سری Resident Evil باید به ریشههای وحشت جسمی و بیولوژیکی خود بازگردد
بازی Resident Evil 2 تا حد زیادی وحشت جسمی را بازیابی کرد و این موردی است که بازیهای آینده این فرنچایز میتوانند آن را دنبال کنند.
سری Resident Evil همواره تلاش کرده تا تعادل مناسبی میان اکشن و وحشت ایجاد نماید. این تعادل بخش بزرگی از چیزی است که این فرنچایز را محبوب و نمادین میسازد و انتظار میرود این ویژگی در Resident Evil 9 که ممکن است از شخصیتپردازی Resident Evil 7 و Village فاصله بگیرد، احیا گردد. همچنین بازی بعدی این مجموعه میتواند با تکرار یک ویژگی مهم از Resident Evil 2، میزان ترس را افزایش دهد.
در Resident Evil 2، لئون و کلر به عنوان قهرمانان بازی توسط دو شرور اصلی یعنی Mr. X و William Birkin تحت تعقیب قرار میگیرند. ویلیام دانشمند سابق شرکت آمبرلا است که در آخرین تلاشها برای نجات جانش، خود را به ویروس Golgotha آلوده میکند. اگرچه او احتمالاً قصد داشت به یک G-Human شبیه به Ganadoها در Resident Evil 4 جهش یابد، اما عوارض آن در روند جهش باعث شد که به یک موجود بزرگ به نام G-Mutant تبدیل گردد. این موجود در طول بازی رشد میکند تا اینکه آخرین بقایای وجههی انسانی ویلیام برکین تقریباً از بین میرود. این مورد به عنوان وحشت جسمی چیزی است که کپکام میتواند در بازیهای بعدی Resident Evil به آن بپردازد.
وحشت جسمی Resident Evil 2 یک انتخاب مناسب است
اگرچه طرح داستان دانشمند دیوانه در بازیهای مختلف سبک ترسناک دیده شده، اما همچنان Resident Evil 2 ایدهی جالب و جذابی است. تقلای ویلیام برکین در این بازی، ذات انسانی او را نشان میدهد و این چیزی است که با پیشرفت جهش یافتگی او در طول داستان منتقل میشود. همانند اعضای خانوادهی بیکر در Resident Evil 7، بازیکنان اساساً تنها دو روی سکه را میبینند: ۱- بعد از اینکه همه به ویروس آلوده شدند و ۲- قبل از آلوده شدن آنها از طریق فلش بک. ویلیام برکین یک آنتاگونیست وحشتناک است، چرا که جهش مداوم او ترسناک و دردناک به نظر میرسد.
هنگامی که بازیکنان برای اولین بار با ویلیام برکین آلوده شده به ویروس G روبهرو میشوند، او به وضوح و به طور قابل توجهای جهش یافته، اما همچنان به عنوان انسان قابل تشخیص است. حتی به نظر میرسد که این جهش میتواند برگشتپذیر باشد یا کاهش یابد. اما به دنبال هر رویارویی با برکین، جنبهی انسانی او کمتر شده و به هیولایی دوپا با ظاهری اهریمنی تبدیل میشود. پس از آن شاهد تبدیل او به یک جانور جهش یافته و در نهایت به تودهای از گوشت و دندانهای در حال جویدن هستیم. از دست رفتن آهسته و غیرقابل کنترل حالت انسانی بر ترس عمیق تاثیر میگذارد و این بخش بزرگی از چیزی است که Resident Evil 2 را به یکی از ترسناکترین آثار این مجموعه تبدیل میکند.
تمرکز بر برکین به عنوان یک انسان و نه صرفاً یک هیولا، نقشی در ترسناک کردن این جهش یافتگی ایفا میکند، اما برکین حتی قبل از این اتفاق، از یک فرد دوست داشتنی یا قابل احترام به دور بوده است. این امر بین او و مخاطب فاصله ایجاد میکند و در نتیجه بخشی از وحشت جسمی را تضعیف میکند. اگر بازیکنان بتوانند با فردی همدلی کنند که در حال تغییر شکل و جهش یافته است، راحتتر میتوانند از دست رفتن حالت انسانی را تصور کنند.
سری Resident Evil معمولاً قهرمانان خود را از خطرات زیستی و بیولوژیکی در امان نگه میدارد. به عنوان مثال، حتی زمانی که شخصیتهایی مانند لئون یا جیل آلوده میشوند، عملاً بدون هیچ اثر ماندگاری، درمان میشوند. حتی عفونت کپک ایتن وینترز نیز نسبتاً بیهیجان و ناکارآمد است و بیشتر به عنوان یک پیچش داستانی نهایی در انتهای بازی استفاده میشود تا اینکه فرصتی برای خلق ترس واقعی باشد. شاید یک بازی جدید از این سری در آینده بتواند با به کار بردن این طرح بر روی شخصیتی دلسوزتر و محوریتر که ترس اولیه از حالت انسانی از دست رفته یا تغییر یافته را به خطر میاندازد، به ترس درونی و آزاردهندهای که در دگرگونی مداوم مانند ویلیام برکین نهفته است، کمک کند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
تو این ریمیک ها فقط نسخه دوم تونست ترس را القا کنه
بخش هایی از ۴ هم ترسناک بود ولی اون اتمسفرراکون سیتی تو ریمیک نسخه دوم بیش از حد خوب بود
به امید یه بازی خوف دیگه از کپ کام بزرگ
خود اورجینال رزیدنت ایول ۴ هم اون جوری ترسناک نبود و بیش تر رفت توی فاز اکشن البته قسمتای ترسناک هم داشت مثل نبرد regenerator که نمیمرد و اون صدای نفس کشیدنش واقعا ترسناک بود.
دو واقعا خلاقانهترین ریمیک کپکام بود👍🏻👍🏻
آره واقعا.
بازی های اول ترس متفاوتی رو القا می کردن.
اما تو نسخه های جدید یه کم ماورا الطبیعه شده بود.
مخصوصا تو ویلیج که صرفا به فانتزی نزدیک شده بود.
البته من نمیگم بده اتفاقا خیلی با فضا و مضامینشون حال کردم.
ولی بنظرم بهتره کمی به اون حس نسخه های اول برگردن
کلا تایرنتا خوبن
ولی میترسم اینکه مردم خواهان ترس بیشتری هستن باعث از بین رفتن اکشن شه مثل نسخه ۷
هفت تا جایی که نرفته بودیم تو کلبه مارگارت اکشن نبود ..
بعد اون عملا بازی کالاف دیوتی بود مخصوصا بخش لوکاس .
البته ۷ واقعا دلنشین بود .
ولی بالانس نبود
ترس خیلی بیشتر بود
اگر همون نسخه اوت بریک که روش اصرار دارم بیاد ریمیکش چیز خوفی در میاد دوربین سوم شخص و انمی های جدید مثل گوریل آلوده تو اوت بریک فایل۲ یا مثلا اون تمساحی که اندازش رو کوچیک کرده بودند رو به شکل گنده تری بیارن خیلی چیز خوفی میشه.
یک مرحله هم داشت اگر اوت بریک فایل۲ رو کسی بازی کرده باشه وقتی تمام مراحل رو تموم می کنی مرحله آخر برات باز میشه و در اصل اون مرحله قفل بوده کلا که با تموم کردن مراحل اون باز میشه و خوب یک تایرنت خیلی سرعتی و دمج بالا تو همون لحظه اول بازی می بینی و باید تا جای ممکن ازش دور بشی و یک بخشش بود که توی محوطه بیرون دانشگاه بود و خوب جای فرود هلیکوپتر هم یک درب اونور تر بود ولی تا موقعی که اون تارینت اول کاری رو نمی کشتی نمی تونستی بری اون درب و تازه یک بدی که داره توی اون مرحله با اینکه یک دستش قطع میشه ولی سرعتش و دمجش بیشتر میشه و تقریبا میشه گفت اون پرش هایی که تو اویل۴(نسخه اصلی)عثمان سدلر داشت رو داره که همین ویژگیش بدترین چیزی هستش چون هر دفعه روی سر کاراکتر فرود میاد و ۷۵ درصد جون کاراکتر رو دمج می خوره.
به هر جایی غیر از قلبش هم تیر بزنی فایده نداره چون الکی تیرت به هدر میره و دمج نمی خوره.
