فروش سالانه Square Enix با وجود عرضه Final Fantasy 7 Rebirth کاهش پیدا کرده است
طبق آخرین گزارش مالی این شرکت، فروش خالص Square Enix در سه ماهه اخیر، ۱۸.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
با وجود عرضه عنوانی به بزرگی Final Fantasy 7 Rebirth، این شرکت افت فروش شدیدی را تجربه میکند. این اتفاق تا حدی به دلیل کاهش فروش بازیهای جدید است. برای مقایسه، در سه ماهه مشابه سال گذشته، شاهد انتشار Final Fantasy 16 و Final Fantasy Pixel Remasters بودیم. با اینحال، این شرکت هنوز هم سوددهی خود را حفظ کرده است. دلایل اصلی آن را میتوان کاهش هزینههای ساخت بازی و تبلیغات دانست.
از دیگر نکات جالب توجه، افزایش سوددهی زیرمجموعه MMO این شرکت نسبت به سال گذشته است. آمار موفق سه ماه گذشته که در گزارش مالی منتشر شده وجود دارد، شامل انتشار بستهالحاقی Final Fantasy 14: Dawntrail نمیشود، بنابراین میتوان افزایش قابلتوجه سود در آمار آینده را انتظار داشت.
در همین حال، بازیهای موبایلی این شرکت نیز به دلیل عملکرد ضعیف عناوین موجود، شاهد کاهش فروش بودهاند که احتمالاً شامل بازی رایگان گاچا Final Fantasy 7 Ever Crisis در سال گذشته نیز میشود. البته، سود کلی این شرکت به دلیل «بهینهسازی هزینههای عملیاتی» افزایش یافته است.
بهطور کلی، Square Enix «به تلاشهای مصمم برای تقویت رقابت و سودآوری» تجارت خود ادامه میدهد. در ابتدای سال، رئیس این شرکت، تاکاشی کیریو (Takashi Kiryu)، از بازنگری سیستم توسعه و ساخت بازیهای این شرکت برای افزایش کیفیت و سود خبر داد.
بهعنوان بخشی از این تصمیم مدیریتی، Square Enix بسیاری از پروژههای درحال توسعه خود با ارزش ۱۱۲ میلیون پوند را رها کرد که منجر به زیان در سال مالی قبل شد. اکنون برای جبران این ضرر هنگفت، Square Enix به گفته خود بهشدت به دنبال یک «استراتژی چند پلتفرمی» است.
واضح است که Square Enix در مرحله بازسازی درونی ساختار خود قرار دارد و این بازسازی، علیرغم فروش ناامیدکننده بازیهای موجود، منجر به رسیدن به پایداری مالی و سوددهی شده است. این شرکت همچنین کارکنان خود را در دفاتر آمریکا و اروپا بهعنوان بخشی از این «اصلاحات ساختاری» اخراج کرد.
فروش بازی Final Fantasy 7 Rebirth اما در این گزارش مالی گنجانده نشده، اگرچه قبلاً گزارش شده بود که از لحاظ فروش «عملکرد ضعیفی» داشته است. قسمت سوم و پایانی این سهگانه هنوز به طور کامل فاش نشده است و زمان انتشاری برای آن ارائه نشده، اما کارگردان این بازی، نائوکی هاماگوچی (Naoki Hamaguchi)، تأیید کرده است که بازی کارتی محبوب Queen’s Blood بازگشتی «بازسازی شده» خواهد داشت.
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- سازندگان Astro Bot امید زیادی به Intergalactic دارند
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- دل نوشتههای یک گیمر خسته؛ نگاهی به حواشی پیرامون The Witcher 4
- گزارش: کنسول جدید کشور روسیه توانایی رقابت با ایکس باکس و پلی استیشن را ندارد
- برخی توسعهدهندگان معتقدند که دنبال کردن گرافیک پیشرفته در بازیهای AAA دیگر امکانپذیر نیست
- توسعهدهنده Witcher 4 به استفاده از بات برای کنترل جنجال پیرامون شخصیت سیری متهم شد
- تعجب تهیهکننده Gears of War نسبت به رویکرد Assassin’s Creed حول روایت در ژاپن
- تحلیلگر: آینده درخشانی در انتظار Xbox خواهد بود
نظرات
ژاپنی چموش ، الان هم من XB دار داشتم لذت میبردم هم تو وضعت این نبود
استاد tom میگه فنبوی های پلی استیشن روزی هزار دلار بازی میخرن فقط نمیدونم چرا هر نسخه از فاینال فروشش انقدر ضعیفه اونم توو دورانی که خوده سونی فرست پارتی نداشته و بهترین بازی کنسولش همین فاینال ریبرث و قبلشم نسخه شونزدهمش بوده تا این حد که اسکوئرانیکس کلا استراتژیش رو عوض کرده بسمت چندپلتفرمی شدن. از اونور palworld با وجود انتشار روز عرضه روو گیم پس ۱۵ میلیون نسخه روو ویندوز فروخت و ۱۰ میلیون نسخه روو ایکس باکس اونم در عرض یک ماه
اگه یه بازی انحصاری کامله ایکس باکس بشه مثلا پالورلد و رو پیسی هم عرضه نشه در استودیوش دو روزه تخته میشه اون فروش مال کاربرای پیسی بوده نه ایکس باکس ولی خداروشکر همچین اتفاقی برای اسکوعر نیفتاده وقتی فاینال ها بیان رو پیسی سود بیشتری میکنن به قول یه توسعه دهنده ای هیچ نیازی به ایکس باکس نیس درضمن در نظر بگیر ایکس باکس کل ۲۰۲۴ رو با یه گاربیج سی فریمی سه ساعته سر کرده فکر نکن الان پلنفرم خودت گل و بلبله اوود هم میتونست کمی بهش کمک کنه تاخیر خورد الان رسما یکی دو تا تردپارتی تا آخر سال براتون مونده سونی بالای ۱۰ تا انحصاری عرضه کرده از هلدایورزی که برای پورت بگینینگ کردین و ۳۰۰ هزار امضا جمع کردین تا همین فاینال و استلاربلید و رایز که موفقیت کامل بودن
عه کاراکتر مورد علاقه من در تاریخ بشریت 😍
من اصلا دلم میشکنه تو اینجوری ناراحت و عصبانی میشی تابلو نکن من نفوذی ام فرزام جان همه که اعتمادشون جلب شد یهو به ایکس باکس و نینتندو فحش میدم و زنده باد سونی سر میدم و بعدشم که قراره حمله کنیم به مایکروسافت ساتیا نادلا رو اعدام انقلابی کنیم و سارا باند هم تحویل تو میدیم 😊
بازار جهانی کلا رو به افوله حالا یه بازی از یه شرکت که چیزی نیست.
