Cyberpunk بعدی گرافیک واقعگرایانه را هدف قرار داده است
Cyberpunk 2077 در نهایت به یک بازی پرحاشیه و بحثبرانگیز تبدیل شد. شرکت سیدی پراجکت (CD Projekt) در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار از این عنوان رونمایی کرد و نهایتاً در سال ۲۰۲۰، با یک اثر پُر از باگ و مشکلات فنی روبهرو شدیم. با این حال، CDPR توانست با آپدیت ۲.۰ و بستۀالحاقی Phantom Liberty تا حدودی به آن تجربۀ وعده داده شده دست پیدا کند. حالا تیم سازنده قصد دارد با ادامۀ بازی، به گرافیکی واقعگرایانه (Photorealistic) دست پیدا کنند.
استودیوی CDPR آگهی شغلی جدیدی را منتشر کرده که شامل جذب آرتیست ارشد برای محیطها نیز میشود. در بخش توضیحات آمده که شخص مورد نیاز باید کمک کند تا Project Orion (ادامۀ Cyberpunk 2077) به لطف ابزارهای مختلف، گرافیکی واقعگرایانه و بسیار سطح بالا ارائه دهد.
این آگهی شغلی همراستا با صحبتهای قبلی سازندگان مبنی بر ارائۀ تجربهای است که آمیختهای از فیلم و بازی خواهد بود. به عبارت دیگر، باید انتظار یک اثر بسیار سینماتیک را داشته باشیم.
از سوی دیگر، سازندگان Cyberpunk 2077 میخواهند در قسمت بعدی، بیشتر به مشکلات اجتماعی و فضایی دیستوپیایی بپردازند. پاول ساسکو، (Paweł Sasko)، کارگردان ارشد بازی، در قسمت اخیر پادکست AnswerRed، دربارهی این موضوع صحبت کرد که چگونه Cyberpunk 2077 میتوانست با نقد اجتماعی خود، فراتر از حد انتظار عمل کند. او به عنوان مثال به بحران بیخانمانی اشاره کرد.
میبینم که در برخی قسمتها، مثلاً بحران بیخانمانی، به اندازهی کافی فراتر از خط قرمزها نرفتیم. وقتی به آن نگاه میکنم، با خودم میگویم ما به اندازهی کافی جلو نرفتیم فکر میکردیم یک دنیای ضدآرمانشهر (دیستوپیایی) خلق کردهایم، اما فقط سطح آن را توانستیم لمس کنیم.
پاول ساسکو
همانطور که میدانید، دنبالۀ Cyberpunk 2077 توسط استودیوی آمریکای شمالی (بوستون) سیدی پراجکت توسعه مییاب و همین موضوع کمک میکند تا دنیای محصول نهایی، بیشتر شبیه به مناطق آمریکایی باشد. ساسکو در این باره گفت:
من معتقدم که Cyberpunk یک داستان آمریکایی را روایت میکند. روحیه پانک در آن دیده میشود و توسط یک آمریکایی نوشته شده است، بنابراین انجام این کار در آمریکا طبیعی بهنظر میرسد.
