خالق God of War اعتقاد دارد آترئوس به یک «شخصیت افتضاح» تبدیل شده است
خالق God of War اخیراً درباره تکامل شخصیتهای این مجموعه در نسخههای اسکاندیناوی صحبت کرده است. او میگوید که آترئوس پتانسیل زیادی داشته، اما سازندگان آن را هدر دادهاند.
آخرین نسخه مجموعه God of War موفقیت عظیمی کسب کرده است. God of War Ragnarok تاکنون بیش از ۱۵ میلیون نسخه فروخته و طرفداران از ماجراجویی جدید کریتوس حسابی لذت بردهاند. با این حال، دیوید جفی (David Jaffe)، خالق این مجموعه، نظر متفاوتی دارد.
این توسعهدهنده که پیشتر نارضایتی خود را از نحوه پرداختن به شخصیت کریتوس در God of War Ragnarok ابراز کرده بود، حالا پس از چند ماه، با انتقاد از آترئوس (Atreus)، او را شخصیتی افتضاح خوانده است.
لازم به ذکر است که در God of War Ragnarok، آترئوس بسیار بیشتر از حد انتظار مورد توجه قرار گرفت؛ همچنین، گمانهزنیهایی وجود دارد که او در نهایت عنوان مستقل خود را دریافت خواهد کرد.
دیوید جفی، کارگردان God of War، اخیراً در پادکستی با خالق Days Gone به گفتوگو پرداخت. آنها درباره این موضوع صحبت کردند که آیا شخصیتهای نمادینی مانند کریتوس (Kratos) و نیتن دریک (Nathan Drake) باید در بازیهای جدید خود دچار تحول شوند یا خیر.
دیوید جفی در انتقاد از آخرین نسخه کریتوس سابقه دارد. وی اشاره میکند که استودیوی Santa Monica او را از یک جنگجوی خشمگین و انتقامجوی محبوب، به یک پدر پیر تبدیل کرده است.
او معتقد است ادامه مجموعه با چنین شخصیتی میتواند دشوار باشد و میگوید که آترئوس نیز بهتر از او نیست. به عقیده دیوید جفی، آترئوس باید تا پایان God of War Ragnarok به شخصیتی مستقل تبدیل میشد، اما این اتفاق نیفتاد.
او تاکید میکند که همچنان آترئوس را به عنوان پسر کریتوس دوست دارد؛ با این حال، احساس میکند که آترئوس باید به شخصیتی تبدیل میشد که بازیکنان به او احترام بگذارند و در نهایت بخواهند شبیه او شوند. او میگوید:
شخصیت آترئوس باید در پایان Ragnarok به گونهای شکل میگرفت که بازیکن بگوید عجب آدم باحالی میخوام شبیه اون بشم، اما Ragnarok این حس رو به ما نداد.
او میگوید که طرفداران احتمالاً نظر مشابهای در مورد رویکرد سه گانه اصلی نسبت به کریتوس داشته باشند، اما این موضوع دربارهی آترئوس صدق نمیکند.
برای بسیاری از طرفداران، تجربه بازی با آترئوس در جدیدترین نسخهی God of War لزوماً خوشایند نبوده است. به نظر میرسد اکثر آنها نیز علاقهای به تکامل شخصیت او ندارند، چرا که کریتوس هسته اصلی این مجموعه را شکل میدهد.
هرچند دیوید جفی به داشتن نظرات غیرمتعارف معروف است، اما در این مورد احتمال دارد پر بیراه نگفته باشد. او پیشتر پیشنهاد داده بود که پلی استیشن برای رقابت با ایکس باکس، یوبیسافت را بخرد، که نشان میدهد نظرات او تا چه حد میتوانند عجیب و غریب باشند.
به هر حال، مشتاقان God of War میتوانند منتظر عرضه نسخه PC این بازی در ماه سپتامبر (مهر) باشند.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
خالق گاد اف وارم دیگه زیادی داره شکر میخوره
هر بار میاد گیری ب این مجموعه جدید میده میره.
هر بار میاد مخالفت خودشو با یه چیزی اعلام میکنه.
چه کسی دیگه ای دیدین مجموعه ای رو در نبودش ادامه بدن و هی مث این بیاد شکر بخوره؟
حالا من گیرایه دیگش رو نمیدونم ولی این یکی رو داره درست میگه تو اصن این دوتا کریتوس رو با هم مقایسه کن یه لحظه تو ذهنت
من هم از سه گانه ک بالای صد بار تمومشون کردم از بچگی تا حالا لذت بردم
هم از گاد های جدید
هم از گاد اسنشن
هم از گاد های psp
هم از گاد خیانت که برای جاوا اومده بود رو گوشیا نوکیا اجراش میکردم
کلا لذت ببر رد شو دیگ این حرفا نداره.
