معمار ارشد پلی استیشن ۵ انتظار داشت بازیهای با نرخ فریم ۳۰ بیشتری ببیند
طراح ارشد پلی استیشن ۵ میگوید که انتظار داشت بازیهای بیشتری برای دستیابی به گرافیک بهتر، با نرخ فریم ۳۰ عرضه شوند.
اجرای بازی با نرخ فریم بالاتر، به یکی از ویژگیهای اصلی نسل فعلی کنسولهای بازی تبدیل شده است. در حالی که برخی از عناوین مهم این نسل، با نرخ فریم ۳۰ عرضه شدهاند، اما نرخ فریم ۶۰ به نقطهای ایدهآل برای اکثر استودیوها تبدیل شده است.
حتی معمار ارشد پلیاستیشن ۵ نیز اذعان کرده که از اصرار استودیوها بر ساخت بازی با نرخ فریم ۶۰، شگفتزده شده است.
سختافزار فعلی پلی استیشن ۵ به قدر کافی برای اجرای بازی با نرخ فریم ۶۰ توانمند است و امکان تجربه بسیار روانتری از بازی را فراهم میکند. اکثر بازیهای منتشر شده روی پلیاستیشن ۵، دارای حالتهای اختصاصی پایه (با تمرکز بر گرافیک) و عملکرد (با تمرکز بر نرخ فریم) هستند.
مارک سرنی (Mark Cerny)، معمار ارشد پلی استیشن، اخیراً طی مصاحبهای، در پاسخ به اینکه چه چیزی در مورد نسل فعلی کنسولها او را بیشتر از همه شگفتزده کرده است، به پذیرش گسترده رهگیری پرتو (Ray Tracing) و تاکید بر نرخ فریم ۶۰ اشاره کرد.
مارک سرنی در ادامه گفت که فکر میکرد این عناصر در اواخر این نسل، مورد استقبال قرار بگیرند. او توضیح داد که بازیهای ۳۰ فریم بر ثانیه میتوانند بر جزئیات بیشتر گرافیکی و طراحی هنری تمرکز کنند.
با این حال، توسعهدهندگان این بار ترجیح دادهاند که گرافیک را برای گیمپلی روانتر قربانی کنند. شاید به همین دلیل است که امروزه بازیهای بسیار کمی با گرافیکی در حد و اندازه نسل بعدی عرضه شدهاند، هرچندکه همیشه استثنا وجود دارد.
مارک سرنی بیان کرد که این مسئله برای گیمرها واقعاً خوب است، اما انتظار نداشت این روند به این زودی فراگیر شود. عرضه بسیاری از عناوین با قابلیت رهگیری پرتو روی کنسولها نیز او را خوشحال کرد، چیزی که فکر میکرد بسیار دیرتر اتفاق بیفتد.
او در مورد تمرکز فزاینده پلی استیشن روی پلتفرم PC گفت که پورتهای PC نسبتاً ساده بودهاند. تنها نکته موجود در این پورتها مسائل مربوط به بهینهسازی بوده که با افزودن رم یا پردازندههای قویتر مشکل برطرف میشد.
