توضیح و شرح پایان بسته‌الحاقی Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا
توضیح و شرح پایان بسته‌الحاقی Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا
توضیح و شرح پایان بسته‌الحاقی Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا
توضیح و شرح پایان بسته‌الحاقی Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا
توضیح و شرح پایان بسته‌الحاقی Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا
توضیح و شرح پایان بسته‌الحاقی Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا

توضیح و شرح پایان بسته‌الحاقی Elden Ring: Shadow of the Erdtree

امین رحیمی
۱۳:۰۱ ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
توضیح و شرح پایان بسته‌الحاقی Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا

هنگامی که سفر خود را در سرزمین سایه آغاز می‌کنید، متوجه خواهید شد که روایت جذاب و پیچیده حول محور فرزند ملکه ماریکا، یعنی میکلا، به مرور آشکار می‌شود و از اهداف او با خبر می‌شوید. این سفر طولانی یکی از حماسی‌ترین نبردهای تاریخ FromSoftware را به اوج خود می‌رساند و در همین نقطه، از یک پیچش داستانی تکان‌دهنده پرده‌برداری می‌شود.

به طور واضح، در ادامه باس نهایی Elden Ring Shadow of the Erdtree اسپویل خواهد شد

این موضوع به شدت فکر طرفداران Elden Ring را به خود مشغول کرده است و در عین حال، پاسخ روشنی برای آن وجود ندارد. در این نوشته سعی بر این است که پایان Shadow of the Erdtree و ارتباط آن با بازی اصلی بررسی شود.

در واقع، دلیل زنده بودن ژنرال رادان در سرزمین سایه علی‌رغم اینکه طی بازی اصلی کشته شد، این است که میکلا روح او را به وسیله بقایای جسد Mohg, Lord of Blood دوباره بازگردانده. این موضوع با دنبال کردن خط داستانی Sir Ansbach آشکار می‌شود و به همین دلیل است که می‌توانید Sir Ansbach را در نبرد با Promised Consort Radahn احضار کنید. قصد او این است تا بقایای Mohg در آرامش به خاک سپرده شوند. Ansbach اشاره می‌کند که میکلا با استفاده از بقایای Mohg، راه خود را به سرزمین سایه باز کرده است و با استفاده از توانایی‌های مجذوب‌کننده خود، Mohg را به بردگی گرفته تا پیله Empyrean را از هالیگتری بگیرد.

سپس با ترمیم روح رادان، او به میکلا کمک ‌می‌کرد تا Golden Order را دوباره پس بگیرد و سلطنتی بر پایه صلح و آرامش را بنا کند. میکلا مستقیما این موضوع را در کات سین نبرد نهایی بیان می‌کند:

تیغ وفادار من و جنگجوی دلیر این بَزم

کردار شما همیشه در اشعار ستوده خواهد شد

اکنون سوگند ادا می‌شود و روح برادر پروردگارم باز می‌گردد

تا او همسر من باشد

یادبودی که پس از شکست دادن Promised Consort Radahn دریافت خواهید کرد، خاطر نشان می‌کند که میکلا می‌خواست رادان همسر او باشد، زیرا «قدرت و مهربانی‌اش» همسو با شخصیتی است که در داستان اصلی داشت.

همچنین در Secret Rite Scroll که به Sir Ansbach نشان می‌دهید، نقل قولی وجود دارد که نشان می‌دهد مرگ اولیه رادان برای اجرای این تعهد ضروری بوده تا پس از بازگشت، با میکلا «یکی‌» شود. به طور خاص، نقل قول مذکور به این صورت نوشته شده است:

شاهزاده‌ای بازگرداندن پروردگار را آغاز می‌کند، روح خدا به وسیله‌ای احتیاج دارد.

در نظر داشتن این نقل قول برای درک صحنه نهایی مهم است. حالا باید پرسید که کات‌سین پایانی، چگونه با موضوعات دیگر ارتباط پیدا می‌کند؟ مشخصا گفته می‌شود که عهد فوق، بین رادان و میکلا بسته شده بود. در واقع این کات‌سین، مربوط به مکالمه‌ای است که این دو، مدت‌ها پیش از اتفاقات Elden Ring با یکدیگر داشتند:

برادر پروردگارم

خدا خواهم شد

اگر ما به عهد خود پایبند بمانیم

به من قول بده که شریک من باشی

دنیا را به مکانی آرام‌تر تبدیل خواهم کرد

در هر صورت، به احتمال بسیار زیاد و با توجه به اینکه رادان علاقه زیادی به جنگ داشت، او تنها می‌خواسته تا میکلا مرگی شرافتمندانه را برایش به ارمغان بیاورد. «ما» در این مکالمه، ممکن است هم به میکلا و هم به مالنیا، خواهر امپریاییش، اشاره داشته باشد که در هنگام تولد به Scarlet Rot مبتلا شده بود و تیغه قسم خورده میکلا شد. در توضیحات زره Young Lion که پس از شکست Promised Consort Radahn به دست می‌آورید، به وضوح اشاره می‌شود که مالنیا، به این دلیل با رادان مبارزه کرد تا نقشه میکلا را به پیش ببرد و همچنین، مرگی حماسی برای رادان به ارمغان بیاورد:

هنگامی که مالنیا، تیغه قسم‌خورده میکلا، اجازه داد تا گل پوسیدگی در آنونیا شکوفا شود، رادان زمزمه‌ای در گوشش شنید: «میکلا در انتظار توست، ای همسر موعود».

این موضوع حتی در تریلر سال ۲۰۲۱ بازی قابل مشاهده است. اگرچه قصد مالنیا کشتن رادان بود، اما نتیجه نهایی این نبرد، به گونه‌ای رقم خورد که مالنیا، به طرز وحشیانه‌ای Scarlet Rot را در کیلید از بند رها کند. رادان پس از نبرد زنده ماند ولی از این بیماری دیوانه شد تا اینکه ما، Tarnished، او را در Radahn Festival شکست دادیم.

در نهایت، باید گفت این جامع‌ترین توضیحی است که می‌توان برای بازگشت رادان، پایان‌بندی Shadow of The Erdtree و ارتباط آن با بازی اصلی در نظر گرفت.

𝗔𝗿𝗶𝗮.xdDARKSIRENکیانوشامیرحسین رهنوردKurosKBLACK GOKUموز خندانMohsen bakhtiariSoheilLonesome guyاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)Lord Sauronهالک ایرانی

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توضیح و شرح پایان بسته‌الحاقی Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا
توضیح و شرح پایان بسته‌الحاقی Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا
توضیح و شرح پایان بسته‌الحاقی Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا
توضیح و شرح پایان بسته‌الحاقی Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا
توضیح و شرح پایان بسته‌الحاقی Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • منی که پلی ندادم ولی خیلی میخوامش خیلی
    ولی پول ندارم

    Pinocchioگیمر سادهکفتر گیمینگMalenia Blade of MiquellaZabi
  • زمانی خیالی می‌کردم که هیچ بازی‌ای از FromSoftware پایانی به بدی Dark Souls 2 نمی‌گیره، Shadow of the Erdtree اومد و گفت hold my beer
    جدا از طراحی وحشتناک باس، که تماما فن‌سرویسه، به قول یکی از نقدهای استیم این باس یک اتک بسیار جذاب داره که در اثرش فریم به زیر ۳۰ میرسه.
    رادان در بازی اصلی بهترین پایان و مرگ رو داشت، و هیچ نیازی به اضافه کردن چیزی نداشت. یک شخصیت stoic که به نابودی کامل رسیده، ولی با این حال داستان‌هایی از زمان اوجش میشنویم. نجات دادن Sellia، رابطه‌ای که با اسبش داره و وفاداری متقابلی که سربازان و فرماندهانش داشت. با شخصیت‌پردازی‌ای که رادان در بازی اصلی داشته، بسیار آزاردهندست که سناریوی میکولا رو براش متصور بشیم، شخصیت‌هایی مثل Godwin the Golden و Rykard (در حالت انسانی) بسیار گزینه‌های بهتری بودن، هم از لحاظ ظاهری (ست و شمشیرهای رادان دقیقا مشابه بازی اصلی هستن) و خصوصا از این جهت که دو شخصیت مذکور در بازی اصلی به مرگ کامل نرسیدند، اما حتی جنازه رادان توسط Alexander خورده شده!
    سازنده در ادامه برای توجیه بیشتر، به تریلر سینماتیک داستانی بازی اشاره می‌کنه و یکی از رازهای پربحث رو فاش می‌کنه. در اصول داستان نویسی و روایی، وقتی یک راز به حدی کشیده می‌شه بهتره اصلا بیان نشه، یا در حماسی‌ترین شکل ممکن به تصویر کشیده بشه. به همین خاطر هویت به عنوان مثال Strange Man از RDR1 فاش نمی‌شه یا Nameless King بعد از دو بازی ظاهر میشه و یکی از باابهت‌ترین باس‌های سری نام می‌گیره. اما پایان و تا حدودی کلیت Shadow of the Erdtree در کنار Elden Ring به خوبی قرار نمی‌گیره و خصوصا پایان بیشتر از این که سوپرایزکننده و مرموز باشه قصد داره خودش رو توجیه کنه.

    AAACEموز خندانkravinoffMkArnaldLadonقصاب
    • hamidgrio گفت:

      کاملا باهاتون موافقم ژنرال رادان چیزی برای اضافه کردن نداشت ولی از اون سمت شخصیت هایی مثله گادوین و رایکارد به شدت نیاز به ارائه بیشتر داشتن. بحث هایی که راجب بهینه سازی فنی بازی هستو به نظرم خیلی نمیشه به منتقدها خرده گرفت چونکه اکثر منتقدها سیستم های بالارده دارن و با کاربرهای عادی متفاوتن و تو طول تجربه بازی خیلی از مشکلات بازیو تجربه نمیکنن و خودشونو درگیر بنچمارک بازی نمیکنن البته این قضیه شامل نسخه کنسولی نمیشه.

      AAACEموز خندانMkامیر فتحی
      • درود
        مشکل استاتر در بازی‌ها معمولا ربطی به سیستم کاربر نداره، چون گمان می‌کنم ریشه این مشکل از کدنویسی بازی باشه (اگر اطلاعات بیشتری دارید حرفم رو اصلاح کنید)
        به خاطر همینه که برخی در نظرات استیم با سیستم‌های RTX40 هم از این مشکلات می‌گن

        AAACEموز خندانhamidgrio
      • Arnald گفت:

        بهترین حالت پرداخت به گادوین بود و از دیسکرپشن آیتم golden epitaph میشد برداشت های زیادی داشت
        حقیقتا انتظار نداشتم انقدر احمقانه به رادان بپردازن، ناامیدی وقتی بیشتر میشه که باس دیزاینش درحد کارای مادساز هاست و بدترین گرب اتک ممکن رو داره.
        و اینکه فقط ربطی به منتقد نداره یک استریمری با۴۰۹۰ هم ناراضی بود از فریم دراپ فایت

        AAACEموز خندانامیر فتحی
    • Arctic گفت:

      قبول دارم داستان دی ال سی ناامید کننده بود ولی مشکل پایان ds2 رو (اگه منظورتون مین گیمه هیچی ولی اگه منظورتون اندینگ تاج هاست) متوجه نمیشم ترجیح میدادم سری با اون تاج تموم بشه تا ایج اف هالوی ds3که کلا خیانت به مفهوم struggling بود که توی سری بود هرچند بشخصه بنظرم نباید دارک سولز سگانه میشد ولی الانم که شده اندینگ تاج های دارک سولز ۲ به مراتب بهتره تا ایج آف هالو

      AAACEموز خندانub fanامیر فتحی
      • درود
        بنده اکسپنشن‌های دارک سولز ۲ رو تجربه نکردم و دارک سولز ۳ رو اگر اشتباه نکنم با پایان To Link the First Flame به پایان رسوندم. به اضافه این که در اون دوران متاسفانه به اندازه Dark Souls 1 به لور دو بازی دیگه نپرداختم، پس خیلی نمی‌تونم درباره حرفتون نظر بدم. اما بیشتر هدفم از اون جمله کلیت اندینگ بود، فکر می‌کنم Soul of Cinder و پایان پایه بازی، اختتامیه خوبی بودن اما Dark Souls 2 چندان جالب نبود.
        در مورد سه‌گانه بودن، بنده تا حدی معتقدم ساخت Dark Souls 2 و ۳ حداقل از جنبه لور، ضروری نبود. کلیت لور Dark Souls 3 به نحوی مکمل نسخه اوله و نقش فن‌سرویس داره. و این فن سرویس بودن به هویت بازی ضربه زده. البته که سکه یک روی دومی داره و Dark Souls 3 بهترین کالکشن باس و عادلانه‌ترین سختی کل سری رو ارائه داده. همین موضوع باعث میشه که Dark Souls 3 رو شخصا دوست داشته باشم و در کنار Dark Souls 1 بپذیرمش.

        • Arctic گفت:

          بله درباره مین گیم بازی حق با شماست من فکر کردم درباره اندینگ تاج ها داری میگید. دارک سولز دو متاسفانه اندینگش با ناشاندرا اونچنان که باید حسی ایجاد نمیکنه مخصوصا گویا شما نسخه sotfsرا بازی نکردید بنابراین آلدیا رو از دست دادید هرچند باس جالبی نیست ولی کاراکتر بشدت جذابیه و متاسفانه بعدا به بازی اضافه شده
          درباره دارک سولز سه هم بشخصه باهاتون موافقم گیم غیرضروری بود و لورش خیلی جاها برای من حداقل جذابیت نداره که همچیزو میخواد با بهانه خطی نبودن زمان توجیح کنه ولی خب واقعا قبول دارم کیفیت بالاس سول آف سیندر باس محشریه که اندینگ قابل توجهیه از نظر روند بلوغ گیم پلی برا بازی درکل درباره باسا سنگ تموم گذاشتند ولی بشخصه اصلا با لور بازی ارتباط برقرار نکردم مخصوصا اندینگاش که تو دو مورد هیچ فرقی ایجاد نمیکنه تو یک مورد هم صرفا فراره و خب اینو مخالف با ذات این سری بازی میدونم مگرنه خود بازیو که بشخصه دوسش دارم نه اندازه نسخه اول ولی جفت سیکوئل ها به عنوان بازی های مستقل برام قابل احترامن

          AAACE
    • Mk گفت:

      اگه درست یادم باشه روح گادوین به طور کامل از بین رفت و بخاطر همینم روح رانی زنده موند
      چجوری میخواستن کرکتری که کامل از بین رفته رو برگردونن؟

  • ببینیم از اینم ویدیو چند ده ساعته میسازن یا نه
    یه سری مقاله عالی
    لطفا برای بقیه گیما هم برید

  • Dr.Ali گفت:

    نسخه اصلی عالی، DLC بازی هم عالی.
    لیافت چنین نمرات بالایی را داره.
    فقط ای کاش نسخه بعدی را با موتور گرافیک دیگری میساختند.

    موز خنداننگهبان
    • نگهبان گفت:

      دلیل اینکه DLC این بازی Mixed خورده تو استیم، کمترین ارتباط رو به سختی بازی داره.
      اکثرا کاربران چینی منفی دادن به خاطر Blue Bear :دی
      نرم افزار Anti Cheat که براشون مشکلات ایجاد کرده. این رو جستجو کنید : Deep dive “Elden ring mixed review”
      البته راستی آزمایی نکردم، صرفا منم خوندم.

      موز خندانDr.Ali
  • یه سوال
    مگه میکوئلا پسر نبود؟مگه برادر مالنیا نبود؟
    پس چطور با رادان ازدواج کرد؟دوتا مرد باهم…🫤

    Pinocchiohamidgrio
  • Ladon گفت:

    سناریوی فصل اخر گیم اف ترون رو مشاهده میکنید :))
    میکلا دنریس جدید
    لور کج و ماوج ینی این دلس
    بعد یه سری ها میگن بهترین دلس که فرام سافتور ساخته بهترین باس فایت تاریخ ……گیل بعد از جمع کردن دارک سولز هاش داره میخنده

    محمد حسین کریمیAAACEموز خندانArnaldامیر فتحی
  • fbjg گفت:

    قبل از dlc تصورم از رادان یک جنگجو با شرافت بود و از میکوئلا‌ یه بچه معصوم بود که توسط موگ دزدیده شده بود
    با تشکر از dlc دیگه نمی‌دونم چه واکنشی باید داشته باشم 😐😐😐

    پ.ن : همون که فهمیدم راداگون و آمریکا یک نفر هستند و خودش با خودش ….. برام قابل هضم نبود به راحتی ، بقیش بماند

    AAACEkravinoffموز خندانامیر فتحی
  • BLACK GOKU گفت:

    اولین dlc که می ارزه بخرم چون حقیقتا اصلا dlc نمیخرم

    موز خندان
  • یعنی mohg وقتی میکوئلا از هالگتری دزدید تحت کنترل این جغله بود؟؟؟

    موز خندان
  • Arian گفت:

    حاجی مگه میکلا پسر نیست؟پس چطور میخواست با رادان باشه عجیبه راستی وقتی ما میریم دی ال سی دنبال چه چیزی هستیم و آیا در سرزمین سایه میکلا وجود داره ؟ ممنون میشم پاسخ بدید دوستان

    Pinocchioموز خندان
توضیح و شرح پایان بسته‌الحاقی Elden Ring: Shadow of the Erdtree - گیمفا