رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا
رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا
رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا
رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا
رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا
رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا

رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach

ایلیا عسگری
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا

مجموعه Bleach به عنوان یکی از آثار نمادین و فراموش نشدنی دنیای انیمه از شخصیت‌های گوناگونی بهره برده که هر یک تعریف متفاوتی از مفهوم قدرت را نمایش داده‌اند.

مجموعه Bleach به عنوان یکی از Big Three‌های نمادین دنیای انیمه شاید از بیهوده‌ترین فیلرهای مدیوم خود رنج برده باشد اما در عین حال داستان، شخصیت‌پردازی و سکانس‌های اکشنی را دارا می‌باشد که هیچ رقیبی حتی به گرد پای آن نرسیده و در تمام طول مدت زمان پخش خود توانسته تا چندین و چند نسل از مخاطبین خود را حسابی به وجد آورده و خاطراتی به یاد ماندنی را برایشان به ارمغان آورده باشد.

حال که پس از ۲ دهه به بخش نهایی انیمه Bleach نزدیک شده‌ایم که نبردی دیوانه‌وار را در Thousand-Year Blood War رقم خواهد زد، به سراغ شخصیت‌های این مجموعه رفته تا ببینیم که کدام یک از آن‌ها توانسته‌اند تا در رتبه بندی ما قرار گرفته و از همین نفرات برگزیده نیز کدام شخصیت از لقب قدرتمندترین برخوردار بوده است. رتبه بندی جذابی که شما را به مطالعه آن دعوت می‌کنیم.

۱۰. لیلی بارو

رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا

این رتبه بندی را با شخصیت لیلی بارو به عنوان فرمانده گارد ویژه نیروهای کویینسی شروع می‌کنیم که شیوه مبارزاتی او چیزی شبیه به تک تیراندازها بوده که گلوله‌هایی مرگبار و انفجاری را از سلاح خود شلیک می‌کند؛ گلوله‌هایی که عملاً مقابله با آن‌ها غیرممکن خواهد بود.

لیلی بارو شاید که در نگاه اول نیرویی دوربرد باشد که از قابلیت‌های فیزیکی چندان قابل توجهی بهره نمی‌برد اما مسئله حائز اهمیت در اینجاست که حتی اگر بخواهید هم توانایی نزدیک شدن به او را نخواهید داشت. مبارزی خستگی ناپذیر که در صورت فعال نمودن قدرت پنهان خود می‌تواند سرعت و دقت شلیک‌های خود را بیش از پیش افزایش داده و بارانی از آتش را به سمت دشمنانش روانه کند که زنده ماندن در چنین شرایطی به چیزی همچون معجزه نیاز خواهد داشت. در نهایت نیز باید به توانایی شگفت انگیزش یعنی بازیابی سلامتی اشاره نماییم که حتی می‌تواند سر قطع شده‌اش را نیز ترمیم کرده و اساساً از مرگ در امان باشد.

۹. شونسوی کیوراکو

رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا

از قدیم الایام گفته شده که از افرادی با ظاهر آرام و خونسرد شدیدا وحشت داشته باشید؛ زیرا آن‌ها قدرتی را درون خود پنهان کرده‌اند که در صورت بروز دادنش می‌تواند از هر حریفی مرگبارتر جلوه نماید.

ویژگی تعریف شده را گفتیم تا به شخصیتی به نام شونسوی کیوراکو برسیم که فرمانده جوخه ۱۳ جامعه ارواح به شمار رفته و از قدرت شمشیرزنی مثال‌زدنی بهره برده است. مردی همه فن حریف و بزن بهادر که ظاهری بسیار آرام داشته و عاشق نوشیدن چای در کنار هم‌رزمانش می‌باشد. البته که توانایی‌های این فرمانده مورد احترام تنها به فیزیکش خلاصه نشده و نه تنها زانپاکتویش این قابلیت را به او داده که سلاح خود را به صورت ۲ تایی در دست بگیرد، بلکه در هنگام فعال نمودن بانکای خود می‌تواند قدرت درک و فهم حریفانش را به چالش کشیده و با ذهن آن‌ها بازی کند. شونسوی کیوراکو جزو آن دسته از جنگجویانی به شمار می‌رود که حضورش در میدان مبارزه و حتی در بدترین شرایط ممکن می‌تواند خیال آسوده متحدانش را در پی داشته باشد.

۸. یوگرام هاشوالث

رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا

یکی از شخصیت‌هایی که پس از پخش آرک Thousand-Year Blood War وارد داستان شد و علی‌رغم حضور کوتاه مدت در جبهه دشمنان انیمه Bleach حسابی محبوبیت پیدا کرد، یوگرام هاشوالث نام داشته است.

