رتبه‌بندی تمام فیلم‌های اما استون - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های اما استون - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های اما استون - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های اما استون - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های اما استون - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های اما استون - گیمفا

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های اما استون

علی محمدپناه
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های اما استون - گیمفا

اما استون در کارنامه هنری خودش در فیلم‌های بسیار زیادی هنرنمایی کرده که برخی از آن‌ها بهتر از بقیه هستند.

اما استون از زمان اولین نقش‌آفرینی‌اش در فیلم سینمایی Superbad، توانسته به یکی از بهترین بازیگران هالیوود تبدیل شود. اولین نقش‌های سینمایی وی پتانسیل‎‌های او به‌عنوان بازیگری کمدی را نشان دادند و با بازی تحسین‌شده‌اش در فیلم Easy A توانست او را به اوج برساند. از آنجا به بعد نیز اما استون در فیلم‌های برنده جوایزی از جمله فیلم Birdman، فیلم La La Land و همکاری‌هایش با یورگوس لانتیموس بازی کرده است.

اما استون اولین اسکار خودش را به‌خاطر بازی در فیلم La La Land به دست آورد و دومین جایزه اسکارش را نیز هفت سال بعد به‌خاطر بازی در فیلم Poor Things کسب کرد. اما استون همیشه استعداد خودش برای کمدی را حفظ کرده، حتی زمانی که می‌خواهد هم‌زمان استعدادهای درام خودش را به نمایش در بیاورد. موفقیت او به او اجازه داده تا پروژه‌های غیرمعمول و مهیجی را انتخاب کند و او فهرست بسیار خوبی از فیلم‎ها را در کارنامه خودش ایجاد کرده است.

۲۸. فیلم Movie 43 – محصول سال ۲۰۱۳

فیلم movie 43
فیلم Movie 43

بدترین فیلم اما استون یکی از بزرگترین شکست‌های هالیوود در تمام دوران به شمار می‌رود. فیلم کمدی و آنتولوژی Movie 43 شامل تعدادی طرح داستانی است که توسط کارگردانان و بازیگران مختلف ارائه شدند. ویژگی‌ها تعیین کننده‌ای که هر بخش را به هم وصل می‌کند نیز این است که هیچ یک از آن‌ها از دور خنده‌دار نیستند. نکته جالب اینجا بود که اما استون زمان حضور در این فیلم تنها بازیگر سرشناس فیلم نبود. از جمله دیگر بازیگران این فیلم نیز می‌توان به هیو جکمن، الیزابت بنکس، هالی بری، کریس پرت و بسیاری از بازیگران بزرگ دیگر اشاره کرد که دوست دارند تا این فیلم را در کارنامه هنری خود به فراموشی بسپارند.

تریلر فیلم Movie 43

۲۷. فیلم Marmaduke – محصول سال ۲۰۱۰

مارمادوک برای چندین دهه یک کمیک استریپ بسیار محبوب بوده است اما اولین اقتباس سینمایی از آن یک فاجعه بود. اوون ویلسون در نقش گریت دین بازی می‌کند و اما استون نقش مکمل را در نقش یک چوپان استرالیایی دوستانه بازی می‌کند که در پارک سگ‌ها با گریت دین آشنا می‌شود. این اثر سینمایی جدای از طنز ضعیفش، از همان مشکلی رنج می‌برد که بسیاری از فیلم‌های مشابه دارند و آن نیز حیوانات سخنگوی بی‌احساس است. فیلم‌نامه فیلم مملو از مشکلات است اما جلوه‌های بصری وحشتناک باعث شده تا این فیلم هیچ شانس موفقیتی نداشته باشد. در این اثر سینمایی برخی اجراهای کمدی عالی وجود دارد اما همه آن‌ها تحت تأثیر داستان بد آن قرار گرفتند.

