بازی Black Myth: Wukong یک اثر کاملا سولز لایک نخواهد بود
با فاش شدن آخرین پیشنمایشهای بازی Black Myth: Wukong، مشخص شد که این اثر از تمامی معیارهای ژانر سولز لایک پیروی نمیکند.
محبوبیت ژانر سولز لایک به لطف استودیوی FromSoftware در حال افزایش است. بسیاری از استودیوها نیز با عرضه بازیهایی مثل Lies of P و Stellar Blade، برای ساخت آثاری با این سبک تلاش کردند و به موفقیتهای زیادی دست یافتند.
احتمالا دیگر استودیوها نیز ترغیب شدهاند تا شانس خود را برای تولید آثار سولز لایک امتحان کنند و در عین حال، همین موضوع باعث میشود تا صنعت بازی از وجود چنین عناوینی اشباع شود. پس از اینکه مشخص شد سبک Phantom Blade Zero اختلاف زیادی با عناوین سولز لایک دارد، حالا به نظر میرسد یک بازی دیگر، چنین رویهای را پیش بگیرد.
بر اساس پیشنمایشهای Black Myth: Wukong، میتوان گفت که این عنوان یک اثر سولز لایک نخواهد بود. از آنجایی که لازم نیست تمام بازیها جهان باز باشند یا از روندی ثابت پیروی کنند، سولز لایک نبودن این اثر حائز اهمیت است.
اولین پیشنمایش این بازی که توسط Pure Xbox تهیه شده بود، لو رفت و اطلاعات زیادی را فاش کرده است. بر اساس شایعات، قرار بود امبارگوی پیشنمایشهای عنوان مذکور، روز دوشنبه برداشته شوند.
طبق برداشتهای اولیه Pure Xbox، بازی Black Myth: Wukong بر خلاف تصورات، یک اثر سولز لایک نیست:
این بازی سادهتر از عناوین سنتی ژانر سولز لایک است و در واقع ترکیبی از آن و عناوین اکشن RPG خواهد بود.
ماهیت خشن و طاقتفرسای آثار سولز لایک به خوبی شناخته شده است و حالا، به نظر میرسد که ماجراجویی Sun Wukong در چنین دنیایی رخ نمیدهد.
Xbox Pure بیان میکند که جاخالی دادن در این بازی، نسبتا آسان است. از آنجایی که سیستم دفع حمله خاصی در بازی وجود ندارد، بنابراین شاید تعیین زمانبندی مناسب برای جاخالی دادن، به منزله جبران همین موضوع از سوی توسعهدهنده صورت گرفته باشد.
همچنین، به وجود سلاحهایی در این عنوان اشاره شده است که معمولا در عناوین سولز لایک یافت نمیشوند. بنابراین، مقایسه این اثر با بازیهای اکشن RPG که تنها از عناوین سولز لایک الهام گرفتهاند، منطقیتر تلقی میشود.
علاوه بر آن، Sun Wukong به تغییر شکل موجودات متکی است و همین موضوع به مبارزات عمق بیشتری بخشیده است.
شاید بتوان گفت به صورت کلی، تغییر خوبی صورت گرفته است چرا که اکثر عناوین سولز لایک به دلیل سختی طاقتفرسا، مورد انتقاد قرار میگیرند. احتمالا Black Myth: Wukong در نهایت مخاطبان بیشتری را جذب کند. همچنین استودیوی سازنده این بازی، یعنی Game Science، شاید قصد دارد تا تجربهای شبیه به God of War را توسعه دهد.
همچنین عدم همکاری استودیوی Game Science با Sweet Baby Inc تایید شد. مدت زمان لازم برای اتمام بازی ۱۵ ساعت تخمین زده میشود و در عین حال، ممکن است محصول نهایی گیمپلی طولانیتری داشته باشد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
کلا سیستم مبارزش یمقدار از سولز لایک فاصله داره چیز عجیبی نیست
عالی سیستم مبارزاتش منو شدیدا گرفت طراحی عالی شحصیت خوبیم داره امیدوارم خوب در بیاد نتجیه نهایی
تنها دلیلی که می خواستم شبیه ساز میمون بودن رو بگیرم این بود که فکر می کردم سولز لایک هست
اما حالا دیگه سمتش نمیرم
نه به فن بوی بچه سال 🤔🤔🤔
چ جالب
یاد اون میم اوباما افتادم فقط این برعکسشه
گل به خودی زد
بخدا الان دارم میفهم که این بچه سالم نیست از نظر عقل اصلا سالم نیست رسما رد داده حتی فن های ایکس باکس هم این بچه سالو به گردن نمیگیرن اینقدر وضعش خرابه به درمان روانی نیاز داره
بنظرم از گیمینگو بزاری کناری بهتره چون از نظر روانی داری رسما رد میدی
اگه واسه جعبه هم بیلد همینو میگی ؟
برو بچسب به استارفیلدت بچه چون
بر خلاف اسمت دوست عزیز/کامنت هایی که میزاری کاملا بچه سال بودنت رو نشون میده/به بازی ایندیانا جونز یا هل بلید ۲ میگی گوتی سال بعد به این گیم میگی شبیه ساز میمون؟خواهیم دید مراسم بازی سال این بازی بازی سال میشه یا هل بلید ۲ که شما میگی/البته هل بلید ۲ در نوع سینماتیک بازی بدی نیست اما در حد گوتی نیست/حتی ایندیانا.
یک پست تو اینستا دیدم نوشته بود بهترین بازی سولز لایک تاریخ! با یه تریلر چجوری فهمیدید بهترین تاریخه😑🤣
گیم پلیش خدا بود
در این سرعتی بودن سنگین بود
همینشم کافیه
کار درست رو انجام میده،هر عنوانی به فراخور پتانسیل و نیازهاش میتونه المان های سولزلایک رو بکار بگیره،حتما که لازم نیست بازی سولزلایک باشه تا چالشبرانگیز بشه
این بازی با توجه به استادیو سازندش در نوع خودش میشه گفت سبک جالب و خاصی داره ! 👍🏻
نگفتم کاملا سولز نیست؟
کسی باور نکرد
این چیزی بود که اول هم مشخص بود منتها بعضی ها نتونستن تشخیص بدن، اولین گیمپلی ای که ازش منتشر شد سال ۲۰۲۰ بود که تو اون تریلر سیستم مبارزات و گیمپلی کمتر شباهت به سولز داشت و بیشتر به هک اند اسلش میخورد، درهر صورت بنظره خودم یه ترکیب ناب از هک اند اسلش و سولزلایک هست این گیم و یه چیزه فوق شاهکار ازین دو عنصر شکل گرفته
دکتری دیگه،همچی رو میدونی
رو این بازی کار شده و کیفیت بالایی داره فقط یک چیزش خیلی رو مخه که باعث میشه سمتش نرم اونم اینه که آدم باید در نقش میمون بازی کنه🤔 آخه کی دوست داره میمون باشه!😑
بازیی که در نقش حشره . روباه . اردک باشی هست پس میمون مشکلش چیه؟ اونم نه هر میمونی سان ووکانگ معروف ترین شخصیت از افسانه های چینی
مشکل میمون بودن نیست در صورتی که میمون مثل میمون ها رفتار کنه بلکه مشکل هدایت انسانی هست که ظاهر میمون گونه داره و در غالب میمون معرفی شده اما انسان گونه لباس پوشیده و رفتار میکنه و صحبت میکنه و حرکت میکنه 🤔 به نظرم نوعی توهین میتونه تلقی بشه. در هر صورت تفاوت نگرش هست و درست و غلطی وجود نداره و باید روی جنبه سرگرمیش متمرکز شد اما همچین عنوانی از نظر من فاقد هرگونه ارزشی هست.👍🙂
نظر تو هم فاقد هرگونه ارزشی هست
بخش کامنت های سایت برای بیان نظرات کاربر ها قرار داده شده و همه میتونن آزادانه نظرشون رو بیان کنن و نظر همه محترم و با ارزش هست.
ادبیات کامنت گذاشتن شما آینه تربیت و فرهنگ و شعور و شخصیت شماست😉
دوست عزیز دو نکته رو باید بهت بگم .اول اینکه این چیزی که میگی بدلیل اینه که این شخصیت یک افسانه واقعی چینی بوده و خب طبیعیه. که برخی شخصیت های افسانه آیی هم رفتار انسان گونه رو داشته باشند دو اینکه این یک بازی هست و به نوعی هنر که هنر مند باید کاملا آزاد باشه که به چه شکل میخواد یک چیز رو بتصویر بکشه
حرف شما کاملا درسته و قابل درک اما محتوای این بازی متاسفانه با سلیقه من جور نیست و نظرم نسبت بهش کاملا منفیه
بهتر واسه کسایی مثمن که اصلا با سولز لایک حال نمیکنن خبر خوبیه.
من خیلی هایپم برای بازی چون زمانی زیادی برای ساخت بازی صرف شده و ایدش هم خیلی خوبه ولی انتظار داشتم یکم گیم پلی بازی زیاد باشه
من هیچوقت سولزلایکو به عنوان یه ساب ژانر درک نکردم به عنوان بازیای کلون سولزا اوکیه مثلا لایز آف پی و لوردز آف د فالنو میفهمنن عملا همه مکانیزمای مهم سولزارو دارند من میتونم به اینا بگم مشابه سولزها ولی به عنوان ساب ژانر درک نمیکنم دقیقا این چیزی که سولزلایکارو از یه اکشن آر پی جی دیگه متمایز میکنه دقیقا چه مکانیزمیه؟ بونفایره؟ که خب هر بازی چکپوینت داشته باشه رو این حساب سولز لایکه. سیستم افتادن سولزه؟ با این حساب ماینکرفتم سولزه. سختیه؟ رو این حساب کونترا هم سولزه حتی مکانیزمای دیگه هم مثل استامیناهم از قبل بوده برا همین درکش نمیکنم به عنوان یه ساب ژانر مثلا روگ لایک یا مترویدوینیا که موردای مشابهند تعریف مشخص و خاص دارند روگ لایک(یا حالا لایت هرچی) یه هسته کلی داره که هروقت بمیری برمیگردی به نقطه اول همشون اینن با تفاوت های دیگه مترویدوینیاهم سایداسکرولراییه که فلسفه دیزاین دنیاش بصورت تو در توعه و باید بری قابلیتیو پیدا کنی که بتونی یه راهیو بازش کنی اینم هسته این ساب ژانره ولی سولزلایک هیچ هسته مشخصی نداره صرفا یه سری مکانیزمای خاصن که کنار هم قرار گرفته من میتونم به این بگم بازیای کلون یا مشابه مشکلیم نداره ولی درکل درک نمیکنم که جه مورد خاصی دارند خیلی بازیایی که حتی سولز میدوننشون که حتی مشابهم نیستند الان سکیرو هم ملت میگن سولز لایک ولی اصلا این بازی اکشن آر پی جی نیست چطور میتونه سولز لایک باشه وقتی حتی شبیه دارک سولزم نیست
واسه این تبدیل به یه ژانر شده چون به بازیایی ک سختی غیر منطقی و مزخرفی دارن میگن سولز لایک😁😂
هیچ ربطی به سختی نداره مگرنه دارک سولزا اونچنان سخت نیستند و اگه به سختی بود الان کاپهد سولزلایک بود و خب خیلی بازیایم سولزم سختی انبالانس دارند مثل لایز آف پی ولی خب حداقل درباره آثار فرامسافتور بجز الدن رینگ این قضیه صدق نمیکنه و واقعا بجز سکیرو بازیای سختی نیستند یکم فقط توانایی تجزیه و تحلیل خوب نیاز دارند زیاد اسکیل محور نیستند هرچند مشخصا سعی داری تیکه بپرونی ولی زمان اشتباهیو انتخاب کردی فعلا حوصله ترول کردن ندارم
وا د هل؟چرا فاز ور میداری؟کامنتم فان بود
تایم پلی بازی کمه. حیف
در حال حاضر نمیشه که این نکته. رو در واقع مثبت و یا منفی دونست . بنظرم باید وایستیم تا زمان عرضه ی بازی و بعد از تجربش هم ببینیم که بلاخره این مدت زمان کم مورد نیاز برای تجربه ی بازی به نفعشه یا نه
سلام و خسته نباشید میگم خدمت نویسنده این مقاله. استفاده از آلمان های سوار لایک بشدت جالبه منتها باید ترکیب درستی رو از آلمان های هر ژانر رو انجام بدن. . چیزی که من دیدم حدس میزنم که احتمالا سبک مبارزاتش بیشتر از بازی سکیرو شدوز دای تو وایس از استودیو قرآن سافتور و به کارگردانی هیدتاکا میازاکی .سازنده ژانر سوار لایک ظاهراً الهام گرفته که به خودی خود چیز خیلی امیدوار کننده ای هستش. اگه که این الهام گرفتن و مستقل بودن خود بازی نهایی مثل بازی رایزن آف پی که در سال ۲۰۲۳ میلادی و توسط یک استودیو کره ای عرضه شد باشه که خیلی عالی میشه. چونکه بازی رایزن آف پی واقعا یکی از بهترین عناوینی بود که بشخصه در سال ۲۰۲۳ میلادی تجربه کردم و خیلی خوشم اومد ازش. در کل امیدوارم که اثر خلاقانه ای باشه. اگه که این بازی موفق بشه احتمالا کشور چین هم مثل کشور کره جنوبی که با بازی های بازی آف پی در سال ۲۰۲۳ میلادی و بازی استلار باید که در سال ۲۰۲۴ میلادی و بطور انحصاری برای کنسول بازی پلی استیشن پنج عرضه شده بود حضور قدرتمندی رو اینطور که که معلومه در صنعت بازی های ویدئویی برای خودش رقم زده حضور قدرتمندی رو برای خودش در صنعت بازی های ویدئویی رقم خواهد زد.
چرا کیبورد د من واقعا اینجوریه بجا اشتباهی بجای فرام سافتور نوشته قرآن سافتور. قبلاً هم بجای اسم درست بازی پرینس آف پرشیا لاست کراون نوشته بود که پرینس آف پرشیا لاست کارتون
رایزن اف پی و توسط استودیو کره ای ؟؟؟؟؟؟؟
داداششششششش
عملا سه تا بازیو کردی تو هم دیگه ک هیچکدومشونم کره ای نیستند
امیدوارم کیبوردت مشکل دار بوده باشه 🫡
آره بازی لایز آف پی توسط یک استودیو اهل کشور کره جنوبی یعنی استودیو راند۸ توسعه یافته و توسط استودیو نءویید گیمز هم عرضه شده که هر دو اهل کره جنوبی هستند
بعدشم بازی استلار بلید هم توسط استودیو شیفت آپ توسعه یافته و توسط کمپانی سونی اینتراکتیو اینترتینمنت هم و بطور انحصاری برای کنسول بازی پلی استیشن پنج عرضه شده و بازی ووکانگ هم توسط یک استودیو چینی توسعه داره پیدا میکنه
رایزن آف پی ?!
خداروشکر از ته دل خوشحالم خیلی ها میتونن تجربه کنن این بازی رو واقعا حیف هست امیدوارم متا خوبی هم بگیره بالاخره بخاییم نخاییم وقتی بخواد مورد قضاوت رسمی قرار بگیره یا مارکتینگ فروش کنه متا مهمه ولی از نظر دلی بخواییم حساب کنیم نه من الان متا این بازی صفر هم بشه بخاطر اتمسفری که داره و دنیا و موجودات اساطیری شرقی خیلی دوست دارم تجربش کنم
به نظر من گیم خوبی از آب در میاد چون هم گرافیک و طراحیش خوبه و هم محیطش رو خوب ساختن
این که خالص سولز لایک نیست به نظرم بهتره /کلا بازی هایی که از هر سبکی رو در درون خودشون دارن خوشم میاد.اکثریت هم بازی های موفقی هستن/امیدوارم این بازی هم موفق بشه/به نظرم بین این بازی و دراگون دوگما برای بازی سال شدن رقابت شدیدی هست.
خدا روووووو هزااااار مرتبه شککککررررررر🙏🙏🙏