هر آنچه باید از EA Sports FC 25 و پیشرفت‌های آن بدانید - گیمفا
هر آنچه باید از EA Sports FC 25 و پیشرفت‌های آن بدانید - گیمفا
هر آنچه باید از EA Sports FC 25 و پیشرفت‌های آن بدانید - گیمفا
هر آنچه باید از EA Sports FC 25 و پیشرفت‌های آن بدانید - گیمفا
هر آنچه باید از EA Sports FC 25 و پیشرفت‌های آن بدانید - گیمفا
هر آنچه باید از EA Sports FC 25 و پیشرفت‌های آن بدانید - گیمفا

هر آنچه باید از EA Sports FC 25 و پیشرفت‌های آن بدانید

رضا الهی
۱۰:۴۶ ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
هر آنچه باید از EA Sports FC 25 و پیشرفت‌های آن بدانید - گیمفا

بالاخره انتظارها به پایان رسید و EA Sports FC 25 رسماً رونمایی شد. این نسخه از بازی با نوآوری‌های چشمگیر و تغییرات گسترده در گیم‌پلی و بخش‌های مختلف، وعده تجربه‌ای بی‌نظیر از فوتبال را به هواداران می‌دهد. در این مقاله، قصد داریم به جزئیات معرفی این بازی بپردازیم و ببینیم چه چیزهایی در انتظار گیمرها است.

اولین ویژگی جدید EA Sports FC 25 بازنگری کامل در بخش تاکتیک‌های بازی به کمک هوش مصنوعی (FC IQ) است. سازندگان ادعا می‌کنند که می‌خواهند بازیکنان نحوه بازی تیم خود را به طور دقیق بر اساس دستورات مربی باشگاه تعیین کنند. در واقع FC IQ تکمیل‌کننده فناوری‌های معرفی شده قبلی مانند HyperMotion V و Play Styles است.

این سیستم بر سه رکن اصلی استوار خواهد بود:

  • نقش های بازیکن (Player Roles): بخش مهمی که با بیش از ۵۰ نقش جدید، رفتار بازیکنان در حالت بازی بدون توپ را هدایت می‌کند.
  • تاکتیک‌های تیمی (Team Tactics): این بخش سبک بازی تیم‌ها را با دقت بیشتری شبیه‌سازی می‌کند و باعث تنوع سبک بازی بازیکنان در هر بازی می‌شود.
  • تاکتیک‌های هوشمند (Smart Tactics): این بخش بر اساس جریان بازی، پیشنهادات لحظه‌ای ارائه داده و حتی می‌تواند در مورد تغییرات تاکتیکی شما، نظر کارشناسی دهد.

با استفاده از داده‌های واقعی برداشته شده از دنیای فوتبال (به کمک Opta) و یک مدل هوش مصنوعی اختصاصی،EA Sports قابلیت «نقش‌بازیکن» یا Player Role را در بازی پیاده‌سازی کرده است. این مدل، داده‌های دو فصل اخیر هر بازیکن شامل تمام بازی‌ها، آمار و حرکات او را تحلیل می‌کند. برای مثال، سبک غالب بازی جود بلینگهام (Jude Bellingham)، هاف‌وینگ (۷۵%)، مهاجم‌سایه (۱۴%) و بازیساز (۱۱%) است. از طرف دیگر، سبک کای هاورتز (Kai Havertz) با ۴۰% بازیساز، ۳۹% مهاجم‌سایه و ۲۱% هاف‌وینگ، نسبت به او کمی متعادل‌تر است.

طبق گفته استودیو، نتیجه،سیستم حرکتی هوشمندانه‌تر و واقعی‌تر برای تیم شماست. در زمان عرضه بازی، انتظار می‌رود برای هر پست (به جز دروازه‌بان) سه تا پنج نقش‌بازیکن (Player Role) وجود داشته باشد. به عنوان مثال، یک هافبک کناری (راست/چپ) می‌تواند وینگر، بازیساز کناری یا مهاجم‌گوش باشد. یک مدافع‌کناری (راست/چپ) می‌تواند مدافع‌ عقب‌ فرضی، وینگرعقب یا وینگرعقب‌مهاجم باشد. مدافع‌میانی می‌تواند یک تکل‌زن، مدافع صرف یا مدافع‌بازیساز باشد. نقش‌های هافبک‌دفاعی شامل هافبک‌عقب، هافبک‌مرکزی و بازیساز‌ عقب‌زمین است. نقش‌های مهاجم نیز شامل مهاجم‌پیشرو، مهاجم‌گلزن، مهاجم‌هدف و مهاجم‌کاذب می‌شود. در آخر، هافبک مرکزی بیشترین حق انتخاب را مقابل خود دارد: باکس-تو-باکس، هافبک‌عقب، بازیسازعقب‌زمین، بازیساز یا وینگر وسط.

ea sports fc 25

علاوه بر این نقش‌ها، بازیکنان می‌توانند یک تا سه «تمرکز» یا Focus را برای هر نقش انتخاب کنند. برای مثال، زمانی که یک بازیکن با نقش بازیساز روی حالت «گشت‌زدن» یا Roaming تنظیم شود، برای پیدا کردن فضای خالی درون زمین بیشتر حرکت می‌کند. این قابلیت به طور قابل توجه‌ای تعداد ترکیب‌های تاکتیکی ممکن را در EA Sports FC 25 افزایش می‌دهد. لازم به ذکر است، هر ترکیب Player Role و Focus، نقاط قوت و ضعفی به همراه خواهد داشت. همچنین، EA ویژگی «تطبیق» یا Familiarity را به بازی اضافه کرده است که به شما نشان می‌دهد یک بازیکن خاص برای ایفای نقش به خصوصی تا چه اندازه مناسب است.

در بازی، چندین نقش پایه‌ای وجود دارند و هر بازیکن علاوه بر نقش پایه، یک «Role+» هم دارد که نشان‌دهنده مهارت خاص اوست. بازیکنان سطح جهانی همچنین می‌توانند «Role++» داشته باشند که در زمان عرضه بازی کمیاب خواهد بود. در نهایت، یک بازیکن را می‌توان در پست غیرتخصصی خود قرار داد که به معنای داشتن نسخه‌ای ساده‌تر از نقش اصلی اوست. مثالی از این مورد، بازی دادن به وینیسیوس جونیور (Vinicius Jr) به عنوان هافبک دفاعی است.

Familiarity در واقع همان نرخ کار (Work Rates) در نسخه‌های پیشین است که بهبود یافته و جایگزین آن شده است. با توجه به تمایل هواداران به انتشار و اشتراک‌گذاری تاکتیک‌های خود در سایر پلتفرم‌های مقصد، سازندگان سیستم جدیدی ایجاد کرده‌اند که هنگام ذخیره تاکتیک‌ها، خود به صورت خودکار کد مربوط به آن‌ها را تولید کند که می‌توان از کد تولیدی در سایر کنسول‌ها و پلتفرم‌های مقصد استفاده کرد. ضمناً، تعداد بازیکنان ذخیره در حالت‌های «آغاز بازی» (Kick Off)، «مسیرِ شغلی» (Career)، «فصل‌ها» (Seasons) و «تورنمنت‌ها» (Tournaments) برای پلتفرم‌های نسل نهم (PC، پلی استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس / اس) به ۹ نفر افزایش یافته است. در نهایت، سازندگان بازی سه حالت جدید برای ضربات کرنر به بازی اضافه کرده‌اند: حالت هدف (هنگام حمله)، حالت بازیکن نزدیک تیر دروازه و در نهایت حالت بازیکن دور از تیر دروازه (هنگام دفاع).

ea sports fc 25

در بخش HyperMotion نیز بهبودهایی صورت گرفته است. در حالی که سال گذشته تنها حرکات بالاتنه بازیکنان ثبت شده بود، امسال EA توانسته است حرکات کل بدن حدود ۱۸۰۰ بازیکن، از جمله ۲۰۰ بازیکن زن را ثبت کند. همچنین سبک بازی دروازه‌بان‌ها به طور قابل توجه‌ای گسترش یافته است و شامل حالت‌هایی مانند دفع‌کننده توپ، قطع‌کننده سانتر، خروج سریع از دروازه، کار با پا، پرتاب دور و شیرجه دور می‌شود.

