معمار ارشد PS5 میگوید اکثریت گیمرها دنبال نرخ فریم بالاتر هستند
مارک سرنی (Mark Cerny)، معمار ارشد PS5، به تازگی در مصاحبهای بیان کرد که بازیکنان با فاصله نرخ فریم بالاتر را ترجیح میدهند.
او در مصاحبه اخیر خود به صحبت در مورد موفقیت پلی استیشن ۵ و موضوعات دیگر پرداخت. وی همچنین در پاسخ به این سوال که کدام دستاورد توسعهدهندگان روی کنسول پرچمدار سونی او را شگفت زده کرده است، رسیدن به نرخ فریم ۶۰ را عنوان کرد.
پلی استیشن ۵ در نوامبر ۲۰۲۰ و در خلال همهگیری کرونا در جهان عرضه شد که همین مسئله منجر به کمبود آن در بازارهای جهانی به مدت دو سال گردید. سونی در آخرین گزارش مالی خود اعلام کرد که تاکنون ۵۹.۳ میلیون دستگاه از این کنسول در سراسر جهان به فروش رسیده است.
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- تماشا کنید: Light of Motiram معرفی شد، کپی بیشرمانه از Horizon Zero Dawn
نظرات
راست میگه ، از یه جایی بعد دیگه رزولوشن اگه چشم عقاب هم داشته باشی خیلی قابل تشخیص نیست !
هرچی رزولوشن بیشتر بشه باید صفحه نمایش هم بزرگتر شه تا پیکسل ها در صفحه پخش و باز بشن که بتونیم به خوبی متوجه کیفیت بشیم
مثلا اگه یه تلویزیون با سایز ۱۰۰ اینچی داشته باشی به خوبی میتونی تفاوت 4k و 8k رو تشخیص بدی.. ولی این سایز تلویزیون در حال حاضر رویایی و کاربردی نداره
شاید در اینده دور همونطور که از تلویزیون های کوچیک رسیدیم به ۵۰ ۶۰ اینچ های امروزی
شاید یه ایرانی ب زور ی تلویزیون ۱۰۰ اینچی بخره. ولی عمرا بتونه یه خونه بخره که توش تی وی صد اینچی جا بشه😂🗿
همه که نمیتونن بخرن اکثرا افراد پولدار میخرن
دقیقا همینطوره
با توجه به اینکه همه خونه ها کوچیک شدن و اپارتمان نشینی رواج پیدا کرده ، کمتر کسی خونه شخصی داره (مخصوصا تو شهر های بزرگ)
سایز ۱۰۰ اینچ کاربردی نیست
هیچکس از اینده خبر نداره شاید تلویزیون های تاشو با قابلیت های ویژه وارد بازار بشن که تو هر خونه ای راحت قابل استفاده باشن
سایز ۱۰۰ اینچ در حال حاضر که اصلا کاربردی نیست
حالا در اینده ببینیم چی میشه 🙂
من یه مانیتور بنکیو ۲۳ اینچ دارم و یه اودیسی ۳۲ اینج
23inch 1080 دقیقا همون حس 32inch 4k رو داره واقعا !!!!
ولی تلویزیون قوی هم لازم داره
من هم یکی از اون اکثر گیمرها!
واقعا تفاوت در حدی واضحه که من حتی بازی ای مثل a plague tale requiem رو هم ۶۰ فریم بازی کردم!
دوستانی که بوردرلندز ۳ رو روی کنسول های پایه نسل هشت تجربه کردن حتما متوجه شدن که چه آسیبی زد این ۳۰ فریم بودنه! مخلص کلام این که سازندگان گاتهام نایتس گوش کنید به حرف عمو سرنی و برای خودتون فتوا صادر نکنید کسی دیگه ۳۰ فریم نمیخواد!
سازندگان گاتهام نایتس چی گفته بودن مگه؟؟🤔
که برای تمرکز بیشتر روی کوآپ بازی فقط روی ۳۰ فریم قفله.
