خالق Elden Ring: اگر پلیرها بدون راهنما نمیتوانند پیشروی کنند، پس جای بهبود برای ما وجود دارد
هیدتاکا میازاکی، خالق بازی Elden Ring و مدیرعامل FromSoftware، در مصاحبهای با وبسایت PC Gamer متذکر شد که استفاده از راهنما برای به اتمام رساندن بازیهای این استودیو «شیوهای مطلوب و کاملاً قابل قبول» برای تجربۀ بازی است، اما اگر پلیرها نمیتوانند بدون استفاده از راهنما بازی را به اتمام برسانند، پس «جا برای پیشرفت استودیو در این زمینه» وجود دارد.
میازاکی در این باره گفت:
البته که پلیرها از راهنماهای مختلف استفاده خواهند کرد و همیشه اطلاعات غنی و زیادی در جوامع آثارمان به اشتراک گذاشته میشود که حاوی استراتژیهای گوناگون و محتویات مخفی است. ما انتظار وجود آنها را داریم.
از آنجایی که آثار فرامسافتور و به خصوص Elden Ring مسیرهای مخفی، باسهای سرسخت و مکانیکهای متعددی دارند، سایتها و منابع زیادی با تمرکز روی ویدیوها و متنهای «راهنما» شکل گرفتهاند. اما میازاکی در ادامۀ صحبتهای خود میگوید که بازیها را با در ذهن داشتن راهنماها طراحی نمیکند. وی در ادامه متذکر شد:
ما مشخصاً درک میکنیم که پلیرها از راهنما استفاده میکنند، اما ما چیزی را طوری طراحی یا برنامهریزی نمیکنیم که نیاز به راهنما داشته باشد. ما کاملاً پلیری را در نظر داریم که بدون تجربۀ اولیه و بیخبر از دنیای بازی، در آن پیش میرود. اگر آنها نمیتوانند به راحتی پیشروی کنند، پس از سمت ما باید بهبودهایی صورت گیرد و من علاقه دارم در آینده این دسته از پلیرها را بیشتر در نظر بگیرم.
بستهالحاقی Shadow of the Erdtree بازی Elden Ring در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ (۱ تیر ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
یعنی اینقدر هارد کور شده دمتون گرم به این میگن یک گیم واقعی در سبک خودش فقط ای کاش تروفی داشت نسخه اصلی بازی رو سه ماه هر روز پلی میدادم عجب فضای دلنشین و اتمسفر گیرایی داشت
من خودم یکی از دلایلی که سخته برام برم سمت الدن رینگ اینه که مپش خیلی بزرگ و پیچ درپیچه و در عین حال سخت.البته باید سعی کنم بازیش کنم ولی کاش مپش کم تر آزادی عمل و بزرگی داشت.
یاعلییی
در مورد دارک سولز یک رسما بدون راهنما پیدا کردن DLC غیر ممکنه، یه منطقه هم هست که اونم پیدا کردنش خیلی شانسیه
در مورد دارک سولز ۳ همین بحث رو در مورد محتویات کتابخانه اعظم میشه مطرح کرد
الدن رینگ هم که کم از این دست داستانا نداره
ولی تموم کردن بیس گیم خیلی قابل فهمه همه بازیاشون بلادبورن و دارک سولز دو گیج کننده ترینشن یه سری مناطق آپشنالن و اونارو اصلا نساختن که دفعه اول پیدا بشن و اتفاقا خوبیون به همینا مثل اش لیک که دیگه گل سرسبدشونه بشخصه دوبار اول که بازی کردم اولین دیوار مخفی گریت هالو رو میشکوندم ولی دومیو نمیفهمیدم وقتی فهمیدم دوتا دیواره یه ران بازی کردم فقط برای پیدا کردن اون دیوار و وقتی به اش لیک رسیدم یی از جذاب تزین تجربه هایی بود که از گیمینگ داشتم این تجربه رو هیچوقت با یه دیزاین خطی نمیشه به دست اورد ولی درباره دی ال سی حق با شماست وقتی دی ال سی منتشر میکنی و پول از مردم میگیری باید کاملا مشخص باشه ولی برای منی که پریپر تو دای ادیشن بازی کردم بار اول و دی ال سی نخریدم اونم اوکیه به چشم یه منطقه مخفی میشه دیدش متاسفانه مشکل الدن رینگ اینه که بدون گاید محتواهای اصلیم از دست میدی تو یه بازی مثل دارک سولز ۱ به راحتی با یکم آیتم خوندن (اونم نه همش صرفا چیزایی که مثلا باسها دراپ میکنند یا منطقه اول بازی میدند) میشه کاملا فهمید مسیرو و بازیو تموم کرد حداقل ۴-۵تا از npcهاهم حداقل اندینگ بد کوئستشونو میگیری تو الدن رینگ من خیلی تلاش کردم بدون گاید برم ولی نمیشد و من کسی نیستم که بگم به بازیای گیج کننده عادت ندارم اتفاقا مترویدوینیا بازم ولی داخل دنیای الدن رینگ گم میشدم بخاطر ذات جهان بازش که به فلسفه برگرفته از مترویدوینیایی که قبلا داشتند نمیخورد و باید یا به نحوی جاهای مهم بازیو مارک گذاری میکرد نه به شکلی که بقیه اوپن ورلدا میکنند ولی میشد یجوری مارک گذاری کنه یا اینمه مثل botw جوری دیالوگ مینوشتن که کاملا مشخص باشه ولی الان بنظر منم تو این موضوع موفق نشد فرامسافتور
درباره ds3, اگه منظورت آرکایوز دوک هستش،با احترام باهات مخالفم..اتفاقا سرراسته مسیرش..کلا پسخه سوم،از بقیه قسمتاش سرراستتره..گیج کننده یعنی الدن رنگ و سکیرو..عملا باید با ویدیو و راهنما پیش بری..وگرنه نصف بیشتر مپ خالص رو ازدست میدی..
