کارگردان Elden Ring: پایین آوردن سختی به بازی آسیب میرساند
هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، رئیس استودیوی FromSoftware و کارگردان بازی Elden Ring، در مصاحبه با رسانه The Guardian به سوال پرتکرار درجه سختی در بازیهایش پاسخ داد.
آقای میازاکی در مصاحبه مذکور که به خاطر عرضه بستهالحاقی Shadow of the Erdtree بازی Elden Ring انجام شده بود، درباره درجه سختی بازی و عواقب پایین آوردن آن چنین گفت:
اگر ما واقعا میخواستیم که تمام دنیا بازی را تجربه کنند، میتوانستیم درجه سختی را پایین و پایینتر بیاوریم، اما این کار درستی نیست. اگر این مسیر را پیش میگرفتیم، فکر نمیکنم که بازی به اندازه الان تاثیرگذار میبود، چون حس موفقیتی که پس از شکست دادن سختی به بازیکن منتقل میشود، بخش فوقالعادهای از تجربه است. پایین آوردن سختی، این حس و لذت را از بین میبرد و به بازی آسیب میرساند.
آثار استودیوی FromSoftware و آقای میازاکی، به دشوار بودن معروف هستند، اما این عناوین همیشه راهی برای مقابله با این سختیها برای بازیکنان در نظر دارند.
Elden Ring: Shadow of the Erdtree هماکنون در دسترس کنسولهای نسل هشتم و نهم و PC قرار دارد.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- فهرست نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۲۴ گیمفا
نظرات
ولی سختیه غیر منطقیم میتونه آسیب بزنه
من از این میترسم بقیه گیمام با محبوبیت ژانر سولز همین رویه رو پیش بگیرن
نمونش حذف درجه سختی تو بعضی گیما
بنظرم سختی تو بازی های فرام اصلا غیر منطقی نیست. اصلا یک رکن اصلی گیم پلی یاد گرفتن الگوی حمله باس و حل کردن این پازل هست.اگر بازی هایی که ناشیانه از سری سولز تقلید کردن رو بازی کرده باشین منظورمو میفهمید خیلی جاها نمیتونن منطقی سختی رو بالانس کنن یا الگوی حرکت باس ها رو متناسب با مکانیک ها و گیم پلی در بیارن.
ولی این دی ال سی میگن شورش رو در اورده
سختی برای بازی های سبک سولزلایکه از مسلمات هست
قطعا صحبت سازنده در مورد این سبک از بازی هاست
وگرنه این سختی رو تو بازی مثل call of duty یا gta بیارن اکثر طرفدارهاش پر می کشن
به نظر هر بازی باید سبک خودش رو خوب بشناسه و بر اساس سبک و گیم پلی ، محیط و… سخت ای رو تعریف کنه
قبلا گفتم بازم میگم؛ بازی باید درجه سختیش قابل تنظیم باشه. حالا مثلا سری سولز درجه سختی از نرمال داشته باشه تا وری هارد،ایزی نداشته باشه اشکال نداره😀😀اگه همین الدن رینگ یا سری دارک سولز درجه سختیشون قابل تنظیم بود الان ۱۰۰ برابر بیشتر فروش داشتن.
من خودم اکانت سکیرو خریدم
بخاطر سختی زیاد اکانتو فروختم هفته بعدش😂
سختی جزئی از هویت بازی های سولزلایکه و باعث خاص بودن این بازی ها میشه
مثلا خودم بار های اول که با مارگیت(یکی از باس های الدن رینگ) مبارزه میکردم برام وحشتناک سخت بود و این باعث شد برم تو محیط بگردم و خودم رو قوی کنم و بعد از بار ها تمرین و گشت و گذار و مبارزه بالخره شکستش دادم و یکی از بهترین لحظه های عمرم رو تجربه کردم
با سلام و درود
میشه بگید با چه سیستمی بازی کردید ک چه رزولشنی و fps چطور بود؟
یه چیزی که برام جالبه اینکه ملت همیشه می گن باس های سولز لایک ها سخته ولی هیچکس از سختی باس های بازی های mmo (مخصوصا wow)چیزی نمی گه :/، توی سولز ها اینطوریه باس هرچقدر هم سخت باشه بعد چند ده راند یا نهایت چند ساعت شکستش میدی ولی mmo ها اینطوریه که: با یه تیم ۵ تا ۵۰ نفره مقابل باس فایت قرار می گیرید بعد ممکنه هر راند بیشتر از ۲ ساعت طول بکشه و شما توی کل راند باید با چند نفر دیگه هماهنگ باشید و حرکات منظمی رو اجرا کنید (استرس)و حتی آخرش شکست هم بخورید :/
البته اینا چیزی نیستن ،توی wow بعضی فقط ها حتی ممکنه باس فایت به شیش هفت ساعت هم برسه (اگه نتونی باس رو توی ۳ دقیقه اول شکست بدی شروع می کنه به قوی تر شدن و همچنین هیل کردن خودش )
بخوام مثال بزنم یکی از باس فایت هایی که خودم توش شرکت داشتم تا ۱۳ ساعت هم طول کشید ولی تیم ۳۰ نفره ما که قوی ترین کلن سرور بودن و همگی لول مکس بودن ولی بازم شکست خوردیم (فشار)
البته فعلا رکورد ۳۶ ساعته (البته باز هم باس برنده شد) پلیر ها اینطوری بودن که نصف گروه با بقیه هماهنگ می کردن برن ۴ ساعت بخوابن بعد برگردن تا جای بقیه رو پر کنن (استرس اون لحضه رو درک کن فقط)
حالا من از سولز فن که خودشونو پلیر حرفه ای و هاردکور می دونن می خوام بیان با هم یه دست wow بزنیم ببینیم کی گیمر بهتریه :))))
