بهترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا
بهترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا
بهترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا
بهترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا

بهترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینما | بخش اول

علی محمدپناه
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
بهترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا

تا به امروز در تاریخ سینما فیلم‌های علمی تخیلی بسیار جذاب و تماشایی‌ای ساخته شدند که تحسین زیادی به دست آوردند.

ژانر علمی تخیلی یکی از مهیج‌ترین ژانرهایی بوده است که در طول تاریخ سینما مورد بررسی قرار گرفته و آثار بسیار خوبی در این ژانر ارائه شده‌اند. روشی که یک رسانه تصویری مانند فیلم می‌تواند دنیاهای آینده‌نگرانه یا واقعیت‌های متناوب را به تصویر بکشد، به این معنی است که تقریباً هر چیزی را که بتوان تصور کرد، می‌توان روی صفحه آورد. فیلمسازان از دوران فیلم‌های صامت از این رسانه به نفع خود استفاده می‌کردند و درباره دوران حال بشریت اظهار نظر می‌کردند و از طریق ژانر علمی تخیلی درباره آینده آن فرضیه می‌دادند.

تعداد بی‌شماری فیلم‌های علمی تخیلی بزرگ وجود دارند که از بدو تولد سینما به‌عنوان آثار هنری اکران شده‌اند و در نهایت نیز باید گفت که نام بردن از همه آثار شگفت‌انگیز آن کار دشواری است. به طور ساده فیلم‌های علمی تخیلی برتر زیادی وجود دارند و این ژانری است که هنوز در حال رونق است و ظاهراً هر سال فیلم‌های کلاسیک جدید و بالقوه‌ای منتشر می‌شوند. موارد زیر جزو بهترین‌های ژانر علمی تخیلی هستند که به دلیل ارزش سرگرمی، ویژگی‌های فنی عالی و اهمیت تاریخی، کلاسیک و برجسته هستند و به ترتیب از خوب تا بهترین رتبه‌بندی شده‌اند.

۵۰. فیلم The Abyss – محصول سال ۱۹۸۹

فیلم the abyss
فیلم The Abyss
  • کارگردان: جیمز کامرون
  • بازیگران: اد هریس – مری الیزابت مسترانتونیو – مایکل بیهن

اگر می‌خواهید درباره فیلم‌های علمی تخیلی بزرگ صحبت کنید، آوردن آثار جیمز کامرون همانند تانوس اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. این مرد واقعاً می‌داند که چطور فیلم‌هایی از این دست بسازد. در واقع، پیدا کردن فیلمی از جیمز کامرون که عناصر علمی تخیلی نداشته باشد، بسیار نادر است. البته او همچنان توانایی ساخت فیلم‌هایی غیر علمی تخیلی مانند فیلم True Lies و فیلم Titanic را از خودش نشان داده است.

فیلم «ورطه» ممکن است به طور کلی یکی از بهترین فیلم‌های جیمز کامرون نباشد اما هنوز هم چیزهای بسیار زیادی برای ارائه کردن دارد و از دیگر فیلم‌های علمی تخیلی او متمایز است چراکه واقعاً مانند بسیاری از دیگر فیلم‌های علمی تخیلی او روی اکشن متمرکز نیست. این اثر سینمایی داستان گروهی از افراد را دنبال می‌کند که به مأموریتی بسیار خطرناک به اعماق دریا برای بازیابی یک زیردریایی هسته‌ای غرق شده می‌روند اما در آنجا پدیده‌های غیرمنتظره‌ای را می‌بینند. این اثر سینمایی تا حدی روندی آرام دارد اما اثری موفق است و توانسته طبق استانداردهای اواخر دهه هشتاد میلادی جلوه‌های خیره‌کننده‌ای را به نمایش بگذارد.

۴۹. فیلم Contact – محصول سال ۱۹۹۷

فیلم contact
فیلم Contact
  • کارگردان: رابرت زمکیس
  • بازیگران: جنا مالون – دیوید مورس – جودی فاستر

رابرت زمکیس در دوران اخیر مسئولیت ساخت انیمیشن‌های سینمایی برجسته و بحث‌برانگیزی را برعهده داشته اما او همچنین فیلم‌های لایو اکشن پیشگامانه‌ای ساخته است که نباید نادیده گرفته شوند. مسلماً، گاهی اوقات نادیده گرفتن برخی از آثار او همانند فیلم «تماس» می‌تواند آسان باشد اما باید گفت که این اثر سینمایی عنوانی کلی دارد و در واقع، در سال بسیار شلوغی به روی پرده سینماها آمده و مدت زمان ۲.۵ ساعته آن و با رویکرد آرام داستانی سبب شده تا کمتر مورد توجه قرار بگیرد.