تا جایی که یادمه duke’s archive مال دارک ۱ بود، تو دارک ۳ Grand archive رو داریم که خیلی راحت خیلی بخشاش رو میشه از دست داد، در مورد سکیرو غیر از یه نقطه که اتفاقا چیز خیلی مهمی هم توش نیست، جای دیگری قابل از دست دادن نیست
اخه گرند آرکایو و دوک آرکایو جفتشون یه مکانن..بر حسب چیزی که تو ذهنم مونده بود،اسم اقلیش رو گفتم..خب قشنگی بازیای فرام سافتور همینه دیگه..جاهایی که برای تو سخته،برای کس دیگه آسونه،و بالعکس..من سر دارک سولزها پیر شدم،ولی سکیرو رو خیلی راحت تموم کردم..ولی برعکس،خیلیا میگن سکیرو سختترین بازی عمرشون بوده.
به همین شکل،من سر الدن و سکیرو مسیراشو گم میکردم،ولی تو دارک سولز،نه..تنها نکته انحرافی گرند آرکایوز،جاییه که باید از طبقه بالاش بری پشتبوم رو دور بزنی تا بتونی شورتکات upstairsرو باز کنی و بعدشم بری سراغ لوثریک و لورین..(طبق تجربه شخصی)
آدم اگه گیمر واقعی باشه اصن به راهنما نیاز نداره 🗿👍🏻
همچنین طرف وقتی بازی بهش نمی گه برای دویدن باید shift رو نگه داری :
Emotional damage
برادر فکر میکند گنگ است
برادر اشتباه فکر میکند
خیلی سطح پلی مهم نیست من دور اول رو بدون راهنما رفتم نزدیک ۹۰ ساعت بازی کردم گفتم که مپو جوییدم ولی برای بار دو از راهنمایی کمک گرفتم که باید بگم کم کم ۳۰ درصد از جاهای مخفی بازی رو پیدا نکرده بودم یکیش بود برای یه کوست بود نامرد توی مپ اصلی بازی در مخفی بودباید به کوه اتک میدادی باز شه با راهنما هم ۵ مین میخواست تا پیداش کنم
به کوه اتک میدادی؟ والا من با زاهنما بازیو پلات و صد در صد کردم ولی همچین کوئستی ندیدم میشه بپرسم چه کوئستی بود؟ البته فک کنم چند تا دانجن رو در اخر انجام ندادم ولی صبر کردم بعد از انتشار دی ال سی برم دوباره سراغشون
کوئست سلن رو میگه
کوئست sellen بود
پس شما از اون دس گیمرایی که الدن رینگ رو با استفاده از حس ششم ۱۰۰در۱۰۰ کردید
من اصن اعصاب صد در صد کردن گیم سولز رو ندارم
من خودم به شخصه بازیهای استاد میازاکی رو می تونم تموم کنم ولی برای ۱۰۰ درصد باید راهنما ببینم.
کنجکاوم بدونم روی ۴ چطور اجرا میشه! من رو ۵ بعضی وقتا احساس افت فریم یا زدگی بعضی جاهای تصویر میکنم
روی فور عملکرد خوبی داشت و بازی خیلی روون بود ولی روی فایو افت فریم خیلی اذیت میکرد. موقعی که ری تریسینگ رو روشن میکردی توی بعضی جاها مثل «کیلید» فریم ریت تا زیر بیست هم میومد.
“خالق Elden Ring: اگر پلیرها بدون راهنما نمیتوانند پیشروی کنند، پس جای بهبود برای ما وجود دارد”
نصف راهنما ها که مال بیلد های چگونه باس را در دو ثانیه به درک ارسال کنیمن،باقی هم مال آیتما و منطقه های مخفین،این اتفاقا اصلا اشکال نیست که کسی بدون راهنما نتونه پیش بره،یه ثانیه واکترو رو میبینه کامل میفهمه
دقیقا آقای میازاکی این موضوع بزرگترین نقطه ضعف الدن رینگه بازیای قبلیت نیازی به گاید نداشتند برا تموم کردن ولی الدن رینگ بدون گاید تقریبا تموم کردنش کار غیرممکنیه باید یکی بشینه ۳۰۰ساعت بازی کنه تا بتونه بدون گاید به آخرش برسه اینو یه ساله من دارم میگم فنات میگند چرا میگی
تموم کردن بازی نیاز به هیچ Guide نداره و از DS1 هم سرراست تره. دیدن پایان The Age of Stars نیاز به راهنما پیدا میکنه.
خوشم اومد که کلمه انگلیسی با حروف انگلیسی نوشتی .فارسی را پاس بداریم .اخه گاید چیه
واقعا کوئست طولانی بود؛تنها دلیلی که کوئست تموم کردم dark moon greatsword بود!!!
حتی رسیدن به archdragon peak؟
گیمای فرامسافتور واقعا به گاید نیاز دارن
مثلا رسیدن به مالنیا عبور از هفت خوان رستمه و واقعا خیلی ها نمیتونن حدس بزنن
موافقم. تمام بازی های فرام سافتور برای بخشی از محتوای فرعی نیازمندی های عجیبی دارن مثلا بلادبورن قلعه کین هرست هم همینطوره. اما برای تموم کردن خط اصلی داستان خیلی سرراستن.
دارک سولز بجز فوزکینگز خیلی مشخصه والا بشخصه دارک سولز یکو سال ۲۰۱۵ توی حدود ۷۰ساعت بدون گاید تموم کردم الدن رینگ طبیعتا خیلی بازی پرمحتواتریه و نمیخوام ساعتی باهم مقایسشون کنم چون خب محتوای الدن رینگ بیشتر از ۱۰ برابر دارک سولزه ولی از اونور خب تواناییای منم بیشتر شده ولی خب توی ۵۰ ساعت بازی کردن الدن رینگ فقط سرگردون بودم خیلی پیش رفتم رادانو زدم آیا لذتی نبردم ازش؟ قطعا بردم اکسپلوریشن الدن رینگ یکی از بهترین اکسپلوریشناییه که تو هر گیمی تا الان بوده ولی خب از یجایی دیدم اگه گاید نبینم تجربم افت میکنه چون فقط دارم جاهارو بی هدف میگردم که شاید به یه جایی برسم مثل رادان که به اصل قضیه مرتبط باشه و تو اون مسیر ممکته اورپاور بشم اینجا بنظرم نقش کوئستا مهم میشه کوئستا لزوما باید وجود داشته باشن که به بازیکن جهت بدن و به سمتای خاصی بکشوننش ولی بشخصه تا اون لحظه هیچ کوئستیو متوجه نشدم فقط داشتم تو دنیاش میچرخیدم و این موضوع باعث میشد که ترتیب خیلی چیزا از دستم درمیرفت و اونچنان منظم نمیشد درسته دنیای واقعیم همینه ولی خب بشخصه به این قضیه که باید شبیه دنیای واقعی باشیم اعتقادی ندارم و بشخصه ترجیح میدم گیم با باز گذاشتن دست پلیر توی المان هایی برای خراب نکردن تجربه سند باکس ولی تا حدی کنترلش کنه (مثلا بشخصه با اینکه تا حدی بازیو این موضوع آنبالانس کرده و باعث شده یه سری بیلدا یوزلس بشن ولی برعکس اکثر کامیونیتی سولز بنظرم آزادی عمل بازی توی بستن بیلدای مختلف و چیز کردن نقطه قوته و اینو دوست دارم که گیم دست بازیکنو باز بذاره برا بستن بیلد بنظرم این یه آزادی عمل مثبته ولی قضیه کوئستای الدن رینگ نیست) توی ترتیب اتفاقات بخاطرهمین مترویدوینیا یکی از ژانرای مورد علاقمه که یچیزی پیدا کنم قبول کنید خیلی جای کار داشت و بازی نیاز به کوئست لاین نه بصورت رایج ولی به یه شکلی داشت که جای ان پی سیارو مشخص کنه توی بازیای قبلی دنیاش کوچیکه توی مسیر اکثر کوئستا به نحوی تموم میشن بجز حالا اونایی که نیاز به خرید آیتم دارند یا یه سری که شرط خاص دارند مثل کویلانا. توی یک یا بلادبورن و دارک سولز ۳ (بشخصه بنظرم دارک سولز ۲هم این مشکلو داره) تو مسیر رفت و برگشتا اکثر کوئستا تو جاهای معقول قرار گرفتند مثلا تو یک پایرومنسره یا آریانا و راهبهه توی بلادبورن شاید به بهترین اندینگ کوئست نرسیم ولی جوری تو مسیر قرار گرفتن که کاملا قابل پیدا شدنند هرچند دارک سولزم تو نیمه دومش بخاطر آزادی عمل زیاد دادن میتونه کوئست بهترین شخصیتشو سیگمایرو خراب کنه ولی خب فقط اون خیلی مستقیم به ذهنم میرسه و بقیه کوئستا خیلی تمیز توی مسیر پلیر قرار گرفتن مشکلم با الدن رینگ دقیقا همینه من از کجا بدونم رندوم شخصیت مثل اون دختره که اسکارلت رات داشتو دقیقا از کجا باید تشخیص بدم کجاست و اکثر کوئستا همینن و واقعا دنیا انقدر بزرگه که نمیشه گشت برا پیدا کردن تک تکشون و این برا منی که رو این موردا تقریبا وسواسیم اصلا جالب نیست چون خیلی شلختس فرمول کوئستای دارک سولز مشخصا تو الدن رینگ جواب نمیداد و بنظرم نیاز به یه مکانیزم کمکی بود ولی نمیدونم چی چون من گیم دیزاینر نیستم ولی میتونستن افکتایی توی سایت آف گریسا مثلا درست کنند تو دارک سولز وقتی آنلاین بودیم بقیه پلیرارو میدیدیم که کنار بونفایر نشستند شاید نشون دادن ان پی سیا به شکل اون فنتوم های دارک سولز کنار ساید آف گریس به این نشانه که فلان شخصیت تو این منطقس میتونست گزینه خوبی باشه هالونایتم یه همچین چیزیو یه مدل دیگه انجام داد و کاملا جواب داد اونجوری که بعضی حشراتو تو اون چشمه ها میدیدیم که تو آب نشستند و باعث میشد یه درک کلی پیدا کنیم که باید چیکار کنیم درادامه بنظرم همچین مکانیزمی الدن رینگ کم داشت مگرنه بجز این تقریبا نمره قبولی میگیره مگرنه نسبتا راحته که ارد تریو دنبال کنیم مشکل از جایی شروع میشه که اگه فقط اینکارو بکنیم عملا توانایی تموم کردن گیمو نداریم و باید گرایند کنیم
خیلی شلخته نوشتم خلاصشو این کنم که اکسپلوریشنو نمیشه از الدن رینگ جدا کرد ولی بنظرم بازی باید با ساختن کوئستای راهبردی تر حداقل نیاز پلیرو برا تموم کردن بازی میداد و یه مسیر نسبتا مشخص تریو ترسیم میکرد درکنارش اکسپولریشنو برای پیدا کردن متریال و آیتمای قوی تر و خاص تر میذاشت اگه صرفا بحث این کوئستا درست میشد بنظرم الدن رینگ بازیی میشد که هیچ نقص عمده و عامی ای نداره و تموم نقصهاش خاص و قابل چشم پوشیند ولیخب این یه نقط کلیو داره که خب باعث. بوجود اومدن اکثر نقصای جزیی اثر تو تجربه شخص من شده و اینم بعدش بگم من بشخصه خیلی الدن رینگو دوست دارم و بعد دارک سولز یک به دلایل نوستالژیک و حس خاصی که داره بازی موردعلاقم از سریه و قطعا یه شاهکار و بهترین بازی فرامسافته و بشخصه باهاش یه تجربه ۹/۵ از ۱۰ داشتم منتهی نمیتونم اگه نقص هایی داره فاکتور بگیرم چون این چیزا باعث بهبود تو آینده میشه خود میازاکیم حتی هدفش از این مصاحبه همین نکته بوده و اصلا از نظر هیت اینارو نمیگم
یا خدا چه متنی! کی حوصلش میشه بخونه داداش هرچی گفتی قبوله🙂
میتونی نخونی داداش منم توقع ندارم که همه بشینن بخوننش چون ریپلایه جواب یه فردیه
باز شانس آوردی به altus plateau نرسیده بودی، رسیده بودی نصف کوئستا پر پر می شد
Elder ring خوب نیست ولی خب
خوب بودنش که خوبه همین الان تو ۵ سال اخیر فقط هیدس ازش گیم بهتریه که خب اون یکی از بهترینای تاریخه قضیش فرق داره و البته بالدرز گیت ۳ روهم بازی نکردم رزیدنت اویل ۴ ریمیکم بهتره ولی خب ریمیکه و خوب بودنش وابسته به گیمیه که تو اوج گیمینگ شاهکار بوده مگرنه اینارو فاکتور بگیریم بهترین گیمیه که توی چندسال اخیر اومده و من بازیش کردم با اختلاف
الحق که استادی استاد…
واقعا میازاکی خوب میدونه چجوری پیشرفت کنه.
استادانه هنری بی نظیر ولی برای گیمرها هاردکور دارک سولز بلاد بورن سکیرو فقط الدن رینگ همه پسند بود چون اسان تر بود ولی اونم بسته الحاقیش خوب پاره میکنه مثل اینکه این درست نیست یه سری میگن سولز بازها گیمر هستن و اینهمه گیمر که عاشق بازی های اکشن ادوانچر یا هر سبکی غیر از سولز با انتخاب درجه سختی هستن گیمر نیستن به هر حال ادم وقتی که مهارتش بالا میره تو هر کار نباید پایین ترها رو تحقیر کنه حالا خیلی از گیمرا به هر دلیل استعدادشو ندارن صبر ندارن زود عصبی میشن یا گرافیک بازی های سولز رو دوست ندارن سولزها میازاکی منظوره دلیل نمیشه گیمر نباشن طرف میخواد تو دنیا بازی غوطه ور بشه خوب قطعا دارک سولز سکیرو تا میای غوطه ور بشی میمیری باید حرص بخوری انقدر تواناییت بالابره لول اپ کنی که خوب مزه بازی و گشتن تو محیط از بین میره اما الدن رینگ شاهکاری هست که اجازه رو بهت میده کم اوردی روح احضار کن بعد لذت ببر از اینچ به اینچ بازی میزون بودی برو با باس ها هر جای نقشه مبارزه کن واقعا امیدوارم همه سولزها فرامسافتور سیستم الدن رینگ رو داشته باشن و این بسته الحاقی هم پلیرها با هر توانایی رو ازادی بهشون بده که خودشون لذت ببرن چون واقعا این اثر هنری رو ادم حیفش میاد اونی که دوست داره ولی مهارتش رو نداره سیستماحضار روح جوری باشه که با توجه به سختی بیشتر این بسته گسترش دهنده قوی تر شده باشه که بالانس واسه افراد ضعیف تر هم انجامبشه نسبت به سختی خیلی بیشتر از بازی مادر
من خودم بالغ بر ده بار سری سولز رو پاک کردم،چون عصبی میشدم..سکیرو هم همینطور..بهرحال هیچکدوممون مادرزاد سولزباز بدنیا نیومدیم..مرارت میخواد و یکم تمرین جهت پولادین شدن اعصاب..البته در اصل دقت بالا میخواد و تمرکز..چون الان معتقدم که بازیای فرام سافتور،نه تنها سخت نیستن،بلکه منصفانهترین روش پیشرفت رو دارن و یجورایی درس زندگی هستن..(تمرکز،تحمل،دقت و …,که لازمهی زندگی هستش..)
این اثر هنری رو باید به کارگردانان بزرگ سینما جهان نشون داد که بدونن چقدر پتانسیل در دنیا گیم هست خیلی دوست دارم نظرشون رو بدونم درباره بازی هایی مثل رددد لست اف اس گاد اف وار بلاد بورن الدن رینگ که اصلا جرج ار ار مارتین قلم زده نولان یکی از غول های بزرگ و کارگردانان سینما علاقه خاصی داره به ویدیو گیم و گفته بود از کارگردانی سینما سخت تره و در ساخت سگانه بتمن بازیش همبوده به عنوان مشاور اصلی فرانچایری که افریده بود خودش ولی دوست دارم نظرات کارگردان های بزرگ سینما جهان رو بدونم درباره این مدیا بازی های داستانی غنی مثل بایوشاک یا اصلا بازی های ایندی مستقل درجه یک مثل لیمبو اینساید جرنی یا بازی ذبح اسحاق (ایزاک در بازی)
کسی که نتونه بازیای فرام رو بدون راهنما تموم کنه قطعا باید گفت skill issue
ولی ۱۰۰% کردن و ساید کوئست ها و پایان های مخفی و … قطعا نیاز به راهنما داره
با همین فرمون برو جلو استاد
هرچی بازی کمتر کژوال پسند بشه بهتره :)
یه سوال داش
من تا حالا سولز لایک اینا پلی ندادم
بنظرت اول برم سراغ الدن رینگ یا بلادبرون یا سکیرو؟
من به همه توصیه میکنم از اول شروع کنن بیان بالا
یعنی از دارک سولز ۱
به این دلیل که اگه بازی های بعدیو اول تموم کنی ممکنه قبلیا بخاطر قدیمی بودن اذیت کنن و ادامه ندی ( و این واقعا افسوس داره چون سه گانه دارک سولز شاهکار محضه و اگه به این خاطر از دستشون بدی و نتونی تغییر رو تو هر گیم حس کنی به خودت ظلم کردی) (البته اینم بگم این حرفایی که دارم میزنم به شرطه که اگه یکی از بازی های فرامسافتورو بازی کردی و عاشقش شدی طبیعتا میخای بقیشون رو هم بری وگرنه اگه خوشت نیومد که حرفی نمیمونه)
ولی اگه این حرفایی که بالاتر گفتم برات اهمیتی داره پیشنهاد میکنم با دارک سولز ۳ شروع کنی و بری جلو (چند ساعت اولش عذاب آوره ولی بعدش عادت میکنی و راحت تر میشه)
اتفاقا به نظرم اینکه بگی از اول شروع کنن اشتباهه.من خودم همین اشتباه رو کردم و به یکی از رفیقام گفتم که از ds1 شروع کنه ولی پیچیدگی بازی باعث شد که طرف به کل از سولزلایک زده بشه.به نظرم بهترین بازی برای شروع ds3 هست چون بعد از سکیرو خطی ترین روند رو بین سولزبورن ها داره.سکیرو هم میتونست گزینه ی خوبی برای شروع باشه ولی سکیرو حتی برای کسایی که سولزبورن بازی کردن هم اول کار که شروع به بازی میکنی واقعا خیلی سخته و ممکنه سختی زیادش طرف مقابل رو زده بکنه
من خودم از همون ds1 شروع کردم و کاملا میفهمم چی میگی
پاره شدم تا بفهمم چی به چیه
ولی خب قبول داری که اگه کسی از دارک سولز سه و الدن و … شروع کنه ds1 براش کلانکی و غیر قابل تحمل میشه بخاطر قدیمی بودنش
حیف نیست؟
نه اتفاقا.من خودم با ds3 شروع کردم و به خاطر اینکه با مکانیزم های این سبک آشنا شده بودم خیلی تونستم لذت بیشتری از ds1 ببرم و انقد طراحی مراحل برام جذاب بود که اصلا ذره ای گرافیکش تو ذوقم نزد.به نظرم تنها بازی سولزبورنی که تو ذوق آدم میزنه ds2 هست که اونم به خاطر ایرادات بازیه و زیاد ارتباطی با این نداره که از چه بازی ای شروع کنی
دارک سولز سه،نماد عشق به گیمه،واسه من..به شخصه برای من،دارک سولز ۳ یه طرف،کل گیمای فرام سافتور یه طرف..حتی تومخی قسمت اسمولدرینگ لیک هم به وجد میاره منو..یا عذابی که twin princesبمن دادن رو هنوز جای دیگه نتونستم تجربه کنم..(گنیچیرو مبارزه اول،اذیتم کرد،ولی نه مثل لوثریک و لورین..)..قشنگی بازیای فرام سافتور،برای من یکی حداقل در اینه که نمیتونی حدس بزنی برای بقیه کدوم بازی سختتر و قشنگتره..مثلا از خیلیا شنیدم که سکیرو براشون جهنم محض بوده،ولی برای من ناموسن از. دارک سولزها خیلی آسونتر بود و بدون اذیت شدن،پلات کردم..فقط سر جغد و گنیچیرو اذیت شدم یکم..همین..در کل دارک سولز سه،برای من یکی خود خود بهشته..بخصوص موسیقی slave knight gael, undead legion،soul of cinder که ملغمهی همه لردهای سه نسخه بازیه(هم موزیک،هم مهارتها و حتی حرکاتش) و epilogue که بعد دیدن پایان بازی پخش میشه..
اگه تم دارک و تاریک دوست داری از دارک سولز ۳ شروع کن اگه نه که نسخه اول به هر حال اگه یکی رو بازی کردی و نتونستی باهاش کنار بیای اون یکی رو امتحان کن اگه هم به خاطر سختیش با هیچ کدوم نتونستی کنار بیای الدن رینگ رو شروع کن به نسبت راحت تره
چ غلطی کردم سکیرو پلی دادم
اصلا نمیشه بعضی باس هاشو زد
بعضی باس های سکیرو واقعا سختن و به نظرم سکیرو سخت تمرین بازی فرام هست به همین دلیل بهتره تا به بازی های سخت عادت نکردی نری سمتش
فاجعه
این حرف به نظرم عجیبه. من تا حالا برای تموم کردن بازی هیچ موقع نیاز به راهنما نداشتم ولی همیشه مناطق مخفی بازی یا ورود به یه دی ال سی همیشه گنگ و پیچیده بوده طوری که بدون راهنما اصلا امکان ورود به اون قسمت وجود نداره و این یکی از بدترین مشکلات بازی های سولزه که هیچ دلیل منطقی پشتش وجود نداره.
منتظر دی ال سی هستم. ببینم چیکار کردید.
بزرگترین ضعف های الدن رینگ:
۱. نبود تعادل. سختی بازی به شدت سینوسیه
۲. ریوارد بازی به شدت ایراد داره. به طور معمول هفتاد تا هشتاد درصد سلاح ها، زره و چیز های شبیه به این یا غیر قابل استفادست یا نسخه ضعیف تر از چیزیه که شما در اختیار دارین.
۳. طراحی کومبو و حرکات باس ها حالت دو گانه دارند. از طرفی پیچیده بودن باس ها و حملات مختلفی که دارند عالیه از طرفی هم به علت اضافه شدن قابلیت سامن به بازی حرکات باس ها به اجبار طوری طراحی شده که وقتی باس ضربه میزنه محوطه زیادی از میدان مبارزه رو شامل بشه و به همین علت در مبارزات یک به یک و تن به تن حرکات باس ها ضعیف طراحی شده.
۴. موسیقی. به جز اهنگ تم بازی که مثل شارژر میمونه و عالیه و همین طور اهنگ های محیطی که خیلی مناسبه موزیک های باس فایت ها به شدت تکراری، یکنواخت و ضعیف تر نسبت به تمامی بازی های قبلیشون بوده. برای خودم عجیبه که این مورد رو تا حالا کسی ندیدم اشاره کرده باشه.
بزرگترین نقطه قوت بازی:
۱. گرافیک بازی. بدون تردید زیباترین بازی سولز
۲. عمق خیلی زیاد گیم پلی
۳. طراحی مراحل به شدت عالی حتی تو ژانری که توقعی به طراحی مراحل عالی نیست.
۴. وسعت بازی
این چیزی که میخوام بگم مخالفان و موافقان زیادی داره و جای بهبودشم وجود داره ولی این که
۱- برخی از محتویات و پایان ها پشت یک سری اعمال عجیب قرار میگیرن
2- بازی شامل Level Scaling بین دشمنان نمیشه
3- بازی بیلد محور طراحی میشه
تجربه رو به یک فرایند کالکتیو تبدیل میکنه که یک جامعۀ گیمری پویا شکل میده. به تناسب پیچیدگی و عظمت، ردیت یا ریستارای بازی های سولز رو سرچ کنید. این موضوع خیلی کمک کرده به گسترش جامعۀ گیمری این آثار. اما به نظر من تا زمانی که محتویات فرعی پشت یک فرایند کالکتیو قرار بگیرن و باعث پویایی و جنب و جوش یک کامیونیتی بشه تمامی این موارد، مشکلی نیست، اما اگر بخواد به خط اصلی رسوخ پیدا کنه مشکل به وجود میاد. بازی های فرام سافتور مثل یک پازل بزرگن که هم نحوه حل کردن هم شیوه حل کردن پازل هم داستان پازل به طور یکپارچه در هم تنیده شدن و یه عده طرفدار هر بار یک قطعه از پازل رو قرار میدن.
یه نقل قول از میازاکی هست زمان DS3 فکر میکنم، از دلیل عدم قرار دادن درجه سختی صحبت میکرد و بحث اصلی این بود که میخواستن «بحثها در کامیونیتی در یک سطح انجام بشه» اما به نظرم با الدن رینگ کمی از این فلسفه فکری دور شده و بحثها الان در یک سطح انجام نمیپذیره. برعکس عنوانی مثل سکیرو که مبتنی بر این نقل قوله.
در مورد نقاط ضعف بارها صحبت شده، اما با بخشی که در مورد موسیقی صحبت کردید موافقم، موسیقیهای بازی صرفاً کار راه بینداز هستند برای باس فایتها و در لحظه هیجان ایجاد میکنن، اما به غیر از موسیقی لیندل، هیچکدوم به یاد ماندنی نیستن و به مراتب عقب تر از ds 1 و bloodborne قرار داره. همچنین، برای یک بازی جهان باز بازی بهتر بود فرام سافتور یکم غرورش مبنی بر مبهم بودن رو بشکنه و چیزی شبیه به جورنال یا کوئست لاگ اضافه کنه یا دیالوگهای npcها رو طوری بنویسه که مستقیم تر از جایگاه بعدیشون صحبت کنن. امیدوارم برای بازی بعدی یک سری بهبودهای کلیدی اعمال بشه.
دو نفر در صنعت گیم هستن که واقعا میشه گفت بهترین فهم رو از بازیسازی و پیشبرد صنعت گیم دارن. یکیش همین آدمه و اون یکی هم سوئن وینکه. خیلی خوب میدونه دقیقا چه بخشی از بازیش میتونه یه درصدی از پلیرها رو اکسکلود کنه و برنامه میچینه تا در آینده بدون اینکه تغییر ذاتیای به بازیاش بده این مشکل رو مرتفع کنه تا افراد بیشتری از بازیهاش لذت ببرن. حرفهاش هم شعار نیست. کاملا توی این زمینه پیشرفت کرده و با وجود اینکه از میزان سختی بازیهاش کم نکرده موفق شده بازی رو تبدیل به چیزی کنه که افراد بیشتری بتونن انجامش بدن.
زندگی ❌
الدن رینگ ✅❤
میازاکی فرصت رو از دست داد که بگه:
Skill issue یا git gud
من بدون هیچ ایده از دارک سولز ۱ پلی دادن شروع کردم وقتی که وارد فایرلینک شراین شدم بجای اینکه برم سمت راست رفتم سمت چپ و مستقیماً رفتم catecombs و رسیدم به نیتو بعد دیدم راه باس بستست بعد رفتم سرچ کردم دیدم باید برسم به اندر لاندو و راه کامل اشتباه اومدم و ۱ ماه طول کشید من از اون جهنم بیام بیرون
خود میازاکی هم قبول داره ، اون وقت همین مورد رو به فرام سافتور فنبوی ها بگی , تنها در جوابتون میگن git gud
:))
سید جان،بجای غر زدن، please git gud.. 😂🤍🤍
دوستان میخوام بازی ها سولز لایک رو شورع کنم به نظرتون با چه بازی ای شروع کنم بهتره؟
به نظرم با ds3 شروع کن چون طراحی مراحلش به نسبت اکثر بازی های فرامسافتور خطی تر هست و به غیر از اون هنوزم از نظر یه سری(از جمله خودم)بهترین طراحی باس رو داره
ممنون 🙏
خیلی از تواضع آقای میازاکی متشکرم . فقط امیدوارم یه وقت دستش نخوره کلا مسئله رو اسون کنه . چالشی و معمایی ولی قابل پیدا کردن تر باشه فقط به نسبت نه کلا از بیخ و بن اسون کنن مسیر یابیو . البته این نظر منه و شاید دوستان اینجا ترجیح بدن کلا راهنما برای کجا رفتن واسه هر کوئست خیلی زیاد باشه مثل بقیه گیمای ار پی جی .
به عنوان پی اس پلیر گرافیک الدن یکاری کرده ک چهار بار بازی پاک کردم باز دانلود کردم
با وجود اینکه حوصلم سر میره خیلی دوست دارم بازیش کنم
من چون بازی راهنما نداشت و یه دفعه تو جهان بازی گم میشدی و نمیدونستی باید چیکار کنی و هی باید از یوتیوب میدیدی چیکار باید بکنی و شبیه اون چیزی که تو یوتیوب اون شخص میگه بهزیو تموم کنی( که خیلی وقت ها ادم دلش میخواد خوش به سبک خودش بهزیو ادامه بده) بازیو تموم نکردم و حذفش کردم آخه چقد هی بری یوتیوب ببینی چیکار میکنن بعد هی ادمه بدی ادم اذیت میشه
اگه کسی بدون راهنما بخواد بازی های سولزبورن رو بره احتمالا چند باری بازی رو باید تموم کنه تا کم کم چیزهای مخفی بازی رو کشف کنه.اتفاقا به نظرم یکی از چیزهایی که ارزش تکرار این بازی ها رو بالا میبره همین باشه.وقتی برای اولین بار بازی رو تموم میکنی،قسمت هایی از داستان بازی که نتونستی درست بفهمی یا کوئست هایی که نتونستی درست جلو ببری یهو ذهنت رو درگیر میکنه و این خودش باعث میشه که بخوای بازی رو از اول تجربه کنی
اتفاقا اصلا هم سخت نیس . والا من نمیدونم پلیرا چجوری نمیتونن بدون walk through پیش برن. خودم تازه دوروزه این شاهکار رو ریختم . همون اول مارگیت رو بدون آرمور زدم :/ (قبلا هیچ سولزلایکی پلی نداده بودم)