نینتندو از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌های خود استفاده نمی‌کند
نینتندو از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌های خود استفاده نمی‌کند
نینتندو از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌های خود استفاده نمی‌کند
نینتندو از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌های خود استفاده نمی‌کند
نینتندو از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌های خود استفاده نمی‌کند
نینتندو از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌های خود استفاده نمی‌کند

نینتندو از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌های خود استفاده نمی‌کند

محسن رضوی فر
۱۰:۰۹ ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
نینتندو از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌های خود استفاده نمی‌کند

شرکت نینتندو تایید کرده است که هیچ‌گونه برنامه‌ای برای استفاده از هوش مصنوعی در توسعه بازی‌های آینده خود ندارد.

در حالی که بسیاری از شرکت‌های بازی‌سازی استفاده از هوش مصنوعی را کاملاً ضروری می‌دانند، اما نینتندو باور متفاوتی دارد. این شرکت ژاپنی اعلام کرده است که قصد ندارد برای توسعه بازی‌های خود از این تکنولوژی استفاده کند.

این نشان می‌دهد که عناوین فرست پارتی آینده نینتندو شامل استفاده از هوش مصنوعی نخواهند بود. نینتندو طی یک جلسه پرسش و پاسخ با سرمایه‌گذاران این موضوع را اعلام کرد و طی آن چشم‌انداز خود را در مورد آینده گیمینگ این شرکت بیان نمود.

هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در بین استودیوهای بازی‌سازی محبوب شده است. با این حال، نینتندو به جای دنبال کردن این ترند، حفظ فلسفه طراحی بازی منحصر به فرد خود را در اولویت قرار می‌دهد. شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa)، رئیس نینتندو، در حین صحبت با سرمایه‌گذاران در جلسه پرسش و پاسخ گفت که هوش مصنوعی یک فناوری چشمگیر است، اما استفاده از آن همه چیز نیست.

وی در این باره اظهار داشت:

ما امیدواریم به ارائه ارزشی ادامه دهیم که برای ما منحصر به فرد است و تنها از طریق فناوری هوش مصنوعی قابل دستیابی نیست.

نینتندو خود را با ارائه تجربیات منحصر به فرد و سرگرم کننده در حوزه بازی نشان داده است. این شرکت در حالی که آغوش خود را برای پیشرفت‌های فناوری باز می‌کند، اما در عین حال مراقب است که یکپارچگی مالکیت معنوی خود را به خطر نیندازد. ناشران به طور فزاینده‌ای از هوش مصنوعی برای کاهش هزینه‌ها و سرعت بخشیدن به روند توسعه بازی‌ها استفاده می‌کنند. شرکت‌هایی مانند EA و مایکروسافت از قابلیت هوش مصنوعی برای ساده‌سازی فرآیندهای مختلف توسعه بازی هیجان‌زده هستند.

توسعه‌دهندگان و ناشران در حال بررسی استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود محیط‌های بازی، واقعی‌تر کردن NPC‌ها و ساده‌سازی فرآیند توسعه هستند. علاوه بر این، انویدیا (Nvidia) در نظر دارد ویژگی‌هایی مانند اشیا و بافت‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی را در DLSS 4 معرفی کند. به طور کلی هدف استفاده از هوش مصنوعی این است که با کاهش اتکا به نیروی انسانی، توسعه سریع‌تر و ارزان‌تر انجام شود. با این حال، نگرانی اصلی از دست رفتن شغل برخی از توسعه‌دهندگان است.

با در نظر گرفتن اخراج‌های گسترده در صنعت بازی، هوش مصنوعی می‌تواند از دست رفتن جایگاه شغلی توسعه‌دهندگان را بیشتر کند. همچنین نگرانی‌های عمده‌ای در مورد چگونگی تأثیر آن بر حقوق مالکیت معنوی وجود دارد که برای توسعه‌دهندگان و ناشران بسیار مهم است. از سوی دیگر، یک نظرسنجی نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از توسعه‌دهندگان از هوش مصنوعی برای ایجاد منابع و دارایی‌های درون بازی استفاده می‌کنند.