همین گاد اسنشن با اینکه مبارزاتش دقیقا مث گاد سه هستش و حتی ارتقا هم یافته و پیشرفت کرده ولی دیگ جامعه گیمینگ روی خوش بهش نشون ندادن این ریبوت برای جون گرفتن دوباره مجموعه لازم و حیاتی بود
خالق گاد اف وار به خاطر این بازی سلامتیش و زندگی شخصیش رو نابود کرد می فهمی ؟ ایشون بیشتر از هر کسی حق نظر دادن راجب گاد اف وار رو داره
داستان های gow از اسنشن تا قبلش همه حماسی بودن
این جدیده فقط درباره یه پدر سینگل تو جنگله
حالا خودتم شکر زیاد نخور، فشارت میره بالا 😂
خوب بنده حدا راست میگه. ایراد هاش اکثرا به جا بودن. مخصوصا این. اخه برادر من کریتوس،بابات خداکش بوده اونوقت تو میخوای بری ناجی تمام دنیا ها بشی؟
خودش کریتوس رو خلق کرده چی میگی؟؟؟؟
ضمنا خودت اگر بارته فکر کن
این بازی از اول یک روایت و دنیای افسانه ایی و خشن یونانی داشت حتی با موسیقی که الان هم گوش بدی دنیای بازی سریع دستت میاد
توی این عناوین جدید چی شد؟
گویی یک خانواده مدرن با کشمکشی بین پدر و پسر اتفاق می افته حتی خانواده تور هم همینطور بین پدر و دختر
نه انگار اینکه باوا یارو خدای جنگ هست یک خداست که کارش جنگیدن بودن
این آتروس مثلا یک خداست
به عناوین روز دیگه هم یک آدرس بهت بدم برو hellblade2 بازی کن ببین چطور اسکاندیناوی و قوم سلت ها وایکینگ ها فرهنگ اونجا نشون میده بعد این بازی که اول در همین زمینه فوق العاده بود
الان طوری شده که اگر ناگهانی کریتوس iphone 13 از تو جیبش در بیاورد زیاد تعجب برانگیز نبود .
خلاصه یک داستان لوس تحویل داد که جاش هرجا بود توی خدای جنگ نبود
کاش یه ۳۰۰ دیسلایک دیگه خودم نصیبت میکردم
مهمنیس
ده یدفه میگفتی خالق گاد اف وار حق اظهار نظر در مورد بازی گاد.. رو نداره
فکر کنم با سرعت خیلی بالایی بهش فکر کردی! وگرنه اینجور حاضر جوابی نمیکردی..
ابهتی که کریتوس توی سری های قدیمی داشت تو این دو بازی نداشت. کجا رفت اون همه خشونت و بی رحمی ؟
خشونت و بیرحمی نشانه ابهت ه؟!!!
نه ورداشتن یه پیرمرد ماهی گیر درش آوردن، کریتوس در نسخه های کلاسیک از اندامی جنگاورانه و چهره ای ورزیده و خشم گیم برخوردار بود، اما اینجا بیشتر شبیه یک مرد موسن با اندامی شبیه کیسه بوکس هست
فک کنم اصن شگا ۳ نسخه اول بازی رو بازی نکردی داری نظر میدی درسته ؟
کدوم کارکتر بازی رو دیدی که با دل سوزی باعث معروفیتش بشه. تمام شخصیت هایی که تو ذهن گیمرها میمونه شخصیت های قدرتمند و بی رحم هستش
بی رحمی تنها نشانه کریتوسه
بقیه کاراکتر های مشهور همیشه دلسوز و مهربونن
متاسفانه مردانگی و عظمت و خفن بودن شخصیت ها داره از بازی ها حذف میشه بخاطر مسائل Woke همین کریتوس و جوئل نمونش تو چند وقت اخیر
وشما که فن بوی نیستی برادر!!!
اسپایدرمن و بتمن
آرتور مورگان
اینی که شما میگی یعنی شخصیت تک بعدی
اینکه کریتوس تغییر کرده یعنی عمق شخصیتی پیدا کرده و وارد فاز جدیدی از روایت داستانی شده
خشونت و بی رحمی نشانه ی احمق بودنه.
انسانهای احمق زیادی وجود دارن که محبوبن
کریتوس بیشتر از همه حق اعتراض به خدایان رو داشت 😂 فکر کن لور گاد آف وار رو ندونی بعد بیای ازش دفاع کنی
همین که تو سن ۱۵ سالگی به کریتوس حمله شده و برادرش رو دزدیدن و عذاب ابدی بهش دادن علت کافیه تا کریتوس خشمگین شه
اصلا میدونی زئوس چه نفرینی رو مادر کریتوس نازل کرد به طوری فجیه بود که مادر کریتوس به یه هیولا تبدیل شد
عذاب ابدی که زئوس به کریتوس داد هم نگم
تمام اونهایی که گادهای قدیمی رو بازی کردن عاشق شخصیتشن..
اونا هم احمقن؟
..
رفیق بیخیال
تا بازیشون نکنی نمیدونی که چرا همون خشمش مهمترین حسنش بود.. و بیشتر از هر خلق و خوی دیگه ایش از کریتوس، کریتوس میساخت..
