معرفی بازی جدید بتمن مانند یک سیلی به صورت طرفداران آرکام بود
بازی واقعیت مجازی بتمن شاید خوب از آب در بیاید، اما حداقل میتوان گفت که مدیریت WB Games در رابطه با این فرنچایز شوکه کننده بوده است.
چند عامل بسیار مهم وجود دارند که طرفداران را تشنه بازی بعدی Batman: Arkham نگه داشتهاند. اولین عامل، انتظاری بسیار طولانی بوده است؛ Batman Arkham Knight در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و به نظر نمیرسد به این زودیها خبری از بازی AAA بزرگ بعدی باشد. از سوی دیگر، این انتظار طاقتفرساتر هم شده است، زیرا با عرضه بازی نه چندان قابل قبول Suicide Squad، میدانیم دیگر اثری از Rocksteady قدیمی نیست.
البته، سرانجام یک بازی جدید Arkham معرفی شد. اما باید بگویم نه آن طوری انتظارش را داشتیم. مدتی پیش، شرکت Oculus با همکاری WB Games بازی Batman: Arkham Shadow را معرفی کرد. یک اسپین آف واقعیت مجازی از سری Batman: Arkham، که توسط استودیو Camouflaj به صورت انحصاری برای هدست واقعیت مجازی Meta Quest 3 در حال توسعه است. علیرغم اینکه این عنوان روی کاغذ یک بازی کاملا جدید از سری Batman: Arkham به شمار میرود، اما با یک تجزیه و تحلیل ساده و در چهارچوبی گستردهتر، نشان میدهد که WB Games چقدر نسبت به یکی از بزرگترین فرنچایزهای خود بیتفاوت است و ضعف مدیریتی دارد.
قصد سرزنش کردن این بازی را ندارم، Batman: Arkham Shadow ممکن است به یک تجربه لذتبخش تبدیل شود. شرکت Oculus با عرضه چند بازی خوب، در پشتیبانی از هدستهای Quest عملکردی عالی را به نمایش گذاشت و Camouflaj با Marvel’s Iron Man VR ثابت کرد که یک استودیوی با استعداد است. این شانس وجود دارد که Batman: Arkham Shadow به یک بازی خوب تبدیل شود. با این وجود، بازی همچنان نمایانگر تمایلات ناامیدکننده WB Games به عنوان یک ناشر و مالک IP است.
واقعیت تلخ این است که هیچ دنباله ای برای Batman Arkham Knight وجود ندارد؛ حتی در حال حاضر که تقریبا یک دهه از عرضه آن میگذرد. همین موضوع تبدیل به یک منبع نارضایتی برای طرفداران شده است. دو استودیویی که روی این فرنچایز کار میکردند ( Rocksteady Studios و WB Games Montreal ) هر دو سری Arkham را کنار گذاشتند و روی ساخت دیگر عناوین ابرقهرمانی که موازی با جهان بتمن روایت میشدند، تمرکز کردند. مشکل بزرگ اینجاست که محتوای دو بازی Gotham Knights و Suicide Squad: Kill the Justice League در بهترین حالت ضعیف، و در بدترین حالت کاملا اسفناک بود. پس از عرضه این دو بازی، اکثر افرادی که آنها را تجربه کردند، قریب به اتفاق متعجب بودند که چرا این دو استودیو به جای این دو بازی، یک نسخه جدید از سری Arkham نساختند.
Suicide Squad: Kill the Justice League واقعا دلخراش و ناراحتکننده بود، تبدیل استودیوهای با استعداد در ساخت بازیهای تک نفره به کارخانههای عناوین سرویس محورف یک بیماری شایع در صنعت گیمینگ است و Rocksteady هم به طوری که قابل پیشبینی بود، قربانی این تله شد. اما تنها کیفیت پایین Suicide Squad و رها کردن فرنچایز بتمن از سوی Rocksteady و WB Montreal نبود که باعث ناامیدی طرفداران شد؛ بلکه بازگشت عجیب و شاید هم مخرب Batman Arkham در قالب یک بازی واقعیت مجازی است که نمک بر زخم طرفداران شده.