بله ولی بعد عرضه گاتام نایت معلوم شد سیب زمینی کیه
واقعا کیفیت FHD هم عالیه بجا اینکه تمرکز بزارن رو گرافیک بالاتر یکم رو فریم ریت تمرکز کنن حداقل بازیای سنگین باید 70FPS رو بده با همچین مشخصاتی
خودشون بالاخره فهمیدن 🥲
حق حقیقتا اون چیزی که فریم ریت بالا میده رزولیشن نمیده بهم حتی تو بازیابی داستانی مثلا لست دو رو میزارم رو پرفورمانس همینطور کالیستو پروتکل یا بقیه بازیها داستانی رو اینجور بیشتر حال میده حالا بتل رویال ومولتی که بماند
قصد هیت ندارم ولی حرف این بنده خدا مثل این میمونه یکی بگه جی تی ای از چه میدونم فلان بازی بهتره خوب معلومه دیگه برادر
ببخشید بابت اسپم
رفقا من اگه کنسولمو کپی خور کنم دوباره میتونم به حالت اولش برگردونم؟
میشه از کپی خور بودن دربیاری ولی دیگه نمیتونی کپی خورش کنی
چون وقتی بخوای از کپی خور به حالت اولش برگدونی مجبوری تا اخرین ورژن اپدیت کنی که یعنی دیگه کپی خور نمیشه
اره داداش میتونی. ولی خب پیشنهاد من اینه که اصلا سمت کپی خور کردن کنسولت نرو
لامصب بازیاش خیلی گرونه
بازی زیر ۲ تومن نیست
والا نمیدونم داداش. پیشنهاد میکنم یه سری به نخل پلاس بزن. سرویس هاش عالیه
درسته
من از اول کنسول پلیر بودم و هیچ وقت یک پی سی قوی برای گیمینگ نداشتم در نتیجه همیشه ۳۰ فریم بازی میکردم تا اینکه کنسول های نسل ۹ آمدند که ۶۰ فریم و گاهی اوقات بالاتر هم اجرا میکنند
اون موقع تازه به خفن بودن فریم پی بردم
تنها بازی که ۳۰ فریم بازی کردم اسپایدرمن ۲ بود به این دلیل که در حالت fidelity بازی واقعا خوشگله و خیلی لذت بخشه
اوایل بازی حتی ذرات شن معلق در هوا هم کاملا مشخص هستند
ولی در کل فریم خیلی مهمتر هست به نظرم
میدونستی اکثریت بازیهای ps2،فریم۶۰ بودن؟؟ نسل ۷ و ۸ تخم نفاق ۳۰فریم افتاد به جون کنسولا و بروزرسانی نسلیشون تر زد! وگرنه Ps2 تا چندین سال بعد از خودش هیچ Pc مردش نبود با شبیه ساز یه GOW بتونه ۶۰فریم بده
نه واقعا نمیدونستم و اولین بار هست که میشنوم البته اون زمان اصلا به این موارد توجه نمیکردم چونکه خب سنم کمتر بود ولی اولین بار هست که متوجه شدم چنین چیزی بوده
اگر یک بالانس بین گرافیک و نرخ فریم ریت باشه بهتره به نظر من
بالانس هم قبوله! اما این بالانس باید کفش 60fps باشه! وقتی سلیقه نسل Z رو تحلیل میکنن یعنی میدونن الان چی ایده آله! واسه همین به دروغ رو جعبه کنسول زدن 4k 120fps ولی بعد اوج خروجی بشه 1440p با ۴۰ تا ۶۰فریم بدون ثابت شباهتی به بالانس نداره! نسخه Ps5 pro با مشخصاتی که داره میاد حداقل میبایست نسخه پایه رو با این مشخصات میساختن و بعد تو نسخه پرو رو مجهز به هوش مصنوعی و PSSR و Frame Generation میکردن! والله هیچکس هم انتظار ray tracing نداره از کنسول
دقیقا من فریم ریت ۶۰ و به 4k ترجیح میدم
اصلا لامصب فریم ریت ۶۰ ی چیز دیگه س الان برام سخت شده دیگه بخام بازی ایی و ۳۰ فریم تجربه کنم ی حالت لگ مانندی بهت میده انگار ولی ۶۰ فریم ی حالت smooth خاصی بهت میده
دقیقا. حتی فریم تو درجه سختی بازی ها تاثیر داره .برای مثال برید دارک رو تو ۳۰ و ۶۰ مقایسه کنید.
من به جایی رسیدم که وقتی فریم از ۴۰ پایین تر میشه دیگه جفنگ میبینم جای خود صحنه بازی 😂
یه سوال نرخ فریمو چطور تشخیص میدین بالا و پایینه من چه تو بازیا چه تو صفحه گوشی متوجه این مورد نمیشم…
اگه خیلی پایین باشه متوجه میشم تصویر پرش داره ولی از حد مطلوب بره بالاتر متوجه نمیشم و همیشه واسم سواله چرا اینقدر رو این موضوع حساس شدن همه…
نرخ فریم بین ۳۰ و ۶۰ قابل تشخیصه.معلومه ۳۰ فریم یکم گیر داره.
بین ۶۰ و ۱۲۰ هم کمی روون بودن حس میشه ولی باز هم باید خیلی استاد باشی تو این کار که بفهمی تفاوتشونو.از ۱۲۰ به بعد هم که دیگه اصلا قابل تشخیص نیست مگر اینکه چشم عقاب داشته باشی😂
ببین بستگی به مانیتورت داره مثلا عموم مردم تلویزیون یا مانیتور های ۶۰ هرتز تا الان داشتن درنتیجه از۳۰ تا ۶۰ یا حتی ۹۰ فریم رو راحت فرقشو متوجه میشی ولی نمیتونی فریم ۱۲۰ رو روی تلویزیون ۶۰ هرتز واضح ببینی واسش باید مانیتورای ۱۴۰ هرتز یا ۱۲۰ هرتز بگیری ، تفاوتشون هم زیاده ، حتی از ۱۲۰ تا ۱۴۴ هرترز دنیایی فرقه
تصویر روون تر میشه هم تاری صفحه کم میشه هم سرعت نمایش میاد بالا مخصوصا تو بازی هایی که اکشن دارن یا ماشین سواریو اینا چون موس یا دسترو خیلی تکون میدی هرچقدر فریم زیاد باشه تصویر با کیفیت تر و روون تره
دیگه نهایت رزولوشن 4k برای بازیا کافیه
بیشتر از این فقط تو تلویزیون های خیلی بزرگ قابل تشخیصه
دیگه بازی باید حداقل نرخ فریم ۶۰ رو داشته باشه
من خودم همیشه بین performance و quality همیشه کارایی (performance) رو انتخاب میکنم چون نرخ فریم بالاتری رو میده
هع من پی اس فور دارم🗿
کنسول بیشتر از ۶۰فریم نیازش نیست.
مگر که اون بازی ریسینگ باشه(که تازه در ریسینگ هم انچنان کارایی نداره)
استاندارد این نسل از همون اول باید ۱۴۴۰p ۶۰fps می بود. بعدش نسل ۱۰ باید میرفتن روی 4k 60fps
رزولوشن 4K یکی به درد گیمرایی میخوره که داخل بازی آرت میسازن و در کل آرتیستایی که از کامپیوتر استفاده میکنن و یکی برای تماشای فیلم با کیفیت بالا وگرنه همون ۱۰۸۰ و فول اچ دی برای گیمینگ کافیه
به نظر من واقعا 4k با ۶۰ فریم جواب میده .
عشق من سونی SONY
تلویزیون محبوب من سونی x90 55
باند خانگی حرفه ای محبوب من سونی
کنسول محبوب من ps5 slim
در واقع ملاک اصلی واضح بودن تصویر رزولوشن نیست و فریم ریت هستش
https://www.testufo.com/framerates#count=3&background=stars&pps=240
اگه توی این سایتی که گزاشتم رو چک کنید به خوبی میبینید که فریم ریت تاثیر بیشتری توی واضحی تصوید داره
بعد از عرضه تمام ماکروفنای این سایت یواشکی میرن رو Pc پلی میدن این درّ گران رو! ولی باز دوباره میان هیت میدن 🤔 عین زیر پتو غذا خوردن وقتی روزه هستی میمونه 😑🤣🤔
به خدا ۹۹ درصد گیمرا به FHD راضین
ولی هیچکس به ۳۰ فریم راضی نیست