سگا در ابتدا پیشنهاد ساخت آیپی Yakuza را رد کرده بود
خالق سری بازیهای Yakuza/Like a Dragon اخیراً پیرامون چالشهایی که با سگا (Sega) بر سر تایید ساخت بازی اول این مجموعه داشت، صحبت کرده است.
توشیهیرو ناگوشی (Toshihiro Nagoshi)، خالق فرنچایز Yakuza و مدیر ارشد سابق بخش خلاقیت سگا، طی مصاحبهای جدید توضیح داد در زمانی که او در اوایل دهه ۲۰۰۰ به فکر عرضه اولین بازی Yakuza بود، سگا در تلاش بود تا بازیهایی را منتشر کند که فروش خوبی در سطح جهانی داشتند.
وی در این باره گفت:
سگا به دنبال انتشار بازیهایی بود که در میان توده مردم جذاب باشند و فروش خوبی داشته باشند. اما این طرز فکر منجر به راهحل نمیشد و من دیدم که بسیاری از پیشنهادات بازی به تدریج کم میشوند، زیرا تولیدکنندگان میخواستند تا چیزها را همانطور که مدیریت به آنها دستور داده، تغییر دهند.
به گفته ناگوشی، سگا در ابتدا علاقهای به ساخت Yakuza نداشت، زیرا احساس میکرد این مجموعه نمیتواند جذابیت جهانی مورد نظر خود را داشته باشد.
ایده ساخت Yakuza در ابتدا کاملاً رد شد. این بازی بر خلاف خواستههای سگا در جذب حداکثری افراد بود. سگا اعتقاد داشت بچهها نمیتوانند آن را بازی کنند و برای زنان و تماشاگران خارج از کشور مناسب نیست. از این نظر، هیچ راهی برای اخذ تایید ساخت بدون مقاومت وجود نداشت.
ناگوشی میگوید ایده ساخت Yakuza سه بار رد شد تا این که سگا سرانجام به ساخت بازی اول چراغ سبز نشان داد.
سری Yakuza پس از گذشت حدود دو دهه موفقیت بزرگی را برای سگا به ارمغان آورده است. این شرکت در اواخر سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که این سری مجموعا ۲۱.۳ میلیون نسخه فروخته است و در اوایل سال جاری Like a Dragon: Infinite Wealth تنها در هفته اول فروش یک میلیون نسخهای را به ثبت رساند.
آقای ناگوشی پس از ترک سگا در اکتبر ۲۰۲۱، با همکاری کمپانی NetEase استودیوی جدیدی را تأسیس کرد و روی ساخت اولین بازی خود کار میکند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
حالا که اونقدر راضیه که میخواد مثل کالآودیوتی سالانهش کنه 😄
😐
اگه رد کرده بود به معنی واقعی کلمه دیگه وجود نداشت
در ابتدا
شاید از اینکه یاکوزای واقعی بیوفته دنبالشون ترسیده بودن 😂
در اصل بازی یاکوزا بازی که یاکوزا ها تایید کردن که اکثرا یاکوزا ها بازی یاکوزا رو دوست دارن
تو هر کشوری وقتی میخوان یه اثر ، اونم یه اثر هنری سریالی و طولانی خصوصا ، از جرایم سازمان یافته بسازند، شک نکن اجازه برخی روسا و اعضای اصلی اون گروه مافیایی رو کسب میکنند. مثلا در بحث کوزانوسترا ( مافیای سییسیل ) چه فوردکاپولا چه اسکورسیسی خودشون اصلا فامیل بودند با مافیا. سریال سوپرانو و فیلم نسخه یک گادفادر حتی از سرباز های مافیا در زمینه بازیگری و تهیهکنندگی و… استفاده کردند…ژاپن و یاکوزا هم مستثنی نیست خصوصا به خاطر رابطه نانوشته یاکوزا و امپراتور ژاپن
سگا حق داشت
همین الانش هم بازی های یاکوزا خیلی خاص پسندن . بیشتر توی خود ژاپن و فن های کشور های شرقی محبوبیت دارند و به هیچ عنوان بازی جهانی نمیشه حسابشون کرد
بازی جهانی مثل کالاف ، جی تی ای ، اساسین و …
یعنی فقط اینا جهانیان؟
خب کل گیما غیر جهانین
دمت گرم
خوشم اومد که خق گفتی
ببخشید برای اسپم
تا حالا بازی نکردم گیم پلی و داستان چطوریه شاید بتونم تابستان بعد
Tloz totk-
Control-
A Plague tale-
Hyrule warriors age of calamity-
پلی بدم به نظرتون میتونم
چرا نتونی؟!
بازی tloz totk برای صد درصد کردن بین ۱۶۰ ساعت تا ۲۳۸ ساعت گیم پلی دارد اگر تمام ماموریت های فرعی و اصلی و معما ها و... رو بخوای تمام کنی آنقدر است ولی اگر بخواهی مراحل فرعی که مهمه با مراحل اصلی بری ۹۰ ساعت گیم پلی دارد من چون نسخه قبلی رو فقط مراحل اصلی رو رفتم و سریع تمامش کردم خیلی ناراحت و افسرده شدم
Hyrule warriors age of calamity هم چون جزو همین فرنچایز بین ۴۰ تا ۶۰ ساعت گیم پلی دارد اگر بخوام این زمان رو صرف کنم خودش ۱.۵ ماه طول میکشه در تابستان به خاطر همین گفتم
اگه رد میکرد دیگه شاهد میمای سم یاکوزا نبودیم