پارت اولش ولی به دل من بیشتر نشست تا پارت دو
🔶 اسکوئر جان میمیری یک Parasite Eve جدید به ما برسونی یا ریمیکش رو حداقل یکم به فاینال استراحت بده خب تو دوسال دوتا نسخه بزرگ منتشر کردی ازش کانال رو عوض کن یک مدت، دلم لک زده برای Parasite Eve و Dino Crisis کپکام از اونور دق میده مارو اسکوئر هم از این اینور دوتا ژاپنیه لجباز گیر ما افتادن
کونامی رو جا انداختی
🔶 کونامی فعلا بچه خوبی شده کیلو کیلو سایلنت هیل و متال گیر بار گذاشته که بچشیم فقط میمونه کسلوانیا که اونم به موقع باید گوشش رو بپیچونیم تا از خر شیطون بیاد پایین
والا اگه ریمیک Parasite Eve میساختند بیشتر سود میکردن
نمیدونم چرا تا این حد به فاینال فانتزی بها میدن(نمیگم بازی بدیه ولی هر چیزی حدی داره)
🔶 مشکل همین حد و حدود مازیار جان به یک چیزی که بچسبن ول نمیکنن حتما باید سرشون به سنگ بخوره تا حساب کار دستشون بیاد اصلا اهمیت نمیدن خواسته طرفداراشون چیه زیاده روی تو هرچیزی خوب نیست الان مزه فاینال فانتزی پریده یک چیزی که زیاد ازش پشت سرهم ساخته بشه اون ارزشش رو از دست میده دارن کم کم این آیپی رو سالانش میکنن که اصلا خوب نیست
🔸بعدم یک اشتباهی که دارن میکنن پارت بندیه این نسخه هستش سه تا پارت میدونی چرا میگم اشتباهه؟ دقت کردی وقتی یک محتوایی رو کار میکنی و قسمت بندیش میکنی حالا چه تو اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام و… میبینی میزان بازخورد اون پارت اول بیشتر از دوتا پارت بعدیه چرا؟ چون وقتی محتوات جذاب باشه منه مخاطب میخوام همش رو یکجا ببینم نه اینکه چندسال صبرکنم برای پارت دومش این تو مجازی میتونه بعد یک هفته اتفاق بیوفته تا پارت بعدیش رو کار کنن اما بحث بازی فرق میکنه چندسال اون کسی که پارت اول رو تجربه کنه باید صبرکنه تا پارت دومش بیاد خب اینطوری خیلیا دیگه اون صبرشون رو از دست میدن و اون مزش میپره دیگه دلیل کاهش فروشش به نظر من همینه نه انحصاری بودنش چون پارت اولش فروش خوبی رو تجربه کرده
آره در کل اگه همینجوری ادامه بدن نهایتا تبدیل به یه شرکت ورشکسته میشن
به نظر من همه این حرف ها ، نوعی زمینه چینی هست برای اعلام اینکه که میخوان دوباره انتشار نسخه ایکس باکس (و حتی نینتندو) فاینال فانتزی های بزرگ رو دوباره کلید بزنن
واقعا عجیبه سلیقه گیمر ها خیلی عوض شده من که خودم خیلی از بازی لذت بردم در سبک خودش همه چی تمومه اصلا دلم نیومد ردش کنم میخوام پلاتش کنم
گیم خوبه منم تمومشکردم
اما سلیقه بازیهای نوبتی ووو محدوده
عامه پسند نیست از همون اول.
دوست عزیز نوبتی داریم تا نوبتی به نظر من زرب آهنگ مبارزات در این بازی کاملا حفظ میشه و اصلا هیجان بازی کم نمیشد مخصوصا با چیدمان المان های اصلی بازی برای هر شخصیت
من فاینال فانتزی ۱۶ رو بازی کردم و تا الان یکی از پدیده های نسل نهم بوده برام اینقدر که خفن بوده.
طبق گفته ها اگه واقعا نسخه ۷ آم از ۱۶ بهتره پس رسماً با یه شاهکار طرفیم…
ولی سلیقه گیمر ها واقعا عجیب شده و اکثرا دیگه برای بازی خوب پول نمیدن متاسفانه.
البته بخشی تقصیر انتظار زیادی اسکوئر از فروش این بازی ها هم هست
فاینال فانتزی ها همیشه یه سبک متفاوت نسبت به بقیه بازی ها داشتن که کم طرفدار نیست ولی به اندازه بقیه هم پرطرفدار نیست و باید با توجه به این انتظارش از فروش بازی رو پایین بیاره.
هرچند فکر کنم بازی تا الان نزدیک ۳ میل نسخه فروخته که رقم خوبیه ولی خب انتظارات فضایی اسکوئرانیکسه که کارو خراب میکنه