با این حال، به طور کلی، پورتها برای سونی بسیار آسان بودهاند. شاید به همین دلیل است که Horizon Forbidden West و Ghost of Tsushima و God of War Ragnarok با فاصلههای زمانی کوتاهی از یکدیگر در سال ۲۰۲۴ منتشر شدند.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
دوستان یه چیز بی ربط ولی پشم ریزون بگم بهتون ، تریلر جی تی ای ۶ ، دوماه پیش نیومده ۷ ماهه که اومده 😮 خودم وقتی فهمیدم پشمام ریخت
زود گذشت
قراره این تایم سریع ترم بگذره
هرچی جلوتر بریم تریلر و گمیپلی های بیشتری از بازی رونمایی میشه که ادمو سرگرم نگه می داره فقط تاخیر نخوره
پلی استیشن پنج هیچ دستاوردی نداشته
در صورتی که همین بازی ها رو پلی استیشن ۴ هم میتونستن با این کیفیت عرضه کنن
کلاهبرداری خالص بوده نسل نه در حال حاضر
اخرین بازیای نسل ۹ جیغ کنسولو در میاوردن
مثلا ps4 چجوری میخواست اسی ۲ و دیمنز سولز و ریترنالو اجرا کنه؟
PS4 رگناروک رو چطور اجرا میکرد؟
میگفتن با جیغو داد 😂
من رو ps4 بازی نکردم
ماکسیموم سه ماه پیش بود بحث هم نکن
مگه امروز صبح منتشر نشد ؟
من خودم جمعه باخبر شدم
چه انتظار مزخرفی داشت
ادعای ۱۲۰ داشتید خب ما(من) ۱۲۰ نمی خوام حداقل ۶۰ رو درست درمون بدید
گرافیک حداقل خوب با ۶۰ fps
الان اسپایدرمن ۲ من بخوام ۶۰ پلی بدم گرافیکش زیاد پایین نمیاد ولی تصاویر انگار تار میشن(رو تلوزیون نشون نمیده ولی بخوای روی مانیتور بازی کنی انگار dlss الترا پرفورمنس زدن روش)
از اون طرف مجبوری ۳۰ fps پلی بدی ولی با رزولوشن و گرافیک بالاتر
هر چند خودم دارم چشمام رو به ۳۰ عادت میدم که یه باره بازی های بزرگی مثل gta 6 با ۳۰ fps عرضه شدن اذیت نشم سر اونا
اتفاقا بنظرم اسپایدرمن بهینه سازی خوبی داشت هم ۶۰ فریم رو داشتی هم ریتریسینگ
منم نگفتم گرافیکش بده
گفتم رزولوشن خیلی پایین میاد
وقتی میری روی ۶۰ fps رزولوشن از ۴k میاد روی ۲k (1440p) که بازم رزولوشن تصویر بالاست
https://s8.uupload.ir/files/img_2580_3r8x.jpeg
https://s8.uupload.ir/files/img_2579_ad19.jpeg
اولی فیدلیتیه
دومی پرفورمنس
مانیتور من توکی نیست کلا ۱۰۸۰ میده
تصویر باز زیاد نشون نمیده ولی روی پرفورمنس محیط یک حالت تاری خاصی داره نمی دونم متوجه هستی یا نه مثل رد دد اگه بازی کرده باشی محیطش تاره ولی یکجا ثابت وایسی واضح تر میشه این رو مبارزه هم بدتره نمی دونم والا چرا اینقدر الکی گارد می گیرید بازی هیت ندادم که نظرم دارم میگم
روی مانیتور ۱۰۸۰ بزنی متوجه میشی که چی میگن
اونی که میگی مربوط به anti-aliasing بازیه
احتمالا رو حالت کوالیتی msaa هست رو حالت پرفورمنس taa
جالبه بدونی اثر انتی الیاسینگ (مخصوصا TAA) تو رزولوشن های پایین تر بیشتر مشخص میشه ولی تو رزولوشن های بالاتر اثرش کمتر میشه
دقیقا
خیلی خوشم میاد اطلاعات سخت افزاریت بالا هست
یکی از دلایلی که روی پی سی هیچ وقت از فناوری dlss استفاده نمی کردم همین بود چون روی ۱۰۸۰ بد می کرد تصویر رو ولی ۱۴۴۰ و فورکی خیلی خوب میشه
برای من اینجوریه