اما فیلم «تماس» را نباید نادیده گرفت چراکه اثر علمی تخیلی منحصربه‌فرد و متمرکز بر شخصیتی است که حاوی برخی از عناصر مرموز و برجسته است و زمان زیادی را صرف ساختن بخش پایانی خودش می‌کند و در نهایت نیز به برخی از سؤالات پاسخ می‌دهد. این اثر از نظر فنی جذاب و بسیار خوب ساخته شده و همچنین دارای نقش‌آفرینی بسیار خوب و جذابی از جودی فاستر است.

۴۸. فیلم Total Recall – محصول سال ۱۹۹۰

فیلم total recall
فیلم Total Recall
  • کارگردان: پل ورهوفن
  • بازیگران: آرنولد شوارتزنگر – شارون استون – ریچل تیکوتین

فیلم «یادآوری کامل» با نقش‌آفرینی جسورانه آرنولد شوارتزنگر و همچنین کارگردانی درخشانی از پل ورهوفن است و در عین حال به خاطر داشتن جلوه‌های بصری به یادماندنی و عجیب توانسته اثر کلاسیک علمی تخیلی درخشانی در دهه نود میلادی باشد. این اثر سینمایی مقدار مناسبی از کمپی بودن و طنز عمدی را درون خودش دارد اما مواردی جدی قابل‌توجهی نیز در این اثر سینمایی وجود دارند و همین نیز باعث شده تا این فیلم در مرز بسیار خوبی میان خوب و جالب بودن گام بردارد که هم تأمل‌برانگیز و هم شوخ طبع باشد.

به خاطر آوردن کامل داستان عجیب فیلم «یادآوری کامل» دشوار است اما در مرکز آن، داستان درباره مردی است که حافظه‌ای کاشته شده به دست می‌آورد و همین نیز باعث می‌شود تا این حافظه با واقعیت در تلاقی قرار بگیرد و او را در مأموریتی وحشیانه و خشن قرار بدهد تا به دنبال پیدا کردن پاسخ‌ها باشد و درک بهتری از آشفتگی اطرافش داشته باشد. این اثر سینمایی واقعاً عجیب بود اما همچنان اثری بسیار سرگرم‌کننده است که آرنولد شوارتزنگر و پل ورهوفن توانستند بهترین عملکرد خودشان را ارائه کنند.

۴۷. فیلم Beyond the Infinite Two Minutes – محصول سال ۲۰۲۰

فیلم beyond the infinite two minutes
فیلم Beyond the Infinite Two Minutes
  • کارگردان: جونتا یاماگوچی
  • بازیگران: ریکو فوجیتانی – آکی آساکورا

فیلم «فراتر از بی‌نهایت دو دقیقه» یکی از بهترین فیلم‌های ژاپنی چند سال اخیر است و همچنین به‌عنوان سرگرم‌کننده‌ترین و قابل تماشاترین فیلم‌های علمی تخیلی اخیر شناخته می‌شود. این اثر سینمایی در ابتدا به شکلی ابتدایی و محدود از سفر در زمان سروکار دارد که ویدیویی از دو دقیقه آینده را نشان می‌دهد و همین نیز منجر به شگفتی، ثروت و در نهایت هرج و مرج برای افرادی می‌شود که این پدیده عجیب را کشف می‌کنند.

این اثر سینمایی با بودجه محدودی ساخته شده و به گونه‌ای فیلم‌برداری شده که شبیه به یک برداشت واحد به نظر می‌رسد و همین نیز باعث شده تا فیلم «فراتر از بی‌نهایت دو دقیقه» برای چنین فیلمی در مقیاس کوچک بسیار خیره‌کننده، هوشمندانه و مبتکرانه به نظر برسد. این اثر حس و حال همه‌گیری دارد و به طور کلی فیلمی است که سرگرمی قابل‌توجهی را برای هر کسی که به تماشای آن بنشیند، فراهم می‌کند.

۴۶. فیلم Voyage of the Rock Aliens – محصول سال ۱۹۸۴

فیلم voyage of the rock aliens
فیلم Voyage of the Rock Aliens
  • کارگردان: جیمز فارگو

اینکه فیلم Voyage of the Rock Aliens را یک اثر احمقانه و مسخره معرفی کرد، کم توجهی به گستره قابل توجه آن است. این اثر سینمایی به‌عنوان یک اثر موزیکال به طرز شگفت‌انگیزی خوب و فوق‌العاده شیک است و به‌عنوان یک اثر کمدی نیز شبیه به فیلم‌های تینیجری دهه پنجاه و شصت میلادی است و به‌عنوان یک اثر علمی تخیلی درباره بیگانگانی است که به زمین می‌آیند و سعی دارند تا خودشان را با زندگی در این سیاره وفق بدهند اما موفق نمی‌شوند.

فیلم Voyage of the Rock Aliens یکی از فیلم‌های محبوب در میان برخی از بینندگان است و یکی از احساسی‌ترین فیلم‌های دهه ۱۹۸۰ میلادی محسوب می‌شود. این یک فیلم موزیکال شلخته است که مناسب همه افراد نیست و تماشای آن تجربه‌ای پر از هرج و مرج است اما انرژی و جنب و جوش زیادی در کل آن وجود دارد که مقاومت در برابر آن سخت است، به‌خصوص برای طرفداران علمی تخیلی که علاقه خاصی به داستان‌های علمی تخیلی در فیلم‌های درجه B دارد.

۴۵. فیلم August in the Water – محصول سال ۱۹۹۵

فیلم august in the water
فیلم August in the Water
  • کارگردان: گاکوریو

این اثر سینمایی با ترکیب برخی از عناصر فانتزی و فراطبیعی با داستان علمی تخیلی به اثری منحصربه‌فرد و کمتر مورد توجه قرار گرفته تبدیل شده است. این اثر سینمایی حول محور چندین نوجوان ساکن در شهر فوکوئوکا ژاپن است که یکی از آن‌ها که دختر جوانی است، شروع به ایجاد قدرت‌های مرموز می‌کند و این در حالی است که اتفاقات عجیب و غریب همچنان برای مردم شهر رخ می‌دهد.

فیلم «آگوست در آب» دقیقاً درباره داستان خودش رویکردی مشخص و واضح ندارد چراکه در وهله اول روایت محور است اما حال و هوای خاصی دارد و ظاهر و احساس متمایزی ایجاد می‌کند. این اثر به اندازه کافی گسترده و باز است که بسیاری از چیزها را برای تفسیر شدن توسط بیننده باز می‌گذارد. با این حال، حتی کسانی که ممکن است از داستان آن درک خوبی نداشته باشند، از سبک بصری و درون مایه منحصربه‌فرد آن لذت خواهند برد.

۴۴. فیلم Poor Things – محصول سال ۲۰۲۳

فیلم poor things
فیلم Poor Things
  • کارگردان: یورگوس لانتیموس
  • بازیگران: اما استون – ویلم دفو – مارگارت کوالی

فیلم «بیچارگان» به‌خاطر اینکه اثری عجیب و غریب بوده، به طور شگفت‌انگیزی موفق شد اما کسانی که مایل‌اند تا چیزی متفاوت را تجربه کنند، مطمئناً از تماشای این اثر سینمایی لذت خواهند برد. این اثر علمی تخیلی به طور شگفت‌انگیزی خنده‌دار است و همیشه از نظر بصری خیره‌کننده به نظر می‌رسد و داستان زنی را روایت می‌کند که به زندگی بازگردانده می‌شود و سپس به سفری عجیب و نگران‌کننده می‎‌رود، زندگی را دوباره کشف می‌کند و عملاً برای بار دوم به بلوغ می‌رسد.

کارگردان یورگوس لانتیموس کاملاً انتخاب مناسبی برای این نوع داستان و سبک است و بازیگران نیز توانستند بدرخشند و این در حالی است که آن‌ها توانستند به‌خوبی درون مطالب عجیبی که به آن‌ها داده شده، عمیق شوند، به‌خصوص اما استون که در نقش اصلی واقعاً عملکرد خوبی داشته و دومین جایزه اسکار خودش را به دست آورده است. فیلم «بیچارگان» یکی از فیلم‌های برجسته دهه ۲۰۲۰ میلادی است و از آن دسته فیلم‌های علمی تخیلی است که روزی به اثری کلاسیک تبدیل می‌شود.