..
اگه نمیدونی دارم چی میگم اصلا جواب نده
بیخیالش شو
فداکاری آرتور مورگان رو هیچ پلیری بعد از بازی کردن ردد ۲ فراموش نمیکنه
شگا :شما
اگه نبود که سری FARCRY انقدر معروف نبود .
مثال عجیبی زدی😑
اون کار خوبی کرد زئوس و پسراش رو کشت رو کشت مطمئنم اصلا نمیدونی علت درگیریشون برای چیه
سر همین نسلمون این شده
دو تا بازی اخر سیستم کمبت و داستان و روایت پخته تری دارن نسبت به سگانه ولی حماسی نیستن
با وجود تمام علاقه هام به God of war 2018 اینو میگم
واقعا خشونت قبلیا کجا این کجا
مثلا خشونت از نظر سری یونان اینه که با بی رحمی تمام یه سرباز بیگناه رو بندازی تو گدازه برای هدفت
ولی برای سری جدید فقط انیمیشن ها یکم خشنه مگه نه داستانش خشونت خاصی نداشته
بابا ناسلامتی اون دوران وایکینگ ها بودن هم خودشون خشن بودن هم خدایانشون آخه چرا باید همه انقدر مهربون باشن
فکر کن ثور یکی از بچه هاش رو کشتن یکم بزن بزن کرده رفته
موافقم
موافقم
توی حماسه سازی، این دو تا گاد آخری اصلا بگرد گادهای قدیمی نمیرسن..
مخصوصا ۳
ولی گادهای جدید هم بازیهای خوبین..
..
کاش گاد ۳ ریمیک میشد..
یچیز دیگه بود واسه من
افتضاح که نه . ولی نمیتونه به هیچ عنوان در آینده جای کریتوس و بگیره. مگه اینکه روی ابهت و قابلیت هاش در آینده بیشتر کار بشه
👍👍👍👍👍👍
داش اگه بر اساس اترئوس بازی بسازن دیگه گاد اف وار نیست. ذارت اف واره
حاج کریتوس .شما از اونجایی که ظاهرا به شدت تعصب گاد های قدیمی هستی اینجور فکر میکنی. خود منم با پسرش زیاد حال نکردم .الان میبینید نماد پلی استیشن و خیلیا با گاد اف وار ( کریتوس ) میشناسن؟ . بازم دارم میگم در حال حاظر atreus شخصیت نچسبی داره اما میتونن جونیش و جوری بسازن که از لحاظ اندام و همچنین ابهت و قابلیت بزنه رو دست کریتوس و این نماد و ازش بگیره
اترئوس ی درو نمیتونه وا کنه. تبر کریتوس حتی نمیتونه دستش بگیره. اصلحش هم تیر کمونه. دختر ثور براش لات بازی در میاورد.من مشکلی ندارم بر اساس اترئوس بازی بسازن من مشکلم اینه که شخصیت اترئوس رو از همین اولا ضعیف جلوه دادن که تقریبا غیر ممکنه که بتونه جای کریتوس رو بگیره. البته نشدنی نیست. شاید تو نسخه بعدی بازی ی کارایی براش بکنن ولی درکل نظر من اینه.
آترئوس به عنوان یک شخصیت همراه و کمکی خوبه اما پتانسیل اینکه بخواد جایگزین کریتوس برای نسخههای بعدی بشه رو اصلاً نداره
بفرما نگفتم؟! اینم از حرفهای خالق واقعی گاد آف وار
همیشه میدونستم که این دو نسخه هیچ گونه شباهتی به اصل این فرنچایز نداره و اون دسته از طرفدارهایی که ریسکش رو موفقیت آمیز میدونن با نسخه های اصلی ارتباط نگرفتن یا کلا با اونها گیمر نشدن، بلکه هدفشون تجربه ی یک اثر پرزرق و برق با گرافیک بالا هست، Gow اصلی همون نسخه ۲۰۰۵ بود و تمام. هیچ نیازی هم به دنباله نداشت، فقط بیخود کش دادن داستانشو
چقدر نظرات شما دو پهلو شده جدیدا
گاد آف وار فقط همون نسخه اول بودو بس؟
همین خالق گاد آف وار میخواست داستانو بعد از متالوژی یونان ببره تو دوتا متالوژی دیگه که هرکدوم ی جنگجوی قدر مثل کریتوس داشتن و خدایانشونو سلاخی میکردنو در آخرم با کریتوس دیدار کنن و به عنوان سه مغ برن مسیحیتو به کل دنیا معرفی کنن
.
