گزارش: ناتی داگ بازخورد بانجی نسبت به The Last of Us Online را بسیار مفید ارزیابی کرد
![the last of us multiplayer 1536x864 گزارش: ناتی داگ بازخورد بانجی نسبت به The Last of Us Online را بسیار مفید ارزیابی کرد - گیمفا](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2023/10/the-last-of-us-multiplayer-1536x864-1.jpg.webp)
بسیاری باور دارند که بانجی با ورودی طوفانی به دفتر استودیوی ناتی داگ، نسخهای ناتمام از The Last of Us Online را تجربه و سپس با عصبانیت روی میز کوبیده و آن را لغو کرده است. حقیقت جذابیت کمتری دارد. جیسون شرایر (Jason Schreier) از طریق پلتفرم اجتماعی X، اطلاعات بیشتری حول این مبحث به اشتراک گذاشت.
شرایر در این باره گفت:
بانجی بازخوردهایی را ارائه داد که برای ناتی داگ به شدت مفید واقع شد و در نهایت ناتی داگ تصمیم بسیار هوشمندانه مبنی بر متمرکز نشدن روی یک بازی سرویس محور را اتخاذ کرد.
با نگاهی به تاریخ توسعۀ عناوین سرویس محور توسط استودیوهایی که روی تجربههای تکنفره متمرکز هستند، متوجه میشویم درصد موفقیت بسیار پایین است. عناوینی شکست خوردهای مانند ANTHEM ،Suicide Squad ،Red Fall و Marvel’s Avengers توسط استودیوهایی توسعه یافتند که در زمینۀ عناوین داستانی بسیار موفق بودند.
یکی از اهداف خرید بانجی، به وجود آوردن مرکزی برای کنترل کیفیت عناوین سرویس محور پلی استیشن بود. در حالی که سونی استودیوهایی باتجربه در زمینۀ ساخت عناوین تکنفره را در اختیار دارد، تجربۀ چندانی در توسعۀ آثار چندنفره و سرویس محور ندارد. بانجی خریداری شد تا سطحی از استاندارد برای عناوین چندنفره بنا و بر اساس آن، بازیهایی با کیفیت ساخته شوند.
سال گذشته ناتی داگ به انتشار بیانیۀ زیر، The Last of Us Online را لغو و توسعۀ چندین پروژۀ داستانی را تایید کرد:
ما متوجه هستیم که بسیاری از شما منتظر اخباری حول The Last of Us Online بودید. گفتن این موضوع راحت نیست: ما این تصمیم بسیار سخت را گرفتیم تا پروسۀ ساخت بازی مذکور را متوقف کنیم.
ما میدانیم که این خبر برای بسیاری از شما ناراحتکننده است، مخصوصاً جامعۀ پلیرهای The Last of Us Factions، که برای مدت زمانی طولانی، بخش چندنفره را دنبال کردهاند. ما نیز در استودیو به شدت پیرامون این موضوع ناراحتیم. در این پست، قصد داریم پسزمینۀ چرایی لغو پروژه را توضیح دهیم.
تیم بخش چندنفرۀ ما از زمان توسعۀ The Last of Us Part II، در فاز پیشتولید این پروژه قرار داشت و تلاش میکرد یک اثر منحصر به فرد و پر از پتانسیل را خلق کند. با تاکید و تسلط بر ایدهها حول The Last of Us Online، چشمانداز تیم سازنده روشن شد، گیمپلی به شکلی راضیکننده و پولیش شده در آمد و ما نسبت به مسیری که پیش گرفت، بسیار هیجانزده بودیم.
در مسیر وارد شدن به «تولید کامل»، هدف عظیم و جاهطلبانهای که ترسیم کرده بودیم روشنتر شد. برای عرضه و پشتیبانی از The Last of Us Online، ما میبایست تمام منابع و امکانات استودیو را برای سالها روی آن بگذاریم، حتی پس از لانچ و این باعث میشد تولید بازیهای تکنفرۀ آیندۀ ما تحتتاثیر شدیدی قرار بگیرد. بنابراین، ما دو مسیر پیشروی خود داشتیم: به یک استودیوی سرویسمحور محض تبدیل شویم، یا استودیویی باشیم که همچنان روی عناوین داستانمحور تکنفره تمرکز دارد؛ مسیری که ناتی داگ و ریشههای آن را تعریف میکند.
ما به شکل ویژهای از تمامی توسعهدهندگان خود که روی پروژه کار کردند تشکر میکنیم. چیزهایی که از این پروژه یاد گرفتیم و هزینهای که برای تکنولوژیهای مربوط به آن شد، به پروژههای دیگر راه پیدا خواهند کرد و برای مسیری که در آینده پیش خواهیم گرفت، مفید خواهند بود.
ما اینجا در ناتی داگ، بیش از یک بازی جاهطلبانه و «جدید» تکنفره در دست ساخت داریم که بیصبرانه منتظریم تا با شما آنها را به اشتراک بگذاریم.