تریلر فیلم Marmaduke

۲۶. فیلم Aloha – محصول سال ۲۰۱۵

فیلم aloha
فیلم Aloha

اما استون وقتی برای نقش‌آفرینی در فیلم «آلوها» انتخاب شد، جنجال بسیار زیادی در هالیوود به پا کرد چراکه او قرار بود نقش شخصیتی را بازی کند که رگه‌هایی از هاوایی و چینی دارد. همین نیز سبب شد تا او بعداً برای پذیرش این نقش و حضور در این فیلم کمدی و عاشقانه عذرخواهی کند. جدای از جنجال‌های ایجاد شده حول محور این اثر سینمایی، فیلم «آلوها» عاشقانه‌ای بیش از حد احساساتی و پرهیجان است که فاقد هر گونه محتوای واقعی است. این فیلم قصد دارد تا از جذابیت‌های بازیگرانش و موقعیت عجیب و غریب خودش استفاده کند اما فاقد هر گونه عمقی است که نشان دهنده بهترین اثر کارگردان کامرون کرو باشد. اما استون دلایل بسیار زیادی برای پشیمانی از حضور در این فیلم دارد.

تریلر فیلم Aloha

۲۵. فیلم Ghosts Of Girlfriends Past – محصول سال ۲۰۰۹

فیلم ghosts of girlfriends past
فیلم Ghosts Of Girlfriends Past

فیلم «ارواح نامزدهای سابق» داستان A Christmas Carol  از چارلز دیکنس را به سبکی عاشقانه و کمدی روایت می‌کند. به جای داستان چهار روح که در شب کریسمس از یک صنعتگر حریص بازدید می‌کنند، این فیلم داستان مردی را دنبال می‌کند که مجبور است تا کل تاریخچه قرار گذاشتن با خانم‌ها را در یک شب دوباره تجربه کند. اساساً، این فیلم تفسیر اجتماعی از سرود کریسمس را تقویت می‌کند و آن را با داستان شخصی غیر اورجینالی جایگزین می‌کند. اما استون در این فیلم قرار است نماینده یک معشوق سابق دمدمی مزاج و غیرجذاب باشد اما او اما استون است و انتخاب او برای این نقش چندان جالب نبوده است.

تریلر فیلم Ghosts Of Girlfriends Past

۲۴. فیلم The House Bunny – محصول سال ۲۰۰۸

فیلم the house bunny
فیلم The House Bunny

به نظر می‌رسد که فیلم The House Bunny همان پیام توانمندسازی زنانه را هدف قرار می‌دهد که باعث محبوبیت فیلم Mean Girls و فیلم Legally Blonde شد اما این اثر سینمایی فاقد آن جذابیت هر کدام از آن فیلم‌ها است. در عوض، طنز گسترده این اثر سینمایی آن را به یک کمدی متوسط با نیت خوب و اجرای ضعیف تبدیل کرده است. آنا فاریس در این فیلم نقش زنی را بازی می‌کند که به‌خاطر اینکه پیر شده از عمارت بیرون رانده می‌شود و نقش‌آفرینی وی بسیار خنده‌دار است اما او نمی‌تواند کاری برای فیلم‌نامه بیش از حد فرمول محور این اثر سینمایی انجام بدهد.

تریلر فیلم The House Bunny

۲۳. فیلم Paper Man – محصول سال ۲۰۰۹

فیلم paper man
فیلم Paper Man

اگرچه او در این فیلم در کنار جف دنیلز و رایان رینولدز نقش‌آفرینی می‌کند اما فیلم «مرد کاغذی» یکی از فیلم‌های کمتر شناخته شده اما استون به شمار می‌رود. جف دنیلز در این فیلم نقش نویسنده مشکل‌داری را بازی می‌کند که در حالی که با دوست خیالی‌اش مبارزه می‌کند، رابطه عجیب پدر و دختری با نوجوانی با بازی اما استون ایجاد می‌کند. پیش فرض داستانی عجیب و غریب فیلم به لحن ناهمواری منجر می‌شود. عناصر فانتزی در آن به زور جا شدند و دوست خیالی بیشتر از اینکه او را دوست‌داشتنی جلو بدهد، قهرمان داستان را ترسناک نشان می‌دهد. در مرکز این اثر سینمایی درام شخصی جالبی وجود دارد اما کمدی آن اصلاً کارساز نیست.

