بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا
بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا
بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا
بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا

بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما | بخش اول

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما | بخش اول

فیلم‌های عاشقانه بسیار خوب و جذابی تاکنون در تاریخ سینما ساخته شدند که مطمئناً توجه بینندگان بسیار زیادی را به خود جلب کردند.

یکی از مواردی که در سراسر جهان به آن توجه می‌شود و جهانی است، عشق و عاشقی است چراکه به‌استثنای موارد نادر، همه عاشق می‌شوند یا حداقل می‌خواهند عاشق باشند و وقتی به آن فکر می‌کنید، تقریباً همه فیلم‌ها داستانی عاشقانه دارند. از فیلم‌های مهیج گرفته تا فیلم‌های کمدی و علمی تخیلی و صرف نظر از رسانه و شکل آن، داستان عاشق شدن دو نفر همیشه چیزی بوده که دنیای سینما حول محور آن چرخیده است.

به همین دلیل است که انتخاب فیلم‌های عاشقانه سخت است چراکه فیلم‌های بسیار زیادی در این ژانر ساخته شدند. با این حال، در این مطلب سعی شده تا بر اساس معیارهای ساده‌ای همچون شوروشوق، جذبه داستان و همچنین احساسات درون آن به انتخاب بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما بپردازیم. با این حال، فیلم‌هایی که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم، از سطحی کیفی بسیار بالایی برخوردار هستند که توجه بینندگان زیادی را معطوف خودشان کردند.

۵۰. فیلم Dirty Dancing – محصول سال ۱۹۸۷

فیلم dirty dancing
فیلم Dirty Dancing

این اثر سینمایی عاشقانه و جذاب محصول سال ۱۹۸۷ میلادی است اما اتفاقات آن در سال ۱۹۶۳ جریان دارد و توانست با جذب مخاطبان و منتقدان خودش را به اثری کلاسیک تبدیل کند. این اثر سینمایی داستان دختر نوجوان والدینی محافظه‌کار و یهودی را دنبال می‌کند که همیشه توسط مردمش با او شبیه به یک بچه رفتار می‌شود تا اینکه او با یک معلم رقص کمی مسن‌تر اما بالغ با بازی پاتریک سوییز آشنا می‌شود که اوقات خوش زندگی را به او نشان می‌دهد. بیبی با بازی جنیفر گری به‌سرعت بزرگ می‌شود و در حین تمرین با مربی اغواکننده خودش که حرکات جدیدی از رقص را انجام می‌دهد، خجالت اولیه خودش را پشت سر می‌گذارد. همانند فیلم‌های Rebel Without a Cause و Grease این اثر سینمایی نیز جذابیت‌های بین بیبی و مربی را برجسته کرده و همین نیز سبب شده تا بسیار تماشایی و دلنشین باشد.

۴۹. فیلم Trouble in Paradise – محصول سال ۱۹۳۲

فیلم trouble in paradise
فیلم Trouble in Paradise

فیلم «دردسر در بهشت» اثری کمدی و عاشقانه استاندارد است که در آن، یک دزد نجیب، یک خانم جیب‌بر و یک زن ثروتمند پاریسی مثلث عشقی‌ای را تشکیل می‌دهند. کارگردان ارنست لوبیچ به‌خوبی از این مثلث عشقی در داستان خود بهره گرفته تا نشان بدهد که چطور زوج‌های به ظاهر خوب و با رابطه مستحکم ممکن است به یک ناراحتی عاشقانه واکنش نشان بدهند.

در اینجا، وسوسه صرفاً مربوط به احساسات نیست چراکه ثروتی بالقوه در خطر است. علاوه بر این، گاستون مونسکو با بازی هربرت مارشال و لیلی با بازی میریام هاپکینز از همان لحظه‎ای که با هم آشنا شدند، مشخص می‌کنند که قادر هستند تا سر یکدیگر کلاه بگذارند. این اثر سینمایی قبل از اجرای Production Code یا قوانین اخلاقی هالیوود تولید و اکران شد و ایما و اشاره‌های شیطنت‌آمیزی درون خودش دارد که در ادامه در هالیوود ممنوع شدند.

