معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا
معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا
معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا
معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا

معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند

ایلیا عسگری
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا

دنیای انیمه مملو از ژانرهای مختلف و روایات گوناگون می‌‌باشد که گاهاً برخی از آن‌ها می‌توانند حسابی ترسناک و دلهره‌آور جلوه کرده و حس ترس را به شما القا نمایند.

دنیای رنگارنگ و اصطلاحاً شاد و شنگول انیمه‌های شرقی یکی از عجیب‌ترین مدیوم‌های سرگرمی به شمار می‌رود که هیچ تعارف و شوخی با مخاطبین خود نداشته و در جدیت کامل می‌تواند مباحث و روایاتی را به تصویر بکشد که حتی مخاطبین بزرگسال خود را نیز در بهت و حیرت فرو برده و شوکه‌شان نماید. مسئله‌ای که مهمترین وجه تمایز این مدیوم با باقی شاخه‌های سرگرمی شده و به لطف همین ویژگی از طرفدارانی چند ده میلیونی در سراسر جهان بهره برده است.

اگر دوست دارید تا حس و حال متفاوتی از مفهوم ترس را تجربه نمایید که فارغ از کلیشه‌های تکراری و خسته‌کننده هالیوودی باشد، انیمه‌های ترسناک و دلهره‌آور را به شما معرفی می‌کنیم. انیمه‌هایی که حتماً نباید شما را با ارواح و جامپ اسکرهای عجیب و غریب روبرو نماید تا روح و روان شما را به چالش بکشد؛ بلکه مفاهیم و داستان‌هایی را روایت می‌کند که به معنای واقعی کلمه هیچ تعریفی نمی‌تواند میزان و شدت وحشتناکی آن‌ها را توصیف کند.

به همین منظور نیز در مقاله امروز به سراغ معرفی و رتبه بندی ۱۰ انیمه ترسناک رفته‌ایم که هر یک به شیوه‌های مختلف و غیرقابل پیش بینی می‌توانند میزان صبر و تحمل شما را به چالش بکشند.

۱۰. انیمه Pet Shop of Horrors

معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا

مجموعه Pet Shop of Horrors شاید که از تنها ۴ قسمت بهره برده باشد اما همین میزان کافیست تا روایت باکیفیتی را ارائه نماید که آن را تبدیل به یکی از بهترین انیمه‌های ترسناک تمام دوران کرده است.

اثری ساخته شده توسط استودیو Madhouse با اقتباس از مانگایی به همین نام نوشته ماتسوری آکینو که هر قسمت روایت متفاوتی را از فروشگاه حیوانات خانگی به معرض نمایش می‌گذارد که توسط زنی مرموز به نام “کونت دی” اداره می‌شود؛ جایی که حیواناتش از ظاهری عجیب و غریب برخوردار بوده و در صورت عدم رعایت قوانین اعمال شده در این فروشگاه، سرنوشتی بسیار شوم و وحشتناک در انتظارتان خواهد بود که می‌تواند زندگی‌تان را برای همیشه به نابودی بکشاند. در هر قسمت با خریدار متفاوتی روبرو می‌شویم که سر از این مغازه در آورده و ناخواسته به جهنمی کشیده می‌شود که سکانس‌هایش می‌تواند احساس ترس و سراسر انزجار را برای شما به همراه داشته باشد.

۹. انیمه Blue Gender

معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا

تاکنون آثار مختلفی حول محور سقوط و نابودی سیاره زمین و تبدیل آن به مکانی غیرقابل زیست ساخته شده که بشریت را در شرف انقراض و یا سر و کله زدن برای بقا نمایش داده است.

با این حال انیمه Blue Gender یکی از بی‌رحمانه‌ترین این آثار به شمار می‌رود که عملاً می‌تواند تماشای برخی از سکانس‌هایش را غیرقابل تحمل جلوه دهد. اثری که روایت‌گر زندگی بشر در دهه ۲۰۳۰ میلادی می‌باشد؛ جایی که موجودات بیگانه با شکل و شمایل حشرات به زمین حمله کرده و همه چیز و همه کس را نابود کرده و باقی مانده انسان‌ها چاره‌ای به زندگی در ایستگاه‌ فضایی بسیار عظیمی به نام “زمین شماره ۲” نداشته است. در این گیر و دار قهرمان داستان به نام یوجی کایدو از خوابی طولانی و کما مانند بیدار شده و خود را در جهنمی پیدا می‌کند که حتی تصورش را هم نمی‌کرده است. ساخته استودیو AIC ابایی از نمایش دلخراش‌ترین و آزار دهنده‌ترین سکانس‌ها نداشته و اساساً وابستگی به شخصیت‌ها نمی‌تواند دوام چندانی داشته باشد؛ زیرا دیر یا زود طعمه این حشرات آبی رنگ شده و شاهد خورده شدنشان توسط آن‌ها خواهید بود.

۸. انیمه Shiki

معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا

یکی از بی‌ادعاترین ولی در عین حال شگفتی‌سازترین انیمه‌های ترسناک به مجموعه Shiki تعلق می‌گیرد که تا حدودی می‌تواند یادآور آثار استیون کینگ برای شما باشد.

اثری روایت‌گر شهری مرموز که در آن انسان‌ها به عجیب و غریب‌ترین شیوه‌های ممکن کشته و سلاخی می‌شوند تا این که حقیقت برملا شده و متوجه می‌شویم که پای خون‌آشام‌ها در میان است. حال یک گروه داوطلب شده تا از خود گذشتگی کرده و راه چاره برای نجات از این نفرین مرگبار را پیدا نمایند. نکته حائز اهمیت Shiki به روایت داستان آن مربوط می‌شود که عملاً ذهن شما را به بازی گرفته و به شکلی طراحی شده که هر بار پیش بینی و تصورات شما را به چالش کشیده و شگفت‌زده‌تان می‌کند. همچنین باید اشاره کنیم که یکی از منحصر به فردترین خون‌آشام‌های تمام مدیوم‌های سرگرمی را شاهد هستیم که از ظاهر و خلق و خوی بسیار متفاوتی بهره برده‌اند.

۷. انیمه Happy Sugar Life

معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا

آثار دنیای انیمه گاهاً برای روایت داستان و یا حتی بهره گیری از جلوه‌های بصری می‌تواند بسیار افراطی عمل نماید تا حدی که انزجار و حس ناامیدی را برای بینندگانش به همراه داشته باشد. رویکردی که Happy Sugar Life از آن بهره گرفته و می‌تواند تماشایش را برای شما به امری غیرقابل تحمل تبدیل نماید.

اثری ترسناک و روان‌شناختی که مفهوم عشق را در ذهن شما به چالش می‌کشد. جایی که دختری به نام ساتو ماتسوزاکا به شکلی غیرعادی و دیوانه‌وار عاشق یکی از هم‌کلاسی‌هایش شده و به حدی در این احساس گرفتار می‌شود که رفتاری جنون آمیز از خود بروز می‌دهد. او برای بودن در کنار عشقش و دست یافتن به وی حاضر است تا هر کاری انجام دهد و حتی ابایی از کشتن انسان‌های دیگر نداشته باشد. Happy Sugar Life شما را مجبور می‌کند تا زندگی یک فرد غیرعادی، افسرده، خطرناک و روان‌پریش را تجربه کرده و دغدغه‌هایش را با او سپری نمایید؛ رویکردی که چه بسا می‌تواند روح و روان شما را نیز تحت تاثیر قرار داده و احساسی ناخوشایند و عذاب آور را برایتان به ارمغان بیاورد. باید اشاره کنیم که اگر از لحاظ روحی در شرایط مناسبی به سر نمی‌برید، هرگز به تماشای این انیمه ننشسته و از آن دوری کنید.

۶. انیمه Elfen Lied

معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا

یکی از جذاب‌ترین انیمه‌های علمی تخیلی به Elfen Lied مربوط می‌شود که جنبه‌های تاریک بشریت را به معرض نمایش گذاشته و از آن برای به راه انداختن یک حمام خون بهره می‌گیرد.

در این انیمه شاهد دنیایی هستیم که پیشرفت تکنولوژی سبب گشته تا گونه جهش یافته‌ای از انسان‌ها با نام دیکلونیوس موجودیت پیدا نمایند؛ افرادی که از ظاهری متفاوت برخوردار بوده و توانایی‌های به مراتب بهتری از انسان‌های عادی دارند. یکی از این دیکلونیوس‌ها دختری به نام لوسی می‌باشد که به سبب توانایی‌های شگفت انگیزش برای سال‌ها در اسارت انسان‌ها بوده و آزمایش‌های متعدد و مرگباری بر روی او انجام شده است. با این حال او فرصتی برای فرار از مهلکه پیدا کرده و آشنایی ناخواسته‌ با ۲ غریبه سبب می‌شود تا بین خیر و شر با دوگانگی روبرو شده و چالش‌های سختی را پشت سر بگذارد. بهره گیری از خشونتی بی حد و اندازه در کنار نمایش مفاهیمی بزرگسالانه از ذات بشر سبب شده تا روایت متفاوتی از ترس و دلهره را شاهد باشیم.

۵. انیمه Devilman Crybaby

معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا

یکی از خاص‌ترین انیمه‌های تمام دوران به مجموعه Devilman Crybaby مربوط می‌شود که فارغ از بحث دلهره‌آور بودن می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های شما محسوب شود.

انیمه‌ای حول محور پسر جوانی که به قدرت‌های اهریمنی دست پیدا کرده و اگرچه همچنان هویت انسانی خود را حفظ کرده اما می‌تواند توانایی‌های ویرانگری را از خود بروز دهد. مسئله‌ای که او را مجاب می‌کند تا به همراه دوستش برای رویارویی با اهریمنانی که قصد نابودی جهان را دارند، متحد شده و اتفاقاتی دیوانه‌وار را رقم بزند. Devilman Crybaby شاید در ظاهر لزوماً اثر ترسناکی به شمار نرود اما به لطف بهره‌گیری از جلوه‌های بصری ناب و منحصر به فرد می‌تواند حس و حال عجیبی را برایتان به ارمغان بیاورد که در کمتر انیمه‌ای می‌توانید آن را تجربه نمایید.

۴. انیمه Paranoia Agent

معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا

گاهاً انیمه‌های روان‌شناختی به حدی آزار دهنده ظاهر می‌شوند که عملاً تماشای آن‌ها برای برخی از مخاطبین می‌تواند نتایج زیان‌باری به همراه داشته باشد. انیمه‌ Paranoia Agent نیز جزو همین دسته از آثار قرار می‌گیرد.

انیمه‌ای که همچون Perfect Blue سعی داشته تا روح و روان مخاطبین خود را با نمایش سکانس‌های عجیب و غریب و دردناک به چالش بکشد؛ اثری حول محور یک مهاجم وحشی و مرموز که در شهر راه افتاده و مردم را به بدترین شیوه ممکن تنبیه می‌کند. نکته حائز اهمیت ماجرا در این است که طی ۱۳ قسمت، هر بار به سراغ قربانی جدیدی رفته تا به شکل منحصر به فرد و جدیدی با چوب خود به جانش افتاده و تصاویری دلهره‌آور را رقم بزند. انیمه Paranoia Agent با دست گذاشتن بر پدیده‌های اجتماعی سعی داشته تا تصاویر و سکانس‌های به شدت تیره و تاریک را به ارمغان آورده و وضعیت حال حاضر جوامع را به شکلی انتقادی مورد بررسی قرار دهد. رویکردی که اگرچه نتیجه دلخراشی در پی داشته اما می‌تواند تا مدت‌ها ذهن شما را به خود درگیر کند.

۳. انیمه Parasyte: The Maxim

معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا

یکی از وحشتناک‌ترین انیمه‌ها من باب نمایش سکانس‌های دلخراش Parasyte: The Maxim نام دارد که اخیراً نیز اقتباس تلویزیونی توسط نتفلیکس به نام Parasyte: The Grey را دریافت کرده است.

اگرچه حمله بیگانگان حشره مانند انیمه Blue Gender می‌تواند برای شما ترسناک جلوه نماید، پس به تماشای شاهکار هیتوشی ایواکا نشسته تا به معنای واقعی کلمه حس درد و وحشت را درک نمایید. در این انیمه زمین مورد حمله بیگانگانی انگل‌مانند قرار می‌گیرد که می‌توانند به درون بدن و مغز شما نفوذ کرده و ساختار آن را تغییر دهند تا تبدیل به موجوداتی وحشتناک شده و عملاً نابودی جسمتان را بدون آن که کاری از دستتان بربیاید، شاهد باشید. در این میان اما پسر نوجوانی به نام شینیچی ایزومی از مهلکه جان سالم به در برده و به جای مغز، دستش توسط این موجودات تسخیر می‌شود و این مسئله موجب می‌گردد تا بتواند امیدی برای نجات بشریت در حال نابودی باشد. حمله بیگانگان امری پرتکرار در مدیوم‌های سرگرمی به شمار می‌رود که Parasyte: The Maxim با اقتدار حال به هم زن‌ترین آن‌ها به شمار رفته و برای یک بار هم که شده می‌تواند ذهنتان را آشفته کرده و از بابت تماشای سکانس‌ها احساسی غیرقابل تحمل به شما دست بدهد.

۲. انیمه Higurashi When They Cry

معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا

برخلاف بسیاری از آثار این مقاله که عموماً کار خود را در ابتدا به عنوان یک مانگا آغاز کردند، انیمه Higurashi When They Cry در اصل یک بازی ویدیویی در سال ۲۰۰۲ میلادی به شمار می‌رفت که سپس مورد توجه قرار گرفت و مانگا و انیمه‌ای از آن تولید شد.

اگر به آثار جنایی و پررمز و راز علاقه دارید، انیمه ساخته شده از این فرنچایز می‌تواند حسابی نظر مثبت شما را جلب نماید. اثری ماورایی و عجیب و غریب حول محور جامعه‌ای که قتل‌های وحشتناک و غیرقابل توضیحی در آن به وقوع پیوسته و عملاً کسی هیچ ایده‌ای ندارد که چه کسی با چه نیتی دست به چنین جنایاتی می‌زند. مسئله‌ای که سبب شده تا به شخصیت‌های مختلفی از داستان مظنون شده و درگیر روایت پیچیده و غیرقابل پیش بینی بشوید که برملا شدن حقیقت و فاش شدن راز قتل‌ها می‌تواند شما را در بهت و حیرت فرو ببرد. Higurashi When They Cry با نمایش جنبه تاریک انسان‌ها می‌تواند بیشتر از هر اثر علمی تخیلی دیگری ترسناک جلوه نماید.

۱. انیمه Puella Magi Madoka Magica

معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا

نسل جدیدی از انیمه‌ها مدتی می‌شود که کار خود را آغاز کرده و بر محوریت دختران نوجوانی تمرکز دارند که با حوادث و وقایع پرفراز و نشیب دست و پنحه نرم کرده و می‌بایست تا هیولای درونی‌شان را کنترل نمایند؛ رویکردی که نمونه بارز آن را می‌توان در آثاری همچون Lycoris Recoil و Wonder Egg Priority مشاهده کرد.

با این حال هیچکدام از آن‌ها حتی به گرد پای انیمه Puella Magi Madoka Magica نزدیک هم نمی‌شوند. اثری دیوانه‌وار حول محور دخترانی که با امضای قرارداد و ثبت تعهد می‌توانند صاحب توانایی‌های جادویی و ماورایی شده و با جادوگران مرگباری به مبارزه بپردازند. با این حال نکته ناگفته ثبت چنین تعهدی در این است که دختران روحشان را عملاً از دست داده و به درد و رنجی پایان ناپذیر دچار می‌شوند. Puella Magi Madoka Magica سعی داشته تا دنیایی را نمایش دهد که قهرمانانش فارغ از تعریف همیشگی و کلیشه‌ای، در عذاب بوده و برخلاف ظاهر زیبا و جذابشان اما در باطن تا سر حد مرگ به درد و ناراحتی دچار شده‌اند تا حدی که چه بسا کشته شدن می‌تواند آرزوی محالی برایشان تلقی شود. نمایش تیره و تاریکی که با بهره‌گیری از جلوه‌های بصری تماشایی سبب شده تا تعریف متفاوتی از ارائه حس ترس و دلهره در مخاطب ایجاد شود.


منبع: CBR

AradYohanaMalassezia furfurراستین کولهmediumامینnimariverside.v-alkaline人Acker益man人NimaBADMANB-manشادمن 3Mahdikarma(دازای)جان کنستانتین اعظمLone wolfHero's shadeسناتور (mother of all omelette)more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا
معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا
معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا
معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا
معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی ۱۰ انیمه دلهره‌آور که شما را به حس انزجار دچار می‌کند - گیمفا