انتظارات ما از مراسم Summer Game Fest 2024 - گیمفا
انتظارات ما از مراسم Summer Game Fest 2024 - گیمفا
انتظارات ما از مراسم Summer Game Fest 2024 - گیمفا
انتظارات ما از مراسم Summer Game Fest 2024 - گیمفا

انتظارات ما از مراسم Summer Game Fest 2024

آریا مقدم
۱۹:۱۷ ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
انتظارات ما از مراسم Summer Game Fest 2024 - گیمفا

حدود یک هفته تا مراسم Summer Game Fest 2024 فاصله داریم. در این مقاله در مورد انتظاراتمان از این رویداد بزرگ صحبت خواهیم کرد.

از وقتی مراسم Electronic Entertainment Expo یا همان E3 خودمان در دسامبر سال ۲۰۲۳ برای همیشه لغو شد، بسیاری نگران این بودند چه چیزی جای بزرگ‌ترین رویداد سالانه‌ی بازی‌های ویدئویی را خواهد گرفت. علیرغم اینکه E3 در سال‌های آخرش کم‌فروغ‌تر از زمان اوج خود ظاهر شده بود، باز هم می‌شد از آن به عنوان مهم‌ترین رویداد سالیانه‌ی گیمینگ نام برد که هر سال تعداد زیادی بازی و سرویس جدید در آن معرفی می‌شدند.

در سال ۲۰۲۰، جف کیلی (Geoff Keighley) معروف که به خاطر میزبانی مراسم Game Awards به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شده بود، مراسم جدیدی به نام Summer Game Fest را معرفی کرد که مورد استقبال اکثریت جامعه‌ی گیمرها قرار گرفت. در طی سه چهار سال اخیر، بازی‌های بزرگی در این فستیوال به نمایش درآمده‌اند و همین باعث می‌شود یک سری انتظارات از این مراسم به وجود بیاید. اگرچه بسیاری از غول‌های صنعت بازی مانند سونی، یوبیسافت و EA ترجیح می‌دهند سورپرایزهای بزرگشان را در مراسم اختصاصی خودشان معرفی کنند، اما هیچ بعید نیست شاهد آی‌پی‌های هیجان انگیز جدید و یا نام‌های بزرگ دیگر در این مراسم باشیم. Summer Game Fest 2024 در تاریخ ۱۹ خرداد و ساعت ۰۰:۳۰ بامداد به وقت تهران با حضور ۵۵ کمپانی آغاز خواهد شد.

در این مقاله می‌خواهیم با در نظر گرفتن بزرگ‌ترین نام‌های حاضر در این فستیوال، یک بررسی کلی از اتفاقات احتمالی این مراسم داشته باشیم و انتظارات و خواسته‌های خود از این مراسم را مورد بررسی قرار دهیم. پس بدون توضیح بیشتر، شما را به خواندن ادامه‌ی مطلب دعوت می‌کنم!

کپکام (Capcom)

کمپانی کپکام که در چند سال اخیر با عرضه‌ی بازی‌های باکیفیت حسابی محبوبیتش را در بین گیمرها تثبیت کرده، یکی از اولین نام‌هایی است که به چشم می‌خورد. می‌دانیم که کپکام بازی‌های بزرگی در دست توسعه دارد و حداقل برای دو سه سال آینده می‌توان انتظارات بالایی از این شرکت داشت.

مجموعه‌ی Resident Evil شاید اولین نامی باشد که با شنیدن نام این شرکت به ذهنمان می‌آید. این را به طور قطع و یقین می‌دانیم که نسخه‌ی نهم این مجموعه در حال ساخت است و با شایعاتی که در مورد این بازی به گوش می‌رسد، احتمالاً برای اولین بار با یک رزیدنت ایول جهان باز طرفیم. همچنین شایعاتی در مورد بازسازی نسخه‌های Code: Veronica و Zero به گوش می‌رسد که هیچ‌کدام به شکل رسمی تایید یا رد نشده‌اند. امیدواریم کپکام در این مراسم حداقل در مورد یکی از بازی‌های این سری اطلاعاتی منتشر کند، گرچه احتمال رونمایی رسمی از نسخه‌ی نهم کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

بازی دیگری که قطعاً می‌تواند خیلی از طرفداران را خوشحال کند، Monster Hunter Wilds است که می‌دانیم کپکام در حال طی کردن مراحل توسعه‌ی آن است. امیدواریم کپکام به کمتر از این رضایت ندهد و با یک خبر رسمی در این مورد خوشحالمان کند.

