ضرر ۲۵ میلیون دلاری Techland به دلیل فروش پایین بازی Dying Light 2
بازی Dying Light 2 با وجود ارائه بهروزرسانیهای منظم، از نظر تجاری عملکرد ضعیفی داشته و استودیوی Techland، سازنده این بازی، متحمل ضرر ۲۵ میلیون دلاری شده است.
این شرکت همچنین اعلام کرد که درآمد آنها در سال ۲۰۲۳ تقریباً پنج برابر کاهش یافته است.
Techland یکی از محبوبترین استودیوهای سازنده بازیهای زامبی محور در میان هواداران است. سری Dying Light همواره تحسینبرانگیز بوده و آخرین نسخه این مجموعه نیز همچنان از طریق بهروزرسانیهای متعدد پشتیبانی میشود.
اخیراً برخی از ویژگیهای مورد علاقه طرفداران به Dying Light 2 اضافه شدهاند که نشاندهنده تمرکز این استودیو بر گیمپلی مبتنی بر نظر جامعه هواداران است. با این حال و با وجود تلاشهای تیم سازنده، استودیوی Techland سال گذشته ضرر هنگفتی معادل ۲۵ میلیون دلار را متحمل شده است.
سری بازیهای Dying Light دارای پایگاه طرفداران وفاداری است که سالها از این مجموعه حمایت کردهاند؛ بنابراین، چنین کاهش ناگهانی در درآمد عملیاتی تکاندهنده است.
Dying Light 2 به هیچ وجه یک شکست محسوب نمیشود. این بازی بیش از ۵ میلیون نسخه فروخته، نقدهای مثبت متعددی دریافت کرده است و همچنان از سوی مخاطبان زیادی مورد استقبال قرار میگیرد؛ با این حال، به نظر میرسد تمرکز Techland بر رویکرد سرویس محور نتیجه مطلوبی نداشته است.
بر اساس گفتههای این استودیو، عمر بازی Dying Light 2 به پایان رسیده و به دلیل هزینههای بالای پشتیبانی از بازی، استودیو متحمل میلیونها دلار ضرر شده. در همین حال، درآمد حاصله از بازی نیز به میزان قابل ملاحظهای کاهش یافته است.
لازم به ذکر است که Techland سال گذشته توسط Tencent خریداری شد؛ بنابراین، این ضرر ممکن است برای استودیو مشکل بزرگی ایجاد نکند. البته، با افزایش روند تعدیل نیرو و تعطیلی استودیوها، توسعهدهندگان این استودیو ممکن است با وضعیتی بغرنجی مواجه شوند.
چندی پیش، پرداختهای درون برنامهای بازی Dying Light 2 باعث خشم جامعه بازیبازان شد. شاید این موضوع هم نقش کوچکی در این ضرر داشته باشد. همچنین، Techland در حال کار روی یک IP جدید است، بنابراین احتمالاً این استودیو به زودی از این بازی فاصله بگیرد و نگاهی به آینده داشته باشد.
با این وجود، Techland به پشتیبانی از Dying Light 2 در طول سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داد. این تیم با تمرکز بر سبک زامبی بقا محور به کار خود ادامه خواهد داد تا بتواند نسبت به سال ۲۰۲۳، چشمانداز بهتری برای وضعیت مالی خود در سال جاری رقم بزند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
این بازی بخاطر تریلر فیکش و وعده های دروغش سر من کلا گذاشت هر ضرری کنه من خوشحال میشم
مرحله آخرش هم بخاطر یه باگ نتونستم تمومش کنم گزینه خروج از ماموریت هم نداشت
🟢 Techland باید بجای این Call of Juarez جدید میساخت😑👍🏻
کلا در ساخت ادامه موفق زیاد خوب ظاهر نمی شه
یعنی عناوین دوم و سوم به بعد کم کم ضعیف تر ظاهر می شن
اگر اشتباه نکنم تو نسخه دوم تا جایی یادمه تا اخر بازی ک رفتم تو بازی اسلحه گرم ندیدم
داستان خوب بود ولی مراحل فرعی تکرار علی برکت الله
۵ میلیون نسخه هر جور حساب کنی سوده برای شرکت پس مشکل از dying light 2 نیست،مشکل عدم مدیریت درست از منابع مالی و انسانیه در پیشبرد اهداف استدیو،وقتی مدیریت به منافع خودش فکر کنه و به پلیر توجه نکنه حتما متضرر میشه و نیرو تعدیل میشه بازی کنسل میشه ایپی نابود میشه فرنچایز نابود میشه فقط چی جیب مدیریت پر شه مثل فلان شرکت نامنمیبرم که کلی بازی قدیمیش داره خاک میخوره اما تلنگر خورده کمی و…
این حرفم درمورد تمامی شرکتها صدق میکنه
بازیش بد نیود اون بخش پارکورش واقعا حال میداد ولی مبارزاتش خیلی خسته بود
از روزی که بازیهای سرویس محور با بتل پس اینا اومدم این اتفاقا بیشتر شده باید ریشه یابی بشه مشکل از من پلیره که مدیریت رو حریص کردم یا بالعکس…
البته از بحران کرونا هم نمیشه غافل شد و همچنین ماینر ها که چندین سال تاثیر بد و زیادی رو صنعت گیم در بخش انسانی و سخت افزار گذاشتن،کلا حرف زیاده نمیشه یجا جمع کرد بیان کرد…
دلم یکمقدار پره چون ایپیهایی رو دیدم کنسل شدن و استدیوهایی که تعطیل شدن
امیدوارم این بحرانها تموم بشه و دوباره به اوج نسل هایی مثل ۶ و۷(عقبترو کار ندارم)برسیم💕🎈
امید من نسل ۹ هست که فعلا خوب ظاهر شده…
🤔 نسخه اول ایده جدیدی بود و بسیار جذاب مخصوصا لوت کردن ساختمان ها و خونه های متروکه ولی نبود سلاح گرم در نسخه اولیه بازی دوم که بعد با آپدیت اضافه شد اگر اشتباه نکنم و تکراری بودن فضای بازی قطعا تاثیر گذاشته رو فروشش به علاوه که یک داستان درگیر کننده که گیمر رو مشتاق کنه هم کم داشت.
کلا این بازی واس کسایی که رایگان بازی میکنن جذاب نبود چه برسه به اونا که پول میدن واسش😁
بازی خوبی بود من بازی کردم دلیل این همه ضرر رو من نفهمیدم واقعا یکی بگه بم خواهشا ؟
پتانسیل بازی بسیار بالا هست اما حیف که برای نسخه ی دوم کم کاری کردن
مشکل اصلی بازیش نبود خلاقیت جدید هست، وگرنه دچار این وضعیت بحرانی نمیشد
دقیقا ، به جز گرافیک زیاد فرقی با قسمت اول نمیکرد ، در ضمن ، داستانش هم به نسبت ضعیف تر بود
یکی از بهترین مجموعه های زامبی محور هستش از نسخه اول این بازی رو دنبال کردم. و در طول این سال ها خیلی پیشرفت های چشمگیری داشته شما نسخه دوم رو ۲ سال پیش بازی میکردی خیلی از امکانات رو نداشت ولی بازی کاملی بود این امکانات اضافه شدن بهش جذاب ترش کرده.
یکی از حرکات بدی که زد این بود دی ال سی هارو رایگان کرد منی که نسخه ultimate رو خریده بودم برای ۲ تا دی ال سی اضافه درواقع ضرر کردم و با کسی که نسخه پایه رو خریده فرق زیادی ندارم…
ولی در کل عالی بوده و پیشناهاد میکنم حتما یکبار بازی رو تجربه کنید
گیم خوبی بود من خوشم اومد ولی عالی نبود.نمیددنم چرا بنده خدا با کله خورد زمین
استودیوی Techland بجز وظیفه ساخت، وظیفه انتشار این عنوان هم برعهده داشت که این بخش در متن نیامده.
اگر ناشر شرکت دیگهای بود، استودیوی Techland متحمل چنین ضرری نمیشد.
خدایی حقش بیشتر بود
حالا اگه انلاین شه همینایی که هیت میدن میشن فنش
حالا چجوری جبران کنن بندگان خدا
گیم پلی مربوط به پاراگلایدر و پرواز کردن 😐 و ساختمون های خیلی بلند و داستان آبکی و مپ افتضاح (منظورم جزییات بصری نیست که در این زمینه کمتر کسی به همچین جزییاتی تو مپ هاش توجه میکنه و از لحاظ فنی و لول دیزاین هستش صحبتم)
و اینکه مبارزه با آدم هارو بیشتر تو خودش داره نسبت به پرداختنِ بیشتر به خود زامبی ها و کار کردن رو زامبی ها و تکراری شدن دانجن هاش که اون مکان های قرنطینه و جاهایی که اکثرشون کپی پیست شدن و دریغ از کوچکترین تغییر و بی خاصیت بودن اکثر اسکیل ها و لول آپ ها و شخصیت هایی که هیچ کدومشون به جز صورت بازیگر ها چیز دیگه ای یادت نمیمونه ازشون.
که همه ی این ها بر میگرده به تغییراتی که موقع ساختن بازی و عوض شدن عوامل سازنده اون بوده که لطمه فاحشی زده و کارشو کشونده به دانگرید شدن بازی نسبت به اون تریلر اصلی مراسم E3 و مشکلات زیاد تو گیم پلی و دادن آپدیت هایی که هنوز هم دنبالشون میکنم ولی وادارم نمیکنه که دوباره برم سمتش و بیشتر جنبه ظاهری و گرایندِ خسته کننده برای یه سری آیتم هارو داره + چند چیز جزئی ….!
