ساخت Metal Gear Solid 6 در صورت موفقیت ریمیک Snake Eater آغاز خواهد شد
احتمالا شرکت Konami برنامهای برای ادامه فرنچایز بدون حضور هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) ترتیب دیده است.
تقریبا یک دهه از انتشار آخرین نسخه فرنچایز Metal Gear Solid گذشته است. در سال ۲۰۱۵ پنجمین ورودی شمارهدار سری یعنی Phantom Pain منتشر شد و همچنان به دلیل گیمپلی خوبی که داشت، عالی بهنظر میرسد.
شرکت Konami احتمالا با معرفی ریمیک نسخه سوم سری، قصد داشته باشد تا ریمیکهای بیشتری از این فرنچایز منتشر کند. همانطور که وعده داده شده بود، ریمیک Snake Eater قرار است طرح اصلی بازی را حفظ کند و برای مخاطبان نسل جدید منتشر شود. با این حال، ممکن است Konami ساخت نسخه کاملا جدیدی از فرنچایز را مورد بررسی قرار دهد. این خود به این معنی خواهد بود که با نسخه جدیدی از فرنچایز، بدون حضور خالق آن یعنی هیدئو کوجیما طرف هستیم.
بهتازگی لایو استریمی روی یوتیوب از سوی Konami برگزار شد که در آن به برنامههای آینده شرکت پرداختند. در جریان این پخش زنده، نوریاکی اوکامورا (Noriaki Okamura)، تهیهکننده فرنچایز، در کنار هیرو اویشی (Hiro Oishi) مدیر تبلیغات کمپانی، در مورد آینده Metal Gear Solid نیز صحبت کردند.
در طی یک جلسه پرسش و پاسخ، میزبان از برنامه Konami برای ساخت بازیهای جدید پرسید. به طور غیر مستقیم، مشخص شد در صورت موفقیت نسخههای بعدی فرنچایز، ساخت Metal Gear Solid 6 آغاز میشود.
بنابراین، میتوان گفت Konami در صورت موفقیت ریمیک Snake Eater، ساخت ریمیکهای بیشتر و نسخه شمارهدار جدید فرنچایز را در نظر میگیرد. پیش از این، این ناشر رویکرد مشابهیای را با انتشار یک اسپینآف از فرنچایز، که Metal Gear Survive نام داشت، آزمایش کرد. ولی این بازی شسکت خورد و موجب شد تا IP مذکور تا همین اواخر کنار گذاشته شود.
در حال حاضر، Konami به لحاظ کیفی طوری عمل نکرده است که بتوان به Metal Gear Solid جدید، بدون حضور کوجیما امید داشت. در همین حین و با وجود اشتیاق طرفداران فرنچایز، ممکن این ناشر نیز بازیکنان را غافلگیر کند.
کلیت موضوع ساخت Metal Gear Solid 6 میتواند جالب بهنظر برسد چرا که با مستقل شدن کوجیما، همچنان پتانسیل زیادی در این فرنچایز دیده میشد و موارد بسیاری دستنخورده باقی ماندند. ساخت یک ورودی جدید، میتواند آغازگر خط داستانی تازهای باشد که به پتانسیلهای از دسترفته آن بپردازد.
شرکت Konami اخیرا چندین عنوان جدید از فرنچایز Silent Hill را معرفی کرد. پس بعید نیست همین کار را با Metal Gear Solid به انجام برساند.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
وقتی کوجیما بالای سرش نباشه هیچی نمیشه
اولین پروژه بدون کوجیما نتیجش شد متال گیر سوروایو زباله به تمام معنا بود الانم شرطی شدن ریمیک بفروشیم تا نسخه جدید بسازیم نسازین بهتره چون اگه اینکاره بودین بجا ریمیک کردن و هزینه برای ریمیک نسخه جدید میساختین
اینا از طریق پول بازی های ریمیک بودجه ای پی های جدیدشونو تامین میکنن کجایی داستانی ساخت بازی های aaa برای خودش غولی شده دیگه مثل قبل نیست
مثلا نسخه ۵ که کوجیما ساخت چی از اب دراومد مزخرفترین نسخه کل فرنچایز بود
و شمایی که اصلا تو باغ نیستی
و تویی که فکر میکنی خیلی حالیته
ادم نفهم نمیفهمه ، برای من دلیل منطقی بیار ( که هیچوقت نمیتونی بیاری چون از روی حرص حرف میزنی) منم قبول کنم (=
همون طور که گفتم پیش خودت فکر کن که خیلی میفهمی
خب راست میگن واقعا تو باغ نیستی اصلا میدونین در ساخت پروسه MGS5 کوجیما با کونامی به مشگل برخورد و تقریبا رها شد برای همین نسخه کاملی نبود اما باز هم در سبک خودش شاهکاری هستش
اونی که تو باغ نیست شمایین کوجیما اخرای توسعه بازی با کونامی به مشکل خورد من اصلا کاری به اینش ندارم این بازی کلا از از بیخ پر از عیبه چرته داستان معمولی اپن ورلد مسخره و خسته کننده ماموریت های تکراری تنها نکته مثبتش گیم پلیش بود کافیه یا باید بیشتر واسه عقلتون وقت بذارم؟
شاید گیم پلیش صدها ساعت منو مشغول بازی کرد ولی خب درست میفرمایید مراحل تکراری خیلی زیاد و خسته کننده بود
با این کامنت متوجه شدم فقط گیمر نمایی در همین حد فقط
نسحه ۵ هم دقیقا کامل نیست
و مشخص که به زور اخرش رو سر هم کردن
اون وقتی بردمش هر مرحله دوبار تکرار می شد
کامل نیست ولی کوجیما گفته مهمم نیست (از نظر داستانی) مجبور نبود بعد اینکه از کونامی خارج شده هنوزم دفاع کنه از گیم هرچند همه میدونن قسمت های زیادی از گیم فانتوم پین حذف شده ولی کوجیما گفته باقی مونده ها از نظر داستانی اگه به نسخه های دیگه توجه کنید همه چیشون قابل فهم میشه (خودم کمی مخالفم چون بیشتر باعث ایجاد تئوری شده)
از هیچی هم بدتر
شمام دیگه گندشو دراوردین, همش کوجیما کوجیما, انگار تو کل صنعت گیم هیچکس جز کوجیما وجود نداره, خدا نکنه ایرانی یه چیزی یاد بگیره, دیگه ول کن نیست
اتفاقا من خیلی خوشحالم که خودم رو با ایرانی های امروزی مثل شما که فقط بلدن بیجا قضاوتن کنن یکی نمیدونم
درضمن شما سابقه کونامی رو نگا تو این چند سال ، همین ریمیک نسخه سوم هیچی نداره همون گیم پلی رو دراپ کردن تو انریل فقط با شیدر پک و مدلای hd…
اتفاقا خیلی ادم های بهتر از کوجیما هم هستن ولی با توجه به وضعیت کونامی ، و اینکه خالق این سری کوجیماست ، میگیم هیچکس بهتر از خودش نمیتونه یه گیم بسازه
همه نسخه های موفق حتی اگه با کارگردانی کوجیما نبوده ، حداقل روی پروژه نظارت داشت
واقعا تو ذوقم خورد دیدم تغییرات مخصوصا تو زمینه گیم پلی .امیدوارم متال گیر ۳ تا موقع امدنش این مشکلات حل بشه و به یک ریمیک ماندگار نبدیل بشه خیلی حیفه
دقیقا حرف منم همینه اینا فکر میکنن هر چی که اسم کوجیما روش میخوره باید لقب شاهکار بهش داد کلا از دنیای گیم همینو یاد گرفتن
و همچنان منتظر رویارویی sanke با big boss!