مصطفیThe World Enderموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)جان قماربازKermitFabulous Slayerاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)Nostalgic Playerهادی صفائیNimaA.Off𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥brother of deathDoctorvitto corleoneMOONLORDRTNهیربدꕥ𝔸𝕓𝕠𝕝𝕗𝕒𝕫𝕝Ali.Bmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نینتندو از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌های خود استفاده نمی‌کند
نینتندو از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌های خود استفاده نمی‌کند
نینتندو از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌های خود استفاده نمی‌کند
نینتندو از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌های خود استفاده نمی‌کند
نینتندو از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌های خود استفاده نمی‌کند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بنازم سرور
    سر همینه تو اوج اخراجا دارن استخدام میکنن

    آریامصطفیAnnyThe World Enderموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)Shark Gamerکفتر گیمینگOda nobunagaNIGHTGAMING80Fabulous Slayermore
  • snowgirl گفت:

    البته بستگی داره که سر چی به هوش مصنوعی میخوای تکیه کنی
    صد در صد جای طراحی و داستان نویسی ادم های واقعی رو نمیگیره مخصوصا اون هایی که دقت و ریز بینی خاصی تو کارشون دارن

    آریامصطفیAnnyThe World Enderموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)کفتر گیمینگجان قماربازOda nobunagaParsaFabulous Slayermore
  • افراد به اون خوبی و خفنی داره که هر کدومشون یه پا جواهرن
    هوش مصنوعی میخواد چیکار 🙂

    آریامصطفیAnnyبهنامموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)Shark Gamerکفتر گیمینگOda nobunagaFabulous SlayerNIGHTGAMING80more
  • Emmat گفت:

    آخه یوبی سافت ، EA و اکتیویوژن چیز جدید و اورجینالی می‌سازند که توقع زیادی داریم ، نه این شرکت ها هر سال ساخته های قدیمی رو بازیافت میکنند و دوباره تحویل می‌دهند اگر چیز جدیدی بسازند معجزه هست ، با استفاده از هوش مصنوعی هم جلوگیری میکنند از تیم های جوان و بی تجربه که تجربه به دست بیاورند و وابستگی خودشون رو به نیروی خارجی افزایش میدن !

    NimaآریاAnnyموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)snowgirlOda nobunagaیه گیمر سادهParsaA.Off
  • 🔶 زمانی که شرکت ها دارن تعدیل نیرو میکنن و میرن سمت هوش مصنوعی تو نینتندو باش 🔥

    🔸واقعا که مثل بازیات دوست داشتنی هستی ❤️

    🔸خوشم میاد راه خودشو میره اصلا به این کار نداره که بقیه چیکار دارن میکنن یا دنیا به کدوم سمت داره میره یک فرمول و یک استراتژی موفق داره براساس همون تصمیم میگیره و میره جلو

    POPEYEآریامصطفیبدون‍ تعصبAnnyبهنامموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)کفتر گیمینگجان قماربازOda nobunagamore
    • Parsa گفت:

      الان سوالی که بنده دارم اینه که دقیقا میخواستم هوش مصنوعی رو در چه زمینه استفاده کنند مثلا ساخت مرحله یا داستان یا طراحی شخصیت ها. دقیقا در چه رشته ای

      آریا
      • 🔶(Parsa): ببین دوست عزیز همه چی بستگی به خود شرکت ها داره که دقیقا تو کدوم بخش ازش استفاده کنند هوش مصنوعی الان تو همه چی ورود کرده و تو هر بخشی میشه ازش استفاده کرد برنامه نویسی، داستان نویسی، طراحی چه مراحل چه شخصیت ها

