خالق Silent Hill سونی را به دلیل گرایش به سمت بازی‌های با بودجه هنگفت ترک کرد
خالق Silent Hill سونی را به دلیل گرایش به سمت بازی‌های با بودجه هنگفت ترک کرد
خالق Silent Hill سونی را به دلیل گرایش به سمت بازی‌های با بودجه هنگفت ترک کرد
خالق Silent Hill سونی را به دلیل گرایش به سمت بازی‌های با بودجه هنگفت ترک کرد
خالق Silent Hill سونی را به دلیل گرایش به سمت بازی‌های با بودجه هنگفت ترک کرد
خالق Silent Hill سونی را به دلیل گرایش به سمت بازی‌های با بودجه هنگفت ترک کرد

خالق Silent Hill سونی را به دلیل گرایش به سمت بازی‌های با بودجه هنگفت ترک کرد

محسن رضوی فر
۲۲:۵۰ ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
خالق Silent Hill سونی را به دلیل گرایش به سمت بازی‌های با بودجه هنگفت ترک کرد

کیچیرو تویاما (Keiichiro Toyama)، خالق Silent Hill ،Siren و Gravity Rush، طی مصاحبه‌ای در خصوص وضعیت Japan Studio در مدت زمان حضور وی در این استودیو صحبت کرد.

آقای تویاما در مصاحبه با رسانه VGC اظهار داشت که سونی انگیزه بالایی برای ساخت بازی‌هایی با بودجه بالا دارد و قصد داشت برای Japan Studio نیز همین سیاست را اعمال کند. با این حال، انگیزه این توسعه‌دهنده کهنه‌کار همواره خلق بازی‌های اوریجینال بوده است. او احساس می‌کند که می‌تواند این کار را بدون بودجه هنگفت انجام دهد.

تویاما همچنین توضیح داد که تمرکز بر اصالت به جای تولید بازی با بودجه کلان به او اجازه می‌دهد تا خود را تعریف کند. وی افزود مستقل شدن این فرصت را به او داده است که این کار را انجام دهد. او در مقایسه با در دوران حضورش در سونی احساس می‌کند که حالا آنچه که می‌خواهد را انجام می‌دهد.

آقای تویاما در رابطه با استودیوی جدید خود به نام Bokeh Game می‌گوید که هدف وی ساخت بازی‌های اوریجینال بوده و می‌خواهد به این کار ادامه دهد. او اشاره کرد که جوانان زیادی در تیم توسعه این استودیو حضور دارند که راه را برای یک فرآیند یادگیری طبیعی هموار کرده است. او مشتاقانه منتظر بود که نسل جوان توسعه‌دهندگان در استودیوها بازی‌هایی با بودجه کمتر بسازند.

وی همچنین در مورد ترندهای فعلی در توسعه بازی‌ها، از جمله عناوین سرویس محور صحبت کرد. او گفت که می‌داند که چرا ناشران چنین پروژه‌هایی را دنبال می‌کنند، اما احساس می‌کند که باید همه چیز متعادل شود. به گفته تویاما، قطعاً نیاز یا تمایل به بازی‌های تاریک‌تر و منحصربه‌فردتر وجود دارد. او معتقد است تا زمانی که تعادل به درستی برقرار باشد، بازیکنانی وجود خواهند داشت که خواهان چنین بازی‌هایی هستند.

خالق Silent Hill همچنین در خصوص ساخته جدید خود به نام Slitterhead گفت که این بازی در اوایل فرآیند توسعه قرار بود یک اثر جهان باز باشد، اما این امر با بودجه همخوانی نداشت. این بازی در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۸ آبان ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد.

greatRMr.Doorموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)اُستاد𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥Joel MorganNostalgic Playerبدون‍ تعصبRebel2292BehzaadBlack SwordsmanMax22Mono and 6snowgirlAAACEJavad.StarGo tell aunt roudyOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)اپوزوسیون گیمفاMeafanamore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خالق Silent Hill سونی را به دلیل گرایش به سمت بازی‌های با بودجه هنگفت ترک کرد
خالق Silent Hill سونی را به دلیل گرایش به سمت بازی‌های با بودجه هنگفت ترک کرد
خالق Silent Hill سونی را به دلیل گرایش به سمت بازی‌های با بودجه هنگفت ترک کرد
خالق Silent Hill سونی را به دلیل گرایش به سمت بازی‌های با بودجه هنگفت ترک کرد
خالق Silent Hill سونی را به دلیل گرایش به سمت بازی‌های با بودجه هنگفت ترک کرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ما دیگه اینطورش رو نشنیده بودیم که ناشر خودش بخواد پول بده تا بازی بزرگ بسازن ولی چون بازیساز اینو نمی خواد استودیو رو ترک کنه !
    البته میشه گفت نکته مثبتش اینه که شاید دلیل این کار این بوده که حدش رو می دونسته در بازیسازی و اسکیل محصولی که میخواسته بسازه .

    موز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)halkerMax22arminmahdi.ir { مارکو روییس ucl میبره} { نبرد sad }
    • دلیلش واضحه
      وقتی ناشری به شما بودجۀ هنگفت اختصاص میده و اصولاً هم بر اساس خروجی‌های بلاک‌باستری و بزرگ هدف‌گذاری کرده، انتظار داره از اون بودجۀ هنگفت و چند صد میلیون دلاری، یک سودآوری ویژه داشته باشه (که اصولاً برای بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری بین ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلاره) و برای سودآوری مورد انتظار۱- ریسک‌پذیری پروژه به حداقل میرسه ۲- استفاده از ترندها و رویه‌ها و loopهای گیم‌پلی مورد علاقه گیمرها که قبلاً در بازی‌های محبوب استفاده شدن به حداکثر میرسه و در نهایت دست سازندگانی که خواهان ایده پردازی، ساخت لوپ‌های جدید گیم‌پلی و خارج شدن از قالب‌های همیشگی و معمول گیمینگ هستند، از توسعه بازی کوتاه میشه. اکثر کارگردان‌هایی که عاشق توسعه بازی های نو هستند دوست ندارن بازی ۲۰۰ میلیون دلاری بسازن، چون میدونن این ۲۰۰ میلیون دلار از نظر هنری و نوآوری کاملاً محدود کننده‌اس و قدرت مانور رو ازشون میگیره و اگر شکست بخورن پای پول بسیار زیادی در میانه. بخاطر همین هم هست پروژه هایی مثل Days Gone 2 کنسل میشن و نسخه اول با فروش خوبی که داشته همچنان توجیهی برای ادامه به وجود نیاورده و مثال های زیادی که از تعطیلی استودیوها تنها با یک شکست یا تعدیل نیروهای سنگین تنها با یک بازی که چندان فروخته رو میبینیم.

      دلیل مطرح شدن و خلاقیت عناوین مستقل حاصل از ناشرهایی مثل Devolver و annapurna interactive هم دقیقاً با بودجه رابطه مستقیم داره. تیم ۲۰ نفره‌ای که با ۵۰ هزار دلار کار می‌کنه، قدرت نوآوری و تغییر و تحول زیادی داره و اگر در نهایت شکست بخوره چیز زیادی از دست نمیده ولی بازی سینماتیکی که ۲۰۰ میلیون دلار بودجه داره چطور بستری براش فراهم بشه که بتونه از پایه دست به ایده پردازی بزنه و ساختارهای تازه رو امتحان کنه؟

      محمد نیک حالت جهرمیموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)Joel MorganNostalgic PlayerloghainMalekBlack Swordsmanگیمری عادیMono and 6arminmore
      • HTrembler گفت:

        آیا بودجه بالا و انتظار بالا معنیش لوپ های تکراری بازی هست؟ بیشتر این مورد رو به خاطر عدم توانایی کارگردان ها تو مدیریت بودجه و اولویت بندی اشتباه و عدم ریسک پذیری، عدم شناخت پلیرها، عدم داشتن نوآوری و مشکلات مدیریتی و موارد مشابه میدونم تا بودجه زیاد!