چه الماسی بود و هست این فرانچایز
دو بار رویایی داشتن تو نسخه دوم و چهارم از دنیا عقبی
توی نسخه دوم کجاش بود دقیقا ؟
توی چهار هم رویارویی جز یه اندینگ ساده نبود
بنظرم اگر برای ریمیک برن سراغ اون دو شماره دو بعدی عالی میشه و شماره ۶ هم داشته باشه رویای خوب شدنشو دارم که البته بعیده از کارنامه این شرکت
منظورت از نسخه دوم ، متال گیر ۲ اوریجینال هست دیگه ؟ چون تو سانز او لیبرتی سالیدوس رو دیدن . کلون کامل بیگ باس
چهار و دو رو بزن
برای اون ریمیک متال گیر ۲ اوریجینال لازمه
بدون کوجیما؟ هه. اتفاقا بسازید تا دیگران بدونن این بازی بدون کوجیما یعنی فقط یه جوک
فقط سعی کنید برای این که عصبانی نشید به قضیه مثبت نگاه کنید !
۳۶۰ درجه هم زاویه دیدتو چرخش بدی نمیشه مثبت بهش فکر کرد😂
من ۳۶۱ درجه چرخیدم و دیدم منفی تر شد🗿
دیگه نچرخ ک اوضاع خیت میشه🗿🗿
شد ۳۶۵🗿
یه فحش هم به کونامی دادم🗿
۳۶۰ خودش میشه استاد☕️😂
۳۶۰ بچرخی میای همون قبلی…
مایل به ۱۰۲۰ درجه؟
Metal Gear Solid 6 معنایی نداره، داستان سری تموم شده. هم داستان بیگ باس و هم سالید اسنیک. اگ بخوان نسخه جدید بسازن باید ریبوت بشه.
ی بحثی ک درمورد ریمیک MGS 3 هس اینه ک وقتی ما انتقاد میکنیم ازش ی بعضیا میگن ک این ی ریمیک وفادارنس.
در جواب باید بگم ک ما ی “ریمیک” میخوایم ک “وفادارانه” باشه. چیزی ما تو تریلر دیدم فقط “وفادارانه بود” و هیچ “ریمیکی” در کار نبود، تنها چیزی ک زحمت کشیده بودن تغییر داده بودن این بود ک حرکت تو حالت نشسته هم اضافه شده بود.(خیلی مورد جالبیه، خیلی زحمت کشیدن،خودش نشونه پیشرفته😂😂)
ی ریمیک اگ میخواد وفادارانه باشه باید اینطور باشه: نوسازی+وفاداری= ی ریمیک وفادرانه خوب
نوسازی+وفاداری
درست مثل کاری که کپکام عزیز انجام میده
نه متاسفانه کپکام با نسخه چهار این کار رو انجام نداد…
دقیقا
ی مثال دیگه هم از این مورد The Legend of Zelda: Link’s Awakening هس.
بیشتر انگار داشتن نحوه کار کوجیما رو تمرین میکردن
هیچ چیز جدیدی نداشت
موافقم اگه بخواد فقط یه حالت نشستن جدید بدن یعنی افتضاح میشه نتیجه کار و بازی قابلیت تکرارشو برای منی که چهل بار تمومش کردم نداره
به نظرم درباره متال گیر ۶ درسته بازی توی چهار تموم شد و بهترین کار برای سری میتونه این باشه اون شماره های دو بعدی رودر رویی سالید پ بیگ بسازت عالیع ولی خب خطر اسپویل بزارم : اسنیک تو متال گیر ۴ زنده موند و اون تایم کوتاه زندگیشو دوس دارم ببینم چون بهترین شخصیت محبوبمه
درسته ولی کلا چند ماه فقط زنده میموند و بعدش….💔
تایم کوتاه زندگیش میتونه یه انیمیشن باشه . چون زندگی ارومی داشت اون چند ماه اخر بدون هیچ درگیری
خوب بسازیدش خب موفق میشه دیگه
بستگی به خودتون داره
جدا از خودِ کونامی که تو این چند سال اخیر متاسفانه تو این صنعت، عملکرد مناسبی از خودش نشون نداده؛ واسه استودیوی ریمیک کننده نسخه سوم آرزوی موفقیت دارم
.
ساخت نسخه جدیدی از متال بدون استاد کوجیمای دوست داشتنی یکم غیر قابل هضم هستش اما امید دارم که یه فرد با استعداد رو جایگزینش کرده باشن
متال گیر سالیدی که کوجیما نسازه به درد نمیخوره
کونامی بهت رو دادیم اجازه دادیم متال گیر سالید ۳ ریمیک رو بسازی
پر رو نشو
متال گیر سالید ۶ رو بسازی میایم ژاپن…..
«متال گیر سالید ۶ رو بسازی میایم ژاپن»
خلاصه کونامی این درخت توته 🌳
از رو میوش فهمیدم
تهش بتونی از ۱۰ متری شرکت کونامی رد بشی😂
منو دست کم نگیر درسته تو سایت آرومم ولی تو واقعیت هزار تا کونامی حرفم نمیشن
اخرین متالگیری که کوجیما نساخت یه فاجعه تمام عیار بود
انقدر فاجعه بود که حتی اسمشو یادم نیست XD
سروایور؟
اره فکر کنم
اسم بازی های بد زود از خاطره ها پاک میشه
اتفافا میمونه😂
نخسه آخری هم که کوجیما ساخت جزو ۵ تای اوررتید ناریخه
شاید به سلیقه شما نخورده xd
چند نفر رو میشناسم که صد ها ساعت تایم پلید ارن
ازشون میپرسم اخه چی داره که صد ساعت بازیش کردی……
منم به شخصه خیلی دوسش دارم
در ضمن بهترین گیم پلی سری متالگیر رو داره و همچنین جزو بهترین گیم پلی های موجود در سبک مخفی کاری
بالای ۵۰ ساعت پلی کردم ولی خب بازی رسما نصفش تکراریه و روی یوبی سافت تو این زمینه سفید کرده.
منم معتقدم گیم پلی فوق العاده داشت ولی دیگه چنین متایی اصلا حقش نبوده همینو یوبی می ساخت بیشتر ۸۲/۳ نمیشد.
سال به سال سری متال گیرو بازی کردم از سال ۲۰۰۰ با هر شماش هایپ شدم .. فانتوم پین هر چی نداشته باشه گیم پلیش همونی هست که باید بهش تبدیل میشده و خب صد حیف که اوضاع ساختش درست پیش نرفت و ادامه این سری هم در حاله ایی از ابهامه
فنتوم پین بهترین گیم پلی تو سری و یکی از بهترین داستانا رو داره
مشکلش فقط مراحل تکراری تو بخش دوم و هوش مصنوعیشه
آره تو کامنتم گفتم که گیم پلی خوبی داره ولی متایی که گرفته حقش نیست از اونور باز متال ۳ نمره بیشتری باید میگرفت.
بله قبول دارم ک بازی آخراش ب تکرار میوفتاد و رو مخ بود واقعا.
متاش بنظرم ۹۰ باید میشد یا هم ۸۹.
ابوفضل جان شما هم معتقدی نمره نخسه ۲ خیلی بالاست؟ بنظرم متا نخسه دو با سه باید عوض میشد.
ن ب هیچ عنوان، MGS 2 متاش کاملا حقشه
بله MGS باید متاش بالاتر باشه از اینی ک هس
نسخه ۲ عالی بود ولی شماره ایی که به نظرم تونست انقلابی باشع در ابعاد وسیع بعد از شماره ۱ ،شماره ۳ بود
و با اینکه همه طرفدار سالید بودیم ،بیگ باس رو به عنوان یه اسنیک افسانه ای پذیرفتیم
گرافیک . گیم پلی انقلابی . داستان بی نظیر و قابلیت تکرار به شدت بالا ،ایتم مخفی کاربردی و جذاب و خیلی نکات ریزو درشت دیگه
متال ۱ با دو تفاوت انچنانی نداشت هرچند ۲ هم پره نکات ریزو درشت بود ولی گیم پلی و گرافیک تغییر انچنانی پیدا نکرد ولی خب داستان بازی کماکان بی نظیر بود
درست میگید ولی سری متال گیر غیر نخسه کلاسیک دو بعدیش بازی انقلابی نداشته.
(البته تا تعریف شما از انقلابی چی باشه از نظر خودم بازی که جریان ساز بوده باشه یا سبکی رو ابداع کرده باشه از نظرم انقلابی حساب میشه)
بله بله
حرف شما سنده
بازی که رسما نصفش تکراریه لابد از نظر شما رو نبوغ کوجیما بوده که میساخته دوبار یه بازی رو تجربه کنیم 🥴
خودم از تکراری بودن بازی بیزارم و تکذیب هم نمیکنم، ولی خب اورریتد نیست
گیم پلی عالی، گرافیک نسبت به اون موقع عالی، داستان که خیلی بهتر، بهترین موسیقی، بهترین انیمیشن و…
با وجود اینا همچنان اورریتده ؟
متایی که گرفته حقش نیست.
متال گیر سروایو بود فک کنم
خنده داریش هم این بود برا سیو کردن بیشتر باید پول میدادی
من هیچ وقت این نوع اخبار که سوی ناشر ها داده میشه رو درک نکردم. مثلاً اگر فلان IP فروش خوبی نداشته باشه پس دیگه ادامه پیدا نمیکنه.
آیا این نوعی تهدید برای طرفدران اون IP به حساب میاد که یا بخرید و یا برای همیشه با بازی مورد علاقتون خداحافظی کنید؟! اگر یک IP فقط برای پول هست که داره ادامه پیدا میکنه، بهتره که نکنه؛ چون دیگه ارزش هنری نداره.
میخواد بگه اگه اسقبال کنید بهش احترام میزاریم ، ولی اگه استقبال نکنید ماهم کش نمیدیم…
همون بخرید تا ادامه اش بدیم و اگه نخرید نمیسازیمه….
فقط شما محترمانه بیانش کردید 🙂
این اخم اسنیک خیلی رو مخ منه آخه چطوری میشه که حتی هد بندش هم چروک خورده ؟ عجیبه !🥸
الان مردم نمیرن بخرن تا ابرو سری نره به چوخ نره
الان نمیدونم باید خوشحال باشم که بعد مدت ها یه بازی دیگه از فرانچایز مورد علاقه ام میاد یا ناراحت باشم چون سلطان کوجیما روش کار نمیکنه
ناراحت باش اگه در باره بیگ باس و سالید اسنیک باشه . چون اگه جز ریمیک چیزی بدن ممکنه پیام/هدف داستانی کوجیما هم وسطش نابود کنن
خب دیگه باید رسما فاتحه سری متال گیر رو بخونیم اون از گیم پلی داغونش که راه رفتن رو از فانتوم پین کپی کرده و حالا هم این خبر…وقتی سازنده ی اصلی سری متال بالا سر بازی نباشه همین میشه..
روزی که تریلر معرفی شد چقدر خوشحال شدیم ولی حیف 😔
متال گیر ۱ با ۳ زو بدین ناتی داگ با همکاری پلتنیوم گیم در کنار استاد کوجیما ریمیک کنه که هم گیم پلی داشته باشه هم داستان ببینند بازخورد داره یا نه
واقعا به عنوان یک گیمر قدیمی با سابقه ۲۰ سال گیم گریه ام میگیره که کونامی بی خاصیت با این ای پی های محشری که در دست داره این کار رو میکنه آخه شخصی که هم نویسنده بازی بوده و هم کارگردان میشه حذف کرد و یک سری جدید ساخت الحق که احمق هستن
کونامی خیلی وقیحه!
منطق کونامی : دیگی که واسه من نجوشه ،میخوام توش سر سگ بجوشه
مشخصه یک مزخرف از اب درمیاد و این سری نابود میشه
دارن غیره مستقیم میگن بخرین اگه بخواین نسخه ۶ ببینین 😂
امیدوارم داستانش ربط زیادی به بیگ باس یا سالید اسنیک نداشته باشه . قبل اینکه دیسلایک کنید لطفا بخونید . داستان متال گیر کامله ، فقط چون بخشی از داستانش تو نسخه های دو بعدی هست خیلیا تجربه نکردن . اصلا خیلیا نمیدونن متال گیر سالید ۱ در اصل سومین نسخه متال گیره و قبلش متال گیر ۱ و ۲ ساخته شدن و بعدش متال گیر سالید ۱ و سالید ۲ . اگه متال گیر ۱ و ۲ ریمیک بشن خیلی سوالات پلیرا رفع ابهام میشن هرچند ریمیک اون اثار ریسک بزرگیه .