        🔸مثلا یه سری شرکت ها میان به عنوان یک نیروی پشتیبان و کمک کننده ازش استفاده میکنن مثلا هسته اصلی رو خودشون طراحی میکنن برای جزییات و چیزای وقت گیرش از هوش مصنوعی کمک میگیرن که سریع آماده کنه اما خیلی از شرکت ها میان برای اینکه کمتر هزینه کنن و حقوق نیروی کار بدن به طور کلی میان مثلا میگم بخش طراحی مراحل بازی رو به جای اینکه از چندتا کارمند استفاده کنن و کلی حقوق بهشون بدن میان با هوش مصنوعی میسازن و اون کارمنداشونو برای صرفه جویی در هزینه ها اخراج میکنن

        Parsa
        • Parsa گفت:

          بنده با روش اول هیچ مشکلی ندارم ولی روش دوم بشدت بده( شاید هوش مصنوعی عملکرد میلیون ها برابر بهتر از انسان ها در بحث حساب هایی مانند معادلات پیچیده دارد ولی در بحث خلاقیت به هیچ وجه قابل قیاس با یک انسان نیستند)

          امیر پورحسینی
  • Ali.B گفت:

    به نظرم هوش مصنوعی به درد شرکت هایی میخوره که محتوایی در حد و اندازه سخت افزار های رده بالا با کیفیتی هرچه نزدیکتر به واقعیت میخان تولید کنن نه شرکتی که بازی هاش در سال ۲۰۲۴ مثل بازی های موبایلن 😑 Luigi’s Mansion 2 HD با متای ۷۸ ثابت کرد دیگه دوره نمره های بالای کیلویی به آی پی های این شرکت تموم شده😉

    Toxic lifeآریامصطفیfbjgAnnyموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)کفتر گیمینگOda nobunagaMalekPlaystationmore
    • A.Off گفت:

      همین پارسال عزیزم زلدا totk نمره ۹۶ گرفت. ماریو واندر ۹۲
      امسال هم ریمیکه ماریو پیپر یک ماه پیش اومد نمره ۸۹ گرفت!
      هر شرکتی بازی های خوب، بد و متوسط داره. همون سالی که زلدا برث و ماریو اودیسی با نمره ۹۷ اومدن بازی مثل زنوبلیت نمره ۷۷ گرفت.
      توهم شما هیتر ها هم هیچ وقت تموم نمیشه! 🙄

      Toxic lifeآریامصطفیبدون‍ تعصبAnnyبهنامموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)Ali.Bکفتر گیمینگMalekmore
      • اخه نمیفهمم چرا باید یکی نینتندو رو هیت کنه . بنده خدا سرش تو کار خودشه به هیشکی هم کاری نداره

        Toxic lifeمصطفیبدون‍ تعصبAnnyموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)MalekA.Offامیر پورحسینیAli.B
        • Malek گفت:

          از نظر کسایی که نینتندو رو هیت می دن بازی ها با گرافیک غیر واقعی گرایانه یا به اصلاح گرافیک انیمیشنی و کارتونی = بازی موبایلی = گیم آشغال و بازی ها رو با گرافیک قضاوت می کنند . هیچکدومشون مطمئنم یکبار هم این عناوین رو تجربه نکردند و صرفا بخاطر گرافیکشون هیت می دن

          امیر پورحسینیNimamohammadhasanمصطفیProfessor genkiبدون‍ تعصبOda nobunagaA.Off
        • A.Off گفت:

          اخراجی های گسترده ای مثل باقی شرکت ها نداشته . از کنسولش به بهترین شکل پشتیبانی کرده، توی رسانه ها دنبال حاشیه نبوده، به سازنده هاش فرصت و وقت میده تا بازی رو هر زمان که آماده بود عرضه کنن، در مواردی حقوق کارمند های خلاقشو افزایش داده و الان داره به هنر و خلاقیت انسانی ارزش میده و در واقعه به بازیساز هاش ارزش داده.
          آخر نینتندو همیشه هیت میشه 🤷