۴۸. فیلم Splash – محصول سال ۱۹۸۴

فیلم splash
فیلم Splash

مردی عاشق پری دریایی می‌شود، چه چیزی ساده‌تر یا شیرین‌تر از این خط داستانی می‌تواند باشد. در این اثر سینمایی تام هنکس نقش‌آفرینی می‌کند، اثری که او را به یک ستاره سینما تبدیل کرد. این اثر کمدی برجسته از ران هاوارد یکی از اولین فیلم‌هایی بود که نشان داد می‌توان یک پیش‌فرض داستانی خوب را به شیوه‌ای هنرمندانه و کلاسیک به نمایش در آورد.

دریل هانا در این اثر سینمایی نقش یک پری دریایی با دم قرمز به نام مدیسون را بازی می‌کند که اشتیاق و کنجکاوی بسیار خاصی دارد و این در حالی است که مرد نارضایتی خودش را به چالشی برای بیان عشق تبدیل می‌کند. این اثر نشان می‌دهد که ما نمی‌توانیم کسی که دوست داریم را انتخاب کنیم اما می‌توانیم عشقی که ما را انتخاب کرده را در آغوش بگیریم.

۴۷. فیلم The Bridges of Madison County – محصول سال ۱۹۹۵

فیلم the bridges of madison county
فیلم The Bridges of Madison County

کلینت ایستوود در میان ساخت فیلم‌های وسترن، از جنبه‌های احساسی خودش استفاده کرده تا یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین کاراکترهای خودش را با شخصیت رابرت کینکید به نمایش بگذارد، شخصیتی که عکاس نشنال جئوگرافیک است و در مزرعه‌ای توقف می‌کند تا آدرس بپرسد. یک زن تنها با بازی مریل استریپ نیز به او پیشنهاد می‌دهد که اطراف را به او نشان بدهد. جای تعجب ندارد که این زن خانه‌دار ناراضی نسبت به این غریبه احساس پیدا می‌کند. اعتراف کینکید به این موضوع که او نیز عاشق فرانچسکا شده نیز تأثیرگذار است اما کینکید می‌داند که این زن قصد ترک خانواده‌اش را ندارد. با این حال، این موضوع او را از تلاش باز نمی‌دارد.

۴۶. فیلم The Notebook – محصول سال ۲۰۰۴

فیلم دفترچه خاطرات the notebook
فیلم The Notebook

در دو دهه‌ای که از زمان اکران فیلم «دفترچه خاطرات» می‌گذرد، رایان گاسلینگ تصویر خودش را به‌عنوان یک فرد محبوب و جذاب توسعه داده و همین نیز باعث شده تا او گزینه‌ای عالی برای ایفای نقش لایو اکشن کن در فیلم Barbie باشد. اما زمانی که کارگردان نیک کاساوتیس او را برای نقش نوآ کالهون انتخاب کرده بود، این بازیگر را فردی ملموس و بی‌پروا می‌دید که برای تعقیب دختر رؤیایی‌اش به نام الی با بازی ریچل مک‌آدامز به بالای چرخ‌وفلک می‌رود. این اثر سینمایی اقتباسی از رمانی به همین نام از نیکلاس اسپارکس است و در آن، نوآ بدون توجه به اینکه آلی چه کاری انجام می‌دهد، همچنان به دوست داشتن او ادامه می‌دهد.

۴۵. فیلم All That Heaven Allows – محصول سال ۱۹۵۵

فیلم all that heaven allows
فیلم All That Heaven Allows

رنگ‌ها در این اثر ملودرام از دهه ۱۹۵۰ میلادی ساخته داگلاس سیرک بسیار پر جنب‌وجوش هستند. این اثر سینمایی درباره بیوه‌ای اهل نیوانگلند به نام کری با بازی جی وایمن است که عاشق مردی محترم اما متحجر با بازی راک هادسون می‌شود، کسی که مسئول مراقبت از درختان خانه این زن است. این ممکن است عشق باشد اما دو فرزند بزرگ این زن و همچنین کل جامعه احساسات کری را تأیید نمی‌کنند و او را تحت فشار قرار می‌دهند تا رابطه‌اش را به پایان برساند. با این حال، امروزه تفاوت سنی و شکاف طبقاتی چندان مسئله‌ای در روابط به شمار نمی‌روند و همین نیز سبب شده تا فداکاری کری در این فیلم بیهوده به نظر برسد.