در میان آشفتگی روز افزون طرفداران Arkham و خرابکاری Suicide Squad، بازی Batman: Arkham Shadow تقریبا در سکوت معرفی شد. شایان ذکر است که این بازی توسط Oculus Studios منتشر خواهد شد، اگرچه توسعه آن برعهده استودیوی زیر مجموعه شرکت Meta، یعنی Camouflaj، است. این بدان معناست که احتمالا WB Games کمترین مشارکت را در روند توسعه این پروژه خواهد داشت. اما تماشای اینکه این شرکت برای یک اسپین آف انحصاری VR مجوز صادر میکند، اما از دادن چراغ سبز به توسعه یک نسخه جدید و تکنفره بتمن، که طرفداران این سری سالها است منتظر آن هستند، ممانعت میکند، خشم طرفداران را بر میانگیزد.
یک بار دیگر میگویم، رد تمام مشکلات بزرگی که WB Games در سالهای اخیر با آنها دست و پنجه نرم میکند را میتوان در علاقه و اصرار این کمپانی برای ورود همه جانبه به آثار سرویس محور دنبال کرد. این کمپانی اعلام کرده که قصد دارد با سرمایهگذاری در عناوین سرویس محور، سود را خود در بخشهای مختلف افزایش دهد. این واقعا تصمیم عجیبی است که در این برهه گرفته میشود، برههای که در آن شاهد شکست عناوین سرویس محور متعددی بودهایم. و ظاهرا بخش اعظمی از بازیکنان هم تمایل کمتری نسبت به این عناوین دارند. شاید تصور کنید که شکست کامل Suicide Squad: Kill the Justice League از نظر تجاری و از نظر منتقدان، باعث درس عبرت WB Games شده است، اما نه! این شرکت از آن زمان تاکنون سرمایهگذاری در بخش عناوین سرویس محور را دو برابر کرده است. اگرچه Wonder Woman قرار است یک عنوان تکنفره باشد اما به احتمال زیاد اکثر عناوین آینده WB Games سرویس محور خواهند بود.
موفقیت چشمگیر Insomniac با Spider-Man، ثابت کرد که تقاضای باورنکردنیای برای عناوین داستانی خوش ساخت ابرقهرمانی وجود دارد (جا دارد یادی کنیم از موفقیت تجاری سهگانه Arkham که مورد تحسین خود WB هم قرار گرفت). توسعهدهندگان دیگری هم هستند که از این تقاضا آگاه هستند و قرار است طی سالهای آینده عناوین AAA ابرقهرمانی عرضه کنند. اما WB Games با تمام خِرَد خود تصمیم گرفت که منابع و داراییهای زیادی مانند بتمن را فدای بازیهای سرویس محور کند که با قضاوت Suicide Squad قرار نیست موفقیتی به ارمغان بیاورند. فراموش نکنید که پرفروشترین بازی جهان در سال ۲۰۲۳، Hogwarts Legacy بود، یک بازی متعلق به WB Games، کاملا تکنفره، بدون عناصر سرویس محور و خریدهای درونبرنامهای.
بنابرین آیا به زودی شاهد یک بازی AAA جدید Batman خواهیم بود؟ متاسفانه اینطور به نظر نمیرسد. در حال حاضر به نظر میرسد که Warner Bros تمام تلاش و هزینههای خود را صرف رویای خود یعنی عناوین سرویس محور میکند که در اولین تلاش خود شکست خورده است! در حالی که تقاضای پر هیاهوی طرفداران را برای نسخه جدیدی از سری Arkham یا حداقل چیزی که تجربه مشابهای را ارائه دهد نادیده میگیرد. فقدان یک قسمت جدید از این سری، تا ناامیدی از آنچه سازندگان Arkham ارائه کردهاند، و تصمیمات تجاری مخرب، همه و همه آشفتگی طرفداران را دوچندان کردهاند. به همین خاطر، به نظر میرسد که رونمایی از Batman: Arkham Shadow در بدترین زمان ممکن صورت گرفته باشد.