        Mr.DoorloghainMono and 6arminsnowgirl
        • هم به طور خودآگاه هم به طور ناخودآگاه، بودجۀ بالا کارگردان یک بازی ویدیویی رو سوق میده به سمت تکرار لوپ‌های موفق؛ روندهای تکاملی رو در صدر قرار میده و روندهای تحولی رو به اولویت‌های آخر میبره. مقیاس بزرگ پروژه استفاده مجدد از مکانیک‌ها رو هم افزایش میده. این در نتایج ۱۰ سال اخیر صنعت گیم قابل مشاهده و مستنده. سیکوئل‌سازی‌ها تکرار ترندها و … در بهترین استودیوهای گیمینگ هم این رو ثابت میکنه. استودیوهایی که مشکلاتی مثل کارگردان نابلد، یا مدیر مالی بد و … ندارن.

          و حتی اگر شخصی با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ریسکی موفق بکنه و یک بازی نو و جذاب به وجود بیاره، اما این لوپ گیم‌پلی یا داستان سرایی آنقدر تازه و غیرملموس باشه، چه گارانتی‌ای وجود داره مورد اقبال حداکثری قرار بگیره؟ spec ops روایت تازه‌ای داشت بازی خوبی هم بود کار جدیدی در داستان‌سرایی انجام میداد یک شکست «مالی» تمام عیار بود، tlou 2 در داستان سرایی ریسک زیادی کرد، اما به موفقیت مالی نسخه قبل خودش نرسید. تازه مثال هایی زدم اصلا از ابتدا چرخ رو اختراع نکردن و تحول شگفت انگیزی به ساختار خودشون ندادن، اما همین بولد کردن داستان سرایی غیرمتعارف و یک سری موارد غیرمنتظره تاثیر جبران ناپذیری روی خروجی مالی گذاشت چه برسه به استودیویی که بخواد با ۲۰۰ ۳۰۰ میلیون دلار چرخ رو از نو اختراع کنه و کاملاً یه تجربه نوین به ارمغان بیاره.

          حرف اصلی اینه شاید کارگردان حتی به خودش و تیمش و بازیش اطمینان داشته باشه ولی به مخاطب اطمینان نداشته باشه که حتی از لوپ خوبی که تولید کرده لذت ببره و انسان همیشه چیزهای جدید رو پَس میزنه. برای همین بازی های با بودجه کم قدرت ریسک پذیری بالاتری دارن.

          همچنین،

          ۱- عدم ریسک‌پذیری حاصل یک سلسله مراتبیه که یکی از مهم‌ترین عواملش هزینه‌ها و بودجه بالاست.
          ۲- عدم توانایی در مدیریت بودجه فکر نمیکنم اصلا معنایی داشته باشه، بازی‌هایی مثل Marvel’s Spider-Man ،God of War، Gears of War و Uncharted نیازمند بودجه‌های کلان هستند نه این که حاصل مدیریت اشتباه باشن. از خروجی‌ها پر واضحه که این بازی‌ها به نیروی بالا، تکنولوژی‌های تازه و مدت زمان طولانی ساخت برای خروجی‌های بصری واقع‌گرایانه دارن و روز به روز این ترند داره بزرگ‌تر و همه‌گیرتر میشه.
          مواردی مثل عدم نوآوری و عدم ریسک‌پذیری، حاصل عوامل مختلفی هستند که بودجه‌های کلان بخش مهمی ازش رو تشکیل میدن.

          البته این که من صرفاً حول «نوآوری» صحبت کردم، تنها بخشی از ماجراست. روند تکاملی یا عدم تکیه بر نوآوری، چیز بدی نیست لزوماً. باعث میشه فرمول های شناخته شده و محبوب بهتر و بهتر بشن و تجربه‌های بهتری به وجود بیان. به نظر من اشکالی نداره جمع قابل توجه‌ای از بازی‌ها صرفاً حاصل از تکامل فرمول قبلی باشن و برای اکثریت گیمرها احتمالاً اوکی باشه. اما به نظرم وقتی سال‌های زیادی سرگرمی شما گیمینگ باشه و با تجربه بخش قابل توجه ای از بازی های مطرح، از سنین نوجوانی گذر کنی، دیگه بازی‌ها به دلیل همین رویکرد حس بی‌نظیر قبل رو بهت القاء نمیکنن و غرغرو تر و معترض‌تر میشید نسبت به فرمول‌ها و بازی‌ها و به نظرم گرایش به بازی های مستقل برای همین افزایش پیدا کرده و خیلی از گیمرهای قدیمی در حال حاضر با indie ارضاء میشن.