۴۴. فیلم The Sound of Music – محصول سال ۱۹۶۵

فیلم آوای موسیقی the sound of music
فیلم The Sound of Music

شاید بپرسید که این اثر موزیکال و با رده سنی G چطور عاشقانه است؟ باید گفت که فیلم «آوای موسیقی» از داستانی منحصربه‌فرد و واقعی بهره می‌برد ولی سلاح مخفی این اثر سینمایی، داستان عاشقانه آن است. جرقه زدن محبت و عشق بین شخصیت ماریا با بازی جولی اندروز و کاپیتان ون ترپ با بازی کریستوفر پلامر بسیار جذاب و تماشایی به نظر می‌رسد و بدون شک، عاشق شدن آن‌ها یکی از فوق‌العاده‌ترین صحنه‌ها را در تاریخ سینما رقم زده است.

۴۳. فیلم Once – محصول سال ۲۰۰۷

فیلم once
فیلم Once

دیدن اینکه موسیقی باعث به اوج رساندن اشتیاق و عشق می‌شود، غیر عادی نیست. این اثر سینمایی از جان کارنی نیز متفاوت نیست و با مقیاس کوچک و بدون سبک خودش توانسته به شیوه‌ای افلاطونی جذاب باشد و از موزیکال خودش نیز برای خلق عظمت و فداکاری بهره برده است. این اثر سینمایی داستان یک هنرمند خیابانی ۳۰ ساله با بازی گلن هانسارد را نشان می‌دهد که در خیابان‌های شهر دابلین گیتار می‌نوازد. بیشتر مردم به سادگی از کنار او می‌گذرند اما یک دختر با بازی مارکیت ایرگلووا مکث می‌کند. آن‌ها جذب یکدیگر می‌شوند ولی جرقه‌ای از عشق در حین آهنگ خواندن آن‌ها برای یکدیگر شکل می‌گیرد.

۴۲. فیلم Pretty Woman – محصول سال ۱۹۹۰

فیلم pretty woman
فیلم Pretty Woman

برخی از افراد این اثر سینمایی را یک فیلم عاشقانه و کمدی جالب و سرگرم‌کننده می‌دانند و این در حالی است که برخی از افراد داستان این اثر سینمایی درباره تاجر ثروتمندی با بازی ریچارد گیر که یک زن با بازی جولیا رابرتز را به خدمت می‌گیرد تا برای یک هفته شریک عشقی‌اش در ملأعام باشد، هالیوود را در بدترین حالت جنسیت گرایش نشان داده است. با این حال، باید گفت که این اثر در بین این دو حالت قرار دارد. جذبه و کشش میان دو بازیگر اصلی این اثر سینمایی بسیار جذاب و تماشایی به نظر می‌رسد و کاملاً مشخص است که چرا این اثر سینمایی ساخته کارگردان گری مارشال چیزی جز یک اثر سرگرم‌کننده و عاشقانه نیست.

۴۱. فیلم Mississippi Masala – محصول سال ۱۹۹۱

فیلم mississippi masala
فیلم Mississippi Masala

فیلم «میسیسیپی ماسالا» اثری از میرا نایر به شمار می‌رود که رابطه عاشقانه میان یک قالیشوی به نام دمتریوس با بازی دنزل واشنگتن و دختری جوان که خانواده‌اش از اوگاندا به جنوب آمریکا گریختند به نام مینا با بازی ساریتا چودوری را به نمایش در می‌آورد. این داستان عاشقانه بین نژادی معاصر در گرینوود میسیسیپی ساخته شده و در آنجا، مردم بومی به تیم سازنده کمک کردند تا دیالوگ‌ها و جزئیات فیلم دقیق باشند. این اثر سینمایی توانسته به بررسی هر دو فرهنگ بپردازد و رابطه‌ای را به نمایش بگذارد که قبلاً همانند آن دیده نشده است.