تریلر فیلم Paper Man

۲۲. فیلم The Rocker – محصول سال ۲۰۰۸

فیلم the rocker
فیلم The Rocker

فیلم The Rocker با بازی رین ویلسون در نقش درامر سابقی است که سعی دارد تا با حضور در گروه برادرزاده‌اش، سال‌های باشکوه خودش را دوباره زنده کند. او گروهی پر از پتانسیل را رهبری می‌کند اما بیشتر این پتانسیل با فیلم‌نامه‌ای کمی بیش از حد قابل پیش‌بینی تلف شده است. لحظات عالی اندکی در این اثر سینمایی وجود دارند که بیشتر به‌خاطر تلاش‌های رین ویلسون بوده است و این در حالی است که ستاره‌هایی همچون ویل آرنت و فرد آرمیسن نیز در نقش‌های کوچکی در این فیلم حضور دارند. اما استون در این فیلم نقش یکی از اعضای گروه را بازی می‌کند که به موسیقی بیشتر از سبک زندگی راک اند رول علاقه دارد.

تریلر فیلم The Rocker

۲۱. فیلم Gangster Squad – محصول سال ۲۰۱۳

فیلم gangster squad
فیلم Gangster Squad

فیلم «جوخه گانگستر» یک اثر مهیج و شیک است که بر اساس نبردی واقعی بین اداره پلیس لس آنجلس و میکی کوهن در دهه چهل میلادی ساخته شده است. متأسفانه این سبک کمک زیادی به منحرف کردن تمرکز از مرکز توخالی فیلم نمی‌کند. هنوز در این فیلم صحنه‌های اکشن مهیج زیادی وجود دارند و جزئیات تاریخی به طرز مجللی طراحی شده‌اند اما شخصیت‌ها هرگز فراتر از سطحی بودن نمی‌روند. اما استون نقش شخصیتی را بازی می‌کند که به دنبال آن است تا زندگی‌ای به دور از چنگال اوباش داشته باشد. فیلم «جوخه گانگستر» اندکی درخشش دارد اما این پتانسیل را داشت که بسیار بهتر باشد.

تریلر فیلم Gangster Squad

۲۰. فیلم Magic In The Moonlight – محصول سال ۲۰۱۴

فیلم magic in the moonlight
فیلم Magic In The Moonlight

وودی آلن از زمانی که خارج از محدوده سنی بازیگران نقش اول رفته، چندین شخصیت را در فیلم‌های خودش نوشته است که به وضوح می‌توانستند توسط خود وی در دهه هفتاد و هشتاد میلادی ایفا شوند. اوون ویلسون بهترین برداشت از وودی آلن را در فیلم Midnight in Paris انجام می‌دهد و جان کیوزاک نیز همین کار را در فیلم Bullets Over Broadway انجام می‌دهد و برای فیلم «جادو در مهتاب» از کالین فرث خواسته شده تا این کار را انجام بدهد. او و اما استون در این کمدی تاریخی در کنار هم بسیار جذاب هستند. فیلم «جادو در مهتاب» مرزهای فرض داستانی سرگرم‌کننده‌اش را پیش نمی‌برد اما توانسته داستان بسیار جذابی را برای مخاطبان به نمایش بگذارد.

 تریلر فیلم Magic In The Moonlight

۱۹. فیلم The Amazing Spider-Man 2 – محصول سال ۲۰۱۴

فیلم the amazing spider man 2
فیلم The Amazing Spider-Man 2

اگرچه فیلم «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» نقدهای متوسطی را از منتقدان دریافت کرد اما لحظات بسیار خوبی نیز داشت، به خصوص وقتی که روی رابطه بین پیتر پارکر با بازی اندرو گارفیلد و گوئن استیسی با بازی اما استون متمرکز می‌شد. مشکل اصل آنجا بود که این دنباله سعی داشت تا خطوط داستانی متعدد با حضور شخصیت‌های شرور مختلف را به نمایش در بیاورد. الکترو، گرین گابلین و راینو هر کدام می‌توانستند فیلم‌های خودشان را داشته باشند اما مجبور بودند تا برای جلب توجه مخاطب با یکدیگر رقابت کنند. فیلم «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» سعی دارد تا دنیایی کامل از دنباله‌ها را راه‌اندازی کند اما هرگز این فرصت را پیدا نکرد.