الکترونیک آرتس (EA)

کمپانی پرآوازه‌ و پرحاشیه‌ی EA مانند همیشه پای ثابت این مراسم بزرگ است. در مورد اینکه این شرکت چگونه و با چه اثری در مراسم شرکت خواهد، هیچ چیزی نمی‌دانیم و به همین دلیل گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد آن وجود دارد. احتمالاً حضور الکترونیک آرتس از دو حالت خارج نباشد: یا دست خالی به فستیوال می‌آید، یا با یکی از آی‌پی‌های محبوبش که طرفداران سال‌ها منتظر آن هستند! اما معرفی بازی‌ Dragon Age: Dreadwolf می‌تواند به راحتی نام EA را تا مدت‌ها سر زبان‌ها بیندازد.

معرفی یک بازی کاملاً جدید نیز می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. این را می‌دانیم که EA روی چند بازی با محوریت سوپرهیروهای مارول کار می‌کند، اما اینکه قصد دارد به این زودی‌ها از این بازی‌ها پرده‌برداری کند یا خیر، چیزی است که باید صبر کرد و دید.

سگا (SEGA)

سگا در سال‌های اخیر با چالش‌های زیادی روبرو بوده و از روزهای اوج خود فاصله گرفته است. اما چیزی که عیان است، محبوبیت بالای این کمپانی میان گیمرهاست. سگا کلکسیون ارزشمندی از بازی‌های نوستالژیک دارد که معرفی هر کدام از آن‌ها می‌تواند طرفداران را به وجد بیاورد. می‌دانیم این کمپانی بازسازی تعدادی از بازی‌های قدیمی خود را در دستور کار قرار داده است. قطعاً معرفی Golden Axe، Crazy Taxi و یا Shinobi و Streets of Rage می‌تواند برگ برنده‌ی سگا در این فستیوال باشد، اما با توجه به وضعیت فعلی شرکت، شاید انتظار چنین چیزی کمی زیاده‌خواهی باشد.

اما احتمال معرفی Sonic X Shadow Generations یا حتی Super Monkey Ball: Banana Rumble زیاد است و در مورد سگا باید به همین حد اکتفا کنیم.

یوبیسافت (Ubisoft)

یوبیسافت یکی دیگر از غول‌های بازی‌سازی است که به طور رسمی در مراسم Summer Game Fest 2024 حضور خواهد داشت. چندی پیش این کمپانی با رونمایی از جدیدترین نسخه‌ی سری محبوب Assassins’ Creed که با پسوند Shadows ریلیز خواهد شد، نظرات ضد و نقیضی را جرقه زد که در پی آن، سهامش با کاهشی ۱۵ درصدی مواجه شدند. شاید یوبیسافت از گیم‌پلی این عنوان در مراسم پیش رو پرده‌برداری کند، شاید هم این حرکت را برای کنفرانس خودش نگه دارد و با سورپرایزهای دیگری نزد بینندگان بیاید.

با خبرهایی که به گوش می‌رسد، رونمایی اولیه از The Division 3, Project U و حتی ریمیک Splinter Cell نیز محتمل است. قطعاً رونمایی از Splinter Cell که اکنون سال‌هاست در سکوت خبری به سر می‌برد، خبری خوشحال‌کننده برای طرفداران به حساب خواهد آمد. احیای آی‌پی‌های قدیمی یوبیسافت مانند Prince of Persia یا معرفی یک آی‌پی کاملاً جدید نیز می‌تواند محاسبات همه را به طور کلی به هم بریزد و تمام توجه‌ها را روی این شرکت متمرکز کند که البته احتمال آن کم است.

باندای نامکو (Bandai Namco)

همه‌مان می‌دانیم با شنیدن نام این کمپانی منتظر چه چیزی هستیم! احتمالاً هیچ‌چیزی به اندازه‌ی تریلر بسته‌ی الحاقی Elden Ring که با نام Shadow of Erdtree در حال توسعه است طرفداران را خوشحال نخواهد کرد، البته شاید عده‌ای هم به کفایت ویدیو از بازی دیده و تصمیم خود مبنی بر خرید را گرفته باشند. Elden Ring با یک جهان گسترده، گیم‌پلی عالی و طراحی هنری عجیب و خیره‌کننده‌ی خود، توانست جای خود را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های سال‌های اخیر تثبیت کند.

به جز آن، Unknown 9: Awakening نیز قرار است در سال جاری میلادی ریلیز شود، پس می‌توان انتظار داشت خبرهای جدیدی در مورد این بازی نیز در فستیوال پیش رو بشنویم. همچنین احتمالات ضعیفی هم درباره‌ی معرفی بازی‌های Dark Pictures: Anthology و Dragon Ball: Sparking! Zero نیز وجود دارد.