یا باید یه DLC در حد the following بدن یا اینکه کلا بیخیال این نسخه بشن و برن برای نسخه بعد یا حتی یه آی پی جدید.
انقدر DL1 خوب بوده که کار خودشون رو سخت کاردن واسه تکرار موفقیتش.
ناامید کننده ترین گیم عمرم. اونقدری که این گیم من رو ناامید کرد سایبرپانک نکرد. چون حداقل سایبرپانک درست شد و writing و کرکترای قوی داشت.
این داستانش واقعا جزو بدترین داستان هایی هست که توی یه گیم AAA دیدم. المان های RPG ش هم به شدت سطحی و جزو مارکتینگ دروغین بازی بود
البته این شکست حق شونه. بخاطر اتهام های الکی علیه کریس اولون، اومدن اخراجش کردن و همه ی چیزایی که روش کار کرده بود رو از بازی حذف کردن.
داستانش خیلیی مزخرف بود
“بنابراین احتمال دارد که پشتیبانی از Dying Light 2 در سال آینده میلادی متوقف شود”
خودشون قول پشتیبانی حداقل ۵ سالی رو داده بودن 🙄
گرافیکی پسرفت بود ، ری تری سینگ روشن میشد ۱۲۰ درصد افت میکرد ، از نظر فنی فاجعه ، از نظر گیمپلی ، انتظار میرفت سیستم انیمیشن نرم تری بکار ببرن ، دیالوگ های مضخرف ، بچه گانه ، که انگار جامعه هدف دیالوگ نویس بازی بچه های ۱۰ ساله بوده
گرافیک پسرفت بود ؟:D
بیشوخی اولین بار بود اینقدر کامنت خنده دار یجا میبینم
این بازی بهتزین بازی زامبی محور تا الانه و مردم متوجه نمیشن
چیزی نیست ۵ ۶ سال دیگه که استدیو نابود شد شاهکار شاهکار میبندن بهش همون طور که با pray اینکارو کردن با brink و …. منتقد که نون به نرخ روز خور مردم نگاهشون به دهن منتقد با iq40 شروع میکنن شاهکار بستن به بازی که از پشت کارکترش قشنگه به به و چهچه کردن امان که هر ان پی سی تو بازی انگار از یه گیم دیگه تلپورت شده بعد داینگ لایت رو میکوبن که ژانر متحول میکنه :))
حقش، بود گیم پلی تکراری با مرحله های بی معنی بدون محتوا
تا آخر بردمش بدون حتی ذره لذت
″گیم پلی تکراری ″
خندم گرفت
بازی الان تقریبا چهار ساله که اومده
نمیشه ازش انتظار فروش بیشتر داشت که البته درکل خوب فروخته
نه بازی شکست خورد و دیگه دنباله ای نمیگیره
۵ میلیون نسخه شکسته ؟
آقا بیخیال ، تازه از سالن پینگ پنگ برگشتم خستم ، انقدر منو نخندونید
این ضرر ۲۰ میلیونی برا چیه عباس آقا پینگ پنگ باز
اون بیشتر بخاطر کراس اور های پرخرج بود که پلیر ها حمایت نکردن آقای فورتنایت باز
🔶 silent-man(Dying light edition): این بازی دوساله نیمه که عرضه شده عزیز فوریه ۲۰۲۲ عرضه شد هنوز چهار سال نشده
دقیقا این مواقع سرویس ها موقعیت مناسبی برای استودیو ها هستن
وقتی پتانسیل فروششونو استفاده کردن و بازم به سود دهی مورد انتظار نرسیدن اگه توی سرویس قرار بگیرن فرصت دوباره ای به استودیو میدن تا بدون نگرانی روی پای خودش وایسه
بشدت نسبت به نسخه اولش ضعیف تر بود!
من این همه منتظرش بودم تا یه اثر جالب با همون ویژگی های نسخه یک رو تجربه کنم، ولی متاسفانه بعد از یکم بازی کردن متوجه شدم در بعضی چیزها خیلی ضعیف تر عمل کرده.
فیزیک زامبی ها افتضاح بود. اصلا مبارزاتش با سلاح سرد لذت نسخه یک رو نداشت، واقعا من بیشتر مبارزاتش رو تا میتونستم بدون درگیری رد میکردم چون هیچ لذتی نداشت.
نسخه یک تو اصن فیزیک اسلحه رو وقتی باهاش به زامبی ها ضربه میزدی حس میکردی. تخریب پذیری بدن زامبی ها هم خوب بود.
توی بحث تنوع سلاح هم ضعیف عملکرده بود.