تریلر فیلم The Amazing Spider-Man 2

۱۸. فیلم Irrational Man – محصول سال ۲۰۱۵

فیلم irrational man
فیلم Irrational Man

فیلم «مرد بی‌منطق» دومین همکاری اما استون با وودی آلن در طول دو سال بود که درخشش‌های جالب‌تری از درام انسانی نسبت به فیلم Magic in the Moonlight داشت اما هنوز هم به اندازه به یاد ماندنی‌ترین آثار این کارگردان نیست. واکین فینیکس در این فیلم نقش یک استاد دانشگاه افسرده را بازی می‌کند که وقتی تصمیم می‌گیرد تا یک قاضی بداخلاق را بکشد، هیجان جدیدی در زندگی پیدا می‌کند. عناصری از درام معمایی و کمدی عاشقانه در این اثر وجود دارد که هر کدام برای جلب توجه رقابت می‌کنند اما این اثر سینمایی آن طور که باید در هیچ کدام از آن‌ها عمیق نمی‌شود. اما استون نقش دانش‌آموزی را بازی می‌کند که قبل از اینکه متوجه شود او یک قاتل است، عاشق این استاد می‌شود.

تریلر فیلم Irrational Man

۱۷. فیلم Friends With Benefits – محصول سال ۲۰۱۱

فیلم friends with benefits
فیلم Friends With Benefits

فیلم «دوستی با مزایا» یک کمدی عاشقانه معمولی در زمان خودش بود که دو بازیگر دوست‌داشتنی برای نقش‌های اصلی و فرض داستانی عجیب و غریبی داشت. مواقعی وجود دارد که احساس می‌شود این اثر سینمایی بازسازی‌ای از فیلم When Harry Met Sallt است، آن هم بدون اینکه فیلم‌نامه‌ای هوشمندانه داشته باشد اما بیشتر روی طنز زشت خودش متمرکز شده است. محتوای این اثر چندین لحظه نمادین ایجاد کرده اما همچنین دامنه احساس داستان را محدود کرده است. اما استون نقشی جزئی در این فیلم به نام کایلا را ایفا کرد، زنی که شخصیت اصلی با بازی جاستین تیمبرلیک به آن علاقه‌مند است.

تریلر فیلم Friends With Benefits

۱۶. فیلم Zombieland: Double Tap – محصول سال ۲۰۱۹

فیلم zombieland double tap
فیلم Zombieland: Double Tap

۱۰ سال پس از موفقیت فیلم «سرزمین زامبی‌ها»، اما استون با وودی هارلسون، جسی آیزنبرگ و ابیگیل برسلین برای یک ماجراجویی سرگرم‌کننده زامبی محور دیگر بازگشتند. در حالی که این فیلم تازه چیز زیادی به این ژانر زامبی محور اضافه نمی‌کند اما همان روحیه فیلم اصلی را درون خودش دارد، آن هم با وجود اینکه یک دهه پس از فیلم اصلی به روی پرده سینماها آمده است. دنباله‌های کمدی به ندرت مطابق با نسخه‌های اصلی که الهام‌بخش آن‌ها هستند، عمل می‌کنند و فیلم «سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی» نیز تفاوتی ندارد. این اثر برای ایده‌های جدید مشکل دارد و برخی از تلاش‌هایش برای تولید آن‌ها ثمری ندارد. اما استون ستاره فیلم است و طنز بدبینانه او به خوبی با بازی جسی آیزنبرگ همراه شده است.

تریلر فیلم Zombieland: Double Tap

۱۵. انیمیشن The Croods – محصول سال ۲۰۱۳

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های اما استون - گیمفا

انیمیشن «غارنشینان» یک خانواده ماقبل تاریخی را دنبال می‌کند که شگفتی‌ها و خطرات دنیای فراتر از غار خودشان را کشف می‌کنند. روایت و شخصیت‌ها چیز جدیدی در این انیمیشن مدرن نیستند اما انیمیشن «غارنشینان» توانسته سرگرمی خوبی را ارائه بدهد. یکی از نقاط قوت این انیمیشن سینمایی نیز طراحی زیبا و بصری آن است که توانسته حس جذاب و دلنشینی را القا کند. هر گونه و منظره جدیدی که آن‌ها کشف می‌کنند، فرصت دیگری برای انیماتورها است تا هنر خودشان را به رخ بکشند. انیمیشن «غارنشینان» آغازگر فرنچایزی با یک دنباله و دو نسخه فرعی تلویزیونی بود.

۱۴. انیمیشن The Croods: A New Age – محصول سال ۲۰۲۰

انیمیشن the croods a new age
انیمیشن The Croods: A New Age

انیمیشن «کرودها: عصر جدید» که با عنوان انیمیشن «غارنشینان ۲» نیز شناخته می‌شود، دنباله‌ای برای انیمیشن اصلی به شمار می‌رود و توانسته بسیاری از جنبه‌های شگفت‌انگیز انیمیشن اول را تداعی کند و ایده‌های تازه‌ای را برای جذاب‌تر کردن همه چیز به آن اضافه کند. در این انیمیشن، خانواده کرود با افراد متمدن‌تری روبه‌رو می‌شوند، افرادی که اصول کشاورزی را متوجه شدند. مناظر جذاب و موجودات جالبی به اندازه فیلم اول در این اثر تازه هستند اما این انیمیشن در کنار آن‌ها داستان کمی جالب‌تری را نیز ارائه می‌کند. نسبت به این انیمیشن، انیمیشن‌های مدرن بهتر و کمتر فرمول محوری وجود دارند اما این انیمیشن و دنباله آن توانستند لذت‌بخش باشند و از نظر بصری نیز غنی هستند.

تریلر انیمیشن The Croods: A New Age

۱۳. فیلم The Amazing Spider-Man – محصول سال ۲۰۱۲

فیلم the amazing spider man
فیلم The Amazing Spider-Man

فیلم «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» مشکلات خودش را دارد اما چیزهای جالب و خوبی نیز در این اثر وجود دارد. اولین مورد نیز نقش‌آفرینی سرزنده و سرگرم‌کننده اندرو گارفیلد در نقش پیتر پاکر است که باعث شده تا نسبت به نسخه توبی مگوایر متفاوت شود. نقش‌آفرینی اما استون در نقش گوئن استیسی نیز باعث شده تا نقش‌آفرینی اندرو گارفیلد بیشتر به چشم بیاید و رابطه بین گوئن و پیتر توانسته جنبه انسانی را به برخی از سکانس‌های اکشن و ابرقهرمانی اضافه کند. بینندگان ممکن است در نهایت از تماشای مکرر داستان خاستگاه مرد عنکبوتی خسته شده باشند اما فیلم «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» از کیفیت خوبی برخوردار است.

تریلر فیلم The Amazing Spider-Man

۱۲. فیلم Kinds Of Kindness – محصول سال ۲۰۲۴

فیلم kinds of kindness
فیلم Kinds Of Kindness

فیلم «انواع مهربانی» سومین همکاری اما استون با کارگردان یورگوس لانتیموس است که پس از موفقیت فیلم‌های The Favourite و Poor Things بوده است. فیلم «انواع مهربانی» سه داستان جداگانه اما اندکی مرتبط به هم را روایت می‌کند که هر سه تای آن‌ها با حضور بازیگران یکسان است. این بازگشتی به سبک قبلی یورگوس لانتیموس بوده است. به نظر می‌رسد که درام پیچیده فیلم The Lobster سلف آشکاری برای داستان‌های فیلم «انواع مهربانی» درباره وسواس و کنترل است. لحظاتی از طنز تکان‌دهنده نیز در این فیلم وجود دارد که حس فراگیر ناراحتی را مشخص می‌کند اما سه داستان به هیچ وجه به شکلی رضایت بخش به هم مرتبط نمی‌شوند. این اثر سینمایی فیلمی جسورانه و جذاب است اما بهترین فیلم یورگوس لانتیموس نیست.

