بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا

بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb

علی محمدپناه
۱۶:۰۱ ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا

بهترین فیلم‌های ماجراجویی توانستند نمرات بسیار بالایی را در وب سایت IMDb دریافت کنند و مورد تحسین بینندگان قرار بگیرند.

فیلم‌های بلاک‌باستری برجسته و تازه‌ای همچون فیلم Dune: Part Two بار دیگر بر محبوبیت ژانر ماجراجویی تأکید دارند، ژانری که با ژانرهای دیگر ترکیب می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. طرفداران فیلم‌هایی که سفرهای حماسی و برخوردهای هیجان‌انگیز را به تصویر می‌کشند، می‌توانند با استفاده از امتیاز IMDb فیلم‌ها به انتخاب بهترین فیلم‌های ماجراجویی بپردازند. رأی کاربران در این پلتفرم، فیلم‌های ماجراجویی با بالاترین امتیاز را تعیین کرده که اغلب فیلم‌های کلاسیک برنده جوایز هستند و این بهترین چیزی است که این ژانر ارائه می‌کند.

۲۵. فیلم ۲۰۰۱: A Space Odyssey – محصول سال ۱۹۶۸

فیلم 2001 a space odyssey
فیلم ۲۰۰۱: A Space Odyssey
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۳ از ۱۰

یکی از تأثیرگذارترین و تحسین شده‌ترین فیلم‌های ماجراجویی و علمی تخیلی تاریخ، فیلم «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» ساخته استنلی کوبریک است که بهترین اثر درباره نحوه به نمایش گذاشتن و روایت ماجراهای فضایی در دنیای سینما است. این اثر سینمایی درباره تیمی از دانشمندان است که به سفری در سراسر فضا در جستجوی خاستگاه یک شی مرموز می‌روند، شیئی که در زیر سطح ماه رها شده بود. این تیم از پیشرفته‌ترین ابرکامپیوتر به نام HAL 9000 کمک می‌گیرند تا به آن‌ها در جستجوی خود در سراسر کیهان کمک کند.

برای بیش از ۵۰ سال، فیلم «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» تا حد زیادی به‌عنوان یکی از بزرگترین شاهکارهای تاریخ سینما معرفی شده است و با جلوه‌های ویژه پیشگامانه و داستان‌سرایی استادانه توانسته تأثیری دائمی روی دنیای سینما بگذارد. این گواهی بر کیفیت بالای فیلم است که حتی قابل مقایسه با بزرگترین و محبوب‌ترین فیلم‌های ماجراجویی دوران مدرن است و این اثر سینمایی همچنان در رقابت با برخی از بهترین فیلم‌های ماجراجویی برجسته است، حتی بدون اینکه سکانس اکشن بزرگی داشته باشد.

۲۴. فیلم Lawrence of Arabia – محصول سال ۱۹۶۲

بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
فیلم Lawrence of Arabia
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۳ از ۱۰

تا آنجایی که به فیلم‌های ماجراجویی و حماسی گسترده با مقیاس و حس بزرگی مربوط می‌شود، سخت است که فیلمی را پیدا کرد که در رویکردش از فیلم «لورنس عربستان» بزرگتر باشد، حتی با وجود اینکه شصت سال از اکرانش می‌گذرد. این اثر سینمایی درباره یک افسر بریتانیایی به نام تی ای لارنس است که به مأموریتی برای کمک به قبایل عرب در جریان شورش آن‌ها علیه امپراتوری عثمانی در جنگ جهانی اول می‌رود. به زودی و پس از اتحاد اعراب، لارنس به شخصیتی بسیار مهم و برجسته تبدیل می‌شود و این در حالی است که موانع ذهنی او ممکن است هر آنچه که تاکنون برای آن تلاش کرده را نابود و تضعیف کند.

فیلم «لورنس عربستان» نمونه اساسی از آنچه است که یک فیلم ماجراجویی و حماسی باید باشد و با وجود اینکه بیش از سه ساعت زمان دارد اما حتی یک ثانیه را در داستان تلف نمی‌کند. این اثر سینایی ثابت کرده که یکی از تأثیرگذارترین فیلم‌های ماجراجویی سینمای مدرن است که داستانی عظیم را به هم پیوند می‌دهد و در عین حال سطح احساسی لازم را ارائه می‌دهد که باعث شده تا در گذر زمان پابرجا و ماندگار باشد.