یکی از قدرتمندترین نیروهای امپراتوری واندنریچ که خود را نایب السلطنه یوهاباخ می‌داند، از قدرتی منحصر به فرد و در عین حال بسیار ویرانگر بهره برده است که حتی مفهوم پیروزی را برای دشمنانش می‌تواند دلهره‌آور جلوه نماید. یوگرام هاشوالث در عین این که شمشیرزنی ماهر به شمار می‌رود، از قدرتی عجیب و غریب بهره می‌برد که صدمات و جراحات وارد شده بر خودش را می‌تواند به حریفانش انتقال دهد؛ بدین معنا که هر زخمی بر او وارد نمایید، خود شما نیز متحمل همان جراحات خواهید شد و بعلاوه این که می‌تواند موجی از ناامیدی و حسی تیره و تاریک را نیز در وجودتان پدید بیاورد. یوگرام هاشوالث به حدی قدرتمند بوده و از نیرویی ویرانگر بهره می‌برد که حتی خود شخص یوهاباخ نیز نسبت به مجازات کردنش چندان با اطمینان عمل نمی‌کند.

۷. جرارد والکری

رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا

گارد ویژه نیروهای کویینسی به افرادی گفته می‌شود که اصطلاحاً آخرین لایه محافظتی امپراتورشان یعنی یوهاباخ محسوب می‌شوند که به طبع می‌بایست از توانایی‌های بسیار قدرتمند و غیرقابل مهاری برخوردار باشند.

یکی دیگر از این افراد جرارد والکری نام دارد که به طرز شگفت انگیزی جزو معدود مبارزان کویینسی محسوب می‌شود که قدرت‌های خود را نه از یوهاباخ بلکه به صورت مادرزادی صاحب بوده است. جنگجویی نخبه و بسیار حرفه‌ای که از توانایی خاصی به نام معجزه بهره می‌برد که به واسطه آن می‌تواند سلامتی خود را بازیافته و جراحات وارد شده بر بدنش را به سرعت مداوا کند، میزان قدرت خود را نسبت به حریفانش دستکاری نماید و حتی اندازه اعضای بدنش را نیز بسته به شرایط تغییر دهد. جرارد والکری به همینجا بسنده نکرده و از سلاحی برخوردار می‌باشد که به لطف آن می‌تواند میزان صدمه وارد شده بر بدن دشمنش را تغییر دهد، بدین صورت که یک زخم ساده توسط این سلاح با خواست حاملش می‌تواند به جراحتی کشنده تبدیل شود که در کسری از ثانیه مرگ شما را در پی داشته باشد.

۶. کنپاچی زاراکی

رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا

یکی از ویژگی‌های جذاب دنیای Bleach در این است که مفهوم قدرت تنها منحصر به جبهه خوب یا بد داستان نبوده و شخصیت‌های متعددی می‌توانند معادله قدرت را در حین مبارزات و نبردها تغییر دهند. یکی از این شخصیت‌ها فرمانده جوخه یازدهم به نام کنپاچی زاراکی می‌باشد که در هر انیمه دیگری می‌توانست ابرخبیث نهایی داستان باشد که نبردی مرگبار را با قهرمان داستان رقم می‌زد.

اگر که با سری بازی‌های ویدیویی God of War آشنایی داشته باشید باید گفت که کنپاچی زاراکی به معنای واقعی کلمه خدای جنگ دنیای انیمه Bleach محسوب می‌شود که به شکلی خستگی ناپذیر می‌تواند تمام عمر خود را به جنگ و مبارزه اختصاص داده و نه تنها ذره‌ای احساس ضعف نداشته باشد، بلکه چه بسا هرچه بیشتر زخمی شود، قدرتش نیز افزایش پیدا نماید. او از آنچنان قدرت روحی وحشتناکی بهره می‌برد که برای نجات جان اطرافیانش هم که شده، یکی از چشمان خود را بسته تا از میزان قدرتش کاسته شده و صدمه‌ای به کسی وارد نشود. تصور کنید که چنین جنگجویی وحشی، تسلیم ناپذیر و خطرناکی در جریان وقایع داستانی آرک Thousand-Year Blood War برای نخستین‌بار به بانکای خود دست پیدا کرد تا بیش از پیش به کابوسی برای دشمنان جامعه ارواح تبدیل شود.

۵. یاماموتو

رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا

۱۳ جوخه در جامعه ارواح تشکیل شد تا بتواند از این دنیای پنهان و بسیار مهم و حیاتی محافظت نماید؛ جوخه‌هایی که توسط افرادی نخبه و ویرانگر همچون کنپاچی زاراکی و شونسوی کیوراکو فرماندهی شده و حال خود این افراد توسط کاپیتانی به نام یاماموتو رهبری می‌شوند.

این همه زمینه‌چینی کردیم تا بتوانید میزان قدرت و توانایی‌های یاماموتو را متصور شوید. بنیانگذار ۱۳ جوخه جامعه ارواح، جنگجویی دیوانه و مملو از خشم درونی که تنها با فعال نمودن بانکای خود می‌تواند هر شهر و موجود زنده‌ای را تا فاصله چند کیلومتری به خاکستر تبدیل نماید. گول ظاهر پیر و فرسوده یاماموتو را نخورده و اطمینان داشته باشید که او تنها بر زبان آوردن نامش جامعه ارواح را از هر گونه تهدیدی برای قرن‌ها در امان نگه داشته زیرا هیچ موجودی در جهان جرات رویارویی با او را نداشته است. کسی که در نخستین نبرد میان شینیگامی‌ها و کویینسی‌ها توانست تا یک تنه یوهاباخ و نیروهای زبده و غیرقابل مهارش را یکی پس از دیگری شکست داده و به تهدید او خاتمه دهد. یکی از زیباترین سکانس‌هایی که در تاریخ دنیای انیمه می‌توانید شاهد باشید، به فعال شدن بانکای یاماموتو مربوط می‌شود که جلوه‌ای دلهره‌آور و در عین حال چشم نواز از جهنمی آتشین را به تصویر کشیده است.

۴. ایچیبه هیوسوبه

رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا

اساساً ساز و کار کلیت دنیای Bleach (و به طبع جهان ارواح) به موجودیت پادشاه روح گره خورده که برای قرن‌ها به خوابی ابدی رفته و تنها افرادی بسیار معدود و اندک در تاریخ فرصت مواجه با وی را داشته‌اند. خدایی که نبودش می‌تواند پایان دنیا را رقم زده و در نتیجه برای محافظت از چنین موجودیت ارزشمندی به مبارزانی درجه یک و افسانه‌ای نیاز خواهد شد.

این مبارزان تحت عنوان گارد سلطنتی شناخته می‌شوند که توسط فردی به نام ایچیبه هیوسوبه رهبری شده‌اند. مبارزانی که در جایگاه والایی در آسمان زندگی کرده و از چنان قدرتی بهره می‌برند که ترجیح می‌دهند تا خود را در مسائل روی زمین دخالت ندهند. ایچیبه به عنوان رهبر این دسته در ظاهر مردی با ریش‌های بلند و شکمی عریض شناخته می‌شود که قلم‌مویی بزرگ را با خود حمل می‌کند و بعید به نظر می‌رسد که تهدیدی برای کسی داشته باشد. با این حال تنها کافیست تا موجودیت پادشاه روح در خطر قرار گرفته تا قدرت‌های خداگونه خود را بروز داده و در کسری از ثانیه از هستی شما را محو نماید. توانایی جالب توجه وی در ترکیب با همان قلم‌مو عظیم گره خورده که به لطف آن می‌تواند هر چیزی که بنویسد را به واقعیت تبدیل کرده و در عین حال فرقی ندارد که او را به چند قطعه تقسیم کنید، زیرا می‌تواند بدن خود را حتی از هیچ بازیابی کرده و به حالت اولیه بازگرداند. او آنچنان قدرتمند است که با حمله نهایی خود می‌تواند مفهوم روح را از جهان پاک کرده و عملاً تناسخ را از بین ببرد.

۳. سوسوکه آیزن

رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا

سوسوکه آیزن فراتر از دنیای Bleach و در کلیت تاریخ صنعت انیمه یکی از قدرتمندترین و مرگبارترین شخصیت‌های خبیث به شمار می‌رود که در طول دهه‌های گذشته هیچ شخصیتی نتوانسته تا جایگاه او را به چالش بکشد.

کاپیتان سابق جوخه پنجم، مردی جاه‌طلب و تسلیم ناپذیر که برای کسب قدرت بیشتر جامعه ارواح را دگرگون کرد و به چنان قدرتی دست پیدا نمود که حقیقتاً می‌توان او را خدایی شکست ناپذیر خطاب کرد تا حدی که ابرشروری همچون یوهاباخ نیز از او حساب برده و جرات نزدیک شدن به وی را در خود نمی‌بیند. فارغ از توانایی‌های عجیب و غریبش به مانند بازی گرفتن ذهن دشمنانش و تغییر حواس آن‌ها، مهمترین ویژگی سوسوکه آیزن که او را نسبت به تمامی شخصیت‌های این مقاله متمایز جلوه نموده، به برخورداری از هوشی مثال‌زدنی مربوط می‌شود که برای هر اتفاق، شکست و پیروزی نقشه چیده و اساساً نمی‌توانید در مقابل او حرفی برای گفتن داشته باشید مگر آن که به مانند ایچیگو کوروساکی حاضر به فدا کردن موجودیت خود باشید که آن هم تنها می‌تواند این خبیث نمادین را برای مدتی کوتاه خنثی نماید. همچنین باید گفت که او تنها مبارزی از جامعه ارواح به شمار می‌رود که تاکنون بانکای خود را در انیمه Bleach نمایش نداده است.

۲. ایچیگو کوروساکی

رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا

داستان‌سرایی دنیای انیمه Bleach شامل موجوداتی همچون انسان، شینیگامی، کویینسی و هولوها می‌شود که قهرمان اصلی این مجموعه یعنی ایچیگو کوروساکی ترکیبی از تمام آن‌ها بوده است؛ ترکیبی که موجب شده تا او تنها کسی باشد که می‌تواند سد راه افراد خبیثی همچون سوسوکه آیزن و یوباهاخ باشد.

ایچیگو کوروساکی که تمام قدرت‌ها و ویژگی‌های موجودات دنیای خود را درونش به ارث برده و آن‌ها را طی چالش‌های مرگباری که پشت سر گذاشته، بارها و بارها تقویت نموده، به جنگجوی نمادینی تبدیل شده که حتی جامعه ارواح با حضور کاپیتان‌های قدرتمند نیز برای مهار سرسخت‌ترین دشمنانشان به او نیاز پیدا کرده‌اند. ایچیگو کوروساکی تنها جنگجویی محسوب می‌شود که چندین و چندبار زانپاکتو و بانکای خود را متحول کرده و آن‌ها را به نیروهای غیرقابل مهاری تبدیل کرده که جهان هستی را از نابودی‌های حتمی نجات داده است. ایچیگو کوروساکی فارغ از ظاهر سرسخت و سرخوشی که دارد، جوانی با گذشته‌ای تیره و تاریک بوده که برای سال‌ها خود را مسبب مرگ مادرش می‌پنداشته و همیشه سعی داشته تا از دوستان و عزیزانش حتی به قیمت جان خودش محافظت نماید.

۱. یوهاباخ

رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا

در حالی که اصولاً قهرمان داستان باید قدرتمندین فرد یک انیمه باشد اما Bleach از این کلیشه مستثنی بوده و ما با نیروی هولناک و وحشتناکی طرف هستیم که جامعه ارواح و دنیای انسان‌ها را می‌تواند عین آب خوردن به ذره‌ای خاکستر تبدیل نماید. ما درباره مردی به نام یوهاباخ صحبت می‌کنیم که ایچیگو کوروساکی صرفاً برای خنثی نمودن تهدیدات وی بارها مرگ حتمی را به چشم خود دیده است.

یوهاباخ به عنوان پدر کویینسی‌ها (اکثر کویینسی‌ها موجودیت و قدرت‌های خود را از او گرفته‌اند) و امپراتور سرزمین واندنریچ یک دیکتاتور کینه‌ای و خودخواه است که اگرچه از درگیر و جنگ تنفر داشته اما معنی و مفهوم صلح در نظر او یعنی همه‌ کس و همه چیز باید در برابرش زانو زده و تسلیم خواسته‌هایش شوند. قدرت‌های او به حدی گسترده و عظیم که هیچ حد و حدودی برای آن‌ها تعریف نشده است. از تغییر مفهوم واقعیت گرفته تا پیش بینی آینده و خنثی نمودن قدرتمندترین توانایی شینیگامی‌ها یعنی بانکای که یوباهاخ را به کابوسی وحشتناک برای تمام موجودات حتی زیردستانش تبدیل کرده است. رویارویی نهایی یوهاباخ و ایچیگو کوروساکی در پایان داستان Thousand-Year Blood War قطعاً برخلاف تصورات اولیه شما خواهد بود و آنچنان ویرانگر و هولناک جلوه پیدا می‌کند که می‌تواند تا سال‌ها رویدادی به یاد ماندنی و در عین حال تلخ از نظر طرفدارانش قلمداد شود.


منبع: اسکرین‌رنت

Cambyses The Thirdmasoud souls gamerWalleR MaNChen Gebrother of death

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا
رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا
رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا
رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا
رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا
رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رتبه بندی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه Bleach - گیمفا