https://s8.uupload.ir/files/20240704_164030_5elr.jpg
https://s8.uupload.ir/files/20240704_155959_r4s.jpg
اولی فیدلیتی
دومی پرفورمنس
https://s8.uupload.ir/files/marvel_39_s_spider-man_2_20240704152332_ggz6.jpg
https://s8.uupload.ir/files/marvel_39_s_spider-man_2_20240704151727_iatf.jpg
این دو تا هم اسکرین هستن که یکی فیدلیتی یکی پرفورمنس
میبینی که فرقی نا چیزی دارن
در ضمن روی ۱۰۸۰ هم هست
۸k 120 فریم تازه نونم میخره
کجاست اینها آهای سونی و ماکروسافت چرا اینا نون نمیخرن
واکنش سیستم ۳۰۰ میلیونی که اینقدر بهت fps و پرفورمنس نمیده:
😂😂واقعا حق
سیستم ۳۰۰ تومنی هم این پرفومنسو نمیتونه بده
نه داش نسل بعد ما ۱۲ کا ۳۸۰ فریمم داریم
تازه به من گفتن آشغال ها رو هم میبره میریزه
دروغ گفتن بهت سید.فقط نون میخره.اونم بربری خشخاشی
کلاهبردار ها 🤬🗿
شنیده بودم میگفتن خلبانم میشه ولی دروغ گفتن سرم کلاه رفت:(
نون که میخره هیچ ، تازه سر صف هم به خاطر یکی و چندتایی دعوا میکنه
من شنیدم تازه ازدواج میتونیم کنیم
یه یار ابدیه برامون
داداش نون و کار که سهله
حتی تبدیل به راننده شخصی هم میشه و میتونه هرجایی که دلت خواست ببرتت حتی اروپا
رکب خوردیم معمار
معمار ارشد پلی استیشن پنج دلش فوش میخواد🗿
شما old gamer ایی یا oled gamer؟
به شخصه ۳۰ فریم رو به همراه جزئیات بالای گرافیکی ترجیح میدم به فریم بالا 🤔 نظرم اینه مشکل کم بودن فریم بازی ها روی کنسول ها کم کاری استودیو هاست چون میبینیم بعد از گذشت مدت کوتاهی بهینه سازی و آپدیت هایی منتشر میکنن که نرخ ثابت ۶۰ رو ارائه میده و سوال اینه پس اگر مقدوره چرا از روز اول نمیزارن رو بازی ها؟!!
فکر نکنم انحصاری ای از سونی داشته باشیم که واسه PS5 به صورت نیتیو اومده باشه ولی حالت ۶۰ فریم نداشته باشه 👌
عقل و منطقو!!! ۳۰ فریم مال دوره ایه که کیفیتا ۷۲۰ یا نهایت ۱۰۸۰ بود. وقتی تکنولوژی پیشرفت کرده رزولوشن و گرافیک رفته بالا باید فریم هم بره بالا و به استاندارد یعنی ۶۰ فریم که روون هست برسه. شبیه اینه طرف یه کارت گرافیک rtx4070 بزنه با سی پی یو i3 نسل ۵ یا ۶
چه حرف مسخره ای جناب سرنی زدن علنن دارن تو روی مردم دروغ میگن
اگه شما همچین انتظاری نداشتی چرا رو جعبه کنسول زدی ۱۲۰ فریم ؟ اونم چی ۴کی
یا کنسول شما این قابلیت رو داشته که زدین یا یه چی همینحوری نوشتید که الان بیایید بگید واوو شگفتا
به نظرم این حرفایی که ایشون زدن صرفا تعریف کردن و اماده سازی کردن مردم برای گیم های اینده با نرخ ۳۰ فریم هست
اگه رو جعبش میزد ۳۰ فریم بنظرت یه تفاوتی بین جعبه ps5 و جعبه کنسول رقیبش ایجاد نمیشد؟
غلط میکنه قول ۶۰فریم داده بودن
دوره ۳۰ فریم تموم شده برادر من
مردم گرافیک رو پایین میارن تا FPS بیشتری بگیرن
الان برو وارزون و گیم شوتر ببین با ۳۰ میتونی پلی بدی؟
یارو بخاطر اینکه فریم به ۶۰ یا ۱۲۰ برسه گرافیک رو تا خرخره میاره پایین که بتونه روون تر پلی بده بعد تو الان اومدی میگی فریم رو قربانی کنیم که گرافیک بره بالاتر؟
منطقیه
مارک سرنی عزیز ♡