![∞ ∞](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/183172/1687346701-bpthumb.jpg)
![K K](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/166374/1646313432-bpthumb.jpg)
![ARSHIAAAA ARSHIAAAA](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/184567/1717444967-bpthumb.jpg)
![بدون تعصب بدون تعصب](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/188936/1719044664-bpthumb.jpg)
![Farzam Farzam](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/188959/1719308685-bpthumb.jpg)
![𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥 𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/184075/1699895418-bpthumb.jpg)
![john117 john117](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/111788/611212e318d88-bpthumb.jpg)
![Max22 Max22](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/98383/1710877350-bpthumb.jpg)
![شهروز شهروز](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/191674/1722350750-bpthumb.jpg)
![HTrembler HTrembler](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/185159/1693590417-bpthumb.png)
![Amsc Amsc](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/187806/1720643383-bpthumb.jpg)
پر بحثترینها
- بازی The First Descendant در PS5 و حالت FSR 3 حدود ۵۰٪ بیشتر از Series X خروجی فریم دارد
- شرکت بانجی ۲۲۰ کارمند خود را اخراج کرد
- ویدیوی جدیدی از گیمپلی Astro Bot منتشر شد
- جهان باز یا خطی؟ نگاهی به روند بازی سازی در سالهای اخیر
- ویدیو: موسیقی GTA San Andreas به سبک ایرانی
- گزارش مالی مایکروسافت: رشد درآمد Xbox به لطف اکتیویژن بلیزارد و کاهش درآمد بخش سختافزار
- این دوبُعدیهای لعنتی؛ نگاهی به بازی های چالشبرانگیز ژانر مترویدوانیا
- حالا میتوانید God of War 3 را روی شبیهساز PS3 به اتمام برسانید
- به بهانه Call of Duty Black Ops 6؛ نگاهی به وقایع جنگ خلیج فارس
- ویدیو: از بستهالحاقی Khaos Reigns بازی Mortal Kombat 1 رونمایی شد + فهرست مبارزان جدید
نظرات
فقط یک نمایش از بازیهاى ناتى داگ
چه در شوکیس یا استیت اف پلی
میتونه این نسل رو وحشتناک بلرزونه وتکونش بده !!!
به شدت منتظریم ناتی جون!
متاسفانه کار روی بازی سرویس محور باعث شد بازی بعدی ناتی داگ شاید حتی به پایان این نسل نرسه و بره برا نسل بعد. اما هروقت که بیان چه این نسل بشه چه بعد درسته استاندارد های جدیدی رو تو صنعت تعریف میکنه
🔶 ناتی داگ چندتا تیم مختلف داره عزیز یک تیم کوچیک داشتن رو این بازی کار میکردن خود دراکمن هم فقط نقش تهیه کننده داشته اینطوری نیست که بگیم کل ناتی داگ داشتن روش کار میکردن، بازی سرویس محور لست طبق گفته دراکمن از قبل از عرضه لست ۲ داشته ساخته میشده و قرار بوده مثل لست ۱ بخش مولتیش باشه اما چون ایده هاشون جاه طلبانه شد به عنوان یک بازی جدا در نظر گرفته بودنش، اینکه ناتی داگ بازی بعدش خودش رو زود معرفی نمیکنه بخاطر کرانچ و اسپویلی بود که سر لست ۲ پیش اومد بخاطر معرفی زودهنگامش چون اون موقع داشتن همزمان آنچارتد ۴ و لاست لگسی رو میساختن مستندش رو ببینین متوجه میشین که چه وضعیتی داشتن
🔸سونی استراتژی جدیدی برای استودیوهاش در نظر گرفته اونم کم کردن فاصله معرفی تا زمان عرضه بازیاشون هست تا هم دیگه مشکلاتی مثل لو رفتن داستان لست دو پیش نیاد و هم باعث کرانچ کاری نشه، اینکه بازی جدیدشون هم به پایان این نسل نرسه که یک امر محاله
سویساید سکواد که واقعا بد بود مأموریت هاش بعد یک مدت کوتاه تکراری میشدن وگیمپلیش تکراری بود و رابط کاربری و درخت مهارت افتضاح بود داستان هم فاجعه . فقط شخصیت پردازی بعضی کاراکتر ها و گیم پلی ددشات و طراحی هنری و کمئو ها خوب بودن و واندر وومن خوب بود ولی در کل خوش حالم که این بازی از همه نظر شکست خورد و قرار نیست دنباله آیی داشته باشه و خدا رو شکر هم که ناتی داگ سر عقل اومد و نرفت سراغ سرویس محور .
شدیدا منتظرم لست بعدی یه بخش آنلاین درست و حسابی برگرفته از این پروژه کنسل شده داشته باشه.
“بانجی بازخوردهایی را ارائه داد که برای ناتی داگ به شدت مفید واقع شد و در نهایت ناتی داگ تصمیم بسیار هوشمندانه مبنی بر متمرکز نشدن روی یک بازی سرویس محور را اتخاذ کرد”
اینجا همون جایی است که باید نتیجه گرفت همون حرفی رو که من زدم یعنی اون ۱۰۰ نفر اخراجی بانجی رو بیارن تا مشکل تمرکز رو سرویس محور که این گفته برای خود ناتی داگ حل بشه !