بوکه گیم استودیوز (Bokeh Game Studios)

دلیل مطرح کردن نام Bokeh Game Studios در این بازی یک چیز است: اطلاعات بیشتر و رونمایی از گیم‌پلی بازی Slitterhead. برای کسانی که تا به حال نام این بازی یا استودیو را نشنیده‌اند، باید بگویم این بازی، آی‌پی جدید خالق سری سایلنت هیل، یعنی کیچیرو تویاما (Keiichiro Toyama) است که برای اولین بار در مراسم Game Awards سال ۲۰۲۱ میلادی معرفی شد و پس از آن، خبر زیادی از این عنوان به بیرون درز نکرد. Slitterhead یکی از موردانتظارترین بازی‌های ژانر وحشت در سال اخیر است و اطلاعات جدیدی مانند تاریخ عرضه و یا ویدئویی از گیم‌پلی بازی می‌تواند طرفداران این سبک را خوشحال کند. خبر خوب اینکه این رونمایی اصلاً دور از ذهن نیست و احتمالاً حضور Bokeh Game Studios در این مراسم، به همین دلیل باشد.

ایکس باکس (Xbox)

امسال انتظارات از ایکس باکس بسیار بالاست و دلیل خوبی هم برای این انتظارات وجود دارد. این برند در سال‌های اخیر، با خرید کمپانی‌های بزرگی مانند Bethesda و Activision، لیست بازی‌های خود را به طرز وحشتناکی افزایش داده و به غیر از آن، بسیاری از خریدهای قبلی مایکروسافت نیز مشغول کار بر روی پروژه‌های عظیم هستند.

از آنجایی که به شکل جداگانه به Bethesda خواهم پرداخت، اینجا می‌خواهم به عناوینی مانند Fable ،Perfect Dark و State of Decay 3 اشاره کنم که هر کدامشان می‌توانند به تنهایی برگ برنده‌ای برای اکس باکس به شمار بیایند. البته انتظار رونمایی از این عناوین، انتظار زیادیست و احتمال معرفی این عناوین کم است. عنوان Call of Duty: Black Ops 6 نیز که به شکل رسمی تایید شده، قرار است در تاریخ ۹ جوئن ۲۰۲۴، یعنی دو روز پس از مراسم Summer Game Fest 2024 رونمایی شود.

به هر حال با توجه به سرمایه‌گذاری‌های عظیم اکس باکس برای رقابت با سونی، می‌توان انتظارات خبرهای بزرگی از این شرکت داشت. امیدواریم این کمپانی حضوری قوی در مراسم پیش رو داشته باشد و حداقل شاهد یکی دو عنوان داغ و موردانتظار باشیم.

بتسدا (Bethesda)

با شنیدن نام بتسدا، عناوین زیادی به ذهن آدم خطور می‌کند که معرفی هر یک از آن‌ها می‌تواند نقطه‌ی عطف مراسم امسال باشد. می‌دانیم که بتسدا مدت نسبتاً زیادیست که بر روی نسخه‌ی ششم The Elder Scrolls کار می‌کند. همچنین حدود ۸ سال از عرضه‌ی Fallout 4 می‌گذرد و معرفی هر یک از این دو عنوان می‌تواند بزرگ‌ترین خبر امسال باشد. البته خیلی امیدوار نشوید، چرا که هیچ شایعه‌ای در این موارد به گوش نمی‌خورد و اگر هم بنا به معرفی این عناوین باشد، احتمالاً بتسدا ترجیح خواهد داد در مراسمی جداگانه و اختصاصی به آن‌ها بپردازد.

از طرفی دیگر چند روز پیش خبر جدیدی منتشر شد که به نظر می‌رسد کار بر روی نسخه‌ی جدید DOOM با نام The Dark Ages شروع شده و اطلاعاتی در این باره در مراسم پیش روی اکس باکس منتشر خواهد شد. بنابراین احتمالاً نامی از این عنوان نیز در Summer Game Fest نخواهیم شنید.

اما قوی‌ترین حدسی که در مورد این کمپانی داریم، حضور عناوین Indiana Jones and the Great Circle و بسته‌ی الحاقی Starfield با نام Shattered Space است که اصلاً دور از ذهن نیست. مطمئناً نام ایندیانا جونز طرفداران بازی‌های ماجرایی را به وجد خواهد آورد و خبر خوشحال‌کننده‌ای خواهد بود.