۱۱. فیلم Cruella – محصول سال ۲۰۲۱

در حالی که دیزنی مشغول کار روی بازسازی لایو اکشن از برخی از انیمیشن‌های کلاسیک خودش بود، فیلم «کروئلا» پیش‌درآمدی بود که هیچ کس خواهان آن نبود. این شخصیت شرور از انیمیشن One Hundred and One Dalmatians نیازی به داستان خاستگاه ندارد اما با این وجود، فیلم «کروئلا» توانسته به خوبی این داستان را به نمایش در بیاورد و بیشتر آن نیز به‌خاطر نقش‌آفرینی اما استون بوده است. اما استون کاریزما و حس کمدی‌ای دارد که باعث شده تا کاراکتر را مال خودش کند. فیلم «کروئلا» به خوبی زمینه را برای داستان One Hundred and One Dalmatians فراهم کرد اما در عین حال کار بسیار خوبی در انسانی کردن این شخصیت شرور انجام داده و در عین حال نیز سبک نمادین وی را نیز حفظ کرده است.

تریلر فیلم Cruella

۱۰. فیلم Battle Of The S**es – محصول سال ۲۰۱۷

فیلم battle of the ses
فیلم Battle Of The S**es

فیلم «نبرد دو جنس» داستانی واقعی و باورنکردنی از مسابقه تنیس تاریخی بیلی ژان کینگ با بابی ریگز را روایت می‌کند. مانند همه فیلم‌های ورزشی بزرگ، این فیلم نیز به شرایط مربوط به این مسابقه اکشن در داخل زمین مسابقه اهمیت می‌دهد چراکه بیلی ژان کینگ مجبور بود تا به‌عنوان نماینده همه زنان در این مسابقه شرکت کند. استیو کارل نیز در مقابل اما استون نقش رقیب او را بازی می‌کند که به خوبی مطبوعات را بازی می‌دهد و دقیقاً می‌داند چطور حریفش را تحت تأثیر بگذارد. این اثر سینمایی یکی از بهترین فیلم‌ها درباره مسابقه تنیس است و اگرچه بخشی تاریخی در این ورزش را به نمایش در می‌آورد اما شباهت‌های ناخوشایندی بین دوران بابی ریگز و دوران مدرن ترسیم می‌کند.

تریلر فیلم Battle Of The S**es

۹. فیلم The Help – محصول سال ۲۰۱۱

فیلم the help
فیلم The Help

در سال‌های پس از انتشار، پیام سیاسی فیلم «خدمتکاران» دوباره مورد ارزیابی قرار گرفته است. وایولا دیویس اکنون بیان کرده که از حضور در این فیلم پشیمان است چراکه این فیلم بیش از اندازه روابط بین نژادی در دهه شصت میلادی را ساده کرده است. اگرچه ممکن است داستان این فیلم نمایانگر یک فانتزی باشد اما این فیلم نیت خوبی داشته است. نقش‌آفرینی‌های فوق‌العاده دلیل دیگری برای تماشای این اثر سینمایی به شمار می‌رود که با حضور اما استون، وایولا دیویس، جسیکا چستین و اکتویا اسپنسر است و همگی در بهترین فرم خودشان قرار داشتند. اگر این اثر سینمایی تمرکز بیشتری روی دیدگاه ایبیلین و مینی می‌داشت، ممکن بود که بیشتر نفع ببرد اما همچنان هم یک درام احساسی و صمیمانه است.

تریلر فیلم The Help

۸. فیلم Crazy, Stupid, Love – محصول سال ۲۰۱۱

فیلم «دیوانه، احمق، عشق» یک کمدی عاشقانه هوشمندانه است که به بررسی انواع مختلفی از عشق می‌پردازد. اما استون در این فیلم نقش زنی را بازی می‌کند که توجه یک مرد را به خودش جلب می‌کند و او را مجبور می‌کند تا شیوه‌های رفتاری‌اش با زنان را تغییر بدهد اما این اثر سینمایی همچنین روی زوج متأهلی متمرکز است که عشقشان کم‌رنگ شده و در این میان نیز نوجوانی حضور دارد که به دنبال جلب توجه جالب‌ترین دختر مدرسه است. این خطوط داستانی به روش‌های شگفت‌انگیز و سرگرم‌کننده‌ای با هم تلاقی پیدا می‌کنند و فیلم نیز کار بسیار خوبی در به کارگیری همه این خطوط داستانی انجام می‌دهد و وقتی که این داستان‌ها به یکدیگر می‌رسند، یکی از خنده‌دارترین صحنه‌های مبارزه را به نمایش در می‌آورند که بسیار رضایت‌بخش و جالب است.