قطعا سولزها جزو سخت ترین سبکای گیمینگ نیستند ملت وقت یا حوصله ندارند که درست یادش بگیرند نمیشه هم گفت چرا اینطوری نیستند مثلا یه مرد ۳۵ساله از سر کار میاد خسته کوفته میخواد گیم بزنه که هیجاناتش تخلیه بشه نه اینکه بشینه همچین گیمایی بزنه هستند که نیاز به صبر دارند بازیای سخت واقعی امثال کونتراند سختی سولزا فلسفش از چیز دیگه ای میاد برزرک به عنوان بزرگترین منبع دارک سولز مهمترین تمش strugglingه توی خود مانگا اینجوره که گاتس آدمیه که همیشه درحال از دست دادنه و شاید امیدی براش وجود نداشته باشه ولی هدفی برای خودش تعیین میکنه و بخاطرش تقلا میکنه و تسلیم نمیشه کل تمش اینه که فرد باید همیشه با سختی بجنگه که به جایی برسه و اگه هدفشو گم کنه نابود میشه نمیتونم درست بسطش بدم بخاطر اسپویل ولی خب این تمو میازاکی قرض گرفته و به شکل مکانیزمای گیم پلی دراورده یه سختی مداوم که قابل شکست دادنه با داشتن هدف و تلاش اونچنان سخت برای سخت بودن نیست (تا همین الدن رینگ که تو این مورد گویا داره به سمت سخت برای شخت بودن میره)
کاملا باهات موافقم من خودم تنها بازی که نتونستم توش حتی به باس برسم وار کرفت بود مخصوصا دانجن،اینی که تو گفتی raid بود و کلی ادمن اما دانجن که کلا چهار نفری وظیفه تقسیم میشه و اگه خراب کنی بقیه تاوانشو میدن و ممکنه کلی فحش بخوری حتی شوتت کنن از تیم بیرون ،چت و انگلیسیتم باید خوب باشه ،وارکرفت بازای حرفه ای با یک دست چت میکنن با یک دست بازی ،اما تو بازی های سولز چون تکی می تونی بی نهایت بار بری سراق باس بدون اینکه کسی بهت چیزی بگه ،وارکرفت یعنی کار تیمی و مسئولیت پذیری در کار تیمی
بنظرم همین سختیشه که بازی های سولز رو از بقیه بازی ها متفاوت میکنه و طرفدارایه این سبک هم بخاطر سختیو و چالشی بودنش دوستش دارن
کارشاه 👍👍👍❤️
این یعنی پلیرها سعی کنید جر بخورید تا بازی تموم بشه
عجیبه از وقتی این dlc اومد هیتر های سبک سولز چند برابر شدن …
هر چقدر هم زور بزنن ، نمی تونن از ارزش این سبک کم کنن.
سطح کاری فرام سافتور به حدی رسیده که dlc میده با متای۹۵ و میشه بهترین dlc تاریخ.قبول کنیم یا نه فرام سافتور اسم خودشو به عنوان یکی از بهترین استودیوهای تاریخ توی این صنعت ثبت کرده
من اون خبری که می گفت بازی ۴۰ ساعت طول میکشه رو خوندم مخم سوت کشید. تقریبا اندازه گاد او وار یا the last of us 2 .
برای تازه کاران بله. به هر حال منتظر باش تا اسپیدرانش زیر ۲ ساعت بیاد. آیا گاد اف وار یا لست ۲ که مثال زدی این ساعت امکان پذیره؟
دو ساعت😂
زیر دو دقیقه تمومش میکنن
اولا که اسپیدران قصیش جداس برپایه گلیچ و مهارت فوق العادس و حفظ کردن تک تک فریما عملا درست شده اینکه اسپیدرانو مثال میزنید آدم تو شک میوفته اصلا میدونید چیه یا نه اسپیدران قضیش جداس شما اونکه این گیمارو نمیتونید کمتر از دوساعت برید بخاطر اینه که اکثر محتواشون خطیه و بخش زیادیشم کاتسینه یچزی مثل الدن رینگ یا خیلی بازیای جهان باز دیگه محتوا اصلیشون کوتاه تره و ساید کانتنتا بیشتر حجمشن که خب واقعا محتوای این دی ال سی کاملا قابل مقایسس با این بازیا زودتر تموم میشه درست ولی محتواش اندازست منتهی تو اون بازیا مجبورت میکنن همشو تجربه کنی(که اینو من تاحدی نقصم میدونم بازیای الان الکی طولانیند و واقعا گیم پلیشون کشش این مدت زمانو نداره برا همین خودم نمیخرمشون با لایبرری بقیه بازس میکنم یا با کنسول بقیه چون اکثرشون زمانشونو توجیح نمیکنند گیمی که مراحل آپشنالو بیشتر کنه بنطر رم موفق تره مثلا من از گیم پلی ویچر ۳ زیاد خوشم نمیومد خوبه ها ولی کشش بالای ۱۰۰ساعتو برام نداره اندازه ۳۰ساعت بازیش کردم خیلیم لذت بردم بازیو تموم کردم بعدا بازم برگشتم برا بقیش بازم لذت بردم اگه مجبورم میکرد همشو پشت سر هم برم خیلی حوصله سر بر میشد) تو بازیی مثل الدن رینگ اگه میخوای میتونی تجربشون کنی نخوایم نمیتونی مگرنه کل مین گیم الدن رینگم میشه زودتر از این دوتا بازی تموم کرد بدون اسپیدران هم حتی ولی محتواش از جمع دوتاشون ضرب در دو هم بیشتره(علاوه بر کمیت کیفیت محتواشم بیشتره البته گاد آف وار تو خیلی چیزا مثل باسها قابل مقایسس حتی بشخصه من باسای گاد آف وارو به الدن رینگ ترجیح میدم یا دی ال سی والهالا بهترین چیزیه که سانتامونیکا از زمان گاد آف وار ۲ ساخته ولی درکل لول دیزاین الدن رینگ به تنهایی کری میکنه)
ارزش بازی به میزان سختیه؟ پس یه چیز بی معنی ولی سخت بسازن. چرا باید همچین لور و پلات داستانی رو اینجوری هدر بدن وقتی اکثر پلیرا به خاطر سختیش نمیتونن تمومش کنن.
از زمان اولین بازی سولز لایک تاریخ یعنی demons souls تا همین elden ring این قاعده وجود داشته که سختی جزو ذات و ماهیت این بازی ها هست و شما مجبور به بازی کردن این سبک نیستید ؛ از طرف دیگه هر کس می خواد این محتوا و اینجور شاهکار ها رو تجربه کنه ، هزینهش اینه که با این چالش ها رو به رو بشه. از نظرم یه جورایی یه راستی آزمایی هست که معلوم بشه گیمر ها چقدر حاضرن برای دستیابی به محتوای بی نظیر جلو بروند و سختی بکشن. البته بازی هایی هم داریم که فقط سختی هستند و داستان خاصی هم پشتشون نیست و حتی گیم پلی پیچیده ای هم ندارن. مثل Getting Over It with Bennett Foddy. در هر صورت تصمیمش با شماست.
قضیه اینه که فندوم گیمای سولز این بازیا رو به همه به عنوان شاهکار پیشنهاد میکنن و هیچی از سختی بازیاش و اینکه هرکسی نمیتونه پلیشون کنه نمیگن واسه همین انقد تجربه بدی واسه من پیش اومد. بلادبورن اولین و آخرین گیم از میازاکی بود که خریدم با اینکه عاشق داستانش بودم حتی تصمیم دارم ناولش رو بخونم ولی چه فایده وقتی نمیشه جلو رفت. حتی الکی کلی انمی میکشتم برمیگشتم دریم تا آپگرید کنم و بعد یه عالمه وقت گذاشتن و زحمت کشیدن و اون همه آپگرید ویپن و دمیج و … انمی ها قوی تر شدن. اونم نه انمی های جدید همون قبلیا که با دو سه ضربه میمردن حالا باید چهار پنج تا ضربه میزدم 🤐🤐🤐 این توهین به شعور مخاطب نیس؟
ربطی نداره . بازی های طولانی مدت رو افراد کمتری تموم میکنن. کاملا طبیعیه. یه سال پیش یه جا خونده بودن که کلا حدودا ۲۰ درصد افراد witcher 3 رو تموم کردن . الان witcher 3 سخته ؟؟؟
در مورد این dlc الدن رینگ نظری نمی دم ولی خود باس های base بازی(تقریبا نود درصدشون) سختی های منطقی داشتند و با چند بار تلاش می تونستی شکست بدیشون .
حالا این وسط شما مهارت کافی ندارید یا حوصله جنگیدن با باس ها رو ندارید( که بیشتر گیمرا اینطورین) اون دیگه یه بحث دیگست..
اگه پلیرا بازی ای رو تموم نمیکنن به خاطر اینه که با بازی حال نکردن دراپش کردن ولی بازیای میازاکی طوریه که به خاطر سختیشون دراپ میشن واسه منم همین اتفاق افتاد چون واقعا داستان بلادبورنو دوس داشتم. این فرمول میازاکی درسته طرفدار داره و خیلیا عاشقشن ولی باعث میشه خیلیا هم امکان تجربه آثارشو نداشته باشن 😿
اینکه یه بازی دراپ میشه دلایل مختلفی می تونه داشته باشه که با گیم حال نکرده . می تونه داستان،گیمپلی،گرافیک، سختی بازی و …. باشه و صرفا همه این دراپ ها رو به سخت بودن بازی بسط بدیم حرف غلطیه( همین الان کلی آدم میشناسم الدن رینگ رو به خاطر گرافیک دراپ کردن)
من به شخصه عاشق بازی های میازاکی و استودیو لاریان گیمز هستم چون تنها گیمهایی هستند که آدم رو به چالش می کشن و واقعا مرگ های متعدد رو تو بازی تجربه می کنی در صورتی که اکثر بازی های داستانی برای من حتی تو سختترین درجه سختی هیچ چالشی ندارند و کم پیش میاد بمیرم( اصلاحا بکش برو جلو هست)
منم اتفاقا اولین بازی سولزلایکم بلادبورن بود و اینقدر از داستان بازی و فضای دارک شهر Yharnam خوشم آمده بود حاضر بودم هر چقدر لازم باشه بمیرم و عطش زیادی در پیشروری داشتم. تفاوت پلیرها هم همین جاست . یکی حاضره هر سختی بکشه و با تمرین کردن باس ها رو شکست بده( مثل من) ، یکی هم مثل شما دنبال بازی داستانی با enemy های آبکی بدون چالش هست. اگرچه با نیم ساعت دست و پنجه نرم کردن با اکثر باس ها و یادگرفتن moveset آن ها ، می بینی که اونقدر ها هم باس ها سخت نیستن و آبکی میشن ، اما اکثر افراد حاضر به همون مقدار تمرین هم نیستن و حوصله ندارن…
من بیشتر جذب داستان بازیا میشم تا گیمپلی واسه همین گیم موردعلاقم death stranding که به خاطر گیمپلیش خیلی هیت گرفته. به نظرم بازیا حتما نباید سخت باشن تا گیمپلیشون فان و سرگرم کننده باشه مثل It takes two یا Sackboy آسونن ولی خیلی کیف میدن
خب این دیگه میشه تفاوت سلیقه و دیدگاه . الان من از نظرم death stranding بازی خوبی نیست چون از نظر من هر گیم از اسمش که معلومه gameplay مهم ترین فاکتور یک بازی هست و بعد داستان . الان خوبه بخاطر همین عقیده و سلیقه من death stranding رو چرت خطاب کنم و بگم شبیه ساز پیاده روی ؟
اینم در نظر داشته که بازی های فرام سافتور باید سخت باشن!!! چرا؟ چون اگه فرام سافتور تمام بازی هاش آسون و آبکی بود که دیگه فرام سافتور نبود و بازی هاشون میشد صرفا یک سولز لایک شکست خورده مثل lords of fallen!! رکن اصلی این بازی ها دقیقا سخت بودنشونه و همه از فرام سافتور و میازاکی به خاطر طراحی فوق العاده باس ها یاد میکنن.منظور از طراحی فوق العاده چیه ؟ ترکیب سخت+بالانس بودن باس ها و انمی ها که از هرکسی این کار بر نمیاد که علت شکست خوردن خیلی از سولزلایک های امروزی همینه و میازاکی الکی میازاکی نشده!
حالا سلیقه شما قابل احترامه اما شخصا یکم ناراحت کننده هست می بینم یکی از death stranding و hellblade تمجید و تعریف میکنه در صورتی گیمپلیشون تو دیواره و بیشتر به فیلم شبیهن تا گیم اما به بازی های فرام سافتور هیت میده که علاوه بر داستان فوق العاده، گیمپلی خوبی هم دارند
دث سترندینگ و هلبلید گیمپلی مورد پسند گیمرا رو ندارن ولی از نظر محتوا، داستان و تاثیرگذاری و خلاقانه بودن جزو منحصر به فرد ترین گیما هستن. واسه منم ناراحت کنندس که جامعه گیمرا به جای این چیزا فقط به گیمپلی اهمیت میدن. و خب حتی از اون نظر باز گیمپلی بازی های سولزبورن چیز خاصی و خارقالعاده ای نیست فقط به خاطر سختی زیاد واسه یه دسته از گیمرا سرگرم کنندن. برای من گیمپلی بی معنی ترین و کم اهمیت ترین پارت گیمه
سولزلایک گیم پلی خاصی نداره؟؟بازی های سولزلایک چند ده تا بیلد مختلف و انواع و اقسام سلاح ها و جادو های متناسب با بیلدها رو دارند همراه با طراحی فوق العاده باس ها و انمی ها و کاملا گیم پلی محور هستند بعد اونوقت میگی گیمپلی سولزلایک چیز خاصی نداره ؟!!!یا شما نمی دونی سولزلایک چیه یا کلا تعریفت از گیمپلی یه چیز دیگست !!!
گیمرا علاوه بر گیمپلی به داستان هم اهمیت می دهند که الدن رینگ و تمام بازی های میازاکی این دوتا ویژگی رو دارند و این شمایی که کلا به داستان اهمیت می دی و از بخش مهمتر گیم که گیمپلی هست کاملا غافل هستید و فقط بر اساس سلیقه خودت نظر میدی و این هست که ناراحت کننده اس!!
خدا رو شکر که تفکر شما رو افراد کمی دارند( مثل دیوید کیج) وگرنه اگر تمام گیم ها می خواستند طبق تفکر افرادی مثل شما ساخته بشوند الان ۹۰ درصد گیم ها عملا فیلم سینمایی بودند و گیمرا کلا گیم رو می بوسیدن می گذاشتند کنار!!
حداقل کامنت می زاری بگو من با این سبک از بازی ها حال نمی کنم و به سلیقه من نمی خوره چرا الکی می خواین منطقی به نظر برسین و فکت های چرت و پرت صادر میکنین ؟
در آخر هم اگه گیم پلی اینقدر بی اهمیته برات ، اونوقت چرا اصلا کنسول خریدی ؟؟ می رفتی بازی ها رو از یوتیوب می دیدی برات به صرفه تر بود
من نگفتم از گیمپلی بدم میاد. سرگرم کنندس ولی تموم معنی گیم تو داستان و محتواش خلاصه میشه. گیمپلی صرفا ابزار پیشبرد بازیه واسه همین برام کم اهمیته و حتی اونم سلیقه ای هست. گیمپلی سولزلایکا تمرکزش رو مبارزه با ویپن های مختلفه و چیز خاصی نیست حالا بگو تنوعشون زیاده اسپل و بیلد مختلف داره. سر و تهش یکیه دیگه فوق کلیشه ای.
اتفاقا رکن اصلی گیم تو گیمپلی هست . اگه داستان بود که ملت مگه مغز خر خوردن برن گیم بزنن ؟؟ می رفتن فیلم و سریال می دیدن و کتاب می خوندن و چیزی که گیم رو از بقیه جدا می کنه گیمپلی هست!
آره بابا سولزلایک هم گیمپلی خاصی نداره اشتباه از من بود . گیمپلی عمیق و مفهومی و خلاقانه فقط دث استرندینگ یا بهتره بگم شبیه ساز پستچی و پرستاری که با یه بچه تو بغلمون باید یه سری محموله رو از نقطه A به B می رسونیم .
کم نبودن بازی های داستانی که خودم بازی کردم مثل heavy rain و Detroit و until dawn و ….. و اتفاقا بدمم نیومد اما انکار نمی کنم که این دسته از بازی ها از نظر من و خیلی از گیمرا سرطان صنعت گیمن چون بیشتر از اینکه یه گیم باشن ، در واقع فیلم سینمایی هستن و عملا فقط اسم گیم رو یدک می کشند و هیچ ویژگی ای از گیم رو به ارث نبردند .شرمنده اینو میگم ولی امیدوارم این جور بازی های داستانی که احتمالا سبک موردعلاقت هستند هیچ وقت رشد نکنن و فراگیر نشن چون اون روز دیگه فاتحه صنعت گیم رو باید خوند
در هر صورت اولین کسی هستی که می بینم همچین تفکر ساده و عجیبی از گیم داره و شرمنده که بازم اینو میگم اما امیدوارم خیلی فراگیر نشه این طرز تفکرت
بیشتر از این دیگه ریپلای نمی دم و فکر نکنم حرف هام تاثیری داشته باشه ولی در هر صورت گفتگوی خوبی بود ،موفق باشی.
هرکسی دیدگاه خودشو داره ولی اگه انقد باور داری گیمپلی مهم تره اینطوری گیمینگ رسماً وقت تلف کردن و بی معنیه فقط واسه سرگرم شدن ساخته شده و هیچ بار و ارزش هنری نداره.
امیدوارم صنعت گیم هیچ وقت به همچین بچه بازی تبدیل نشه
عزیز این حرفت مثل این میمونه که مثلاً وقتی میخوای عدس پلو کنی،توش عدس نریزی😐
چرا؟ مثلاً گاد او وار، لست او از، ویچر و… بازیای بدین؟ نمیتونن همین داستانا رو به سبک اونا بسازن تا همه بتونن پلی کنن؟ چرا باید کل پایه اساس بازی رو درجه سختیش بنا بشه؟ فرمول میازاکی واقعا مسخره و بی معنیه همین که بازیاش بدون سختی تو کمتر از یه ساعت تموم میشن اینو ثابت میکنه
تا تعریفت از “اکثر” چی باشه .. 👎
به نظر خودت چقدر از آدما توان و مهارتشو دارن بلادبورنو تموم کنن :/
نه خب کلا سیاست بازی های سولز اینجوریه که یکمی از اشتباهات درس بگیری ( و یکمی حوصله ) به خرج بدی میتونی بی دردسر بازی رو تموم کنی ، و بعدش یکی از بهترین حس های دنیا ( مثلا زدن یه باس بعد کلی سختی ) رو تجربه کنی. میتونی از یه سولز آسونتر مثل همین الدن شروع کنی بعدش بری سراغ سری سولز و بلادبورن .
بیشتر از همه بازیای میازاکی جذب بلادبورن شدم به خاطر اتمسفر گاثیکش. واسه همین بازیشو گرفتم ولی تجربه بود تا بفهمم این بازیا مناسبم نیستن. ترجیح میدم همون ناولشو بخونم
چون سختیه بازی منطقیه
تو ی اژدها بپره روت انتظار داری وان شات بشی یا زنده در بری؟ چون بازیه انتظار داری زنده بمونی ولی مشکل همینه
سبک بازی اینه سختی رو تا حد ممکن واقعی کنه چیزی که خیلیا درک نمیکنن کسی هم مجبور نیست بازی کنه کلی بازی با انتخاب سختی هست
اون فشار عصبی هم که سر باس آدم میخوره تو گیم های آنلاین محبوب هم هست والا
کل منطق گیمو زیر سوال بردی. اگه اینطوری بخواییم نگاه کنیم پس با یه تیر یا ضربه باید بمیریم و دیگه بازی تموم.
با این حساب براحتی میشه COD رو به سخت ترین بازی تمام تاریخ تبدیل کرد،وقت کافیه وان شات اضافه کنیم بهش
تو بازی های شبیه ساز مثل arma اینطوریه
خودت میگی شبیه ساز.
خداییش الدن رینگ اگه بره سمت شبیه سازی کلا امکان نداره بشه پلی دادش.پاره میکنه از هزار ناحیه
من بازی رو با سامون تموم کردم 🤟🏼
خوشحالم که برای این سبک هیچ درجه سختی وجود نداره، خوشبختانه سبک سولرز سبکیه که هر کسی نمیتونه بش ورود کنه. اینجا فقط جای پروگیمرهاست و بس
والا اینقد بیلد هست تو بازی که نوب عالمم باشی میتونی راحت باسا رو بزنی هیچوقت یادم نمیره پسر خالم تو عمرش نیم ساعتم سولز بورن بازی نکرده بود با undurable frenzy flame ملنیا رو مث اب خوردن کشت lmfao
اون پسرخالت که تو عمرش سولرز بازی نکرده رفته اون باسی که گفتی و زده درست. ولی بگو ببینم لقمه آماده و کی بهش داد؟ این بلید آماده شده بود از قبل؟ آخه خیلیا حتی بلد نیستن بیلد بذارن و درست لول آپ کردنو بلد نیستن.
اره قبول ولی با وجود یوتیوب حتی اونایی هم که انگلیسیشون خوب نیست با اپارات میتونن راحت این بیلدارو بسازن اینستاگرام هم که نگم کلی پیج راجب الدن رینگ هست مثلا طرف اومده بود یه بیلد بلاد تو یه ریلز پونزده ثانیه ای معرفی کرده بود که خودم پشمام ریخت رفتم بیلدو ساختم
اگه آسون بشه که نوبت ها زیاد میشن😂
جز این انتظار نمیره از این کارگردان کار درست.
آره به خاطر اینکه همه بازیای میازاکی بدون سختیشون تو نیم ساعت تموم میشن. اون وقت گیمرا این بازیا رو شاهکار میدونن🙄🙄 حیف همچین داستانای خفنی که با این پرفورمنس غیر منطقی هدر میرن فقط چون گیمرا علاقه دارن ده ساعت با یه باس بجنگن 😹😹😹
آره درست میگی باید این داستانم بدن دست یوبیسافت و امسالش تا قشنگ گند بزنن توش
👌🏻😂
ابلهانه ترین تحلیلی بود که تا حالا دیدم
احتمالا بدت بیاد ولی فقط میتونم بهت بگم git gud
نگران نباش من یه بازی پنج دقیقه ای واست میسازم فقط انقد سختش میکنم که چند سال سرگرمش شی تا تمومش کنی. دقیقا سبک مورد علاقت 😹😹😹
آیا شما تعریفی از “لور” داری؟
حتما لور از نظرت یعنی درجه سختی بازی چون هیچ برداشت دیگه ای از ریپلایت به کامنتم نمیتونم داشته باشم 🤐 احتمالا بازی هر چی سخت تر لورش غنی تر 🤣🤣🤣
:/ بنظرم جوابتو ندم بهتره ..
از سختی بازی شکایت کردم. نوشتی تعریفی از لور دارم یا نه؟ چه برداشت دیگه ای میخوای داشته باشم؟ :/
یه نگاه به کامنتت بنداز ، داری میگی “حیف این همه داستانی خفنی که فدای سختی بازی میشه” . حواست باشه داری چی میگی :/
حرفم اینه وقتی انقد سخته داستان هرچقدر خفن باشه خیلیا نمیتونن تجربش کنن. چه ربطی به لور داشت :/
تو حتی اگه هر باسفایت رو وان شات هم بکنی و فقط داستان اصلی رو بخوای پیش بری بازم نمیتونی بازیو زیر چند ساعت تموم کنی.
یه سریا تو یوتوب کمتر از یه ساعت تموم کردن همه بازیاشو
وقتی اصلا نمیدونی اسپید ران و استفاده از گلیچ و … چیه :
خیلی دوست دارم بدونم بازیای مورد علاقت چیه با این سطح تفکرت :)
بازیای موردعلاقم Little nightmares franchise, death stranding, Silent hill franchise, a plague tale 1&2, Tlou 1&2, uncharted franchise, Hellblade 1&2, Horizon 1&2و کلی بازی ایندی مثل It takes two, Kena, Stray و… بیشتر جذب داستان بازیا میشم تا گیمپلی و سختی بیش از حد واسم جالب نیست. تازه من بازیم بد نیست چون Retunal رو تونستم تا آخرش برم حتی پایان دومش هم رسیدم. گیمپلیش روون بود و باگ و گلیچ نداشت خیلی هم دوسش داشتم.
درجه سختی سولزبورنا دقیقا درجه سختی منطقی هستش که پلیرا بعد از یاد گرفتن و مسلط شدن بهش عاشقش میشن حالا تو ۱۰ ساعت سر یه باس گیر میکنی دیگه به ما مربوط نیست چون مشکل از خودته
ببین تو تمرکز کاملتو گذاشتی رو سختی فکر میکنی هرکی هرچی میگه داره از سختی بازی دفاع میکنه، سولزبورن سخته ایا سختیش غیر منصفانه است به نظرم نه چون بازی های زیادی دیدم که فقط سختن و هیچ چیز دیگه ای ندارن یا انمی بهت فرصت نفس کشیدن نمیده یا دمیجی نمیزنی، من بلادبورن بازی نکردم ولی چیزی که راجب بحث لول دادن گفتی احتمالا یه ربطی به بیلدت و مکانیکای خود بازی داشته ، اولین تجربه سولزبورن من دارکسولز دو بود و خدا میدونه چقدر تو اون بازی من بد بودم ولی ۱ سال بعدش برگشتم سر همون بازی یسری باس هارو فرست ترای زدم چون مکانیکای بازی رو درک میکردم و حتی اواخر بازی سعی کردم پری کردن یاد بگیرم که هنوزم خیلی توش خوب نیستم(فکر کنم تو بلادبورن هم بشه پری کرد پس اگه برگشتی بهش سعی کن پری کردن رو امتحان کنی) چیزی که میگی تو ۳۰ دقیقه مربوط به اسپیدرانه که شامل نجنگیدن با یسری باس استفاده از انواع گلیچ ها برای جابهجایی و… میشه وقتی میگن گیمی مثل الدن رینگ ۴۰ ساعت طول میکشه تمومش کنی منظورشون چک کردن تمام دانجن ها و غارها انجام تمام ساید کوئست ها و شکست تمامی باس های فرعیه ، گیر کردن پشت یک باس طبیعیه اولین بار که سولز دو بازی کردم ۴ روز سر اسون ترین باس بازی مونده بودم و اینکه اون چندساعت شکست دادن باس رو معمولا در نظر نمیگیرن و تهش یکساعت چون معمولا باس هارو میشه تو ۱۰ الی ۲۰ دقیقه شکست داد چیزی که باعث اون چند ساعت واسه یادگیری اتک پترنه و میشه پترن خیلی از باسای سخت رو تو ۵ ساعت یادگرفت(باسای مثل radagon ، malenia یا fume knight) (البته بخوام صادق باشم تو سولزبورن ها هم باس هایی هستن که صرفا اتکی های با شعاع اسیب بالا اسپم میدن مثل ancient dragon سولز دو و elden beast الدن رینگ، هنوز دیالسی الدن رینگ رو تجربه نکردم ولی شنیدم تو اون هم بخاطر راضی کردن ترای هاردا کلی باس که سخت نیستن و صرفا غیر منصفانهان اظافه کردن)
نمیتونی باس فایت بزنی بهونه نیار
بعدشم اگه بتونی زمان بندی باس هارو یاد بگیری میتونی بعضیهاشونو زیر ۳ دقیقه بزنی
قطعا درست میگه، ولی من دلیل اینکه تورنت رو به باس پایانی الدن بعد ۲ سال اضافه کردنو متوجه نمیشم مگه دلیلی غیر از اسون کردن باس داره؟ من باس الدن بیست رو واقعا دوست داشتم و یکی از دلایلش همین چالشی بود که برای دنبال کردنش تو میدون وجود داشت که حواست باشه به موقع داجم بدی از چیزایی که میزنه چون خود باس عملا اگه این رو ازش بگیری هیچ چالشی نداره از نزدیک ، تنها چالشش همینه که با وجود فلاسک های کم بعد راداگون بتونی اون همه چیز و درست داج بدی و جونتو مدیریت کنی
منم بنظرم طراحی این دوتا باس خیلی خلاقانست ولی متاسفانه هرجا اینو گفتم فحش خوردم :/
راداگون یه باس سریعه و با اون آهنگ گرمش هیچ فرصتی برای استراحت بهت نمیده بعد میرسی به الدن بیست با یه اهنگ اروم شروع میشه و باس بین ضرباتش خیلی فاصله هست برای اینکه بهت فرصت استراحت بده و بعد کم کم اوج میگیره، طراحی الدن بیست هم جوریه که فلاسک زیاد میخواد و باید جلوی راداگون خوب بازی کنی این باعث میشه پتاسیل کامل راداگون هم بیرون کشیده بشه
یه چیز دیگه ای هم که هست نقطه ضعف هاشون هم مخالف همدیگست راداگون به اتیش ضعیفه ولی الدن بیست در مقابلش مقاومت داره
آهنگ آروم و باس فایت رو مخ فقط gwyn ! ( غول آخر dark souls 1)
من هنوز نمیفهمم چرا گویین پادشاه سفید و نور حساب میشد در حالی که نصف گند کاری ها از زیر سر خودشه.
(یه حسی میگه اون اهنگ هم در اصل نباید با نوت های سفید بلکه با مشکی باید زده میشد.)
خب این دلیلش واضحه گوین نماد نور و روشناییه ولی خب این لزوما چیز خوبی نیست
گوین روح روشنایی خورشید رو داشت و تمام زندگیش رو برای روشن نگه داشتن شعله فدا کرد برای همین هم ارباب روشناییه
دقیقا خودمم متوجه نشدم چرا بعضیا از این دو تا باس بدشون میاد ترکیبشون خیلی چیز خوبی شده، طراحی حملاتشون و موسیقیشونم خیلی عالیه بین تمام بازیای فرام که بازی کردم(بجز دارک سولز ۲) با اخلاف کم الدن بیست+راداگون رو بهترین باس پایانی میدونم ترکیبشون خیلی جذابه
البته لور و …. اینارو در نظر نگرفتم
دلیلش اینه که الدن بیست سخت نیست فرسایشیه مگرنه بجز اون ستاره ها هیچ دمیجی نداره که واقعا داجش سخت باشه و این یه سختی غیر جالبه همچین سبکی همیشه بین کامیونیتی سولز منفور بوده گل سر سیدشونم انشنت دراگونه نمیخواد بذارمش کنار هم چون انشنت دراگون یه فاجعس و الدن بیست صرفا اونچنان جالب نیست ولی سبک فایتشون دقیقا یکیه اتک هایی که خیلی بیش از حد دمیج میده نوار اچ پی بشدت زیاد باید همیشه از باس دور بشی و تازه همیشه هم دردسترس نیست انشنت دراگون پرواز میکنه و الدن بیست فرار این باسا راحتن منتهی انقدر فرسایشیند که باعث اشتباهات زیاد میشند شاید اوردن تونت باسو خسلی راحت بکنه ولی یه باس نسبتا راحت (همین الانم زیاد راحت نیست دمیجای بشدت سنگینی میده و جونش زیاده) بهتر از یه باس بده اونم وقتی بلافاصله بعد از راداگونی میاد که یه باس شاهکاره و الدن بیست صرفا اونو میورد پایین سطحشو
وقتی تعداد پلیرهای سولز بیشتر نتیجش همین میشه
درستش هم همینه،پر قدرت ادامه بده سلطون که بازمواسمون شاهکار بسازی❤️🔥
میازاکی حق گو 👍🗿
قبلاً تو همین سایت یه مطلب خوندم که احتمالا ساختار بازی بزرگ بعدی فرام سافتور تا حد زیادی به صور چند لایه و عمودی هست.این دی ال سی هم تقریبا همین طوره، ظاهراً طبق روال گذشته یه آزمایش برای ساختار جهانِ بازی بعدیشون هست.
به نظر شما این نظریه درسته؟
اقا طراحی عمودی در بازی یعنی چی ؟ میشه دقیق توضیح بدید برام .من هرجا سرچ کردم نتونستم تعریف قابل فهمی پیدا کنم.ممنون میشم
منم مطمئن نیستم اما برداشتم اینه که یه چیزی تو مایه های دارک سولز یک هست
پایین ترین نقطه بازی یه منطقه آتیشی بود بالاترش یه منطقه آفت زده(اسماشون یادم نیست)،بالای اون فایر لینک شراین و بالاترش روی قله کوه، انورلوندور بود یه چند تا منطقه دیگه هم این وسطا بود
میتونستن همه این مناطق رو به صورت افقی کنار هم قرار بدن اما به صورت عمودی و چند لایه روی هم قرار دادن هر کدوم از این مناطق هم از طریق یک یا چند مسیر به هم وصل شدن
اصلا بازی های سولز این شکلین که درجه سختی ندارن و بازی های سختی هستند ، برای همین بعضی گیمر ها به سمتش میرن وگرنه اگر درجه سختی داشتن دیگه اون حس غروری که بعد تموم کردن بازی های سولز داریم دیگه معنی نداره
سختی با منطق در دوره مدرن بازی سخت کاپ هد شاهکار انجام داده تمام بازی های سولز فاقد اعتبار جز سکیرو و ارمورکور جدید
خدایی باسای dlc می…ان خییییلی نسبت به بازی اصلی سختترن اوت divine beast که قشنگ نامتعادل طراحی شده کوچکترین پنجرهای واسه حمله نمیزاره دوربینم ماشاالله 🤮🤮
.
.
ولی با همه اینا بهترین بازی نسل تا الان(بعد خود الدن)😂
یادمه میازاکی میگفت درجه سختی سولزبورنا تازه درجه سختی نرمال بازی هستش و من شخصا موافقم سولزبورنا برای کسانی که تازه بهشون وارد میشن به شدت سخت و چالش برانگیز هستند ولی زمانی که بلاخره بعد ۳ یا ۴ ساعت بهشون مسلط میشن به لذت حقیقیشون پی میبرن و من مطمئنم خیلیا بعد از تجربه سولزبورنا دیگه به درجه سختی های نرمال بازیای دیگه راضی نشدن و روی درجه سختی های بالاتر بازیو تجربه کردن
تازه توی سولزبورنا اگر یکم حال و حوصله داشته باشید معمولا تو هر کدوم مناطقی هستن که میتونید خوب فارم کنید و بیلدای به شدت قدرتمندی ببندید و از بازی چند برابر لذت ببرید
د آخه مومن سختی دی ال سی رو کردی به وات هیت شدن.یه بلک گیل نایت یه کاریان نایت رو هرکاری کردم و هر طلسمی گذاشتم آخرم وان هیت میمردم.قدرتمم لول ۳ بود.پسر اچ پی باسا وحشتناک بالاس و متغیر نسبت به اینکه چند نفر دارن میجنگن باهاشون.باس دنسینگ لاین رو اگه چسبوندت به کنج امکان نداره ببینی ضربه بعدیش چیه و مردی.یا رلانا خدای اسپمه.بابا نفس بگیر یا بذار ما نفس بگیریم چه وضعشه تا الان که خیلی رفتم جلو و واقعا لذتبخشه اما بعضی جاهاش احساس میکنی سختیش منصفانه نیست مثه سختی لورد آو فالنه تا گیم اصلی یا سولز
همینکه میگی خیلی رفتی جلو و لذتبخشه،امیدوار میشم بگیرمش.اخه خیییلی از سختیش میگن ادم دودل میشه بره سراغش یا نره
اومدی با مسمر فایت دادی مرده و زنده واسه میازاکی نمیذاری خخخ
دیشب ساعت ۲ شب باس شیر رقاص و با اسلح جدید back hand sword زدم خیلی سخت بود دستام تا ۲ دقیقه میلرزید 😂😂 سلاح ها تو دی ال سی خیلی عالین خیلی سریعن انگار هک اند اسلش بازی میکنی … دیشب توییج باز کردم دیدم نزدیک ۱ میلیون ویور داره توییچ سریع بستم اسپویل نشه
من کاملا با این حرفش موافقم
حس خدا بودن بدون رد شدن از چالش سطح خدا معنا نداره