میازاکی: Elden Ring سرحد و نهایت وسعت ممکن برای ما است - گیمفا
میازاکی: Elden Ring سرحد و نهایت وسعت ممکن برای ما است - گیمفا
میازاکی: Elden Ring سرحد و نهایت وسعت ممکن برای ما است - گیمفا
میازاکی: Elden Ring سرحد و نهایت وسعت ممکن برای ما است - گیمفا
میازاکی: Elden Ring سرحد و نهایت وسعت ممکن برای ما است - گیمفا
میازاکی: Elden Ring سرحد و نهایت وسعت ممکن برای ما است - گیمفا

میازاکی: Elden Ring سرحد و نهایت وسعت ممکن برای ما است

محمد حسین کریمی
۱۱:۲۹ ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
میازاکی: Elden Ring سرحد و نهایت وسعت ممکن برای ما است - گیمفا

بازی Elden Ring وسیع‌ترین و موفق‌ترین بازی FromSoftware است و رئیس استودیو، هیدتاکا میازاکی، باور دارد که این عنوان نهایت عظمت و وسعت ممکن را دارد که تیم‌ آن‌ها می‌تواند به آن دست یابد.

در مصاحبه‌ای با The Guardian، رئیس استودیوی فرام‌سافتور تایید کرد که پلیرها نباید انتظار داشته باشند بازی‌های بعدی FromSoftware عظیم‌تر و گسترده‌تر از Elden Ring باشند یا این که تمام بازی‌هایشان با هدف قرار دادن «مقیاس‌های وسیع» ساخته شوند. میازاکی در ادامه توضیح داد که استودیو به دنبال انعطاف بیشتر با پروژه‌های متنوع است و نمی‌خواهد تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد بگذارد و تنها روی یک نوع از بازی (به عنوان مثال Open World) حساب باز کند.

میازاکی در این باره گفت:

طی یک بازۀ زمانی مشخص، بودجه‌ها، مقیاس‌ها و اهداف تا نقطه‌ای رشد پیدا کرده‌اند که دیگر مخاطبین در برابر خطاها در یک بازی ویدیویی مقاومت ندارند و نمی‌توانند خطاها را بپذیرند. FromSoftware شیوۀ خاص خود را برای کاهش ریسک دارد. به عنوان مثال، ما همیشه یک همکار و ناشر داریم که پروژه را تامین مالی می‌کند … از نظر مدیریت کسب‌وکار، ما هیچگاه تنها روی یک پروژه شرط نمی‌بندیم و ریسک نمی‌کنیم. شما همیشه باید پروژۀ صحیح در حال انجام را پیدا کرده و بگذارید ریسک کند و حتی شکست بخورد: حالا این پروژه می‌تواند ویژگی‌هایی مانند مقیاس یا هدف کوچک‌تر نسبت به سایر پروژه‌ها را داشته باشد یا حتی شامل مکانیک‌ها و اجزای آزمایشی برای پروژه‌ای بزرگ‌تر بشود. من فکر می‌کنم که در همین زمینه است که کارگردان‌های جوان به چالش کشیده می‌شوند و می‌توانند از آن درس بگیرند. این که بدانید در چه نوع پروژه‌ای ریسک کردن ممکن است، روشی عالی برای رشد دادن استعدادها خواهد بود.

داشتن چندین پروژه به طور همزمان در دست ساخت، فاز بعدی ما است؛ فازی که در بطن آن، چندین استعداد جوان فرصت خلق و طراحی در قالب پروژه‌ای کوچک‌‎تر و ریسک‌پذیرتر را دارند.

میازاکی پیش از این اعلام کرده بود که استودیوی فرام‌سافتور چندین پروژۀ متنوع در دست ساخت دارد و اگرچه او کارگردانی را کنار نمی‌گذارد و روی بازی بعدی خود کار می‌کند، اما هم‌اکنون چندین بازی توسط اعضای ارشد دیگر فرام‌سافتور رهبری و کارگردانی می‌شوند. وی در سال ۲۰۲۲ اعلام کرده بود که دوست دارد در آینده یک بازی انتزاعی‌تر خلق کند.