پلی استیشن (PlayStation)

بسیاری از گیمرها، کناره‌گیری سونی از مراسم E3 را دلیل اصلی پایان این مراسم می‌دانند. چند سال پیش سردمداران این ابرکمپانی تصمیم گرفتند حضور فعالی در E3 نداشته و در مراسمی کوچک‌تر ولی پربارتر به نام State of Play که هر چند وقت یکبار برگزار می‌شود، خبرها و بازی‌های جدید را با طرفداران در میان بگذارند. اما به نظر می‌رسد رویکرد این کمپانی نسبت به Summer Game Fest کمی متفاوت است و امسال نیز مانند سال‌های گذشته شاهد حضور آن‌ها در این مراسم هستیم.

با خبری که دپارتمان سرگرمی سونی چند ماه پیش منتشر کرد و گفت تا قبل از پایان مارس ۲۰۲۵ خبری از ادامه‌ی فرنچایزهای معروف نیست، اکنون کسی نمی‌داند دقیقاً برنامه‌ی این کمپانی برای ادامه‌ی سال ۲۰۲۴ چیست. به نظر می‌رسد آن‌ها روی پروژه‌های فعلی خود مانند Death Stranding 2 و Marvel’s Wolverine مانور دهند و حضورشان در این مراسم خیلی جنجالی نباشد. البته Concord نیز بازی دیگریست که در State of Play رونمای شد، بسیاری را هایپ کرد و انتشار اطلاعات جدید از این بازی می‌تواند جذاب باشد.

۲K Games

به عنوان آخرین بخش مقاله، می‌خواهم به کمپانی ۲K Games اشاره کنم که مانند همیشه اهرم‌های قدرتمندی برای ربودن توجه گیمرها خواهد داشت. معرفی یکی از عناوین BioShock 4 یا Borderlands 4 کافیست تا جامعه‌ی جهانی گیمرها را به وجد بیاورد و سرها را به سمت این شرکت بچرخاند. بگذارید Mafia 4 و Civilization را نیز به لیست بازی‌های موردانتظارمان اضافه کنیم تا تحمل‌مان حتی کمتر از این شود! البته احتمال معرفی هیچ‌کدام از این بازی‌ها خیلی زیاد نیست، اما معرفی هر یک از آن‌ها می‌تواند بزرگ‌ترین خبر Summer Game Fest 2024 باشد.

شایعه‌ای نیز در مورد این شرکت به گوش می‌خورد که پس از اتمام قرارداد سی ساله‌ی FIFA با EA، قرار است کمپانی ۲K این فرنچایز را خریداری کند تا در کنار عنوان محبوب بسکتبالی خود، طرفداران فوتبال را نیز به سمت خود جلب کند. اگر واقعاً شایعات درست باشند، ۲K Games با دستی پر به این مراسم خواهد آمد.

جمع‌بندی

قطعاً در کنار تمامی عناوین ذکر شده، عناوین و کمپانی‌های دیگری نیز هستند که در این مراسم حضور خواهند داشت. بارها اتفاق افتاده که یک شرکت گمنام، به شکل غافلگیرکننده‌ای یک برگ برنده رو کند و گوی رقابت را از همه بدزدد. علاوه بر این، جف کیلی و همکارانش همواره سورپرایزهای اصلی را تا روز برگزاری مراسم پنهان نگه می‌دارند، بنابراین هنوز هم می‌توانیم منتظر بمبی مانند رونمایی از گیم‌پلی GTA 6 و یا معرفی یک نسخه از فرنچایزی بسیار محبوب باشیم.

به جز این، باید منتظر ماند و دید سیاست شرکت‌های مختلف برای حضور در مراسم Summer Game Fest 2024 چگونه است. آیا برگ برنده‌های خود را رو خواهند کرد و مراسمی فراموش‌نشدنی برایمان رقم خواهند زد یا نه، به معرفی عناوین درجه دوم خود رضایت خواهند داد و عناوین اصلی را در مراسمات اختصاصی خودشان معرفی خواهند کرد؟ هرچه که هست، امیدوارم شاهد چند سورپرایز خفن در این مراسم باشیم!

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید کدام کمپانی‌ها امسال حرف بیشتری برای گفتن دارند؟ فکر می‌کنید بزرگ‌ترین سورپرایز امسال چه خواهد بود؟ با ما در میان بگذارید!

