پیشبینی PlayStation: تمرکز بازیها از گرافیک به روایتهای درگیرکننده تغییر خواهد کرد
یکی از مدیران ارشد PlayStation پیشبینی کرده است که پیشرفتهای فناوری در بازیها طی دهه آینده شاهد تغییر تمرکز از گرافیک به روایتهای فراگیر و درگیرکننده خواهد بود.
طی یک مصاحبهی جدید از Asad Qizilbash، رییس تولیدات پلی استیشن و سرپرست محصولات PlayStation Studios، خواسته شد تا پیشبینیهای خود را پیرامون اینکه بازیها به کدام سمت میروند، ارائه کند.
وی در این باره اظهار داشت:
در خصوص آیندهی گیمینگ تصور میکنم که بازیها به دلیل پیشرفت در فناوری و هوش مصنوعی شخصیتر شوند و تجربههای سفارشیسازیشده را برای هر بازیکن ممکن میسازند.
علاوه بر این، پیشرفتهای تکنولوژیکی عمق احساسی را در بازیها افزایش خواهد داد و به شخصیتها اجازه میدهد بسیار احساسیتر و گویاتر باشند و داستان سرایی هیجانانگیزتری را بیان کنند. این به توسعهدهندگان کمک میکند تا بتوانند احساسات بسیار بیشتری در داستانها ایجاد کنند و تمرکز از گرافیک یا تصاویر بصری به روایتهای درگیرکننده و فراگیر تغییر میکند.
آقای Qizilbash که وظیفه تبدیل برندهای بازی پلی استیشن به فرنچایزهای سرگرمی جهانی را بر عهده دارد، در ادامه افزود که هوش مصنوعی امکان خلق تجارب شخصیتر و داستانهای معنادارتر را فراهم میکند. به عنوان مثال، NPCها در بازیها میتوانند با بازیکنان بر اساس عملکردشان تعامل داشته باشند. این موضوع برای مخاطبان جوانتر و یا به اصطلاح نسل Z مهم است، چراکه آنها اولین نسلهایی هستند که به صورت دیجیتالی بزرگ شدهاند و به دنبال شخصیسازی در همه چیز هستند و همچنین به دنبال تجربیاتی هستند که معنای بیشتری داشته باشند.
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- تحقیقات جدید FTC علیه مایکروسافت آغاز شده است
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- سهگانه Batman Arkham؛ آغاز، اوج و پایان یک افسانه
- تماشا کنید: Light of Motiram معرفی شد، کپی بیشرمانه از Horizon Zero Dawn
نظرات
امیدواریم .
خدا کنه… الان چند وقتی هست که رفته رفته داره از داستان و اینجور بخش های بازی کم میشه و فقط دنبال گرافیک و بعضن گیم پلی هستن یه زمان(چه راکستار با مکس پین چه اکتیویژن با کالاف مدرن وارفار ها) بازیای نسبتا زیادی بین بازیهای تاپ به خاطر داستانش مشهور بودن جلو تر از هر چیز دیگه ولی الان کم تر بازی پیدا میشه که بهترین بخش و فاکتورش داستان باشه
بهترین خبری ک توی این مدت شنیدم، تصور بازیهای داستان محور سونی واقعا منو به وجد میاره. تصور کنید بازی های دیوید کیج رو چه شاهکاری بودن...
🟢 هیچگاه گرافیک برای من اولویت نبوده و نخواهد بود…
کسی که بازیهای منتشر شده در نسل ۵ و ۶ و ۷ را تجربه کرده باشه، میدونه که لذت بازی به گرافیکش نیست…
خیلی هم عالی
نینتندو:نه داستان نه گرافیک،فقط گیم پلی
سید کلی از بازیای نینتندو که داستان عالی دارن رسما با خاک یکسان کردی 😐
به طور کلی یعنی با اشاره به ماریو،کربی و دانکی کانگ گفتم وگرنه زلدا داستان خوبی داره،
عناوینی مثل ماریو و زلدا که نماد نینتندو هستن خدایی داستان مالی ندارن
ولی بایونتا باز ی چیز بهتره بنظرم
من جذب نینتندو به ویژه زلدا شدم به خاطر داستان زلدای برث و تیرز 😐
آره درسته داستان خیلی پیچیده و سنگینی مثل سولزبورن ها یا بایوشاک نداره ولی یک داستان خیلی زیبا از نبرد خیر و شیر روایت میکنه زلداهای قدیمی ترم که از نظر داستانی فوق العاده بودن
همین فرنچایز یکی از سنگین ترین و پیچیده ترین لورهای داستانی رو داره
بقیه رو نمیدونم ولی پایههای اصلی سونی بازیای داستان محورشه و جای تعجب نداره اگه بخواد توی این زمینه رویکرد جدی تری به خودش بگیره
رویکردش اینکه درگیری بین لگبت ها بیشتر میشه !!!
اره باید این حرفا رو بزنی کنسول ۴۵۰ دلاری توی پاچه ملت کردی بعد یه مشت بازی های نسل هشتم براش عرضه کردی میایی میگی روایت درگیر کننده !!!
دقیقا زمانی این حرف رو میزنی که هل بلید ۲ با بهترین روایت و گرافیک بصری امده , این حرفت قشنگ نشانه سوزش هستش
الان هم بعضی ها میگن موافق و امیداورم که اینها هم بدجور سوختن , یکی نیست ازش بپرسه چرا PS5 عرضه کردی جالبه توی همین ما هم میاد PS5 Pro عرضه میکنه,
بعد بیای رایس اف رونین باهاش بازی کنی
, بازیی که گرافیک بصری بالایی داشته باشه قشنگ شخصیت پردازی و داستان بهترین حالت خودش نشون میده,
کسی اینو میگه که پلتفرمرش انحصاری داره که توی بحث فنی هنوز تو زمان اسکایریم و فال اوت ۴ گیر کرده
فن بوی نیستم قطعا بحث فنی ضعیف استارفیلدم به پای کل مایکروسافت و ایکس باکس نمیخوره همین الان توی انحصاری های مایکروسافت فورزا گرافیک فوق العاده ای داره و از نظر هنری اوری و های فای راش شاهکارن ولی از دو رو بودن فن بویای متعصبی مثل شما خندم میگیره که رایز اف د رونین میبینه اما فاینال فانتزی ریبرث نمیبینه
هلبیلد میبینه اما استارفیلد نمیبینه
خداوکیلی جمع کن خودتو اگر اینقدر چشمات تیزبینه پس بی زحمت یه نگاهی به گندکاری های استدیویی که فن بویش هستی بکن
ی تقسیم کننده صنعت گیم به دو بخش معذرت XD
به نظرم ارت استایل و اتمسفر خفن از گرافیک مهم ترن
شما یه نگا به بازی های قدیمی بکنین
مثلا re4 . شاید گرافیکش الان پایین به نظر برسه ولی اون تم خاکستری و خفن روستاش چقدر جذاب بود
یا سایلنت هیل با اون مه معروفش
یا الدن رینگ با اون محیط های بشدت زیباش
حرفم اینه که گرافیک مهمه ولی اتمسفر و تراحی محیط از اونم مهم تره
نمیشه این ۲ تا کنار هم باشه؟
نمیایم نسل جدید که چیزی که توی نسل قبلم قابل اجراس ببینیم
آفرین سونی آفرین👏 ستون صنعت گیم
سونی سیاست درستی در زمینه گیمینگ داره و به خاطر انحصاری هاش هست هنوز پا بر جا مونده و الان غول صنعت گیم هست . همیشه هم تو هر نسل با سخت افزار های ضعیف کنسول پایه اون نسل ، بازی های پر گرافیک و پر جزئیات میسازه که در کنار داستان های شاهکار و گاهی اوقات ضعیف تونسته طرفدار های بزرگی جمع کنه .
( فقط یک چیزی این رو دارم میگم که سونی فن ها سریع کامنت نزارن که سخت افزار ضعیف نیست ، منظورم این هست که طبق این نسلی که هستیم وقتی سخت افزار کنسول پایه نسل قبلی رو میبینیم یعنی پلی استیشن ۴ فت تونسته چه بازی های پر گرافیکی باهاش بسازه )
اوکی من. با نظرت موافقم ولی الان دیگه تو انحصاری ها بازیی نمونده که بخواد نسخه جدیدی ازش بیاد گاد اف وار که تموم شد لست ۳ هم معلوم نیست بسازن یا نه نهایت بتونن گوست اف سوشیما ۲ رو بدن کا اون هم با عرضه روی پی سی معلومه حالا حالا ها نمیاد .. ولی باز playstation خیلی از رقیب های خودش سر تره چون بین خوب خوبتر گیر کرده نه بد و فاجعه
مگه همش به دنبالهاس؟
ناتی داگ خودش رسما تائید کرد که سه تا آی پی جدیدو در کنار لست آف آس داره توسعه میده
استودیو بند سازنده دیز گانم دو سال پیش خبر از آی پی جدیدش داد
سانتامونیکا هم از زمانی که کوری بارلوگ از کارگردانی گاد رگناروک کناره گیری کرد داره با تیم خودش رو آی پی خودش کار میکنه که هنوز معلوم نیس چیه
حالا به دنباله هم باشه دث استرندینگ ۲ برا سال بعد تو راهه
ولورینم از قلم انداختم که آی پی جدیدم هست
بستگی داره بازی رو کدوم شرکت بسازه.
الحق که عشق است سونی به خاطر اینکه همچنان پایبنده به ساخت بازی های داستانی 🥹💙💙💙
بنازمت حالا شدی سونی که میشناختم
دیگه گرافیک به حد نهایت خودش رسیده تقریباً
کمتر گیمری دیگه به گرافیک اهمیت میده چون عملا دیگه بیشتر بازیا گرافیکشون مثل هم شده
چیزی که بیشترین اهمیت رو دارن گیم پلی، روایت داستان و خلاقیته
زمان پس اس تو ماهم همینو می گفتیم. مگه بازی از اینیم که هست واقعی تر میشه، الان دیگه اخرته گرافیکه. خداروشکر زنده موندیمو دیدیم چیزی به اسم تهشه و اخرتشه وجود نداره
گرن توریسمو ۴ مخصوصاً
با اون گرافیک رو ۳۲ مگ رم ۶۰ فریم ران میشد!
اره، خیلی عجیب بود.اونم با اون سخت افزار
دقیقا
تقریبا میشه گفت از رد دد ۲ به این ور یعنی از ۲۰۱۸ به بعد تقریبا تحول بزرگی تو گرافیک نمی بینیم و فقط تغییرات ریزه کلا عصر فناوری تموم شده (دیگه نه گوشی ها اونقدر پیشرفت میکنن الان مثلا برید فارق از اعدادی که اعلام میشه دوربین گلگسی s9 و s24 رو مقایسه کنید هیچ فرق شدیدی با هم ندارند در هر حالی که بین بازه ی ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ اینا هر گوشی حسابی نسبت به گوشی بعدی فرق می کرد و حتی آیفون به خودش زحمت نمیده قیافه ی گوشی رو هم تغییر بده و چندین نسله که همونه تو کامپیوتر و خیلی از فناوری های دیگه هم همین طوره یا مثلا تو ماشین الان برید از هر برندی که می خوایید چه بنز و لامبورگینی چه ماشینای معمولی به جز غییرات ظاهری از لحاظ موتور و گیربکس و بقیه وسایل سیستم محرک ماشین هیچ پیشرفت خاصی نمی کنن و حتی لند کروز از سال ۲۰۱۳ به اینور خودش اعلام کرده که من فعلا نتونستم چیزی بهتر از این شاسی و موتور بسازم و تا وقتی نامعلوم از همین استفاده می کنم وخلاصه که عصر تکنولوژی به پایان رسیده(یا به زودی به پایان میرسه) و وارد عصر هوش مصنوعی میشیم
واای چقدر حرف زدم خالی شدم
خدایی در پاسخ میخواستم همون جمله اخرتو بگم که تا این که دیدم خودت گفتی
فقط میتونی حرفتو تایید کنم یعنی چیز دیگه ای نمیتونم بگم
دیگه تقریباً همه صنایع سخت افزاری به حد اخرشون رسیدن و دیگه فقط نسل به نسل ظاهرشونو تغییر میدن
مثلا فراری ۱۲ clilindri که همین چند ماه پیش به عنوان جانشین ۸۱۲ معرفی شد همون موتور همون شاسیه و شتاب و عملکردش تقریباً هیچ پیشرفتی نداشت
صنایع هوایی هم در قرن بیستم تقریباً به اخرش رسید الان از شروع قرن ۲۱ به اینور تقریباً هیچ هواپیما مسافربری یا نظامی جدیدی طراحی و عرضه نشده و همونایی که دهه ۷۰ و ۸۰ و ۹۰ معرفی شدن همچنان تولید میشن
مثل ۷۳۷، ۷۷۷ ، a320 و…
صنعت گیم و سخت افزار هم همینجوریه یه مثالش قانون مور ـه که دیگه رسما مرده
با این تئوری دیگه تنها بیشرفتی که نسل های بعدی مبیبنن نرم افزاری هست و سخت افزاری فقط بصورت جزئی
مگر اینکه کلا یه انقلابی بشه که کلا گیمو یا کلن اینترکشنچ از یه صفحه تخت فراتر ببره
بهترین رکن اصلی گرافیک بنظر من بخش هنریشه که اتفاقا هزینه ی کمتریم نسبت به بخشای فنی و بصریش داره
تصاویر خیره کننده با آرت استایلی خاص که تا سال ها به چشم مخاطب ی صحنه به یاد موندنی رو از اون محیط خلق کنن
تو این مورد سونی خدایی کم نذاشته واسه عناوینش هرچند بیشتر بصری هستن ولی گوست آف سوشیما برای من به یاد موندنی ترین محیطای هنریو خلق کرده بود
واقعا امیدواریم که این اتفاق بیوفته و در این صورت جا برای بازی های با داستان فوق العاده اما بودجه های پایین تر باز میشه
مشکل اصلی سونی در حال حاضر هزینه های سرسام آور ساخت بازی هاشه.
برای اسپایدرمن دو ۳۰۰ میلیون دلار هزینه کرده بود که حاشیه سودش رو خیلی آورد پایین.
اگه بتونه با هوش مصنوعی هزینه هاشو بیاره پایین (بدون کاهش کیفیت) خیلی خوب میشه.
کسی از گرافیک بالا و طراحی واقع گرایانه بدش نمیاد ولی همه چی به جا نباید داستان و گیمپلی فدای گرافیک بشن و برعکس ولی اگه همشون در بهترین حد باشن اونموقع شاهکار میشه.
نمونه: رد دد۲
آره هنوز درگیرم که چطور دختر ثور رو سیاه پوست کردن اونم تو داستان های نورث 😯
دختر ثور که سیاه پوست نبود🤔
منظورت آنگر بوداس که ی جاینته که از نسل یوتن هاست چطور ی خدارو به دشمناش وصل کردی😄
آره تو این مورد بد خراب کردن
همون رو موندم چطور سیاه کردن 😯
رفیق
حتی از یوتیوب هم بازی رو دنبال میکردی میفهمیدی دختر ثور بوره
به نظر من اگه playstation یه چند تا شرکت خوب جدید رو هم انحصاری کنه دیگه کم نگذاشته الان بعد گاد رگنوراک دیگه بازی جذابی نیست که بشه ادامش داد و تقریبا اکثرا بازی ها داستان هاشون مرده و جذابیت برای بازیکن نداره ماکروسافت تا متوجه این ماجرا شد اکتیویژن رو خرید playstation هم باید همین کارو کنه یا یوبی سافت یا EA که دوسه تا بازی درس حسابی بدن دیگه از گیم های قدیمی خسته شدیم
بهت افتخار میکنم
گرافیک تا یه جایی پیش میره و بعد ثابت میشه
روایت خیلی مهم تره
بسیار عالی. ما هم همیشه منتظر گیمای داستان محور با روایت درگیر کننده هستیم. به امید موفقیت بیشتر پلی استیشن توی ساخت بازیای داستانی🍷
از نظر من هم رو گرافیک برن جلو هم رو درگیر کنندگی ؛ ولی جوری نباشه که فقط رو یکی تمرکز محض بشه و اون یکی کلا رها بشه. با اینکه از نظرم گرافیک دیگه از این بهتر نمیشه و نهایت تو نزدیک کردن واقعیت به جو بازی عمل کنند. مثلا به کنترلر های نسل بعد یه جیزی اضافه کنن که دمای محیط رو ساطع کنه . (البته مثلا)
درسته مگه دیگه چقدر قراره گرافیک خوب بشه
حالا که دوستان سونی فن تمرکزشون از گرافیک رفت توی داستان
ای بابا خیلی اعصابم داغونه 😁💪
https://s8.uupload.ir/files/۲۰۲۴۰۵۲۳_۲۰۲۶۱۱_z5bb.jpg
کی موها رو اینطوری بافته تو گیم پلی …
___________
دیجیتال فاندری در مورد Hellblade 2
It’s a masterpiece in audio-visual design from developer Ninja Theory and an astonishing demonstration of Unreal Engine 5’s core technologies.
حالا بماند که اینو به بک یک شاهکار بصری و سمعی تشبیه کرد بلکه این بازی رو یک نمایش شگفت انگیز از فناوری های UE5 می دونه…
همچنین گفته رندر شخصیت در این بازی استاندارد جدیدی را تعریف می کند که در برخی مواقع سکانسهایی رو شاهدیم که شبیه فیلمبرداری واقعی از بازیگران واقعی هست …
گفته اینقدر جزئیات بالاست که هنگامی که دوربین به یک نما و کادر زووم می کند به این فکر می کنه که این بک صحنه Real time هست یا از پیش رندر شده و این حالت عکس گرفتن هست که ثابت می کند این کاملا Real time هست …
رندر پوست قابل توجه و طبیعی ، منافذ پوست که با چرک و سیاهی پر شده
Hellblade 2 بدون شک یکی از … ولش کن خود جمله رو ببینید 👇
Without a doubt, Hellblade 2 features one of the best depictions of a digital human we’ve ever seen
در آخر هم میگه Ninja Theory یکی از پیشرفته ترین نمونه گرافیکی Real Time را که تا به امروز دیده ایم را ساخته و تجربش رو تاکید کرده.
دیس لایک های این پست رو هم تضمین می کنم چون بالاخره صحبتهای خیلی ها رو به سخره میگیره ماچ
سایت هم که اصلا رووش کار نمی کنه … بازم ماچ
من اگه دیس لایک زدم بخاطر حرفات نبود ، بخاطر استفاده از فرصت و فنبوی بازیت بود
ماچ به کلت D:
فدات …
بچه می دونن من ۹۰ درصد رفیقام اینجا فن ps هستند … مخاطب من خاص هست
بازم عذر میخواهم قصدم تحریک نبود هر چند تحریک کننده بود …
ی پنج شیش تا خبر دیگه مونده اینارو اونجا هم کپی کن بفرست اچیومنت کپی پیست برات آنلاک میشه
فکر نمیکنم کسی منکر گرافیک این بازی شده باشه که شما اومدی روی اثبات گرافیکش مانور میدی ، بیشتر بحث مدت زمان نسبت به پولی که میدید برای خرید هست مثلا اگر روی گیمپس نبود فکر نمیکنم عملا فروشی میکرد یا رضایتی از خرید حس میشد بعد از کوتاه بودن نقد بعدی اینه که حس گیم نمیده به کسی و همون ۵ ساعت هم کسل کنندس . بازی های کوتاه و باقدرت گرافیکی بالا رو سونی هم داده به نام ORDER1886 که سال ۲۰۱۵ انقلاب گرافیکی شد اتفاقا گیمپلی خوبی هم داشت شما بازی ۲۰۲۴ تون رو میتونی با بازی ۲۰۱۵ سونی بری مقایسه کنی
شما بازی کردی میگی کسل کنندس؟!
هلبلید۱ چی بازی کردین؟
دث استرندینگ چی؟
بعضی بازی ها خاص پسندن،بنده فانتوم پین رو زمان خودش زیر و بمشو در اووردم و ۱۰۰ درصد تکمیلش کردم یکی از بهترین لحظاتم بود بازی کردن فانتوم.
ولی ساخته بعدی کوجیما رو در مجموع ۳ ساعت نتونستم تحمل کنم.
نصف بازی در حال جا به جایی محموله از یک مسیر به مسیر دیگه بودم،وسطشم اگه خوش شانس نباشی ممکنه بارون بیاد و شایدم تو گل گیر کنی که مدام گریه اون بچه رو مخه!!
سلیقه ها متفاوته،خیلیا از نسخه قبلی هلبلید خوششون نیومده بوده و داستانشم نمیدوستن و صرفا برای گرافیک رفتن سراغ نسخه ۲ خب معلومه میخوره تو ذوقشون.
بعدشم رضایت خریدارا تو استیم بالای ۹۰درصده.
..
..
مثال order1886 هم جالب نیست،این بازی گرافیک بالایی داشت و اون حس سینمایی بودن بیشتر به خاطر تم رنگ بازی بود،ولی به هیچ وجه دستاورد بزرگ گرافیکی نبود همون زمان بازی هایی مثل تامب رایدر و ویچر۳ و آرکام نایت بودن که فوق العاده بودن تو گرافیک.
هلبلید در حال حاضر یه بازی نسل بعدی واقعی و بهترین و طبیعی ترین طراحی صورت و محیط رو داره.
در کل یک پکیج بی نظیره که تا گیرز بعدی شاید مثلش نیاد.
با تشکر از تحلیلت اما یکم بیراهه رفتی عزیز . من تایم بازی نسبت به گرافیک رو در نظر گرفتم و درصد انقلابی بودن . هیچ بازی ای جز order به ذهنم نیومد که خودش نسل بعدی محسوب میشد انتقادا ازش زیاد بود متا هم ۶ گرفت . ۳ بار تمومش کردم از بس خوش ساخت بود و حال کردم باهاش اون روز فهمیدم متا چرت و پرت بیزینسیه
من هر دو کنسول به علاوه pc دارم پس فن بازی در نمیارم برای نظر دادن صاحب امتیاز و سهام دار هم نیستم. تقریبا بازی ای نیست تجربش نکرده باشم مگر اینکه اون بازی اول شخص باشه که تخش ۲ ساعت میتونم تحملش کنم به جرات میگم هلبلید ۲ رو توی قامت بازی ندیدم که بخای پول بدی بخریش و حال کنی . برای چیز مفت روی گیمپس ارزش دانلود داره وگرنه شما ۵۰ دلار الان حاضری بدی به این ؟
گیم پلی خوبی داشت ؟! 😂یه آشغال با متای ۶ چطور به این نتیجه رسیدی ؟! خخخ
جماعت متا بین.مشخصه چرا اکو سیستمتون هیچ پیشرفتی نمیکنه و فقط درجا میزنه
شما اول مشخص کن متا مهم هست یا نیست، بعد درموردش بحث کنیم.
سر اوردر سایتای ps نریختن نمرشو به ۸۱ برسونن
وگرنه هلبلیدم فرق با اوردر نداشت
هلبلیدو سایتای xbox نبودن و انقدر یواش نقدش نمیکردن الان بالای ۷۰ نبود
تازه اوردر گیم پلیش خیلی بهتر از هلبلید بود 👌🏻
پارسال که استارفیلد اومد مدت زمان بازیها مهم نبودن الان مهم شدن؟
والا من نه اسمی از استارفیلد بردم نه تجربش کردم نه نظری دادم تا الان براش نه میدونم هدفت چیه
سونی بی مصرفه ایکس باکس از اون بی مصرف تر.
باز سونی آشغالای ۲۰ ساعته میسازه این آشغال مایکروسافت که به زور ۵ ساعته
البته ببخشیدا ناراحت نشی من مشکلم با کمپانی های فاسده
بازیای پلی استیشن همرو با هم دارن هم داستان گرافیک صدا گذاری شخصیت پردازی و…. نه شبیه ساز تیمارستان ۴ ساعته که باید به عنوان دمو عرضه میشد فقط گرافیک داره نقد گیم اسپات و پیسی گیمر رو بخون که بهترین نمره هم دادن تا بفهمی چی به چیه حالا اونایی که سر استارفیلد و ردفال میگفتن گرافیک اهمیتی نداره نباید این غلطارو بکنن
بازدخدارو شکر کن سایتای ایکس باکس نجاتش دادن از متای موزی تو استیم پیکش نصف ردفالم پلیر نداشته و رسما شکست تجاریه برو دعا کن نینجا تئوری نره پیش تانگوی عزیزت
دیجیتال فاندری همونی که با زوم چهارصد درصد میخواست ثابت کنه فاینال ۷ ریبرث گرافیکش کمه؟😂
این دیجیتال فاندری هم برای شما
بعضی وقتا معتبره بعضی وقتا معتبر نیست …
تکلیفتونو مشخص کنید بالاخره
از وقتی ماله کشیاش سر استارفیلدو دیدم نا معتبر شد
موقع عرضه : نه بازی بزرگه سیب زمینی داره اصلا نمیشه تو نسل ۹ ۶۰ فریمش کرد . لودینگاشم طبیعیه
بعد اپدیت ۶۰ فریم :🤐
هدفش بررسی تبلیغاتی که یه وقت به خاطر مشکلاتش فروش بازی کم نشه
من دوتا بز داشته باشم دست اون دیجیتال فاندری نمیدم صبح ببره شب برگردونه
باشه بابا باشه.فهمیدیم بهترین بازی قرنه.بچه ها یکی اینو گردن بگیره.الان خودشو میکشه
در ضمن همین هلبلید ۲ هم از سونی داری وگرنه ایکس باکس همینم نداشت که تو بیای باهاش مانور بدی
فرض کن یکی مثل تو تیک آبی داره بعد Tom نداره😂
چه زجه ای داری میزنی :)))
یعنی انقدر فشار روته از متای پایین هلبلید ؟ :)))
تا دیروز که گرافیک براتون فاقد اهمیت بود از دکل استارفیلد و RPG هاتون بالا میرفتید الان یه دفعه گرافیک و اکشن ادونچر براتون شد اولویت XD
چه قدر شما دو رویید واقعا
زیاد خوشحال نباش بچه جون سونی صد سال سیاه هم گرافیک تو بازی هاش رو رها نمیکنه فعلا برو با تک دمو ۴ ساعتت خوش باش به خیال این که داری بازی میکنی ما هم گیم های خودمون رو میزنیم تو هم فشارشو میخوری :)))
چه زجه ای داری میزنی:)))
یعنی آنقدر فشار روته از متای پایین استلار بلید و رایز اف رونین
تا دیروز که گرافیک برای شما مهم تر بود از دکل د لست انچارتد بالا میرفتید الان یه دفعه مدت زمان گیم پلی براتون شد الویت XD
چه قدر شما دو رویید واقعا زیاد خوشحال نباش بچه جون ایکس باکس صد سال سیاه هم مدت زمان گیم پلی تو بازی هاش رها نمیکنه فعلا برو با رایز اشغال که هم از لحاظ داستان و گیم پلی و گرافیک ریده خوش باش به خیال اینکه داری بازی میکنی ما هم گیم های خودمون رو میزنیم تو هم فشارشو میخوری
حتی ارزش تایپ کردنم نداری بدخت
دیجیتال فاندری گفته تک دمو آنریل ۵ عه تو داری ذوق میکنی؟ اونم با سی فریم؟ اونم رزلوشن زیر 1440p؟
سطح انتظارات فنهای ایکس باکس روز به روز داره پایین میاد
واقعا لیاقت همون اوری و های فای راش هم نداشتین حقتونه تک دمو ۵۰ دلاری بکنن تو پاچتون
همیشه بد سلیقه ترین کامیونیتی گیم همین ایکس بات فنا بودن D:
دیجیتال فاندری گفت؟! خخخ
جمعه هست دروغ بگی میری جهنم ! والا
دیگه حداقل خبر دروغ به ملت نچپونین که عزیزان هیتر
an astonishing demonstration of Unreal Engine 5’s core technologies.
Demonstration
Demonstrate
نشان دادن
خلاصش میشه Demo
گیم پلی و لول دیزاین که عملا نداره
پس میشه همون tech demo
نقل به مضمون شنیدی؟ این تقریبا همونه
حالا برو شبیه ساز پیاده رویتو با ۳۰ فریم و رزولوشن نسل ۸ اجرا کن لذتشو ببر D:
خلاصش میشه دمو ؟! تو مرزهای زبان انگلیسی رو جا به جا کردی
متاسفم ، ببین من با کی بحث می کردم … دیگه پست شما ریپلای نمیشه بای
همچنان از موقع ریلیز تا حالا هیچکدوم از فنهای این بازی نتونستن درست و حسابی از عناصر مرتبط با گیم پلی و لول دیزاین این بازی دفاع کنن
ته تهش دفاع از گرافیک بازی بود همه هم کم آوردن گفتن بای
کاتسین پلیرا argument کم آوردن
شاید چون ۵۰ دلار یا یه اشتراک گیمپس تو پاچشون رفته برای ۵ ساعت فیلم بی کیفیت هالیوودی
🙁
اول بگم بدون هیچ شکی مطمئن هستم از یوتیوب این بازی رو دیدین و حتی قرونی هم براش خرج نکردی. دوم اینکه یک بازی کات سین داره طبیعیه نمیدونم تو کدوم جهان سیر میکنی. اما شمایی که فنبوی سونی هستی باید بهتر دیده باشی. میانگین ۹۰ تا منتقد ۸ شده که بدون شکی از شما و امثال شما متوهما بهتر میفهمن. گیم پلی بازی مشکلی توش ندیدم هنوز که میگی بازیو من تمام کردم. تنها ایرادش گیم پلی ساده اون بود. حالا لقب مزخرف به این بازی هی میدی این عقده گشایی رو بیشتر نشون میده. میگی مشکلات روانی یکیو رو نشون میده آخرش میگی خب که چی؟ خب اصلا شما گیم نزن چون طبق منطق شما لست آو آس هم یه دختریه هی میره همه رو سلاخی میکنه هی زامبی و آدم میکشه خبکه چی؟ اسپایدر من از این به اون ساختمونا میپره خب که چی؟ معما با پرسکتیو حل میکنی خب که چی؟ تو سلست صد بار میمیری خب که چی؟ میگی دفاع کن میگم بابا داستان بازی قشنگه خیلی قشنگ هم تموم میشه، صداگذاری خفنی داره، محیط جذابی داره، میگی خب رئالیستی چه جذابیتی داره عزیز برای شما گرافیک فک برانداز جذاب نیست اما برای خیلیا هست. گیم پلی هم سادس اما بد نیست. معماها راسش قشنگ بودن نمیدونم از یه بازی که دومین بازی استدیویی که ادعا نکرده بازی AAA هست و از همون اول گفت کوتاهه چه انتظاری دارید. شما نه پولی دادید و نه چیزی و نه قرار نیست به قول توهم خودتون که فکر میکنید الان حرفات رو گیمرها تاثیر میذاره فرقی نمیکنه. در ضمن این بازی از اولش سنوئا مبارزه میکرد و تهمت اینکه چطور یه بیمار ذهنی میتونه قوی بشه بخاطر اینکه بابا بازیه میفهمی بازی مستند واقعی که نیست. تخیلیه. نمیدونم فازت چیه دقیقا اینقدر به این بازی داری هیت میدی. کات سیناش دقیق و کاملا در خدمت روند داستانی بود نه من بلکه خیلیا لذت بردن حالا برو بشین آیه یاس بگیر که چرا بازی نمره خوبی گرفته. الانم میای میگی دفاع نکردی، نمیدونم دیگه چی بگم شما استاد (متوهم خود بالا پندار) فکر کنی دفاعه. بازی هل بلید نه تنها خوبه بلکه یک بازی بسیار زیباست که برای خیلییییها جذابه. در ضمن پیشنهاد میکنم بری بازی Beyons Two Souls رو بازی کنی فکر کنم میای صدتا فحش مینویسی. جمع کنید بابا این عق.د ه گشایی ها چیزی از این بازی کم نمیکنه حالا هم برو به ادامه توهماتت برسد یکم آب خنک بخور آروم بشی شاید و درست فکر کنی
وقتی زبانت در حد چلمن غازه به Demonstration میگی یعنی همون Tech Demo دیگه من چی بگم. بازی زیباست لول دیزاین عالی بوده و گیم پلی ساده. داستانش هم عالی. خوشحالم که اینقدر بهت فشار اومده داری روانی میشی هرکاری کنی این بازی قشنگه حالا خودتو هی به درو دیوار بزن متوهم
.” میگی مشکلات روانی یکیو رو نشون میده آخرش میگی خب که چی؟”
اره خب که چی دقیقاً
بازی حرفش چیه
اینکه صرفا یه چیزی رو نشون بدی ولی حرف تازه ای برای زدن نداشته باشی چه فایده داره ؟ اونم وقتی به تمام عناصر گیم پلی گند زدی بخاطر داستان گویی و ارسال پیام.
“تو سلست صد بار میمیری خب که چی؟”
سلست داستانشو میگه
داستانشم از طریق گیم پلی میگه نه کاتسین
لول دیزاین و گیم پلی رو هم خراب نمیکنه تا روغنفکر بازی در بیاره
صداگذاری خفن و اتمسفر خفن اینارو من جایی یادم نمیاد منکر شده باشم
گرافیک فنی بازی خفنه اونم از لحاظ پرفورمنس خیر
از لحاظ هنری هم گفتم گرافیک هایپررئال در قیاس با گرافیک خاص و هنری و stylised حرفی برای گفتن نداره چون چند وقت دیگه همین گرافیکم قدیمی میشه از چشم میفته
ولی گرافیک پیکسل آرت مثلا هرگز قدیمی نمیشه
“گیم پلی هم سادس اما بد نیست. معماها راسش قشنگ بودن نمیدونم”
گیم پلی از ساده ترین بازی های character action ساده تره
به معنای واقعی کلمه هیچ عمقی نداره هیچ.
تنها چیز خوب گیم پلی احساس ضربه و ایناست وگرنه تا دلت بخواد ایراد داره.
دو حالت داریم یا گیم پلی سادست لول دیزاین و پازل ها اونقدر درگیر کنندن که جبران کنن
مثلا ماریو و زلدا یا همون سلست
یا گیم پلی بی نهایت عمیقه تمرکز رو لول دیزاین کمتر مثلا devil may cry
و هلبلید دقیقا worst of both worlds عه یعنی لول دیزاینش ماقبل ضعیفه پازلاشم اصلا پازل به حساب نمیان چندان
یکم با پرسپکتیو ور میری حل میشه مغزو آکبند هم نگه داری میتونی حلشون کنی
گیم پلیشم که اصلا عمقی نداره عملا دکمه زنی اونم ساده ترین فرم.
“کات سیناش دقیق و کاملا در خدمت روند داستانی بود”
بازی ای که walking simulator عه به طور اتوماتیک پرتی وقت زیاد داره هبلید هم بی نهایت پرتی وقتش بالاست
من نمیدونم آهسته راه رفتن و هیچ کاری نکردن یا مشعل روشن کردن اونم به مدت طولانی کجاش در خدمت داستانه
همشو تو یه فیلم ۲ ساعته میتونستن جمع کنن
“استدیویی که ادعا نکرده بازی AAA هست و از همون اول گفت کوتاهه چه انتظاری دارید. ”
هالونایت بازی AA هم نیست
اندازه ۱۰۰ ساعت گیم پلی میشه ازش بیرون کشید
بهونه الکی. سازنده بگه من میخوام بدترین بازی دنیارو تحویل بدم توجیه نمیشه که ایراداتشو نگیریم
مدت زمان یکسری از بازیا مثل limbo, inside, cocoon همشون کمه اندازه هلبلید
با این تفاوت که اونا تو مدت کم چند ده برابر هلبلید پازل دارن پازل هاشون هم چند ده برابر بهتره
هلبلید نه تنها کوتاهه بلکه از مدت زمان کوتاهشم به درستی استفاده نمیکنه
“آیه یاس بگیر که چرا بازی نمره خوبی گرفته”
نمره برای امثال شما که تفکر نقاد رو آکبند نگه داشتین مهمه
من اصلا برام مهم نیست این بازی متاش ۱۰۰ هم میشد دقیقا همینقدر ایراد میگرفتم
گیرز آف وار ۱ هم متاش بالای ۹۰ شد ولی برای من در حد ۶ از ۱۰ هم نیست و تا فردا میتونم دلیل بیارم چرا
حالا این فیلم سینمایی زپرتی که متاش چیزی نیست D:
“اینکه بابا بازیه میفهمی بازی مستند واقعی که نیست”
, احسنت بازیه مستند نیست
پس چرا اینا از بازی بودنش استفاده نکردن و یه walking simulator به من تحویل دادن؟
یا بازی رئالستیکه با عناصر فانتزی
یا بازیه و مجبوره بخاطر گیم پلی از رئالیسم بزنه
شما و فنهای این بازی ادعا دارین بازیش زندگی یه فرد دارای سایکوزیس رو شبیه سازی کرده
من ایراد گرفتم حالا میگی بازیه؟
یا دقیق درآورده سایکوزیس رو
یا نه
“Two Souls رو بازی کنی فکر کنم میای صدتا فحش مینویسی”
من تو این سایت هیچ بازی ای رو اندازه last of us مورد نقد قرار ندادم بیاند پیشکش
سابقه کامنتامم مستند موجوده
اگه فکر کردی سونی فنم باید بگم تیره به سنگ خورد D:
حتی نمیتونی بگی فنبوی نینتندو ام چون حسابی botw رو هم نقد کردم و ازش بد گفتم و خواهمگفت
من گیمرم برام پلتفرم مهم نیست
شما ایکس باکس فنا بهتره دنبال بهانه های بهتری باشین D:
بازی ای که متاش به زور بالای ۸۰ شده
تعداد پلیر همزمانش داغونه
به زور ۳۰ فریم رو ایکس باکس اجرا میشه
دقیقا چیش منو فشاری کنه؟
من ازین بازی متنفرم دلایل تنفرمم گفتم
این بازی ملغمهای از تمام چیزهاییه که حالم ازشون بهم میخوره
اگه فکر میکنی لول دیزاین خطی a به b بازی بدون هرگونه divergence معنی دار، پازل محیطی درست و حسابی، زمین مسطح بدون تاثیر روی گیم پلی ، کالکتبل های فاقد اهمیت و بی ارزش
یه لول دیزاین خوب رو میسازن
اصلا نفهمیدی لول دیزاین چیه
این بازی تنها چیزی که داره یه گرافیک ظاهری خوبه که طی دو نسل منسوخ میشه
با sound design عالی
همین
سایر جنبه ها همه در حد جلبک
گیمی که گیم پلی پازل و لول دیزاینش اینقدر چرت باشن
بهترین داستان و گرافیک دنیارو هم که داشته باشه بازم مفتش گرونه D:
“متوهم”
متاسفانه متوهم شمایین چون اونقدر کم در زندگی بازی درست و حسابی رفتین به لول دیزاین فاجعه این بازی میگین عالی
و اونقدر داستان خوب یا نخوندید یا فیلم خوب ندیدید فکر میکنید داستان این گیم خوبه D:
Demo
نسخه خلاصه شده Demonstration هست پیام بالایی اینو گفتم اگه همینقدر پایه انگلیسی بلد نیستید که هیچ
گوگل هست برین سرچ کنین D:
نگفتم demonstration میشه tech demo
گفتم میشه Demo ی خالی
و ازونجاییکه این بازی در تک تک عناصر اصلی گیم افتضا.ح عمل میکنه
در حد یه تکدمو بیشتر نیست
دیجیتال فاندری هم هیچوقت منتقد خود بازی نبودن صرفا گرافیک و پرفورمنس بررسی میکنن
وقتی میگن این بازی یه دمونستریشن خوب unreal 5 هست ولی جرات نمیکنن از گیم پلی سطحی بازی دفاع کنن چون جای دفاع هم نداره انصافا
پس درنتیجه نقل به مضمون کردم اون واژه tech demo رو
حتی اگه دیجیتال فاندری هم نگه باز این بازی تک دمویی بیش نیست
معلومه مدیرای سونی بعد از دیدن گرافیک بی نظیر هلبلید ۲ فهمیدن از لحاظ برتری گرافیکی بازی ها بدجوری به رقیبشون باختن و همچین اعلامیه ای دادن
اگه روایت درگیر کننده از دیدشون لست ۲ و رگناروک و فوربیدن وست و اسپایدرمن ۲ هست که یکی از یکی داستان و روایتشون بدتره که نخواستیم
بازی های پلی استیشن از لحاظ کمپین و قدرت داستان تا اینجا که از گرافیکشون جلوتر بودن ، و این روند بهترم خواهد شد
آخر پست ک نوشتین نسل z به دنبال تجربیاتی است ک معنای بیشتری داشته باشه رو مخالفم چون این نسل تنها چیزی ک براشون مهم نیست داستان و معناس اینو میشه از آمار فروش بالای بازی های بی معنی و مفهوم متوجه شد کلا نسل z یا نسل جدید بیشتر دنبال رقابت تو گیم تا تجربه معنادار و داستانی و اصلا دلیل کم شدن بازی های داستانی هم همینه حتی بازی هایی بودن ک هم مولتی داشتن هم استوری و نسل جدید حتی سراغ استوری هم نرفته یا اصلا کاملش نکرده ولی کلی تایم توی مولتی سپری کرده البته تقصیر اینا نیست هر چیزی باید مرحله به مرحله رشد کنه تا جذابیتش نمایان بشه این نسل با موبایل گیمر شدن
نیازی نیست یک دهه طول بکشه .
به Callisto protocol ها ، The order 1886 ها و شاید حتی Hellblade 2 نگاه کنید و ببینید چقدر این بازی ها پتانسیل داشتن اما بخاطر تمرکز بیش از اندازه به جلوه های بصری خیره کننده ، از روایت و گیم پلی شایسته بی بهره ماندن .
کی گفته روایت هلبلید ۲ بده؟
راستش برای من بیشتر داستان بعدش گیم پلی و بعدش گرافیک اولویت داره سلیقه شخصی اینه که داستان به بازی برام قشنگ باشه تا ته اش میرم یا گیم پلی اش خوب باشه تا ته اش میرم ولی فقط گرافیک واقعا کم بوده که یه بازی که فقط گرافیکش خوبه و داستان و گیم پلی آنچنان نداره منو تا آخر نگهداره
چه اشکالی داره جفتشو داشته باشه؟!
اگر شما پول ساختشو میدی تا با گرافیک خفن بسازند :]
وقتی بازی هایی مثل alan wake و ff 16 فروششون در حد انتظار شرکت سازنده نبوده ، دیگه شما تا آخرشو برو که کجا چه خبره ، ریسک بزرگیه این همه هزینه کنی تهش به درآمد زایی نرسه🤷
وقتی تصمیم داری مسیر نینتندو رو پیش بگیری و البته خلاقیت پلی استیشن رو در بخش داستانی حفظ کنی که بازی ها هزینه ی کمتری برات داشته باشن.