۴۰. فیلم Say Anything – محصول سال ۱۹۸۹

فیلم say anything
فیلم Say Anything

فیلم «هر چی خواستی بگو» اثری به نویسندگی و کارگردانی کامرون کرو است که داستانی عاشقانه و نوجوانانه از اواخر دهه هشتاد میلادی را به نمایش می‌گذارد. لوید دوبلر با بازی جان کیوزاک با اعتماد به نفس خودش تصمیم می‌گیرد تا از دایان کورت با بازی ایوان اسکای درخواست قرار بکند و این در حالی است که همه هم سن و سال‌های او فکر می‌کنند که او در حد این دختر نیست.

در ابتدا لوید در کنار این دختر ممکن است بسیار سطح پایین برسد اما با گذشت زمان، او خودش را به‌عنوان فردی وفادار، شایسته و صمیمی ثابت می‌کند. حرکات این فرد برای بیان عشق در آن سال‌ها بسیار همه‌گیر شده بود و به همین خاطر نیز این اثر سینمایی از جمله بهترین فیلم‌های عاشقانه به شمار می‌رود.

۳۹. فیلم The Way We Were – محصول سال ۱۹۷۳

فیلم the way we were
فیلم The Way We Were

این اثر سینمایی درباره دو فرد مخالفی است که جذب یکدیگر می‌شوند. این فیلم داستان یک فعال سیاسی مارکسیست یهودی به نام کتی با بازی باربرا استرایسند و نویسنده بدجنس WASP به نام هابل با بازی رابرت ردفورد را دنبال می‌کند. در پنجاه سال پیش که این اثر سینمایی به روی پرده سینماها آمد، این اثر کارگردان سیدنی پولاک توانست به‌عنوان فیلمی درام و عاشقانه چیز جدیدی را به نمایش در بیاورد.

۳۸. فیلم Carol – محصول سال ۲۰۱۵

فیلم carol
فیلم Carol

فیلم‌های عاشقانه‌ای که حول محور زوج‌های هم جنس هستند، معمولاً در دسته‎‌های خاص قرار می‌گیرند و ممکن است برخی از افراد به سمت این آثار نروند. سکان کارگردانی این اثر سینمایی را تاد هاینز در دست داشته و این فیلم را بر اساس رمان The Price of Salt محصول سال ۱۹۵۲ نوشته پاتریشیا های‌اسمیت ساخته است. این فیلم درام عاشقانه تاریک و فریبنده‌ای است که مطمئناً مورد توجه بینندگان قرار خواهد گرفت.

این اثر سینمایی داستان یک کارمند فروشگاهی در نیویورک به نام ترز با بازی رونی مارا را دنبال می‌کند که در طول فصل خرید کریسمس با زنی به نام کارول با بازی کیت بلانشت آشنا می‌شود. رابطه آن‌ها مملو از درام طلاق، باج‎‌گیری، کارآگاه خصوصی و موارد دیگر است که همگی به‌خوبی و با کیفیت بالایی توسط تاد هاینز به نمایش گذاشته شده‌اند.

۳۷. فیلم The Bodyguard – محصول سال ۱۹۹۲

فیلم the bodyguard
فیلم The Bodyguard

آیا چیزی عاشقانه‌تر از این وجود دارد که کسی برای شما جلوی گلوله بپرد. از نظر فنی، این شغل فرانک فارمر است اما وقتی که این مأمور مخفی سابق با بازی کوین کاستنر سعی دارد تا در شب اسکار از ریچل مارون با بازی ویتنی هیوستون محافظت کند، ما می‌دانیم که او به جای وظیفه بیشتر این کار را از سر عشق انجام می‌دهد.