ShayanK1Javad🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Ali_pxv-alkalineMr TechnoS.j.dKieblackDARKSIRENحصینAlan Wake000000mrیه گیمر سادهA0seyed0ABehzad zargaryAlastorARSHIAAAAMoonmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

انتظارات ما از مراسم Summer Game Fest 2024 - گیمفا
انتظارات ما از مراسم Summer Game Fest 2024 - گیمفا
انتظارات ما از مراسم Summer Game Fest 2024 - گیمفا
انتظارات ما از مراسم Summer Game Fest 2024 - گیمفا
انتظارات ما از مراسم Summer Game Fest 2024 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • یادش بخیر انگار همین دیروز بود سال پیش گیم پلی مورتال رو توش نشون دادن
    ولی هنوزم پول خرید ظرفیتیشم ندارم🗿🕯️

    امیر عزیزنژاد(Sam (Nikola Tesla studentWitchzKieblackحصینپروفسور بی سوادtothegametime پیج رسمی اینستاگرامTojiA0seyed0AFashan
  • همه از رزیدنت ۹ حرف میزنن ولی Progmata چیشد که دو سال تاخیر خورد چرا خبری ازش نیست

    امیر عزیزنژادgeralt(Sam (Nikola Tesla studentپروفسور بی سوادAB.HannaDKzeroTojiA0seyed0AARSHIAAAABrainiacmore
  • تنها امید وارم مافیا ۴ بخش آنلاین نداشته باشه یا به صورت فرعی اوکیه
    و این که داستانش خطی باشه مثل ۱.۲ یا مثلgtaها

    WitchzKieblackپروفسور بی سوادMR147سی جی مناطق نژاد پرست
  • rgj1221 گفت:

    چیز زیادی هم از جف کلی aka دلقک گیر کسی نمیاد، ایشالا مراسم جوری چیده شه که خوابمون نبره یکی درمیون سرش به تنش بی ارزه!😬🙂

    پروفسور بی سوادTom
  • وای مافیا ۴
    امیدوارم وارد دهه هشتاد شن با یه تمه میامی طور ولی با داستان جدی و حماسی
    یا اینکه مدرن شه و مافیای مدرنو ببینیم
    یا اینکه حتی برن قبل نسخه ۱ و رسما بشه فیلم نوار

    اسوالد ایوریپروفسور بی سوادBehzad zargary
  • AMIR 007 گفت:

    ولی احتمال اینکه مافیا ۴ معرفی بشه بسیار کمه و احتمالا فقط فوتبالشون رو معرفی کنند . ولی سامر گیم فست امسال خیلی خفن میشه و مراسم ایکس باکس هم هست که ببینم چه میشود . استیت آف پلی سونی واقعا قشنگ بود ولی انتظار داشتم دث استرندینگ ۲ یک گیم پلی بدن که حیف ندادن .

    پروفسور بی سوادBehzad zargaryGhost of not found(در تلاش در مسیر بازگشت به ریشه ها)lul-bookدکتره گیمفاموز خندان (در شوک عظمت شوکیس ایکس باکس)arshya12Joel MorganDKzeroاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)more
    • بیا منطقی باشیم مراسم سونی اصلا جالب نبود کاملا یه حس مراسم فرعی رو میداد..البته ما به این چیزا میگیم هیاهوی قبل طوفان
      بنظرم سونی شوکیس بعدیش منفجر میکنه
      فقط امیدوارم اگه قراره گاد اف وار جدیدی معرفی کنه دست نگهداره بین نسخه ۲۰۱۸ و راگناروک تفاوت زیادی نبود حتی من ۲۰۱۸ رو بیشتر دوست داشتم بنظرم گاد اف وار باید هر نسخه ای که میده انقلابی عمل کنه
      همچنین لست اف اس

      برای همین کار سونی سخته خیلی چون انتظارات ازش بالا رفته نمیتونه زور کنه به ناتی داگ و سانتا که سریع یچیزی بدین معرفی کنیم هایپ بشن ملت

      همینطور گوست …. ای پی جدید هم کلا دردسره برای کمپانی های وابسته به سونی
      چون میترسن یهو یه بازی بدن پر از خلاقیت و به خفنی دیزگان بعد منتقدا یهو قهر کنن بازیو الکی بکوبن سونیم کلا هرچی حمایت کرده از کمپانی از دهنش در بیاره

      پس نتیجه اینه واقعا کار سونی و شوکیس ایندش خیلی سخت تره از ایکس باکس و مابقی

      Ellie terminatorپروفسور بی سوادهایزن برگرAlastorNightwingMahdi Samدکتره گیمفا
      • AMIR 007 گفت:

        قطعا اره کارش سخت تره اما خب نسبت به اینکه انحصاری های زیادی معرفی نکردن از قبل ، قشنگ بود ولی عالی نبود من گفتم واقعا قشنگ بود . همین ، چیزی فراتر از این نبود.
        ولی شهریور ماه شوکیس سونی ، میتونه لست اف اس سه رو معرفی کنه و فکر نکنم گاد اف وار جدید معرفی شه و قطعا چیز هایی از گوست دو ، دیزگان دو ، ریمیک هورایزن و گیم پلی از دث استرندینگ دو نشون میدن
        سر قضیه شوکیس ایکس باکس ، مایکروسافت قطعا قوی وارد میشه و بازی های خفنی مثل گرز شیش رو معرفی میکنه که من به شخصه منتظرش هستم

        A C Eپروفسور بی سواد
    • انتظارات من که شایدم منطقی نباشن👇

      اولیش مافیا چهار که امیدوارم یجور ریبوت باشه و تامی هم باشه توش
      یه تریلر از گیم پلی ولوورین
      یه تریلر از گیم پلی فانتوم پلی
      یه تریلر هرچند جزئی از اویل ۹
      هرچند خیلی بعید میدونم ولی خیلی دوست دارم یه ریمیکی ریمستری چیزی از پرنس و اونیموشا هم ببینم ولی خب مطمئنم که این اتفاق نمیفته💔

      geraltپروفسور بی سوادAMIR 007موز خندان (در شوک عظمت شوکیس ایکس باکس)arshya12skylordSpider-Man
      • AMIR 007 گفت:

        احتمال اینکه ولوورین گیم پلی بده زیاده و اگر نداد قطعا تو شوکیس شهریور ماه سونی گیم پلیش میاد
        کپکام اگر هم تریلر اویل ۹ بده تو سامر گیم فست نمیده و یا تو مراسم خودش میده یا ایکس باکس یا پلی استیشن یا در گزینه آخر گیم آواردز ۲۰۲۴
        ولی یوبی تو سامر گیم فست گیم پلی ریمیک پرنس اف پرشیا ( اگر بده که احتمالش خیلی کمه ) رو میده و بقیه جزئیات رو تو مراسم خودش میده

        پروفسور بی سوادسعید پرهیزی
    • nero son of v گفت:

      سونی قرار شهریور شوکیس بزاره اونجا شاید نشون بده

      پروفسور بی سوادAMIR 007Nima
    • استیت اف پلی
      سونی فقط استرو باتش برام خیلی جالب بود

      بقیش چرت بود
      اکثرا بازیای کوچیکی بودن

      Ellie terminatorپروفسور بی سواددکتره گیمفاA normal guy
  • ایول ایکس باکس داره می تازونه با بازی هاش
    پلی استیشن هم کلا تو دید نیست اصلا
    ولی جدی کاشکی یه روزی انسان ها فن بوی بازیو رو بزارن کنار
    منظورم فقط پلی استیشن و ایکس‌باکس نیست ها
    کلا تو هر صنعتی فن بوی داریم.

    💚💚💚💚💚💚
    💙💙💙💙💙

    Ellie terminatorدکتره گیمفاMinecrosoftپروفسور بی سوادGhost of not found(در تلاش در مسیر بازگشت به ریشه ها)A normal guyMahdi Sam
  • اسپلینتر به نظرم یه سریه که ده سال یه بار میرن سراغش
    فناش لذت میبرن ولی فروش نمیره
    و بعدش ده سال بعد بر میگردن🗿

    پروفسور بی سوادAlastor
  • یه حسی بهم میگه این بزرگ ترین شوکیس ایکس باکس توی این چند سال اخیر میتونه باشه
    امیدوارم یه اهیا قلبی بکنن کنسول دوست داشتنی مارو و دوتا عنوان انحصاری خفن عرضه کنن
    که وقتی گیمر میخواد یه کنسول انتخاب کنه بین عناوین شاهکاری که توی دوتا پلتفرم هست قشنگ به چالش بیفته

    و البته انشالله شوکیسی باشه که بتونه زخم بسته شدن تانگو عزیز رو برامون جبران کنه لاقل

    دکتره گیمفاپروفسور بی سوادهایزن برگر
  • SAM LAKE گفت:

    فکرش رو کنید
    ارم کپکام میاد🙂
    رزیدنت اویله😃
    نسخه نهمه🤩
    لیانم توش هست🤯
    (هر چند احتمالش کمه که فعلا معرفی بشه)

    geralt𝕊ꪖꪑ 𝐿ꪖᴋꫀپروفسور بی سوادGhost of not found(در تلاش در مسیر بازگشت به ریشه ها)
  • . گفت:

    خدا کنه یه بازی درست و حسابی معرفی بشه
    امسال یه دونه بازی درست و حسابی برای کنسول نداشتیم
    تابستون داره میشه هر چی فکر میکنم میبینم به جز هل بلید هیچ کدوم از این بازی هایی که امسال معرفی شدن درست و حسابی نبودن وقتشه اون اصله کاریا بیان

    betWeen𝕊ꪖꪑ 𝐿ꪖᴋꫀدکتره گیمفاپروفسور بی سوادThe boss
  • nero son of v گفت:

    نظرم در مورد چندتا بازی دیشب :سایلنت هیل ۲ خیلی خوب بود /خیلی میخواستن شبیه رزیدنت ایول ۲ باشه گیم پلیش ولی توانشون همینقدره .فضا سازی هاش با توجه به گیم پلی ۱۳ دقیقه ای خوب بود ضعف هاش تو بعضی از انیمیشن هاست ولی همون داستان رو بدون کم و کاستی اورده باشن بازی موفقی خواهد شد.گرافیکی هم واقعا زیبا بود .

    گاد او وار :واقعا خوبه سونی بازی هاش داره میاره pc مخصوصا بازی هایی که نظیرشون هیچ جا نیست و به نظرم سیاست اتصال به psn و تبلیغات خوبی براش کنه رو pc عالی میفروشه

    concord:واقعا تمیز و زیبا بود پشتیبانی بعد عرضه خوب باشه نقص نداشته باشه خیلی موفق میشه /ولی اولش جا خوردم چون از سونی انتظار این مدل بازی هارو نداریم /وبه نظرم بازی های مولتیش رو برای اکس باکس هم منتشر کنه سودشون خیلی بیشتر میشه.

    astro bot: مفرح.جذاب.بی نظیر

    until down: نسبت به نسخه اول فوق العاده ضعیف بود سونی میتونست همون نسخه اول رو با ریمستر کردن منتشرش کنه ..موتور دسیما واقعا عالیه ولی این یکی که با انریل ساختن خیلی بد بود .هنوز نمیفهمم چرا باید عنوانی که گرافیکی هنوزم قویه رو یه ریمیک بد کنی.

    Ellie terminatorTheyCallMeSamHosseinmohaپروفسور بی سوادarminموز خندان (در شوک عظمت شوکیس ایکس باکس)
  • nero son of v گفت:

    هر کاری میکنید از بازیتون گیم پلی نشون بدید که بفهمیم با چی طرفیم

    TheyCallMeSamپروفسور بی سوادموز خندان (در شوک عظمت شوکیس ایکس باکس)والتر سفیده
  • DKzero گفت:

    بنظرم از فرام سافتور باید یک رونمایی جدید ببینیم، البته اگه واقعا قراره شرکت کنن تو این مراسم

    دکتره گیمفاپروفسور بی سوادarminموز خندان (در شوک عظمت شوکیس ایکس باکس)Ashen undead the bearer
  • Arctic گفت:

    سگا همین الانم تو مسیر احیاس سری هایی مثل یاکوزا که الان با لایک ا دراگون تو اوجشه یا smt که با پرسونا الان تو اوج محبوبتشه شورش در شهرم به لطف ۴ با اینکه خودشون کاری نکردن احیا شده فوتبال منیجرم روز به روز محبوبتر میشه فقط کافیه یه سونیک خوب بسازه که اصل کارم همینه اگه سونیکو یجوری احیاش کنن با داشتن اتلوس و یاکوزا دوباره قدرت میگیرند و کاری که کپکام کردو بکنند و به اوج برگردند من بیشتر نگران کونامیم واقعا معلوم نیست چی تو سرشون میگذره دنبال ریمیک کردن سایلینت هیل و mgsن که با اینکه فرانچزای ارزشمندیند ولی الان تو فرمی نیستند که با اینا برگردند باید برن رو بازیسازی برای مثال تیم چری کار کنند بهشون نیرو و بودجه بدند که کسلوینیا بسازه (تیم چریو چون الان خیلی محبوبن مثال زدم مگرنه بعید میدونم ولی خب فقط اوناکه نیستند) باید کاری که یوبیسافت با پرنس کردو با کسلوینیا بکنند که بعد این مدتی که هویتشونو از دست دادند با رفتن کوجیما دوباره یه فنبیسی دور خودشون جمع کنند یه هویتی بسازند (مثلا هویتی توی ساختن بازیای نمیدونم با لول دیزاین شبه متروید وینیایی و اتاق های تو درتو و مپ پیچیده که همچیش به هم راه داره که اتفاقا هم روی یه سری سروایول هارر مثل سایلنت هیل هم یه سری مخفی کاری مثل متالگیر احتمالا عالی جواب میده) و بعدش برند سراغ سایلنت هیل البته این نظر منه و خب طبیعتا من مشاور نیستم صرفا به عنوان یه فنی که کونامی مخصوصا کسلوینیا رو دوست دارم این نظرو دارم خودشون طبیعتا برنامه هایی دارند (امیدوارم داشته باشن) ولی بنظرم این بهترین مسیره براشون و چیزیه که میتونه نجاتشون بده چون الان بنظرم خیلی دارند بی هویت عمل میکنند حتی pesشونم دیگه pes نیست اگه نمیتونند مثل قبل کوجیما رو داشته باشند که بازیای با امضای خاص خودو بسازه یا تیم سایلنتی داشته باشن که بازیای با هویت خودش بسازه پس یه تیم جدید بسازن که اون هویت و امضای خاص خودشو تولید کنه امیدوارم منظورمو گفته باشم البته با امید موفقیت ریمیک سایلنت هیل که اصلا همونجا بتونن خودشونو نجات بدن