۲۳. انیمیشن Coco – محصول سال ۲۰۱۷

بهترین فیلم‌ها درباره مرگ و جهان پس از آن
انیمیشن Coco
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۴ از ۱۰

کاملاً آشکار است که چرا مردم انیمیشن «کوکو» را به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تولید شده توسط استودیو پیکسار تا به امروز می‌شناسند. طرفداران انیمیشن سازی خارق‌العاده، واضح و خیره‌کننده این اثر را دوست داشتند و تمام انتظاراتشان برآورده شد. علاوه بر این، فیلم داستانی خارق‌العاده درباره پسری جوان را روایت می‌کند که به یک ماجراجویی به سرزمین مردگان می‌رود.

در انیمیشن، پسر جوان با ممنوعیت غیر قابل توضیحی در زمینه موسیقی مواجه می‌شود که داستانی غم‌انگیز و دلخراش پشت آن است و مطمئناً بیننده‌ها را به گریه وا می‌دارد. لحظات خیره‌کننده و باشکوه در انیمیشن به طرز درخشانی با صحنه‌های شخصی‌تر و تکان‌دهنده‌تر همراه است و همه این‌ها به خوبی کار شده‌اند و سفری فراموش‎‌نشدنی و جذاب را برای قهرمان داستان رقم می‌زنند.

۲۲. فیلم Inglourious Basterds – محصول سال ۲۰۰۹

بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
فیلم Inglourious Basterds
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۴ از ۱۰

در حالی که کوئنتین تارانتینو طیف گسترده‌ای از فیلم‌های نمادین و به‌یادماندنی را در طول کارنامه هنری خودش ساخته است اما این اثر سینمایی تنها فیلمی است که می‌توان آن را یک فیلم ماجراجویی در نظر گرفت، فیلمی که حس عظیمی از مقیاس و سفری پر از فراز و نشیب دارد. این اثر سینمایی داستان‌ها و شخصیت‌های مختلفی را در اوج جنگ جهانی دوم دنبال می‌کند که شامل گروهی از سربازان یهودی آمریکایی، یک کارگر سینما با نقشه خرابکاری در جشن و مهمانی نازی‌ها و همچنین هرج و مرج‌های دیگر است.

این اثر سینمایی تمام سبک‌های کلاسیک و جنبه‌های دیگر آثار تارانتینو را به دوران جنگ جهانی دوم می‌آورد و داستانی زیبا از تاریخ باز تعریف شده‌ای از خونریزی و شخصیت‌های مهیج را خلق می‌کند. به لطف دیدگاه خلاقانه و درخشان تارانتینو برای فیلم و همچنین مقیاس کلی و سکانس‌های برجسته این اثر سینمایی از ابتدا تا پایان عالی و بی‌نقص است و حتی پس از گذشت ۱۵ سال در بین مخاطبان محبوبیت زیادی دارد.

۲۱. انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse – محصول سال ۲۰۱۸

انیمیشن spider man into the spider verse
انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۴ از ۱۰

انیمیشن «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» انیمیشن سینمایی تحسین شده‌ای است که بر اساس ابرقهرمانی از کمیک‌های مارول ساخته شده و داستان ماجراجویی وی در مولتی‌ورس را به تصویر می‌کشد. این انیمیشن داستان مایلز مورالس جوان را دنبال می‌کند که تلاش دارد تا وظایف ابرقهرمانی خودش را با تکالیف مدرسه در تعادل نگه دارد، کاری که بسیار پیچیده است و در همین حین نیز او با دیگر کاراکترهای اسپایدرمن از جهان‌های دیگر مواجه می‌شود. قبل از اینکه خیلی دیر شود، آن‌ها باید به یکدیگر کمک کنند تا بتواند کینگ‌پین شرور و نقشه او را متوقف کنند.

جلوه‌های بصری خیره‌کننده این انیمیشن سینمایی، حتی گاهی اوقات کاراکترها و داستان‌سرایی برجسته این اثر را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهند و به نظر می‌رسد که این انیمیشن دقیقاً همان صفحات کتاب‌های کمیک است که زنده شدند. به لطف همین موارد و رنگ‌های پر جنب و جوش و گذارهای شگفت‌انگیز، این انیمیشن بسیار جذاب و خیره‌کننده است و به خوبی با دیگر آثار ساخته شده در این ژانر می‌تواند رقابت کند.

۲۰. فیلم Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark – محصول سال ۱۹۸۱

فیلم indiana jones 5
فیلم Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۴ از ۱۰

در فیلم «ایندیانا جونز و مهاجمان صندوق گمشده» باستان‌شناس شجاعی به نام ایندیانا جونز با بازی هریسون فورد سفری خارق‌العاده را شروع می‌کند. او به همراه یار دوست‌داشتنی‌اش به نام ماریون ریونوود، خودشان را درگیر رقابتی با تبهکاران برای به دست آوردن شیئی گمشده می‌بینند، شرورانی که می‌خواهند این شیء را برای اهدافی پلید به دست بیاورند. در ادامه این اثر نیز ماجراجویی‌ای پر از پیچ و تاب و تله روایت می‌شود که قهرمان داستان باید بر آن‌ها غلبه کند.