کامبت و صحنه های حماسی که گاد آف وار ۲ داره رو هنوز خیلی از گیمای امروزی در حدو اندازشم ندارن بعد شما میگی گاد یک بس بود؟
از خیلیا بپرسی بهترین نسخه فرنچایز واسشون کدومه یا قسمت دوم میدونن یا سوم هر از گاهیم نسخه ۲۰۱۸ رو میارن وسط بعد شما میگی الکی کشش دادن؟
والا اگه انقد سری هک اند اسلش برای مخاطبای به قول شما “قدیمی” و “گیمر” جذاب بود فروش اسنشن با اون همه پیشرفت از گیم پلیش انقد افت نمیکرد که موجب مرگ فرنچایز شه
ریبوت ۲۰۱۸ ی حرکت لازم برای جان بخشیدن به فرنچایز بود حالا هرطوریم که بود نتیجش چه از لحاظ تجاری چه افتخاری و چه از دید مخاطبا کاملا مثبت بود
طوری که پایان نسخه سوم رقم خورده بود معلوم شد از اولم برای فرنچایز برنامه داشتن که بازم ادامش بدن وقتی کریتوس بعد از کردیت بازی خودشو از کوه اولمپ کشون کشون انداخته بود پایین و رد خونش به جا مونده بود
داداش باید قبول کنی که نسخه های بعدی نتونستن لحن نسخه اول رو تکرار کنن، میدونم که گاد ۲ چه شاهکاره بزرگ و تاریخی ای هست، بخداوندی خدا من با این دوتا بازی گیمر شدم و gta san andreas و رزیدنت ایول ۴، من با گاد آف وار ۲ زندگی کردم و هنوزم جزوه بهترین بازیهای عمرم محسوب میشه
اما من معتقدم که نسخه ی اول یک چیزه دیگه اس
اتمسفر و روحی که گاد ۱ داشت رو فقط نسخه ۲ تونست تا حدودی تکرار کنه، گاد ۳ کلا یه چیز دیگه شد، اصلا فراموش کرد که دنیای گاد آف وار چجور اتمسفر و خصوصیاتی داره، فقط از یک ریتم سریع و پرهرجو مرج بهرمند بود و اون حس کهن باستان رو نداشت، چهره ی کریتوس به طرزه احمقانه ای تغییر کرد و کلا تغییر شخصیتی درش ایجاد شد. هیچوقت با گاد ۳ درحد ۱ و ۲ کیف نکردم و گاد های فرعی هم که اصلا نزدیک نبودن به کیفیت دو نسخه اول
راست میگه
شدیدا راست میگه
من اترئوس گاد ۲۰۱۸ رو دوست داشتم
بچه بود خام بود یه کارایی میکرد قابل بخشش بود
ولی گند کاریای رگناروک و بچه بازیاش و اونجا که داره باباشو نصیحت میکنه و دختر بازیاش حالمو بهم میزد
درسایی که کریتوس تو قسمت اول بهش میداد باید یه تاثیری میذاشت
اصلا یه ادم دیگه بود . بچگیا سوپر منه 🤦🏻
من چون پی سی پلیرم رگناروک رو بازی نکردم
یعنی انقدر تخسی شده؟
دختر بازی دیگه چه سمیه این هنوز ۱۵ سالشم نشده خب با این رفتاراش چطور می خواد جایگزین کریتوس بشه
فکر نکنم گیمری باشه که بگه وای اترئوس عجب کاراکتر خفنی
میگم بچگیا سوپرمنه . همرو نجات میده وای عجب قهرمانی و از اینجور چرتو پرتا
حالا بازی کنی میفهمی
کاملا به نکته درستی اشاره کردی. شخصیت آتروس تو god2018 سن کمی داشت و از خیلی از مسائل خبری نداشت و بسیار بی تجربه بود اینکه جاهایی تصمیم اشتباه بگیره یا دچار کج روی بشه کاملا توجیه پذیره و به شکل گیری شخصیتش کمک بزرگی میکنه به علاوه اینکه با توجه به سن کمش از شهامت و جسارت زیادی برخورداره و روحیه جنگندگی بالایی داره و ماجراجویی هایی که با کریتوس داره (که بسیار هم پر فراز و نشیب) باید باعث شکل گیریه ی شخصیت بسیار جذاب و کاریزماتیک بشه مخصوصا زمانی که الگویی مثله کریتوس داره ولی با همه اینا تو god ragnarok آتروس اصلا اون شخصیتی که باید میشد نشد و اکثر کسانی که بازیو تجربه کردن نتونستن باهاش ارتباط بگیرن از اون سمتم کریتوس مثله قبل با انگیزه و پرانرژی نیست و تبدیل شده به ی پدر دل سوز و بسیار محافظ کار که همه اینا دست به دست هم داده که ادامه دادن مجموعه کار دشواری بشه!