          امیر پورحسینیمصطفیMalekبدون‍ تعصبOda nobunagaAnny
      • Mr abd گفت:

        (A.off)
        در این شکی نیست که نینتندو راه خودشو میره و از آیپی هایی مثل زلدا و ماریو خوب گیم هایی میسازه،و خلاقیت به خرج میده!
        ولی ما چیزی داریم به نام پیشرفت!
        بالاخره حالا شما میگی ما گیم های گرافیکی نمیخوایم،ولی به مرور زمان نباید شرکت ی تکونی بده و همراه با خلاقیت رو باقی فاکتور ها هم کار کنه!؟
        اون دوستمون که بهش ریپ زدین،زیاد حرف بدی نزده!
        فکر کنم منظورش این بوده که نینتندو باید پیشرفته تر از الانش باشه!
        که باز هم حرف زیاد بدی نزده!
        (لطفا فکر نکن دارم هیت میکنم🙏)

        Mr abdToxic lifeNimaA.OffAli.BThunder boy
        • A.Off گفت:

          مایکروسافت فن از مایکروسافت فن دفاع میکنه.
          بله اینکه دوستمون بگین بازی های نینتندو نمره کیلوی میگرن اصلا حرف بدی حساب نمیشه!! اصلا!
          منظورشون دقیقا هیچی نبود و صرفا هیت بود که شما دارید گسترش میدید.
          این بحث دیگه خیلی کلیشه ای شده ما چیزی داریم به اسم گرافیک هنری، بازی های نینتندو هم از گرافیک های هنری بسیار زیبایی برخوردارن و این گرافیک ها خیلی خاص و موندگار ترن مگه قرار نیست از زیبای بازی لذت ببریم؟ اکثر بازی های نینتندو زیبان و نینتندو جای اینکه بخواد یه فیلم سینمایی بسازه همیشه درگیر ارائه یک گیم پلی خلاقانه بوده و این چیزیه که باعث شده فروش و نمرات بازی های نینتندو بالاتر باشه و ۴۰ سال تونست توی این صنعت باقی بمونه و هنوز الهام بخش همه باشه.
          نینتندو به باقی فاکتور ها مثل مثل همین گرافیک و طراحی هنری کاملا یک دست و زیبا ، موسیقی موندگار و جذاب، یک داستان زیبا و باقی المان ها اهمیت میده. معنی گرافیک صرفا واقعگرایانه بودن نیست!
          می دونی پیشرفت یعنی چی؟ نینتندو دقیقا مثال واقعی پیشرفته! یاد آوری کنم پیشرفت توی گرافیک خلاصه نشده. اگه نینتندو پیشترفت نمی کرد ای پی هاش هیچ وقت اینقدر موندگار نمی شدن. شما صرفاً لازم به خلاقیت، تغییراتی و پیشرفتی که نینتندو روی بازی های زلدا پیدا کرده نگاه بندازید که بفهمید پیشترفت واقعی یعنی چی . این حرفتون صرفا جهت اینکه شما کوچک ترین شناختی نسبت به هیچ بازی نینتندوعی ندارد. حالا ما داریم زلدا و ماریو رو مثال میزنم، نینتندو چندین ای پی دیگه مثل کربی و متروید و انیمال کراسیگ و سوپر اسمش و… داره که همیشه با یک روند صعودی در حال پیشترفت و ایجاد خلاقیت بودن.

          فکرن نکن دارم هیت میکنم… چشم من کاملا قبولت دارم

          امیر پورحسینیNimaMalek
        • والا پیشرفت فنی که نینتندو داخل تیرز اف د کینگدام داشته بقیه بازیای نسل نهم باید تلاش کنن بهش برسن ، از نظر فیزیک و جزئیات و طراحی جهان یک پارچه هیچ بازی در حد و اندازه تیرز اف د کینگدام فعلا نداریم
          از نظر گرافیکی همه بازیا باید پیشرفت داشته باشن ولی نینتندو توی گرافیک نه تنها بد نیست بلکه خیلیم زیباست از نظر هنری و از نظر فنی هم در حد سخت افزار خودش گرافیک به شدت خوبی ارائه میده ، نمی‌دونم این چه حرف مسخره ای هستش که گیمای نینتندو گرافیک ندارن ، الان گرافیک ماریو اودیسی ، ماریو واندر ، لوییجیز منشن ۳ ، بایونتا ۲ ، لینکز اوکنینگ ریمیک و متروید پرایم ریمستر چه ایرادی داره دقیقا ؟

