تهیهکننده سری Metal Gear Solid تمایل شدیدی برای همکاری مجدد با هیدئو کوجیما دارد
![metal gear solid delta 5 تهیهکننده سری Metal Gear Solid تمایل شدیدی برای همکاری مجدد با هیدئو کوجیما دارد - گیمفا](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2024/06/metal-gear-solid-delta-5.jpg)
در جدیدترین قسمت Metal Gear – Production Hotline اطلاعات جدیدی از بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater منتشر شد. تیم سازنده، همچنین به سوالات طرفداران پیرامون همکاری دوباره با توسعهدهندگان سابق سری Metal Gear Solid پاسخ دادند.
نوریاکی اوکامورا (Noriaki Okamura)، تهیهکننده بازی، در پاسخ گفت:
حق این را ندارم که از جانب دیگر افراد خارج از استودیو، پاسخ این سوال را بدهم یا حدس بزنم که آنها نسبت به این موضوع چه احساسی خواهند داشت. اما شخصاً، از همکاری دوباره با آقای کوجیما و بقیه اعضای تیم سابق هیجانزده خواهم شد. این موضوع همانند تحقق یک رویا خواهد بود.
واقعیت فعلی ما این است که هر کسی، مشغول پروژهها و مسئولیتهای جدیدی شده است. بهنظر من نباید توقع داشته باشیم همگی دوباره با هم همکاری کنیم. این درست نیست که چنین خواستههایی از کسی داشته باشیم.
بنابراین تنها قصد داریم با هر محصولی که تولید میکنیم، کار شایستهای انجام داده باشیم.
اوکامورا تایید کرد که نام هیدئو کوجیما و اعضای تیم سابق، در صفحه Credits بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بدون تغییر باقی خواهند ماند؛ همانند اتفاقی که در بازی Metal Gear Solid Master Collection Vol. 1 شاهدش بودیم.
البته، مشخص نیست که موضع اوکامورا، منعکسکننده اتفاقی است که بین Konami و هیدئو کوجیما در سال ۲۰۱۵ رخ داد یا خیر. کوجیما پس از آن، استودیوی Kojima Productions را تاسیس کرد و به ساخت بازی Death Stranding مشغول شد و اکنون روی توسعه دنباله آن، Death Stranding 2: On The Beach و همچنین دو بازی OD (برای ایکس باکس) و Physint (برای پلی استیشن) کار میکند.
![Bahador Bahador](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/96412/61a092b154e57-bpthumb.jpg)
![راستین کوله راستین کوله](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/184110/1712350078-bpthumb.jpg)
![Kratos Kratos](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/159376/1687118840-bpthumb.jpg)
![DARKSIREN DARKSIREN](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/5441/1393738332-bpthumb.jpg)
![Fido Fido](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/7986/1710154613-bpthumb.jpg)
![جان قمارباز جان قمارباز](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/183234/1687792908-bpthumb.jpg)
![𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥 𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/184075/1699895418-bpthumb.jpg)
![بهنام بهنام](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/187932/1705432012-bpthumb.jpg)
![Silent Killer Silent Killer](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/184900/1719386334-bpthumb.jpg)
![_Alex_ _Alex_](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/187798/1704785204-bpthumb.jpg)
![𝚖𝚛.𝚜𝚊𝚖𝟶𝟹𝟻 𝚖𝚛.𝚜𝚊𝚖𝟶𝟹𝟻](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/157851/1715516423-bpthumb.png)
![Brainiac Brainiac](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/171387/1719757458-bpthumb.jpg)
![snowgirl snowgirl](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/166443/1718996931-bpthumb.jpg)
![بدون تعصب بدون تعصب](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/188936/1719044664-bpthumb.jpg)
![KILLER OF GODS KILLER OF GODS](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/184001/1712246453-bpthumb.jpg)
![lul-book lul-book](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/180421/1682271222-bpthumb.jpg)
![هادی صفائی هادی صفائی](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/3289/1709385550-bpthumb.jpg)
![WalleR MaN WalleR MaN](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/177984/1719267267-bpthumb.jpg)
![Joel Morgan Joel Morgan](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/184720/1719564496-bpthumb.jpg)
![Fatemeh A Fatemeh A](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/186084/1719165839-bpthumb.jpg)
پر بحثترینها
- شایعه: Xbox خود را برای خرید یک ناشر دیگر آماده میکند
- بازی Stellar Blade بیش از یک میلیون نسخه فروخته است
- افزایش قابل توجه محبوبیت کنترلرها در بین کاربران PC؛ ۶۰% از بازیکنان کنترلر Xbox را ترجیح میدهند
- انیماتور God of War Ragnarok گرافیک و انیمیشنهای Fable را تحسین میکند
- ۱۰ نکته که باید در مورد ریمیک Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بدانید
- یک سال خاص؛ بیش از ۱۰۰ بازی برای انتشار در سال ۲۰۲۵ تایید شدهاند
- حجم بازی Astro Bot مشخص شد
- نامهای عاشقانه به Bloodborne
- ۱۵ بازی پلی استیشن ۳ که خواهان ریمیک شدن آنها در نسل جدید هستیم
- برآوردها از فروش اندک بازیهای AAA مانند Resident Evil 4 روی آیفون و آیپد خبر میدهند
نظرات
احساس میکنم حتی کونامیم از خداشه ولی کوجیما سر داستانایی که همه مدیونیم دلخوره و لج کرده
حقیقتا این خبر میتونست روزمو بسازه، درصورتی ک طرف حساب قضیه کوجیما نبود😂 چون حتی کونامی بره التماسشم کنه عمرا دوباره همکاری کنه😂
اگر طرفدار ها بخوان و خواهش کنن ، میشه
کوجیما بخاطر پول پرستی ها و کارایی ک کونامی کرد ب هیچ عنوان برنمیگرده، آدمی نیس ک ب این راحتیا یچیزو قبول کنه
تنها در صورتی رو ی نسخه جدید کار میکنه ک آیپی دیگه دست کونامی نباشه
بدبختی نمیفروشه.اگر سونی آیپی رو بخره همه چی حله
آخرم همه چی به سونی میرسه😂
خود کوجیما هم چندان بی مشکل نبود
۳۰۰میلیون دلار برای یک موتور سوزوند ک اخرشم اون موتوره بدرد نخورد
دیگه کونامی هم چندان تقصیر دار نبود
کدوم موتور
فاکس انجینو میگی؟😐
اره
لعنتی فاکس انجین یکی از بهترین و بهینه ترین موتور های نسل پیش بود 😐
متالگیر سالید فنتوم پین رو روی ۲ تا نسل به اون خفنی بهینه کردن
گرافیک بازیاش رو فضا بود 😐
نسخه نسل هفت mgsv بهینه نبود زیاد ولی همینکه اصلا اجرا میشد خودش عجیب بود و اینکه واقعا بازیایی که با فاکس انجین ساخته بودن واقعا بهینه سازی شون عالی بود خودم انتظار نداشتم mgsv اصلا رو لپ تاپم اجرا بشه با گرافیک مدیوم.حیف که این انجینو نه استفاده میکنن نه عمومیش می کنن بقیه استفاده کنن
مشکل انجیل اینه نمیشه ازش استفاده کرد
کار کردن باهاش خیلی سخت
طراحیش خیلی بده
خود سازنده هاشم نمیتونن درست باهاش کار کنن
فاکس انجین انقدر طراحیش بد بود که خود سازنده هاش نمی تونستن درست باهاش بازی بسازن از بس نامفهوم بود
وگرنه می خواستن مثل انریلش کنن
mrsaam@
من اولین بار روی ps3 بازی کردمش
گرافیکی ترین بازی ps3 بود و بجز تو صحنه های خیلی شلوغ افت فریم خاصی نداشت
سازنده هاش باهاش ۱ متالگیر اوپن ورلد با اون گیم پلی درست کردن و رو ps3 و ps4 که زمین تا اسمون با هم تو طراحی متفاوتن پورتش کردن که پورتای خیلی خوبی بودن + رو pc عالی اجرا میشد
یه دموی pt ساختن
تا وقتی کوجیما رفت و کل کونامی مثل خر تو گل گیر کرد و دیگه بازی نساخت
کدوم موتور؟
فاکس انجین
فاکس انجین بدرد نخورد؟؟؟؟😐😐😐😐 عزیز فنتوم پین رو بازی کن تا ببینی بدرد خورد با ن
فک کنم منظور حرفش این بود که الان بدرد نخوره چون نه بازیسازا میتونن ازش استفاده کنن نه خود کونامی استفاده میکنه نشسته یه جا به هیچ دردی نمیخوره عملا.وگرنه همه میدونن اون موتور دیگه نظیرش نمیاد
مشکل انجیل اینه نمیشه ازش استفاده کرد
کار کردن باهاش خیلی سخت
طراحیش خیلی بده
خود سازنده هاشم نمیتونن درست باهاش کار کنن
فاکس انجین انقدر طراحیش بد بود که خود سازنده هاش نمی تونستن درست باهاش بازی بسازن از بس نامفهوم بود
وگرنه می خواستن مثل انریلش کنن
به هزار و یه دلیل امکان نداره دوست عزیز
به نظر من سونی اگر زورش میرسید این آی پی رو از کونامی گدا گشنه که سالها گذاشته خاک میخوره میخرید بعدش با همکاری استودیو کوجیما پروداکشن توسعه اش میدادن
Ps از وقتی به وجود اومده من ندیدم حق ip بگیره یا ip مولتی پلتفرم استودیویی که خریده رو به صورت انحصاری ادامه بده
این آیپی فرق میکنه😁جان هرکی دوست داره بخرتش😥😥
فعلا کوجیما داره یه ip جدید مثل متال میسازه
بیشتر از همه کسل وانیا مهمه که هیچ بازیی مثلش نیست
امروز تا گفتم کاشکی کوجیما ادامه این بازی رو میساخت ، این خبر اومد😐
ایلومیناتی باشم؟😂😎
کوجیما: هه نخوندم😏
درضمن کوجیما قرار خودش تو سبک اکشن مخفی کاری با سونی یه بازی جدید بسازه، اون دوره کونامی میباس قدر کوجیما رو بدونه نه الان
کونامی با از دست دادن کوجیما ، خودشو نابود کرد
والا از کونامی فقط یه اسم مونده, pes که به فنا رفت ، سری متال گیر هم بارفتن کوجیما به چوخ رفت! دیگه نگم برات از سایلنت هیل 😶
حیف این همه آیپی خوب که داره خاک میخوره تو کونامی ، کاش حداقل آیپی هاشو میفروخت، تصور کنید سری Metal Gear و Castlevania سونی از کونامی میخرید خیلی خوب میشد ، واقعا حیف این آیپی ها نیس!
یادم رفت اضافه کنم اگه اشتب نکنم، اریک ویلیامز کارگردان گاد اف وار رگناروک گفته بود خیلی دوس داره یه بازی از سری Castlevania بسازه!
به نظرم این وسط آی پی ای که داره بد میسوزه کستلونیاست با اون دنیای خفنش….. به چند دلیل، ما می دونیم که حداقل کونامی ریمیک، سایلنت هیل و اسنیک ایتر رو ساخته، اما هیچ خبری از کستلونیا نیست…. یا باز هم اشاره میکنم با وجود احترامی که برای متال گیر و سایلنت هیل(مخصوصا سایلنت هیل) قائلم ولی دنیا سازی کستلونیا و داستانش خیلی خفن تره، از طرفی هم اون دو تا فرنچایز محبوب طرفدارانشون خاص و منحصر به فردن ولی کستلونیا بازیِ عامه پسند تر و می تونست موفق تری باشه….
کونامی اولین اشتباهش تمرکز بیش از حد رو کوجیما بود که باعث شد کسلوینیا و امثالش از دور خارج بشن دومین اشتباهش این بوده که با اینکه فقط یه متالگیر و کوجیما براش مونده بود اونم از دست داد بعدش pesم خرابش کرد الانم با ریمیک سایلنت هیل و mgs 3 داره اشتباه بعدیشو میکنه باید الان کسلوینیا بسازه اگه موفق شد که هیچی اگرم نشد بیشتر بسازه که موفق بشه اونوقت بره سراغ ریمیک کپکامم یهو نیومد re2 رو ریمیک کنه قبلش ۷و داد مانستر هانترز داد یه سری بازی موفق داد بعد به ریمیک دو موفق شد تازه بعدا ز اون dmc5 اومد کونامی صرفا میخواد دوتا ریمیک بسازه نه برنامه برا قبلش داشت نه برا بعدش چیزی معرفی کرده برفرض ریمیک متالگیر موفقم بشه که احتمالش زیاده تهش صرفا یه ریمیکه که حتی زیادم گویا مکانیزم جدید رو نکرده بعدش دقیقا چه آسی برا رو کردن دارن درکل بنظرم تا کونامی کسلوینیای مترویدوینیارو ریوایو نکنه قراره دست و پا بزنه یعنی بلایی که کونامی سر کسلوینیا اورد غیرقابل بخششه مثلا مهمترین آی پیشون بود قبل از گل کردن mgs هنوزم بازیی رو دست دست سمفونی آف نایت نیومده اوج کونامی اوج کسلوینیا بود تهش تبدیلش کرد به دوتا هک اند اسلش نسبتا خوب آخرین مترویدوینیای خوب از کسلوینیا اوردر بود که قبل از ۲۰۱۰ اومده اصلا یعنی حدود ۱۵ سال هیچی بعد میگند چرا با رفتن کوجیما کونامی بدبخت شد چون همچیشو ول کرده بود برا کوجیما
ماشاالله این روزا سر کوجیما خیلی شلوغه
توسعه سه تا پروژه انحصاری اصلا کار آسونی نیس
مخصوصا اینکه با آخرین نمایش death stranding 2 توقع ها رو خیلی بالا برد
کوجیما هم یه بیلاخ بزرگ بهتون نشون میده👍(bad ending)
اگه نظر کونامی نباشه که خود ایشون هم با این حرفا عذرش رو میخوان !
تا دنیا دنیاس مدیون کوجیما هست کونامی سر این حرکت نمک به حرومیش بخشیده نمیشه از سمت کلا گیمرا مخصوصا طرفدارای متال گیر کوجیما مفهوم کارگردانی سینمایی رو از چه از نظر روایی چه فنی که شامل بازی جذاب با دوربین میشه و …وارد ویدیو گیم کرد رو سخت افرار پلی استیشن وان بیای بازی مخفی کاری و سینمایی رو بسازی که تشتک همه بپره بیست پنج سال پیش اینده رو در بازیات نشون بدی انقدر سونی به کوجیما اعتماد داشت که تازه اون موقع هنوز پلی استیشن دو نزدیک دو تا سه سال به عرضش مونده بود سخت افزارش رو در اختیار شخص کوجیما قرار داد که بازی بنویسه براش ببخشید چون تخصصی از اصطلاحات سینمایی ندارم نوشتم بازی جذاب با دوربین منظورم نکات فنی و سینمایی داخل گیم بود و حتی شاهکار متال گیر فانتوم رو ببینید به قدرت کارگردانی کوجیما ایمان میارید و کارایی که با دوربین در بازی هاش انجام میده خیلی میگن رو این بحث دوربین و فیلمبرداری در زوایای مختلف رو بازیاش وسواس داره که پوست کارمندانش و زیر دستاشو میکنه خودش گفته تیمش انقدر سخت میگیره بهشون از کار باهاش یه وقتا نفرت دارن😂