اوت بریک و سوروایور بدترین نسخه های سری رزیدنت اویل هستن
سرایور نسخه ۲ همون کد ورونیکا هستش ولی انگار کپکام خواسته قیمه هارو بریزه تو ماستا فقط چون اومده نمیسس اویل۳ رو هم با همون شکل و شمایل آورده تو نسخه سرایور۲.
نسخه سرایور یک که کلا یک بازی جدا هستش ولی بخاطر نقص بیش از حد زیاد کلا یک ریمیک از ریشه کلا نیاز داره این نسخه بخصوص که من تو سر کنترل رو مخش اعصابم بهم ریخت چون خودش سوئیچ می کرد وقتی دمیج می خورد از انمی و کلش تکون می خورد در صورتی که کله کاراکتر رو نمی تونی تکون بدی.
یک سری بدی های دیگه هم داشت مثلا دستگاه تایپ رایت نداشت برای سیو و کلا باید یک کله می رفتی کل بازی رو و خوب برای یک تازه وارد کلا میشد۴ ساعت بازی و خوب برای یک حرفه ای شاید تا ۲ ساعت و یا ۱.۵ ساعت طول می کشید.
بدی دیگش هم این بود که کلا کلت ها تیر بی نهایت بودند و نایف نداشت و اینکه مینی گیم نداشت.
نسخه اوت بریک چند تا بدی داشت ولی به نسبت سرایور قابل تحمل تر بود.
یکیش بدیش هوش مصنوعی بازیکن ها وقتی خودت تنهایی بازی می کردی بود و خوب خیلی گاگول تشریف داشتند و حتی یک معما رو حل نمی کردند یا فقط دائم دنبال سلاح یا اون گیاها بودند.
کوآپ خوبی داشت ولی اگر یک نوع کوآپ اون هم به وسیله چند دسته می داشت که بشینی با دوستات چند نفری بازی بکنی خیلی خوب میشد چون پلی۲ از ۸ تا دسته ساپورت می کرد باید تبدیل می خریدی.
بدی دیگش این بود که البته مشخص هم نیست و صرفا اونهایی که تریلر گیم رو دیدن متوجه میشن اینکه یکسری انمی ها حذف شدند مثل کوسه غول پیکر یا مثلا نرف شدند مثلا اون تمساحه تو فایل ۲ مرحله باغ وحش قرار بود جثه به مراتب بزرگتر و سرعت بیشتر و حمله سریعتری داشته باشه یک چیزی شبیه به اون چیزی که تو اویل۲ دیدی.
متاسفانه این بدی هم از اون بدی هاست چون نسخه ۳ به دلیل محتوای کوتاهی که داشت و خوب از پنج مرحله کمتر می شد کلا منتشر نشد البته یکسری خبر ها اومد ولی فکر کنم کلا صحت نداشت سال۲۰۲۰ دربارش که می خواستن برن سراغ ساخت نسخه سوم اوت بریک.
اگه این ها ریمیک بشن و چند تا انمی جدید مثل اون گوریل های آلوده(نسخه بتای اویل۲)داخل مرحله باغ وحش باشه کنار مار ها و عنکبوت ها و عقرب و … غول پیکر و دوربین سوم شخص بیاد چیز خوفی میشه بخصوص اگر مراحل رو زیاد طولانیشدن بکنن بطوری که ۲ ساعت سر یک مرحله باشی.
اگه بتونن اون حس تبدیل شدن به یک سلاح زامبی بیولوژیکی با اون تکسچر های باکیفیت و بافت های عجیب غریب انسانی و جانوری با این حس
( این دیگه چیه کوفتیه ! “)
به همراه دلهره و وحشت و ترسناک بودن و ایجاد حس نسخه های قدیمی باشه ، واقعا بی نظیر و فوق العاده میشه !
هیچی مثل اون تایرنت ها اون حسی رو که می خوای منتقل نمی کنن.
چون اگر نگاه کنی توی هر نسخه از سری چه اصلی چه فرعی اون سری هایی که انمی هاشون تارینت بودند به مراتب شکست دادن اون مرحله رو سخت تر می کرد بخصوص نسخه۰ که سر اون تایرنت بندری دهنم صاف شد چون هر دفعه می پرید و یهو یک جایی با حواس پرتی بد جور گیرش می افتادی.
ترسناک ترین بازی های که کردم اوت لست بود و رزیدنت ایول ۲
بعد اوت لست خدایی اویل ۲ ریمیک میترسیدم اصن جلو میرفتی به ترست اضافه تر میشد
اون فضا تاریک و زامبی هاش وحشت می کردم برم جلو از همه بدتر هم قدم های مستر ایکس
البته اون موقع بچه سال بودم با این حال ۵ بار اویل ۲ تموم کردم و هنوزم میترسم 😂🗿
البته از سری نسخه های ۲ به بعد فقط نسخه ۴ کمی طنز داشت وگر نه بقیه نسخه ها یک زره جدی بودن رو بهت جوش رو نشون می داد.
البته از حق نگذریم که کپکام تو نسخه های اولیه هر سری یک سری طنز گذاشته بود تا بازی خیلی جدی نشه.
مثلا اون قضیه مشت زدن به تخته سنگ اویل۵ یا اون لئون چد اویل۴(نسخه اصلی)و میم های آیدا تو اویل۲(نسخه اصلی)و اون سم خالص که از اویل۱ می تونستی ببینی(نسخه اصلی)رو میشه کلا به وضوح دید.
نسخه ۶ هم شده بود دست مایه طنز پلیر ها از اینکه می اومدن اسمش رو تغییر می دادن می گفتن رزیدنت کالاف یا نید فور اسپید اویل و … که حتی من هم سر اون زامبی های تفنگ بدست منفجر شده بودم از خنده و از یک جا این نسخه رو نسخه مناطق محرومه صدا می زدم.
درستش هم همینه مگه چقدر سخته یه موجود جهش یافته مثل مستر ایکس و نمسیس بسازین و یه داستان و استوری جدید روایت کنین البته با لیون و اینکه باید سوم شخص باشه خسته شدیم از بازی های اول شخص دیگه
به این راحتی نیست بشازن میگن کپی گرده تکراریه و هزار چیز دیگه یعنی فکر کنم منظور شما اینکه الهام گرفته باشه ولی یک نوآوری جدید باشه که بتون حس ترس رو مثل اون شخصیت ها القا کنه
الان نمیشه همچین جووی رو رو نسخه۹ اجرا بکنن مگر اینکه تو نسخه های ۰ و کد ورونیکا و اون نسخه هایی که هنوز به ریمیک نیاز دارند رو بشه اعمال کرد.
البته از نظر داستانی باید یک جوری باشه که کلا به تم بازی بخوره هم از یک طرف کالاف نشه با کوآپ شدنش هم از یک طرف کلا اگر چند نفره بازی می کنی هم حس ترس به بازیکن منتقل بشه.
https://uploadkon.ir/uploads/9e6f14_24IMG-۲۰۲۴۰۶۱۴-۲۱۵۳۲۱.jpg
توی ژانر وحشت و بقا سوم شخص ساختن بدتره مگه این که مثه دد اسپیس بتونی از اتمسفر بازی به خوبی استفاده کنی اینم یه ریسکه چون دو تا اول شخص داده کپکام الان این سوم شخصه
نکته ی خوب دیگه این که دیگه خبری از اون زامبی های آروم و سگ جون نیست چقد من حالم از اونا بهم میخورد در عوضش عاشق قسمت های تعقیب و گریز بودم اونایی که outlast یا alien isolation و بازی کرده باشن میفهمن وحشت توی تعقیب و گریز یعنی چی .. خلاصه از نسخه ی هفتم اعتماد ما به کپکام دوباره جلب شده و دعا میکنیم نسخه ی نهم هم کار و در بیاره
ببین اونا ترسناک روانشناختی مثل بازی آلن ویک بازی رزیدنت اویل سبکش ترسناک اکشن اونا یه عالم دیگن اینا یه عالم دیگه دیگه بازی هارو زیاد ترسناک نمیکنن هم رنج سنی بیاد پاین هم فروش زیاد کنن
وقتی تاحالا اویل بازی نکردی:
فکر کنم کلا با سری رزیدنت اویل آشنایی نداری.
درباره خط اولت نسخه ۲ ریمیک و اوییل۴ نسخه اصلی و ریمیک و دد ایم(تو راه رفتن کاراکتر سوم شخصه ولی تو نشونه گیری اول شخص میشه و تو حالت اول شخص هم میشه راه رفت فقط باید اون دکمه مخصوص نشونه گیری رو نگه داری و دکمه ای و با R3 راه بری)رو بازی کنی متوجه میشی.
درباره تعقیب گریز هم برو نسخه ۳ اصلی و ۲ ریمیک رو بازی کن.
سر سگ جون بودن هم نسخه ۱ ریمیک که مثل مور و ملخ تو راه روی تنگ میریختن روی سرت اون هم با نسخه های بدتر از زامبی های معمولی.
خداییش اون پیام اخری فشاریم کرد من نمیدونم اینکه یه سیاه پوست بیاد کلی ژآپنی بکشه ریسیست نیست اما یه امریکای زامبی که سیاه پوسته رو بکشه هست لامصب زامبیه
حاج اقا کل فرانچارز کالاف بدبخت روس ها سلاخی شدن حالا یه بازی ژاپنی ها سلاخی بشن کجای دنیا برمیخور حالا از روس ها کشیدن بیرون چسبیدن صدام
یاد اون میم فیلم فسیل افتادم.
بدی یک سری فرانچز ها همینه یکسری ملت هارو تحقیر می کنه.
در صورتی که مردمش کاری نکردند ولی تصویری که از اون جامعه ساخته شده و شناخته شده یک چیز افتضاح هستش.
دقیقا
جان لیان و جیل
اگه باشه که خیلی خوبه.
فقط این چرت و پرت های نژاد پرستی که به re5 می بندن واقعا حالمو بد می کنه
واقعا نمی فهمم. سفید باشه هیچی و دیگری باشه نژاد پرستی
اصلا جیل رو کنار لیان نمیتونم تصور کنم کاش کلیر بود پیشش به یاد وقایع نسخه دوم
ولی اخری به نظرم اشتباهه فعلا گذاتنش کنارر تا ریمیک دیگر نسخه هارو بسازن
تو یک انیمیشن همکاری این دو نفر رو داریم.
بر عکس اون چیزی که من تو ذهنم دارم بیشتر کو آپ خوبی ازش میاد دلیلش هم سر اویل۴ و اویل۶ بود که شخصیت اصلی اگر بخواد مدام مواظب یک کاراکتر باشه دائم باید چند تا کار رو پشت سر هم بکنه و اگر تو مرحله هارد کور جوری باشه که با یک دمج انمی کاراکتر همراه بمیره کلا اعصاب خوردی میشه.
اویل۶ یک ویژگی خوبی که داشت سر همین کو آپ و عوض کردن کاراکتر حین اجرای اون مرحله در هر جایی بود.
این کدوم کانال تلگرامه؟
الان بنظرم برگشته ریشه دیگه ریمیک های خوبی دادن
ریمیک نسخه دوم تو بحث کمبود مهمات یه جاهایی حوصله سر بر شده بود.من تو زمینه مدیریت مهمات همیشه کارمو درست انجام میدم. این دیگه غیر منطقی مهماتش کم بود. هرچند که سعیشون این بود که گیمر چندین باره بره بازی رو اما گاهی وقت تکرار مجدد یه بازی نیست
نه بابا اتفاقا مهمات به اندازه میداد واسه یه ژانر وحشت فقط اول بازی یکم کمه یذره که بری جلوتر کتابخونه رو باز کنی مهماتت بیشتر میشن من تازه یه جایی از بازی رسیده بودم که ۱۷۰ تا تیر کلت داشتم فقط شات نداشتم هیچی
ولی منی که هم تیر شات گانم هم تیر کلتم و…….
صفر بود💀
بعدش مسترایکسم دنبالم بود💀💀💀💀
نگو داداش بهترین ریمک که تونست بزن همینه یه جوری شد کاپ کام از عوامل سازندش تشکر کرد انقدر عالی درست کردتش
اولاش کم میده ولی سر باس آخر سنگ تموم میزاره
برای همینه باس های آخر اویل ها میشن کالاف خالص چون مهماتشون خیلی زیاده و فقط لازمه که تو تیر بهشون بزنی
خوب مجبور نبودی کلا همه زامبی هارو بکشی یا اگر واقعا تیر کم می آوردی خوب میرفتی اون درب گاو صندوق هارو باز می کردی البته این هم بماند که واقعا حوصله می خواد و آدم🥔مثل من حوصله اینجور کارا رو نداره.
من هم سر همون اول رفتم اویل۳ ریمیک رو بازی کردم رمزش رو که حفظ شده بودم اون کمد بالایی که تو طبقه دو بود و تو اویل۲ ریمیک به دردم خورد.
اره درست میگی اما واقعا با این مشکلات و گرفتاری ها وقت کمی دارم. شاید باورت نشه سه روز پیش دیسک اوریجینال رزیدنت اویل ۳ نسخه پلی استیشن یک رو از جایی پیدا کردم. کمی پلی دادم دیدم خیلی میچسبه لعنتی. باید سعی کنم یه وقتی بزارم براش
از نسخه سه ریمیک بهتر هستش.
فقط چند تا ماد بزاری روی بازی کار حله.
آخه رو PS1 خودم دارم پلی میدمش. نمیشه ماد زد
اوو.
فکر کردم نسخه پیسی رو داری.
رو پیسی با مشخصات ذغال هم میشه اینو بازی کرد.
ولی اگر می خوای گرافیک بهتر داشته باشی گفتم ماد بزنی خوب میشه.
باید یک ویلن جالب بذارن جز ویلن های نسخه های کلاسیک خیلی خوب بودن
وقتی تاحالا اویل بازی نکردی:
خدایش تو ریمیک ها ۲ بهترین بود ریمیک ۴ خوب بود اما اصلا ترسی تو بازی حس نمیکردی ۳ هم که من کلی باهاش خاطره داشتم قدیم گند زدن توش
خب قرار نبود کاری کنن بنظرم عالی ترین ریمیک همین بود خب اویل ۴ نسخه اورجینالشم اکشن بود تقصیر ریمیک نیست ریمیک ۲ واسه ۱۹۹۸ دو بعدی خیلی میشد روش کار انجام داد
میدونی کلا رزیدنت اویل برای من یه بازی نیست بیشتر یه طعم خاص میمونه اونم طعم تلخیه یه قوه که کنار بازیای دیگه که طعمهای مختلف دارن مثل متروترش،دارک سولز تند، ماینکرفت شیرین اینم یه طعم خاص خودشو با محیط و داستان دارک و کمیک حالتی که داره همیشه حالمو جا میاره و فقط فقط این حرفمو ادامه میدم که مث قبلش باشه نه مث الان که ماشالله اینقدر اتاق فکر خلاقیتش بالاس که فقط ریمیک میکنن تا یه بازی جدید بدن که همونم ندن بیشتر کالاف دیوتی ارائه میدن تا رزیدنت 😑😑
چیزی که ریمیک نسخه چهار گند زد توش
اسپویل ⛔️تو بعضی انیمیشن ها دقیقا همین اتفاق که آخرش گفتی افتاده یه شخصیتی که باهاش میشه همدردی کرد کم کم تبدیل میشه .
رزیدنت اویل ۷ بنظرم ترسناک تر بود از ۲، همین چند روز پیش ۲ رو تموم کردم!
از ۴ به بعد رو بازی نکردم. و البته خشنودم🥲
امیدوارم این موفقیت ها باعث بشه نسخه ۵ و ۶ هم بسازن. البته بکوبن از نو بسازن یه ریمیک واقعی.
نمیدونم چرا ولی خیلیا گیمایی مثل لست اف اس رو ژانر ترسناک حساب میکنن
به نظر من هر نسخه رزیدنت اویل تو نسل ۸ و ۹ عالی رو ترسناک بودن(به غیر ۳ریمیک)
۷ که اوج ترس بود،۸هم به نوبه خودش ترسناک بود،۲ رو که نگم،روولیشن ۲ هم بدک نبود،۴ هم عالی!
نزدیک به اتفاقی که برای استیو افتاد … (Code veronica)