این اثر سینمایی سعی نکرده تا رابطه عاشقانه بین نژادی خودش را بسیار برجسته و خاص کند و به همین خاطر نیز این فیلم بسیار جذاب و تماشایی است. موسیقی متن بسیار خوب این اثر نیز کمک شایانی به آن کرده و باعث شده تا از جمله آثار مهیج دهه ۹۰ میلادی باشد.

۳۶. فیلم Sunrise: A Song of Two Humans – محصول سال ۱۹۲۷

فیلم sunrise a song of two humans
فیلم Sunrise: A Song of Two Humans

می‌گویند که ازدواج فراز و نشیب‌های خودش را دارد اما باید گفت که هیچ اثر سینمایی همانند این فیلم ساخته اف دابلیو مورنائو نتوانسته به‌خوبی بالا و پایینی‌های احساسات را به نمایش در بیاورد، فیلمی که می‌تواند یک فیلم نوآر درباره قتل باشد. این فیلم داستان مردی با بازی جورک اوبرایان را روایت می‌کند که قبلاً اوقات خوشی را با همسرش با بازی جنت گینور داشته و حالا خانه مزرعه‌ای خودش که با فرزندشان در آنجا زندگی می‌کنند را ترک می‌کند تا با زنی از شهر با بازی مارگارت لیوینگستون باشد. این زن از مرد می‌خواهد تا همسرش را غرق کند و همین نیز بسیار شوکه‌کننده به نظر می‌رسد. این فیلم همانند یک رؤیاپردازی روزانه به نمایش درآمده و تکان‌دهنده‌ترین و عمیق‌ترین شوروشوق سینمایی را به نمایش می‌گذارد.

۳۵. فیلم The Princess Bride – محصول سال ۱۹۸۷

فیلم the princess bride
فیلم The Princess Bride

نویسنده فیلم‌نامه این اثر سینمایی داستان‌های ماجراجویانه و بخش‌هایی از بهترین داستان‌های عاشقانه سینمایی را برداشته و آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده است تا برای مخاطبان فیلمی را به ارمغان بیاورد که مطمئناً همانند آن را ندیده‌اند. نقش‌های اصلی این اثر سینمایی را نیز کری الوز و رابین رایت ایفا می‌کنند که به‌خوبی در نقش‌های خودشان جای گرفتند و کارگردان راب راینر نیز به‌خوبی از آن‌ها توانسته بازی بگیرد. بازیگران مکمل این اثر سینمایی همچون بیلی کریستال، کریستوفر گست، والاس شاون و دیگر افراد نیز به‌خوبی در این فیلم نقش‌آفرینی کردند.

۳۴. فیلم Past Lives – محصول سال ۲۰۲۳

فیلم past lives
فیلم Past Lives

دو مرد و یک زن در یک بار نشسته‌اند و قبل از اینکه مخاطب چیزی درباره آن‌ها بداند، سعی می‌کنند تا متوجه شوند رابطه آن‌ها در چه وضعیتی قرار دارد. اینکه چیزی در همان ابتدا مشخص نمی‌شود، دقیقاً چیزی است که باعث می‌شود این درام جذاب از سلین سانگ به معمایی از عشق تبدیل شود.

معلوم می‌شود که دختری متولد شده در نیویورک و بزرگ شده در کره جنوبی به نام نورا با بازی گرتا لی با یک آمریکایی به نام آرتور با بازی جان ماگارو ازدواج کرده است. مرد دیگر هه سونگ نام دارد که با بازی تئو یو است و دوست دوران کودکی نورا محسوب می‌شود. فیلم «زندگی‌های گذشته» فیلمی است که هر عاشق واقعی تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد چراکه درباره سفر پنهانی است که عشق در پیش می‌گیرد.