تریلر فیلم Crazy, Stupid, Love

۷. فیلم Zombieland – محصول سال ۲۰۰۹

فیلم «سرزمین زامبی‌ها» با کلیشه‌های ژانر زامبی بازی می‌کند اما همچنان تمام خشونت و تنش لازم را فراهم می‌آورد. این کمدی زامبی محور داستان گروهی از بازماندگان را دنبال می‌کند که در سراسر آمریکا سفر می‌کنند تا پناهگاهی پیدا کنند. اما استون نقش یک شیاد بدبین را بازی می‌کند که برای محافظت از خواهر کوچکش در برابر زامبی‌ها یا انسان‌های دیگر دست به هر کاری می‌زند. فیلم «سرزمین زامبی‌ها» طنز زیادی از کشتارهای کارتونی زامبی خودش استخراج می‌کند که یکی از آن‌ها به معنای واقعی کلمه انداختن پیانو روی یک زامبی است. این اثر سینمایی همچنین در کنار این موارد هسته عاطفی خوبی نیز دارد. بازماندگان به آرامی اطلاعات بیشتری درباره خود بروز می‌دهند و قوانین آخرالزمانی را زیر پا می‌گذارند تا به گرمای انسانی دست پیدا کنند.

تریلر فیلم Zombieland

۶. فیلم Superbad – محصول سال ۲۰۰۷

فیلم superbad
فیلم Superbad

فیلم «سوپربد» یکی از بهترین فیلم‌های دبیرستانی تاریخ سینما به شمار می‌رود و طنز آن نیز به خوبی نسل کاملی از نوجوانان را نشان داده است. این اثر سینمایی مملو از نقل قول‌های عالی است اما بازیگران فوق‌العاده این فیلم به فیلم‌نامه آن در طول مسیر کمک زیادی کردند. رمز موفقیت این اثر سینمایی نیز این است که این اثر می‌تواند زشت و ناسزا باشد اما هیچ گاه بیش از حد بد نمی‌شود. شوخی با بازنده‌های دوست‌داشتنی در مرکز این کمدی قرار دارد و اما استون نیز در اولین فیلمش نقش یکی از بچه‌های باحال را بازی کرده است. او به خوبی با گروه بازیگران همخوانی دارد اما هیچ کس بیشتر از مک‌لووین ندرخشیده است.

تریلر فیلم Superbad

۵. فیلم Birdman – محصول سال ۲۰۱۴

فیلم birdman
فیلم Birdman

اما استون اولین نامزدی اسکار خودش را به‌خاطر حضور در فیلم «بردمن» به دست آورد. او نقش دختر سرکش ریگان تامسون با بازی مایکل کیتون به نام سم را بازی می‌کند، ریگان تامسونی که ناامیدانه در تلاش است تا حرفه بازیگری و احترام خودش را با نمایشی در برادوی بازگرداند. فیلم «بردمن» شبیه به برداشتی طولانی به نظر می‌رسد و این به لحن دیوانه‌وار و نفس‌گیر آن کمک کرده است. در این فیلم دیالوگ‌های جالب زیادی وجود دارند اما همه آن‌ها منجر به صحنه پایانی فراموش‌نشدنی‌ای ختم شده که پس از حواس‌پرتی‌های زیاد توانسته تمرکز را روی رابطه سم و ریگان قرار بدهد.

