تصاویری از گیمپلی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد
لحظاتی پیش، شرکت Ubisoft با انتشار تریلری سینمایی، از بازی مورد انتظار Assassin’s Creed Shadows رونمایی کرد. این عنوان برای اولین بار در تاریخ فرنچایز، Assassin’s Creed را به ژاپن میبرد. حالا تصاویری از گیمپلی بازی به اشتراک گذاشته شده است.
تصاویر منتشر شده را در ادامه مشاهده میکنید:
Assassin’s Creed Shadows در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۵ آبان ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- تماشا کنید: Light of Motiram معرفی شد، کپی بیشرمانه از Horizon Zero Dawn
نظرات
اساسینز+گوست آف سوشیما
گوست اف سوشیما خودش از اساسین الهام گرفته شده نمیدونی بدون
اینو🤣وقتی چیزی از گوست اف سوشیما نمیدونی:
اینو دیگه از کجا درآوردی😂
گوست آف سوشیما آخه بیشتر روی نبردهای تن به تن سامورایی مانور داشت تا مخفیکاری
(یاسوکه شخصیت مذکر و سامورایی بازی بوده و روی نیرو و قدرت مبارزاتی رو در روی خود حساب باز میکند.)
یاسوکه که ساموراییه و قطعا نحوه مبارزات این شخصیت قراره خیلی مثل گوست بشه
مبارزات این بازی هم مثل میراژه.شک نکنید
دقیقا خیلی شبیه گوست آف سوشیماست
ولی فکر نکنم مثل اون بشه خیلی از نظر گیمپلی و …..
GoT خودش مدیون ساختار AC هست و عملاً الهام قابل توجهای از نسخههای کلاسیک سری گرفته، مخصوصاً از حیث ساختار مراحل. البته در اجرا بهتر از یوبیسافت عمل کرد ساکر پانچ. از نظر من دلیل این امر هم تمرکز بیشتر و شوق و ذوق بازیسازی استودیوی کوچک ساکر پانچ طی مراحل توسعه و توسعه با حوصله اثر در مدت زمان طولانی هست، در حالی که acهای جدید توسط هزاران نفر توسعه پیدا میکنه و در بازیهای این شرکت عشق و علاقه بازیسازی دیده نمیشه یا کمتر دیده میشه و رویکرد کارخانهای بیشتری نسبت به تولید محتوا پیدا کردن نسبت به ده سال قبل.
دقیقا
متاسفانه Ac های جدید میدن که فقط ازش پول در بیارن و هیچ عشق و علاقه ای پاش نمیزارن
در ظاهر بله ولی در باطن تفاوت های زیادی با هم دارن
توی اساسین تمرکز زیادی روی RPG شده و باید تا حد توان گرایند کنی و بازی مبارزاتش خیلی تخیلی تره و حتی کلایمبینگ توش بیشتر به چشم میاد ولی سوشیما بیشتر یه تجربه اکسپلوریشن محوره و حتی مینی مپ هم نداره و باید خودت تو نقشه بگردی و به وسیله باد راهت رو پیدا کنی بماند که از نظر مبارزات هم اصلا خودش یه کلاس درس برای بازیسازیه
به علاوه اینکه AC از Origins به بعد رویکرد Open World شدن رو در پیش گرفت و نسخه های قبلی تقریبا نیمه اوپن ورلد بودن و زیاد روش تاکید نداشتن
۱- بازیهای کلاسیک ac هیچ تمرکزی روی RPG ندارن و من داخل کامنت ذکر کردم:
” نسخههای کلاسیک”
۲- وقتی حرف از الهام به میان میاد، دیگه مشخصه ۱ : ۱ قرار نیست کپی پیست و مشابه باشن.
۳- پولیش مبارزات و … از جمله مواردی هست که نشان دهنده برتری نسبی بازی GoT نسبت ac هست.
مسلما منظورم از اساسین نسخه های اخیرش بودن که شما هم مقایسشون داشتید میکردید نه کل فرنچایز رو
پایین تر هم تو کامنتم نوشتم که اشتباه متوجه نشید
الهام گرفتن برای زمانیه که خود بازی رو از روی یه اثر بسازن در صورتی که گوست آو سوشیما عملا خودش بیشتر وام دار بازی هایی مثل سکیرو و نینجا گایدن و غیره هست تا اساسین کرید
به علاوه همین گوست باعث شد یوبیسافت بره سمت ژاپن و همین الان خیلی ها اساسین جدید رو الهام گیری از گوست میدونن
گوست ذره ای به سکیرو و نینجا گایدن ربط نداره و بیش از هر چیز شبیه acهای کلاسیکه.
هیچ شباهتی به ac های کلاسیک نداره
ac های کلاسیک حتی به صورت کامل open world هم نبودن و ماموریت جانبی نداشتن تا نسخه اوریجینز
به علاوه که همون اوریجینز هم عملا با الهام از rpg های روز مثل ویچر و دراگون ایج ساخته شد پس یعنی اگه بحث الهام باشه از اونا الهام گرفته نه ac
اتفاقا از حیث کمبت و بعضی مکانیک خیلی شبیه به نینجا گایدن و سکیروعه
از مبارزات تا طراحی جهان باز شبیه بازی های کلاسیک AC.
اخه موضوع اینه ac های کلاسیک اصلا اوپن ورلد نیستن xd
دوستان جبهه نگیرید میدونم گوست از اساسینز الهام گرفته منظورم تم بازیش بود
کلا یوبی سافت سابقه درخشانی تو این کار ها داره
بیشتر بازی هایی که موفق میشن اگر بتونه یه مشابه از روش میزنه مخصوصا اگه اون بازی انحصاری باشه تا پلتفرم های دیگه به عنوان جایگزین بخرن
دقیقا ghost of tsushima یکی از وسوس انگیزترین چیزها برای خلق این بازی بوده
یا حضرت گرافیک پس دو شخصیت همم میبینن
و فقط سومی سمت چپ چقدر حس اساسین داشت
از این تصویرا ما زیاد دیدیم . جرئت داری یه گیم پلی مثل استار وارس بده با اولین گیم پلی مشخص میشه یوبیسافت آدم شده یا نه . من که دیگه با این تریلر سینماتیک و تصاویر قول نمیخورم . فقط و فقط گیم پلی . ( تازه تریلر سینماتیک والهالا از این قشنگ تر بود )
موافقم
به به❤️
فوق العاده شده 🔥
واقعا تو اینو اساسینز کرید حساب میکنی🤣؟
به هر چی میخوره جز اساسین خاطراتم خراب شد
چرا از اول دمو از محیط بازی نشون نمیدن و انیمیشن نشون میدن؟ بعد میان از محیط بازی عکس نشون میدن…
شمایی که دیسلایک میزنی با انیمیشن خوش باش ما تا هوش مصنوعی بازی و گرافیکش رو نبینیم ذوق نمیکنیم
ولی اگر از ۲۰۱۸ یا بازم از ۲۰۱۹ ساختش شروع شده باشه الان نزدیک ۵ ۶ سال ساختش طول کشیده درحالی که بازی مثل اساسین کرید اودیسی کلا تو دو سال یا والهالا تو ۳ سال ساخته شد . بازم میگم تا زمانی که نمرات بازی نیاد نمیشه فهمید که گیم خوبیه یا نه چون شاید اگرم گیم پلی خوبی داشته باشه ، مراحل فرعی و اصلی کسل کننده ای داشته باشه که همش بگه برو فلان مکان یچیز رو بردار یا یکی رو بکش و برگرد. ولی خب اگر به تنوع و کیفیت مراحل اصلی تمرکز زیادی کنن طوریکه ارزش تکرار داشته باشه و مراحل فرعی تنوع نسبتا خوب باشه دیگه عملا موفق شده . منتها من از این عکسا نشانه اساسین کریدی نمیبینم . ولی خب از محیط برفی لذت میبرم و خوشحالم که محیط برفی داره
فقط نمیدونم اون مرده با اون لباسا میخواد چطور از ساختمون بالا بره 😅😅😅
واقعا نکته خوبی بود. با اون لباسا فقط میتونه رو زمین حرکت کنه😂
حرکت که چه عرض کنم باید رو زمین بخزه😂😂
داداشمون سیاه پوسته تو شب لباسارو در میاره سبک میره بالا دیده هم نمیشه واسه مخفی کاری هم خیلی گزینه خوبیه 😂
داستان یک اساسین اراکی در ژاپن👌
جالبه بدونید Yasuke در واقعیت هیچوقت سامورایی نمیشه و در این راه شکست میخوره و یک شخصیت شکست خورده هست اما تو این بازی ازش قهرمان و سامورایی ساختن تا به سیاه ها برنخوره
تیم سازنده Assassin’s Creed Odyssey داره نسخه رو میسازه
داستان های ساخته پروپاگاندا جمهوری کرجو باور نکن دوست عزیز
یاسوکه از برترین سامورایی ها بود
اون حتی برا رئیسش هم مهم نبوده
خدایی جذاب و خفن بنظر میرسه!! تایم خیلی بیشتری هم روش گذاشتن واسه این نسخه. ایشالا انیمیشن های بازی هم کلا جدید شده باشه
انگار اون شاتی که شخصیت اصلی بازی داره با گرز میزنه به ی سامورایی دیگه جزئی از گیمپلی هستش. اگه اینطوری باشه که با اثر جالبی رو به رو هستیم
امیدوارم بازیش مثل GTA باشه هر بشه بین سامورایی و نینجا سوئیچ کرد و هر کدوم مراحل خاص خودش داشته باشه
Assassin’s creed : shadows die twice
ترکیب والهالا + گوست اف سوشیماست.
از روی عکسا گرافیک مناظر بازی آنچنان چنگی به دل نمیزنه و میخوره همون والهالا باشه با کمی تغییرات البته اگر واقعا گیم پلی نهایی میخاد این باشه 🤔
تنها چیزی که میشه از این تصاویر گفت اینکه چهره ها نسبت به آثار قبلی بهتر شدن
یکی از ضعیف ترین تریلر های یوبیسافت بود که دیده بودم.
