فروش محصولات شرکت Pokémon از طریق خردهفروشیها در سال ۲۰۲۳ به ۱۰.۸ میلیارد دلار رسید
بر اساس آخرین گزارشات، فروش انواع مختلف محصولات شرکت Pokémon در سال ۲۰۲۳ به رقم ۱۰.۸ میلیارد دلار رسیده است. گزارش License Global برای سال ۲۰۲۴ نشان میدهد که فروش عناوین شرکت مذکور، نسبت به سال ۲۰۲۲ حدوداً ۳.۲ میلیارد دلار افزایش داشته است.
لیست ۱۰ برند برتر بینالمللی که در سال ۲۰۲۳ فروش زیادی از طریق خردهفروشیها کسب کردند را در ادامه مشاهده میکنید:
- The Walt Disney Company (62 میلیارد دلار)
- Authentic Brands Group (28 میلیارد دلار)
- Dotdash Meredith (26.4 میلیارد دلار)
- Warner Bros. Discovery (15 میلیارد دلار)
- Hasbro (14.1 میلیارد دلار)
- NBCUniversal/Universal Products & Experiences (11.5 میلیارد دلار)
- The Pokémon International Company (10.8 میلیارد دلار)
- Bluestar Alliance (8.5 میلیارد دلار)
- Mattel (8.5 میلیارد دلار)
- WHP Global (7.5 میلیارد دلار)
در این گزارش، لیست کاملی از ۸۸ برند به چشم میخورد که ۲۰ تای اول مجموعاً ۲۳۳.۷ میلیارد دلار از فروش عناوین و محصولات در خردهفروشیها کسب کردهاند و میزان ۱۹۲.۳ میلیارد دلار متعلق به ۱۰ برند اول میشود. بیش از ۳۸ برند فروش ۱ میلیارد دلاری را گزارش کردند و ۴۳ برند، مجموعاً با افزایش ۱۵.۶ میلیارد دلاری نسبت به سال گذشته رشد نشان دادند.
این گزارش هر ساله توسط سازمان License Global به منظور تایید و نظارت بر میزان فروش محصولات برندهای مختلف در سال قبل منتشر میشود.
شرکت Pokémon، که در رتبه هفتم قرار گرفته است، لایسنس محصولات مختلف این فرنچایز را کنترل میکند و روی کالاهایی از جمله بازیهای ویدیویی، کارتهای بازی، سریالهای تلویزیونی، فیلم و مانگای آن نظارت کاملی دارد. شرکت مذکور در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در برج روپونگی هیلز در توکیو واقع شده است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
حس میکنم نینتندو الان میتونه یه قرارداد در حد خرید اکتی انجام بده جدی
شرکت پوکمان متعلق به نینتندو نیست، فقط انتشار ویدیوگیم هاش دست نینتندوئه
اونور یک شرکت فقط با یک فرنچایز ۱۰ میلیارد درامد داره اینور درامد نفتی به این رقم هم نمیرسه ( فکر کنم البته ) . بازم درک نمیکنم که پوکیمون چرا اینقدر محبوبه در جهان
فکر کنم اکثرا نمیدونن که پوکمان در ویدیو گیم هم با اختلاف خیلی زیاد پولسازترین آی پی در کل دنیای گیمه.
این امار برای سال ۲۰۱۷ هستش که این سری هنوز فروش بسبار بالای خودش روی نینتندو سوییچ رو تجربه نکرده بوده.
کال آو دیوتی که در لیست دوم بود نزدیک ۲۰ میلیارد دلار درآمدزایی داشته (الان شده ۳۰ میلیارد). و بازی های پوکمان که اول بود میزان پولسازیش ۹۰ میلیارد دلار بوده، پوکمان هم مثل کال آو دیوتی عرضه سالانه داره. اینم دقت داشته باشید که هزینه ساخت بازی های پوکمان از همه لحاظ به مراتب کمتر از ساخت بلاک باستری بنام کال آو دیوتیه در نتیجه درصد سودش هم خیلی بیشتره.
یه زمانی میگفتن فلان کشور نفت گاز داره پولدار اون یکی نداره بدبخت یا منابع مس طلا الان همین سرگرمی یا ویدیو گیم میتونه از نفت هم درامدش بیشتر باشه واسه کشوری که نفت و گاز نداره بازی های موبایل الان سود سرشاری داره از نفت بیشتر درامدش بعد کامپیوتر و کنسول ها دیگه کشوری نمی تونه بهانه اینکه ما منابع نداریم پس رشد اقتصاد هم نداریم بیاره مدیریت باشه کویر باشه کشورت ارتباطات خوب با دنیا داشته باشی ک تکنولوژی روز رو بشناسی و از پتانسیلش استفاده کنی ساختی مملکتت رو پانزده سال پیش فنلاند کلش اف کلنز رو یه استودیو کوچیک سوپر سل ساخت الان شده امپراطوری کلا نوکیا تعطیل شد و حتی بخش بزرگی از اقتصاد فنلاند رو همین بازی های موبایلی میگرده وقتی همه کشورها دارن سود سرشار صنعت گیم متوجه میشن و حتی اگر عقاید خاصی دارن بخاطر پیشرفت کشورشون اقتصاد و سودی تو این بازار صد و هفتاد میلیارد دلاری در سال داشته باشن کوتاه اومدن نمیگم اروپا امریکا یا ژاپن و چین الان شما همین همسایه ها ایران ترکیه امارات قطر عمان ببین دارن سرمایه گزاری های با برنامه میکنن که تا چند سال دیگه رشدشو تو اقتصادشون نشون میده خلاصه بخوای برای کشورت کار کنی و مسئولین اون کشور از خود اون اب و خاک باشن دغدغشون ساختن باشه با برنامه درست ده ساله شاید کمتر بتونی تغییرات اساسی تو کشورت ایجاد کنی جایگاهش در دنیا با ایت سرعت تکنولوژی که هر یک سال اندازه ده سال داره پیشرفت میکنه تکنولوژی دیگه زمان زیاد از بین برده رشد فناوری از سال دوهزار تا دوهزار پانزده کارشناسا میگن در تمامی بخشها انقدر زیاد بوده که بیس یک امپراطوری مدرن هوشمند رو در کمترین زمان ریخته نسبت به دهه های شصت هفتاد و هشتاد میلادی که هر ده پانزده سال یک اتفاق بزرگ پیشرفت در دنیا رخ میداد گوشی میگرفتی یا کارت گرافیک تا چهار پنج سال خیالت راحت بود مدل جدید نمیاد الان هر سال صد تا مدل میاد همون بیس دیگه بیس امپراطوری تکنولوژی