میازاکی پیش از این در مورد موفقیت Elden Ring و نقش‌آفرینی ایده آل خود چنین گفته بود:

شاید بتوان گفت که به دست آوردن هیجان حاصل از بازی‌های رومیزی و کتاب‌های بازی، بخشی از دلیل ساخت Elden Ring باشند. اما من فکر می‌کنم بیش از هر چیز، این بازی حاصل اولویت‌ها و ترجیحات من در قبال دنیاهای فانتزی و آثار RPG است. بنابراین شاید بتوان گفت خصوصیاتی که دوست دارم در یک بازی ببینم را در آن اعمال کرده‌ام. من همچنان در پروسۀ ساخت RPG فانتزی ایده‌آل خود هستم. در حالی که Elden Ring کاملاً آن چیزی که می‌خواهم نیست، اما به آن نزدیک است. من دارم به ایده‌آل خود نزدیک‌تر می‌شوم.

Elden Ring: Shadow of the Erdtree آخرین محتوای عرضه شده از سوی FromSoftware است و در حال حاضر هیچ اطلاعات و حتی شایعه‌ای از پروژه‌های آیندۀ استودیو وجود ندارد.

ARSHIAAAADARKSIRENگیمرِ روان شناسALNOdbanished04Black apostillearminA SlashThe sparrowABDVDمحمد مهدی برهمنBehzad zargary人Acker益man人red-eyed Banished Knightدراز گربه آزارOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)ReversepointSoulSeraقصابmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

میازاکی: Elden Ring سرحد و نهایت وسعت ممکن برای ما است - گیمفا
میازاکی: Elden Ring سرحد و نهایت وسعت ممکن برای ما است - گیمفا
میازاکی: Elden Ring سرحد و نهایت وسعت ممکن برای ما است - گیمفا
میازاکی: Elden Ring سرحد و نهایت وسعت ممکن برای ما است - گیمفا
میازاکی: Elden Ring سرحد و نهایت وسعت ممکن برای ما است - گیمفا
میازاکی: Elden Ring سرحد و نهایت وسعت ممکن برای ما است - گیمفا
میازاکی: Elden Ring سرحد و نهایت وسعت ممکن برای ما است - گیمفا
میازاکی: Elden Ring سرحد و نهایت وسعت ممکن برای ما است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • RushFactor گفت:

    این آدم سادیسم داره اونهایی که اینو بازی میکنند مازوخیسم دارند !!
    چیزی غیر از این نمیتونه باشه !!

    جعبه ی XARSHIAAAADARKSIRENMalekHunterALNOBlack apostilleGidoraMario_41arminmore
    • میازاکی خودش مازوخیسم داره
      قبلاً یکی از نویسنده های سایت به اسم اقای صالح اسدی یک پستی رو قرار دادن که در اون مصاحبه ای با میازاکی وجود داشت که گفته بود دوست داره با هزاران تیر کشته بشه (حالا درست یادم نمیاد چی گفته بود) ولی درکل یکسری پاسخ های مازوخیستی داده بود
      Pain is Pleasure ☺️

      MatoriasARSHIAAAAALNOBlack apostilleGidoraAlastorA0seyed0Aمحمد حسین کریمیHardcorDANTE
    • PS1 HAGRID گفت:

      مازوخیسم ندارن سلیقشون فرق داره، از باختن نمیترسن و از چالش لذت میبرن و نسبت به تجربه آثار متنوع و متفاوت گارد بی معنی ندارن، علاوه بر اینکه این آثار جوانب دیگه ای هم برای لذت بردن داره از طراحی هنری تا موسیقی و ..

      جعبه ی XMatoriasARSHIAAAAHunterBlack apostilleGidoraMario_41AlastorKiaItsShabahmore
      • Arctic گفت:

        همه از باختن میترسن بحث سلیقه هم نیست چیزی که از خوب خوبه دیگه بحث مکانیزم وسطه یعنی باخت جزوی از بازی حساب میشه جزوی از گیم پلی لوپه کسایی که خوششون نمیاد یا واقعا حوصله وقت گذاشتن ندارند که طبیعیه یا بد عادت شدن چون چندوقته گیم لوپا تو صنعت گیم مخصوصا بازیای غربی بی هویت شدن همه مثل همن مثل اینه که کسی که فقط پاپ گوش بده (که مشکلی نداره پاپ سبکیه که کارشو به خوبی انجام میده) یهو بیاد کلاسیک یا نمیدونم متال گوش بده توش میمونه طبیعتا میگه این ریتما چیند من تاحالا نشنیدم چرا ساختارش فرق داره چون گوش نداده فقط اون فرمتو قبول داره آشنا بشه میفهمه سولزم همینه سولز ساختار کلاسیک تری داره صرفا مگرنه سخت نیست کونترا سخته نه دارک سولز صرفا حوصله و درک گیم پلی لوپ میخواد که آقا مردن درسته که شکست خوردنه ولی به معنی باختن نیست

        ARSHIAAAAGidoraAlastorA0seyed0AOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)
    • Mono and 6 گفت:

      سطحی ترین و کرینج ترین و تکراری ترین نظر درباره بازی اینه

      استرسی که این بازی میده حداقل از بتل رویال وارزون و فورتنایت و کلی بازی مولتی پلیر ۱۰ برابر کمتره

      سواد و مهارت داشته باشی میتونی بازی رو راحت تموم کنی

      ARSHIAAAABlack apostilleGidoraarminKasraA0seyed0AOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)fbjgSoulامیدmore
      • DANTE گفت:

        دقیقا
        علاوه بر اینا باید وقت بزاری براش بگردی تو محیط الدن رینگ.
        وقت بزاری تجربه کنی حال کنی.بازی مثله دویل می کرای و رزیدنت اویل نیس با دو سه روز تموم شه و حالا با یه هفته همه چی ام مکس کنی،الدن رینگ زمان زیادی میطلبه این منو یکم اذیت میکنه.تازه باید مستمر بازی کنی!!

        ARSHIAAAABlack apostilleKasra
      • A Slash گفت:

        مشکل اینه بازیای مین استریم امروزه این پیش فرض رو برا اینا گذاشتن که سینگل پلیر = سینماتیک که نصف بازی کاتسینه نصف دیگه گیمپلی هم حتی جامپ رو خود بازی انجام میده

        سولز اصلا هاردکور به شکل امثال کاپهد نیست فقط باید حواست باشه چه غلطی داری میکنی.

        Mono and 6
    • امید گفت:

      به نظرم همون ولورانت خودت رو بازی کنی خیلی بهتره .

      Gidora
    • الدن رینگ سادیسم نیست
      کلاس درس صبر و تلاشه
      در واقعیت اگه این سختی و چالش بر انگیز نبود جست و جو تو جهان بازی بی معنی میشد و دلیلی برای تنوع باس فایت ها و سلاح ها و محیط ها و سیستم ارتقاء وجود نداشت و هیچ وقت کسی دنبال داستان نمیرفت
      اگه اینجوری بود سازنده های GTA sa مخصوصا بخش طراحی رانندگی دو برابر این شخص سادیسم و طرفدارانش ۳ برابر پلیر های الدن مازوخیسم داشتن
      پ.ن : بازی رو بازی میکنن

      Gidoraدراز گربه آزارOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)Hardcor
    • اِاِاِ ، راست میگی؟ یه وقت دوروغ نگی ها، لولو میاد اوخِت می‌کنه.

      DANTE
  • Zabi گفت:

    الدن رینگ فقط یک بازی جهان باز معمولی نبود، یک جهان بزرگ، پیچیده، و چند اتمسفری را خلق کرد.
    وقتی به سادگی و با وارد شدن به یک حفره زیر زمینی وارد دنیایی بزرگ و کاملا متفاوت میشی نه تنها ارزش کشف و گشت و گذار در بازی رو بالا میبره، بلکه به شما قدرت خلاقیت و گستره ی دید خالق اثر رو نشون میده که به اعتقاد من الدن رینگ در این مورد زبانزده.
    نمیتونیم انتظار خلق چنین جهانی رو در هر اثر خلق شده توسط فرام سافتور داشته باشیم ولی چه بخواد و چه نخواد، انتظارات مارو از خودش بالا برده.

    KasraABDVDمحمد مهدی برهمنOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)SoulامیدSeraقصابHardcorیه گیمر سادهmore
  • من رویه خطی رو به جهان باز ترجیح میدم چون ظرافت و دقت بیشتری در طراحی مراحل وجود داره و برداشت من از اظهارات جناب میازاکی اینه که بازی بعدی قراره همون رویه خطی دارک سولز طور رو پیش بگیره.