۳۳. فیلم Beauty and the Beast – محصول سال ۱۹۴۶

فیلم beauty and the beast
فیلم Beauty and the Beast

این اثر سینمایی یکی از شاعرانه‌ترین آثار در دنیای سینما به شمار می‌رود که در دوران خودش بسیار برجسته بوده است. جین ماریس نقش بیست را در این فیلم ژان کوکتو بازی می‌کند، کسی که یک اشرافی بوده اما الان به هیولا تبدیل شده است. ژوزت دی نیز نقش بل را بازی می‌کند، کسی که در قلعه هیولا زندانی می‌شود تا بدهی پدرش را جبران کند. آنچه در ادامه به نمایش گذاشته می‌شود نیز افسانه‌ای پیچیده از جادو و فریب است ولی جادویی‌ترین بخش از این اثر سینمایی نیز بین بل و بیست رقم می‌‎خورد.

۳۲. فیلم Love & Basketball – محصول سال ۲۰۰۰

فیلم love & basketball
فیلم Love & Basketball

عنوان این اثر کلاسیک به دو بازی بسیار متفاوت اشاره دارد که قوانین در هیچ کدام از آن‌ها منصفانه نیست. مونیکا پس از اینکه متوجه شد هر دو عاشق بسکتبال هستند، دوست دوران کودکی خودش کوئینسی را به مسابقه دعوت می‌کند. مونیکا در اولین مسابقه پیروز می‌شود اما در ادامه مجروح شده و همین نیز نشان می‌دهد که زن و مرد پویایی متفاوتی دارند.

این شکاف بین این دو با بزرگتر شدن آن‌ها نیز بیشتر می‌شود. این مرد به‌راحتی راه پدر حرفه‌ای خودش در ان‌بی‌ای را دنبال می‌کند اما چنین مسیر راحتی برای بازیکنان زن وجود ندارد. نویسنده و کارگردان این اثر یعنی جینا پرینس بایتوود توانسته داستان این اثر سینمایی را به‌خوبی به نمایش در بیاورد.

۳۱. فیلم Call Me by Your Name – محصول سال ۲۰۱۷

فیلم call me by your name
فیلم Call Me by Your Name

کارگردان ایتالیایی لوکا گوادانینو توانسته رمان هیجان‌انگیز آندره آسیمن را به‌خوبی اقتباس کند. این اثر سینمایی داستان عشق میان نوجوانی به نام الیو با بازی تیموتی شالامی و دستیار آموزشی پدرش به نام اولیور با بازی آرمی همر را به نمایش می‌گذارد. جذابیت مناظر، احساسات و عواطف سبب شده تا این اثر توجه مخاطبان را جلب کند و جذاب باشد. این اثر سینمایی توانسته مفاهیمی همچون کنار آمدن با هویت و رفتار خود را مورد بررسی قرار بدهد و از این نظر نیز حائز اهمیت است.

۳۰. فیلم Vertigo – محصول سال ۱۹۵۸

فیلم سرگیجه vertigo
فیلم Vertigo

آلفرد هیچکاک به‌عنوان کارگردانی که بیشتر به‌خاطر فیلم‌های مهیج دقیق و پر از تعلیق خودش شهرت دارد، توانسته آثار عاشقانه خوبی را نیز خلق کند. برخی از آثار او همچون فیلم To Catch a Thief، فیلم Notorious و فیلم Rear Window بر محوریت داستان‌های عاشقانه هستند اما این فیلم «سرگیجه» است که به بررسی عشق و وسواس می‌پردازد.

این اثر سینمایی داستان کارآگاه میان‌سالی با بازی جیمز استوارت را روایت می‌کند که برای تعقیب زنی با بازی کیم نوواک به خدمت گرفته می‌شود ولی عاشق این زن شده و همین نیز اوضاع را بسیار پیچیده می‌کند. این فیلم توانسته عشق را در تعادل بسیار خوبی از پیچیدگی و خطر قرار بدهد و از این نظر نیز فیلمی برجسته و درخشان به شمار می‌رود و زمینه‌ساز آثار موفق دیگری نیز شده است.