کریتوسو پدر دلسوز نکردن
کریتوس تو نسخه ۲۰۱۸ هم پدر دلسوز بود
ولی تو رگناروک انقدر ضعیفش کردن و کاری کردن که خودش به اشتباه بودن نصیحت هاش اعتراف کنه 😐
یا پسره نصیحتش کنه 😐 لعنتی داری بازی از کریتوس خدای جنگ میسازی . نه یه پیرمرد هیزم شکن 😐
بچشو نصیحت میکنه و میگه قلبتو به روی ادمایی که میمیرن ببند
رگناروک: نه من اشتباه کردم پسرم قلبتو به روی مردم باز کن 😐🤦🏻
ما تغییر میخواستیم . در حدی که کریتوس اروم بشه . نه این که بره مردمو نجات بده
اتفاقا نوجوونی اوج خریته
ما همه تجربش کردیم میدونیم
🛑🛑🛑این مطلب حاوی اسپویل لست اف از ۲ و گاد اف وار رگناروک است
ولی کاش سانتا مونیکا جای گیم پلی اتریوس ، پتک ثور رو به بازی اضافه میکرد . واقعا نمیدونم سانتا مونیکا چرا اینکار رو نکرد اما اگر مثلا نظرشون این بوده که شبیه تبر لوایتانه ، تو گاد اف وار ۳ کریتوس به غیر از بلید اف کیزا چند سلاح داشت که دقیقا مثل این سلاح عمل میکردن و اصلا هم حس تشابه نمیدادن .
تصور پتک ثور در یک چهارم پایانی بازی برام مثل رویا میموند که سانتا مونیکا یا بهتره بگم آقای اریک ویلیامز بجای این کار رفت سراغ اون گیم پلی بسیار خسته کننده اتریوس که کاملا اضافه بود .
بههرحال سانتا مونیکا با اون نیرو و ثرمایه و زمانی که داشت میتونست رگناروک رو با اختلاف خیلی زیاد تبدیل به بهترین نسخه این سری بکنه اما متاسفانه بی تجربگی کارگردان باعث شد که این اتفاق نیفته . البته که رگناروک باز هم عنوان فوقالعاده ای است اما مشکلات بزرگی داره که نمیشه ازش چشم پوشی کرد .
یکی از مشکلات بازی برمیگرده به روایت . متاسفانه آقای ویلیامز یک الهام اشتباه از لست اف از ۲ گرفت . تو این بازی بخاطره اینکه میخواستن مرگ جوئل توسط ابی منتقی باشه و گیمر درک بکنه بازیکن رو در نقش انتاگونیست بازی قرار میده تا احساس هم دردی کنه و خب برای همین یک بار داستان رو از دیدگاه الی و یک بار هم از دیدگاه ابی روایت میکنه . اما در رگناروک لزوما هیچ احتیاجی نبود که من با اودین هم دردی کنم و بیشتر ابن بخش و کامل کردن ماسک مثل زیاد کردن تایم بازی بود و اون بودجه های و وقت اضافی که که میتونستن خیلی ازش بهتر استفاده کنن رو صرف اینکارِ خسته کننده کردن . یعنی مثلا میگم اگر کلا بخش دیدار اتریوس با ازگارد رو حذف میکردن ، میتونستن کل بازی رو از دیدگاه کریتوس روایت کنن که در طول مسیر هم تور چندین بار سد راه کریتوس میشد و قشنگ بجای دوبار ، ۴ با ۵ بار نبرد به یاد موندنی با تور داشتیم و در آخر هم پتک ثور واسه ما میشد . این چیزی بود که به عنوان یه فن دو آتیشه گاد اف وار از سانتا مونیکا انتظار داشتم وگرنه تو بیا میلیون ها دلار بودجه و زمان رو صرف جمع کردن میوه یا کامل کردن ماسک بکنی و آخرش هم هیچ نتیجه ای در این مورد نگیری . این چیزی نیست که حتی کسی هم که فن گاد اف وار نیست بتونه تحمل بکنه برای همین اگر رگناروک توسط کوری بارلوگ و یا کارگردان گاد اف وار ۳ ، کارگردانی میشد بی شک بهتریت نسخه این سری میشد .
هیچ تصوری قشنگتر از این نبود که کریتوس چکش تورو به دست بگیره و با اون دشمنانشو سلاخی کنه ولی نه این اتفاق افتاد نه نبرد تور و کریتوس افسانه ای شد!