این فیلم مهیج پر از پیچش‌های غیرمنتظره است که به خوبی به افراد و انگیزه‌های آن‌ها برای اعمالی می‌پردازد که انجام می‌دهند. همان‌طور که مخاطب به طور فزاینده‌ای به جونز و ماریون وابسته می‌شود، داستان کمتر روی خود شیء متمرکز می‌شود و بیشتر سفر ماجراجویی برای به دست آوردن آن می‌پردازد.

۱۹. فیلم Avengers: Infinity War – محصول سال ۲۰۱۸

فیلم انتقام‌جویان جنگ ابدیت avengers
فیلم Avengers: Infinity War
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۴ از ۱۰

خطرات در فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» بیش از پیش بوده است، جایی که گروه قهرمانان باید با شخصیت شرور واقعاً وحشتناکی به نام تانوس با بازی جاش برولین مقابله کنند، یک جنگ سالار تایتان که به دنبال دست پیدا کردن به تمام شش سنگ ابدیت است. هدفش از این کار نیز نابود کردن نیمی از کل حیات در سراسر جهان است تا به گفته خودش، تعادل هستی را بازگرداند.

فیلم سینمایی «انتقام‌جویان ۳» برای طرفداران دنیای سینمایی مارول حس و حال عجیب و غم‌انگیزی داشت و به خوبی توانست زمینه را برای فیلم بعدی فراهم کند. این اثر سینمایی به جهان نشان داد که انتقام‌جویان می‌توانند به شکلی تماشایی شکست بخورند و به تماشاگران نیز شخصیت شرور افسانه‌ای را ارائه کرد که هدفی پیچیده دارد و همین نیز کار را برای قهرمانان مشکل کرده است.

۱۸. انیمیشن WALL-E – محصول سال ۲۰۰۸

انیمیشن وال‌ای wall e
انیمیشن WALL-E
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۴ از ۱۰

استودیو پیکسار فیلم‌های بسیار زیادی تولید کرده که در آن‌ها به مضامین و مفاهیم آثار ماجراجویی پرداخته است اما هیچ کدام از آثار این استودیو همانند انیمیشن سینمایی «وال ای» حس ماجراجویی را ارائه نکردند. این اثر سینمایی داستان رباتی به نام وال ای را دنبال می‎‌کند که یکی از آخرین ربات‌های باقی مانده در سیاره رها شده و بی‌ثمر زمین است و به تنهایی در تلاش برای تمیز کردن زباله‌های به جامانده از بشریت است. با این حال، وقتی که یک سفینه در جستجوی حیات به زمین باز می‌گردد، ول ای در سراسر کیهان سفر می‌کند تا زمین و کل بشریت را نجات بدهد.

از تاریک‌ترین چشم‌اندازهای آینده گرفته تا عمیق‌ترین نقاط فضا، حس بزرگی این اثر سینمایی باعث شده تا این انیمیشن عالی باشد. مضامین فیلم درباره محیط زیست نیز در تمام این سال‌ها همچنان واقعی و قدرتمند بوده و شخصیت‌های وال ای و ایو نیز به یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌ها در تاریخ انیمیشن مدرن تبدیل شدند. در حالی که پیکسار به ساخت فیلم‌های ماجراجویی نمادین ادامه داده است اما انیمیشن «وال ای» همچنان یکی از بزرگترین دستاوردهای سینمایی آن‌ها محسوب می‌شود.

۱۷. فیلم Avengers: Endgame – محصول سال ۲۰۱۹

محبوب‌ترین کاراکترهای مارول
فیلم Avengers: Endgame
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۴ از ۱۰

به دنبال رویدادهای مرگبار و ویران‌کننده پس از بشکن تانوس در فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War)، حالا بازمانده‌ها باید با این زندگی تازه خودشان کنار بیایند. رویدادهای فاز سوم دنیای سینمایی مارول در این فیلم پرفروش به یک نقطه پایان رسید و در آن، انتقام‌جویان باقیمانده آخرین تلاش خودشان را می‌کنند تا بتوانند اوضاع را به حالت قبل باز گردانند.

