وحشت جسمی Resident Evil 2 موردی است که کپکام باید دوباره به آن بازگردد
وحشت جسمی Resident Evil 2 موردی است که کپکام باید دوباره به آن بازگردد
وحشت جسمی Resident Evil 2 موردی است که کپکام باید دوباره به آن بازگردد
وحشت جسمی Resident Evil 2 موردی است که کپکام باید دوباره به آن بازگردد

سری Resident Evil باید به ریشه‌های وحشت جسمی و بیولوژیکی خود بازگردد

محسن رضوی فر
۲۰:۵۱ ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
وحشت جسمی Resident Evil 2 موردی است که کپکام باید دوباره به آن بازگردد

بازی Resident Evil 2 تا حد زیادی وحشت جسمی را بازیابی کرد و این موردی است که بازی‌های آینده این فرنچایز می‌توانند آن را دنبال کنند.

سری Resident Evil همواره تلاش کرده تا تعادل مناسبی میان اکشن و وحشت ایجاد نماید. این تعادل بخش بزرگی از چیزی است که این فرنچایز را محبوب و نمادین می‌سازد و انتظار می‌رود این ویژگی در Resident Evil 9 که ممکن است از شخصیت‌پردازی Resident Evil 7 و Village فاصله بگیرد، احیا گردد. همچنین بازی بعدی این مجموعه می‌تواند با تکرار یک ویژگی مهم از Resident Evil 2، میزان ترس را افزایش دهد.

در Resident Evil 2، لئون و کلر به عنوان قهرمانان بازی توسط دو شرور اصلی یعنی Mr. X و William Birkin تحت تعقیب قرار می‌گیرند. ویلیام دانشمند سابق شرکت آمبرلا است که در آخرین تلاش‌ها برای نجات جانش، خود را به ویروس Golgotha آلوده می‌کند. اگرچه او احتمالاً قصد داشت به یک G-Human شبیه به Ganadoها در Resident Evil 4 جهش یابد، اما عوارض آن در روند جهش باعث شد که به یک موجود بزرگ به نام G-Mutant تبدیل گردد. این موجود در طول بازی رشد می‌کند تا اینکه آخرین بقایای وجهه‌ی انسانی ویلیام برکین تقریباً از بین می‌رود. این مورد به عنوان وحشت جسمی چیزی است که کپکام می‌تواند در بازی‌های بعدی Resident Evil به آن بپردازد.

وحشت جسمی Resident Evil 2 یک انتخاب مناسب است

وحشت جسمی Resident Evil 2 موردی است که کپکام باید دوباره به آن بازگردد

اگرچه طرح داستان دانشمند دیوانه در بازی‌های مختلف سبک ترسناک دیده شده، اما همچنان Resident Evil 2 ایده‌ی جالب و جذابی است. تقلای ویلیام برکین در این بازی، ذات انسانی او را نشان می‌دهد و این چیزی است که با پیشرفت جهش یافتگی او در طول داستان منتقل می‌شود. همانند اعضای خانواده‌ی بیکر در Resident Evil 7، بازیکنان اساساً تنها دو روی سکه را می‌بینند: ۱- بعد از اینکه همه به ویروس آلوده شدند و ۲- قبل از آلوده شدن آن‌ها از طریق فلش بک. ویلیام برکین یک آنتاگونیست وحشتناک است، چرا که جهش مداوم او ترسناک و دردناک به نظر می‌رسد.

هنگامی که بازیکنان برای اولین بار با ویلیام برکین آلوده شده به ویروس G روبه‌رو می‌شوند، او به وضوح و به طور قابل توجه‌ای جهش یافته، اما همچنان به عنوان انسان قابل تشخیص است. حتی به نظر می‌رسد که این جهش می‌تواند برگشت‌پذیر باشد یا کاهش یابد. اما به دنبال هر رویارویی با برکین، جنبه‌ی انسانی او کمتر شده و به هیولایی دوپا با ظاهری اهریمنی تبدیل می‌شود. پس از آن شاهد تبدیل او به یک جانور جهش یافته و در نهایت به توده‌ای از گوشت و دندان‌های در حال جویدن هستیم. از دست رفتن آهسته و غیرقابل کنترل حالت انسانی بر ترس عمیق تاثیر می‌گذارد و این بخش بزرگی از چیزی است که Resident Evil 2 را به یکی از ترسناک‌ترین آثار این مجموعه تبدیل می‌کند.