          امیر پورحسینیToxic lifeNimaOda nobunagaMalekA.Off
        • کاملا درسته و به شخصه از نسل بعدی نینتندو توقع به شدت بالایی تو این حوزه دارم،و این «دوستی»که میگین یه ترول بی خاصیته که به شخصه هیچ فرقی بین هالک ایرانی و اون نمیبینم.

    • A.Off گفت:

      اتفاقا نمره ۷۸ لوئیجی منشن ۲ نشون میده به نینتندو نمره کیلویی نمیدن و همیشه نمره ها به حق بوده و وقتی بازی جای انتقاد داره مثل همین لوئیجی منشن نمره از بازی کم میکنن.
      نمره ۷۸ لوئیجی منشن ۲ خیلی طبیعیه چون بازی جای انتقاد زیاد داره و وقتی بازی بسیار بهتری مثل لوئیجی منشن ۳ با پیشترفت خیلی زیاد نسبت به لوئیجی منشن ۲ روی سوییچ موجوده معلومه از لوئیجی منشن ۲ ریمستر نمره کم میشه!

      نمی دونم نینتندو باهات چی کار کرده که هر دفعه می خوای یه هیتی به نینتندو بدی و بری حتا اگه خبر مثبت باشه!

      Toxic lifeMalekبدون‍ تعصبAnnyموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)Professor genkiامیر پورحسینیAli.BPlaystationیه گیمر ساده
    • هیچ نمره کیلویی ب نینتندو نمیده کسی😂 این ی تصور مسخرس ک خیلیا تو ذهنشون شکل گرفته. دلیلشم دوتاس، یکی اینه ک بازیای این شرکتو تجربه نمیکنید، دوم اینکه فقط بازیای با متای بالای نینتندو رو در نظر میگیرید درصورتی ک بازیای ضعیفتر و با متای کمتر هم داره این شرکت.
      همین امسال ریمیک Paper Mario: The Thousand-Year Door متای ۸۸ فک کنم گرفت(البته از نظرم هم نسخه اصلی و هم ریمیک آندرریتدن و حقشون بیشتر از این چیزاس) و عالی شده. از اون طرف Princess Peach: Showtime! متای ۷۴ گرفته.
      بازیای با کیفیتشون نمرات بالا و ضعیفتره نمرات پایینتر میگیرن. این تصور مسخره نمره کیلویی رو بیرون کنید از سرتون🙌

      Toxic lifeNimaMalekبدون‍ تعصبAnnyبهنامMr abdموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)Professor genkiامیر پورحسینیmore
    • یه بار دلم میخواد یکیتون بیاد با دلیل و منطق به من ثابت کنه که چرا فکر میکنید بازیای نینتندو کیلویی نمره بالا میگیرن ، اگر کسی دیگه هم هست که این ادعا رو داره مشتاقم بشنوم

      Malekبدون‍ تعصبA.OffAli.B
    • خیلی جالبه که متای یه بازی که صرفا پورت hd یه بازی قدیمی هست رو به حساب ضعف نینتندو میزاری،نکته دیگه اینکه همین سازنده بازی موبایلی پارسال یع عنوان مننشر کرد که متاش از تمام عناوین فرست پارتی نسل ۹جعبه بیشتر بود.

      Professor genki
  • نیازی نیس اصا

    عوامل نینتندو خلاق و ماهرن تو کارشون، نیازی ب استفاده از این چیزا ندارن.

    پ.ن: ریمیک Paper Mario: The Thousand-Year Door رو بالاخره دارم تجربه میکنم و الان بیشتر از قبول مطمئن شدم ک نینتندو استاد ریمیک ساختنه. در عین وفاداری، موارد جدید زیادی رو ب بازی اضافه کردن و معدود مشکلات نسخه اوریجینالو هم حل کردن و در کل از نسخه اوریجینال بهتره بنظرم.

    Toxic lifeمصطفیMalekبدون‍ تعصبAnnyبهنامموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)کفتر گیمینگOda nobunagaFabulous Slayermore
  • شرکت خلاق و باکیفیتی مثل نینتندو هیچ وقت دست ب همچین کارهای چیپ و بی ارزشی نمیزنه

    MalekAnnyOda nobunagaFabulous Slayerاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)امیر پورحسینیA.OffJoel Morganیه گیمر سادهگیمری عادی
  • sonicer گفت:

    درسته نینتندو با خلاقیتی که داره، فعلا نیازی به استفاده از هوش مصنوعی نداره؛ اما سالهای بعد و با پیشرفت هوش مصنوعی و پیچیده‌تر شدن ساخت بازی مجبور به استفاده از این قابلیت هم خواهد شد.
    البته مقاومت و یکدنده بودن ژاپنی ها نسبت به کار خودشون رو دوست دارم.

    Anny
    • A.Off گفت:

      جلسه چند روز پیش نینتندو این موضوع رو مطرح کرد که ساخت بازی ها در آینده خیلی سخت تر میشه و نینتندو تصمیم داره شرکت نینتندو رو با افراد جوان و تازه که روحیه نینتندوعی و افکار شبیه نینتندو رو دارن استخدام و با استفاده از افراد با تجربه و نابغه مثل میاماتو، ایجی آنوما، تاکاشی تزوکا و… غیره افرادی رو آموزش بده که نسل آینده نینتندو با همین افکار بازی سازی پیش بره و مشخص شد نینتندو تا الان توی این کار موفق بوده

      Toxic lifeThunder boyAnnyبهنامOda nobunagaPlaystationیه گیمر سادهامیر پورحسینی
    • A.Off گفت:

      یعنی نینتندو دنبال گسترش و بزرگ کردن شرکتشه اما با استفاده از افراد تازه و آموزش دیده توسط خود افراد بزرگ نینتندو.

      بهنامامیر پورحسینیOda nobunagaPlaystationیه گیمر ساده
  • King گفت:

    به ترکیب برنده هیچ وقت دست نزن

    NimaMalekAnnyبهنامOda nobunagaPlaystationیه گیمر سادهاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)امیر پورحسینیA.Off
  • اگه صنعت بازی رو به یک کشور تشبیه کنیم ، نینتندو جزیره ای در اون کشوره 👌

    Anny∞Oda nobunagaNIGHTGAMING80گیمری عادی
  • A.Off گفت:

    این درسته
    هنر و خلاقیت انسان هیچ وقت نمی تونه جایگزین هوش مصنوعی بشه.

    NimaAnnyبهنامامیر پورحسینیProfessor genkiOda nobunagaFabulous SlayerNIGHTGAMING80یه گیمر ساده
  • NIGHTGAMING80 گفت:

    بی حاشیه ترین شرکت در صنعت گیم با خاطره ساز ترین گیم ها همه دارن تعدیل میکنن نینتندو داره استخدام میکنه واقعا خداس این شرکت

    NimaProfessor genkiA.Off
  • به همین خاطره که به وضوح میشه عشق فوق العاده ای که در ساختشون به کار رفته رو ، داخلشون حس کرد❤️

    AnnyA.Offامیر پورحسینی
  • Tom_Gates گفت:

    نینتندو فکر می کنم هوش مصنوعی بتونه لیکر ها رو بگیره🤫😉

نینتندو از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌های خود استفاده نمی‌کند