پلی استیشن ۵ سودآورترین نسل را برای سونی رقم زده است - گیمفا
پلی استیشن ۵ سودآورترین نسل را برای سونی رقم زده است - گیمفا
پلی استیشن ۵ سودآورترین نسل را برای سونی رقم زده است - گیمفا
پلی استیشن ۵ سودآورترین نسل را برای سونی رقم زده است - گیمفا
پلی استیشن ۵ سودآورترین نسل را برای سونی رقم زده است - گیمفا
پلی استیشن ۵ سودآورترین نسل را برای سونی رقم زده است - گیمفا

پلی استیشن ۵ سودآورترین نسل را برای سونی رقم زده است

امین رحیمی
۱۱:۴۱ ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
پلی استیشن ۵ سودآورترین نسل را برای سونی رقم زده است - گیمفا

در آخرین جلسه تجاری و سرمایه‌گذاری بخش بازی و شبکه سونی، کمپانی پلی استیشن اعلام کرد که کنسول پلی استیشن ۵، سودآورترین نسل بازی را برای آن‌ها رقم زده است.

در این جلسه مشخص شد که فروش کنسول پلی استیشن ۵ در چهار سال نخست عرضه، به ۱۰۶ میلیارد دلار رسیده و تقریبا به فروش ۱۰۷ میلیارد دلاری کنسول پلی استیشن ۴ نزدیک شده است.

سود عملیاتی پلی استیشن ۵ نیز، بیشتر از پلی استیشن ۴ بود و ۱۰ میلیارد دلار برآورد شد.

همچنین در این جلسه مشخص شد که پلی استیشن ۱۱۸ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که از ۹۰۰۰ بازی منتشر شده از سوی بیش از ۲۰۰۰ ناشر، روی کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ۴ استفاده می‌کنند.

صنعت بازی‌های ویدئویی جهش زیادی را در زمان پاندمی تجربه کرد که اگرچه، فروش کنسول‌ها را آنچنان تحت تاثیر قرار نداد ولی باعث فروش بسیار زیاد عناوین نرم‌افزاری شد.

با اتمام محدودیت‌های تولید، کنسول‌های بازی نیز نهایتا به فروش قابل توجهی دست یافتند.

البته باید اشاره کرد که بخشی از سودآوری نسل جاری به گران‌تر شدن نرم‌افزارها و کنسول‌های بازی نیز مرتبط است.

Matin Barkat⃤‎ PARTiSANSeraKurosABDVDRoyalknightKسعید پرهیزیاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)𝑪𝑹𝟕 🐐✎﹏ȏṃıԀDota2sfnjmkfsnjkmnmjkfsAB.HannamatinesfRichmanJavadمرد تنهای شبMax22nimamore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پلی استیشن ۵ سودآورترین نسل را برای سونی رقم زده است - گیمفا
پلی استیشن ۵ سودآورترین نسل را برای سونی رقم زده است - گیمفا
پلی استیشن ۵ سودآورترین نسل را برای سونی رقم زده است - گیمفا
پلی استیشن ۵ سودآورترین نسل را برای سونی رقم زده است - گیمفا
پلی استیشن ۵ سودآورترین نسل را برای سونی رقم زده است - گیمفا
پلی استیشن ۵ سودآورترین نسل را برای سونی رقم زده است - گیمفا
پلی استیشن ۵ سودآورترین نسل را برای سونی رقم زده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Gozarmovaqat گفت:

    بعد به نظر دختر گیمر و هالک ایرانی و این دست بچه سال ها سونی داره ورشکسته میشه😂😂😂

    Matin Barkat⃤‎ PARTiSANSeramatinKurosHeshmatRoyalknightموز خندان(خدانگهدار👋👋)محمدحسینKmore
  • بدون توجه ب کرونا و مسائلی ک توی عرضه ی عناوین نسل نهمی داشت و باعث شد میان نسلی بشن برخی آثار، با این شرایط قطعا اگر فروش فایو صد میلیون رو گذر کنه، سونی هم باید ب پاس این حرکت کاربرها ،ساپورت خودش رو نزدیک ده سال انجام بده همونطوری ک فور همچنان براش بازی میاد و حتی یازده سال رو داره رد میکنه… و دور از ذهن نیست این اقدام از سمت sie, درسته ک عناوین فور کم شدن ولی هنوزم با دیدن عرضه عناوین جدید شوکه میشم و نشون میده فور با افتخار میتونه در کنار پلی ۲ افسانه ای قرار بگیره