وحشت جسمی Resident Evil 2 موردی است که کپکام باید دوباره به آن بازگردد

تمرکز بر برکین به عنوان یک انسان و نه صرفاً یک هیولا، نقشی در ترسناک کردن این جهش یافتگی ایفا می‌کند، اما برکین حتی قبل از این اتفاق، از یک فرد دوست داشتنی یا قابل احترام به دور بوده است. این امر بین او و مخاطب فاصله ایجاد می‌کند و در نتیجه بخشی از وحشت جسمی را تضعیف می‌کند. اگر بازیکنان بتوانند با فردی همدلی کنند که در حال تغییر شکل و جهش یافته است، راحت‌تر می‌توانند از دست رفتن حالت انسانی را تصور کنند.

سری Resident Evil معمولاً قهرمانان خود را از خطرات زیستی و بیولوژیکی در امان نگه می‌دارد. به عنوان مثال، حتی زمانی که شخصیت‌هایی مانند لئون یا جیل آلوده می‌شوند، عملاً بدون هیچ اثر ماندگاری، درمان می‌شوند. حتی عفونت کپک ایتن وینترز نیز نسبتاً بی‌هیجان و ناکارآمد است و بیشتر به عنوان یک پیچش داستانی نهایی در انتهای بازی استفاده می‌شود تا اینکه فرصتی برای خلق ترس واقعی باشد. شاید یک بازی جدید از این سری در آینده بتواند با به کار بردن این طرح بر روی شخصیتی دلسوزتر و محوری‌تر که ترس اولیه از حالت انسانی از دست رفته یا تغییر یافته را به خطر می‌اندازد، به ترس درونی و آزاردهنده‌ای که در دگرگونی مداوم مانند ویلیام برکین نهفته است، کمک کند.

BarsamRealگیمر سادهdbanished04AEOجان قماربازM.MT🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥SeraThe World Ender_Alex_پروفسور بی سوادDARKSIRENمرد تنهای شبمحمد طاها مهدی پورMohsen bakhtiariNimanero son of vBrainiacAQUARIUSmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

وحشت جسمی Resident Evil 2 موردی است که کپکام باید دوباره به آن بازگردد
وحشت جسمی Resident Evil 2 موردی است که کپکام باید دوباره به آن بازگردد
وحشت جسمی Resident Evil 2 موردی است که کپکام باید دوباره به آن بازگردد
وحشت جسمی Resident Evil 2 موردی است که کپکام باید دوباره به آن بازگردد
وحشت جسمی Resident Evil 2 موردی است که کپکام باید دوباره به آن بازگردد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • تو این ریمیک ها فقط نسخه دوم تونست ترس را القا کنه

    farhanاردک تک تکBarsamRealگیمر سادهAEOاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)1988halflifeامیر عزیزنژادBlack Swordsmanolliemore
  • Talking man گفت:

    آره واقعا.
    بازی های اول ترس متفاوتی رو القا می کردن.
    اما تو نسخه های جدید یه کم ماورا الطبیعه شده بود.
    مخصوصا تو ویلیج که صرفا به فانتزی نزدیک شده بود.
    البته من نمیگم بده اتفاقا خیلی با فضا و مضامینشون حال کردم.
    ولی بنظرم بهتره کمی به اون حس نسخه های اول برگردن

    KasraAEOlie?noOg Gamer is Back Babyپروفسور بی سوادمحمد طاها مهدی پورNimaBrainiacSpider-Manعلی شیخعلی
  • کلا تایرنتا خوبن
    ولی میترسم اینکه مردم خواهان ترس بیشتری هستن باعث از بین رفتن اکشن شه مثل نسخه ۷

    Kasraگیمر سادهبیگ اسموکAEOپروفسور بی سوادمحمد طاها مهدی پورlul-bookBrainiacSpider-Manعلی شیخعلی
    • Brainiac گفت:

      هفت تا جایی که نرفته بودیم تو کلبه مارگارت اکشن نبود ..
      بعد اون عملا بازی کالاف دیوتی بود مخصوصا بخش لوکاس .
      البته ۷ واقعا دلنشین بود .

      اردک تک تکگیمر سادهبیگ اسموکAEOOg Gamer is Back Babyپروفسور بی سوادمرد تنهای شب( پایان حرفه ی ترول بنده)محمد طاها مهدی پور
    • اگر همون نسخه اوت بریک که روش اصرار دارم بیاد ریمیکش چیز خوفی در میاد دوربین سوم شخص و انمی های جدید مثل گوریل آلوده تو اوت بریک فایل۲ یا مثلا اون تمساحی که اندازش رو کوچیک کرده بودند رو به شکل گنده تری بیارن خیلی چیز خوفی میشه.
      یک مرحله هم داشت اگر اوت بریک فایل۲ رو کسی بازی کرده باشه وقتی تمام مراحل رو تموم می کنی مرحله آخر برات باز میشه و در اصل اون مرحله قفل بوده کلا که با تموم کردن مراحل اون باز میشه و خوب یک تایرنت خیلی سرعتی و دمج بالا تو همون لحظه اول بازی می بینی و باید تا جای ممکن ازش دور بشی و یک بخشش بود که توی محوطه بیرون دانشگاه بود و خوب جای فرود هلیکوپتر هم یک درب اونور تر بود ولی تا موقعی که اون تارینت اول کاری رو نمی کشتی نمی تونستی بری اون درب و تازه یک بدی که داره توی اون مرحله با اینکه یک دستش قطع میشه ولی سرعتش و دمجش بیشتر میشه و تقریبا میشه گفت اون پرش هایی که تو اویل۴(نسخه اصلی)عثمان سدلر داشت رو داره که همین ویژگیش بدترین چیزی هستش چون هر دفعه روی سر کاراکتر فرود میاد و ۷۵ درصد جون کاراکتر رو دمج می خوره.
      به هر جایی غیر از قلبش هم تیر بزنی فایده نداره چون الکی تیرت به هدر میره و دمج نمی خوره.

      • اوت بریک و سوروایور بدترین نسخه های سری رزیدنت اویل هستن

        • سرایور نسخه ۲ همون کد ورونیکا هستش ولی انگار کپکام خواسته قیمه هارو بریزه تو ماستا فقط چون اومده نمیسس اویل۳ رو هم با همون شکل و شمایل آورده تو نسخه سرایور۲.
          نسخه سرایور یک که کلا یک بازی جدا هستش ولی بخاطر نقص بیش از حد زیاد کلا یک ریمیک از ریشه کلا نیاز داره این نسخه بخصوص که من تو سر کنترل رو مخش اعصابم بهم ریخت چون خودش سوئیچ می کرد وقتی دمیج می خورد از انمی و کلش تکون می خورد در صورتی که کله کاراکتر رو نمی تونی تکون بدی.
          یک سری بدی های دیگه هم داشت مثلا دستگاه تایپ رایت نداشت برای سیو و کلا باید یک کله می رفتی کل بازی رو و خوب برای یک تازه وارد کلا میشد۴ ساعت بازی و خوب برای یک حرفه ای شاید تا ۲ ساعت و یا ۱.۵ ساعت طول می کشید.
          بدی دیگش هم این بود که کلا کلت ها تیر بی نهایت بودند و نایف نداشت و اینکه مینی گیم نداشت.
          نسخه اوت بریک چند تا بدی داشت ولی به نسبت سرایور قابل تحمل تر بود.
          یکیش بدیش هوش مصنوعی بازیکن ها وقتی خودت تنهایی بازی می کردی بود و خوب خیلی گاگول تشریف داشتند و حتی یک معما رو حل نمی کردند یا فقط دائم دنبال سلاح یا اون گیاها بودند.
          کوآپ خوبی داشت ولی اگر یک نوع کوآپ اون هم به وسیله چند دسته می داشت که بشینی با دوستات چند نفری بازی بکنی خیلی خوب میشد چون پلی۲ از ۸ تا دسته ساپورت می کرد باید تبدیل می خریدی.
          بدی دیگش این بود که البته مشخص هم نیست و صرفا اونهایی که تریلر گیم رو دیدن متوجه میشن اینکه یکسری انمی ها حذف شدند مثل کوسه غول پیکر یا مثلا نرف شدند مثلا اون تمساحه تو فایل ۲ مرحله باغ وحش قرار بود جثه به مراتب بزرگتر و سرعت بیشتر و حمله سریعتری داشته باشه یک چیزی شبیه به اون چیزی که تو اویل۲ دیدی.
          متاسفانه این بدی هم از اون بدی هاست چون نسخه ۳ به دلیل محتوای کوتاهی که داشت و خوب از پنج مرحله کمتر می شد کلا منتشر نشد البته یکسری خبر ها اومد ولی فکر کنم کلا صحت نداشت سال۲۰۲۰ دربارش که می خواستن برن سراغ ساخت نسخه سوم اوت بریک.
          اگه این ها ریمیک بشن و چند تا انمی جدید مثل اون گوریل های آلوده(نسخه بتای اویل۲)داخل مرحله باغ وحش باشه کنار مار ها و عنکبوت ها و عقرب و … غول پیکر و دوربین سوم شخص بیاد چیز خوفی میشه بخصوص اگر مراحل رو زیاد طولانی‌شدن بکنن بطوری که ۲ ساعت سر یک مرحله باشی.

  • _Alex_ گفت:

    اگه بتونن اون حس تبدیل شدن به یک سلاح زامبی بیولوژیکی با اون تکسچر های باکیفیت و بافت های عجیب غریب انسانی و جانوری با این حس
    ( این دیگه چیه کوفتیه ! “)
    به همراه دلهره و وحشت و ترسناک بودن و ایجاد حس نسخه های قدیمی باشه ، واقعا بی نظیر و فوق العاده میشه !

    farhanKasraگیمر سادهبیگ اسموکپروفسور بی سوادمحمد طاها مهدی پورBrainiac
    • هیچی مثل اون تایرنت ها اون حسی رو که می خوای منتقل نمی کنن.
      چون اگر نگاه کنی توی هر نسخه از سری چه اصلی چه فرعی اون سری هایی که انمی هاشون تارینت بودند به مراتب شکست دادن اون مرحله رو سخت تر می کرد بخصوص نسخه۰ که سر اون تایرنت بندری دهنم صاف شد چون هر دفعه می پرید و یهو یک جایی با حواس پرتی بد جور گیرش می افتادی.

      _Alex_
  • yasin-yrh87 گفت:

    ترسناک ترین بازی های که کردم اوت لست بود و رزیدنت ایول ۲
    بعد اوت لست خدایی اویل ۲ ریمیک میترسیدم اصن جلو میرفتی به ترست اضافه تر میشد
    اون فضا تاریک و زامبی هاش وحشت می کردم برم جلو از همه بدتر هم قدم های مستر ایکس
    البته اون موقع بچه سال بودم با این حال ۵ بار اویل ۲ تموم کردم و هنوزم میترسم 😂🗿