دنبالۀ Cyberpunk 2077 تحت نام Project Orion، هماکنون توسط شعبۀ بوستون سیدی پراجکت در دست ساخت قرار دارد، اما نباید به این زودیها منتظر انتشار آن باشید. در حال حاضر، سیدی پراجمت روی The Witcher بعدی متمرکز بوده و حتی مراحل توسعۀ این بازی نیز مدت زیادی نمیشود که آغاز شده است.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
سایبرباگ بعدی
حالا که تجربه کافی هم بدست آوردن از نسخه قبل بنظرم میشه خودمون رو برای یک شاهکار آماده کنیم اگرچه برا نسخه اول هم زیادی هایپ بودیم و عملکرد زمان عرضه افتضاحی داشت ولی به این یکی خوش بینم
مگه میخوای پلی بدی😂؟:D
نه خب می دونی با ارزش های من سازگار نیست ولی نمیشه نادیده گرفتش میشه تحسینش کرد با کوبیدش حتما نباید فنش بود
👍
البته دوباره اشتباه سابق رو تکرار کردن
هایپ زیادحول گیم
اواسط بازی هستم هنوزم یه باگ های داره هر چند معدود ولی نسبت ب زمان لانچ واقعا نو نوار شده چون روی فور خریدم و دو سه ساعتی رهاش کردم اما روی نسل جدید جای تقدیر داره ک حسابی رسیدگی کردن و تونستن ب احترام کاربران،بازی رو رفع مشکل کنند قطعا ارزشمند هست بازی، و اگر از تجربیات شون درس بگیرن میشه یک بازی بسیار بهتر برای نسخه دوم،خیلی تلاش کردن این همه اپدیت و ممارست شده، الان شدیداً توصیه میشه بازی کنیم خصوصا با دی ال سی خوبی ک داره،ب امید ویچر بعدی و سایبر بعدی ک ایشالا یکی از دیگری بهتر باشه
۲۰۷۷ الان واقعا عالیه
احتمالا هم از قضایای ۲۰۷۷ درس گرفتن
تازه ویچر بعدی رو میگن ۲۰۲۷ یا حتی ۲۰۲۸ ممکنه عرضه بشه ، اگه ریمیک رو ۲۰۲۹ هم بدن ، این میره برای ۲۰۳۱ یا ۲۰۳۲ در بهترین حالت !
شایدم ۲۰۷۷ 😉
#خیابانی؟؟ 😂😂😂😅😅💗💗
۲۰۳۰ میاد میشه بین نسلی
۲۰۳۰ خودش میشه اواسط نسل بعد ، بعدشم دیگه اینا به خاطر نسخه اول از طمع بین نسلی باید دست بردارن . تازه بین نسلی اگه بشه یعنی سایبرپانک بعدی قراره رو سریز اس هم بیاد ؟!!
هرچند می دونم مزاح کردی 😁😁
داش اطلاعات کمه
رزیدنت ۴ ریمیک برا ps4 عرضه شد
برا ایکس باکس وان عرضه نشد
به همین راحتی میتونن سایبرپانک بعدی رو سری اس عرضه نکنن
شوخی هم نکردم
مگه سایبرپانک قبلی چیزی به جز اینو هدف قرار داده بود؟
واقع گرایی فقط هلبلید این آشغالا هم میرن کنار سونی
اونموقع که سایبر بیاد هلبلید۲ میشه آتاری.مردم چی میگن 😂😂😂ا
اونقدر ک زحمت میکشید ک گرافیک واقع گرایانه مثل ردد دو و… بسازید همون زحمت بزارید چهارتا کوئست درست درمون و تاثیرگذار قرار بدید تو بازیتون ، ن اینکه طرف چشم بسته هم انتخاب دیالوگ کنه میتونه بازیو جلو ببری و هیچ عواقبی واسش نداشته باشه .خیر سرتون شما ارپیجی ساز هستید .
یکم برید از لاریان یاد بگیرید
نسخه قبلی خودش خدای گرافیک هست مخصوصا با ری تریسینگ.حالا فکر کن سایبرپانک بعدی چی بشه گرافیکش.
به به خدایی همین الان فانتوم لیبریتی درسطح خیلی بالایی حالا چی بسازن آینده گرافیکش چجور میخواد بشه پوف سطح بالاتر از این
اینقدر گنده گویی نکنید همین نسخه اولتون هم یه مرحله اش باگ داره اخرین نسخه ریختم هنوز هم باگ تو بازی پیدا میشه اونم چقدر !برید فعلا به نسخه اول بازی برسید!
همینکه دارم فک میکنم سایبر بعدی قراره با چه گرافیکی وارد صنعت گیم بشه واقعا ترسناکه.هنوز که هنوزه جز ۳ یا۴ تا بازی برتره تو گرافیک.پشمااااااااام
البته که سیدی پراجکت توی بحث لول دیزاین یکی از نامبر وان ها به حساب میاد خصوصا ویچر ۳ که کارگردانش میگفت کلی ایده رو رد کردیم. همین هم باعث تفاوت سیدی پراجکت با امثال شرکت های دیگه مثل یوبیسافته. اما باز هم از سیدی پراجکت لول دیزاین و شخصیت پردازی و داستان خوب رو اول درخواست میکنم به عنوان یه گیمر، بعد گرافیک واقع گرایانه