۲۹. فیلم La La Land – محصول سال ۲۰۱۶

فیلم la la land
فیلم La La Land

این اثر موزیکال، باشکوه و دلخراش از دیمین شزل توانسته لذت‌های آواز و رقص هالیوود قدیمی را در مناظر خورشیدی و زیبای لس آنجلس امروزی جای بدهد. این فیلم داستان هنرپیشه مشتاقی به نام میا با بازی اما استون را روایت می‌کند که به همراه پیانیست جاز به نام سب با بازی رایان گاسلینگ سفری عاشقانه را شروع می‌کنند اما این عشق آن‌ها به موانعی بسیار سختی برخورد می‌کند. چیزی که سبب شده تا فیلم «لا لا لند» وارد آثار عاشقانه تکان‌دهنده شود، این است که پایان خوشی را ارائه می‌دهد که می‌توانست اتفاق بیفتد، اگر زندگی می‌توانست کمی متفاوت باشد.

۲۸. فیلم Eternal Sunshine of the Spotless Mind – محصول سال ۲۰۰۴

فیلم eternal sunshine of the spotless mind
فیلم Eternal Sunshine of the Spotless Mind

می‌توان گفت که هیجان‌انگیزترین بخش یک رابطه زمانی است که یک زوج در حال عاشق شدن هستند یا در لحظه‌ای است که از هم جدا می‌شوند. نویسنده چارلی کافمن هر دو جنبه را در این اثر سینمایی گنجانده و در عین حال به بررسی عواطف و احساسات هر کدام از زوجین می‌پردازد. میشل گوندری نیز توانسته به‌خوبی این اثر علمی تخیلی و عاشقانه را به نمایش بگذارد.

این فیلم داستان جوئل با بازی جیم کری را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرد تا آنچه از خاطرات عشق و همسر سابقش به نام کلمنتاین با بازی کیت وینسلت در ذهنش باقی مانده را با روشی نوین پاک کند ولی در میانه راه متوجه می‌شود که اصلاً نمی‌تواند بدون او زنده بماند. در حالی که ذهن جوئل در حال پاک شدن است، او سعی دارد تا اوقات خوشش با کلمنتاین را حفظ کند و همین نیز این فیلم را به اثری دلخراش و تأثیرگذار تبدیل کرده است.

۲۷. فیلم Four Weddings and a Funeral – محصول سال ۱۹۹۴

فیلم four weddings and a funeral
فیلم Four Weddings and a Funeral

فیلم «چهار عروسی و یک تشییع جناره» اثری عاشقانه و کمدی از نویسنده ریچارد کورتیس به شمار می‌رود که با هنرنمایی خیره‌کننده و جذاب هیو گرنت در نقش اصلی بوده است. رابطه میان شخصیت‌های اصلی داستان بسیار جذاب و مهیج است و با اینکه ممکن است رابطه میان آن‌ها غیرمتعارف باشد اما باید گفت که جذبه آن‌ها غیر قابل انکار است. با این حال، اینکه چه کسی در این فیلم در نهایت با چه کسی ازدواج می‌کند، یکی از جنبه‌های دلنشین و سورپرایز کننده آن به شمار می‌رود.

۲۶. فیلم Out of Sight – محصول سال ۱۹۹۸

فیلم out of sight
فیلم Out of Sight

این اثر سینمایی ساخته استیون سودربرگ که بر اساس داستانی از رمانی به همین نام نوشته المور لئونارد است، از نظر جذابیت بسیار خوب و عالی است و بخشی قابل توجهی از آن نیز به لطف بازیگران اصلی آن یعنی جورج کلونی و جنیفر لوپز است که نقش یک سارق بانک و یک مارشال ایالات متحده را بازی می‌کنند. این اثر سینمایی از همان ابتدا جذاب و مهیج است و همچنین نوآوری‌های استیون سودربرگ در آن نیز سبب شده تا صحنه‌های عاشقانه این فیلم بسیار جالب‌توجه و تازه احساس شوند.


در این مطلب به معرفی بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما پرداختیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟

منبع: variety

Dota2essi007人Acker益man人Old fashion GAMERAliollieBabakجان کنستانتین کبیرArmanUMK3🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا
بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا
بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا
بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا
بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا