رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش اول - گیمفا
رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش اول - گیمفا
رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش اول - گیمفا
رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش اول - گیمفا

رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش اول

علی محمدپناه
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش اول

انیمیشن‌های سینمایی بتمن تا به امروز توانستند برداشت‌های بسیار جذابی از بتمن و شهر گاتهام ارائه بدهند.

هر انیمیشن سینمایی بتمن نشان می‌دهد که چرا شوالیه تاریکی محبوب‌ترین کاراکتر دنیای دی‌سی است چراکه ده‌ها انیمیشن سینمایی از متفاوت‌ترین سبک‌ها با محوریت شخصیت بروس وین و شهر گاتهام ساخته شدند. انیمیشن‌های سینمایی و سریالی دی‌سی در دهه‌های گذشته به بررسی شخصیت بتمن و دیگر قهرمانان لیگ عدالت به شکلی گسترده پرداخته‌اند. بسیاری از جهان‌ها و تداوم‌های انیمیشنی دی‌سی نسبت به بسیاری از فیلم‌های لایو اکشن توانستند دیدگاه‌های بهتری نسبت به بتمن و متحدانش ارائه بدهند چراکه فرمت انیمیشن اجازه ایجاد داستان‌های خلاقانه‌تر و ریسکی‌تری را فراهم می‌کند.

دنیای انیمیشنی دی‌سی شامل چندین انیمیشن سینمایی عالی از بتمن است و برخی از این آثار سینمایی نیز توانستند به‌خوبی اعضای دیگر خانواده بت را به نمایش در بیاورند. همچنین چندین انیمیشن مستقل از بتمن نیز وجود دارد که یا از کمیک‌های کلاسیک اقتباس شده‌اند یا داستان‌های اورجینال ایجاد کردند و همگی آن‌ها الهام‌بخش انیمیشن‌های سینمایی آینده دی‌سی بودند.

۳۳. انیمیشن Batman: The Killing Joke – محصول سال ۲۰۱۶

انیمیشن batman the killing joke
انیمیشن Batman: The Killing Joke

انیمیشن سینمایی «بتمن: شوخی مرگبار» بر اساس یکی از بهترین و تأثیرگذارترین کمیک‌های بتمن در تاریخ ساخته شده است و اقتباسی خارق‌العاده از داستانی کلاسیک است. در این انیمیشن سینمایی، کوین کانروی و مارک همیل بار دیگر صداپیشه نقش بتمن و جوکر هستند و این اثر انیمیشنی اقتباسی زمینه‌سازی عالی داشت و می‌توانست فیلمی فوق‌العاده باشد.

متأسفانه، انیمیشن سینمایی «بتمن: شوخی مرگبار» تلاش چندانی برای درک ماهیت کمیک نکرده، حتی با وجود اینکه سعی کرده تا هنر اصلی کمیک را درون سبک انیمیشن‌سازی خودش بگنجاند. بخش آغازین این انیمیشن سینمایی که داستان منبع اصلی را به طور کامل تغییر می‌دهد و رابطه عاشقانه میان بتمن و بت‌گرل را اضافه می‌کند، این اثر را بدتر کرده است.

۳۲. انیمیشن Batman Unlimited: Animal Instincts – محصول سال ۲۰۱۵

انیمیشن batman unlimited animal instincts
انیمیشن Batman Unlimited: Animal Instincts

مجموعه انیمیشن‌های «بتمن نامحدود» سه بخش دارد که همگی در بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ پخش شدند و بر اساس مجموعه اسباب بازی‌هایی به همین نام هستند. انیمیشن سینمایی «بتمن نامحدود: غرایز حیوانی» اولین مورد از این انیمیشن‌ها است و احتمالاً از فیلم‌های دیگر ضعیف‌تر است چراکه همانند اثری احساس می‌شود که سعی دارد تا این مجموعه اسباب بازی را در بین مخاطبان محبوب کند. این در حالی است که این انیمیشن سینمایی کار دشواری در پیش داشته چراکه حیوانات رباتیک چندان همسو با داستان‌های بتمن نیستند.

با این حال، این انیمیشن هنوز هم نقاط قوت خودش را دارد و طیف گسترده‌تری از شخصیت‌ها را شامل می‌شود که فراتر از عنوان آن است. به این ترتیب، این انیمیشن هنوز هم جذابیت خاص خودش را دارد، حتی اگر مخاطبان نسبت به برخی از انیمیشن‌های معتبرتر بتمن کمتر جذب این اثر سینمایی شده باشند.

۳۱. انیمیشن Batman Unlimited: Monster Mayhem – محصول سال ۲۰۱۵

انیمیشن batman unlimited monster mayhem
انیمیشن Batman Unlimited: Monster Mayhem

انیمیشن «بتمن نامحدود: هرج و مرج هیولایی» دومین اثر از این مجموعه انیمیشن به شمار می‌رود که در آن، بتمن در هالووین با طیف گسترده‌ای از شرورهای ترسناک مواجه می‌شود. به این ترتیب، داستان به طور کلی کمی بیشتر در افسانه‌های ملموس بتمن وارد شده، چیزی که با حضور افرادی همچون جوکر، اسکیرکرو و کلی‌فیس صورت گرفته است. هنوز هم لحظاتی در این انیمیشن وجود دارند که سعی دارند تا محبوبیت این اسباب‌بازی‌ها را به مخاطبان القا کنند که یکی از قابل توجه‌ترین صحنه‌ها نیز زمانی است که کلی‌فیس به یک تی‌رکس تبدیل می‌شود تا دایناسورها نیز به این ترکیب اضافه شوند.

۳۰. انیمیشن Batman Unlimited: Mechs Vs. Mutants – محصول سال ۲۰۱۶

انیمیشن batman unlimited mechs vs mutants
انیمیشن Batman Unlimited: Mechs Vs. Mutants

انیمیشن «بتمن نامحدود: ربات‌ها در برابر جهش‌یافته‌ها» سومین و آخرین فیلم در این مجموعه فیلم به شمار می‌رود و اصلاً جای تعجب ندارد که این اثر تلاش دارد تا همه چیز بهتر از دو فیلم قبلی باشد. این انیمیشن شامل طیف گسترده‌تری از شرورها، داستانی ملموس‌تر از همیشه و همچنین لباس مکانیکی عظیم بتمن است که چیزی شبیه به لباسی از دنیای Transformers به نظر می‌رسد.

در حالی که انیمیشن سینمایی «بتمن نامحدود: ربات‌ها در برابر جهش‌یافته‌ها» برخی از جنبه‌های منفی خودش را دارد اما شیوه‌ای که در آن هرج و مرج به نمایش گذاشته می‌شود، جذاب‌ترین بخش فیلم به شمار می‌رود. از سوی دیگر، این اثر سینمایی شامل لحظات زیادی است که در حالت عادی در دیگر فیلم‌های بتمن دیده نمی‌شوند و با استفاده از هیولاها و جهش‌یافته‌های خودش توانسته جذابیت بیشتری به دست بیاورد.

۲۹. انیمیشن Batman & Harley Quinn – محصول سال ۲۰۱۷

انیمیشن batman & harley quinn
انیمیشن Batman & Harley Quinn

انیمیشن سینمایی «بتمن و هارلی کوئین» بخشی از خط زمانی DC Animated Universe است و این به معنای آن است که در ارتباط با انیمیشن‌های سریالی‌ای همچون Batman: The Animated Series و Justice League است. با این حال، در حالی این اثر با حضور برخی از سازندگان و صداپیشه‌های اصلی دنیای انیمیشنی دی‌سی (DCAU) است اما این اثر پایین‌ترین نقطه در این مجموعه است. این انیمیشن که با حضور بتمن، نایت‌وینگ و هارلی کوئین است، گاهی اوقات به جای داستان واقعی بتمن بیشتر شبیه به تقلیدی از این کاراکترها احساس می‎‌شود. شخصیت‌پردازی‌های بروس، دیک و هارلی اغراق‌آمیز بود و جنبه‌های کمدی نیز خوب نبودند.

۲۸. انیمیشن Batman: Death In The Family – محصول سال ۲۰۲۰

انیمیشن batman death in the family
انیمیشن Batman: Death In The Family

انیمیشن سینمایی «بتمن: مرگ در خانواده» بازگویی از فیلم Batman: Under the Red Hood است و صحنه‌های قدیمی و جدید را با هم ترکیب می‌کند. این پروژه که بخشی از خط داستانی انیمیشنی DC Showcase بود، به‌عنوان یک فیلم تعاملی منتشر شد که به بینندگان اجازه می‌داد تا نتیجه داستان را بر اساس تصمیمات خود تغییر بدهند. با وجود فرض داستانی جالب، این اثر سینمایی یک افزودنی غیرضروری برای فیلمی است که قبلاً اثری عالی بوده است. بین تماشای انیمیشن «بتمن: مرگ در خانواده» و انیمیشن «بتمن: زیر شنل قرمز» گزینه دوم انتخاب درست و بهتری است.

۲۷. انیمیشن Batman: The Doom That Came To Gotham – محصول سال ۲۰۲۳

انیمیشن batman the doom that came to gotham
انیمیشن Batman: The Doom That Came To Gotham

انیمیشن سینمایی «بتمن: عذابی که به گاتهام نازل شد» بر اساس کمیکی از DC Elseworlds است و داستان بتمن را به‌عنوان یک اثر تاریخی و دوره‌ای روایت می‌کند. این اثر داستان شوالیه تاریکی و خانواده بت را نشان می‌دهد که باید در مقابل موجودات لاوکرافتی قرار بگیرند و همین نیز بتمن را از واقع‌گرایی معمول خودش دور می‌کند.

پیش فرض داستانی این اثر جذاب است و کتاب کمیک اصلی آن بسیار خوب بوده اما انیمیشن سینمایی «بتمن: عذابی که به گاتهام نازل شد» عملکرد خوبی ندارد. بتمن شخصیت بسیار متفاوتی به نظر می‌رسد و حتی اگر این هدف داستان بوده اما این انیمیشن سینمایی نتوانسته فرضیه داستانی خودش را جالب‌توجه و جذاب جلوه بدهد.

۲۶. انیمیشن Batman: Hush – محصول سال ۲۰۱۹

انیمیشن batman hush
انیمیشن Batman: Hush

انیمیشن «بتمن: هاش» درست همانند انیمیشن «بتمن: شوخی مرگبار» بر اساس یکی از محبوب‌ترین کمیک‌های بتمن ساخته شده و در نتیجه اثری عالی بوده است. با این حال، این انیمیشن سینمایی نتوانسته نه یک فیلم مستقل و نه یک اثر اقتباسی باشد. داستان این انیمیشن سینمایی در خط زمانی DC Animated Movie Universe جریان دارد و سعی می‌کند تا داستان اورجینال را با عناصری از دنیای New 52 ترکیب کند که باعث می‌شود تا این اثر مطابق با کمیک نباشد. انیمیشن «بتمن: هاش» به‌عنوان یکی از آخرین آثار از DCAMU یکی از بدترین آثار این فرنچایز است.

۲۵. انیمیشن Batman: Subzero – محصول سال ۱۹۹۸

انیمیشن batman subzero
انیمیشن Batman: Subzero

انیمیشن سینمایی «بتمن: زیر صفر» دوباره یکی از بهترین قسمت‌های انیمیشن سریالی Batman: The Animated Series را روایت کند، قسمتی که Heart of Ice نام دارد و در آن، رویارویی مجدد میان بتمن و مستر فریز به نمایش گذاشته می‌شود. از آنجا که قرار بود در فیلم سینمایی Batman & Robin ساخته جوئل شوماخر، آرنولد شوارتزنگر نقش مستر فریز را بازی کند، این انیمیشن سینمایی وظیفه داشت تا این شرور یخی را در داستان خودش بگنجاند. با این حال، شکست فیلم Batman & Robin در گیشه منجر به تعویق اکران انیمیشن سینمایی «بتمن: زیر صفر» شد. در حالی که انیمیشن سینمایی «بتمن: زیر صفر» ماجراجویی سرگرم‌کننده‎ای از بتمن است اما در مقایسه با قسمت Heart of Ice نتوانسته عملکرد خوبی از خودش به جای بگذارد.

۲۴. انیمیشن Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles – محصول سال ۲۰۱۹

انیمیشن batman vs teenage mutant ninja turtles
انیمیشن Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles

بتمن و لاک‌پشت‌های نینجای جهش یافته نوجوان چندین بار در کنار هم مبارزه کرده‌اند که شامل انیمیشن سینمایی «بتمن در برابر لاک‌پشت‌های نینجای جهش یافته نوجوان» محصول سال ۲۰۱۹ می‌شود. طرح داستانی این اثر ساده و سرراست است و رأس الغول و شریدر نیز شرورهای اصلی داستان هستند. در حالی که این انیمیشن سینمایی به خوبی اکثر انیمیشن‌های بتمن نیست اما توانسته تعاملات بسیار خوبی را ارائه کند. تماشای لاک‌پشت‌های نینجا در داخل غار بتمن یا بتمن در حال مبارزه با شریدر واقعاً جذاب است.

۲۳. انیمیشن Batman: Mystery Of The Batwoman – محصول سال ۲۰۰۳

انیمیشن batman mystery of the batwoman
انیمیشن Batman: Mystery Of The Batwoman

انیمیشن سینمایی «بتمن: معمای بت‌وومن» بخشی از دنیای سینمایی DCAU است هر چند به اندازه انیمیشن سینمایی Batman: Mask of the Phantom یا انیمیشن Batman Beyond:Return of the Joker خاص نیست. این انیمیشن سینمایی نسخه‌ای فرعی برای The New Batman Adventures است و داستان بروس وین و تیم دریک را دنبال می‌کند که در حال تحقیق درباره یک ویجلنتی نقاب‌دار جدید هستند. معمای مربوط به هویت بت‌وومن باعث ایجاد یک داستان کارآگاهی جذاب و سرگرم‌کننده شده و پیچش پایانی آن نیز به خوبی کار کرده است. اکشن پویا است و دیدن برخی از شرورهای کلاسیک مانند بِن و پنگوئن نیز همیشه جالب است.

۲۲. انیمیشن Batman: Return Of The Caped Crusaders – محصول سال ۲۰۱۶

انیمیشن batman return of the caped crusaders
انیمیشن Batman: Return Of The Caped Crusaders

انیمیشن سینمایی «بتمن: بازگشت مبارزان شنل پوش» در همان تداوم زمانی سری بتمن ۱۹۶۶ جریان دارد و بار دیگر پویایی میان این دو شخصیت را برای ماجراجویی تازه‌ای بازگردانده است. آدام وست و برت وارد بار دیگر نقش‌های خودشان به‌عنوان بتمن و رابین را در این انیمیشن سینمایی صداپیشگی می‌کنند، انیمیشنی که همه نکات و جذابیت‌های اثر اصلی را درون خودش جای داده است. درون مایه اثر سال ۱۹۶۶ بسیار جالب بوده و به خوبی در قالب انیمیشن جای گرفته است و نتیجه آن نیز یکی از منحصربه‌فردترین انیمیشن‌های دی‌سی شده است. برخی دیگر از بازیگران سریال اصلی نیز در این انیمیشن سینمایی صداپیشه نقش‌های خودشان بودند.

۲۱. انیمیشن Batman vs. Two-Face – محصول سال ۲۰۱۷

انیمیشن batman vs two face
انیمیشن Batman vs. Two-Face

انیمیشن سینمایی «بتمن در برابر دو چهره» دنباله‌ای برای انیمیشن «بتمن: بازگشت مبارزان شنل پوش» به شمار می‌رود و بار دیگر با حضور آدام وست و برت وارد در نقش بتمن و رابین است. این انیمیشن سینمایی همچنین با صداپیشگی ویلیام شاتنر در نقش دو چهره است، شخصیتی که هیچ گاه در اثر سال ۱۹۶۶ حضور پیدا نکرد. این انیمیشن سینمایی تازه توانسته لذت و کمدی فیلم قبلی را حفظ کند و حتی بهتر از فیلم قبلی باشد.

۲۰. انیمیشن Merry Little Batman – محصول سال ۲۰۲۳

انیمیشن merry little batman
انیمیشن Merry Little Batman

در میان مجموعه‌ای از فیلم‌هایی که اغلب شبیه به هم به نظر می‌رسند، انیمیشن سینمایی «بتمن کوچولو مبارک» یک برداشت کارتونی با سبکی تازه از شوالیه تاریکی و پسر بیولوژیکی او به نام دیمین وین است. در این جهان، دیمین وین به شدت در تلاش است تا پدرش را متقاعد کند که آماده است تا شنل بتمن را از پدرش تحویل بگیرد و همین نیز منجر به فرارهایی به سبک فیلم Home Alone می‎‌شود، آن هم زمانی که دیمین وین در شهر گاتهام به ظاهر عاری از جرم و جنایت تنها می‌ماند ولی این همه ماجرا نیست.

انیمیشن سینمایی «بتمن کوچولو مبارک» اثری شاد و جذاب در داستان‌های بتمن است که طنز و اکشن را در قالبی رنگارنگ و کودک پسند ارائه می‌دهد که همچنان می‌تواند برای بزرگسالان نیز سرگرم‌کننده باشد. با این حال، فرض داستانی فصلی آن به معنای آن است که به اندازه سایر فیلم‌های دیگر بتمن در همه سال قابل تماشا نیست و داستان پر زرق و برق آن نیز به معنای این است که برخی از ظرافت و درام انیمیشن‌های قبلی شوالیه تاریکی در آن وجود ندارد.

۱۹. انیمیشن Batman Ninja – محصول سال ۲۰۱۸

انیمیشن batman ninja
انیمیشن Batman Ninja

انیمیشن سینمایی «بتمن نینجا» با طراحی کاراکتری از تاکاشی اوکازاکی که بیشتر به‌خاطر مجموعه Afro Samurai شناخته می‌شود، یکی از منحصربه‌فردترین انیمیشن‌های بتمن است. ترکیب انیمیشن‌های سه بعدی و دو بعدی آن را از نظر بصری نسبت به فیلم‌های قبلی متفاوت کرده است و داستان آن نیز هیچ شباهتی به ماجراجویی‌های معمول بتمن ندارد. نسخه‌های بازسازی شده از شخصیت‌هایی همچون جوکر و هارلی کوئین نیز باعث شدند تا داستان این انیمیشن سینمایی منحصربه‌فرد باشد و در آن سفر در زمان و ربات‌ها به نمایش گذاشته شود.

۱۸. انیمیشن Batman: Bad Blood – محصول سال ۲۰۱۶

انیمیشن batman bad blood
انیمیشن Batman: Bad Blood

بتمن در مرکز چندین اثر از DCAMU بود که شامل انیمیشن سینمایی «بتمن: دشمنی» محصول سال ۲۰۱۶ می‌شود. با این حال، این انیمیشن سینمایی بیشتر حول محور خانواده بتمن بوده تا خود بتمن. علاوه بر این، انیمیشن «بتمن: دشمنی» به بررسی اعضای کمتر شناخته شده خانواده بتمن می‌پردازد و شخصیت‌هایی همچون جیسون تاد و تیم دریک را ندارد.

در عوض، داستان روی شخصیت کیت کین ملقب به بت‌وومن متمرکز است. این انیمیشن از سرعت بالایی برخوردار است و بیشتر فیلم نیز به صحنه‌های اکشن ختم می‌شود. همین موارد را نیز می‌توان در مورد اکثر فیلم‌های بتمن فرنچایز DCAMU گفت اما سرعت اغراق‌آمیز در این انیمیشن سینمایی مشکل بسیار بزرگی به شمار می‌رود.


منبع: screenrant

shhSeranobodyهیربدꕥDaniel WayneAmirYohanaBrainiacriversideخر شرک(پیاز بدم خدمتتون ؟)Batman Arkham knightPorfosorARSHIAAAA𝗔𝗿𝗶𝗮.xdJohnny joestarSpider-Man.پروفسور بی سوادBADMANRezamore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش اول - گیمفا
رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش اول - گیمفا
رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش اول - گیمفا
رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش اول - گیمفا
رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش اول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش اول - گیمفا