Far Cry و انواع شرورانی که میتواند در آینده به کار بگیرد
بازی Far Cry 7 روزی منتشر خواهد شد. با توجه به اینکه ۳ سال از عرضه نسخه قبلی، یعنی Far Cry 6، گذشته است و معمولا ورودیهای اصلی هر ۴ سال یک بار منتشر میشوند، میتوان معرفی نسخه جدید را اجتنابناپذیر دانست. بزرگترین شرورهای دنیای بازی ویدئویی را باید در فرنچایز Far Cry پیدا کرد و حالا زمانش فرا رسیده تا آنتاگونیست بازی بعدی، شخصیت متمایزی را به بازیکنان معرفی کند.
همه ما موافقیم که بازی Far Cry 3، انتظاراتمان را از این فرنچایز دوباره تعریف کرد. نویسندگی هنرمندانه و اجرای بینظیر مایکل ماندو (Michael Mando) در نقش Vaas، باعث شد تا بازی مورد بحث به یکی از بهیادماندنیترین آثار دنیای بازی تبدیل شود. Pagan Min شرور شایستهای از فرنچایز بود که او را در Far Cry 4 ملاقات کردیم و Far Cry 5 موفق شد تا فرمولی تازه از شخصیت آنتاگونیست را در قالب یک رهبر فرقهای مسیحی ارائه دهد. در بازی Far Cry 6 هم شاهد Anton و Diego Castillo بودیم که علیرغم اسکرینتایم کمی که نسبت به پیشکسوتان خود داشتند، خوب ظاهر شدند.
دنیای Far Cry و الگوهای شرارت دستنخورده
فرنچایز Far Cry طیف متنوعی از افراد شرور را معرفی میکند؛ از قاتلان معتاد به مواد مخدر گرفته تا متعصبان ایدئولوژیهای مختلف. خوشبختانه تاریخچه شرارت در ادبیات، فیلم و واقعیت، منبع موصقی از الگوهای مختلف شروران را در برگرفته است. Ubisoft به طور بالقوه میتواند به طیف وسیعی از شخصیتهای شرور دسترسی داشته باشد.
در دنیای Far Cry، جایی که گردشگردی کنترل نشده و امپریالیسم فرهنگی حاکم است، ظهور یک سرمایهدار شرور میتواند مرزهای روایی جدیدی برای فرنچایز معین کند. این بازی با اقتباس از تاریخچه بزرگان تاریخی و فسلفههای اَین رند (Ayn Rand)، این پتانسیل را خواهد داشت تا در امپراطوریسازی و حکومت استبدادی کاوش بیشتری انجام دهد.
فرض کنید بازیکن، وارد سرزمینی شود که اخیرا توسط یک صنعتگر مستبد که تحت حمایت نیرویی مزدور قرار گرفته، تصرف شده است. این آنتاگونیست، برای ساخت یک کلان شهر، مناطق مسکونی را تخریب میکند و کار بیش از حد را به مردم عادی برای تحقق پروژههای رویایی خود تحمیل کرده است. منظرهای مملو از ساختمانهای بلند و شگفتیهای معماری را متصور شوید که در کنار بناهای یادبود این شخص، قرار گرفتهاند. بازیکنان باید در چنین صحنهای، تلاش کنند تا مناطق مختلف را دوباره پس بگیرند.
دقیقا میتوان شخصیت اندرو رایان (Andrew Ryan) از بازی BioShock را یادآور شد که او هم به لحاظ شخصیتپردازی، از نوشتههای اَین رند الهام گرفته است. باید گفت شخصیت اندرو، وقف زیباییشناسی، تسلط و خودآگاهی شده بود و مجموعهای غنی از مونولوگهای فلسفی سرگرمکننده را شکل داد. به همین صورت، عمق رابطه آنتاگونیست و محیطی که بر آن چیره شده، نمایان میشود.
آنتاگونیست Far Cry 7 میتواند یک شخص سنتگرای مجنون باشد
شرورهایی که به سنت مشخصی پایبند باشند و بازیکن را در تکاپوی مقابله با سنت و مدرنیته قرار دهند، در دنیای Far Cry حضور داشتند. حالا میتوان با گسترش دیدگاه فلسفی و سیاسی که در نسخه شمارهدار ششم پایهریزی شد، بازیکن را وارد شبکهای از معضلات اخلاقی کرد و تلاش او را بر اساس حفظ فرهنگ و میراث تاریخی سنجید. به عنوان یک فرد خارجی، دیدگاه بازیکن در طول روایت برای تشریح موضوعات پیچیدهای از این دست مورد بازبینی قرار میگیرد.
در چنین روایتی، این زمینه وجود خواهد داشت که دیدگاه بازیکن، دائما نسبت به شخصیتهای مختلف تغییر پیدا کند. حتی میتوان نسخه پنجم سری را به عنوان منبع الهامی در نظر گرفت و چندین شرور در جای جای داستان قرار داد و بازیکن را مجبور کرد تا نهایتا با فسلفه یکی از آنها کنار بیاید و در مسیر مبهم وفاداری و ایدئولوژی به پیشروی بپردازد.
معرفی یک پادشاه کم سن و سال مستبد و مغلوب شدن بیگناهی در برابر قدرت
با سر زدن به تاریخچه پاشاهان کودک و تشنه به خون، تصور کنید که در دنیای Far Cry 7 قلمرویی نهادینه شود که سطلنت پادشاه کم سن و سال آن، در ظلم غرق شده است. در چنین حالتی، حاکمی به تصویر کشیده میشود که پیروانش او را خدا میدانند و قلمرو وی، ریشه در هوس جوانی دارد. بازیکن به مرور، مجبور میشود تا هر مورد عجیبی که در سلطنت این حاکم جوان بنا شده است را بپذیرد.
مهم نیست که ادامه راه فرنچایز Far Cry به تپههای زمرد ایرلند ختم شود یا مناطق پویای کره، در هر صورت آنتاگونیست بازی بعدی، آماده است تا بازیکنان را مجذوب خود کند. Ubisoft باید فضایی را خلق کند که در آن، آنتاگونیستی متشکل از جنون و جذابیت معرفی شود و به میراث این فرنچایز وفادار باقی بماند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
تا وقتی ماموریت های بازی تکراری باشند شرور چیز خیلی مهمی نیست بنظرم.
راستیتش همه قسمت ها شرورش عالی بود حتی اول توی پریمال هم مبارزه باهاش مو به تن سیخ میکرد ولی این سری همیشه از تکراری شدن داره ضرر میبینه.
نه داش هیترای یوبی اعتقاد دارن فقط وس خوبه☺
شخصا با جوزف سید خیلی حال کردم شخصیت باحالی داشت
شخصیت Seed به شخصه فقط خوب بود
اما حیف که خود بازی نوآور و عالی نبود
اما نسخه سوم، هم شخصیت عالی داشت
و هم خود بازی نوآوری داشت
خیلی پیشرفت نداشت ولی جذاب بود تا حدودی
باریکلا
کاملا درست و بجا گفتی👏🏻👏🏻💚
دقیقا جوزف سید شخصیت خیلی خوب بود که باید و باید بیشتر بهش پرداخت می شد اگر فاری کری far cry new dawn هم بازی کنی بازی سورپرایز خوبی داره
شخصیت های منفری فارکری تقریبا همه خوب هستن ولی ظاهرا سازنده ها ترس از پرداخت عمیق روی این شخصیت ها داشتن و تا یه حدی بیشتر جلو نرفتن
شخصیت واس معنی جنون رو به سر تا پای گیمر منتقل می کنه ، داستان جدی داره و دلیل لذت بردن اینه که پیچش های داستانی مناسب با ساختار بازی رو پیدا می کنه
فاری کری ۴ هم خیلی خوب بود
پریمال و ۵ هم با اینکه دچار تکرار شده بودن ولی ارزشش داشت که تجربه بشن
بدترین فکر کنم نسخه ۶ بود که در بخش داستان گویی هویت خودش رو گم کرده بود
راستش در باره شخصیت منفی بگم واس که بی رقیب ولی تو فارکرای پنج اگر یادداشت ها و کتاب ها و حتی ویدیو های تو تلویزیون رو میدیدی انصافاً خیلی هم بد نبود شخصیت پردازی سید اگرچه می شد بیشتر بهش پرداخت
راستش نیو دوون و نسخه ششم انقدر نچسب و تکراری بودن که سر ده دقیقه اول حذفشون کردم
مشکلات فارکرای ۶ :
آوردن المان های سطحی rpg طوری که برا هرکاری باید لولت رو بالا ببری و همش هم مراحل تکراری و حوصله سربر انجام بدی
۲ – تقریبا ۹۰ درصد محیط نقشه طراحی یک نواختی دارن و مپ بازی هیچ تنوعی نداره
۳ – نقشه بزرگ که پر شده با کار های تکراری
۴ – هوش مصنوعی ضعیف
۴ – اضافه نشدن هیچ قابلیتی نسبت به نسخه قبلی
اگر اینا بتونن تمامی این مشکلات رو حل بکنن و به اندازه ۳۰ ساعت محتوای با کیفیت ارائه بدن قطعا میتونن موفق بشن و خب بخاطره شکست فارکرای ۶ شاید بخوان که تغییرات زیادی رو اضافه کنن که ان شاءالله بکنن
تمام حرفاتون و قبول دارم ولی بخش آخر که فرمودین شکست فارکرای ۶
تا وقتی فروش مناسب ببینه این سری، هرگز یوبیسافت فرمول و عوض نمیکنه
در سال ۲۰۲۱ پرفروش ترین بازی آمریکای شمالی فارکرای ۶ بوده
و همون سال هم یوبیسافت اعلام کرد از درآمد کسب شده از بازی ها از جمله فارکرای ۶ رضایت داره
منبع هم دارم اگر خواستید. در کل شکستی هم باشه از نظر دیگه ای بوده
به نظرم داستان بازی خیلی گیمر رو بچه فرض می کرد
هیچ پیچیدگی خاصی نداشت ، خیلی جاها فان بی مزه بود که از مانع لذت بردن از بازی می شد ،
تو یه بازی که خشونت نابی داره باید داستان جدیتر پیگیر می شد
گرافیک بازی چشم نوازه ولی ینواختی بازی شمارو اذیت می کنه
اسپویل
اسپویل
اسپویل
بارها شما در طول داستان راحت می تونید کشته بشید ولی با ساده ترین روش ها زنده می مونید و این خیلی احمقانه است که انسانی های با اون شرارت چرا اینقدر خنگ عمل می کنن
بعضی از شخصیت ها که اصلا توی فضای دیگه ای هست و کاملا داستان بازی چرخش به سمت طنز بی مزه ای می کنه که به روح بازی اسیب می زنه
آخ آخ بدترین چیزی که اعصابمو خورد میکنه همین تکراری شدن ی بازی و بازیهاست
خیلی بده
تنوع واسه من خیلی ضروریه وگرنه نمیتونم اصلا بازی رو تمومکنم و مجبور میشم نصفه ولش کنم 👨🦯💔
سمه واقعا
چیزی که اکثر بازیا الان دچارش شدن و فراگیر شده
اگر قراره
از جنبه سیاسی بازم فمینیستی و گولبالیستی و حال بهم زن بزاره
از جنبه گیم پلی تکرار در مکررات بگذاره
از جنبه داستان سرایی جک و طنز آبکی بزاره هیچ مسله ایی توی داستانش جدی نباشه
نمیدونم تمساح کرواتی بزاره و خروس لباس فوتبالی
سلاح با دیسک گرامافون، سلاح فش فشه ایی هلیکوپتر زن بزاره
شرور و خوبش هرچی باشه فرقی نداره
چون یک افتصاح تمام معناست همون طور که بازخورد جهانی با نسخه اخیرش دیدیم
وقتی هم گیمفا مقاله در خصوص این بازی با اولویت این محتوا بزاره
یعنی اینا ندیده یا براش بی تفاوت بوده
که اونوقت کلاه نویسنده ش و تایید کننده مقاله ش پس معرکه ست.
به نظرم جاکال داخل فارکرای ۲ و پیگن مین داخل فار کرای ۴ بهترین شخصیت منفی های مجموعه ان
(: Did I ever tell you what the definition of insanity is
بترتیب:
1. Vaas Montenegro (Far Cry 3)
2. Pagan Min (Far Cry 4)
3. Joseph Seed (Far Cry 5)
4. Anton Castillo (Far Cry 6)
5. Jackal (Far Cry 2)
جاکال و پیگن مین منطقی ترین کاراکتر منفی ها هستن البته هدف هردوتاشون هدف خوبیه ولی جاکال اخرش نمیتونه به هدفش برسه اگرم پیگن مین حکومت رو نداشته باشه اوضاع دنیای فار کرای ۴ بدتر میشه ولی خب محبوبیت واس خیلی بیشتره انتوان کاستلو هم فقط به خاطر بازیگرش دوسش دارن
هیچ کدوم شبیه واس نمیشن
اصلا یه چی دیگه بود اون لعنتی
هویت هم کسی بود برا خودش
#هویت را در یابیم
شخصیت واس شبیه به بوجک هورسمن هست
.اول که صحبت میکنن نمی دونی چی میگن
.ولی بعداً متوجه دارکی حرفاشون میشی
آدمی که دچار فروپاشی ذهنی شده دارک بودن حرفاش کجا بود
واس فقط دیونه است فقط همین
فارکرای ۳ عالی بود ۹.۵ میدم بهش
آخراش باگ خورده نمیاد😔😑
پ.ن: الان آخرش نمیاد، باید خوشحال بشم یا ناراحت؟ چون تلویزیونمون تو هاله💀☠
بستگی داره چی انتخاب کنی دوست عزیز(:
اگر جونتو دوست داری به حرف دختره خواهر vaas گوش نکن
بله شنیدم:))
یعنی واقعا سیترا رو به رفیقات ترجیح میدی؟
از سیترا متنفرم اتفاقا
قرص شنگولی رو قبل بسته شدن غار خوردی؟
اگه آخراشه نه نرسیدم، ولی صحنه توهماشون دیدم:)
انقدر یوبیسافت رو هیت کردن یه لحظه فکر کردم تیتر اینه:
فارکرای و انواع شر ور هایی که میتواند در آینده به کار بگیرد. 😂🤦🏻♂️
فارکرای یه مشکل بزرگ داره باگ ها و ماموریت های چرت و پرت و تکراری
داستانش متوسطه
یوبیسافت فقط تونسته یه فارکرای درست و حسابی بده بیرون اونم فارکرای ۳ هست
تقریبا میشه گفت انواع و اقسام انتاگونیستای خفنو وارد داستان کرده یوبیسافت. به نظرم انتاگونیست فارکرای ۷ این سری نباید یه ادم خیلی باهوش و متفکر باشه
چیزی ک تو تمام فارکرایا دیدیم اینه که ویلن داستان خیلی باهوش و ذکاوته مثل پاگان مین و جوزف سید
میشه مثلا یه انتاگونیستی معرفی شه که زیاد مغز نداره و خیلی بی رحمانه دست به کشت و کشتار میزنه و یه دیکتاتور بی مغز تمام عیاره
اونموقعس که وقتی بهش برسیم دیگه مث سریای قبل نمیشینه واسمون قصه ی حسین کرد شبستریو تعریف کنه و ما میترسیم از مواجهه باهاش
شخصیت واس جزو شرورتریناس اصلا خیلی خفن همه فارکرای ها رفتم اما سه یچیز دیگه بود
کلا این سری بعد از نسخه سوم اکثره مراحلش یک نواختو تکراری بود برام و دیگه لذتی بهم نداد مراحلش به جای شخصیت پردازی به مراحلایه جذاب بپردازه
مرسی
این یوبیسافت درست استفاده نمیکنه از انتاگونیست های فارکرای
واس که از نظر من بهترین انتاگونیست کل سری بود، چقد نقش داشت؟ چقد دیالوگ داشت؟
نمیگیم هی روی آنتگونیست زوم کنه اما درست پیاده کنه رول رو
سلام و خسته نباشید میگم خدمت نویسنده این مقاله. بنظرم روی شخصیت مثبت هم باید کار کنند. نباید یک شخصیتی باشه که همینجوری اولش یک آدم عادیه بعد یهو جیمز باند بشه . شخصیت منفی هم باید کلیشه اییی نباشه.
جوزف سید خیلی خوب بود یه جورایی منو یاد farcry 2 و اون پایان بندیش انداخت خیلی.