امسال، یک مکانیزم جدید برای گیم‌پلی به نام خطای موقعیتی (Positional Foul) معرفی شده است. هواداران فوتبال با این گونه صحنه‌ها آشنا هستند: زمانی که یک بازیکن بدون هیچ شانسی برای رسیدن به توپ، جلو راه بازیکن حریف را سد می‌کند تا ضدحمله خطرناکی را خنثی کند. خطای موقعیتی با زدن همزمان دکمه R1 و A یا X، بسته به اینکه از کنترلر ایکس باکس یا پلی استیشن استفاده می‌کنید، قابل انجام است. به مانند فوتبال واقعی این خطا کارت زرد به همراه خواهد داشت. سازندگان گفته‌اند که تکرار این حرکت می‌تواند حتی منجر به کارت قرمز شود.

در این نسخه دریبل زدن روان‌تر به نظر می‌رسد و انیمیشن‌ها نیز برای بهتر شدن حس دریبل نسبت به گذشته، بهبود پیدا کرده‌اند. برای افزایش واقع‌گرایی، دقت پاس‌های بدون دید به بازیکن هدف، نسبت به سال گذشته کمی کاهش یافته است. بازیکنان همچنین به ۵ حرکت تکنیکی جدید مجهز شده‌اند: ضربه نوک پا با تغییر جهت، فریب بزرگ، پاس با تغییر جهت، تغییرجهت با پاشنه، و چرخش با کشیدن توپ.

علاقه‌مندان به تجربه تک‌نفره و آفلاین بازی EA Sports FC 25 می‌توانند از حالت جدید شبیه‌سازی (Simulation) استفاده کنند. این حالت برای تجربه‌ای کندتر و واقعی‌تر از بازی طراحی شده است. در این حالت، آب و هوا روی زمین تأثیر می‌گذارد و باعث لیز خوردن بازیکنان در بارندگی شدید می‌شود و هوش مصنوعی حریف پویاتر عمل می‌کند.

EA با هدف زنده‌تر کردن تجربه تماشای بازی، عناصر جدیدی را به شرایط محیطی استادیوم‎‌ها اضافه کرده است:

  • واکنش‌های واقعی تماشاگران: دوربین‌ها به طور دقیق و زنده، واکنش‌های تماشاگران به رویدادهای درون زمین را به تصویر می‌کشند و شور و اشتیاق واقعی آن‌ها را به نمایش می‌گذارند.
  • عناصر پویا: دوربین‌ها با حرکتی دائمی و پویا، تمام زوایای بازی را به تصویر می‌کشند و به پویایی و هیجان‌انگیزتر شدن جو استادیوم کمک می‌کنند.
  • لحظات پرشور کناره زمین: مربیان، داوران و بازیکنان ذخیره با حضور فعال در کنار زمین، شور و هیجان بازی را به اوج خود می‌رسانند و به هواداران حس نزدیکی به تیم محبوبشان را القا می‌کنند.
هر آنچه باید از EA Sports FC 25 و پیشرفت‌های آن بدانید - گیمفا

روی کنسول‌ها، بازی به کاربران اجازه می‌دهد بین دو حالت گرافیکی یکی را انتخاب کنند: گرافیک یا رزولوشن.

حالت اول رزولوشن بازی را به صورت ۴K-UpScaled ارائه داده و سیستم رهگیری پرتو، شبیه‌سازی پارچه روی لباس بازیکنان، سایه‌زنی خودکار لحظه‌ای، نورپردازی محیطی، چاله و گودال‌های سه بعدی زمین، و نورپردازی موضعی را به بازی اضافه می‌کند.

حالت دوم، علاوه بر شبیه‌سازی پارچه روی لباس و نورپردازی پیش‌فرض، خروجی ۴K واقعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در هر دو حالت نرخ فریم هدف همچنان روی ۶۰ است. همچنین برای اولین بار در این سری بازی، قابلیت پیشرفت پویای روز وجود دارد، بنابراین ممکن است بازی را قبل از غروب آفتاب شروع کنید و نیمه دوم را در شب ادامه دهید.

دقت شباهت بازیکنان با سیستم EA Sports Cranium، بهبود یافته است. این یک سیستم جدید مبتنی بر یادگیری ماشین است که در آینده برای سایر بازی‌های ورزشی نیز عرضه خواهد شد. در حالی که اسکن‌های دقیقی از بسیاری از بازیکنان وجود دارد، در بازی‌های گذشته آن‌هایی که اسکن نشده بودند، بسیار بد به نظر می‌رسیدند، اما اکنون با دادن عکس‌های کافی به EA Sports Cranium، نتایج در EA Sports FC 25 شباهت هزاران بازیکن کمتر شناخته شده به شخص واقعیشان را بهبود بخشیده است.

حالت مسیرِ شغلی یا Career mode نیز بازسازی قابل توجه‌ای را تجربه کرده است. اولین ویژگی کلیدی که EA در مورد آن صحبت کرد، نقاط شروع زنده است که داستان‌های فصل‌های مسابقات واقعی فوتبال مانند لیگ برتر، سری آ، لالیگا، بوندسلیگا، لوشامپیونه و لیگ قهرمانان را در خود جای می‌دهد و شما از یک اسنپ‌شات یا لحظه‌ای خاص از فصل واقعی، فصل را شروع کرده و بازی‌ها را ادامه می‌دهید. بدیهی است که نقاط شروع زنده پس از عرضه، به بازی اضافه خواهند شد.

حالتِ مسیرِ شغلی (Career Mode) به طور کامل با هوش مصنوعی FC IQ یکپارچه شده است. به عنوان مثال، شما می‌توانید با استخدام یک مربی، به هالند یاد بدهید که در نقش مهاجم سایه (False 9) بازی کند، نقشی که به طور پیش‌فرض در بازی برای او تعریف نشده است. البته، گزینه دیگر جذب بازیکن جدیدی از آکادمی جوانان است که از قبل با این سبک بازی آشنایی داشته باشد. آکادمی جوانان نیز حالا گسترش یافته و امکان استعدادیابی از بیش از ۹۰ کشور جدید را فراهم می‌کند. بازیکنان جوان همچنین در مسابقات جدید ۵ در مقابل ۵ یا همان Rush قابل بازی هستند و مدیران می‌توانند براساس شرایط فعلی یا بالقوه بازیکنان، آن‌ها را به بازی بگیرند. قهرمانی در این تورنمنت‌ها که هر دو ماه یکبار در Career Mode برگزار می‌شود، شرایط بازیکنان جوان شما را بهبود خواهد داد.

فوتبال زنان نیز اکنون به طور کامل در Career Mode پیاده‌سازی شده است که بخشی از تلاش‌های EA Sports برای ایجاد برابری با فوتبال مردان است. در حالی که بیشتر عملکرد آن مشابه بخش مردان است، انتخاب بخش فوتبال زنان در بازی به معنای سازگاری با یک مدل مالی متفاوت نسبت بخش مردان به همراه بودجه‌های کمتر، قراردادهای کوتاه‌تر، ساختار حقوقی متفاوت و غیره است. Career Mode همچنین به‌صورت اختیاری تجربه‌ای کم‌دردسرتر را بدون مواردی مانند نقل و انتقالات و استعدادیابی ارائه می‌دهد.

ea sports fc 25

از طرف دیگر، کسانی که از بازار نقل و انتقالات لذت می‌برند، خوشحال خواهند شد که بدانند EA با روزنامه‌نگار ایتالیایی فابریتزیو رومانو (Fabrizio Romano) قرارداد بسته است تا در سیستم شبکه‌های اجتماعی درون بازی EA Sports FC 25 حضور داشته باشد. هر زمان که باشگاهی بازیکن مهمی را به خدمت بگیرد، پیام معروف و کلاسیک او را دریافت خواهید کرد: «اینجا هستیم، تایید شد».

EA Sports FC 25 حتی این امکان را به شما می‌دهد که با اسطوره‌هایی مانند پیرلو، فان نیستروی، تیری هنری و کلی اسمیت Career Mode را تجربه کنید ( البته پیش‌خرید کنندگان، رونالدو، زیدان و بکهام را هم در اختیار خواهند داشت). بخش جالب توجه این است که دوران حرفه‌ای این اسطوره‌ها بسیار دیرتر از دوران حرفه‌ایشان و در کنار و مقابل نسل فعلی فوتبال رقم خواهد خورد.

در نهایت، توسعه‌دهندگان در مورد تغییرات بخشِ Ultimate Team صحبت کردند. اولاً، این بخش کاملاً از مود Rush پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد بازیکنان خود را بیاورند و حتی در صورت نداشتن سه دوست برای تکمیل تیم، وارد بخش عضویابی شوند. بخش Rush در Ultimate Team بر اساس رویدادها عمل می‌کند که ممکن است محدودیت‌هایی مانند الزامات باشگاهی را برای بازیکنانی که می‌توانید وارد تیم کنید، ایجاد کند.

بخش Ultimate Team فراتر از حالت ۵ در مقابل ۵ یا Rush، به‌صورت کلی به کمک با هوش مصنوعی FC IQ به‌روزرسانی خواهد شد. برای مثال، اگر بازیکنی عملکرد خوبی در نقشی متفاوت از جایگاه همیشگی خود داشته باشد، نقش او در Ultimate Team تغییر خواهد کرد. همچنین، اگر نمی‌خواهید درگیر تاکتیک‌های پیچیده این بخش شوید، می‌توانید مربیان واقعی را استخدام کنید تا سبک بازی دلخواه خود را روی تیم شما پیاده کنند.

تمام این موارد از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل هم قابل مدیریت هستند. این ویژگی به بازیکنان EA Sports FC 25 اجازه می‌دهد تا خارج از بازی نیز به برنامه‌ریزی و چیدن استراتژی تیم خود بپردازند. علاوه بر این، EA به سه درخواست اصلی هواداران برای بخش تیم برتر گوش داده است:

  • افزایش فضای انبار ساخت تیم: حالا بازیکنان می‌توانند تا صد آیتم را به انبار چالش‌های ساخت تیم ارسال کنند که به‌خصوص برای مدیریت آیتم‌های تکراری مفید است.
  • توسعه‌ی بخش پیشرفت بازیکنان: بخش پیشرفت بازیکنان به‌طور قابل‌ توجه‌ای گسترش یافته است تا تعداد بازیکنان واجد شرایط را (حدود هفت برابر) افزایش دهد.
  • اصلاح بخش رقابتی: بخش رقابتی شاهد جدایی بخش دوستانه و رقیب، تعلق یک امتیاز به تساوی در بخش رقیب و معرفی سقوط به پایین‌ترین سطح در بالاترین رده‌بندی خواهد بود.
ea sports fc 25

برای بخش باشگاه‌ها (Clubs)، توسعه‌دهندگان یک فضای اجتماعی شخصی‌سازی‌شده به نام کلاب‌هاوس (Clubhouse) ایجاد کرده‌اند که تمام بازیکنان را به هم متصل می‌کند. کلاب‌هاوس اساساً یک رختکن پویا و قابل تنظیم است که تا ۱۱ بازیکن را به طور همزمان نشان می‌دهد. همچنین، مدیر باشگاه می‌تواند بخشی از بودجه را به کارت‌های تاسیسات اختصاص دهد که ویژگی‌های منحصربه‌فردی را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد و به تعیین سبک بازی باشگاه کمک می‌کند. در زمان راه‌اندازی بازی، ۲۰ تا ۳۰ کارت تاسیسات وجود خواهد داشت که هر کدام با نسخه یک، دو یا سه ستاره عرضه می‌شوند. علاوه بر این، سقوط به لیگ پایین‌تر برای افزایش اهمیت مسابقات بازگشته است. باختن در تعداد زیادی از بازی‌ها باعث شروع یک مسابقه‌ تک‌حذفی سقوط می‌شود که در آن بازیکنان باید برای ماندن در لیگ فعلی خود به معنای واقعی کلمه بجنگند.

مهم‌تر از همه، Season Pass در EA Sports FC 25 یکپارچه شده تا تکمیل بازی‌ها در تمام حالت‌ها به یک شکل پیش برود. در نهایت، ابزار شخصی‌سازی بازیکنان عمیق‌تر از همیشه شده است.


EA Sports FC 25 در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) امسال برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۴ ، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس / اس و PC عرضه خواهد شد.

𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥موز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)جان قماربازARSHIAAAAJoel Morganاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)xbox gamerAEOthe faithPorfosorSpider-Manامیرحسین رهنوردThunder boy

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آنچه باید از EA Sports FC 25 و پیشرفت‌های آن بدانید - گیمفا
هر آنچه باید از EA Sports FC 25 و پیشرفت‌های آن بدانید - گیمفا
هر آنچه باید از EA Sports FC 25 و پیشرفت‌های آن بدانید - گیمفا
هر آنچه باید از EA Sports FC 25 و پیشرفت‌های آن بدانید - گیمفا
هر آنچه باید از EA Sports FC 25 و پیشرفت‌های آن بدانید - گیمفا
هر آنچه باید از EA Sports FC 25 و پیشرفت‌های آن بدانید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هر آنچه باید از EA Sports FC 25 و پیشرفت‌های آن بدانید - گیمفا