برادران روسو موفق شدند تا داستانی پیچیده با بخش‌های متحرک بسیار زیادی را به شکلی منسجم و هیجان‌انگیز در یکی از بهترین فیلم‌های ماجراجویی هالیوود به تصویر بکشند. تصاویر خارق‌العاده از سفر در زمان، خداحافظی‌های نهایی اشک‌آور و نبردهای حماسی خیره‌کننده بصری در مقیاسی بسیار بزرگ همگی سبب شدند تا این اثر نسبت به آثار قبلی مارول متفاوت باشد.

۱۶. فیلم Aliens – محصول سال ۱۹۸۶

بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
فیلم Aliens
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۴ از ۱۰

فیلم «بیگانه‌ها» دنباله‌ای خارق‌العاده و جذاب برای فیلم اصلی فرنچایز «بیگانه» به شمار می‌رود که در آن، سیگورنی ویور بار دیگر نقشش به‌عنوان الن ریپلی را بازآفرینی می‌کند و سرانجام پس از صرف دهه‌ها درون محفظه خواب سرد، نجات داده می‎‌شود. او به عضویت تیمی در می‌آید که به سکونتگاه مستعمره‌نشین‎‌ها در سیاره‌ای فرستاده می‌شوند که ممکن است موجودات فرازمینی در آن زندگی کنند و زمانی که او متوجه می‌شود همه افراد هیولاهای درنده را دست کم می‌گیرند، دلسرد می‌شود.

فیلم «بیگانه‌ها» ساخته جیمز کامرون توانست با موفقیت خط داستانی گسترده‌تری را برای مخاطبان به نمایش بگذارد و با بهبود جلوه‌های ویژه بصری، رویکرد بهتری در زمینه جهان‌سازی در پیش بگیرد و حتی نگاهی صمیمانه‌تر نسبت به داستان پیش‌زمینه الن داشته باشد. این اثر به طور گسترده به‌عنوان یکی از نمادین‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی شناخته می‌شود و همان‌طور که الن از برخوردهای مرگبار پشت سر هم جان سالم به در می‌برد، بیننده‌ها غرق تماشای این اثر پر از ماجراجویی می‌شوند.

۱۵. انیمیشن The Lion King – محصول سال ۱۹۹۴

بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
انیمیشن The Lion King
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۵ از ۱۰

انیمیشن «شیر شاه» اثری کلاسیک از دیزنی به شمار می‌رود که داستان توله شیر و جانشین شاه موفاسا به نام سیمبا را دنبال می‌کند. با این حال، عموی سیمبا به نام اسکار، پدرش را به قتل می‌رساند و طوری به سیمبا نشان می‌دهد که همه این اتفاقات تقصیر او است و همین نیز باعث می‌شود تا سیمبا از خانه‌اش برود و در جایی بسیار دور و در میان دوستان جدید و آزادش به نام تیمون و پومبا زندگی کند. در همین حین نیز دوست کودکی سیمبا به نام نالا و رافیکی بار دیگر سیمبا را به مسیر درست باز می‌گردانند.

انیمیشن «شیر شاه» از جمله بهترین فیلم‌هایی به شمار می‌رود که در دوران رنسانس دیزنی ساخته شد و داستان تأثیرگذار ماجراجویی سیمبا را به بخش بسیار جذاب و جالبی از دوران کودکی بسیاری از مخاطبان تبدیل کرد. داستان این اثر به خوبی نوشته شده و تماشای آن حتی امروزه نیز لذت‌بخش است و بسیاری از بیننده‌های بزرگسال نیز به هنگام تماشای این اثر ممکن است مسائل جدیدی را متوجه شوند.

۱۴. فیلم Back to the Future – محصول سال ۱۹۸۵

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از back to the future تا the silent sea
فیلم Back to the Future
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۵ از ۱۰

فیلم «بازگشت به آینده» یکی از فیلم‌های مطرح و شناخته شده است. این اثر کلاسیک تحسین شده به کارگردانی رابرت زمکیس است و داستان ماجراجویی‌های مارتی مک‎‌فلای با بازی مایکل جی فاکس را روایت می‌کند که به طور اتفاقی از ماشین سفر در زمان داک براون با بازی کریستوفر لوید استفاده می‌کند. او به زودی در یک موقعیت قرار می‌گیرد که شکل‌گیری رابطه اولیه پدر و مادرش را از بین می‌برد و حالا وجود و ماهیت خودش در آینده به خطر افتاده است.

فیلم «بازگشت به آینده» اثری خنده‌دار، جالب و به طور شگفت‌انگیزی صمیمانه احساس می‌شود و همین نیز سبب شده تا در بین مخاطبان و طرفداران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشد. هر چالش سخت و دشواری که مارتی در این اثر سینمایی با آن مواجه می‌شود، به خاطر درون مایه و فضای روشن این اثر سینمایی برای بیننده جالب و جذاب به نظر می‌رسد.

۱۳. فیلم Gladiator – محصول سال ۲۰۰۰

فیلم gladiator
فیلم Gladiator
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۵ از ۱۰

فیلم «گلادیاتور» به کارگردانی ریدلی اسکات یک درام تاریخی به شمار می‌رود که بر محوریت ژنرالی رومی به نام ماکسیموس دسیموس مریدیوس با بازی راسل کرو است. به این ژنرال خیانت می‌شود و خانواده‌اش توسط کومودوس خیانتکار با بازی واکین فینیکس به قتل می‌رسند، کسی که می‌خواهد امپراتوری و تاج و تخت را از مارکوس آئورلیوس با بازی ریچارد هریس به دست بیاورد. تلاش برای به قتل رساندن ماکسیموس ناکام می‌ماند و او به بردگی گرفته می‌شود اما در ادامه به گلادیاتور تبدیل شده و به دنبال گرفتن انتقام خانواده‌اش است.

هر کسی که این فیلم سخت و در عین حال دیدنی را دیده باشد، می‌داند که ماجراجویی ماکسیموس چندان لذت‌بخش نیست. او مدام جان خودش را به خطر می‌اندازد تا به جایی که قبلاً بوده باز گردد تا بتواند با قاتلین خانواده‌اش روبه‌رو شود. این یک داستان الهام‌بخش و دلخراش از سربازی است که هرگز از جنگیدن دست نمی‌کشد و یکی از بهترین آثار ریدلی اسکات محسوب می‌شود.

۱۲. انیمه Spirited Away – محصول سال ۲۰۰۱

انیمه شهر اشباح spirited away
انیمه Spirited Away
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۶ از ۱۰

انیمه «شهر ارواح» ساخته هایائو میازاکی بر داستان چیهیرو اوگینو ده ساله متمرکز است؛ او به اعماق دنیای کامی می‌رود تا راهی برای نجات والدینش پیدا کند. او باید شجاعت بیشتری به خرج بدهد تا بتواند در حمام یوبابا زنده بماند و با موجوداتی بدون چهره سروکار داشته باشد و بر روی قدرت درونی‌اش تمرکز کند تا بتواند به این مسیر ادامه بدهد.

انیمه «شهر اشباح» همچنان شاهکاری از استودیو جیبلی و محبوب‌ترین اثر این استودیو محسوب می‌شود که جلوه‌های بصری فوق‌العاده و طراحی شخصیت‌های تخیلی خوبی دارد و روایتی تأثیرگذار از استقلال و امید را بازگو می‌کند. ماجراجویی چیهیرو کاملاً منحصربه‌فرد است و بیننده‌ها را به سفری الهام‌بخش در دنیای ارواح می‌برد.

۱۱. فیلم Terminator 2: Judgment Day – محصول سال ۱۹۹۱

terminator 2
فیلم Terminator 2: Judgment Day
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۶ از ۱۰

فیلم «ترمیناتور ۲: روز داوری» ترکیبی از جنبه‌های علمی تخیلی، اکشن و ماجراجویی است و توانسته فیلم اول این مجموعه را ارتقا بدهد و یک شاهکار اکشن ماندگار خلق کند که همچنان پس از گذشت بیش از سی سال از اکرانش، برای مخاطبان خیره‌کننده و مسحورکننده است. اتفاقات این اثر سینمایی حدود ۱۰ سال پس از فیلم اصلی جریان دارد و داستان سارا کانر و پسرش جان را دنبال می‌کند که بار دیگر هدف یک ربات قاتل و شرور از آینده قرار گرفتند. با این حال، مقاومت از آینده موفق شده تا رباتی را به‌عنوان محافظ برای آن‌ها ارسال کند، رباتی که سعی دارد تا جان و سارا را از دست یک ترمیناتور جدید و مخوف نجات بدهد.

فیلم اصلی «ترمیناتور» در بین آثار ترسناک و اکشن از محبوبیت و موفقیت بسیار زیادی برخوردار است، فیلم «روز داوری» توانسته عناصر اکشن و ماجراجویی این فرنچایز را بردارد و آن را به یک شاهکار بلاک‌باستری برجسته تبدیل کند. جیمز کامرون توانسته داستانی جذاب و تماشایی از خطرات زیاد، اکشن پرتنش و لحظات احساسی زیبا را با هم ترکیب کند که بیننده را مجذوب خودش نگه می‌دارد. فیلم‌های بعدی این فرنچایز تلاش کردند تا چنین جادو و جذابیتی را تداعی کنند اما هیچ کدام از آن‌ها موفق نبودند.

۱۰. فیلم Star Wars: Episode IV – A New Hope – محصول سال ۱۹۷۷

فیلم a new hope
فیلم Star Wars: Episode IV – A New Hope
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۶ از ۱۰

این اثر سینمایی فیلمی است که فرنچایز نمادین و برجسته جنگ ستارگان را پایه‌گذاری کرد و بینندگان را به کهکشانی بسیار دور برد. این فیلم به معرفی شخصیت‌های نمادینی همچون لوک اسکای‎‌واکر با بازی مارک همیل و هان سولو با بازی هریسون فورد می‌پردازد که با یکدیگر در تلاش برای نجات شاهزاده لیا ارگانا با بازی کری فیشر از دست دارث ویدر هستند.

این اثر سینمایی کلاسیک و افسانه‌ای مبارزه بین اتحاد شورشیان و امپراتوری کهکشانی را به تصویر می‌کشد و ژانر علمی تخیلی را از نو تعریف کرد و یک ماجراجویی ماندگار را برای همان نسل و همچنین نسل‎‌های بعدی فراهم کرد. این فیلم جایگاه خودش در تاریخ سینما را به‌عنوان اثری برجسته به دست آورده است.

۹. انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse – محصول سال ۲۰۲۳

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از spider man across the spider verse تا joy ride
انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۶ از ۱۰

پس از موفقیت خیره‌کننده انیمیشن قبلی، بسیاری از منتقدان و طرفداران نسبت به موفقیت دنباله آن یعنی انیمیشن «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» شک و تردید داشتند. با این حال، این اثر سینمایی نه تنها توانست از نسخه اصلی پیشی بگیرد بلکه اوج گرفت و فراتر از همه انتظارات ظاهر شد و توانست خودش را به یکی از آثار برجسته و ماندگار در ژانرهای انیمیشن، علمی تخیلی و ماجراجویی تبدیل کند.

مایلز مورالز برگشته و دوباره با گوئن استیسی با بازی هیلی استاینفلد متحد می‌شود، کسی که به طور اتفاقی مایلز را به مولتی‌ورس می‌کشاند، جایی که افراد عنکبوتی زیادی حضور دارند. این داستان پیچیده و به طور شگفت‌انگیزی احساسی در صحنه‌های فوق‌العاده زیبایی به نمایش گذاشته و واقعاً تماشایی است. اکشن مهیج، کاراکترهای به خوبی توسعه داده شده و همچنین جهانی جذاب باعث شده تا این اثر بهتر نیز باشد.

۸. فیلم Dune: Part Two – محصول سال ۲۰۲۴

فیلم dune 2
فیلم Dune: Part Two
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۶ از ۱۰

به دنبال موفقیتی که فیلم «تل‌ماسه» محصول سال ۲۰۲۱ میلادی به دست آورد، این طور به نظر می‌رسید که سرانجام رمان‌های بسیار مشهور و غیر قابل اقتباس فرانک هربرت سرانجام توانستند به خوبی در دنیای سینما به تصویر کشیده شوند. کارگردان دنی ویلنوو این مسئله را با دنباله آن به نام فیلم «تل‌ماسه ۲» ثابت کرد، فیلمی که ادامه سفر پل آتریدس با بازی تیموتی شالامی را در بیابان‎‌های سیاره آراکیس به نمایش می‌گذارد، جایی که او از یک پیشگویی استفاده می‌کند تا مردم محلی را برای جنگ برانگیزد.

فیلم «تل‌ماسه ۲» از هر نظر بزرگتر، جسورانه‌تر و بهتر است و توانسته داستان جذاب فیلم اول را گسترش بدهد. این فیلم همچنین شخصیت‌ها و عناصر جدیدی را به داستان معرفی می‌کند و فیلم از کارگردانی خوب دنی ویلنوو در داستانی پیچیده و در عین حال جذاب بهره می‌برد و این در حالی است که بازیگران بااستعداد فیلم نیز به خوبی از پس نقش‌های خودشان برآمدند. بینندگان و منتقدان امیدوارند که فیلم بعدی این مجموعه نیز بتواند همچنان موفق باشد.