البته کمی بیانصافی است که در مورد تیم توسعه این بازی اینطور فکر کنیم، آخرین اثر استودیوی Camouflaj یک بازی ابرقهرمانی واقعیت مجازی بود: Marvel’s Iron Man VR. هر شخصی که این عنوان را تجربه کرده باشد، به شما خواهد گفت که یک بازی خوب است. پس این احتمال وجود دارد که Arkham Shadow هم به یک بازی مطلوب تبدیل شود و یک افتخار دیگر برای این استودیو باشد. مسئله سوء مدیریت عجیب کمپانی Warner Bros در قبال یکی از بزرگترین و موفقترین آیپی های خود است. این یک نمایش شوکهکننده از یک اشتباه عمدی به حساب میآید.
فقط یک بازی بزرگ جدید از Arkham بساز مرد!
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
عجیب پتانسیل داشت جوخه انتحاری ولی با عناوین کووآپ اشتباه گرفتنش در صورتی ک دارک بودن تم بازی و پیشینه ی اون کاراکترها میتونست یک بازی قشنگ و موفق باشه و مجددا یادی از دوران بتمن برامون زنده کنه… ولی متاسفانه چه کردن با این بازی. ب امید بازگشت بتمن حیف شد چ دورانی بود
همونجا که بتمن رو تو پارک رو صندلی کشتن یطوری که انگار ۴ تا بازی از خودش نداره، راک استدی گور خودشو کند
البته یه تئوری هست میگه اونا کلون های شخصیتا بودن و و اون بتمن واقعی زندانیه……
اگر تو تقویم بازی کلمات رو درست بچینیم کلمه ای بنام he will return در میاد که یعنی او باز خواهد گشت که البته باز دوباره چیزیو عوض نمیکنه
چه فایده ای داره ضربه به راک استدی وارد شده و کوین کانروی فوت کرده.
راک استدی ساخت بازی batman beyond رو کنسل کرد که سوسیس اسکوآد رو بسازه و این شد آخرین اثر کوین کانروی… هیچ راه برگشتی نداره حتی چند تا موسس های راک استدی که رو سری آرکهام کار میکردن چند ماه قبل از عرضه سوسیس اسکوآد استفا دادن چون میدونستن فاجعهس.
پس بدون کوین کانروی و اعضای کلیدی راک استدی که استفا دادن بعید میدونم راک استدی به این زودیا بتونه بازی در حد بتمن آرکهام بسازه
عجب ثوثیثیه همش چرته
واقعا جوخه انتحاری میتونست یه بازی فوقالعاده باشه
من همیشه دوست داشتم از دید خلافکارا بازی کنم حالا فکر کن خلافکار هایی که در برابر ابرقهرمان ها قرار دارن چین
اون صحنه های اول جوخه انتحاری که تو موزه هستن بتمن چراغا رو خاموش میکنه واقعا جذاب بود برای من
ولی خب ما توی این بازی هیچ وایبی از خلافکار بودن نمیگیریم
میتونستن چه خط داستانی زیبایی بسازن
از واندروومن و گرین لنترن و فلش و بتمن بازی بسازن بعد ربطش بدن به هم
بازی لیگ عدالت بسازن کلی پتانسیل داره همه اینا
بعد الان چی تحویلمون دادن؟ اشغال
مشکل خود جوخه انتحار ، اصلا این سری چه تو سینما چه تو بازی نفرین شده است ، اصلا طرفداری نداره نمیدونم اسرار بر ساختش چیه
نمیدونم بتمن پتانسل ادامه دادن رو داره یا نه
ولی
کارش راک استدی یه نسخه هم از green arrow بسازه
مخلوطی از بتمن و یه کمی از قابلیتای کمان هورایزن و چاشنی خلاقیت
معجون خوبی ازش در میاد
گرین ارو پتانسل یه گیم پلی خوب رو داره اگه استودیو کاربلدی بسازتش
کلا دی سی معدن پتانسیل گیمه
ولی خیلی رو محبوبیت بتمن مانور میدن