    🔵 قبلاً یه شایعه‌ای هم بود که بازی بعدی فرامسافتور قراره با تمرکز روی مجیک باشه حالا نمیدونم چقدر راست یا دروغ بود ولی من از یه بازی سولزبورن که تمرکز اصلیش روی مجیک باشه استقبال می‌کنم

    MatoriasThe sparrowروح بی نامKasraA0seyed0ANin(the ghost of yotei)ammar_iraqiOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)Chen GeFunDarkmore
  • مشتاقانه منتظر بازی بعدی هستم✋🏻

    A0seyed0Aدراز گربه آزارHardcorDANTEیه گیمر ساده
  • tintin گفت:

    این استیدیو در یک سطح دیگری قرار داره

    الدن رینگ عجیبه ،بازی طوری ساخته شده که اصلا خسته کننده و حوصله سر بر نمیشه و هرچی جلوتر میری بازهم چیزهایی برای غافلگیری و هیجان زده شدن وجود داره

    Kasraمحمد مهدی برهمنOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)
  • DANTE گفت:

    الدن رینگ و دارک سولز و الخصوص سکیرو بازی های چالش بر انگیزی هستن.حالا یه بازی سخته که نمیشه گفت سازنده بازی سادیسمیه!
    خب بازی از نظرت سخته؟بازی نکن!
    من خودمم هنوز هر کدومو در حد نیم ساعت بیشتر پلی ندادم.چون معتقدم برای بازی کردنشون باید بسیار وقت آزاد و آرامش داشته باشی تا لذت ببری.
    مخصوصا الدن رینگ.بگردی تو محیطش و لذت ببری بی اینکه از راهنما کمک بگیری و بخوای بازی رو صد کنی،قطعا سه ماهی میشه ازش لذت برد

    روح بی نامKasraA0seyed0AOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)Meafana
    • MRASG گفت:

      در واقع این بازی هارو نمیشه بدون راهنما پیش برد، چون مراحل و آیتم های مخفی زیاد دارن و باید خیلی خوش شانس باشی که یکیشون رو پیدا کنی. همینطور استفاده از راهنما به نظر من لذت بخش تر هم هست👍

      MatoriasALNOOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)روح بی نامKasraHardcorDANTE
      • DANTE گفت:

        هرگز!
        وقتی راهنما استفاده کنی که دیگه کاووشگری و گشتن تو محیط معنا نداره!
        خودت باید بگردی پیدا کنی چی به چیه.به نظرم سمت الدن رینگ نرو چون ازش لذت نمیبری با راهنما

        MatoriasALNOOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)روح بی نامKasraaminllMRASG
        • Blue man گفت:

          الدن رینگ بخاطر rpg بودنش با ترکیب محیط هایه رمزآلود بازی هایه سولز نمیشه بدون راهنما رد کرد چون پیدا کردن مسیر اصلی واقعا خیلی سخته ولی بقیشون چون ساختارشون یه جورایی خطیه بدون راهنما هم میشه یه کاریش کرد هرچند که اگه اشتباهات مکرر باشن خیلی میتونه تجربه بازی سخت تر بشه بهترین حالتش اینه به جایه اسپویل کامل تو بعضی از بخش ها تو کامیونیتی این افراد ازشون کمک بگیری انصافا مرامی و سفره دار هم کمک میکنن

          MatoriasKasra
          • DANTE گفت:

            اصلا الدن رینگ ساخته شده که توش گیر کنی و ماه ها سرگرم شی!!
            قبول کن،با راهنما ارزش نداره
            وقت زیاد پاش بزاری رد میشه تمام!!

            ALNOKasra
            • MRASG گفت:

              داداش خودم نزدیک به ۵ یا ۶ بار بازی رو تموم کردم. منظورم از استفاده از آموزش جاهایی بود که گیر میکردی. من که الکی از آموزش واسه پیش بردن بازی استفاده نمیکنم😑 ولی زمانی که یه جا گیر کنی استفاده از راهنما بد نیست. به هر حال گناه کبیره که نیست.

            • aminll گفت:

              ماه ها سردرگمی چه جذابیتی داره؟
              بازی و بدون راهنما کاملا میشه تمام کرد ولی آیا میشه همه کوئست ها و بدون راهنما پیش برد؟ میشه همه باس های مخفی و پیدا کرد؟ بازی برای استفاده از تمام محتواش نیاز به راهنما داره. همه هم وقت ندارن کل دنیای بازی و ده بار بگردن به هرچی دیوار توی دانجن هاست ضربه بزنن که ببینن کدومشون پشتش راه مخفیه. بیشتر از اینکه از راهنما استفاده کنم اینکه باس با لند یا هرچیزی و از دست بدم اذیتم میکنه.

              DANTEMRASG
            • AVALON گفت:

              تا یه جایی با حرفت موافقم ولی وقتی بازیو توی نیو گیم پلاس بازی میکنی معمولا میخوای بازی رو ۱۰۰ درصد کنی و این توی بازیی مثل الدن رینگ بدون راهنما تقریبا سخترین کار دنیاس من همیشه دور یک رو بدون راهنما میرم ولی دور دو رو برای اینکه میخواستم تمام کوست هارو تموم کنم از راهنما استفاده کردم

            • Blue man گفت:

              والا برایه من الدن رینگ بحث گشت گذار از مسیر اصلی داستان جدا بود یعنی برایه اون راهنما لازم نبود ولی مسیر اصلی بازیو نمیتوستم پیدا کنم برایه همین راهنما استفاده میکردم البته این راهنما فقط برایه پیدا کردن مسیر اصلی بود نه باس فایت ها و… کلا هم اگه بازیی زیاد برام طول بکشه یکم ازش زده میشم

      • اگه دو تا ویژگی رو داشته باشی نیازی به راهنما پیدا نمیکنی یکی تیز بینی هست که هیچ چیزی رو جا نندازی و یکی زبان انگلیسی خوب هست که داستان بازی رو بتونی درست پیش ببری و متوجه بشی اگه این دو تا رو داشته باشی اصلا سردرگم نمیشی و راحت مسیر اصلیت رو پیدا می‌کنی.تنها در صورتی نیاز به راهنما هست که یک یا هر دوی این ویژگی ها رو نداشته باشی

  • MRASG گفت:

    من تنها قابلیتی که می‌خوام تو بازی بعدی اضافش کنند قابلیت پروازه. از یه جادویی که بهت دوتا بال بده که پرواز کنی یا رو هوا معلق بشی. یا از یک وسیله ای یا یک موجودی برای پرواز استفاده کنی. تو هیچ کدوم از بازی های قبلیشون نبوده.

    MatoriasALNOKasraHardcor
  • امید گفت:

    دوستان میدونستین هیچی به لست نمی رسه ؟ 😂🤣 از یه سونی فن شنیدم فک کنم راسته

    MatoriasALNOarminKasraدراز گربه آزارHardcorItsMobin
  • Hardcor گفت:

    من به همون اندازه که واسه آی‌پی جدید میازاکی هایپم واسه آی‌پی های متفرقه که خوده میازاکی کارگردانی شون نمیکنه هم هایپ هستم، چون میدونم که فرام سافتور چیزی جز شاهکار و جواهر عرضه نمیکنه، درود بر بهترین شرکت صنعت ویدیوگیم💎🔥💎🔥💯👑💯

    DANTE
  • aminll گفت:

    نظرم و بعد ۷۰ ساعت بازی‌ بگم:
    بازی در کل عالیه. چالشش منطقیه. اعصاب خوردی و درجه سختی کمتری داره نسبت‌ به دارک سولزها. روند کلی بازی و سختی کلی بازی از دارک سولز‌ها راحت تره وگرنه باس فایت ها واقعا سختن. دانجن ها دیگه تکراری شدن و جذابیتی ندارن برام. اکثرا پاداش خوبی هم نمیدن یا حداقل به درد من نمیخوره. زیبایی دنیای بازی که نیاز به تعریف نداره. تورنت عالیه!! داستان هم مثل همیشه گنگ هست فعلا برام. در ادامه شاید باز تر شه گره های داستان. هرچند مطمئنا در آخر باید برم یوتیوب ویدئو داستان نگاه کنم D:
    دوربین یخورده اذیت میکنه بعضی مواقع. بعضی باس ها و انمی ها دچار بیش فعالین از بس هی کمبو میزنن و بلافاصله بعد کمبو هم فاصله میگیرن. در کل بازی عالیه.
    امتیار من: ۹.۵
    ,

  • Matorias گفت:

    الدن رینگ نشون داد دیگه نباید برن سمت ساخت سولزبورن جهان باز

میازاکی: Elden Ring سرحد و نهایت وسعت ممکن برای ما است - گیمفا