۴۳. فیلم Mad Max: Fury Road – محصول سال ۲۰۱۵

فیلم mad max fury road
فیلم Mad Max: Fury Road
  • کارگردان: جورج میلر
  • بازیگران: تام هاردی – شارلیز ترون – نیکلاس هولت

فیلم «مد مکس: جاده خشم» برخی از شگفت‌انگیزترین اکشن‌های تاریخ سینما را با برخی از جنبه‌های علمی تخیلی و پسا آخرالزمانی ترکیب می‌کند و یک اثر بلاک باستری نادر است که در سطح جهانی ستایش شده و بدون شک توانسته در حد و اندازه هایپ و هیجانش باشد. این اثر از نظر روایی ساده است و گروهی از زنان را دنبال می‎‌کند که از یک فرمانروای ظالم فراری هستند و در همین حین نیز مکس درگیر این فرار می‌شود.

اگرچه فیلم «مد مکس: جاده خشم» همه چیز را از نظر روایی ساده و اساسی نگه می‌دارد اما هنوز هم داستان‌سرایی گیرا، جهان‌سازی جذاب و کاراکترهای به یادماندنی دارد که همگی در میان سکانس‌های تعقیب و گریز و انفجاری شگفت‌انگیز جای گرفته‌اند. این اثر سینمایی در تمام مدت زمانش از نظر بصری خیره‌کننده و بسیار پر تنش است و احتمالاً بهترین فیلم در مجموعه فیلم‌های «مد مکس» تا به امروز است.

۴۲. فیلم Godzilla Minus One – محصول سال ۲۰۲۳

فیلم godzilla minus one محصول سال ۲۰۲۳
فیلم Godzilla Minus One
  • کارگردان: تاکاشی یامازاکی
  • بازیگران: مینامی هامابه – یوکی یامادا – ریونوسوکه کیمیکی

فیلم «گودزیلا منهای یک» از فیلم‌های علمی تخیلی نسبتاً جدید است که همین الان تبدیل به اثری کلاسیک شده است و یکی از بزرگترین سورپرایزهای سال ۲۰۲۳ میلادی و یکی از بهترین فیلم‌های گودزیلا در دو دهه گذشته است. این اثر سینمایی برخلاف بسیاری از فیلم‌های دیگر این مجموعه بیشتر به زمان عقب باز می‌گردد و اتفاقات آن درست بعد از جنگ جهانی دوم جریان دارد و داستان افرادی را دنبال می‌کند که برای زنده ماندن پس از پیامدهای جنگ مشکل دارند و در همین حین نیز گودزیلا ظهور می‌کند و زندگی را برای آن‌ها دشوارتر می‌کند.

تمام اکشن‌های هیولایی این اثر سینمایی بسیار هیجان‌انگیز و رضایت بخش هستند اما این کاراکترهای انسانی آن و داستانش هستند که به آن برتری می‌دهند و باعث می‌شوند تا این اثر سینمایی علاوه بر یک فیلم هیولایی عالی، یک اثر درام خوب و جالب نیز باشد. این اثر سینمایی بسیار جالب است و نقطه ورود بسیار خوبی برای این فرنچایز به شمار می‌رود، به‌خصوص برای افرادی که بیشتر با فیلم‌های گودزیلا آمریکایی آشنا هستند و هنوز فیلمی از این فرنچایز ژاپنی تماشا نکردند.

۴۱. فیلم Woman in the Moon – محصول سال ۱۹۲۹

فیلم woman in the moon
فیلم Woman in the Moon
  • کارگردان: فریتز لانگ

معروف‌ترین فیلم علمی تخیلی به کارگردانی فریتز لانگ قبل از فیلم «زن در ماه» اکران شد که در ادامه بیشتر از آن خواهیم گفت اما این اثر سینمایی محصول سال ۱۹۲۹ میلادی را نباید نادیده گرفت چراکه دومین فیلم علمی تخیلی وی محسوب می‌شود. این اثر سینمایی با توجه به اینکه یک قرن از آن می‌گذرد، دستاورد سینمایی قابل‌توجهی است و همچنان نیز فیلمی جذاب درباره سفر به ماه باقی مانده، سفری که به رهبری یک دانشمند و برای پیدا کردن طلا است.

امروزه با توجه به قدمت و پیش فرض داستانی این اثر سینمایی، جنبه‌هایی در آن وجود دارد که در دنیای پس از فرود به ماه بیش از هر زمان دیگری خیالی به نظر می‌رسد اما از آنجا که فیلم «زن در ماه» ۴۰ سال قبل از رسیدن انسان به ماه است، همچنان پیش‌بینی‌های علمی تخیلی آن جالب توجه و چشمگیر است. این اثر سینمایی همچنین دارای جلوه‌های ویژه خلاقانه و داستانی شگفت‌انگیز و دراماتیک است که باعث شده تا یکی از بهترین و کمتر مورد توجه قرار گرفته‌ترین فیلم‌های دوران صامت، علمی تخیلی و غیره باشد.

۴۰. فیلم Electric Dreams – محصول سال ۱۹۸۴

فیلم electric dreams
فیلم Electric Dreams
  • کارگردان: استیون بارون

شاید فیلم «رؤیاهای الکتریکی» به جای یک فیلم علمی تخیلی کامل بیشتر شبیه به یک فیلم کمدی عاشقانه احساسی و عجیب و غریب باشد اما همچنان حول محور کامپیوتری پیشرفته است که عاشق زن جوانی می‌شود. این کامپیوتر وارد مثلثی عشقی با این زن و مرد جوانی می‌شود که آن را خریداری کرده است و این مرد جوان نیز از اینکه احساساتش را به این زن بروز بدهد، خجالت می‌کشد.

فیلم «رؤیاهای الکتریکی» مانند برداشتی علمی تخیلی از Cyrano de Bergerac است که در آن، کامپیوتر همان سیرانو است که به یک شریک عاشقانه معمولی کمک می‌کند و این در حالی است که احساسات خودش نسبت به شخصی که دوستش دارد را نمی‌تواند بروز بدهد. این شاید مضحک به نظر برسد و فیلم «رؤیاهای الکتریکی» به نوعی احمقانه است اما در عین حال، صداقتی در آن وجود دارد که باعث شده تا نتوان در برابر آن مقاومت کرد. کسانی که بتوانند جذابیت‌های عجیب و غریب این فیلم را بپذیرند، مطمئناً آن را یکی از فیلم‌های دست کم گرفته شده دهه هشتاد میلادی می‌دانند.

۳۹. فیلم Godzilla vs. Destoroyah – محصول سال ۱۹۹۵

فیلم godzilla vs destoroyah
فیلم Godzilla vs. Destoroyah
  • کارگردان: تاکائو اوکاوارا

در طول تاریخ طولانی مجموعه گودزیلا، هیولای اصلی داستان با بسیاری از تایتان‌های قدرتمند و ترسناک دیگر مبارزه کرده است. از آنجایی که دشمنانی مانند کینگ کونگ و کینگ گیدورا به تصویر کشیده شدند، این اثر سینمایی به سراغ هیولای دیگری رفته که Destoroyah نام دارد و تا به امروز نیز فقط در همین اثر سینمایی محصول سال ۱۹۹۵ میلادی به نمایش گذاشته شده است.

فیلم «گودزیلا در برابر دسترویا» یکی از شدیدترین، ترسناک‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین فیلم‌های کل مجموعه است و به‌عنوان فینال بزرگی برای دوره Heisei عمل می‌کند، دوره‌ای که شامل هشت فیلم منتشر شده بین سال‌های ۱۹۸۴ و ۱۹۹۵ می‌شود که به طرز شگفت‌انگیزی تداوم و روایتی سنگین داشتند و بیش از یک دهه طول کشیدند. این اثر ممکن است خارج از چارچوب مجموعه و دوره باشد اما با این وجود یکی از بهترین فیلم‌های گودزیلا است و در نتیجه یک اثر علمی تخیلی عالی به شمار می‌رود.

۳۸. فیلم Star Wars: The Last Jedi – محصول سال ۲۰۱۷

فیلم star wars the last jedi
فیلم Star Wars: The Last Jedi
  • کارگردان: ریان جانسون
  • بازیگران: دیزی ریدلی – جان بویگا – مارک همیل

وقتی صحبت از جدیدترین فیلم‌های جنگ ستارگان به میان می‌آید، مطمئناً چیزهایی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را مورد انتقاد قرار داد که عمدتاً به دلیل سه‌گانه نامرتب و برنامه‌ریزی شده آن است. با این حال، در درون این سه فیلم معیوب، فیلمی علمی تخیلی واقعاً عالی قرار دارد که فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای» است. این اثر سینمایی هشتمین فیلم در حماسه اسکای‌واکر به شمار می‌رود که طرفداران پرشور و مخالفانی دارد اما این امر اجتناب‌ناپذیر است چراکه این فیلم توسط فردی کارگردانی شده که مسئول ساخت یکی از بدترین قسمت‌های سریال Breaking Bad یعنی قسمت Fly بوده و این در حالی است که خود او یکی از بهترین قسمت‌های سریال «بریکینگ بد» یعنی قسمت Ozymandias را ساخته است.

فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای» بار دیگر لوک اسکای‌واکر را باز می‌گرداند و شخصیت او را به مسیرهای جالبی می‌برد و در نهایت نیز کاری می‌کند تا در پایان فیلم او در حد و اندازه میراث خودش باشد. دیگر جنبه‌های این اثر سینمایی در ابتدا عجیب یا ناامیدکننده به نظر می‌رسند اما همه آن‌ها در پایان به شکلی جالبی در کنار هم قرار می‌گیرند. این اثر سینمایی تاریخچه جنگ ستارگان را در نظر می‌گیرد، آن را می‌ستاید و به یکباره نقد می‌کند و این در حالی است که این فیلم بسیار تکان‌دهنده، بسیار احساسی و همچنین تماشایی است.

۳۷. فیلم The Terminator – محصول سال ۱۹۸۴

فیلم the terminator
فیلم The Terminator
  • کارگردان: جیمز کامرون
  • بازیگران: آرنولد شوارتزنگر – مایکل بیهن – لیندا همیلتون

فیلم «ترمیناتور» اثری برجسته از سال ۱۹۸۴ میلادی به شمار می‌رود که توانسته جیمز کامرون را به‌عنوان کارگردانی برجسته و پیش‌گام به مخاطبان بشناساند، کارگردانی که می‌تواند کارهای جالبی با ژانر علمی تخیلی انجام بدهد. این اثر سینمایی از بسیاری از جهات بسیار درخشان است چراکه کامرون با محدودیت‌های خاصی کار کرده و توانسته آن‌ها را به نقاط قوت تبدیل کند و با توجه به بودجه خودش به جای اینکه جنگ‌های آینده محور زیادی را به تصویر بکشد، روی جلوگیری از جنگ متمرکز شده است.

از سوی دیگر، آرنولد شوارتزنگر که در دهه هشتاد میلادی به‌عنوان بازیگر چندان برجسته نبوده اما در این فیلم در نقش یک سایبورگ با ابهت فیزیکی و عاری از احساسات انتخابی عالی بود و توانست تأثیری ماندگار و درخشان از خودش به جای بگذارد. فیلم «ترمیناتور» همچنین داستانی عاشقانه و شگفت‌انگیز دارد و به طور مداوم تنش را بالا نگه می‌دارد و با کمی اکشن و مقدار مناسبی از وحشت، توانسته بسیار فوق‌العاده باشد. این در حالی است که جیمز کامرون توانست هفت سال بعد دنباله بسیار بهتری نیز برای آن تولید کند.

۳۶. فیلم Forbidden Planet – محصول سال ۱۹۵۶

فیلم forbidden planet
فیلم Forbidden Planet
  • کارگردان: فرد ام ویلکاکس
  • بازیگران: والتر پیدگئون – آنه فرانسیس – لزلی نیلسون

فیلم «سیاره ممنوعه» از میان تمام فیلم‌های علمی تخیلی ساخته شده در دهه پنجاه میلادی، بدون شک یکی از نمادین‌ترین فیلم‌ها است. این اثر سینمایی داستان گروهی از مسافران فضایی را دنبال می‌کند که به دنبال یک گروه اکتشافی دیگر هستند که برای سال‌ها است گم شده‌اند و این در حالی است که آن‌ها در طول مأموریت نجات نیز برخی از اکتشافات غیر عادی و شگفت‌انگیز را انجام می‌دهند.

این اثر سینمایی زیبایی شناسی متمایز و غیر قابل انکاری دارد که به طور جدایی ناپذیری با ظاهر و احساس کلاسیک علمی تخیلی دهه پنجاه میلادی گره خورده است. همچنین این اثر سینمایی احتمالاً شناخته شده‌ترین نقش غیر کمدی لزلی نیلسون را در درونش دارد. برخی از افراد ممکن است فیلم «سیاره ممنوعه» را کمی قدیمی و شاید حتی با استانداردهای امروزی بی‌مصرف بدانند اما زیبایی شناسی ارائه شده در این اثر سینمایی ممکن است برای دیگر افراد جذاب باشد.


منبع: collider

Daniel WayneDota2DARKSIRENBADMANollieگارفیلد لازانیا خورnima🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Porfosorپروفسور بی سواد000000

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا
بهترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا
بهترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا
بهترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا
بهترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینما | بخش اول - گیمفا