بازی Indiana Jones and the Great Circle خوشبختانه بر پایه نقاط قوت فیلمها بنا شده است
بازی Indiana Jones and the Great Circle جدیدترین ماجراجویی باستانشناس محبوبمان به شمار میآید. میتوانیم همراه با هریسون فورد افسانهای پا به دل داستانهای پروفسور جونز بگذاریم. تاریخ عرضه این بازی هنوز مشخص نشده است اما با اعلام رسمی خود بتسدا، باید در سال ۲۰۲۴ چشم به راه آن باشیم.
حدوداً ۴ ماه پیش بود که اولین گیمپلی رسمی این بازی منتشر شد و در آخرین شوکیس ایکس باکس نگاه عمیقتری به دنیای جدیدترین بازی ایندیانا جونز داشتیم. این نمایش حتی صحنههایی از پشتصحنه ساخت بازی در استودیوی MachineGames را به ما نشان داد. یکی از مواردی که سبب هیجان طرفداران قدیمی ایندیانا جونز شد، وفاداری تیم سازنده به دیالوگها و لحن طنز منحصر به فرد هریسون فورد در سری فیلمها بود.
Indiana Jones and the Great Circle ممکن است گیمرها را به یاد دو سری پرطرفدار Uncharted و Tomb Raider بیندازد؛ که چندان هم دور از انتظار نبود چنین الهامگیریهایی اما قطعاً تیم سازنده برای تمایز اثر خود تلاشهای خاصی داشتهاند. گرافیک چشمنواز، طراحی دنیای بازی، حل معماها و مبارزات به وضوح نشاندهنده تعهد تیم سازنده است. با توجه به وضعیت فعلی، این عنوان ممکن است به یکی از بهترین بازیهای ایندیانا جونز تبدیل شود، البته به شرطی که محصول نهایی به درستی این اجزا را کنار هم قرار دهد.
Indiana Jones and the Great Circle به شوخطبعیهای سری پایبند است
همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، یکی از مواردی که در این بازی به آن توجه ویژهای شده، شخصیت و جنبههای رفتاری ایندیانا جونز است. تصویری که طرفداران از ایندیانا جونز هریسون فورد دارند، همیشه با شوخطبعیهای خاصی همراه است. این قسمت از شخصیت او امری اجتنابپذیر در به تصویر کشیدن پروفسور جونز دوست داشتنی است.
از تریلر گیمپلی و نمایشهای بازی مشخص است که توسعهدهندگان نه تنها از لحاظ بصری شخصیت بازی را شبیه فورد خلق کردهاند، بلکه دیالوگها و حرکات او را نیز به شکلی پیادهسازی کردهاند که یادآور او باشند. همین موضوع در کنار مهارتهای مبارزه جونز، باعث میشود که رقابت سنگینی را بین او و لارا کرافت، بر سر این که کدام یک باستانشناس بهتری هستند شاهد باشیم.
درباره پیادهسازی رفتارهای ایندیانا جونز هریسون فورد در این عنوان، مثالهای متعددی میتوانیم بزنیم. برای مثال، دیالوگهایی که او با شخصیت جینا (Gina) در تریلر اول داشت. طعنههای جونز و لحن هریسون فورد کاملاً در این صحنه ملموس بود. همچنین در انتهای تریلر گیمپلی، وقتی سرباز نازی یک گلدان عتیقه را به زمین میاندازد، جونز میگوید «میدونی چقدر قدیمی بود؟»، این لحظه هم درونمایههای طنز و سطح صداپیشگی را به خوبی نشان میدهد.
اما شوخطبعی بازی به همینجا ختم نمیشود. طی تریلری که در شوکیس ایکس باکس دیدیم، ایندیانا در بالای یک کشتی جنگی یخزده گرفتار شده و شخصیت گانتز (Gantz) مونولوگهای جالبی دارد که ناشی از خشم و ناامیدی کاراکتر او هستند. در قسمتی او حتی شروع به رقصیدن میکند و صدای قطار در میآورد. این شوخیها ممکن است برای کسانی که با جزئیات فیلمهای ایندیانا جونز آشنا نیستند عجیب باشند، اما دقیقاً با لحن سری فیلمهای جونز هماهنگ است.
مبارزات بازی و جلوههای بصری به خوبی پیادهسازی شدهاند
علاوه بر دقت توسعهدهندگان در نویسندگی و صداپیشگی، جزئیات دیگری هم هستند که طرفداران را هیجانزده کنند. شلاق ایندیانا جونز که عضو جدا نشدنی ماجراجوییهای اوست، نه تنها در مبارزات قابل استفاده است، بلکه میتوان آن را برای گیج کردن دشمنان، عبور از موانع و … استفاده کرد. همچنین آزادی کامل برای پیشبرد ماجراجویی خود در نقش ایندیانا جونز خواهید داشت. در مراحل بازی میتوانید انتخاب کنید که با دشمنان مستقیماً روبهرو شوید یا به صورت مخفیکاری ماموریت خود را به پایان برسانید.
بازی Indiana Jones and the Great Circle داستان خطی دارد اما محیط نیمه جهان-باز آن رازهای زیادی را در خود جای میدهد تا بازیکنان آنها را کشف کنند. همچنین با محیطهای متنوعی در این بازی روبهرو هستیم. در صفحه توضیحات بازی در فروشگاه ایکس باکس اشاره شده که از سالنهای کالج مارشال تا قلب واتیکان، اهرام مصر، معابد غرقشده سوکوتای و حتی هیمالیا بازدید خواهید کرد. بنابراین اگر استودیوی MachineGames کار خود را به خوبی انجام دهد، با عنوان درجه یکی مواجه خواهیم شد.