مصاحبه خود کارگردان اینطوری بود که میگفت ما میخواستیم یه چیز غیر منتظره به بازی اضافه کنیم میولنیر خیلی قابل پیشبینی بود ولی نیزهه نه
ولی از نظر من میولنیر میتونست فوقالعاده باشه میتونست سلاح نیوگیم پلاس باشه مثل اون شمشیره تو گاد آف وار ۳ که اسمشو یادم نیست کسی میدونه بگه
کلی رونیک خفن میشد برای میولنیر درست کرد
کلی معما خوب کلی اسکیل خفن ولی تهش نشد
گاد ۳ اصلا نیو گیم پلاس نداره
اخ منم خیلی هایپ بودم برا مولینیر اما…
نه فقط آترئوس بلکه خود کریتوس هم نابود شده
جذابیت کریتوس این بود که منحصر به فرد بود ولی الان با هزار تا کاراکتر معمولی دیگه تو صنعت گیم فرقی نداره
بله شخصیت پردازی فقط مستر لال کلاه کاسکتی و شبیه ساز پارانویید که صنعت گیمو نجات دادن
فرزام جان جدت این مسخره بازی هارو بس کن دیگه حال حوصله این چرت و پرت هارو ندارم
نظر اکثریت چیز دیگه ایه
نظر اکثریت به من چه
تو داری از طرف همه حرف میزنی
برداشت خودته
دقیقا درست میگه اصلا هیچ ابهتی نداره فقط قیافه سیس کریتوس جلو هرکول با سیس کریتوس بعد کشتن هایمدال مقایسه کنن همچی دستت میاد اونجا واقعا گاد اف وار بود اینجا انگار از پای پیک نیک بلند شده 😂
بخور دیسلایک چون هستری
هیتر
خوبه پس باید منتظر بمونیم تو گاد اف وار بعدی کریتوس اترئوس رو به طرز ناجوری چون بچه بازی درآورده پاره کنه
درود
در هر موضوعی بهتره نظر شخصی از واقعیتی که در حال رخ دادن هست جدا کنیم. در این متن که حول شخصیت آتریوس هست، به سخنان قبلی جفی پیرامون کریتوس هم اشاره شده. کریتوسِ پیر و بازیهای نورس به طور واضح محبوب جمعیت بزرگی از طرفداران هستند، وصله زدن نظر شخصی به نظر عموم برای کسب اعتبار، کار درستی نیست چه برسه به این که برعکس باشه و نظر عموم همراه شما نباشه. جفی به عنوان یک خالق، میتونه نظر خودش رو به اشتراک بذاره و شاید هم نظری صحیح باشه ولی نمیتونه با این اطمینان ادعا کنه کریتوس قدیم محبوب طرفداران بود، اما کریتوس جدید نیست. کریتوس جدید فارغ از کیفیت شخصیت پردازیاش، مورد اقبال گیمرها قرار گرفت چه بسا بیش از کریتوس قدیم. دایرۀ بزرگ تری از گیمرها رو هم هدف قرار داد.
اما God of War 2018 و God of War Ragnarok ساخته و عرضه شدند، یکی فروخته و دیگری هم به زودی +۲۰ میلیون نسخه خواهد فروخت، بازارهای کژوال پاسخی مثبت به تغییرات دادند و بازیها موفق بودند. بارها پیرامون این بازیها با تمام نقاط قوت و ضعفی که دارن بحث شده و اما حالا بحث اصلی باید آیندۀ فرنچایز با توجه به میراث باقی مانده از Ragnarok باشه؛ از هر جنبهای چه گیمپلی چه شخصیتپردازی، هر کدام به بحثهای طولانی نیاز دارن و در استودیوی سانتا مونیکا هم احتمالا همین حالا بحثهای زیادی به صلاح آینده سری شکل گرفته. در مبحث شخصیتپردازی اما، کریتوس طی دو نسخۀ اخیر God of War چنان تغییری به خود دیده که دیگه آرکتایپ و نوع کاراکتر متفاوتی نسبت به نسخههای قدیم داره. این تکامل و رشد ممکنه برای طرفداران نوعی انتظار مبنی بر تحولات شدید در خوی و اخلاقیات کاراکترهای سری به وجود آورده باشه. این که از نقطۀ «کمال» کنونی، کریتوس به چه شخصیتی تبدیل میشه و آیا حفظ همین شخصیت و عدم ریزش بنیاد کاراکتر برای مخاطبان جذاب خواهد بود یا خیر، مسئلۀ اصلی باید باشه. آیا خرد کردن ارزشهای یک کاراکتر روی دوش آتریوس قرار میگیره، آیا آتریوس قراره به یک anti hero تبدیل بشه؟ آیا سری از این به بعد دیگه در شخصیتها و ارزشهای جدیدی که بهشون رسیدن (امید، اعتماد و ایمان داشتن) تداخلی به وجود نمیاره و قراره با همین شخصیتهای تکامل یافته فقط ماجراجوییها و گیمپلیهای تازه در سرزمین های ناشناخته تجربه کنیم، یا این که قراره بار دیگه تمام ارزشهای کریتوس یا آتریوس که طی رگناروک به دست آوردن، خرد و خاکشیر بشن و رو به زوال برن. آیا این عقبنشینی از تکامل شخصیتها، زحمات God of War 2018 و در نهایت Ragnarok رو نابود نمیکنه؟ اگر شخصیت کریتوس به چالش کشیده نشه و صرفاً به عنوان God of Hope و کاراکتری که هماکنون در انتهای GOW Ragnarok Valhalla بهش تبدیل شده باقی بمونه، مخاطبین سری عدم چالش در شخصیتپردازی رو میپذیرن؟ یا این که چالش در هستۀ شخصیتی و خلق و خوی کاراکترها به سنت سری و بخش جدایی ناپذیر God of War تبدیل شده؟ به نظر من، این فرنچایز در موقعیت چالشبرانگیزی قرار داره از حیث داستان و شخصیتپردازی و با روند ragnarok، ادامه دادن سری به نبوغ خاصی نیاز داره و شاید به شکل صحیح نادرست باشه. قبلاً هم گفتم، سری God of War به مانند فرنچایزهایی مانند RE نیست که ادامهپذیر باشه. جایی باید در اوج خداحافظی کرد به نفع سری (اگرچه خطوط روایی کنونی RE هم حتی باید به پایان برسن). این فرنچایز روی یک کاراکتر بنا شده و حتی نسخههای نورس با تاکید روی شخصیت پردازی و «تکامل»، بیش از پیش آیندۀ سری رو مسدود میکنن. شخصیت که یک بار به تکامل حداکثری رسیده و کاملاً به جنبۀ مخالف شخصیتی که در یونان بود تبدیل شده، حالا چه تکامل دیگری میتونه ببینه؟
گاد اف وار های قدیمی فقط به این دلیل فروش کمتری نسبت زباله جدیدش دارن که اون موقع ها اینترنت درست در مون وجود نداشت و اصلا تبلیغاتش در حد نخسه جدید نبودن تقریبا میشه این موضوع رو با فروش سری کالاف های نسل ۷ که اکثر شاهکار بودن رو با کالاف های نسل هشت تو فروش مقایسه کرد.
من که از فروش نسخه های قدیمی صحبت نکردم. بازی سوم سری سال ۱۹۸۰ عرضه نشده که اینترنت درست درمون نباشه، سال ۲۰۱۰ منتشر شده و ما خودمون تجربه اون دوره رو داریم چه برداشتی از ۲۰۱۰ دارید که فکر میکنید اینترنت درست درمون نبوده؟ البته اگر از تاثیر چشمانداز گیمینگ بر فروش بخوایم صحبت کنیم، «گسترش گیمینگ» مسئلۀ کلیدیه نه اینترنت. نسبت به سال ۲۰۱۰، گیمرها و همچنین افراد آشنا با تکنولوژی افزایش پیدا کردند (به طور کلی جمعیت هم افزایش پیدا کرده). اما اساساً، عناوین هک اند اسلش مخاطبین کمتری دارن نسبت به آثار سینماتیک روایت محور همانطور که آثار ترسناک روانشناختی مخاطبین کمتری دارن نسبت به ژانرهای دیگه. DMC 5 بعد چندین سال (از ۲۰۱۹) روی تمامی پلتفرم ها فروشش به ۹ میلیون رسیده، بایونتا و ASTRAL CHAIN و امثالهم هم همینطور. رنج فروش آثار هک اند اسلش مطرح بین ۵ تا ۱۰ میلیون نسخه هست و دلیلش هم اینه که برای مخاطبین هاردکورتر گیمینگ طراحی میشن با سکانس های اکشن و شلوغ و مودهای مهارت محور. در صورتی که آثار سینماتیک روایت محور برای مخاطب کژوال هم جذاب هستند. این که GOWهای قدیمی هم نسبت به هک اند اسلش های دیگه کمی وضعیت فروش بهتری داشتند دلیلش دوری از مهارت محور بودن بود نسبت به رقبای خودش (DMC)
اینترنت بعلاوه تبلیغ درست حسابی اون زمان وجود نداشت مثالش امروز من تقریبا اکثر بازی هایی که قراره عرضه بشن یا شدن رو می دونم چی هستن ولی ۱۵ سال پیش اینطوری بود؟؟ اون موقع غیر عناوین معروف از اکثر عناوین اون زمان خبر نداشتیم (غیر اینه که اکثر دوستان تازه تو نسل ۸ با سبک سولز لایک آشنا شدن) اون موقع ها تازه از عصر گوشی های ساده و تاشو داشتیم عبور می کردیم و اکثریت هم سیستم نداشتن مخصوصا تو ایران.
چی میگی برا خودت گوشیا اون زمان سال دوهزار و ده هشمون اندروید بودن در ضمن کشور خودتو نبین باهاش دنیا رو مقایسه نکن سال دوهزار و ده اینترنت یه کشوری مث ترکیه از اینترنت الان ایران هم بهتر بوده بقیه دنیا بماند
نسل اول گوشی های لمسی تازه وارد بازار شده بود.
نسل اول که جاوا و سیمبین بودن ولی اون سال یادمه گوشیا همه اندروید بود قشنگ یادمه تو گیم نت داشتیم جام جهانی میزدیم یه گروه از بچه ها هم بودن روی مبلای گیم نت نشسته بودن و با گوشیاشون انگری بردز و فروت نینجا بازی میکردن ، فروت نینجا هم تازه اومده بود رو گوشی همه بود همه هم بازیش میکردن خیلی محبوب بود
هعیییی یادش بخیر
با اینکه حرفت هیچیش منطقی نبود اما یه جوری میگی اینترنت درست درمون نبوده انگار زمان جنگ جهانی اول ساختن این بازی رو
غیر اینه ما اون موقع تازه از عصر گوشی های ساده داشتیم عبور می کردیم و تازه داشت گوشی های لمسی به بازار عرضه میشد!! اکثر گیمر های ایرانی قدیمی اکثرا کنسول پلیر بودن تا PC البته تو خارج این قضیه برعکس بود.
اون چند نفر که لایکت کردن احتمالا خودتی بااکانتهای فیکت از سایت خواهشی دارم اکانت های که هیترن بد مثل تو رو ببنده…..آدم گاهی پشیمون میشه سربه سایت وهمچین کامنتهایی میبینه گاد آف وار که یکی از بهترینهاس بنظرم نباید حتی به بازیهایی که خیلی بد هستن هم اینو بگیم …..
با این پروفی که داری تابلوئه کی مولتی اکانته 🤫 در ضمن کسی که به دوگانه رحمناروک میگه شاهکار بهتره دیگه کامنت نده.
این تصویر پروف که گذاشتمelaچون باهاش بیش از ده هزار تا کیل دارم همین الان از تروفی های psnعکس بگیرم هنگ میکنی میتونم از همه بازیها واکانت قدیمیم اسکرین بردارم تا ببینی من بازی نمونده تا حالا پلی ندم کلا از همچی زدم برا گیم حتی تو زمانش قرارگرفتن از تیم ملی ووشو کم کاری وتایممواختصاص دادم به گیم زدن میدونی ۳۲سالمه از کودکی ۵الی ۶سالگی گیم نمونده بزنم 🤣شماها که ۲۴ساعت تو سایت هیترین مطئنم پلتفرمی ندارین برا پلی دادن فقط اینجایین تا بیاین یه پلتفرم یا گیمی رو بکوبین منم تا بتونم دیسلایک جواب میدم به تو هالک دختر گیمر و……
نسبت به آینده سری چندتا سوال کلیدی رو مطرح کردید که واقعا سوال های درست و به جایی هستش اما راجب اینکه ادامه سری به نبوغ خاصی نیاز داره هم موافق هستم هم تا حدودی مخالف… (راجب قسمت آخر جمله هم درست متوجه منظورتون نشدم… به شکل صحیح نادرست باشه!!)
چرا میگم موافقم چون تقریباً رگنوراک خیلی از پتانسیل های بازی و حتی آینده سری رو کشت و هر کسی نمیتونه بازی رو زنده کنه…
چرا میگم تا حدودی مخالف واسه اینکه حتی با فاجعه بودن روند داستان و شخصیت پردازی ضعیف بازی باز هم سرنخ هایی طوری که حتی همین نسخه رو هم بشه زنده کرد وجود داره (پیشنهاد میکنم اگر تئوری فورستی که capitan kuba رو مطرح کرده اگر ندیدید حتما ببینید…)
اینکه شخصیت به تکامل حداکثری رسیده رو هم کاملا مخالفم…
اگر بگم تو ۲۰۱۸ به تکامل حداکثری (که موافق نیستم و فرض رو دارم میگیرم…) شخصیت کریتوس رسیده شاید بشه قبول کرد ولی در رگنوراک به هیچوجه این رو تکامل شخصیت پردازی نمیدونم.
این چه تکامل شخصیت پردازی هستش که تو دنیای بازی که آخرالزمان دنیا هست پشه از بغل کریتوس رد نمیشه و همینطوری همه میخوان با هم صلح کنند!!
چیزی که تو بازی و اتفاقاتی که واسه کریتوس میفته بیشتر شبیه به یه خواب بی نقص کودکانه هستش که همه میخوان با هم دوست بشن!!
لپ کلام اینکه تکامل و رشد حقیقی شخصیت زمانی هست که دنیا و مشکلاتی کوچک و بزرگ شخصیت کرکتر اصلی رو صیقل بده مثل اتفاقاتی که در سه گانه افتاد و کریتوس از یه شخصیت انتقام جو (البته من این موضوع که شخصیت پردازی کریتوس اون قدری که میگن یک بعدی هست رو قبول ندارم تو سری قدیمی) تبدیل به یه شخصیت جا افتاده ای که به هیچ وجه دنبال جنگ و خونریزی نیست مگر اینکه وقتش باشه کرد.
یجورایی تعریف شخصیت کریتوس تو رگنوراک مثل مسیحیت هستش که میگه اگر یکی زد تو گوشت از اون ور هم بگیر... حالا شاید این مطلب یکم اغراق شده باشه که میگم ولی فکر کنم بدونی چی میگم!! البته شاید این تعریف بیشتر واسه ثور صادق باشه تا کریتوس!!
جدای از اینها باور نکردنی هست بزرگترین راز بازی از گاد ۳ یعنی higher plane of existence رو تو رگنوراک به همین سادگی کشت!!!
نظر شخصی خودم نسبت به آینده سری این هست که کاملا پتانسیل زنده شدن دوباره و کوبیدن رگنوراک از نو هست ولی نه توسط آدم ناشی و ما بلدی مثل ویلیامز…