تریلر فیلم Birdman

۴. فیلم Easy A – محصول سال ۲۰۱۰

فیلم «ایزی ای» اولین نقش اصلی اما استون بود و همچنان یکی از بهترین فیلم‌های وی باقی مانده است. اما استون در این فیلم نقش دانش‌آموزی دبیرستانی را بازی می‌کند که از شهرت خودش به‌عنوان ایزی استفاده می‌کند تا نکته‌ای را درباره استانداردهای دوگانه ثابت کند و در عین حال چندین کارت هدیه رایگان به دست بیاورد. بازیگران فیلم «ایزی ای» شامل چندین بازیگر کمدی سرشناس دیگر می‌شود اما اما استون توانسته بدرخشد. او بامزه و دوست‌داشتنی است اما می‌تواند مضامین مهم فیلم را نیز ارائه بدهد. این اثر سینمایی اشاره‌ای به فیلم The Scarlet Letter دارد تا نشان بدهد که زنان همچنان به استانداردهای پوچ پوریتانیکال نگاه می‌کنند و این در حالی است مردان تشویق به بی‌بند و باری می‌شوند.

۳. فیلم Poor Things – محصول سال ۲۰۲۳

فیلم poor things
فیلم Poor Things

بازی قابل توجه اما استون در فیلم «بیچارگان» باعث می‌شود تا این اثر سینمایی جالب باشد. این داستان سوررئال و استیم پانک یورگوس لانتیموس داستان زنی را دنبال می‌کند که مغز یک کودک به او داده شده و او متوجه می‌شود که انسان بودن به چه معنا است و زن بودن چه معنایی دارد. فیلم «بیچارگان» چندین تکان و شوک ایجاد می‌کند که فراتر از حد اولیه معمولی آن است. لانتیموس از لنزهای متفاوت، موسیقی ناهماهنگ و خشونت‌های حیوانی استفاده کرده تا فضایی دائماً ناراحت‌کننده ایجاد کند که به خوبی ابهاماتی که شخصیت بلا باکستر هر روز تجربه می‌کند را تداعی می‌کند.

۲. فیلم The Favourite – محصول سال ۲۰۱۸

فیلم the favourite
فیلم The Favourite

فیلم «سوگلی» یکی از در دسترس‌ترین فیلم‌های یورگوس لانتیموس به شمار می‌رود اما هنوز هم لحن عجیبی دارد و شگفتی‌های زیادی درون خودش جای داده است. این اثر سینمایی با الهام از داستان واقعی دربار ملکه اَن در بریتانیای قرن هجدهم ساخته شده و با هنرنمایی اما استون، اولیویا کولمن و ریچل وایز است که درگیر یک مثلث عشقی هستند. ممکن است تمام لباس‌های مجلل و سقف‌های بلند کاخ‌ها حال و هوای تاریخی به این اثر داده باشد اما فیلم «سوگلی» داستانی پیچیده از امتیاز و کنترل را با حال و هوایی از طنز تلخ مدرن روایت می‌کند. این اثر سینمایی علاوه بر اینکه استعداد اما استون را نشان می‌دهد، بهترین فیلم اولیویا کولمن است و به‌خاطر بازی خودش برنده جایزه اسکار شد.

تریلر فیلم The Favourite

۱. فیلم La La Land – محصول سال ۲۰۱۶

فیلم la la land
فیلم La La Land

اما استون و رایان گاسلینگ قبلاً در فیلم Crazy, Stupid, Love و فیلم Gangster Squad در کنار هم بازی کردند و جذبه بسیار خوب خودشان با هم را در فیلم «لا لا لند» ساخته دیمین شزل تداعی کردند. این فیلم عاشقانه و موزیکال اشاره‌ای به سال‌های باشکوه موزیکال‌های هالیوود است اما داستانی از یک ارتباط از دست رفته در قرن بیست و یکم میلادی را روایت می‌کند. اما استون در این فیلم نقش هنرپیشه مشتاقی را بازی می‌کند که درگیر داستانی عاشقانه با موزیسینی با بازی رایان گاسلینگ می‌شود اما اولویت‌های متضاد آن‌ها مانع از رسیدن آن‌ها به هم می‌شود. پایان تلخ و شیرین این اثر سینمایی پایانی عالی برای داستان عاشقانه‌ها آن‌ها بود. اما استون در این فیلم توانست بازیگری، آواز خواندن و رقصیدن خودش را به نمایش بگذارد و به‌خاطر آن نیز اولین جایزه اسکارش را گرفت.

تریلر فیلم La La Land


منبع: screenrant

nima

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های اما استون - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های اما استون - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های اما استون - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های اما استون - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های اما استون - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های اما استون - گیمفا