نمیگم چون اون خودش یدونه فتاوری انحصاری در حال تولید دارع باید بیاد ببینیم اون چطوریه