Capcom قیمت بازیها را با توجه به هزینههای توسعه و بازخورد مخاطبین تعیین خواهد کرد
هزینه ساخت عناوین مختلف در صنعت گیم، به دلیل تورم و افزایش منابع مورد نیاز، افزایش یافته است. توسعهدهندگان نیز مجبور شده بودند تا قیمت بازیها را از ۶۰ به ۷۰ دلار افزایش دهند و به نظر میرسد بازیکنان، مخالف این موضوع هستند. حتی شرکت Capcom، از فروش بازی Dragon’s Dogma 2 که ۷۰ دلار قیمت داشت زیاد راضی نیست.
اخیرا Capcom طی یک جلسه پرسش و پاسخ، اعلام کرد که بازی AAA و ۷۰ دلاری Dragon’s Dogma 2 با استقبال عادی و معمولی از سوی بازیکنان روبهرو شده است. کاملا واضح است که بازیکنان، از افزایش قیمتها راضی نیستند و از سوی دیگر، توسعهدهندگان برای سودآوری و تولید بازیهای با کیفیت، باید دست به چنین اقدامی بزنند.
شرکت Capcom همچنین بیانیهای را پیرامون قیمتگذاری بازیها منتشر کرد:
پس از ارزیابی دقیق واکنش بازیکنان و در نظر گرفتن افزایش هزینه توسعه بازیها، قیمتها را تعیین خواهیم کرد.
بازی Dragon’s Dogma 2 در ماه عرضه بیش از ۲.۵ میلیون نسخه فروخت و در اواخر ماه مه، فروش آن از مرز ۳ میلیون نسخه عبور کرد. این بازی همچنین، یکی دیگر از عناوین Capcom بود که عرضه موفقی را روی پلتفرم استیم تجربه میکرد. با این حال، به نظر میرسد Capcom از این آمار و ارقام زیاد هم راضی نیست.
هاروهیرو سوجیموتو (Haruhiro Tsujimoto)، مدیر شرکت Capcom، قبلا اشاره کرده بود که قیمت بازیها نسبت به هزینههای توسعه بسیار پایین است و هزینههای ساخت حدودا ۱۰۰ برابر بیشتر از دوران NES برآورد میشوند.
با این حال و بر اساس شواهد گذشته، قبلا ثابت شده است که بازیکنان نگران پرداخت ۷۰ دلار برای بازی هستند و ممکن است همین بازی، محتویات قابل توجهای نداشته باشد. از زمان اجرایی شدن تا به امروز، قیمت ۷۰ دلاری بازیها واقعا بحثبرانگیز بوده است.
این موضوع در اوایل مشکل حادی تلقی نمیشد. اما از آنجایی که عرضه بازیهای ناتمام و گرفتن پول نقد از بازیکنان، ترند این روزهای صنعت گیم شده است، مصرفکنندگان با احتیاط بیشتری عناوین دلخواه خود را انتخاب و تهیه میکنند.
بنابراین، امیدواریم نهایتا راه حلی ارائه شود که به ثبات و تعادل هزینهها در صنعت گیم کمک کند، به صورتی که مصرفکنندگان و توسعهدهندگان، همگی راضی باشند. همچنین، باید دید استراتژیهای شرکت Capcom، پیرامون قیمتگذاری، نهایتا چگونه پیادهسازی خواهند شد.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
- رسمی: بستههای الحاقی، ریمیکها و ریمسترها میتوانند کاندید بازی سال در The Game Awards شوند
نظرات
بهترین کار از بهترین شرکت
خیلی بازیا خدایی نباید ۷۰ دلار باشن و خیلیا باید باشن ولی نیستن
دوباره رحمان هستی؟
کی هست🗿
هستی
این کامنت که منطقی بود چطوری شناختی
☕️
چقد نمکی داش
چشت نزنن
آی نید دویل می کرای۶
کمااااان کپکام
اره به خدا هنوز داستان ورجیل و دانته هم نیمه کاره موند تو پنج
🟢 فقط کپکام جان امیدوارم به سرنوشت پولپرستی دچار نشی، چون هرکس که شد، شکست خورد و از محبوبیت افتاد…💔
🟢 خواهشا برامون درخشان بمون💚
ی سوال
این دو تا موضوع کاملا برخلاف یکدیگر نیستن ؟ هزینه ها و بازخورد مخاطبین
یعنی میخوام بدونم چطوری میخوان بین این دو تعادل ایجاد کنن
وقتی هزینه های توسعشون زیاد باشه چطور میتونن به بازخورد مخاطبین هم توجه کنن و اونو لحاظ کنن و قیمت رو بیارن پایین ؟ ضرر نمیکنن اونوقت ؟
یا اینکه ممکن قیمت رو پایین نیاره و بیشتر روی کیفیت عناوینش کار کنه اینجوری قیمت۷۰دلاری بازی هم تا حدودی توجیه میشه اگه چیزی که میسازه به ارزه به قیمتش
آها دقیقا اینم میشه
راس میگی 🤔👌
اصلا گیریم بکنش ۱۰۰ دلار، مخاطب ها هم همه پول دار باشن.
آیا میتونن تضمین بدن که بازی روز عرضه بدون مشکلات عرضه بشه؟ نه. خوب چرا پس همون ۷۰ دلار پول بی زبون بریزیم تو حلق شون آخه؟ چه برسه بیشتر
بازی میدن ۷۰ دلار، توش خرید درون برنامه ای هم داره!! یک DLC بدون محتوا خاصی میدن ۱۰ ۲۰ دلار. دسترسی زود هنگام ۱۰ ۲۰ دلار. فلان انقدر دلار. بمان انقدر دلار
یک دقیقه پول نگیر ببینیم بازی چیه!
حق 😂🤦♂️
اگ پول نمیگیرن من کامنت بزارم
دست آخر باید میگفتی
کرک مشکلگشای تمام گیمرها
والا کرک هم انگار مشکل شده
دم شرکتایی مثل سیدی و سونی و مایکرو و نامکو گرم که دنوو نمیزارن
امپرس بعد اویل ۴ ریمیک بازی جدیدی کرک نکرده
فکر میکنم اول ۷۰ دلار عرضش کنن همین ۲ میلیون نفر همیشگی بخرن بعدش ارزونش کنن هرچند در حق این نفرات اول ظلم میشه
الان رسما گفت بیاید بازیامونو بخرید تا قیمتو بیاریم پایین
یاد جمله معروف “یا منم بازی یا بازی خراب” افتادم که معمولا از زبون قلدر محل یا صاحب توپ شنیده میشد…
یه سوال داشتم الان یعنی ممکنه بازی ها از ۷۰ دلار هم بیشتر بشه؟
بله حتی گفته هایی مطرحه برای نسل بعدی با توجه به هزینه های سرسام اوری که ویدیو گیم برای سازنده ها داره شاید قیمت بازی ها ۱۰۰ دلار لحاظ بشه
کپکام چقدر تو خوبی
کم کم شرکت ها زمزمه افزایش قیمت ها رو دارن گوشزد میکنن و منتظر هم دیگه هستن ! و استارت این کار شاید با شرکت راک استار یا مثل قبل سونی انجام بده چون با این وضع تعدیل ها این اتفاق به زودی خواهد افتاد
نسل ۹ بد نسلی شد
اولش کرونا بود
بعدشم خوردیم به جنگ جهانی و تورم جهانی (جنگ جهانی نیست ولی اگر خوب دقت کنید، میبینید که هست🗿)
چه شرکت هایی هم این کار رو می کنند ، شرکت هایی که الحق اغلب بازیاشون باکیفیتن ، کاش یوبیسافت ، EA و اکتیویژن هم بیاموزن !!!
بعضی بازی ها ۵۰ دلار هم زیادیشونه و بعضی ها ظلمه که فقط ۷۰ دلار باشن. اصلا قیمت گذاری بازی ها منطقی نیست و همین هم میشه که سازنده ها دوست دارن برن سمت مولتی پلیر و دادن نسخه های مختلف از بازی که مثلا دو تا اسب و چهارتا لباس و سه روزی دسترسی زود هنگام داره، یا اینکه کلی dlc غیر ضروری واسه بازی هاشون بدن یا اینکه بازی رو ناقص بدن و تو dlc تکمیلش کنن.
وقتی بعضی ها حاضرن واسه یه اسکین ۱۰۰ دلار بدن ولی ۷۰ دلار پول یه بازی خوب ندن همین میشه
یه بازی خفن یادم میاد خوراک قدیما بود اسمش chaos legion واقعا لذتبخش بود .نمیدونم کپکام چرا آیپی های قدیمیشو احیا نمیکنه
شرکتی که با دویل می کرای من رو وارد صنعت گیم کرد خوشحالم که به سرنوشت یوبی دچار نشدی.
ولی قرار شد فاصله دویل ۵ و ۶ زیاد نباشه مثل ۴ و۵. پیش بینی ها گفتن که ۲۰۲۳ معرفی میشه پس چی شد من دویل میخوام :)💔
منتظر ایول OPEN WORLD شبیه State of Decay هستم