۷. فیلم Star Wars: Episode V – The Empire Strikes Back – محصول سال ۱۹۸۰

فیلم the empire strikes back
فیلم Star Wars: Episode V – The Empire Strikes Back
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۶ از ۱۰

سه سال پس از وقایع فیلم جنگ ستارگان سال ۱۹۷۷ میلادی، فیلم «امپراتوری ضربه می‌زند» ساخته اروین کرشنر نبرد مداوم بین امپراتوری ظالم کهکشانی و اتحاد شورشی‌های بی‌باک را به نمایش در می‌آورد. در ادامه حماسه اسکای‌والر، لوک توسط استاد یودا تعلیم داده می‌شود و خودش را آماده می‌‎کند تا با ارباب بی‌رحمی به نام دارث ویدر روبه‌رو شود.

فیلم بلاک‌باستری «جنگ ستارگان: امپراتوری ضربه می‌زند» به‌عنوان بهترین فیلم در سه‌گانه اورجینال این فرنچایز شناخته می‌شود و توانسته به مخاطبان پاسخ‌های خوب و مورد نیازی درباره گذشته و آینده بالقوه لوک بدهد. این فیلم همچنین شخصیت شاهدخت لیا ارگانا را باز می‌گرداند و در کنار وی نیز قوس داستانی دیگر شخصیت‌های محبوب همچون هان سولو و چیوباکا را ادامه می‌دهد.

۶. فیلم Interstellar – محصول سال ۲۰۱۴

بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
فیلم Interstellar
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۷ از ۱۰

فیلم «میان ستاره‌ای» یک اثر علمی تخیلی است که باید حتماً آن را ببینید و اتفاقات آن در جهانی رخ می‌دهد که از اثرات آب‌وهوایی رنج می‌برد. حالا که تهدیدی بسیار بزرگ علیه بقای بشریت وجود دارد، خلبان سابق ناسا به نام کوپر با بازی متیو مک‌کانهی موافقت می‌کند تا سفری پر مخاطره را شروع کند تا بتواند خانه جدیدی برای بشر بیابد. با این حال، در این سفر خود با خطرات و شگفتی‌های بسیار زیادی مواجه می‌شود.

سکان کارگردانی فیلم «میان ستاره‌ای» را کریستوفر نولان در دست دارد، اثری که بسیار تحسین شده و جوایز مختلفی را کسب کرده است و یکی از دقیق‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی به شمار می‌رود. این دقت علمی موجود در فیلم سبب شده تا سفر شخصیت اصلی بسیار هیجان‌انگیزتر باشد چراکه بیننده می‌داند این چیزهای عجیبی که به چشم می‌بیند، در دنیای واقعی و گسترده امکان‌پذیر هستند.

۵. فیلم The Good, the Bad and the Ugly – محصول سال ۱۹۶۶

فیلم the good the bad and the ugly
فیلم The Good, the Bad and the Ugly
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۸ از ۱۰

فیلم «خوب، بد و زشت» ساخته سرجیو لئونه یک وسترن اسپاگتی خارق‌العاده محسوب می‌شود که داستان سه شخصیت اصلی و تلاش بی‌وقفه آن‌ها برای یافتن یک گنج طلای پنهان شده را دنبال می‌کند. هیچ چیزی جلوی این مردان از یافتن و به دست آوردن این جایزه را نمی‌گیرد و این در حالی است که جنگ داخلی آمریکا هرج و مرج بسیار زیادی را به همراه آورده است.

ماجراجویی خلاقانه و جالب به تصویر کشیده شده در فیلم، سه شخصیت اصلی داستان را به مکان‌های عجیب و خشن می‌برد. سبک و سیاق کارگردان و این ژانر به خوبی در صحنه‌های کلوزآپ، شات‎‌های طولانی و تیراندازی‌های شیک دیده می‌شوند که همه به پایانی مهیج و خارق‌العاده ختم شدند.

۴. فیلم The Lord of the Rings: The Two Towers – محصول سال ۲۰۰۲

بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
فیلم The Lord of the Rings: The Two Towers
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۸ از ۱۰

سه‌گانه نمادین و برجسته «ارباب حلقه‌ها» به کارگردانی پیتر جکسون بر اساس رمان‌های مشهوری به همین نام از جی آر آر تالکین ساخته شده‌اند و دنیای خارق‌العاده را به تصویر می‌کشند که در آن، جادو، شر و قهرمانی اغلب به شکلی غیرمنتظره با یکدیگر ترکیب می‌شوند. این دومین اثر در این سه‌گانه است و داستان سفر خطرناک فرودو بگینز با بازی الیجا وود به موردور همراه با سموایز گامگی با بازی شان آستین روایت می‌کند. از طرف دیگر نیز آماده‌سازی برای نبرد هلمز دیپ شروع می‌شود، نبردی که شک و تردید را در دل انسان‌ها می‌اندازد.

نمی‌توان هیچ کدام از فیلم‌های سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» را فیلمی بد نامید اما فیلم «دو برج» ضعیف‌ترین فیلم در بین آن‌ها محسوب می‌شود. با این حال، این اثر سینمایی همانند پلی کاملاً مهیج بین دو اثر سینمایی دیگر عمل می‌کند که داستان را به روش‌های بسیار مهیج و اشک‌آوری ادامه می‌دهد.

۳. فیلم Inception – محصول سال ۲۰۱۰

بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
فیلم Inception
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۸ از ۱۰

فیلم «تلقین» ساخته کریستوفر نولان اغلب اوقات در کنار برخی از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینما قرار می‌گیرد و واقعاً شایسته جایگاهش در بین بهترین فیلم‌های ماجراجویی است. این اثر داستان گروهی از سارقان حرفه‌ای به رهبری دام کاب با بازی لئوناردو دی کاپریو را دنبال می‌کند و آن‌ها به مأموریتی می‌روند که هرگز همانند آن دیده نشده است. آن‌ها به ناخودآگاه فرد مورد نظر ورود می‌کنند تا بتوانند اطلاعات را به سرقت ببرند و ایده‌ای را در ذهن وی ایجاد کنند. در این میان نیز کاب به دیگر اعضای تیمش نگفته که مسئله‌ای از گذشته ممکن است این مأموریت را به چالش بکشد و پیچیده کند.

یک ماجراجویی بی‌سابقه در لایه‌های ذهن، نه تنها این اثر را در گیشه به موفقیت رساند بلکه به لطف جلوه‌های بصری خیره‌کننده و مفهوم بدیع خودش تحسین طرفداران و منتقدان را نیز به دست آورد. سکانس‌های هیجان‌انگیز این اثر در مقیاس بسیار بزرگ و اغلب متحرک هستند و همین نیز فضایی فوق‌العاده و مهیج به این فیلم داده است.

۲. فیلم The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring – محصول سال ۲۰۰۱

الهام‌بخش‌ترین لحظات در فیلم‌های lord of the rings
فیلم The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۹ از ۱۰

فیلم «یاران حلقه» اولین فیلم محبوب و برجسته در سه‌گانه افسانه‌ای پیتر جکسون است که داستان ماجراجویی بسیار خطرناک هابیتی به نام فرودو بگینز به‌عنوان حامل حلقه را به تصویر می‌کشد. فرودو همراه با دوستان وفادار، متحدان جدید و جادوگری قدرتمند که در ریوندل گروه یاران حلقه را شکل دادند، به سمت موردر حرکت می‌کنند.

این اثر سینمایی برجسته و برنده جایزه سال ۲۰۰۱ میلادی برای اولین بار زیبایی جادویی سرزمین میانه را به نمایش گذاشت و انتظار برای دنباله‌های آن در سال‌های بعد را بسیار بالا برد. این اثر تأثیری گسترده گذاشت که همچنان نیز ادامه دارد ولی هیچ کدام از آثار اخیر نتوانستند به اندازه این سه‌گانه اصلی به خوبی آثار تالکین را اقتباس کنند.

۱. فیلم The Lord of the Rings: The Return of the King – محصول سال ۲۰۰۳

فیلم the lord of the rings the return of the king
فیلم The Lord of the Rings: The Return of the King
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۹ از ۱۰

فیلم «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» آخرین اثر در این سه‌گانه ساخته پیتر جکسون به شمار می‌رود که رویدادهای رمانی به همین نام نوشته جی آر آر تالکین محصول سال ۱۹۵۵ میلادی را به نمایش در می‌آورد. این اثر مشهور و برجسته به طرز ماهرانه‌ای توانست خط داستانی روایت شده در دو فیلم قبلی را ادامه بدهد و پایانی حماسی را برای آن‌ها رقم بزند که داستان این سه‌گانه را به شکلی رضایت‌بخش به پایان رسانده است.

از آخرین قدم‌های سفر فرودو بگینز به قلب کوه دوم تا سفر سم و گولوم با بازی اندی سرکیس با او و همچنین آماده شدن کاراکترهای دوست‌داشتنی گندالف با بازی ایان مک‌کلن، آراگورن با بازی ویگو مورتنسن، لگولاس با بازی اورلاندو بلوم و جیملی با بازی جان ریس دیویس برای نبرد، فیلم توانسته ماجراجویی‌ها و قوس‌های داستانی را به خوبی کامل کند و با خلق اثری جذاب، تا سال‌ها بیننده‌ها را مسحور و مجذوب خودش نگه دارد.


منبع: collider

پروفسور بی سوادBADMANser

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا