Elden Ring Shadow of the Erdtree نقدهای متوسطی در استیم دریافت کرده است - گیمفا
Elden Ring Shadow of the Erdtree نقدهای متوسطی در استیم دریافت کرده است - گیمفا
Elden Ring Shadow of the Erdtree نقدهای متوسطی در استیم دریافت کرده است - گیمفا
Elden Ring Shadow of the Erdtree نقدهای متوسطی در استیم دریافت کرده است - گیمفا
Elden Ring Shadow of the Erdtree نقدهای متوسطی در استیم دریافت کرده است - گیمفا
Elden Ring Shadow of the Erdtree نقدهای متوسطی در استیم دریافت کرده است - گیمفا

Elden Ring Shadow of the Erdtree نقدهای متوسطی در استیم دریافت کرده است

امیر فتحی
۱۷:۴۰ ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
Elden Ring Shadow of the Erdtree نقدهای متوسطی در استیم دریافت کرده است - گیمفا

بسته‌الحاقی Shadow of the Erdtree بازی Elden Ring به‌تازگی منتشر شده اما به نظر می‌رسد که نتوانسته رضایت برخی از طرفداران را به دست بیاورد.

Elden Ring Shadow of the Erdtree در هنگام نگارش این خبر دارای ۱۲ هزار بررسی در استیم بوده که ۶۲ درصد آن‌ها مثبت هستند. با کسب این رقم، بسته‌الحاقی موردانتظار Elden Ring نقدهای متوسط (Mixed) در استیم دارد. بررسی‌های منفی مربوط به مشکلات فنی، طراحی باس‌فایت‌ها و متعادل نبودن آن می‌شوند. برخی از این نقدها را در ادامه می‌توانید مطالعه کنید:

من می‌خواهم که این بسته‌الحاقی را دوست داشته باشم، اما طراحی مبارزات، دشمنان و باس‌ها بدترین بخش آن هستند. در تعجبم که چگونه باس Golden Hippopotamus از تست داخلی عبور کرده است.

هر کسی که تصمیم گرفته ۹۰ درصد دشمنان عادی Comboهایی مانند Malenia و با سرعت Morgott داشته باشند، باید اخراج شود.

باس‌های این بسته‌الحاقی مضحک هستند. زمانی باس‌های سولزلایک متمرکز بر یادگیری و درک الگوهای حمله و یافتن نقاط ضعف بودند تا با استفاده از دانش آن‌ها را شکست داد. اکنون هر باس با ۱۰ نوع Combo حمله‌ور می‌شود و در نهایت با یک حمله AoE [حملاتی که بخش بزرگی از سالن مبارزه را در بر می‌گیرند] کار خود را تمام می‌کند. سختی سری Dark Souls ناشی از چالش و مجازات بود، اما در Elden Ring سختی از سردرگمی بازیکن در Dodge کردن است.

Shadow of the Erdtree متاسفانه تحت تاثیر مشکلات فنی متعددی قرار گرفته است. در سیستمی که کارت گرافیک RTX 4080 دارد، نرخ فریم مدام دچار افت می‌شود و تغییر تنظیمات گرافیکی هیچ کمکی به کمتر شدن آن نمی‌کند. همچنین در هنگام مبارزات Micro-Stutterهای متعددی حس می‌شوند. بازی هنوز از رزولوشن Ultra Wide و فناوری‌های DLSS و FSR بهره‌ای نمی‌برد.

آن‌ها فرصت زیادی برای ارتقا جنبه‌های فنی و گرافیکی این اثر خصوصا برای نسخه رایانه‌های شخصی داشتند اما متاسفانه این کار انجام نشده است. همچنین اگر تلاش کنید که از ماد برای اصلاح مشکلات استفاده کنید، از تجربه بخش Online محروم می‌شوید!

Elden Ring: Shadow of the Erdtree هم‌اکنون در دسترس کنسول‌های نسل هشتم و نهم و PC قرار دارد.

unknownKurosBenyaminkravinoffboy gamerhander16Love Gameo0ashil0oDARKSIRENخر(حالت سامورایی)red-eyed Banished Knight_Alex_یه گیمر سادهSeraBlack Swordsmanخواهان ردد3DanialRanjbarzadehMetagamesARSHIAAAABehzaadmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Elden Ring Shadow of the Erdtree نقدهای متوسطی در استیم دریافت کرده است - گیمفا
Elden Ring Shadow of the Erdtree نقدهای متوسطی در استیم دریافت کرده است - گیمفا
Elden Ring Shadow of the Erdtree نقدهای متوسطی در استیم دریافت کرده است - گیمفا
Elden Ring Shadow of the Erdtree نقدهای متوسطی در استیم دریافت کرده است - گیمفا
Elden Ring Shadow of the Erdtree نقدهای متوسطی در استیم دریافت کرده است - گیمفا
Elden Ring Shadow of the Erdtree نقدهای متوسطی در استیم دریافت کرده است - گیمفا
Elden Ring Shadow of the Erdtree نقدهای متوسطی در استیم دریافت کرده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Shadow of the Erdtree ثابت کننده اینه که منتقدین و متاکریتیک اعتبار گذشته رو ندارند. هر منتقدی که کد نسخه PC این بسته الحاقی رو دریافت کرده و بهش نمره ۹ به بالا داده هیچگونه شرافت کاری‌ای نداره. منتقدی که سه هفته قبل از عرضه رسمی کد دریافت میکنه، مسئولیت این رو داره که مخاطبین عوام رو از مشکلات آگاه کنه. نسخه پیسی Shadow of the Erdtree مشابه بازی اصلی در هنگام عرضست، استاترهای متعدد در هنگام مبارزات و نرخ فریمی که با RTX 3080 اکثر مواقع بین ۴۰ تا ۵۰ قرار داره. این دو مشکل در هنگام باس‌فایت‌ها بسیار شدیدتر هستند. بنده با ۳ باس مواجه شدم و هر بار که اتک AoE زده می‌شد (که هر سه علاقه بسیاری به این کار داشتند) بازی دو ثانیه‌ای فریز بود.
    پیشنهاد میکنم گیمرهای پیسی عجله‌ای برای تهیه این بسته الحاقی نداشته باشند.

    BenyaminHorakhshحاج کریتوسboy gamerPCMRGoodعرض MashعایخیمصطفیAshixhander16The Last Immortalmore
  • ŒDàrkžero گفت:

    طراحی دشمنان و باس بسیار هم بینظیر و فوق العادس، شاید از دید برخی شاهکار نباشه ولی «مضحک»؟؟! این طرفدارها خیلی اغراق آمیز صحبت کردن
    من تا الآن فقط هیجان خالص نصیبم شده و فقط دارم لذت میبرم از همه چیزه این شاهکار💎💯

    حاج کریتوسقصابGhostLove GameTahaicSeraBlack Swordsmanخواهان ردد3Sepehrarminmore
  • Kratos گفت:

    بدبختا بهشون فشار اومده از سختی😂

    حاج کریتوسقصابLove GameO2DARKSIRENSeraBlack Swordsmanخواهان ردد3Sepehrarminmore
  • Mono and 6 گفت:

    وقتی بازی انقدر سخته که حتی سولز پلیر ها هم اعتراض میکنن پس یجای کار میلنگه 💀

    محمدحسینحاج کریتوسخر(حالت سامورایی)Love GameJason x Luciaامیر رضاObi wanخواهان ردد3ARSHIAAAAThe sparrowmore
    • Ghost گفت:

      سخت و بی ارزش. مسیرا و چیز های سخت و بی ارزش زیادی تو دنیا وجود داره

      unknownحاج کریتوسmohsenmjروح بی نامخر(حالت سامورایی)Hardcor
      • Pinocchio گفت:

        بی ارزش😂😂😂شما اگه باس سولزلایک زده بودی میفهمیدی همون حس شکست دادنش چقدر ارزشمنده.اتفاقا بازی های سولزلایک اصلا سخت نیستن،پیچیده ان و نیاز به یادگیری دارن،یکی میره الگوی باسو یاد میگیره و شکستش میده،یکی هم مث تو فقط میاد اینجا نق نق میکنه و اصلا بازی رو به شیوه صحیحی انجام نمیده و فقط میاد و میگه:سخته،من نی نی کوچولو نتونستم تمومش کنم،پس آشغاله

        unknownحاج کریتوسmohsenmjHardcor
  • وقتی یک صنعت سرگرمی تحت الشعاع عوامل بیخود قرار می گیره : خب آدم عاقل بازی یا دی ال سی رو نخر ، خود خالقش که گفته سخت ترین باس های تاریخ فرام سافتور در این دی ال سی هست . بعدشم گیریم که نگفته باشه ، به هر حال وقتی خربزه می خوری باید پای لرزشم بشینی . من خودم تا الآن علاقمند نبودم که بشینم پای بازی های سولزبورن ولی آیا این عدم اشتیاق باعث میشه که بیام به یه بازی شایسته و تاثیرگذار فحش بدم ؟!!

    حاج کریتوسHardcorروح بی نامTahaicDARKSIRENfbjgGun head(BLIZZARD fan)SeraBlack SwordsmanMalekmore
  • از لحاظ گرافیک فنی نسبت به نسخه قبل تفاوت چندانی نداره یعنی نه بهتر شده و نه بدتر (بنده به اف پی اس ۵۰ به بالا راضیم) ولی گرافیک هنری فوق العاده کار شده درست مانند تابلو نقاشی

    Hardcorsnake eaterAshen undead the bearerSpider-ManGOD OF WAR 3Dr.Ali
  • PCMR گفت:

    یه زمانی ساخته های فرام سافتور به باس های چالش برانگیز و fair معروف بود(اکثرا البته)ولی توی این دی ال سی اصلا واژه fair برای میازاکی و تیمش تعریف نشده ! کل باس های بازی انواع کمبوهای سریع و در عین حال با delay دارن(حین اکثر کمبوهاشون این موضوع دیده میشه)که به احتمال نود درصد به بالا(اگر RNGخوبی هم نگیری)با یه کمبو دیگه یا AOE فالوآپ میشه که اگر لول endurance بالایی نداشته باشی صد در صد دمیج میخوری(بماند اینکه باس های با هر ضربه حداقل یک سوم hp رو میگیرن حالا فکر کن یه کمبو چند تایی هم بزنه)علاوه بر این پنجره پانیش کردن باس های به شدت کوچیک شده که ضرب خیلی کمی میشه بهشون زد از طرفی hp باس ها هم به شدت بالاست!
    قبل از اینکه وارد دی ال سی بشین حتما vigor و استامینا بالایی داشته باشین . ترجیحا سعی کنید light roll باشید تا با رول کردن از کمبو های باس های دور بشید

    kravinoffSentinelBlack SwordsmanMalekarminsnowgirlsnake eaterSpider-ManKrat0sGOD OF WAR 3more
    • A Slash گفت:

      وقتی این مشکلات رو میگفتم بازی اصلی داره و دارک سولز ۳ مثال بشدت بهتری برای باس فایت تو سیستم گیمپلی سولزه،ملت (مخصوصا آقای کریمی) میگفتن اون خوباش تو دی ال سی بود،صبر کن دی ال سی الدن رینگ بیاد!
      فلسفه طراحی باس های الدن رینگ از اولشم بد بود،تو دی ال سی هم بهتر نشده و امیدوارم تو بازی بعدی ای که با این نوع سیستم گیمپلی میسازن هرگز به این دیزاین برنگردن.

      HardcorGOD OF WAR 3Black Swordsman
      • بازی پایه روی مرز قرار داشت اما dlc از این مرز «سختی» فراتر میره. بازی پایه به این شکل نبود که اکثر باس‌ها unfair باشن. مورگات یا گادفری یا رادان یا گادریک یا رنالا باس‌های خوبی بودن. از سمت دیگه باس های بدتری مثل مالنیا یا الدن بیست هم وجود داشتن. الدن رینگ میکسی بود از باس‌هایی با کیفیت‌های مختلف و این میکس پراکنده شده بود داخل یک نقشه عظیم. برخی از باس‌های نه چندان خوب فرعی بودن یا اگر در خط اصلی وجود داشتن، بینشون فاصله بود. اما DLC بخش قابل توجه‌ای از باس‌ها خوب نیستن و پشت سر هم قرار میگیرن.

        اما بازگشت به باس‌هایی از جنس Dark Souls 3 برای اثری که تکامل دارک سولز هست غیرممکنه. این نوع از طراحی باس از اول در قالب یک RPG عظیم، دیگه نباید ادامه پیدا کنه و تا er مناسب بود. از این به بعد، به چالش کشیدن مخاطبینی که با Core Gameplay دارک سولز آشنا شدن و DS 1 2 3 و ER و DLC ER رو تجربه کرده و در عین حال حفظ کردن سرگرم کننده و عادلانه بودنشون دیگه غیرممکنه. همین حالا کسی که تا به حال DS3 تجربه نکرده، اگر ER رو تجربه کنه و بعد سراغ DS3 بره، متوجه میشه که عملاً چالش وجود نداره. برای همین بازی کردن معکوس سری لذت رو ازش میگیره.

        این موضوع هم قبلا ذکر کردم، پاسخ «تغییر نوع چالش» هست نه «بالا بردن سطح چالش» که رسیدن به این ملزم به تغییر هسته گیمپلی هست. برای بازی بعدی و تمام آثار آینده، باید مثل بلادبورن و سکیرو نوع چالشی که ارائه میدن بر پایه تغییر میزان «تهاجمی» (Offensive) و «دفاعی» (Deffensive) بودن هستۀ گیمپلی تغییر پیدا کنه. نه این که با هر عرضه، این قالب حفظ بشه اما مدام سطح چالش رو بالا ببرن تا بازی برای طرفدارای هاردکور قابل هضم کنن که در نهایت حتی این دسته هم نپذیرن باس‌ها رو.

        وقتی نوع چالش رو عوض کنی، مخاطب باید از اول یه پروسه یادگیری رو طی کنه و از اول مبانی بازی رو یاد بگیره اتفاقی که برای سکیرو رخ داد و با این که از تمام آثار قبل خودش سخت تر بود اما unfair نمیشد و منشاء سختی صحیحی داشت مبنی بر این که ما مخاطب ها فقط با الگویی که ارائه میداد اشنا نبودیم و طی گیمپلی و با روندی کاملاً اصولی یاد میگرفتیم بازی رو. ولی وقتی از یه پایه بخوای مدام تکامل انجام بدی در زمینه سخت‌تر کردن اثر (ds 1 تا دی ال سی er) دیگه یه جایی کم میاره فرمول و دستت بسته میشه و مجبوری به یک سری موارد بسنده کنی که بازی رو از سرگرم‌کنندگی دور میکنه. همین حالا اگر باز Sekiro 2 ساخته بشه، یه سری افراد با مبانی مبارزات بازی آشنایی دارن و مجبورن برای این که چالش برانگیزتر باشه مبارزات رو پیچیده‌تر کنن و اگر روال ادامه پیدا کنه و چندین سکیرو ساخته بشه یه جایی دیگه دستشون بسته میشه و مجبورن برای مبارزات از الگوهای unfair استفاده کنن تا مخاطب نگه آسون شده. SOTE با وجود تمام مشکلات مثل الگوهای حمله بدون استامینا باس‌ها، دوربین بد در برخی باس فایت‌ها، اچ پی زیاد بعضی باس‌ها و کور کردن پلیر با افکت و … اگر فقط بعد از هر الگوی حجمله دیوانه وار از باس هایی مثل رادان یا مسمر، فرصت بیشتری به پلیر میداد که به باس ضربه وارد کنه باز قابل تحمل بود. باس یه کمبو ۷ ۸ تایی میزنه بعد از کومبو فرصت خیلی محدودی برای ضربه وارد کردن پلیر فراهم میکنه. این به تمام مشکلات قبلی اضافه میکنه.

        kravinoffAAACENimanobodyMR147DARKSIRENred-eyed Banished KnightDream in Red (Playstation T)snowgirlSera
        • A Slash گفت:

          بازی اصلی همون باسهایی که به نظر من بیشتر فایتشون fair بود(مورگوت،ماگ،گادریک و …) هم این المان های بیخود رو داشتن(همونایی که آخر کامنت اشاره کردین) فقط تو دی ال سی هم مثل همیشه چون باید سخت تر از بازی اصلی میبود از حضور در ۶۰ ۷۰ درصد مبارزات رسید به ۹۰ درصد.
          دقیقا برای این گفتم دارک سولز ۳ بهتره چون سرعت باس ها با سرعت بازی میخونه،کامبت الدن رینگ دنباله رو دارک سولز ۳ هستش نه دو نسخه دیگه.تو اون بازی با الهام از بلادبورن تمرکز گیم از سختی فرسایشی(رانبک زیاد،تله ها و جایگیری سخت دشمنان و …) رسید به سختی خود کامبت(تمرکز رو رول زدن و سخت شدن خود انمی ها و باس ها به طور مستقل از مراحل) و از نظر ارائه سختی جدید خیلی خوب عمل کرد.
          الدن رینگ اگه انمی ها و باس هارو میخواد سریع و سخت تر کنه،باید همون مقدار بازیکن هم سریع تر کنه.حالا باز انمیای عادی قابل تحملن ولی اکثر باس فایت ها انگار برا بلادبورن یا حتی سکیرو(Ahem ملنیا) طراحی شدن در حالی که تو یک کرکتر دارک سولزی!بازی مدیوم رولش حتی یخورده آروم تر از دارک سولز ۳ هم هستش…
          اگه کامبت رو در حد سوییچ از رول به ساید استپ تو بلادبورن تغییر میدادن بازم راضی بودم

          حرف کلی کامنتتون رو موافقم باهاش که نمیشد به دیزاین دارک سولز ۳ کاملا برگشت چون دست فرام سافتور رو شده،اونام سعی کردن باس هارو آودیت کنن ولی پلیر فراموش شده.تو RPG های فانتزی ای که در آینده میخوان بسازن باید لوپ کامبت بازی کلا نسبت به دارک سولز ۳ و الدن رینگ تغییر کنه،چه دیزاین کلی بازی بخواد یه راه کاملا متفاوت مثل سکیرو پیش بره یا همون سولزبورن اصلاح شده باشه.

          امیر فتحیkravinoffمحمد حسین کریمی
          • Ladon گفت:

            من دلس و تموم کردم با تمام مشکلاتی که دارم با دلس مخصوصا و درست کردن یه باس درست و حسابی البته رلانا و مسمر و من دوس داشتم تو این دلس ولی میخوام فقط یه نکته اضافه کنم بازی و کلا دایرکشن فرام سافتور تو این بازی اینه که بلاک کنی تمام کمبو اتکو و گارد کانتر کنی من این توقعو زیاد دیدم تو بازی شاید برای ما که از دارک سولز ۳ خیلی لذت بردیم و گیم پلی لوپ بازیو خیلی دوست داشتیم خوشمون نیاد ولی من فک کنم کلا دوس دارن اینطوری استایل بازی کنی حتی یه تیر جدید برای پرفکت بلاک اضافه کردن

            • A Slash گفت:

              بلاک کانتر یه سیستم نپخته ست،نمیتونه جای رول دارک سولز یا پری سکیرو رو در حالت فعلی بگیره.

              • Ladon گفت:

                ولی متاسفانه جزو کور های مکانیک تعریف شده حتی باس ها هم طوری طراحی شدن بلاک کنی اصن به شکل ادمیزادی نیستن حقیقت نمیدونم خیلی خواسته شبیه دارک سولز یک بشه حتی از نظر انمی دیزاین طراحی محیط یه سری جاها شبیه نیو لاندو بود و یادمه بلاک تو بازی اولم خیلی کمک میکرد اینجا با گاردکانتر و سامن اش به نظرم بازیو کامل از تعادل خارج کردن

  • متاسفانه طبق گفته های رفیقم و البته صحبت هایی که با آقای کریمی داشتم و صحبت خای کامیونیتی ظاهراً ( به این علت گفتم چون تا خودم تجربه نکنم اصلا توانایی نظر دادن ندارم ) دی ال سی از نظر طراحی ظاهری طبق معمول بی نظیر اما توی بحث بالانس کردن و طراحی مبارزات دچار ایراده
    البته این موضوع باعث میشه که فرام سافتور در طراحی باس های خودش تجدید نظر کنه و شاید بلاخره باس های عمودی و پرنده و غیره رو وارد آثار سولز لایک خودش کنه

    Thunder boykravinoffNimaامیر حسینsnake eaterSpider-ManKrat0sGOD OF WAR 3snowgirlBrainiac
  • Micolash گفت:

    میخواستم بگم که دلیل اینکه بعضی ها میگن دی ال سی به شدت بالانس بدی نسبت به انمی و پلیر داره دلیل اینه که بازی اصلی به شدت راحت بوده(میتونی بعضی از باس ها رو وان شات کنی. بازی ایزی مود داره اونم بیلد اینتلجنس و بلیده) تا اینکه وان شات شدم…
    10/۱۰

    mohsenmjsnake eater𝚖𝚛.𝚜𝚊𝚖𝟶𝟹𝟻SoulSpider-ManGOD OF WAR 3Oda nobunaga حامی نظر اخر
  • یکم وقت دیگه مثل گیم پایه یه پچ میدن علاوه بر بهینه سازی بالانس هم میکنن
    ترجیحا یه مدت منتظر بمونین روی پیسی :‌)

    NimaSeraHajEsiarminsnake eater
Elden Ring Shadow of the Erdtree نقدهای متوسطی در استیم دریافت کرده است - گیمفا