دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا
دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا
دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا
دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man

ایلیا عسگری
۱۶:۵۴ ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

مجموعه Chainsaw Man یکی از پرطرفدارترین آثار حال حاضر سراسر جهان به شمار می‌رود که در بستری از دنیایی خشن و بی‌رحم شخصیت‌های دوست داشتنی را به تصویر کشیده است.

یکی از رویدادهای بزرگ دنیای انیمه در طی سال‌های اخیر به ساخته شدن اقتباسی از مانگا Chainsaw Man توسط استودیو تحسین شده و پرمشغله ماپا مربوط می‌شود. اقتباسی از داستانی خلق شده توسط تاتسوکی فوجیموتو که یکی از منحصر به فردترین دنیاهای فانتزی تمام دوران را شامل شده که با خشونت و بی‌رحمی‌های فراوان و چه بسا دلهره‌آوری ترکیب شده و در سال ۲۰۲۲ میلادی به پخش در آمده که با استقبال بی‌سابقه مخاطبین روبرو شده است.

یکی از ویژگی‌های جذاب این مجموعه که سبب گشته تا با باقی آثار هم دوره خود تفاوت‌های قابل توجهی داشته باشد، به شخصیت‌پردازی قهرمانانش مربوط می‌شود که حال و هوایی خاکستری داشته و اصطلاحاً نمی‌توان هیچکدام از شخصیت‌ها را “خوب” خطاب کرد. رویکردی که البته نه تنها تاثیر منفی در روایت داستان نداشته، بلکه چه بسا سبب گشته تا با بازخوردهای به شدت مثبتی از سوی طرفدارانش روبرو شود به حدی که شرارت‌ها و خباثت‌های اعمال شده توسط شخصیت‌های این مجموعه، مخاطبینشان را شیفته خود کرده‌اند.

در مقاله امروز نیز به سراغ ۱۰ شخصیت دوست داشتنی دنیای Chainsaw Man رفته‌ایم که برخی از آن‌ها همچون پاور و دنجی شاید که بر روی کاغذ یک قهرمان خطاب شوند اما در عین حال برای تحقق خواسته‌های خود ابایی از زیر پا گذاشتن خط قرمزهای اخلاقی نداشته و در انیمه و مانگا وقایعی جذاب و به یاد ماندنی را پدید آورده‌اند. پس در ادامه با ما همراه باشید.

۱۰. کوبنی هیگاشیاما

دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

دنیای Chainsaw Man مملو از اهریمنان و موجودات عجیب و غریب و وحشتناکی بوده که در کسری از ثانیه می‌توانند کشتاری دیوانه‌وار به راه انداخته و هر انسان عادی را به ترس و وحشت دچار نمایند.

در چنین شرایطی شما به عنوان یک انسان عادی چه واکنشی نسبت به حوادث نشان خواهید داد؟ اینجاست که پای شخصیتی به نام کوبنی هیگاشیاما به داستان باز می‌شود تا زندگی فردی عادی در یک دنیای جهنمی را به معرض نمایش بگذارد. دختری که ترس‌، استرس و خلق و خوی خجالتی وی در ترکیب با واکنش‌هایش نسبت به وقایع مرگبار اطرافش سبب گشته تا لحظات کمدی و جذابی را پدید آورده و نظر مثبت هر مخاطبی را جلب نماید. تمام دغدغه و نگرانی کوبنی هیگاشیاما در زندگی به محافظت و حمایت از خانواده علی‌اللخصوص برادرش مربوط می‌شود که برای تحقق این امر حاضر است تا با هر خطر و رویدادی دست و پنجه نرم کرده و در عین ترس و وحشتی که از خود بروز می‌دهد اما شخصیتی دلسوز و دوست داشتنی نیز دارد که به مانند یک خواهر بزرگتر هوای تیمش را داشته و در صورت نیاز از هیچ کاری برای محافظت از آن‌ها دریغ نمی‌کند.

۹. رزه

دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

رزه که تحت عنوان دختری بمبی نیز شناخته می‌شود، یکی از دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های منفی این مجموعه به شمار می‌رود که محبوبیت او سبب شده تا ساخت اثری اختصاصی به نام Chainsaw Man – The Movie: Reze Arc را استودیو در دستور کار قرار داده باشد.

او در ظاهر دختری زیبا، مهربان و جذاب به شمار می‌رود که در اصل ماموری از سمت اتحاد جماهیر شوروری بوده و در دوران کودکی ربوده شده و تحت آموزش‌های طاقت‌فرسا و مرگباری قرار گرفته تا بتواند اوامر بالا دستی‌های خود را محقق نماید. زمانی که او در انیمه سینمایی Chainsaw Man – The Movie: Reze Arc وارد داستان شود، رابطه عاشقانه‌ای را با دنجی آغاز می‌کند که با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بوده و ۲ گانگی بر سر انجام ماموریت و یا پیروی از احساساتش سبب می‌شود تا با چالش‌های فراوانی بر سر راه روبرو شود که شخصیت پردازی او را بیش از پیش عمق بخشیده و جلوه‌ای دوست داشتنی از رزه برای مخاطب ایجاد می‌کند.

۸. کیشیبه

دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

در دنیای اهریمنی Chainsaw Man برای آن که بتوانید دوام آورده و زنده بمانید، نیاز به یک مربی کارکشته خواهید داشت که چه کسی بهتر از کیشیبه می‌تواند در این امر شما را همراهی نماید. استاد و راهنمای پاور و دنجی که به عنوان مرگبارترین و کارکشته‌ترین شکارچی اهریمن در جهان شناخته شده است.

کیشیبه که چه بسا حتی می‌توان او را یکی از بهترین مربیانی به تصویر کشید که تاریخ ژانر شونن تاکنون به خود دیده، از همان ابتدا تکلیف خودش را با بیننده روشن کرده و به دنجی قول می‌دهد که او را به بدترین بدترین‌ها تبدیل نماید تا از رویکردی کلیشه‌ای و تکراری برای پرورش قهرمان داستان خودداری نماید. مردی به شدت خشن، خسته از روزگار و خونسرد که از هوش و تجربه مثال زدنی برخوردار بوده و برخلاف ظاهر گول‌زننده‌اش، تحت هیچ شرایطی شاگردان خود را تنها نگذاشته و در بدترین شرایط ممکن به حمایت از آن‌ها شتافته است. یکی از مسائل حائز اهمیت Chainsaw Man تمرکز بر روی شخصیت‌های مونث بوده و کیشیبه یکی از معدود شخصیت‌های مذکر داستان به شمار می‌رود که حتی کوتاه‌ترین سکانس و حضور وی نیز مخاطب را شگفت‌زده می‌کند. کسی که در ادامه داستان رابطه عاطفی تاثیرگذاری را با کوانکسی نیز رقم زده است.

۷. کوانکسی

دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

کواکنسی شاید یکی از درون گرایانه‌ترین شخصیت‌های Chainsaw Man محسوب شود اما نسبت به دوستان نزدیکش، رفتار متفاوتی از خود بروز داده و عشق و محبتی ارزشمند را نسبت به آن‌ها ارائه کرده است.

او یک قاتل بی‌رحم و حرفه‌ای می‌باشد که اگرچه نسبت به دشمنانش مرگبارترین شیوه‌های کشتن را در پیش گرفته اما در عین حال نمی‌توان او را فردی خبیث و شرور خطاب کرد و هیچگاه بر علیه افرادی بی‌گناه و ضعیف رفتاری خشونت آمیز از خود بروز نداده است. کواکنسی گذشته تیره و تاریک و روابط عاطفی تلخی را پشت سر گذاشته و آشنایی او با کیشیبه زندگی‌اش را متحول کرده و رفتار و خلق و خویش را نیز از این رو به آن رو کرده است.

۶. هیمنو

دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

در میان تمام شخصیت‌های اصلی دنیای Chainsaw Man هیچکدام به اندازه هیمنو از خود خلق و خو و رفتار واقع بینانه‌ای نشان نداده است.

در حالی که همچنان می‌توان او را فردی خاکستری و حتی بد خطاب کرد اما در عین حال این بد بودن سادیستی و از روی لذت و شرارت نبوده و از ویژگی‌های شخصیتی مثبتی نیز بهره برده که می‌تواند باعث شود تا مخاطب او را دوست داشته و برای زنده ماندنش کنجکاو باشد. هیمنو شخصیتی بالغ و دوستانه داشته و از روحیه حمایت‌گری نسبت به اطرافیانش بهره می‌برد و حفظ جان عزیزانش برای او از اولویت بالایی برخوردار بوده است. ضربه‌های روحی و روانی که او در گذشته متحمل شده سبب گشته تا ارزش مفهوم زندگی را دانسته و برای زندگی کردن تک تک دقایق انرژی خاص و جذابی داشته باشد.

۵. نایوتو

دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

نایوتو را می‌توان آخرین تجسم از اهریمن کنترل در نظر گرفت که از قضا یکی از ۴ سوار آخرالزمان نیز به شمار رفته است.

یکی از قدرتمندترین و وحشتناک‌ترین اهریمنان جهان ظاهر یک دخترک معصوم را به خود گرفته و پس از آن که کیشیبه و ماکیما موفق می‌شوند تا اهریمن کنترل پیشین را از بین ببرند، مسئولیت نگهداری و محافظت از او را به دنجی محول کرده تا بلکه شاید به شیوه متفاوتی بزرگ شده و در مسیر دیگری نسبت به گذشته قدم بردارد. در حالت عادی نایوتو باید دلیل ترس و واهمه همه جهانیان باشد اما به لطف رفتار حمایت‌گرایانه دنجی، به چشم برادر بزرگتری به وی نگاه می‌کند که از وفاداری خاصی نسبت به او بهره برده و به معنای واقعی کلمه دوستش دارد و این احساس سبب گشته تا خوی شرور درونی خود را کنترل نماید. ترکیب دخترک کوچک خودخواه و بداخلاق با درون اهریمنی نایوتو و وفاداری‌اش نسبت به دنجی سبب گشته تا از شخصیت‌ پردازی جذاب و منحصر به فردی برخوردار باشد.

۴. آسا میتاکا

دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

آسا میتاکا یکی از مهمترین شخصیت‌های دنیای Chainsaw Man محسوب می‌شود که در آینده وقایعی غیرقابل پیش بینی و شوکه‌کننده را رقم خواهد زد.

برخلاف شخصیتی همچون دنجی، او دختری با عدم برخوداری از مهارت‌های اجتماعی، دست و پا چلفتی، بدبین و بدون هیچ دوستی داستان خود را آغاز می‌کند که در درون از قلبی مهربان و دلسوز بهره برده و ظاهر بداخلاق و خودخواهش به هیچ عنوان مانعی برای فداکاری‌هایش نخواهد بود. دختری که از احساسات عاطفی نسبت به دنجی بهره برده و در عین حال از اهریمنی درون خود رنج می‌برد که یورو نام داشته و رویارویی و رفتار آن‌ها با یکدیگر بعضاً لحظاتی حتی ترسناک و دلهره‌آور را نیز پدید آورده است.

۳. دنجی

دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

مگر می‌شود مقاله‌ای درباره شخصیت‌های دوست داشتنی Chainsaw Man تدارک دیده شده باشد و نامی از دنجی به میان نیاید؟ قهرمان متفاوتی در ژانر شونن که از خلق و خو، رفتار و دیدگاه منحصر به فردی نسبت به باقی قهرمانان هم دوره خود بهره برده است.

برخلاف بسیاری از شخصیت‌های دنیای انیمه و مانگا که دوست دارند تا به قدرتمندترین فرد جهان و یا خطرناک‌ترین شرور هستی تبدیل شوند، دنجی تنها دوست دارد تا زندگی ساده‌ای داشته باشد که در آن به راحتی غذای مورد علاقه‌اش را خورده، رابطه‌ خوبی با معشوقه‌اش داشته باشد و بدون هیچ دغدغه‌ای به محافظت از نایوتو بپردازد. دنجی بی‌رحم، غیرقابل توقف و در عین حال به حدی احمق و کله شق بوده که به طرز عجیبی خود را تمام و کمال غرق در مبارزاتش می‌کند و گاهاً هیچ توجهی به جان مردم عادی نداشته و تلفات بسیاری به بار می‌آورد. نکته حائز اهمیت شخصیت پردازی او در این است که در نیمه دوم داستان به بعد، او متحول شده و از در پیش گرفتن مسیر قهرمانانه کلیشه‌ای خودداری می‌کند و رفتارهایی را از خود بروز می‌دهد تا حدی که جایگاهش در نزد مخاطب متحول شده و آرزو می‌کنید که ای کاش برای یک دقیقه که شده، فرصت نفس کشیدن و آرامش را پیدا نماید.

۲. آکی هایاکاوا

دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

اگر بخواهیم یک شخصیت را نام ببریم که تراژیک‌ترین وقایعی ممکن در دنیای Chainsaw Man برایش رقم خورده باشد، به نام آکی هایاکاوا برمی‌خوریم که حتی ذره‌ای از امید و روشنایی در دل او وجود نداشته است.

از همان زمانی که برای نخستین‌بار به مخاطب معرفی می‌شود، می‌توانیم حدس بزنیم که آینده روشنی را نمی‌توان برایش متصور شد و اتفاقی دردناک در انتظارش خواهد بود. شاید به لحاظ اخلاقی بتوان گفت که آکی هایاکاوا بهترین قهرمان این مجموعه به شمار می‌رود که به معنای واقعی کلمه هیچ شرارت و خباثتی در وجودش نهفته نیست و تعهد جالب توجهی به نابودی اهریمنان مخصوصاً اهریمن اسلحه داشته است. مردی با گذشته تیره و تاریک و تجربیاتی تلخ که ناخواسته در کنار کسانی قرار گرفته که بعدها تبدیل به دوستانی ارزشمند برایش شده و نسبت به حفظ جان آن‌ها هیچ ابایی از فدا کردن جان خودش نخواهد داشت. رویارویی دنجی و آکی اگرچه در ابتدا چندان خوشایند جلوه نمی‌کند اما بعدها رابطه برادرانه زیبایی بینشان شکل گرفته که بودنشان در کنار همدیگر احساسات هر مخاطبی را جریحه‌دار می‌کند.

۱. پاور

دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

در نهایت باید گفت که دوست داشتنی‌ترین شخصیت انیمه و مانگا Chainsaw Man به دخترکی با موهای صورتی به نام پاور تعلق می‌گیرد که بهترین دوست دنجی بوده و حکم خواهر کوچکترش را ایفا کرده است.

پاور یک تهدید به معنای واقعی کلمه قلمداد می‌شود که برخلاف ظاهر جذاب و زیبایی که دارد اما آرزو می‌کنید که ای کاش هیچگاه روبروی شما آفتابی نشود؛ زیرا به شدت رفتاری پرسر و صدا داشته، خودشیفته و خودخواه جلوه کرده و حال و هوایی روان‌پریش دارد به گونه‌ای که کشتن انسان‌ها احساس لذت و خوشی سراسر وجودش را فرا می‌گیرد. با این حال در پس این ظاهر وحشتناک، از باطنی دوست داشتنی برخوردار می‌باشد که با وجود تمام بی‌تجرگی و حماقت‌هایش حاضر است تا برای دنجی و اطرافیانش هر کاری انجام داده تا بلکه بتواند آن‌ها را بخنداند و در امنیت و آرامش نگهشان دارد. پاور به مانند نوری در تاریکی دنیای بی‌رحم و وحشتناک Chainsaw Man می‌باشد که شاید برای شما جالب باشد تا بدانید در بسیاری از نظرسنجی‌ها رتبه نخست محبوب‌ترین شخصیت این مجموعه را از سوی طرفداران کسب کرده است.


منبع: CBR

موز خندان (در شوک عظمت شوکیس ایکس باکس)o0ashil0oSeraassassin????پروفسور بی سوادREZABADMANlul-bookPorfosor

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا
دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا
دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا
دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا
دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا