بازی Assassin’s Creed Shadows کل ژاپن را شامل نمیشود و نقشهای به اندازه نسخه Origins دارد
چندی پیش، مشخص شد که وقایع Assassin’s Creed Shadows در مرکز ژاپن اتفاق میافتد، برخلاف عناوین اخیر این فرنچایز، نقشه آن وسعت افراطی ندارد و به بزرگی Origins است.
Assassin’s Creed Shadows جدیدترین بازی نقشآفرینی بزرگ این فرنچایز از تیم Ubisoft Quebec است. قانون عناوین اخیر این بوده است که «هرچه بزرگتر، بهتر». Origins بزرگ بود، Odyssey بزرگتر بود و Assassin’s Creed Valhalla شاید حتی کمی از آنها هم بزرگتر بود. بنابراین، آیا Ubisoft قصد دارد برای Assassin’s Creed Shadows نقشه بازی را بیشتر گسترش دهد؟ خوشبختانه برای کسانی که عناوین اخیر Assassin’s Creed را کمی طاقتفرسا میدانستند، پاسخ منفی است.
طبق مصاحبه اخیر سیمون لمی-کمتوا (Simon Lemay-Comtois) از Ubisoft Quebec، در بازی Assassin’s Creed Shadows مقیاس نقشه بازی به اندازهای تقریباً مشابه Origins کاهش یافته است. البته Assassin’s Creed Shadows همچنان دنیایی به وسعت ۸۰ کیلومتر مربع خواهد داشت، اما بیش از انداره بزرگ نخواهد بود.
لمی-کمتوا همچنین توضیح داد که بازی بر کدام بخش از ژاپن تمرکز میکند، زیرا Ubisoft قصد ندارد کل ژاپن را با وجود اندازه نسبتاً کوچک این کشور بازسازی کند. وی در این باره گفت:
داستانی که روی آن تمرکز میکنیم بیشتر در مرکز ژاپن است و به کل ژاپن نمیپردازیم، بنابراین یک ایده کلی درباره قلمرویی که میخواستیم پوشش دهیم، داشتیم. اتفاقات مهم بازی در قلعههای کیوتو، اوزاکا و آزوچی رخ میدهد. ما به این مکانها نیاز داریم، پس سعی میکنیم تا حد ممکن به ساختار این قلعهها وفادار باشیم. سپس فکر میکنیم که به چه مقدار از جهان بین آن قلعهها نیاز داریم تا بازی گیرا شود، در آن حس ماجراجویی وجود داشته باشد و طی کردن مسیر بین قلعهها با اسب، چهار روز واقعی طول نکشد.
به دلیل رعایت کردن این مسائل، توسعه بازی کمی چالشبرانگیز است؛ اما در نهایت تنوع شهرها و قلعههایی که در بازی ساخته شده، وسعت نقشه بازی را توجیه میکند.
بازی Assassin’s Creed Shadows در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۵ آبان ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
نظرات
اگه کل ژاپنو شامل میشد که یوبی اینو AAAAA اعلام میکرد
۵۰فاکتوریلA
برادر با مفهوم فاکتوریل آشنا نیست
باید میگفتی Aبه توان ۵۰
برادر با مفهوم توان آشنا نیست، تریپل ا یا هرچی به معنای ۵ تا آ هست و یعنی یک عدد ترتیبی اصلی باسد قبل از آ بیاید و ۵۰ فاکتوریل آ این معنا را به طور کامل می رساند اما آ به توان پنجاه چیزی جز ارور به شما نمی دهد
درواقع برادر با (A) آشنا نبود
فکت جالب: تو کل تاریخ هیچوقت رنگین پوستی به آسونی نمیتونه سامورایی بشه. چرا؟ جوابش آسونه چون سامورایی اکثرا برای ادمایی که تو خانواده
نجیب بزرگ شدن میگفتن و به آدمایی به اصطلاح low born مثل یاسوکه شانسی نمیدادن.
شواهد میگه که اون یک خدمتکاری بیشتر برای نوبوناگا نبوده
این باحاله 😬! تو اون زمان سامورایی های دیگه به یاسوکه لقبی به نام «Saru» دادن که اگه به فارسی ترجمه کنیم میشه «میمون»!
به نظرت به یه قول گنده ای که ۶ برابر هیکل خود ژاپنیارو داشته باد بزن میدادن بادشون بزنه؟ قطعا نه
به قول یکی از یوتوبرا ساموراییا ماسک میزدن که ترسناک باشن
این طرف خودش ترسناک بوده
یاسوکه قطعا یه جنگو بوده که برای ژاپنیا خیلی قابل احترام بوده .
هر نقاشیای که از یاسوکه بوده نشون میداده که داشته به اودا نوبوناگا خدمت میکرده یا به اصطلاح بدتر نوکرش بوده !
توی صفحه ی ویکیپدیای یاسوکه قبل پخش شدن تریلر AC Shadows اصلا جایی ذکر نشده بود که توی جنگی شرکت کرده یا سامورایی بوده، ولی بعد پخش شدن تریلر صفحه تغییر کرد و یاسوکه یهویی جنگجو شد🤣
.
چند تا انسان مثلا عاقل هم اومدن عکس یاسوکه رو پخش کردن که نشون میده سامورایی بوده، در حالی که دوربین چندین قرن بعد اون دوره اختراع شده😂😂
.
در ضمن اگه یاسوکه برای ژاپنیا قابل احترام بود که تریلر بازی این همه توی یوتیوب دیسلایک نمیگرفت !
(شاید بگی از کجا معلوم اونایی که دیس دادن ژاپنی بودن،
در واقع چنل ژاپنی یوبیسافت که تریلر رو پخش کرد خیلی بیشتر دیس لایک خورد)
البته داداش در نقش دایمیو (استاندار) خدمت میکرده نه کنیز و نوکر
آره تقریباً، ولی خیلی معلوم نیست
به هرحال جنگجو یا سامورایی نبوده
هیچ منبعی نیست که بگه یاسوکه کارکر بوده یا سامورایی
ولی با یکم فکر کردن میشه فهمید یه ادم سیاه پوست با اون قدو هیکل رو به عنوان باد بزن نگه نمیداشتن
قطعا یه ادم قویی بوده که مردم ازش حساب میبردن و بهش احترام میذاشتن
کسی که بهش احترام میذارن به مقام میرسه
شاید به عنوان محافظ نواناگا اودا کار میکرده
هیچ اطلاعات دقیقی ازش نیست
ولی میشه مطمئن بود که باد بزن نبوده
یعنی چون یاسوکه هیکل بزرگی داشته صددرصد سامورایی بوده؟
و خیر اون دوران اونطوری که فکر میکنی گل و بلبل نبوده و ارباب های سامورایی به هیچ وجه اجازه نمیدادن یه «low-born Saru» مقام سامورایی بگیره.
باز عیب نداره این بازی همونطور که دوست داری یاسوکه رو گنده نشون میده
قدرت و هیلکل بزرگ ، احترام میاره
احترام ، مقام میاره
یه جنگ جوی بزرگ و قوی و ترسناک که مقام داره چیه؟ سامورایی
خیلی سامورایی ها بودن که خانواده بالا رده نبودن
یکیشون تویوتومی هیده یوشی که مثل یاسوکه شاگرد نواناگا اودا بوده و خانوادش کشاورز بودن
کتابی چند صد ساله به نام Cartas que os padres e irmãos da Companhia de Jesus escreverão dos reynos de Japão e China II
هست که فانتزی غربی ها نیست و کاملا زندگی حقیقی یاسوکه رو تا اخر عمرش نوشته توصیه میکنم بجای این که از یوتیوب یا انیمه از یاسوکه اطلاعات جمع کنی بری سراغ منابع قدیمی.
اسم خلاصهش Cartas هست
این اصلا به چه زبانی نوشته؟ اسم کتاب چیه؟
هیچ اطلاعاتی از زندگی یاسوکه نیست بعد تو کتاب تا اخر عمر یاسوکه رو نوشته؟😂
این کتاب اسپانیایی هست معنیش به انگلیسی میشه Letters from Father Antonio« Vieira» اگه بخوای از اینترنت دیتا بیس نسخه اصلی رو برات بفرستم ولی احتمال زیاد میدم اسپانیایی بلد نباشی پس اگه بخوای میتونی بهم پیام بدی تا خلاصه ترجمه این کتاب رو به انگلیسی برات پیدا کنم.
اگه هم سواد همون انگلیسی رو نداری اشکال نداره میتونم خلاصه ای از زندگی یاسوکه برات بگم اخه چون نقش خاصی تو همون دوران نداشته، داستانش کوتاهه.
منبعی که فرستادی از یه نویسنده پرتقالیه که تازه بعد تموم شدن جنگ های داخلی ژاپن به دنیا اومده (تقریبا ۳۰ سال بعد)
حالا نمیدونم کتابش چیه
سامورایی بودنش اصلا در هاله ای از ابهامه و قرار نیست هرکی که جنگیده سامورایی باشه. سامورایی بالاترین رده ی نظامی بین سرباز ها بوده. به این داغونیم که بچه ها میگن نبوده و دایمیو میشه، یعنی یکی از استاندار های اودا نوبوناگا بوده اونم بخاطر جنگ آوریش نبوده.
این هر جنگنده ای نبوده
یه جنگنده سیاه گنده بین ژاپنیای ریزه میزه بوده
اطلاعات ازش کمه و یا دقیق نیست ولی قطعا به همچین ادمی احترام و مقام میرسه که بهش بگن سامورایی
خیلی سامورایی ها بودن که اصلا عضو خانواده های بالارده نبودن و فقیر بودن
گنده بودن و سیاه بودن سامورایی نمیکرده کسی رو، سامورایی بودن به جز داشتن شناخت کافی رو فلسفه ی بوشیدو به مهارت نظامی و رزمی بالایی نیاز داشته و مطمئن باش این آدم نه این فلسفه رو کامل میشناخته نه مبارز حرفه ای بوده
فقط گنده بودن نه
طرف شاگرد نواناگا اودا بوده
داداشم نوبوناگا درسته
و اینکه هر شاگردی هم نمیتونه خودش یه استاد بشه
اره من اشتباه نوشتم
ولی وقتی یه کارگر زاده استاد شده یه ادم ترسناک قوی نشه؟
Tom
می بینم که بلاخره woke هم مغز تو تسخیر کرده
من دارم درمورد تاریخ حرف میزنم
قطعا این که بین اون همه سامورایی سفید بگردی سیاهشو پیدا کنی بذاری تو بازیت ووک خالصه
ولی این که میان میگن یاسوکه باد بزن بوده چرتو پرته
داش اصلا سیاه پوستها ترسناک
و اینکه یاسوکه یک برده مدرن بوده تو ژاپن
با توجه به چیزایی که گفتم خبری از برده نبوده
قطعا جنگ جو یا محافظ نوبوناگا اودا بوده
فکر کنم جمله اولت میخواستی بگی ترسناک نیستن که باید بگم یه ادم هیکلی گنده و قوی سیاه رو بین ژاپنی های ریزه میزه تصور کن
نه داستان اصلیش تو یوتیوب هست خواستی برو نگاه کن نه جنگی انجام داده نه کار مهمی در تاریخ کرده
داداش هیچ منبع معتبری ازش نیست
کار مهمی میکرد که اسمش معروف تر بود ولی جنگ جو بوده
من بحثی باهات نمیکنم ولی حرف یوبیسافتی که لگبت و فمنیست هست رو سند میدونی یا کتاب های تاریخی؟
من حرف یوبیسافتو نمیزنم
یوتوبم سند نمیدونم
من چیزی که منطقیه رو میگم
خب چیزایی که تو کتاب ها نوشته شده رو چی؟
کدوم کتاب
کتاب های ژاپنی که اسمش نمیدونم ولی بزرگترین مدرک هستن
داداش مشکل اینجاست که هیچ مدرکی از زندگی این ادم نیست
چی کار داری کی بوده هر خری بوده بوده دیگه مهم خود بازیه به حواشی نپردازید الان شخصیت black myth (که بنظرم بازی خوبیع) میمونه مگه اشکالی داره البته منظورم نیست یاسوکه میمونه ها اما اگر هم بود چندان مهم نبود
سری اساسین کرید همیشه تحریف تاریخ بوده الان نمیدونم چرا ملت سر این ناراحت شدن
این تاریخ دروغه
Hکم داشت در آخر که خط کلام بشه.
من خودم به شخصه همیشه طرفدار کیفیت بودم تا کمیت
یعنی همیشه میخوام مپ کوچیک ولی پررررر جزئیات باشه
الان رد دد ۲ مگه نقشه اش چقدره؟
اما اندازه ۱۰۰ برابر جزئیات و کیفیتش بیشتره از همه بازی های جهان باز یوبی سافت
بله بازی های اودیسه و والهالا مپ بزرگی داشتن اما این ما رو فشاری میکرد که ۳۰ یا ۴۰ ساعت گیم پلی بازی تشکیل میشد از یه سری ماموریت های تکراری از نقطه ی آ برو به به نقطه ی ب فلانی رو اساسین کن آمار فلانی رو بگیر فلان چیز و از پایگاه دشمن بدزد خب اگه این جوری باشه که اساسین شدوز هم داره راه تکراری قبلی رو میره
حرفم اینه مهم تر از ابعاد جهان بازی ماموریت ها تسک ها و چالش ها و مراحل اصلی و فرعی بازیه
اینا رو خوب طراحی کنید به جای ۵۰ ساعت ۲۰ ساعت گیم پلی بذارید ما راضی ایم …
بعد اساسین اوریجین ما دیگه داستان خوب و گیرا از این سری ندیدیم
خیلی بهتر
دیگه سرگیجه نمیگیریم
۱ – تنوع مبارزات بالا به گونه ای هر کارکتر یه سلاح داره و هرکدوم هم قدرت های مخصوص به خودش رو داره
۲ – اولین بازی سری اساسین کرید که هم به مبارزات و هم به مخفی کاری بهصورت کاملا مساوی اختصاص داده
۳ – نقشه بازی نسبت به نسخه های قبلی کوچک تره که میتونه بیان گره این باشه که تنوع مراحل فرعی زیاد خواهد بود اما هنوز چیزی مشخص نیست
۴ – تنوع محیطی بالا و قابلیت چهار فصل که نوید یه نقشه غیر تکراری رو میده و مثل والهالا یا اودیسی نیست
اینا حالا چیز هایی بودن که فقط تو گیم پلی دیدیم . امیدوارم یه بازی در حد نام اساسین کرید باشه و یه نمره راضی کننده بگیره و همچنین مورد پسند طرفدار هاش باشه. من به شخصه خیلی خوشم اومد منتها هنوز هوش مصنوعی بازی مشکل داره و بعد اینهمه سال هنوز نتونستن یدونه اونو درست کنن و اینکه انیمیشن اسب به گونه ای نبود که به عنوان وسیله نقلیه سرگرم کننده باشه ( مثل ردد ۲ ) . در هر حال امیدم به این بازی به شدت زیاده و فقط امیدوارم که برخی مشکلاتش باعث نشه که الکی ارزشش بیاد پایین
🟢کمدی بودن اینجاست
که در پست قبلی اساسینز گفتم
یوبیسافت داره تاریخ و فرهنگ گذشتهی هر کشوری را در قالب اساسینز بازسازی میکنه، همه دیسلایک کردن…
میای حرف از حقیقت میزنی، یه عده بدشون میاد
😑😑😑🤣🤣🤣🤣
اساسینز از همون نسخه اولش همین بوده
ما تو هیچکدوم اساسینز نبودیم فقط به عنوان یک تمپلار یا به اصطلاح اساسین میریم تو دل تاریخ کشور.
