توسعهدهنده: تقاضا برای گرافیک واقعگرایانه منجر به طولانی شدن پروسه ساخت بازیها شده است
یکی از توسعهدهندگان با سابقه صنعت بازی توضیح میدهد که چگونه انتظارات و خواستههای طرفداران، طولانیتر شدن پروسه توسعه بازیها را در پی داشته است.
عناوین AAA اکنون به جایی رسیدهاند که اکثر توسعهدهندگان قادر به عرضه بیش از دو عنوان بزرگ اصلی در یک نسل نیستند. این موضوع باعث ناراحتی برخی از طرفداران شده است، اما بیشتر طرفداران، توسعهدهندگان را با انتظاراتشان به چالش کشیدهاند.
توسعهدهندهای که روی عناوینی مانند Baldur’s Gate 2 کار کرده، اخیراً در مورد این موضوع صحبت کرده است. او تصریح کرد که تقاضای طرفداران برای بازیهایی با جلوههای بصری واقعگرایانه یکی از دلایلی است که توسعهدهندگان مجبور میشوند سالها برای هر بازی جدید AAA وقت بگذارند.
مارک دارا (Mark Darrah)، یکی از توسعهدهندگان کهنهکار صنعت بازی که سابقه کار روی عناوین Dragon Age 2، Dragon Age Inquisition و Baldur’s Gate 2 را دارد، به موضوع طولانی شدن پروسه ساخت بازیهای AAA پرداخته است. او توضیح داد که اغلب توسعهدهندگان در تلاش برای دستیابی به سبکهای هنری واقع گرایانه، جزئیات بالا و سفارشیسازی فوقالعاده هستند.
برای دستیابی به چنین اهدافی، توسعه یک بازی نسبت به گذشته به زمان زیادی نیاز دارد. مارک دارا توضیح میدهد که چگونه توسعهدهندگان به دقت به عناصر کوچک مانند حرکت مو دقت میکنند. این مشکل بزرگی در گذشته نبود، زیرا توسعهدهندگان برای سادهترین راه حل به کلاه مو اتکا میکردند.
او در ادامه به این موضوع پرداخت هنگامی که توسعهدهندگان تلاش میکنند مجدداً از همان منابع در ساخت دنباله بازیها استفاده کنند، معمولاً با واکنش منفی گیمرها مواجه میشوند. با این حال، زمانی که بازیها بر داراییها و منابع کاملاً جدید تکیه میکنند، پروسه ساخت آنها ممکن است به طول بیانجامد.
بر کسی پوشیده نیست که بازیهای AAA به دلیل گستردگی زیاد، بودجههای بالا و علتهای دیگر به سمت آینده نگران کنندهای پیش میروند و باید منتظر ماند و دید آیا این روند تغییر خواهد کرد یا خیر.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
نظرات
پس الان کالاف چطوری داره هرسال یه بازی میده گرافیکشم خوبه
منتهی داستان نداره
به خاطر تقاضا. کالاف انقد سود آوریش زیاد هست که مشکلی نیست کلی نیرو استخدام کنن ولی ساخت بازیای دیگه با این حجم هزینه ها خیلی ریسکیه. نمونش Alan wake 2
خب کلی مشکل داستان کم باگ و هزاران چیز دیگر خب کالاف هیچ وقت خوب نبود امیدوارم نسخه جدیدش خوب باشه
۵ ساعت کمپین و سه تا استودیو که هر کدوم به صورت دوره ای فقط رو COD کار میکنن . اینطوریه که هر سال یه نسخه جدید میزنن
هر کدوم از نسخه هاش چن سال در دست ساخت قرار دارن (اکتیویژن بلیزارد چندین چند استودیو با اسم های متفاوت داره دوست عزیز)
درضمن،
کالاف های الان کمپین خاصی نداره که پروسه ساختش طولانی بشه،
قسمت آنلاین هم تقریبا همونه
دقیقا، هر کالا تقریباً ۳ تا ۴ سال تو ساخته، فقط ۳ تا استودیو بزرگ روش کالاف کار میکنن، ولی چون به تکرار افتاده طرفدارا ناراضین وگرنه بجز مدرن ۳ داستانای خوبی هم داشتن نسخه های سالهای قبلش
چون استودیو های مختلف چند ساله میسازنش
کال اف بازی نمیده اکتیویژن بازی میده 😂😂😂😂❤️❤️❤️❤️❤️
درسته ولی سگ کالاف قدیمی شرف داره به این جدیداش
هر کالاف بالای ۲۰۰۰ نفر در ساختش دخالت دارند
یه کمپین سه ساعته،گیمپلی کپی پیست،چندین باگ معذرت
تعداد نیرویی که روی هر نسخه از کالاف کار میکنه و اینکه نسخه های اخرش زیر ۵ ساعت بخش داستانی داشتن باعث میشه گرافیکش بالا باشه
بهانست همش دارن شل کار میکنن و نمیخان پول خرج کنن برای نیروی کار 😒 حالا نیست همه بازیام که ساختشون طول میکشه گرافیک واقع گرایانه دارن مثلا همون Rise of the Ronin خیلی گرافیکش واقع گرایانه بود که ۷ سال طول کشید یا Redfall که ۵ سال طول کشید😑 چطور هر سال کالاف و اساسینس میشه ساخت 😒
من تنها چیزی که از فرام سافتور میخام بازیهای مختلف و پرکیفیت هست، اونم در سریع ترین زمان ممکن
نه انتظار گرافیک نسل نهمی دارم ازشون و نه تکسچرد و موشن کپچرینگ و.. فقط و فقط عناوین هاردکور در استایل ها و رنگ های مختلف. بیشتر انتظار دارم سطح طراحی هنری شون رو ارتقا بدن و طراحی های شگفت انگیز تری رو در آینده ازشون ببینیم.
باشع دکتر بهرام🗿
آقا ما گرافیک نخاییم کی رو باید ببینیم
چه خوب میشد گرافیک ها همون در حد پلی استیشن یک و دو بود فقط بازی ها زود به زود منتشر میشد
سطح کامنتات باعث میشه آدم مطمئن باشه که به عمرت گرافیک پلیستیشن ۱ و ۲ رو ندیدی🫵🏻
داش ببین چه کامنتی گزاشتی که هالک ایرانی بهت دیس داده🗿
بر خلاف شما منی که یک جوون نسل جدید هستم دوس دارم گیم ها رنگ و لا آب داشته باشه
شاید میتونم بگم ۴۰ درصد یک گیم گرافیکی و ۵۰ درصد داستان و ۱۰ درصدم که بقیه اجزای گیم.واقعا یه گیم گرافیکش آشغال باشه نمیتونم باش کنار بیام ولی سال ساخت هم در نظر میگیرم.
چهل درصد گرافیک و پنجاه درصد داستان؟ گیم پلی چی پس، ابنجوری که عناوینی مثل ماریو نمره دو هم نمبگیرن
خواست یه چیزی بگه مثلا
شما دوتا دوست عزیز منظور منو نفهمیدید من نظر شخصیم گفتم ولی توی کامنت نگفتم.ولی باید بگم اتفاقا از ماریو اصلا خوشم نمیاد.میدونم خنده داره ولی با این حال.و اینکه خودت مخالف اینی که ۵۰ درصد یک گیمو داستان تشکیل میده من نظر شخصیم برا گرافیک گفتم ولی روی داستان تاکید دارم که ۵۰ درصد یک گیم داستانه.
داداش با ده درصد گیم پلی ، دیگه گیم نیست که، رسماً سریاله:/
آقا من گیم داستان محورو گرافیک محور دوس دارم خلاصشو بت بگم انقدم شماها به من گیر ندید😂😂😂
اوکی ❤️
گیم سه بعدی مثل جی تی ای گرافیکش پایین باشه زشت نیست خداوکیلی؟
تو توییتر یه خبر خونده بودم که سونی میخواد توی ساخت عناوین آیندش بیشتر روی گیمپلی تمرکز کنه تا گرافیک مثلاً عنوانی که گرافیکشون حداقل استاندارد نسل باشه و نه خیلی ماورایی اما با گیمپلی به شدت غنی و درگیر کننده
پس بی جا میکنه کنسول پرو و اسلیم میزنه برای حداقل استاندارد نسل
گیم پلی رو نسل قبلم میشد اجرا کرد دیگه چرا بریم فایو
خیلی کار منطقی هست ملت میخوان بازی کنن اگه میخواستیم فیلم ببینیم خب فیلم میدیدیم گیم پلی و خلاقیت نباید فدای گرافیک بشه
این خیلی خیلی بهتره
فکر نکنم، گرافیک ظاهر و ویترین کاره و همه آدم ها هم ظاهر بین. همه اول گرافیک رو میبینن و بعد گیم پلی بازی رو. اگه بخواد اینطوری کنه درسته گیم هاش سریع تر عرضه میشن ولی فروششون هم کمتر میشه.
اینکه کمتر روی گرافیک تمرکز میکنن به این معنی نیست که کلا بیخیالش میشن و اتفاقاً بیشتر مردم اول به گیم پلی نگاه میکنن بعد به گرافیک مثلاً گوست اون همه موفق شد در حالی گرافیک فنیش زیاد حرفی برای گفتن جلوی عناوین اون سال نداشت اما به واسطه گیمپلی منحصر به فرد و اعتیاد آورش اینقدر دیده شد
اگه بخواد به گرافیک فنی باشه که تنها بازی که فروش میکنه بازی ناتی داگ و راکستاره.گرافیک باید از نظر هنری زیبایی داشته باشه
از وقتی هلبلید ۲ اومده سونی فهمید قرار نیست هیچوقت چیزی بده که بهش نزدیک بشه زمینه برتری گرافیکی رو به رقیبش واگذار کرده و دیگه بیخیال گرافیک شده
با بازی بعدی ناتی داگ بوی دماغ سوختت رو از کیلومتر ها میشه حس کرد
ناتی داگ همیشه کارش ارائه بهترین گرافیک نسل بوده
و این کارش ادامه خواهد یافت
اونی که میگه برای باقی استودیو هاست
اینو اسکرین میگیرم بعدا بهت میخندیم
جوک قشنگی بود حالا برو به ادامه فنبوی بازیت برس.
یه اسپایدرمن ۲ سونی اندازه ده تا هلبلید دو ایکس باکسه😂
مثلا هلبلید من ک روی پی سی پلی دادم واقعا گرافیک خوبی داشت خیلی هم خوب بود
اما خب گیم پلی دیزاینش بشدت مزخرف بود
از اولبازی تا اخر بازی فایت ها ی شکلو ی جور بود
شما را با آی پی جدید نوتی داگ تنها میگذارم….
واقعاً؟ امیدوارم چنین حرکتی بزنن واقعا
این موردم هست که شما خودتون در ابتدا و چند نسل قبل با ارائه گرافیک های بالا مخاطب رو به سمتی بردید که تقاضاش بشه یک گرافیک خوب
ی شرکت میتونه بر اون اساسی که خودش میخواد به خاطباش مسیر و خط بده
اگر میتونید باید برای کاهش هزینه های خودتون هم که شده دید مخاطبین رو عوض کنید مثلا ببرید سمت گیم پلی یا خلاقیت توی بازیاتون که خیلی کار دشواریه بنظرم
اگرم نمی تونید که دیگ تصمیمی بوده که خودتون یک زمانی برای جذب همین مخاطبین گرفتید و خب الان باید بهای اون رو هم بپردازید.
دقیقا
یعنی الان بازی ای مثل BodyCam حالا هر چقدر هم ک مپ کوچیکه چیز زیادی هم نداره و بازی بزرگی نیست
اما خب ۲ نفر بودند و بازی کاملا واقع گرایانه بیرون دادند.
یعنی اینا داشتند از ۱۰ سالگی کار میکردند؟خیر
اینا با انریل انجین ۵ که در سال ۲۰۲۰ اومده بازی رو ساختن
اگه بگیمم از روز اول انریل انجین ۵ ک اومده شروع کردن به ساختن بازی
یعنی توی ۴ سال ساختنش(گرچه توی تایم کمتری شروع به ساختن، کردند.)
گرچه هنوزم بازی تکمیل نشده البته ایرلی اکسسه
دیگه از هورایزن فوربیدن وست که بالاتر نداریم؟ ۳ ساله ساختش
ولی با اینکه فوربیدن وست بهترین گرافیک بشریت رو داره ولی یه جعبه فنی یه بار یه حرفی میزد میگفت aloy رو بذارید تو محیط بازی آلن ویک انبار کارتون رو گذاشتید تو واقعیت حالا آلن ویک رو بذارید تو محیط بازی هورایزن انگار آدم رفته تو کارتون… خنده دار حرف میزد
پس لست ۲ یا رددد۲ ماست بودن؟( گرافیک منظورمه)
البته این انتظار رو نباید از هر استودیویی داشت مخصوصا استودیوهای مستقل
استودیو DRAMA چطوری “Unrecord” رو ساخته پس؟
یا همین شوتری که چند وقت پیش اومد bodycam
بالاخره با پیشرفت تکنولوژی و سختافزار، مردم انتظار گرافیکی رو دارن که از اون سختافزار انتظار میره.
نمیشه که تکنولوژی پیشرفت کنه، صنعت پسرفت کنه؟
این همه سیستم های گیمینگ خفن برای چی بسته میشه؟ که مثلا طرف بشینه باهاش رتروگیم بزنه؟
هر نسل گرافیک بازی باید متناسب با سختافزاره استفاده شده باشه و نهایت پتانسیل اون سختافزار استفاده بشه.
با این حرف ها باید مخالفت بشه چون ناشر دنبال سود بیشتره، این حرف ها فقط واسه اینه که همون آشغال گیم هاشون رو با گرافیک پایینتر و به اسم خلافیت بندازن به خلق الله.
هر استودیویی باید مسیر خودش رو بره، کسی از استودیوی ایندی انتظار گرافیک نداره، اما یکی مثل ناتی داگ، سانتامونیکا، راک استار، گوریلا، سیدی پراجکت و …. غلط کردن بخوان گرافیک رو پایین بیارن واقعاً.
حق گفتی
یه واقعیتی رو میخوام بگم که میدونم همه میریزن سرم و دوست ندارن قبول کنن اما به نظر من اتفاق میوفته…دوستان با این شکلی که صنعت گیمینگ داره پیش میره احتمالا جی تی ای جدید آخرین جی تی ای باشه که ساخته میشه…ببینید کمپانی هایی که مشکلی با ساخت بازی های بزرگ AAA نداشتن و در فاصله های کوتاهی بازی میساختن هم الان ساختن همچین بازی هایی براشون شده یه چالش بزرگ که سال به سال هم پیچیده تر میشه…دیگه راکستاری که بسیار کمالگراست و معمولا بازی های AAA بسیار یزرگ و تعداد کم با فاصله زیاد میسازه و در چند سال گذشته هم چالش های بزرگی برای ساخت بازی هاش داشته چه جوری میخواد نسخه بعد از GTA VI رو بسازه…فکرشو بکنید بعد از اتمام جی تی ای ای پی های بزرگی مثل بولی مکس پین رد دد و …رو احتمالا باید بسازه که همشون به خصوص رد دد بازی های بسیار بزرگی هستن و بسیار زمان میبره ساختشون…پس جی تی ای جدید که اومد ازش نهایت لذت رو برید و خوشحال باشید که هنوز میتونید تجربه جدید از سری جی تی ای داشته باشد…
والا توی این نسل خیلی پیشرفت گرافیکی نداشتیم…
فقط الن ویک ۲ و هلبلید و چند تا بازی دیگه پیشرفت کرده بودن
BodyCam بس و کافی تموم بازیاست تا به الان
اینو یادم نبود…
اون که توی سطح دیگهست
فدا سرت
فک کنم این گیم توسط ۲ تا برادر ساخته شده
دمشون گرم خدایی
خب طولانی شه
به شرط اینکه بخاطر طولانی شدن بیشتر روش کار بشه ولی اینا دقیقا کار برعکس رو میکنن
برای من اول گیم پلی مهمه بعد گرافیک برعکس میراژ، میراژ گرافیک خوبی داشت ولی گیم پلی خوبی نداشت
توسهدهندگان بزرگ که خودشون دست میذارن رو حال و هوای واقعگرایانه. مثلا Cod یا GTA «باید» گرافیک واقعگرایانه داشته باشن. این چیزیه که خودشون انتخاب کردن، و الان باید ادامه بدن. در مقابل، یک بازی مثل زلدا نیازی به «گرافیک واقعگرایانه» نداره و تم انیمیشنی و فانتزی خیلی براش مناسب تره. خیلی از بازیهای ایندی هم نیازی به گرافیک واقعگرایانه ندارن. ولی مشخصاً سختافزارها هر چند سال برای قشنگی بهروز نمیشن. انتظار میره که بازیها پیشرفت کنن، که متأسفانه خیلی از توسعهدهندگان فقط گرافیک رو عامل پیشرفت قرار دادن. باید هر استودیو برای گرافیک نسبت به آثار خودش به یک استاندارد خوب برسه..
آیا از سال ۲۰۱۸ گرافیک بازی ها پیشرفتی داشته ؟ خیر
آیا از سال ۲۰۱۸ سیستم مورد نیاز بازی ها افزایش یافته ؟ بسیار
من از ایشون عذر خواهی می کنم
داش پس رد دد چی میگه؟ یا گاد آف وار ۴؟
رد دد و گاد اف وار ۲۰۱۸ بودن دیگه . بعد از اون پیشرفت گرافیکی خیلی کم بوده . من میگم که وقتی بازی ها روز به روز سنگین تر میشن و سیستم قوی تری میخوان مخاطب هم خب توقع داره گرافیک بره بالاتر خیلی چیز منطقی ای هست .
آهان درسته
اره ولی یسری تغییرات جزئی و توی دیتیل ها پیش رفت داشتن. مثلا رددد۲
تمرکز باید روی گیمپلی و مکانیزم و هوش مصنوعی و داستان بازی باشه بعد آخر از همه پولیش و گرافیک بازی، من خودم به شخصه از یک بازی با گرافیک خیلی پایین یا کارتونی ولی گیم پلی عالی استقبال میکنم.
حالا راکستار فنی که تو عمرش یه جی تی ای وی و رد دد ۲ زده معتقده گیم به گرافیکش شاهکاره و باید گرافیک بالایی داشته باشه