دیسی کلا پتانسیله همیشه هم بهش کف لطفی شده البته تقصیر بالاسریشه
کسی نیست بگه آخه لامصب بشین فیلم خوب بساز یه دنیا میتونی بسازی ده برابر mcu
ولی خب مردم خوب بقیه شخصیت هاشو نمیشناسن
خب بزار یه سوال ازت بپرسم
میدونی وضعیت کمیک و شخصیت های مارول قبل mcu چطوری بود؟
میدونستی ایرون من شخصیت درجه دو بود؟
میدونستی خیلی از شخصیت ها دلقک بودن؟
میدونستی نگهبانان کهکشان کلا کسی نمیشناختشون؟
وضعیت دنیای دیسی هم دقیقا همینه حالا بماند اکثر شخصیت های دیسی شناخته شده ترم هستن
اون درست ولی ایرون من یه شخصیتش کلا جدید شد
و گاردین فعلیه کمیک دقیقا همون ورژن سینمان
نه منظورم اینه شخصیت های زیادی هستن که مثلا توی کمیک چیز خاصی نبودن ولی توی فیلم عالی بودن مثالشم زدم
راست میگی باید رو فلش و گرین لنترن مانور بدن بازی بسازن 🤪🤪🤪
(غیر ممکن)
اتفاقا فلش خوراک گیم کیو تی ای محوره
یاد قضیه معرفی کمیک السورد های دیسی افتادم که ۹۰ درصدش فقط اختصاص داده شد به بتمن
اون ده درصد دیگه مال گرین لنترن و دث استروک بود
سوپرمن و واندروومن و فلش هم این وسط پشم بودن
کامنت هارو خوندم خیلیا شاکی بودن سر اینکه چخبره این همه بتمن میدید بیرون و …
اون کمیکو تا حالا نخوندم جالب میزنه
ولی خب مشکل اینه مخاطبای عام بقیه دی سیو خوب نمیشناسن
هیچ کارکتری به اندازه هالک پتانسیل بازی شدن رو نداره.
رالف خرابکار شعبه راکستدی
هالک ایرانی شاید ولی هالک مارول نه
شما اگه The Incredible Hulk رو بازی کرده بودی میفهمیدی چقدر پتانسیل داره.
والا بازی نکردم،ولی نمیشه گفت بیشتر از همه پتانسیل داره،کسای دیگه ای هم هستن که پتانسیل بیشتری دارن
این همه بازی از شخصیت های مختلف ساخته شده ولی هالک از نسل شیش بازی نداره باید یه حرکتشو بزنن دیگه: d
نسل ۷ هم داره
اون بین نسلی بود.
همون که از رو فیلمشه
باس اخرش ابوعه
ادامه که قطعا نه ولی حداقل میتونستن دوباره ریبوت کنن سریو
فکر نکنم
واقعا نمیدونم چی بگم درمورد این وارنر ملعون😑
از کجا رسیدن ب کجا. از آرکام سیتی رسیدن ب این وضع😑😑آدمم نمیشن لامصبا
امیدوارم با کله بخوره زمین تا درس عبرتی بشه براشون
(تجربه نشون داده بیشتر بازیایی که از تریلر های cgi استفاده میکنن محکوم به شکستن)
واقعاً خودشونم میدونن طرفدارا چی میخوان ولی خودشونو به نفهمیدن میزنن
البته ارخام وی ار گیم بدی نبودا
طبق نظر شما ۹۰ درصد بازی ها شکست خوردن
تا حالا سری ارخام رو تجربه نکردم ولی تا حدودی خوشحالم چون نمیخواستم خاطرات و تجربه لذت بخشی که کسب کرده بودم (( بر طبق تعریف های که نسبت به سری ارخام شده مطمئن ام که از تجربش لذت میبردم )) با این بازی مزخرف جوخه انتحار به کلی نابود میشد
حرفت خیلی فلسفی بود😄
از کجا به کجا رسیدن حیف vr بخوره تو سرتون
آدم فقط میتونه بخونه و حسرت بخوره😢
اینهمه سرمایه…
اینهمه استودیو…
اینهمه زمان…
یادش به خیر بت من آرکام الان سری بازی هایه بت من رو ببین حالا زمان آرکام رو ببین حتا من بت من پلی ۱ هم ترجیح میدم بازی کنم تا این🗿
قیسمت نَمیشَد اینگار…..
از عرش به فرش به روایت وارنر
یادمه موقعی که راکستدی دو نسخه اول بتمن رو داد به خصوص سیتی رو پیش خودم میگفتم اگه یه استودیو باشه که کیفیت کاراش در حد ناتی داگ باشه اون راکستدی حتی اعتقاد داشتم اگه یه بازی خطی با تم جدی بده جلو هم میزنه(راکستار بحثش جداست)ولی حالا به این حال و روز افتاده
واقعا همینه
منم به عنوان یک مترو فن از اینکه بعد از اون همه صبر metro vr رونمایی شد ناراحتم
نسخه جدید میخوام عین آدم بازی مو کنم vr چه صیغه ایه آخه
وارنر برادرز با فیلم ۳۰۰ و جوخه انتحار بهونه دست ما ها میده بهش فحش بدیم🤠
واقعا افسوس …
اگر این آیپی مال سونی بود و Insomniac روش کار میکرد ، میشه به جرات گفت خودش دلیل خرید یک کنسول جدید بود .
اینم به عاقبت ac واقعیت مجازی دچار خواهد شد
خیلی دوست داشتم راکستدی از تایتان ها ی بازی بسازه و داستانی خفن و باحال مثل Teen Titans:The Judas Contract داشته باشه
فرض کن ویلین اصلی هم دث استروک باشه. بعد ۳ تا باس فایت مختلف به باحالیه ارکام اوریجینز. چه چیزی میشد…
ولی وارنر حرو-
اینا باید از بتمن یه نسخه اکشن بسازن تا همه دوباره بیان طرفشون.بتمنم جونه دوباره بگیره تااسم شرکتشون دوباره بیفته سر زبونا.
سیلی چیه مثل یه مشت بود
و یه لگد تو بیضه ها
اگه اینسامنیک از Batman Beyond بازی بسازه خیلی عالی میشه، انقدر بروس وین و بتمن اصلی رو بازی کردیم که فرصتی برای بقیه شخصیتای دی سی پیش نیومد که ازشون بازی خوب بسازن، وارنرم باید انقدر سفت و سخت نگیره و بزاره استودیو های خارج از مالکیتش از دی سی بازی بسازن و گرنه باید با صنعت گیم خداحافظی کنه و فلنگشو ببنده، من شخصا خیلی دوست دارم یه بازی بتمن با طعم اینسامنیک بازی کنم یا یک بازی از گرین ارو که توش هم از تیرات استفاده میکنی و هم میتونی با کمانت دشمنو کتک بزنی. واقعا دی سی این همه شخصیت داره که میشه ازشون بازیای خیلی خوبی ساخت ولی فقط رو بتمن مانوور میدن، حتی اینسامنیک هم به این قضیه پی برده و داره بازیای غیر از اسپایدرمن میسازه
فکرشو بکنین اگه بازی کو آپ نبود و داستانش به طور دیگه بود مثلا مشکلات روانی این شخصیت هارو نشون میداد که کمتر شخصیت منفی باشن و به عهده پلیر بزارن که اینا واقعا شخصیت منفی بودن یا عوامل روانیشون رو درک کنن و به اون کاراکتر نزدیک تر بشن همونطور که رد دد کاراکتر منفی آرتور بود ( تو داستان بازی نه تو جامعه ) ولی مردم خیلی ازش خوششون اومد همینطور میتونستن کاری کنن که این شخصیت ها به خاطر نیاز هاشون و موقعیتی که در جامعه داشتن دست به همچین کار هایی میزدن ، همونطور که اسپایدر من رشد کرد فرنچایز بتمن ضرر کرد .
به نظرم بهتره که سری arkham با همین ۳ گانه پرونده ش بسته بشه تا همیشه به عنوان یه شاهکار ازش یاد بشه و پایان مرموزش درست مثل پایان یک رمان مهیج هست. اگه نسخه چهارم بسازن واقعا دیگه گیم پلی تو ورطه تکرار میفتاد چون خیلی مکانیک های گیم پلی از نسخه اول تقرییا بدون تغییر بودن .