انقلاب امریکا بود رنسانس بود عصر ویکتوریا لندن بود انقلاب فرانسه بود
بله درست💚☘️
منم گفتم بازسازی نیست با بولدوزر میکشه زیرش و جوری که دوست داره نشونش میده
اتفاقا نظرت بیشتر لایک خورد😂👍🏻
یوبیسافت تاریخو اونجوری که دوست داره نشون میده
تاریخو تحریف میکنه،مثلا تو میراژ رئیس اساسینا زنه(اسمش فک کنم روشن بود)در حالی که حشاشیون همه مرد بودن!پس داره به تاریخ و فرهنگ اون کشور توهین میکنه(نظر شخصی)
البته، خوب حداقل توی این نسخه تاریخ کشورو درست تعریف نکردن. من این که یه سیاه پوست شخصیت اصلی هست رو باهاش مشکلی ندارم و چه بسا شاید برام جالب تر هم بشه! ولی اخه مرد، توژاپن که کلا چند تا رنگین پوست هست که اونا هم معمولا به عنوان برده ازشون استفاده میکردن و اصلا نمیزاشتن مبارزه یاد بگیره چه برسه به این که از کل سامورایی هم قوی تر باشه. حالا باز اگه یه آمریکایی بود قبول چون حداقل اونحا برده ها میتونستن آزاد بشن اگه اون کسی که از اونا استفاده میکرد نامه مینوشت برای آزادیش
عارف داش،مخثوثسن میهن و وطنمون!
مخصوصا😑😑
کل این بازی و سری کاملا بی اهمیت هستش برا من
تریلراشم تا الان فقط اسکی از ده تا بازی دیگه بود
کل سری نه ولی اینو اودیسی…
سری خوبی بود نسخه یک یه بازی خیلی جدید با ایده های نو بود دو هم به همین ترتیب بازیای بعدی اون بازی هم خوب بودن حتی بلک فلگ یکی از یونیک ترین بازیاییه که وجود داره ولی بعد از بلک فلگ افت بازی خیلی خوب ندادند همین الانم چندتا بازی بد صرفا دارن روگ و والهالا و یونیتی صرفا گیمای بدیند بقیه قابل قبولن صرفا به اون استانداردا نرسیدن
تا سیندیکیت بازی کردم عالی بودن.بقیش بشدت بد هستن برای من
بازم خوبه تا سیندیکیت خوشتون اومده و میگید کلا سری بی ارزشیه منکه اصلا از بلک فلگ بنظرم تموم شد اساسینز
کپی از چی؟
اصلاح میکنم جملتو:کل بازی سری بعد از نسل هفت،کاملا بی اهمیت هستش برا تو😃
واقعا ملت انتظار کل ژاپن رو داشتن؟
همچین چیزیو حتی از راک استارم نمیخوان
خدایی چی فکر کردن
کل انگلیس و مصر و یونان توی سه بازی قبل میراژ بودن
قطعا مقیاس خیلی کوچکتری داشتن ولی
خب دیدیم چقدرم هیت گرفت☺
و توی اونا کشورای دیگه هم بود
یادش بخیر ۳،۴ سال پیش شایعه شده بود جی تی ای ۶ نقشش کل دنیا رو در بر میگیره🤣
یادش بخیر میگفتم انلاینش با هواپیما میتونی کشور عوض کنی😂
اندازش مناسبه. حداقل مثل والهالا نیست که توش گم بشیم😂
من که کلا دائم کارم هی رو دکمه استپ بود در والهالا.
کلا باید مپ رو نگاه می کردم وگر نه تو علف ملف ها می رفتم یهو می خوردم به یک روستا و یهو مثل گوسفند سربازا می ریختن روم.😐
اره. علاوه بر بزرگ بودن نقشش، خیلی فعالیت تکراری توش بود. Fast travel هم که توی ps4 شکنجه بود😂
هم اکنون من در پلی۴ که صدای جت جنگنده می داد تو فست تراول.💀
کل ژاپن مگه میشه،اگه میخواستی کل ژاپن رو درست کنید که چند صد ترابایت میشد.🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
نه مثلا شهر ها و مناطق شناخته شده اون زمان تو جنوب و شمال و غرب و شرق رو میزاشتن که مثلا چهار گوشه ش رو داریم و اون میانه ها هم یه دیزاینایی میکردن
البته شمال ژاپن سرد سیر بوده، توی قرن ۱۶ موگامی و داته شمال کل شمال ژاپن رو داشتن و بزرگترین قبایل بودن از نظر وسعت ولی چون ارزش زمین هاشون کم بوده و البته قدرت نظامی کمتری نسبت به بقیه داشتن (به ویژه موگامی) شوگان نشدن
بنابراین شمال ژاپن به جز طراحی برفش هزینه ی خاص دیگه ای نداره برای یوبی
کلی گفتم نه از جهت تاریخی
😐
شما برو یه سر به سه بازی قبل میراژ بزن
یوبی سافت کل بولیوی و با مقیاس کوچیک تو گوست ریکن آورد ژاپن که چیزی نیست
چه خبره مگه کسی انتظار کل ژاپن رو داشته 😁
خلیی منتظرش هستم فکر میکنم باحال میشه
همون اریجینزم واقعا مپش خیلی بزرگ بود
اوریجینز استاندارد بود اتفاقا تقریبا اندازه مپ رد دد ۲ بود
اون طوی فست ترول سیمولیتور می شد
دائم باید تو مپ فست ترول می کردیم از بس مراحل طولانی میشد یا کلا یک مرحله می دیدی۲ ساعت طول کشیده و تازه رسیدی مقصد.🤣
یه چیزی رو متوجه نشدم اگه کسی سر در میاره ممنون میشم برام توضیح بده
توی اوریجینز ما مصر رو داشتیم با بخشی از یونان، مصر به تنهایی توی واقعیت ۱ میلیون کیلومتره و ژاپن ۳۷۷ هزار کیلومتر
اون وقت چطوری کل ژاپن از مپ اوریجینز بزرگ تر میشه؟ (اینو میدونم توی ویدئو گیم مقیاس ها فرق داره و کوچیک ترن بنابراین ژاپن ویدئو گیم میتونه از مصر ویدئو گیم کوچیک تر باشه دیگه)
دوست عزیز اون مپی که تو بازی ها میبینی حتی از شهر های واقعی هم کوچیک تره چه برسه به استان ایالت کشور.
خودم هم آخر کامنتم اینو اشاره کردم، اوریجینز ۸۰ کیلومتر مربع بود مپش
دارم میگم چطور کل مصر ۱ میلیون کیلومتری رو تونستن (شد) کنن ۸۰ کیلومتر ولی ژاپن ۳۷۷ هزار تایی رو نمیتونن (نمیشه)؟
عادت بدی که دارم نصفه کامنتارو می خونم:)
کل ژاپن آخه 😂
سامورایی رنگین کمان هم متاسفانه دیدیم
وقتی تاریخ رو میدی دست یوبوست نتیجش همین میشه دیگه.🤣
یه سامورایی اصلی ژاپنی میساختین بس بود
Fake ساختین
جوری که بزرگترین نویسنده ها و تاریخدان های دنیا میگن تاریخ باید نشون داده بشه چه در گیم و انیمیشن و… چه در گفتار های عادی: دقیق ترین روایت و اشاره به همه ی جزئیات و تنها افراد اجازه دارن کوچیک ترین جزئیات مثل نام یک کنیز که تاثیری توی روند کار نداره رو تغییر بدن
ری اکشن بیشتر مردم در بیشتر مواقع به اینجور محتوایی: فروش کم و نقد های منفی زیاد مثل انیمیشن مخترع
جوری که خیلی ها تاریخ رو نشون میدن مثل یوبی سافت: نابود کردن کل تاریخ و حتی عوض کردن ویژگی های ظاهری و اخلاقی افراد مثل فلج نشون دادن خشایارشا و نشون دادنش به شکلی که دوست دارن
ری اکشن بیشتر مردم دوباره: خرید اون محتوا در حدی که سود بده حالا چه کم چه زیاد و نقد های مثبت
این یه بازیه هدف سرگرم کردن مخاطبه نه اینکه بیاد کلاس تاریخ بزاره و کوچک ترین نکاتو رعایت کنه یوبیسافت اصلا هم به تاریخ بقیه کشور ها نه علاقه ای داره نه اهمیتی نمونه اش اساسین کرید یونیتی که تو کشور خودش اتفاق می افتاد ولی اصلا به تاریخ وفادار نبود ، فقط می خواد بازی شو جوری بسازه که ملت بخرنش
گوست آو سوشیمای تاریخی با موفقیت و جذابیت بیشتر از ac دست تکان میدهد
فیلم سینمایی قلمروی بهشت با موفقیت و جذابیت بیشتر از فیلم و بازی ac دست تکان میدهد
نیازی نیست جفت پا بزنی تو تاریخ، درست روایت کنی هم میتونی لذت بخشش کنی ولی امان از گاو بودن و جهت گیری های سیاسی فرهنگی
خوب شد گوست رو مثال زدی بزار یه فکت برات بگم :
تو دوره ای که داستان گوست داره روایت میشه کاتانا هنوز اختراع نشده و سلاح اصلی سامورایی ها نیزه و کمان بوده پس یعنی سلاح اصلی ما تو بازی یه تحریف تاریخیه
و همچنین قلمرو بهشت خیلی از اتفاقاتش که توی فیلم می افته تحریف شده است مثالش ملاقات صلاحدین و پادشاه مسیحی ها توی واقیعت خیلی با چیزی که تو فیلم نشون دادن فرق داشته
جالبه که تحریف به این کوچیکی رو با تحریف های گنده گنده ی یوبی سافت مقایسه میکنی ولی نمیگی تعداد سامورایی های کشته شده توی ساحل، ساختار دژ ها و shrine ها و معابد و خونه ها، سلاح های استفاده شده به جز کاتانایی که اسم بردی، نحوه ی حملات مغول ها و جنگ روانیشون و… براساس واقعیت ساخته شدن
درضمن اون ملاقات صلاحالدین با بالدر رو من در منابع مسیحی خوندم، اون فرقی که تو میگی در منابع اسلامی ذکر شده
اساسین کرید هم همینطوریه از معماری و آداب و رسوم و نوع رفتار ، نوع پوشش و وقایع و افسانه های محلی بر اساس واقعیت و دقیق میسازه
ژانر بازی واقعیت جایگزین هست اگه قرار باشه خط به خط تاریخ باشه اساسینز کرید از ریشه اصلا نباید وجود داشته باشه
در مورد پادشاهی بهشت هم می تونم برات هزار تا دلیل بیارم چرا منابع اسلامی از منابع غربی معتبر تر و دقیق تره ولی صبر ایوب می خواد که من ندارم
توی گوست هیچ شاه و ژنرالی فلج نشد و خیانت هم نکرد و مثالت کاملت اشتباهه، گوست اگه تونستی بیشتر از ۳ ۴ تا تحریف بیاری حرفتو قبول میکنم ولی از اساسین کرید راحت میشه حتی تا ۱۰ تا خم کشید بیرون.