    ⃤‎ PARTiSANSeramatinKARSHIAAAAاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)گیمرِ روان شناسlul-bookAlastorMax22more
  • یعنی سونی این نسل بلادبورن ۲ و لست ۳ و یه تویستد متال بده چی میشه😅❤️ به به

    ⃤‎ PARTiSANKurosKدکتره گیمفاARSHIAAAAاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی).Dota2lul-bookMax22more
  • منم برم قیمت کنسولو ببرم بالا سرویسو گرون کنم و کیفیتشو کمم کنم و روش گیم خفن نیارم روش کلیم ریمستر ۵۰ دلاری و ۷۰ دلاری سود میکنم

    ⃤‎ PARTiSANKurosKARSHIAAAA𝑪𝑹𝟕 🐐SaeedToji.AB.HannaThunder boymore
  • سال ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ احتمالا بیشترم بشه این سود با توجه به انحصاری هایی که برای این کنسول میاد

    ⃤‎ PARTiSANSeraKurosKARSHIAAAAlul-bookMax22From Ashes | An PC Gamerهادی صفائیJoel Morganmore
  • رگناروک و اسپایدرمن ۲ رو هم زودتر برا PC بده سود آور تر هم میشه 😁

    ⃤‎ PARTiSANKurosKARSHIAAAAlul-bookKingخواجه زرگرMax22مترسک ( pc gamer ) 💚جان قماربازmore
  • HTrembler گفت:

    خوبه که یه سری خزعبلات اخیر تو صنعت بازی رو مرور کنیم:
    «صنعت بازی های AAA مرده»
    «دیگه تامین بودجه برای بازی های بزرگ مثل اسپایدرمن ۲ صرفه اقتصادی نداره»
    «سونی هم مثل ماکروسافت “مجبوره” برای افزایش سود مولتی پلتفرم بشه»
    یه سر هم به تحلیل گرهای (بخون اینفلونسر) همیشه نگران تو توییتر که همیشه نگران آینده سونی هستن بزنید + کامنت های خبر کاهش سود سونی تو سه ماهه قبل هم خوندن داره الان.

    SeraKurosRoyalknightموز خندان(خدانگهدار👋👋)KARSHIAAAA𝑪𝑹𝟕 🐐Toji.Dota2more
    • john117 گفت:

      یادمه تا اکتیویژن رو مایکروسافت خرید پادکست‌های تحلیل گرای یوتیوب از ناشر شدن سونی میگفتن بعد که خرید طول کشید و ذو به لغو شدن گذاشت و ردفال اومد گفتن حتما ایکس‌باکس تموم میشه و مایکروسافت ابن بخش رو جمع میکنه. تایید شد گفتن پلی استیشن ۵ سال دیگه ناشر میشه.ایکس باکس چند تا بازی پورت کرد برا پلی استیشن گفتن ایکس‌باکس که دیروز اکتیویژن رو خریده ۲۴ ساعت گذشته ولی پول مایکروسافت رو برنگردونده و باید ناشر بشه کنسول رو هم فروشش کمه جمع کنه ناشر بشه
      اینا از هیجانی کردن موضوع ویو میگیرن وگرنه کمپانی های بزرگ هر روز دارن بزرگتر میشن و کارایی میکنن برا یه روز یه هفته و یکسال نیست همه چیزایی میبینیم نقشه راه حداقل ۱۰ ساله داره اینا بازی که کنسولی که سرویسی که تا ۱۰ سال آینده قراره ارائه بشه تاریخ زمانشون مشخص شدست

      Brainiac( خداحافظ )⃤‎ PARTiSANSeraKurosموز خندان(خدانگهدار👋👋)Kدکتره گیمفاARSHIAAAA.Thunder boymore
      • HTrembler گفت:

