CD Projekt Red در استفاده از Unreal Engine 5 برای The Witcher جدید مطمئن است
CD Projekt Red اعلام کرد که از انتقال موتور به Unreal Engine برای The Witcher Polaris یا همان نسخه جدید The Witcher، اطمینان دارد.
طی گزارش مالی سه ماهه نخست ۲۰۲۴ شرکت CD Projekt، آنها اعلام کردند که نسبت به انتقال به موتور جدید گرافیکی و پتانسیل Unreal Engine 5 برای بازی جدید The Witcher خوشبین هستند. آنها همچنین اضافه کردند که این تغییر چالشهای به خصوصی برایشان به وجود خواهد آورد اما همکاری تیم سازنده The Witcher Polaris با Epic Games به آنها اطمینان خاطر میدهد. به گفته CD Projekt، شرکت Epic Games پشتیبانی و کمکی که تیم سازنده انتظار داشتهاند را انجام داده است.
به گفته CD Projekt Red، انتقال به Unreal Engine 5 باعث شده تیم سازنده به جای توسعه تکنولوژی، بتواند بر ساخت محتوا متمرکز شود. فناوری ارائه شده توسط Unreal Engine 5 بار بسیاری را از دوش سازندگان برداشته و به آنها اجازه میدهد تا روی جنبههای خلاقانه اثر تمرکز کنند. تیم سازنده معتقد است که با استفاده از یک موتور گرافیکی جدید در جایگاه خوبی قرار گرفتهاند. با این حال، آنها فکر میکنند که بخشهایی از این موتور مانند ابزارهای اختصاصی برای ساخت The Witcher بعدی، نیاز به کار بیشتر دارند.
شرکت CD Projekt همچنین طی این کنفرانس به تعدیل نیروها و اخراجهای اخیر در صنعت بازی واکنش نشان داد و ابراز تاسف کرد. به گفته این شرکت، آنها برنامهای برای تعدیل نیرو ندارند و تلاش میکنند نیروهای بااستعداد جدیدی برای استودیوهای واقع در بوستون و ایالات متحده دریافت کنند. این کار طبق برنامههای تولیدی شرکت انجام خواهد شد.
شرکت CD Projekt اخیرا گزارش مالی مربوط به سه ماهه نخست ۲۰۲۴ را منتشر کرده است. طبق این گزارش، بیش از ۴۰۰ نفر مشغول ساخت The Witcher بعدی هستند. همچنین اعلام شد که دیگر هیچ شخصی در استودیوهای CD Projekt مشغول کار بر Cyberpunk 2077 نیست.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
به کار بردن آخرین تکنولوژی همیشه خوبه، به شرطی که بازی روی پلتفرم ها بهینه باشه
چرا از unreal engine 5.4 استفاده نمیکنه؟
وقتی جدید تر و بهتر هست چرا قدیمی تر؟
با همین UE5 بتونن یه بازی پولیش و بهینه بدن ابرشاهکار کردن، UE5.4اش پیشکش
به به
ویچریکی از بهترین ( و البته یکی از سخت ترین ها توی سبک خودش) بازی های نقش افرینی بود برام
واقعا امیدوارم انتخاب بدی نبوده باشه. اگه اشتباه نکنم گیم به این بزرگی توی UE5 که هیچی روی UE4 هم نداشتیم. UE5 هنوز توی بهینه سازی و CPU usage گیم های خطی خوب نیست. چه برسه به گیم OPEN WORLD RPG
سلام فکرکنم دیگ نباید به آثار CD گفت ارپیجی
اینجور ک پیداست و میشه تصور کرد سی دی پراجکت هدفشونو در بازی های جدیدشون گذاشتن روی گرافیک و گیم پلی تا یه رول پلی عمیق با انتخاب های تاثیرگذار
راجب انریل هم باهاتون موافقم اونقدر بهینه نیست ک بتونه یه بازی جهان باز رو ران کنه
اون که اره ولی خب باز action RPG حساب میشن. دوست داشتم یه RPG عمیق بسازن جوری که گفته بودن ولی خب فن بیس ش بیشتر طرفدار گیمای اکشن سینماتیکه .
نسخه فعلی (۵.۴) نسبت به نسخه ۵ خیلی بهینه تر شده. دیجیتال فاندری یک بررسی ازش رفته.
حالا ان شاء الله تا بخواد این ویچر جدید بیاد، نسخه ۵.۱۲ هم اومده 😀
واکنش صادقانه بازی هلبلید ۲ : 🌚
فکر کنم قبلا گفته بودن برا استفاده از آنریل انجین شخصی سازی کردن، سی دی پراجکت هم قبلا سابقه تولید موتور داشته با رد انجین احتمالا اونو با UE5 ترکیب کردن که مناسب بازی اوپن ورد باشه
میتونه به بزرگترین گیم و نماد این موتور تبدیل شه
فقط میخوام به اون زمانی برسیم که سیستم پیشنهادیش رو ببینم فکر کنم با RX6900xt سی فریم بگیرم تو ویچر ۴
هنوز نیومده دارم تعیین میکنم 😂 ولی قطعا شاهکار میشه مثل قسمت قبل و اینکه کلا به کارنامه سیدی پراجکت رد نگاه کنیم اکثر بازی هاش شاهکارن و بازی قبلیشون که سایبر پانک ۲۰۷۷ هم شاهکار بود با اینکه روز عرضه به سایر باگ معروف شد ولی بعد از آپدیت ها ، تونستیم شاهکار بودن این بازی رو ببینیم و دی ال سی فانتوم لیبرتی نشون داد که چقدر بازی های سیدی پراجکت سنگین هستند و درکنار سنگین بودن شاهکار هم هستند .
چرا سایبرپانک شاهکاره؟میبینم خیلیا میگن برام سوال شده
بشین بازی کن و ببین سیدی پراجکت چه دستپختی کرده اگر انگلیسیت خوبه و اگر نیست رو پی سی میتونی زیرنویس فارسی و اگر پی سی نداری رو پلی ۴ هکی تو یک سری از سایت ها میتونی زیرنویس فارسی دان کنی
شما از کدوم سایت دانلود کردید بازی رو ؟
سایت game dl.com
نسخه آلتمیت رو داره که همراه دی ال سی هست
سپاس 🙏🏼
قطعا همه ی توان آنریل انجین پنج رو تو ویچر چهار میبینم ، همونطور که همه ی قدرت ری تریسینگ رو تو سایبر پانک دیدیم .
حقیقتاً، تردید داشتم آنریل انجین بتونه موتور گرافیکی مناسبی برای توسعه ویچر بعدی باشه اما وقتی متوجه شدم استلر بلید با آنریل انجین توسعه پیدا کرده و خروجی اونقدر خوب و خیره کننده ای از خودش به نمایش گذاشت، تردید هایم رفع شد.
«گر قلم به قلمکار دهی، شاهکار دهد تحویل»
قطعا کار با آنریل انجین بستگی به سازنده داره که چطور روش کار میکنه
الان یک سری از سازنده هستند که از قدرت آنریل انجین به طور کامل استفاده کردند یک مثال استار وارز جدای فالن اوردر که از قدرت کامل آنریل انجین چهار استفاده کرد .
اون با آنریل ۴ بود نه ۵
که از نظر بهینگی فرسنگ ها فاصله دارن
بازم بستگی به توانایی سازنده داره
ایشالا که خیره
خوب بشود مثل cyberpunk 2077 نشه پر باگ عرضه کنند بعد ۲،۳ سال وضعیتش خوب بشود
فناوری ارائه شده توسط Unreal Engine 5 بار بسیاری را از دوش سازندگان برداشته و به آنها اجازه میدهد تا روی جنبههای خلاقانه اثر تمرکز کنند
همین یه مورد شاید حدود یک سال یک تیم رو جلو میندازه و قطعا تیم سازنده تمام جوانب را در نظر گرفته که سویچ کرده روی UE5 و قید ۵ درصد از درآمد خودشو زده …
شرایط مالی Epic هم برای استفاده از این موتور عالیه به طوری که استفاده کننده بعد از درآمد ناخالص بیش از یک میلیون دلار باید ۵ درصد درآمد خود را به Epic Games پرداخت کنند …
در ضمن شرکتهای معروف و بزرگ برای استفاده از UE قراردادی منعطف تر رو دریافت می کنند (مخصوصا بازیهایی که فروش بالایی رو دارند که این مورد هم شاملش میشه) که شرایط عمومی رو گاها نقض می کنه منتها افشا نمیشه … یه معامله دو سر برد
قطعا کار خیلی سختی رو پیش رو خواهند داشت.
با آرزوی موفقیت.
اگر بخواد بهینه سازی در حد هلبلید ۲ داشته باشه فکر کنم حداقل ۴۰۸۰ بخواد در غیر این صورت نه ولی از اون جایی جهان باز اونم ارپی می معلوم نیست چی بشه
صد در صد شاهکار میشه
امیدوارم مثل نسخه سومش بترکونه
اون زمان که ویچر ۳ اومده بود پلی استیشن ۴ وقتی میخواست اجراش کنه زوزه میکشید اوایل بعد از کلی اپدیت بهینه ترش کردن
اکثر پیسی پلیرا هم کلی از قابلیت های گرافیکیش رو خاموش میکردن تا ۴۰ اف پی اس بگیرن ازش😂من با ۱۶۵۰ هم نتونستم روی مکس گرافیک پلی بدم بازیو
نسخه بعدی با این موتور که بیاد واویلا دیگه فکر کنم جامعه پیسی پلیرا گریشون در بیاد برای اجرای این بازس
“فناوری ارائه شده توسط Unreal Engine 5 بار بسیاری را از دوش سازندگان برداشته و [ بر روی سختافزار مصرفکنندهها قرار داده] “