حداقل واسه من جذابیت خاصی نداشت و تریلر های نسخه های پیشین چندین لول بهتر بودن (والهالا خیلی جذاب بود تریلر سینماتیکش)
بازی اینطور که از اطلاعات اولیه پیداست یه چیزی شبیه به همین نسخه های مدرن ولی توسعه یافته تر هست…
نسبت به همین تریلر اگر بخوام یه برداشت اولیه کنم بعید میدونم داستان قشنگی داشته باشه و سراسر احتمالا درون مایه مسائل woke داشته باشه (یکی از شخصیت ها سیاه پوست با اینکه در تاریخ هم بودن و دیگری شخصیت خانم…)
مهمتر از همه اینها باید ببینیم گیمپلی چطور از آب در اومده و امیدوارم از این حالت نسخه های پیشین فاصله بگیره و مبارزات بازی وزن داشته باشند…
یکی از چیز خوبی هم که تو این تصاویر میشه دید گرافیک خیلی خوب بازی هست که خیلی نور پردازی خوبی داره
دقیقا ، اون هیجان تریلر های قبلی رو نداشت
زمانی که قرار بود اساسینز رولیشن بیاد ، تریلر هاشو که میدیدیم کف و خون قاطی میکردیم.الان…
عزیزانی که ذوق میکنید
گول نخورید تا دسته به دست نگرفتین
Rise of ronin
چی شد
با اون همه تبلیغ و اخبار
عزیزانی که ذوق میکنید
گول نخورید تا دسته به دست نگرفتین
Rise of ronin
چی شد
با اون همه تبلیغ و اخبار
نسل ۹ کلا سوپرایز حال خراب کن زیاد داشت
The day before نمونه بارز یک عنوان دیگه که اینقدر هاپ بودن
گفتن the last دوباره با شکل شمایل دیگع تکرار شد
the last؟؟
محیطاش که جالبن
حالا ببینیم چی میشه
خدایی اساسین هیچ ربطی به ژاپن ندارن یا اگر دارن بنده نمیدونستم
چرا نمیان مکان بازی رو به بار ایران در نظر بگیرن؟ مگه اصلش نیست؟
چون یه بار یوبیسافت به دولت ایران درخواست داد برای ساخت بازی اساسینز بیان از مکانای تاریخیو آداب رسومه مردم بازدید کنن دولته ایرانم درخواستو رد کرده دقیقا این درخواست سال ۲۰۱۲بود که بعد از رده درخواست یوبیسافت یکی از خفن ترین اساسینزا یعنی اساسینز سیندکیت رو منتشر کرد
Nioh سال ۲۰۱۷ اومد
ازون موقع تقریباً هیچ بازی غربی ای (سوم شخص و سلاح سرد ) نیومد گیم پلیش حتی نزدیک به nioh باشه (تازه نسخه یک. نسخه دو رو بگم که احتمالا تا آخرالزمان هم مثلش نتونن بسازن D: )
الحق اکثر اینا فقط از نظر گرافیکی رشد میکنن گیم پلی در حد نسل ۷. حملات همه telegraphشده هیت باکس اصلا براشون معنا نداره دقت تو مبارزه کنسله کلا باس دیزاینشونم که نگم
انشالله ویچر ۴ و الدر اسکرولز ۶ به دیمن سولز ۲۰۰۹ برسن گوست ۲ هم بتونه به یک پنجم عمق نیوه برسه باید به ساکر پانچ تبربک گفت
اساسینزا چی هستن پس؟ گوست اف توشیما هم توسط استودیو غربی ساخته شده و چند مورد دیگه هم هستن که حضور ذهن ندارم.
باز که پای منقل نشستی گوست او سوشیما درسته نه توشیما از این به بعد خواستی اسم بازی ای نام ببری قبلش به خودم بگو تا درستش رو برات بنویسم پسرگل
برگرد به طویلت ۲
دادا منم سولزپلیرم ولی خب قرار نیست هر بازی که توی ژانر سولز نباشه بگیم بده …
نمونه ی بارزش گاد آف وار که هک اند اسلش هست اما مبارزات بسیار تند و هیجانی و عالی داره …
بازی های سولزلایک نیاز به استراتژی و فکر و دو دو تا چهار تا داره
کلا تو صنعت گیم بازی خوب برای ایشون یا باید سولز باشه یا بازیای نینتندو باشن
سبک دیگه ای رو قبول ندارن 🤦🤣
بازیای ایندی که خودشون شامل هزاران بازی میشن
بازیای استراتژیک و تاکتیکال
بازیای نینتندو که خودش از تمام سبکها پوشش میده از فایتینگ و پلتفرمر بگیر تا…
Crpg های درست و حسابی
اکشن ار پی جی های خوب شرقی
تمام بازیای کپکام
بازیای atlus
و…
نگران نباش چهارتا فیلم سینمایی و ز.باله های AAA غربی رو فقط بازی خوب حساب نمیکنم وگرنه بازی خوب زیاد دارم برای رفتن D:
تا اونجایی که من کامنتاتو خوندم کلا سبکایی به اسم هک اند اسلش . شوتر . اکشن ادونچر . ریسینگ و کلی سبک دیگه رو اصلا نمیشناسی
هر چقدرم که خوب باشن
داستان و داستان سرایی هم بیخیال
یه بازی باشه انالوگو حل بدی جلو راه بره . R2 بزنی شمشیر بزنه 👌🏻 مشخصات بازی ایدهآل
چه جالب بازیای کپ کام (مخصوصا رزیدنت اویل)که روایت سینماتیک دارن مشکلی نیست ولی بازیای سینماتیک دوست نداری؟🤣
تو بخوای کل کامنتای منو بخونی باید برگردی سال تولدت D:
اولا که بازی ترسناک مجبوره از اساس دوربین و حالت سینمایی داشته باشه چونکه هنوز بازی های زیادی نتونستن از طریق روش های مختص مدیوم گیم ترس ایجاد کنن و این ضعف کلی ژانر ترسناکه
دوتا استثنا: ZoombiU و Eternal Darkness: Sanity’s Requiem هستن که انتظار ندارم از فنبوی های سونی که رفته باشن اینارو یا حتی اسم دومی رو شنیده باشن
این بازیا ترس رو از طریق اتمسفر الزاما انتقال نمیدن بلکه ترس از طریق اساس گیم یعنی گیم پلی و U.i انتقال داده میشه
مثلا تو بازی Eternal Darkness: Sanity’s Requiem یه Sanity meter داره وقتی پر بشه حتی save file شما تو بازی هم corrupt میشه
به این میگن ترسی که فقط تو مدیوم گیم پیدا میشه چون تو سینما save file نداریم
درنتیجه میشه به رزیدنت اویل یه نمره قبولی داد چون ژانر ترسناک به جنبه های سینمایی وابسته ست
اما رزیدنت اویل برخلاف walking simulator هایی مثل لست آف آس و آلن ویک که بیشتر جاشون تو سینماست تا گیم
میاد لول دیزاین درست و حسابی میذاره
کلی باس متنوع میذاره
کلی پازل جای جای بازی ریخته
کلی دشمن و encounter متنوع داره
یه گیم پلی آرکید داره با سیستم امتیاز دهی که ته هر playthrough به گیمر امتیاز میده و ارزش تکرار داره
روایت سینماتیک داره ولی گیم دیزاینش فحش به صنعت گیم نیست برخلاف اون دوتا
هک اند اسلش نمیشناسم؟ کل سری گاد رو رفتم کل سری DMC رو رفتم بجز نسخه ۲ ، نیوه هارو رفتم بایونتا هارو رفتم استرال چین رفتم wonderful 101، persona strikers, metal gear rising, ninja gaiden sigma, Valkyrie elysium و… بخوام بشمرم تا فردا صبح میره
شوترم به حد کافی رفتم
تمام نسخه های Doom, gears, halo, ریترنال، metal hellsinger, quake, Warhammer boltgun و…
اکشن ادونچر هم هرچی سونی تا حالا ساخته رو رفتم بعلاوه بالای ۹ نسخه از زلدا (اصولاً فنهای سونی که زلدا نرفتن نباید در مورد اکشن ماجراجویی صحبت کنن چون اساس اکشن ماجراجویی یعنی زلدا و بس) oceanhorn ، tunic رد دد gta و…
شما اصلا روحتم خبر نداره ولی شک نکن لااقل چند برابر جنابعالی بازی رفتم از تمامی سبک ها چه استراتژیک چه ایمرسیو سیم، تاکتیکال نوبتی، jrpg, Crpg, Arpg, dungeon crawler, run and gun و…
به منی که ۲۳ ساله دارم گیم میزنم گیم های سگا جنسیس تا گیم کیوب ،DS، wii,3ds ps1 تا ps5 تمام انحصاری های کلاسیک ایکس باکس و…
نگو چی رفتی چی نرفتی
از خودت بپرس جز کاتسین چی پلی دادی 😀
تنها سبکی که خوشم نمیاد و نمیرم ریسینگ و ورزشیه که بازم نسخه های متعدد از mario kart و pes و فیفا رو رفتم با اینکه سبک مورد علاقم نیستن
“داستان و داستان سرایی هم بیخیال
یه بازی باشه انالوگو حل بدی جلو راه بره . R2 بزنی شمشیر بزنه 👌🏻 مشخصات بازی ایدهآل”
منی که سینما رو شخم زدم نیازی به روایت های بچگانه ، سطح پایین و ملودرام های هالییودی بازیا ندارم.
شما شاید اثر فاخر کم دیدی برات جذاب باشن.
من تو بازی دنبال چیزیم که جای دیگه بهترشو نشه پیدا کرد نه چیزی که کتابها و سینما پرفکت کردن بعد یه نویسنده دست چندم که هیچ جا آدم حسابش نکردن جز استودیوی بازی سازی اومده بهم تحویل داده.
داستان سرایی به عنوان صرفا یک Bonus تو بازیا بد نیست. یه بازی که گیم پلی و لول دیزاین شاهکار داره یه داستان خوب هم داشته باشه چه بهتر
ولی یه walking simulator با گیم پلی نسل ۵ امی و لول دیزاین منسوخ
بیاد بگه من داستان خوب دارم پس شاهکارم
این برای من قابل قبول نیست.
بعله داستان سرایی خوب به بعضی rpg ها میتونه کمک کنه تا کوئست هاشون رو جذابتر کنن
داستان سرایی خوب میتونه پیسینگ یه بازی رو تا حدی بهبود بده
ولی برای من داستان خوب (که تازه اصلا معتقد نیستم بازیایی که منظورته حتی داستانشون خوبه. در بهترین حالت قابل قبول) به هیچ وجه جای گیم پلی، لول دیزاین، طراحی پازل، کوئست دیزاین و مسائل مربوط به اساس گیمینگ رو نمیگیره.
جوئل و الی تا ۵۰ سال دیگه از یادها حذف میشن
و چیزی که باقی میمونه تتریسه شطرنج و ماریو
چون گیم پلی رو پرفکت کردن و گیم پلی پرفکت در تاریخ ماندگاره چون بازی باید اول بازی باشه D:
این بازیا اگه مثلش تو سینما پیدا میشد که تو صنعت گیم انقدا سرو صدا درست نمیکردن
میگم دنبال اینی که انالوگو تکون بدی کاراکتر بدون هیچ هدفی راه بره که بگی وای من اینو هیچ جا نمیتونم پیدا کنم پس شاهکاره 🤦
داستان سرایی یه بخش خیلی مهم از بازیه که اگه حذف بشه بازی فلج میشه
که دیگه داری میبینی حتی بازیای کوچیک هم دارن داستان خودشونو میگن
«که تازه اصلا معتقد نیستم بازیایی که منظورته حتی داستانشون خوبه. در بهترین حالت قابل قبول»
حرف اکثریت که دارن میگن این بازیا تو داستان سرایی شاهکارن مهمه
نه اقلیت
۱۱ سال از این ۵۰ سال گذشت هنوز مردم لست و کاراکتراشو یادشونه
۲۶ سال از متالگیر سالید ( یه بازی با روایت سینماتیک دیگه) گذشت هنوز همه یادشونه بیگ باس و اسنیک کی بودن 👌🏻
این شطرنج و تتریس به خاطر پیریه 😂
اگه قرار باشه برگردم به سال تولدم پس تو باید حداقل بالای ۴۵ سالت باشه
قلبت نگیره میای اینجا بحث میکنی🤣
اها حالا سینماتیک و کاتسین خوب شد👌🏻
نه دیگه وقتی میگی بده یعنی برای همه بده
باس متنوع رزیدنت اویل؟ همونا که تو همشون یه چشم زرد میاد بیرون همشونم به یه مدل باید مبارزه کنی رو میگی؟ چقدر باس هما متنوع 😂
جلوی لست هم نمیتونی از دشمن متنوع حرف بزنی👋🏻
اون همه معما های قوی تو الن ویک که بهش میگی واکینگ سیمولیتور بود ( نه فقط یه چیو پیدا کن بذار اینجا تا در باز شه)
لست باس فایت نداره؟ بجاش با هوش مصنوعی بازیو برات سخت میکنه
دوست داری همیشه یه غول گنده بیاد که چشم زردشو بزنی؟
اینم به حرفات اصافه میکردی که گیم پلی لست خیلی قوی تر از رزیدنت اویله
تو زلدا ما هیچ اکشنی ندیدیم . زلدا فقط ادونچرش خوبه
بر خلافش تو بازیای ناتیداگ هم اکشن هم ادونچر قوی دیدیم
تو ۱۰۰ هزارتا بازی بیشتر از من رفته باشی
وقتی هیچ کدومو نفهمیدی به چه درد میخوره؟
با دلیل توضیح دادم چرا رزیدنت اویل بهتره بازم میگی کاتسین lol
اولا حجم کاتسین به گیم پلی کمتره دوما لول دیزاین فرسنگ ها بهتر از ناتی داگیه که فهمش از لول دیزاین به گرافیک خوشگل خلاصه میشه
سوما اول بحث بالا هم گفتم رزیدنت هم پرفکت نیست چون وابسته ست به ترس سینمایی
مثال هایی از ترس ناشی از گیم پلی صرف رو برات آوردم که مشخصا حتی اسم بازیاشونم نشنیدی چه برسه رفته باشی D:
فهم سونی فن ایرانی از معما اینه: اگه معما ساده باشه پس بده
نخیر هر بازی ای میتونه یه معادله ۲۰ مجهولی جلوت بذاره بگه بیا حل کن
مسئله سخت حل کردن کاری نداره عین آب خوردنه
من یه قفل در میذارم تو بازی یه کد میدم برام معادله طراحی کنن و این معادله هم رندوم باشه برای هر گیمر طوری که جواب رو از گوگل نتونی پیدا کنی
لابد این میشه معمای خفن؟
خوبی و ارزش معما به سختی یا آسونیش نیست.
لذت معما وقتی حاصل میشه که فاصله بین مدت زمان یافتن راه حل معما و مدت زمان حل معما کم باشه.
اینکه جوئل جعبه رو جابجا کنه یه معمای زبالست چون اصلا معمایی درکار نیست شما از اول میدونی جعبه رو دقیقا کجا باید بذاری
مدت زمان گیم پلی صرف این میشه که معمایی که جوابش رو همین الان میدونی کلی صبر کنی تا با سرعت لاکپشتی جول جعبه رو ببری سرجاش
اینست که رزیدنت اویل با اعتماد به نفس یه rating system میذاره ته بازی و خیلی از ویژگی های بازی تو یک playthrough کامل نمیشه بلکه چندین بار رفتن لازم داره
چون معما هاش الکی وقت گیمرو نمیگیرن و pacing بازی بهم نمیخوره
ولی لست هنر کنه همون دفعه اول کسل کننده نشه و سازنده هم میدونه یه چرت و پرت کسل کننده ساخته برای همین شخصیتا خفه نمیشن ۲۴ ساعته وسط کار حرف میزنن حوصلت سر نره D:
“جلوی لست هم نمیتونی از دشمن متنوع حرف بزنی👋🏻”
اتفاقا میتونم. تنوع دشمنش افتضاح خالصه مدرک هم موجوده سایت های متعدد نوشتن چه تعداد دشمن داره رزیدنت چه تعداد دشمن داره
هوش مصنوعی هم بدرد خودش میخوره. فایده هوش مصنوعی چیست؟ افزایش تنوع در encounter
وقتی دشمنای لست تنوع اتک ندارن هوش مصنوعی هم براشون فایده نداره. شما میتونی enemy طراحی کنی چندین مدل حمله براش بذاری صرفا بدون هوش مصنوعی فقط حملات رو انجام بده
میزان اینتراکشنی که پلیر باهاش خواهد داشت بازهم بیشتر از دشمنیه که کلا یه سلاح دستشه با همون شلیک میکنه یا ته حمله ای که داره یه grab عه
حالا بماند هوش مصنوعی لست هم چیز خیلی خاصی نیست قویترین هوش مصنوعی دنیا هم بذاری وقتی نحوه شکست دادنش با تیر زدنه چه فایده داره تیر رو جاخالی نمیتونه بده که.
برای همین شاهکاری مثل doom eternal بجای سرمایه گذاری روی هوش مصنوعی الکی میاد تنوع دشمن رو بالا میبره و میزان aggressive بودن دشمنا رو هم به شدت زیاد میکنه
وقتی گله گله دشمن مهاجم سمتت ریختن فرق چندانی نداره هوش مصنوعیشون چقدر قویه D:
البته هوش مصنوعی لست ۱ کلا تو دیوار بود (الی از جلوی دشمنا رد میشد تو قسمت های مخفی کاری ولی نمیفهمیدن) ریمیکشو قطعا نرفتم چون حیف پول که خرج اون بازی بشه
نسخه دومش تا حدی این مشکل رو برطرف کردن ولی نه ۱۰۰% و بازهم میگم هوش مصنوعی وقتی طرف مبارزه بلد نیست یکی دو مدل اتک ساده رو اسپم میکنه همه هم عین همدیگه فاقد اهمیته. انگار به بچه ۲ ساله شاتگان بدی.
“تو زلدا ما هیچ اکشنی ندیدیم . زلدا فقط ادونچرش خوبه”
شما ندیدی چون اصلا زلدا نرفتی 🙂
یا ته زلدا رفتنت همین زلدا های اخیر بوده
زلدا همیشه کمبت سیستم ساده ای داشت تمرکز بیشترش روی اکسپلوریشن بود ((که ناتی داگ کلا هیچوقت اینو نفهمید چون بازیاش خطی از a به b هستن لست ۲ اومد یکم گسترش داد نیمه خطی کرد ولی بازم اکسپلوریشنش mediocre عه در بهترین حالت) در عین اینکه کمبت سیستم ساده داشتن نسخه های دو بعدیش اما تنوع دشمن و باس ها اونقدر زیاده و الگوی حملات به شدت زیادی هست که گیمر باید یاد بگیره که تا ته بازی سرگرم میمونه. بماند اکثر دشمن ها و باس های زلدا های قدیمی هرکدوم یه پازلن نه فایت. هر باس یه پازله باید نحوه حل کردنشو بدونی. شما که داد میزنه زلدا نزدی ولی شبیهش تو دیمن سولز هست مثلا اون باس عنکبوت آتشین. فنبوی سونی که هستی لااقل دیمن سولز برو انحصاری خودتونه) تا باس دیزاین زلدا رو درک کنی دانجن های زلدا ها هرکدوم ۴ ساعت لول دیزاین و پازل حل کردن خالصن هفت هشتا از اینا هم تو زلدا های قدیمی بود که گند زدن توش جدیدا.
کل گیم پلی خالص لست ۱ رو جمع کنی اینقدر نیست وسطش کلی talky walky مومنت داره اونقدر اکسپلوریشن بازی چرت خالص بوده که سازنده متکی شده به این قضیه.
پازلای ناتی داگم دیگه معرف حاضر هستن
طناب بگیر وصل کن به درخت ماشین از گل در بیاد
قلاب بگیر الی بره بالا
قفل درو پیدا کن باز شه
و…D: قشنگ گیم دیزاین رو دادن ممد ۳ ساله از دارغوز آباد انجام بده.
شما مینالی چرا فلان باس چشم زرد میاد بیرون؟ حدی ته argument ت همینقدره؟
چشم زرد بیاد بیرون گیمر بدونه کجا رو بزنه بده
بعد ناتی داگ میاد برات QTE میذاره وقتی دشمن نزدیک میز شد مربع (یا مثلث دقیقا یادم نیست) بزنی عین بچه ۲ ساله
این کمبت سیستم شاهکاره؟ D: اصلا کل حرکتای melee ای که تو انچارتد و لست میتونی پیاده کنی چنتاست؟ همین زلدایی که بهش میتوپی تو نسخه twilight princess چندین کمبوی مختلف داشت ناتی داگ سیستم مبارزه ش از یکی دوتا دکمه زدن فراتر نرفته
“تو ۱۰۰ هزارتا بازی بیشتر از من رفته باشی
وقتی هیچ کدومو نفهمیدی به چه درد میخوره؟”
بازیای ناتی داگ مین استریم شت خالصن
یعنی برای مخاطب مین استریم و منتقدای دوزاری IGN ساخته میشن که یه گیم پلی ساده که نیاز به یادگیری نداره برن
یه داستان هالیوودی دوزاری که در قیاس وسیع مفت هم نمی ارزه ببینن
و یه نمره ای هم بدن بره پی کارش
بازیای ناتی داگ (و در قیاس وسیع تر تقریبا کل بازیای سونی هرچند بعضیاشونو خیلی دوست دارم) مین استریمن و بازی مین استریم طوری ساخته میشه همه راحت برن.
در مورد ریترنال، بلادبورن و اینا میتونی بگی کامل نفهمیدی چون یه عمق گیم پلی بالایی دارن ولی لست؟ لستو میسازن بچه ۱۲ ساله ای که ته دیدش از هنر فیلمای مارول بوده حال کنه
نه من گیم کیوب نداشتم که اون بازیارو بشناسم
حتما از همون بازیای گیم پلی محوریه که میگی ۵۰ سال مردم یادشون میمونه 😂
فکر میکنی معما رو برای چی داخل بازی میذارن؟ که یکم از مغزت استفاده کنی
معمای ساده که اکثر بخشای رزیدنت اویلو پر کرده اینه که یه ایتمو بردار ببین کلید بهش چسبیده که درو باز کنی یا نه
نه قرار نیست بازی معادله ۲۰ مجهولی برات بذاره . قراره فقط با یه نگاه حل نشه
دقیقا معما لست ها بده ( باز لست ۲ خیلی بهتره) چون بیشتر روی واقع گرایانه بودن تمرکز داره
ولی اینو نمیشه درمورد انچارتد گفت
شخصیتا خفه نمیشن 🤣 داستان همون انالوگو تکون بده راه برن . اینا به خاطر پیریه
ما تو لست میدونیم بلوتر . رانر . شمبلر. استاکر . ادمای زنده . سگ ها . کلیکر ها روش حمله خاص خودشونو دارن
حالا تو رزیدنت اویل چی؟ همشون میان تو صورتت حمله میکنن . نهایت بزنی از کلشون یه چیزی در بیاد باز بیان تو صورتت حمله بکنن در هر صورت فقط یه مدل باید مبارزه کنی
هوش مصنوعی باعث میشه که نتونی پیشبینی بکنیشون و وقتی میری جلوی استاکرا از هر طرف بهت حمله کنن و مجبور باشی فرار کنی
یا این که از صدای خشاب عوض کردن بفهمن کجایی و برای زدنت هجومی تر حمله کنن و نقشه بکشن
که اینارو به خاطر همون قضیه انالوگ نفهمیدی😂
تو اکسپلوریشن مهم اینه که محیط رو جست وجو کنی و در اضای جست و جوی محیط بهت جایزه بده . جفتشون دارن این کارو میکنن
مگه از اکشن ادونچر بودن حرف نمیزدی؟ چرا رفتی سراغ باس فایت ؟ باس فایت چه تاثیری رو اکشن و ادونچر بازی میذاره؟
اون تنابه فقط یه مدل پازل از انچارتد بود . انچارتد تو پازل خیلی متنوعه . نمونش بخش اینه تو انچارتد ۲
پازلهایی که مغزتو به کار میندازن و باید حتما براشون فکر کنی تا به جواب برسی . نه فقط دنبال کلید بگردی
تو قرار نیست بتونی همرو با با چاقو و مشت بزنی
بازی رو بخش شوتر و مخفی کاری تاکید داره که یه کامبت نزدیک خفن و لذت بخش هم براش گذاشته
گفتم برای این چیزا حرف اکثریت رو باید قبول کرد نه حرف کسی که تتریس بازی میکنه و هیچ درکی از داستان خوب نداره
جزوه شیمی الی من از کامنتت کوتاه تره
چه خبره؟
معما رو میذارن حل کردنش لذت بخش باشه
گفتم معمای سخت ساختن کارش آب خوردنه
اگه معیارت از معمای خوب سخت بودنشه کلا دیدت در مورد معما بسیار بسیار سطحیه
خدارو شکر نینتندو و کپکام replay value بازیاشونو با این چیزا خراب نمیکنن
اتفاقا هرکدوم از معما های هر نسخه از رزیدنت اویل کاملا باهم متفاوتن با اینکه بیسش ممکنه شبیه باشه
اینکه با یه نگاه بتونی روش حل پازل رو بفهمی دلیل بر بد بودن پازل نمیشه
چون پازل مساوی است با روس حل مسأله+ خود عمل حل مسأله= نتیجه
خیلی از معما ها هستن راه حل سریع به ذهن میرسه ولی پیاده سازی اون راه حل ها requirement خودشو داره
در قفله
راه حل؟ کلید
کلید کجاست؟ این پازله
تمام دشمن های لست که نام بردی سر جمع ۱۰ تا نمیشن
روش مبارزه با همشون هم تقریبا یکیه نیاز به تنوع دادن در پلی استایل نیست.
تو رزیدنت اویل یه دشمنه باید به فلان جاش شلیک کنی یه دشمنه باید حتما نارنجک نورانی شلیک کنی و…
هرکدوم یه پازلن روش حل متفاوت
دشمنای لست؟ زامبی های عادی تو تمام بازیا
فرض کن خشاب عوض کردی شنید
تهش شلیک میکنی میره
نحوه مبارزه مستقیمت باهاش عوض نمیشه
رزیدنت اویل ۴ هم دشمنایی داشت که حتی به نور واکنش میدادن
مخفی کاریشم که برات یه دکمه گذاشتن قدرت سوپر هیرویی داشته باشی پشت اشیا هم ببینی
هوش مصنوعی خاصیم ندارن چون همونطور که گفتم هوش مصنوعی منهای اتک پترن فاقد اهمیته
تهش بجای اینکه از جلو بیان از پشت بیان
که اونم لست خرابش کرده چون سرعت کرکتر و agile بودنش به حدی بالاست که مناسب survivor horror نیست
کنترل شخصیت در حد اکشن ادونچره ولی بازی سروایوال
اولین اکشن ادونچر و پدر تمام اکشن ادونچر ها زلداست
فرمول اکشن ادونچر رو زلدا چیده
پس اگه زلدا تو اولین بازیش که بی نهایت بازی ساز رو الهام بخشیده
میاد باس میذاره
یعنی اکشن ادونچر هم باس میخواد.
تنها باس درست و حسابی کل سری لست rat king بود و بس بقیه qte و اینطور چیزا
نظر اکثریت مخصوصاً تو ایران اگه برام اهمیت خاصی اگه داشت بی نهایت بازی ایندی و اندرریتد رو نمی رفتم
تهش محدود میشدم به بازیای سونی و ایکس باکس و راکستار کپکام و همین چنتا استودیوی معروف
خدارو شکر نظر اکثریت رو دنبال نمیکنم و باعث شده بی نهایت بازی خاص رو تجربه کنم که فرمول کپی پیست ندارن
سبک دیمن سولز و الدر اسکرولز متفاوته نباید اصلا انتظار مبارزات مانند دیمن سولز رو داشت از الدر اسکرولز
مبارزات دیمن سولز مربوط به سبک سولز هست که الدر اسکرولز نیستش
به عنوان اولین اثر تماما نسل نهی در فرنچایز انتظار بهبودها و تغییرات در گیم پلی بازی رو دارم. تریلر درست عین تمام تریلرهای دیگه یویی سافت فوق العاده خوش ساخته ولی اگر قرار باشه دوباره همون گیم پلی خشک و خسته کننده سه گانه آخری رو ارائه بده من که به شخصه سمتش نمیرم.
یه سوال؟
اون سامورایی با اون لباس ها چطور میخواد پارکور و مخفی کاری کنه؟😐😂
نمیدونم چرا بعد از بلک فلگو یونیتی دیگه نتونستم با اساسین ارتباط بگیرم حس میکنم همه نسخه هاش یکیه فقط لوکیشنو جاها عوض میشه گیم پلی همونه تکراری میشه برام زود کلا بازیایع یوبیسافت
چه جالب اون سگه اکیتاست
بابا چرا باز اساسین نسل نهمی مثل دو تا بازی اخیرش نیس ای بابا خوبه ایپی معروفشه من دوسش دارم خوبه ها ولی میگم چرا نسل نهمی نمیکنه اساسینو
اینکه گرافیک والهالا و میراژه که . واقعا امیدوارم خروجی چیز بهتری باشه که شک دارم.
یوبیسافت شده یه لیوان سوراخ که هیچی توش نمیمونه ، همچی به بیرون درز میکنه
اینجور که پیداست مالی نیست😾
یوبیسافت بازیای جدیدش اصلا اساسینز کرید نیستن.الان سامورایی بودن اونم در نقش یه سیاه پوست که ژاپنیا خیلی بهش انتقاد کردن،افتخاره؟اصلا این بازی اساسینز کریده؟
گرافیکش شبیه گیمای نسل ۸ ، گرافیکش خوبه ولی انتظار بیشتری بود .
نمیدونم چرا از این اساسینزای جدید من از والهالا خوشم اومد(به چشم اساسینز نگاش نکردم)
ولی امیدوارم یوبیسافت آدم شده باشه
این بازی خداس
از این تصویرا زیاد دیدیم از یوبیسافت…
این که داره سیاه پوست بودن کاراکتر نقد میشه.خیلی ها میگن در واقعیت هم ما سامورایی سیاه پوست داریم.منم میدونم داریم.ولی خودتونو گول نزنید.یوبیسافت نگفته عه یه خدمت کاره مهاجر سیاه پوسته برده که تبدیل به یه سامورایی میشه عجب داستان خفنی بیاید ازش بازی بسازیم!خودتونو گول نرنین هممون میدونیم چرا یوبیسافت اومده از بین اینهمه کاراکتر ژاپنی از یه خدمت کاره مهاجر سیاه پوست داره بازی میسازه
اساسین ها در ژاپن ایده خیلی خوبیه، فقط من یه کوچولو گِله دارم از یوبی سافت که اساسین(کاراکتر اصلی) باید یک نفر بود و کاملا ترکیب نینجا+اساسین. میتونست بازی جذاب تر کنه و مخفی کاری ببشتری کن. بازم میگم تا بازی نیومد نمیشه قضاوت کرد