        «اینا از هیجانی کردن موضوع ویو میگیرن» عالی بود جمله
        یه سریاشون واقعا نمیفهمن چی به چیه و سوادشو ندارن، یه سری موج سواری میکنند برای ویو و یه سری ها هم هستن که اینفلوئنسرن.
        کلا یکی اگه واقعا میخواد توی صنعت بازیا تحلیل درست داشته باشه باید غالبا بچسبه به عدد و رقم های “کلی” و روندهاشون (نه که فقط فروش/سود/آمار یه ماه خاص رو ببینیم بیایم تحلیل منتشر کنیم) تا اینکه فلانی چی گفت، فلان معرفی چندتا لایک خورد و…

        ⃤‎ PARTiSANSeraموز خندان(خدانگهدار👋👋)Kjohn117ARSHIAAAAToji.KingMax22more
    • شما همونی نبودی که این دسته شایعات برای ایکس باکس رو باور داشتی و میگفتی حقیقت داره ؟

      ولی برا سونی همه خوزعبلات بود ؟

      علاوه بر دنیای عجیب ، مردمان عجیبی هم داریم

      به راستی که هیچ ماست بندی نمیگه ماست من ترشه

      Gozarmovaqat⃤‎ PARTiSANSera.Reza.GRoyalknightموز خندان(خدانگهدار👋👋)Mr abd
    • هیچکدوم از این سه مورد حقیقت نداره. هر کدوم از این سه مورد به شکل دیگری مطرح شدن و شما تغییری در جملات به وجود آوردین که بار معنایی اش کاملاً تغییر میکنه:

      ۱- آثار AAA نمردن (کسی هم نگفته مرده) اما بازی‌های AA دارن رشد پیدا میکنن و اینطور نیست که هر کدوم به طور موازی رشد کنن و کاری به هم نداشته باشن. بازی‌های AA هر چی بیشتر رشد پیدا کنن، جا رو برای آثار AAA تنگ میکنن. مخاطبین بودجه محدود و مشخصی دارن؛ اگر آثار AA به لطف موتور گرافیکی آنریل انجین و توامندی بهینه تر در ساخت و ریسک پذیر بودن بازی های سرگرم کننده‌ای تولید کنن، مخاطب بودجه خودش رو به این آثار اختصاص میده و به جای یک اثر AAA ممکنه در ماه دو بازی AA تهیه کنه.

      ۲- نمیدونم معنای صرفه اقتصادی برای شما چیه. اما کسی که نگران صرفه اقتصادی و «آینده» بازی‌های سینماتیک بود، خود سونی و رئیس بخش مالی شرکت یعنی هیروکی توتوکی بودن که در گزارش مالی قبلی متذکر شده بود هزینه ساخت بازی های سینماتیک بیش از اندازه رو به افزایشه و باید یه فکری به حال این موضوع بکنیم و این یک حقیقته. حتی داخل گزارش مالی جدید اقای هرمن هولست به این موضوع اشاره داشت و اعلام کرد بخشی از این موضوع رو قصد دارن با outsource کردن حل کنن. مقایسه بودجه نسخه اول اسپایدرمن با دوم و میزان فروششون این رو ثابت میکنه.

      حالا اگر قرار باشه ۵ سال دیگه بودجه god of war بعدی از ۳۵۰ میلیون دلار به ۵۰۰ میلیون دلار برسه چطور قراره دوباره توجیه بشه. چون میزان «سقف» فروش کنسول‌های پلی استیشن و تعداد مخاطبین کنسول ها رشد پیدا نمیکنه (برای بازی های پلی استیشن با کلی تخفیف سقف هست بیست و خورده‌ای میلیون در اواخر هر نسل) هنوز از رکوردهای PS2 فراتر نرفتن. این یه نگرانی مهمه، چیزی نیست که شما به عنوان یک «طرفدار» بخوای نادیده بگیری یا نسبت بدی به اینفلوئنسرها و …. کنسول‌ گیمینگ هیچوقت در یک دهه اخیر رشد پیدا نکرده. کنسول‌ها کمتر از نسل قبل خود میفروشن. یکی از دلایل دست به دامن pc شدن همینه که جامعه گیمری بزرگی در این جبهه گیمینگ وجود داره. سونی میدونه کنسول گیمینگ رشد پیدا نمیکنه و میدونه که روز به روز بازی ها پیچیده تر و بودجه ها افزایش پیدا میکنن. بنابراین نگرانه که وقتی بودجه یکی از آثار مهم آینده اش شد ۵۰۰ میلیون دلار، حالا چطور باید اینو جبران کنه در حالی که همچنان زیر ۱۳۰ میلیون کنسول میفروشه و هنوز همانقدری بازی میفروشه که در نسل هشتم با بودجه یک پنجم کنونی میفروخت و هیچوقت ازش فراتر نمیره که بخواد افزایش هزینه ها رو توجیه کنه.

      ۳- سونی مولتی پلتفرم شده، در حال حاضر به pc کاملاً نزدیکه و حتی بازی های داستانی نسبت به قبل با فاصله کمتری روی این پلتفرم عرضه میشن و بازی های سرویس محور day one. فقط ایکس باکس پلتفرم حساب نمیشه بلکه PC هم یک پلتفرمه. ایکس باکس هم اگر یه جامعۀ گیمری بزرگ داشت بعید نبود این موضوع رو در نظر بگیرن.

      یه گیمر سادهBrainiac( خداحافظ )موز خندان(خدانگهدار👋👋)محمدحسینKjohn117دکتره گیمفاARSHIAAAAGun head(BLIZZARD fan)Joel Morganmore
      • HTrembler گفت:

        یه پاسخ طولانی نوشته بودم که متاسفانه باگ خورد یا چی و ثبت نشد. دوباره مینویسم که شاید یکم طول بکشه

        موز خندان(خدانگهدار👋👋)KARSHIAAAATojiMax22
      • HTrembler گفت:

        یعنی می‌فرماید هیچ جا (حتی کامنتا و…) این سه تا جمله گفته نشده؟ من نگفتم لزوما جایی تیتر خبری بوده یا… شاید اشتباهی برداشت کردین
        اما راجع به سه تا مورد ای که گفتید، با سه تا جمله ای که من گفتم خیلی متفاوته و چیزی که نوشتین منم کلیتش رو قبول دارم به جز این چندتا مورد:

        ۱- استفاده از آمار ps2 و اینکه سونی به اون تعداد نرسیده، اندازه نوک سوزن هم اهمیت نداره. چیزی که اهمیت داره شکل آخر همین پسته که میتونین سود عملیاتی ps2 و ps5 رو مقایسه کنین ببینین کدوم دوره سونی موفق‌تر بوده.
        ۲- صرفه اقتصادی، برای پلی استیشن یعنی چیزی که منجر به رشد اکوسیستم و افزایش سود شرکت بشه. مثلا ممکنه استروبات که رایگان عرضه شده ضرر مالی باشه ولی اینکه آیا باعث رشد اکوسیستم و سود کلی شرکت شده یا نه، بحث متفاوتی هست. با این منطق میتونم استدلال کنم که بازیای AAA نه تنها نمردن که حتی سونی قراره روی این بازیا هزینه بیشتری هم بکنه و این براش «صرفه اقتصادی» داره. چون با همین AAA هاست که تونسته مخاطب جذب کنه و کنسول بفروشه و وقتی کاربر سونی میاد روی بازی های دیگه (حتی سی آو تیوز ماکرو) هزینه میکنه، بخشی از درآمدی که به سونی میرسه، هزینه های مالی گادآور وار رو جبران میکنه.
        ۳- هزینه های ساخت بازی زیاد شده رو من و کس دیگه ای انکار نکرده اما این لزوما به این معنی نیست که ساخت و صنعت بازی های AAA دیگه پایدار نیست و سونی باید این سیاست رو تغییر بده.
        ۴- تو جمله سوم خودم وقتی مستقیما اسم ماکروسافت رو آوردم مشخصه که منظور کسایی هست که میگن سونی هم باید برای افزایش سودش مثل ماکروسافت بازیاش رو روی پلتفرم رقیب (اکسباکس) بیاره. وگرنه خیلی واضحه که سونی بازیاشو روی موبایل، پی سی و کلاود قراره عرضه کنه.

        موز خندان(خدانگهدار👋👋)KARSHIAAAADota2King
        • ۱- این تحلیل پیرامون PS2 اصلا مغایرت منطق داره. این آمار کل درآمد حاصل از نسل های مختلفه شامل بازی های سرویس محور، بازی های سینمایی، بازی های مولتی پلتفرم مستقل AA و … میشه. زمانی میتونی تحلیل داشته باشی که به بحث ما مربوط باشه یعنی فقط بازی های انحصاری سینماتیک سونی رو جدا مقایسه کنی با انحصاری های نسل‌های قبل. از این درآمد هنگفتی که حول موضوع صحبت میکنید فقط ۵۱ درصدش مربوط به بازی های سرویس محوری مثل cod یا fortnite و … هست. نسل PS5 درآمد به مراتب بیشتری به نسل ششم یا PS2 داره چون افزایش آثار سرویس محور و گسترش گیمینگ در همه جنبه‌ها مثل همون آثار AA بوده نه این که مرتبط به بحث ما پیرامون افزایش هزینه بازی های سینماتیک باشه.

          شما سود خالص حاصل از بازی‌های انحصاری سینماتیک AAA نسل PS4 رو با سود خالص بازی های انحصاری سینماتیک AAA حاصل از PS5 مقایسه کن در زمان مناسب، اونوقت معلوم میشه که وضعیت به چه شکل هست. متوجه هستی که «سقف ۱۳۰ میلیونی» و «گسترش پیدا نکردن نسل‌ها» پیرامون بازی‌های انحصاری سینماتیک پرهزینه داره مورد بحث قرار میگیره نه در مورد بازی های سرویس محوری که در نسل جدید رونق پیدا کردن و در نسل PS2 وجود خارجی نداشتن. کنسول گیمینگ گسترش پیدا نکرده (نیاز نیست اثبات کنم آمار فروش کنسول ها موجوده)، فقط همون تعداد محدود چند صد میلیونی کاربر به لطف سیستم های پرداخت درون برنامه ای و بازی‌های سرویس محور در آثاری مثل فورتنایت و COD، بیشتر هزینه میکنن نسبت به نسل PS2 که کل درآمد حاصل از خرید بازی های داستانی بود.

          ظرفیت و تعداد PS4 و ۵ موجود در خانه های مخاطبین، در یک بازۀ آماری ثابت باقی میمونه، بازی های سرویس محور از این شرایط بیشترین نفع رو میبرن چون از یک کاربر بیش از ۷۰ دلار میتونن کاسب بشن و درآمد عملیاتی پلی استیشن در نسل نهم رو افزایش بدن. در نسل ششم (PS2) هم همین مقدار ظرفیت وجود داشت ولی شرکت ها توانایی درآمدزایی از طریق آثار سرویس محور رو نداشتن و به فروش ۷۰ دلاری یک باره بازی ها بسنده میکردن. بنابراین این سود مضاعفی که در تصور پست میبینید، مربوط به دو چیزه:

          a- بازی های سرویس محور با درآمد کلان (ذکر شده ۵۱ درصد درامد مربوط به این آثار!!)
          b- افزایش تعداد بازی های ویدیویی در فروشگاه ها نسبت به نسل های قبلی که همون ظرفیت همیشگی بازی های مستقل و aa بیشتری برای خرید و انتخاب داره.

          ۲- الآن ساخت بازی AAA پایداره شاید تا یک دهه دیگه هم پایدار بمونه. بحثی که روایت صنعت گیم هست، اینه که «تا کِی پایدار میمونه» روایت گیمینگ این نبود که الان و در شرایط کنونی پایدار نیست. شرکت ها دنبال کاهش هزینه ها هستند. یکیش بهره گیری از هوش مصنوعی باید باشه.

          ۳- چه اهمیتی داره اشخاص رندوم چی میگن. مخاطب‌ها حرف احمقانه زیاد میزنن ارزش quote کردن نداره این که نقل قول کردید انگار جملاتی هستند که روایت کنونی صنعت گیم رو رقم زدن. حالا از میلیاردها انسان یه شخص رندومی اینو گفته باشه فکر نمیکردم ارزش نقل قول کردن داشته باشه. وقتی نقل قول میکنید خودکار تداعی‌گر اینه که این جملات روایت کنونی صنعت گیم هستند که نیستن.

          Brainiac( خداحافظ )⃤‎ PARTiSANموز خندان(خدانگهدار👋👋)محمدحسینKدکتره گیمفاDota2AAACEKing
          • HTrembler گفت:

            بازم به کلیت صحبتاتون موافقم و اون اشتباه راجع به آمار Ps2 رو قبول میکنم که لزوما مربوط به AAA نمیشه. فقط چندتا نکته:

            – سه تا جمله ای که نوشته بودم، مخاطب همین افراد رندوم بودن که میگید (توی گیمفا هم پیدا میشن) و لحن سه تا جمله ای که نوشتم هم به همین دلیل عامیانه هست. بحث پایدار بودن aaa ها در دهه بعدی بحث متفاوتی با دوتا جمله اول بود و خیلی بحث جدی تری هست
            – اینکه صنعت بازی رشد کرده و کلی افزایش درآمد متعلق به هزینه گیمرها روی سرویس محورهاست کاملا درسته ولی بازم دلیل اینکه چرا مردم این سرویس محورها روی کنسول سونی هزینه می کننن، یکی از دلایل اصلیش بازی های aaa هست و به همین دلیل حتی در طولانی مدت هم سونی برای جذب مخاطب به aaa ها نیاز داره و سه تا جمله ای که کامنت اول گفتم، همچنان اشتباهن.

            K
            • موضع مخالفی با فروش بازی های aaa و سینمایی (از حیث تجاری) ندارم و این که جاذبه ای هستن ممکنه تا یه سطحی درست باشه بحث اینه که به خودی خود باید سودآور باشن برای پلی استیشن و تا الان هستن. ۵ سال دیگه چی؟ ترندها نشون میده ممکنه نسبت به ۵ سال زمان یک توسعه دهنده بزرگ ارزش تولیدشون کاهش پیدا کنه اگر قرار باشه برای ساخت یک بازی ۵۰۰ میلیون دلار هزینه بشه و فقط ۱۳۰ میلیون جامعه گیمری مثل همیشه در دسترس باشه.

              ⃤‎ PARTiSANKدکتره گیمفاDota2
    • Siren گفت:

      سونی که مولتی پلتفرم شده خود توتوکی تایید کرد
      همین الان هم گیماش رو داره برای ویندوز مایکروسافت میده
      گیم MLB اش هم که هر سال داره واسه اکس باکس میاد

      SeraKing
  • AMIR 007 گفت:

    الان می‌بینید پلی ۵ سود اورترین کنسول سونی هست به خاطر تصمیمات درست سونی تو نسل هشتم بود دقیقا کاری که مایکرو بر عکسش رو انجام داد که الان عقبه .
    ببینید یک تصمیم اشتباه باعث شد آینده مایکروسافت تو گیمینگ به خطر بیوفته ولی با گیم پس خوب جمعش کردند ولی دیگه دیر شده بود و همون اوایل مشخص بود که سونی نسل رو می‌بره . اگر مایکرو نسل نهم رو انحصاری های عالی بده که سر زبان ها بیاد می‌تونه نسل دهم رو ببره .
    الان هلبلید عالی بود ولی چیز نبود که بقیه متقاعد کنه که به جای پلی ۵ بیان ایکس باکس سری بخرن ولی انحصاری هایی که مایکرو نشون داد که آینده منتشر میشن ، بازی هایی بودن که اگر روشون کار بشن قطعا بهترین میشن ولی اگر میخواد تو خودش تغییری نده و بازی هاش رو به افول بره قطعا شکست میخوره .

    Brainiac( خداحافظ )موز خندان(خدانگهدار👋👋)محمدحسینKARSHIAAAA.Dota2SarumanKingehsanmore
    • Pc??? گفت:

      ببین به نظر من هلبلید از نظر کیفیت مثل استلار بلید میمونه ، یعنی خودش به تنهایی نمیتونه دلیلی برای انتخاب یک کنسول باشه بلکه صرفا اگه طرف اون کنسول رو خرید این بازی هم براش جذاب باشه در همین حد نه بیشتر ، متاسفانه ایکس‌باکس خیلی وقته که یه بازی شاهکار نداده که دلیلی برای انتخاب کنسولش باشه ، کاری که سونی با گاد آف وار و است آف آس و آنچارتد و اسپایدرمن انجامش داد رو ایکس باکس نتونست انجام بده

      موز خندان(خدانگهدار👋👋)KARSHIAAAA.Dota2lul-bookReza.GSarumanAmirAmscmore
  • Pc??? گفت:

    ولی دختر گیمر ادعا داره سونی تو ضرره و به زودی ناشر خواهد شد 🗿👍🏻

    Seraموز خندان(خدانگهدار👋👋)KARSHIAAAA𝑪𝑹𝟕 🐐Saeed.Dota2lul-bookReza.Gmore
  • Perfect گفت:

    یه چیزی عجیبه سونی ۳۰ ساله داره بازی، کنسول میسازه کلا ۲۸ میلیارد سود کرده درحالی بعضی شرکت ها سالی ۱۰۰ میلیارد فقط سود می کنن.

    SeraHajEsiKurosRoyalknightموز خندان(خدانگهدار👋👋)KARSHIAAAA𝑪𝑹𝟕 🐐.arminmore
  • Animals گفت:

    عرضه جی تی ای ۶ برا پلی ۵ مثل DLSS

    موز خندان(خدانگهدار👋👋)KARSHIAAAA.Joel MorganDota2Max22Reza.GSpider-ManSoheilmore
  • همه شون تو سود باشن ایشالا
    هم سونی هم نینتندو هم ایکس باکس
    کیه ک بدش بیاد
    چشم اون کسی ک نمیتونه ببینه کور 😂

    Brainiac( خداحافظ )⃤‎ PARTiSANSeraموز خندان(خدانگهدار👋👋)KARSHIAAAA𝑪𝑹𝟕 🐐.Dota2AMIR 007more
  • Soheil گفت:

    به قول یکی از کاربرا:
    سونی روح بخش صنعت گیم🌹💚😁

    mani rexKurosKARSHIAAAA𝑪𝑹𝟕 🐐Saeed.Dota2AMIR 007مرد تنهای شبmore
  • ساتیا نادلا اینو ببینه و ساکت بشینه ، والا اگه ولش کنی فورتزا رو هم با سونی قرارداد می بنده (آدمی که سرش تو بیزینسه نه فن‌بازی)

    ⃤‎ PARTiSANموز خندان(خدانگهدار👋👋)KARSHIAAAADota2lul-bookAMIR 007Max22Gozarmovaqatهیربدꕥmore
    • HamidReza گفت:

      از روزی ک نادلا وارد مایکروسافت شد انحصار در از تموم بخش هاش از بین برد و واسه همینم الان شده باارزش ترین شرکت دنیا
      و مطمعنا نادلا سر ایکس باکس هم همین کارو انجام میده و می‌بینید ک یکم زمانش طول کشیده بخاطر اینه ک فیل و …. دارن نظر مخالف میدن و هی فرصت می‌خوان
      حتی سر بازی دووم هم خبرش اومد ک فیل اسپنسر مخالف مولتی پلتفرم شدن بازی بوده ولی نتونسته کاری کنه

      ⃤‎ PARTiSANموز خندان(خدانگهدار👋👋)محمد نیک حالت جهرمی
      • اگه این آدم (فیل) عقیده‌ و ایمانش اینه که این سیاست خوب نیست و مثلا مصلحت ایکس باکس به اینه که یه بازی مثل دووم باید انحصاری بشه ، اگه به این عقیده واقعا ایمان داشته باشه باید نامه استعفاش رو میزاشت رو میز نادلا و شرکت رو ترک می کرد نه این که مثل الآن فقط مجری اوامر رییسش باشه و عملا قدرتی نداشته باشه که احتمالا دلیلش هم همین حفظ قدرت خودشه نه پیشرفت صنعت گیم و حتی خود ایکس باکس !!

        موز خندان(خدانگهدار👋👋)
  • Spider-Man گفت:

    حالا تازه اگر تمامی این انحصاری هارو بزاریم کنار . وقتی یکی در سال ۲۰۲۶ بخواد برا gta 6 کنسول بخره بی شک ps5 هستش حالا میدونید واسه چی ؟ چون میگه که علاوه بر gta 6 میتونم گاد اف وار ، اسپایدرمن ، آیپی ناتی داگ ، گوست اف سوشیما ۲ و …. رو بازی کنم اما در طرف مقابل هم میگه که ایکس باکس گیم پس داره . من خودم حین خرید کنسول به این بخش خیلی فکر کردم اما به این نتیجه رسیدم که قرار نیست همه انحصاری هارو تو یه روز بازی کنم و بعد خرید ps5 یواش یواش پول جمع میکنم و بازی هارو میخرم و عوضش چندین بازی خفن هم تجربه میکنم ولی خب اگر سری ایکس بگیرم باید قید اینهمه انحصاری هارو بزنم که حقیقتا نتونستم . برا همین یکی تو این زمان بخواد کنسول بخره با این طرز فکر میره سراغ pa5 و خب اگر ماکروسافت جای بزرگ تر کردن گیم پس می‌رفت سراغ ساخت انحصاری های بسیار عظیم حتما خیلی ها از جمله خودم دو دل میموند که کدوم کنسول رو بخره .
    به‌هرحال این نسل هم مثل نسل پیش سونی با اختلاف خیلی زیاد تونست ماکروسافت رو ببره اما من جای ماکروسافت بودم از الان برا انحصاری های نسل دهم برنامه می‌ریختم و چندین بازی بسیار مهم رو در روز انتشار کنسول های نسل دهم عرضه میکردم که خیلی ها برن سراغ ایکس باکس

    SeraKILLER OF GODSموز خندان(خدانگهدار👋👋)Mr abd
  • King گفت:

    سونی پادشاه همیشگی صنعت گیم 🔥

    Fidoموز خندان(خدانگهدار👋👋)Mr abd
  • به نظر من دو تا سه سال آینده اگر بیشتر انحصاری بده بیرن طی نهایت ۵ سال بعدش کولاک میکنه واقعا سونی انحصاری های طلایی داره

    موز خندان(خدانگهدار👋👋)K.KingJavad
  • Mahdi Sam گفت:

    این حرفشون ترسناکه، چون تا جایی که تحلیل شده سونی سودش از نینتیندو کمتر بوده این چند سال و اگه این نقطه اوج سونی هست، این بحث که نینتیندو پادشاه بی چون و چرای صنعت گیم هست به واضح ترین شکل ممکن ثابت میشه

  • Fido گفت:

    سونی با شاخ برند پلی استیشن حاکم بوده ،هست،خواهد بود

    KingKSaeed.
  • TekkenGod گفت:

    آره با صد دلار افزایش قیمت کنسول . سی درصد افزایش قیمت اشتراک پلاس . ده دلار هم افزایش قیمت هر بازی. چرا سود آور نباشه.

    SeraKurosRoyalknightKingKمرد تنهای شبARSHIAAAASaeedGun head(BLIZZARD fan).more
  • . گفت:

    تعجبی نداره این همه آمار فروشش

  • Saeed گفت:

    نه اینا همش الکیه سونی رو به روز در حال ضرره همش داره شکست میخوره نصف بازیاشو لغو کرده کم کم مایکروسافت میخواد بخرتش.
    ای مایکروسافت دلاور پر استعداد و کیبر،ما را از دست سونی پول پرست نجات بده🤲

    Sera
  • ABDVD گفت:

    با وجود مواردی مثل کرونا و کمبود ps5 طی سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲(به حدی که عملا ناموجود بود تو فروشگاها)این حجم از سودو درآمد کنسول مثال نزدنیه
    فک کن ps4 داره وارد یازدهمین سال عمرش میشه و انقد سود داشته و ps5 فقط طی چهار سال به این درآمد و سود رسیده

  • Kuros گفت:

    کنسول برتر…
    خدایی با سونی و پلی استیشن دنیایی خاطره داریم…
    برای گیمرها پلی استیشن همش خاطره فراموش نشدنیه…
    خدا کنه صنعت گیم روز به روز بزرگتر و پلی استیشن هم در کنارش رشد بیشتر داشته باشه…

  • mani rex گفت:

    ایکس باکس واقعا سخت افزاری بیشتری نسبت به کنسول های سونی داره بقیه نسل هارو سلیقه خودتونه اما منطقی فکر کنیم نسل ۹ رو تا اینجای کار سونی برنده شده و ایکس باکس شکست خورده هرچند مایکروسافت با سیاست عالی که داشت و عرضه کنسول سری اس هنوز جلوی سونی ایستاده اما خب روی کاغد برنده این نسل مشخص بود.

پلی استیشن ۵ سودآورترین نسل را برای سونی رقم زده است - گیمفا