در ادامه توضیحات بازی در فروشگاه ایکس باکس آمده است که هر چیزی میتواند یک سرنخ برای حل معما باشد، اما همچنین میتواند خطراتی مانند مارها را نیز در بر داشته باشد. جمله «چرا مارها؟» یک ارجاع مستقیم به فیلم «ایندیانا جونز و مهاجمان تابوت گمشده» است، جایی که تنفر جونز از مارها را به تصویر میکشد. این ارجاع نشاندهنده دقت و توجه توسعهدهندگان به جزئیات و اشتیاق آنها به حفظ روح اصلی فیلمهای ایندیانا جونز در بازی است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
یکی از چیز هایی که میتونه این بازی رو نابود کنه مقایسش با آنچارتده در صورتی که مخصوصا از لحاظ گیمپلی هیچ شباهتی به هم ندارن
امیدوارم بازیِ خوبی بشه و ایشالا بعدها یک ایکس باکس بگیریم و بتونیم تجربش کنیم
اصلا بخاطر همین که مقایسه نشه بازی رو اول شخص ساختن
شما میتونی مغز کارگردان بازی رو بخونی؟🤔
نیازی به خوندن مغز کارگردان نیست یکم اگه اخبار رو بخونی میفهمی خودشون این حرف رو زدن خود سایت هم کار کرده خبر رو
برای دوستانی که دیس لایک میکنن بگم این حرف خود سازنده بازیه ، به صورت اول شخص بازی رو ساختن تا یکم از مقایسه شدن با tomb raider و uncharted فاصله بگیرن
منحصر بفرد بودنش یکی از چندین دلایل بوده. دیسلایک ها بخاطر اینه که جوری گفتن که انگار تنها دلیل بوده. اصلی ترین دلیل سابقه و تخصص استودیوی سازنده شه. بعله خاص بودنش و فضا برای پیاده سازی ایده های جدید خودشون هم یکی از دلایله
شایدم طوری شه که از انچارد بهتر شه
بعید میدونم
ناتیداگ عملا توی ساخت اکشن ادونچر بهترین استودیو تاریخه فکر نکنم بتونن در اون جد خوب باشن اما اگه نزدیکش هم بتونن بشن خوبه
خوده انچارد از تومب ساخته شده
من در مورد خوب بودن آنچارتد و ناتیداگ صحبت کردم البته تومبرایدر هم فرنچایز قابل احترامیه اما بنظرم آنچارتد فرنچایز بهتریه
کاربران!
گوش کنید.
این گیم چون اول شخصه،منتقد ها بهش ایراد میگیرن و همین اول شخص بودنش هم میزنه زیر متاش!
برای همین هم درخواستم به دوستداران متا و اونهایی که له له میزنن برا نمره بدونید این گیم از این لحاظ شاید خوب عمل نکنه.
اول شخصش عالی هم باشه منتقد پسند نیست!
امیدوارم ماشین گیم بترکونه💚
افرین عبدالله دوروییان عجب بهونه خوبی پیدا کردی
(Amsc)
همچنین شما خوب پستی برا کوبیدن پیدا کردی🤝
بعدم من عبدالله نیستم.
علی
بابادی هستم.
نه داش مخفی کاریش خوب نبود
اخه تمام گیمای کسایی که هیت میدادن بهترین مخفی کاریه دنیارو داره
اول شخص بودنش رو مخه.. کاش بشه بین اول شخص و سوم شخص انتخاب کرد
مخالفم خیلیه فکر میکنن بازی مخفی کاری و ماجراجویی باید سوم شخص باشه ولی درسته مقایسه درستی نیست ولی دیسهانورد بازی کرده باشین میدونین چه لذتی داره
ضمن اینکه انکا. نمیکنم که خودمم دوست داشتم سوم شخص میبود بقول دوستمون منتقد پسندتره همون دیسهانورد نمراتی که حقش بود رو بهش ندادن
بهترین کار اینه که بشه زاویه دوربین رو تعیین کرد مثل pubg تا هرکی اون طور که راحت تره بازی کنه
خیلیم عالی
ولی واقعا خیلی مسخرست که بخاطر سطحی ترین وظیفه سازنده ها خوشحالی کنیم !
وای خدارو شکر قراره روی بازی کار کنن ، قراره داستانش خوب باشه ، قراره فلان و….
این وظیفست که گیم پلی خوب باشه ، کیفیت بصری خوبی در حد نسلش داشته باشه ، اگه برگرفته از فیلمی هست این کار رو به درستی انجام داده باشه و هزار تا چیز دیگه
تا حدودی حرفتون درسته،ولی زور نیست که یکی بازی رو حتماً بی نقص عرضه کنه، شاید منابع لازم رو یک استودیوی نداشته باشه، پس نتیجه میگیرم حتماً حتماً وظیفه سازنده ها این نیست
نگفتم بی نقص گفتم با کیفیت
این که باید این کارارو درست انجام بدن شکی نیست انجام ندن خودشون ضرر میبینن چون مخاطب توجهی بهش نمیکنه اون موقع
اینکه خوشحال میشن از اینکه درست انجام میشه چون اقتباس ها خیلیا دارن گند میزنن.مثلا گالوم و وقتی میبینیم یکی داره خوب میشه خوشحال میشیم وگرنه اگه همه بازیا تو اوج بودن هیچکی تا بازی درجه یک عرضه نمیشد مهم نبود این چیزا براش
درسته
Machine games واقعا کارش اثبات شده هست
احتمال بالا اینم مثل بازی های قبلیش موفق میشه
عالی مثل فیلمش
XBOX مینوازد🎻