          Joel MorganNostalgic PlayerloghainAAACEBlack SwordsmanAlone WarriorsnowgirlHTremblerیه گیمر ساده
        • منظور اینه که بودجه زیاد امکان ریسک ساخت بازی غیر همه پسند رو میگیره

          گیمری عادی
          • من فکر نمی‌کنم اینطور باشه وگرنه کوجیما دث استرندینگ رو که یه بازی نه چندان همه‌پسند بود رو با یک بودجه کلان و کلی بازیگر تاپ هالیوودی زیر نظر سونی نمی‌ساخت.
            سونی به ایده های ناب بها میده و مشخصاً ایده کیچیرو تویاما اونقدر ناب نبوده و یا اینکه آقای تویاما اعتماد به نفس پائینی داشته و یا از عواقب شکست میترسیده چون اکثر ژاپنی ها از نظر روحی خیلی حساس هستند و مثلاً اگر اخراج بشن میرن تو جنگل آئوکیگاهارا به زندگیشون پایان میدن.
            شاید اگر با بودجه سونی Slitterhead ساخته میشد الان شاهد یک اثر بسیار جذاب و دلربا می‌بودیم، کی میدونه…

      • و الانم شاهکار slitterhead رو عرضه میکنه

        • این حرف دقیقاً در موافقت با صحبت‌های کارگردان بازی هست و در جهت توضیحات من هست. یعنی این که حتی اگر Slitterhead که بازی نامتعارفی هست شکستی مطلق تلقی بشه و تمام تمسخرهای شما به حقیقت بپیونده، بازم این کارگردان حداقل ریسکی روی ۲۰۰ میلیون دلار انجام نداده و ایده نامتعارفش رو عملی کرده، ایده‌ای که هرچند شکست خورده، قبلاً با سیاست های ناشر بزرگی مثل سونی هم جهت نبود. البته ما باید یاد بگیریم صحبت‌ها رو تجزیه و تحلیل کنیم، یعنی اینجا بحث خلاقیت و قدرت ریسک پذیری هست نه کیفیت و شاهکار بودن یا نبودن.

          Amir(PC & PS4)Joel MorgansattarzadehBlack Swordsmansnowgirl
      • بله ولی وقتی بازی خوب باشه فروشم میکنه

  • از خروجی Slitterhead معلومه حق با کی بوده 😏

    Amir(PC & PS4)Black Swordsmancrystal skyFarzamarminmahdi.ir { مارکو روییس ucl میبره} { نبرد sad }MinecrosoftAlone Warriorgun head man(BLIZZARD fan)snowgirl
  • snowgirl گفت:

    همچین ادمایی تو صنعت گیم باید بیشتر باشتن….
    هرچقدر بودجه بیشتر میشه انتظار سودم بیشتر میشه و دنبالش احتمال ریسک کردن و ایده ارجینال کمتر و کمتر میشه

    Amir(PC & PS4)Black Swordsmancrystal skyLove Gameگیمری عادییه گیمر سادهarmin
  • اشکان گفت:

    دیگه همه چی تو این دنیا بلاک باستری و بدون هیچ عشقی به جامع عرضه میکنند از فیلم وانیمه موزیک و بازی گرفته تا اسباب بازی

    mahdi.ir { مارکو روییس ucl میبره} { نبرد sad }
  • Siren گفت:

    سونی نابودگر استعداد ها، خلاقیت و ریسک
    استودیو اگر نخواد بازی بلاک باستر AAA سینمایی سوم شخص نسازه تعطیل میشه
    نمونش ژاپن استودیو و پیکسل اوپوس و لندن استودیو

    mahdi.ir { مارکو روییس ucl میبره} { نبرد sad }موز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)
خالق Silent Hill سونی را به دلیل گرایش به سمت بازی‌های با بودجه هنگفت ترک کرد