    دکتره گیمفاپروفسور بی سوادماکانMahdi Sam
  • Kermit گفت:

    اصلا کسی Progect u رو یادشه ؟ اصلا یادم نمیاد یوبیسافت کی معرفیش کرد !

    پروفسور بی سواد
  • چقد دلم برای دوران اوج E3 تنگ شده…هفته ای کاملا گیمینگ که همه استودیوها سنگ تموم میزاشتن و به بهترین شکل ممکن از بزرگترین بازیهاشون رونمایی میکردن…E3 میشد مهترین رویداد جهان و تیتر مهم تمام رسانه های دنیا میشد…یادش بخیر…

    geraltHosseinmohaپروفسور بی سواد
  • arshya12 گفت:

    اگه چند تا از این انتظارات هم براورده بشن خوبه

    پروفسور بی سواد
  • دراگون ایج جدید
    چی بهتر از این D‌:
    هرچند اخرین لیک ها چندان امیدوار کننده نبود …

    پروفسور بی سواد
  • AEO گفت:

    واقعا منتظر یه خبری از اویل ها هستم
    و همینطور دووم و همینطور COD Black Ops 6

    پروفسور بی سواد
  • ALNO گفت:

    منتظر OD از استاد کوجیما هم هستیم

    پروفسور بی سواد
  • یه مافیا ۴ و od و نسخه جدید دوم و به همراه ولفنشتاین لطفا

    پروفسور بی سواد
  • LEON MORGAN گفت:

    سلام دوستان یه سوالی داشتم کسی لایز آف پی رو بازی کرده میخواستم نظرشو بدونم

  • Ali khorasani گفت:

    اقا یه سوال چرا نمایش بتسدا از ایکس باکس جداست مگه بتسدا مال ایکس باکس نیس؟

  • یه چیزی از جوداس و replaced و هالونایت بدن عالی میشه.
    چقدر اینreplaced رفت تو سکوت خبری اگر اشتباه نکنم برای۲۰۲۳ برنامه ریزی شده بود ولی از اون موقع فقط تاخیر زدن و هیچ خبری نشد.
    به هر حال خیلی برای هرسه شون هایپم و امیدوارم موفق عمل کنن البته جوداس به نظرم موفقیتش تضمین شدس

  • Mr Techno گفت:

    من بیشتر از همه منتظر Astro bot و Fifa 2K هستم

    واقعا دوست دارم ببینم واقعا این فیفای جدید قابل رقابت با فیفای EA که الان شده FC رو داره یا نه

  • Fatemeh A گفت:

    بیشتر از هر چیزی منتظر دی ال سی الدن رینگ هستم

  • ShayanArmor گفت:

    منتظر ۲k games هستم با بازی mafia 4 اینو درست و حسابی بسازه چون تو نسخه های توسط hanger13 ریمستر خراب کرده بود ولی احتمالش کمه که mafia 4 بیاد

  • ShayanArmor گفت:

    بنظرم بازی که حیف و باید نسخه ی بعدیش منتشر بشه dead space 4 دلم واقعا براش تنگ شده متاسفانه هیچ خبری ازش نیست از سال ۲۰۱۳ به بعد

انتظارات ما از مراسم Summer Game Fest 2024 - گیمفا