من نگفتم منابع اسلامی دقیق تره یا مسیحی گفتم این روایت توی کتاب های مسیحی هست، مثل نویسنده نویسنده یوبی سافت دست نکردن از جیبشون بکشن بیرون
از دقت منابع اسلامی همینقدر بگم که عمر و عثمان به شدت پاک و معصوم و دوست داشتنی بودن ولی همزمان بالای ۱۰۰ هزار ایرانی سر بریدن و به هیچ آتشکده و کتابخونه ای رحم نکردن
گیم پلیش که به دلمون نشست عالی بود.وووووچقدر این صورتهای بیبی فیس نمکی دخترای شرق اسیا زیباس خدایی خیلی نازن یه سریاشون
هنوز به جاهای تاریکش نرسیدی.🌚
جایی که در فرهنگشون هست.🌚
کلا سفید تشریف دارند و 🍑.🌚
تصور کنید متوجه میشید چی میگم.🗿
ای شیطون
شیطنت که جای خود دارد.
حتی شیطان حریف من بیگ اسموک هم نمیشود.🗿🗿
مبارزاتش یه نمه کنده (البته چیز جدیدی نیست تو این سری)
کاش مراحل مشترک هم بینشون باشه
مثلا با نائوئی بری یه جایی سوت بزنی یلسوکه بیاد افراد نفله کنه
یا برعکس مثل برادرهود با یاسوکه بری سوت بزنی نائویی از بالا با هیدن بلید دو نفرو بکشه
اسسینز باید یه نسخه دوران حال بده خسته کننده شده دیگه همه اش تو تاریخ هرکاری کنن تکراریه دیگه ولی فرض کن یه نسخه حال بده تو یه قاتل باشی بری مثلا هد یا مهره های کشور های مهم یا باند های فساد رو ترور کنی پلیس بندازه دنبالت تیم تشکیل بدی خیاط اختصاصی داشته باشی تیمت بهت خیانت کنه دوباره یه تیم دیگه تشکیل بدی بری یه جا با تیم دشمنت متحد شی تو کشور های مختلف بری فرهنگ اسسینز و تبلیغ کنی یا حتی اسسین بودنو آموزش بدی چیه این بازی ها تتتتتتکککککککراری کلی ایده قشنگ هست حتی میدونه به پرنس آف پرشیا هم ربط بده مثلا توی ماموریت بری خنجر زمانو بدزدی بدی برات سلاح و خنجر های اختصاصی بسازن اسسینز خیلی راحت میتونه GTA و ذوب کنه چون GTA محیط اش شاده و مخالف ذات دزدی و بانک زدن و کاری ها گنگه ادم حس مسخره بازی بهش دست میده وقتی کاره گنگ و خلاف انجام میده ولی اسسینز میتونه با به فضا سازی جدی تو دوران حال خیلی کارا بکنه
برای من که هم اوریجین و هم والهالا رو بازی کردم و پلاتینیوم هر دورو گرفتم ، بگم مپ اوریجین خیلی بهتر از والهالا بود ، والهالا بشدت وقت گیر بود جوری که نزدیک به ۸ ماه طول کشبد تا من کل بازی رو بشورم و پلت کنم ، باز کردن کل مپ خیلی زمانبر بود بعدش میشد فست تراول کرد ، محیطهای کوهستانی که نوک قله هم میشد رفت و هیچ جذابیتی نداشت . به نظرم اندازه مپ باید در خدمت گیم پلی و محتوای بازی باشه نه بزرگ و پوچ ، جوری که برای بزرگتر کردن مپ محیطها رو تکرار کنی.
هنوزم اینکه یه کاکاسیاه نقش اصلی این گیم رو داره کنار نمیام
به نظر من یکی از اصلی ترین مشکلات اساسین های قبلی همین مپ به شدت بزرگ و خالی بود.