    farhanKasraگیمر سادهبیگ اسموکAEOSeraOg Gamer is Back Babyپروفسور بی سوادمحمد طاها مهدی پورNimamore
    • البته از سری نسخه های ۲ به بعد فقط نسخه ۴ کمی طنز داشت وگر نه بقیه نسخه ها یک زره جدی بودن رو بهت جوش رو نشون می داد.
      البته از حق نگذریم که کپکام تو نسخه های اولیه هر سری یک سری طنز گذاشته بود تا بازی خیلی جدی نشه.
      مثلا اون قضیه مشت زدن به تخته سنگ اویل۵ یا اون لئون چد اویل۴(نسخه اصلی)و میم های آیدا تو اویل۲(نسخه اصلی)و اون سم خالص که از اویل۱ می تونستی ببینی(نسخه اصلی)رو میشه کلا به وضوح دید.
      نسخه ۶ هم شده بود دست مایه طنز پلیر ها از اینکه می اومدن اسمش رو تغییر می دادن می گفتن رزیدنت کالاف یا نید فور اسپید اویل و … که حتی من هم سر اون زامبی های تفنگ بدست منفجر شده بودم از خنده و از یک جا این نسخه رو نسخه مناطق محرومه صدا می زدم.

      مرد بلا🗿
  • abbas1990 گفت:

    درستش هم همینه مگه چقدر سخته یه موجود جهش یافته مثل مستر ایکس و نمسیس بسازین و یه داستان و استوری جدید روایت کنین البته با لیون و اینکه باید سوم شخص باشه خسته شدیم از بازی های اول شخص دیگه

    گیمر سادهبیگ اسموکپروفسور بی سوادمحمد طاها مهدی پورعلی شیخعلی
    • به این راحتی نیست بشازن میگن کپی گرده تکراریه و هزار چیز دیگه یعنی فکر کنم منظور شما اینکه الهام گرفته باشه ولی یک نوآوری جدید باشه که بتون حس ترس رو مثل اون شخصیت ها القا کنه

      گیمر ساده
    • الان نمیشه همچین جووی رو رو نسخه۹ اجرا بکنن مگر اینکه تو نسخه های ۰ و کد ورونیکا و اون نسخه هایی که هنوز به ریمیک نیاز دارند رو بشه اعمال کرد.
      البته از نظر داستانی باید یک جوری باشه که کلا به تم بازی بخوره هم از یک طرف کالاف نشه با کوآپ شدنش هم از یک طرف کلا اگر چند نفره بازی می کنی هم حس ترس به بازیکن منتقل بشه.

  • https://uploadkon.ir/uploads/9e6f14_24IMG-۲۰۲۴۰۶۱۴-۲۱۵۳۲۱.jpg

    گیمر سادهپروفسور بی سوادBrainiacgeraltمحمدعلی
  • Reza گفت:

    الان بنظرم برگشته ریشه دیگه ریمیک های خوبی دادن

    گیمر سادهبیگ اسموکپروفسور بی سوادBrainiacSilent Killerعلی
  • Halflife81 گفت:

    باید یک ویلن جالب بذارن جز ویلن های نسخه های کلاسیک خیلی خوب بودن

    بیگ اسموکگیمر سادهپروفسور بی سواداسوالد ایوری
  • Mahdi گفت:

    خدایش تو ریمیک ها ۲ بهترین بود ریمیک ۴ خوب بود اما اصلا ترسی تو بازی حس نمی‌کردی ۳ هم که من کلی باهاش خاطره داشتم قدیم گند زدن توش

    گیمر سادهAEOپروفسور بی سوادBrainiacA6sad
  • میدونی کلا رزیدنت اویل برای من یه بازی نیست بیشتر یه طعم خاص میمونه اونم طعم تلخیه یه قوه که کنار بازیای دیگه که طعم‌های مختلف دارن مثل متروترش،دارک سولز تند، ماینکرفت شیرین اینم یه طعم خاص خودشو با محیط و داستان دارک و کمیک حالتی که داره همیشه حالمو جا میاره و فقط فقط این حرفمو ادامه میدم که مث قبلش باشه نه مث الان که ماشالله اینقدر اتاق فکر خلاقیتش بالاس که فقط ریمیک میکنن تا یه بازی جدید بدن که همونم ندن بیشتر کالاف دیوتی ارائه میدن تا رزیدنت 😑😑

    گیمر ساده
  • AV گفت:

    چیزی که ریمیک نسخه چهار گند زد توش

    گیمر ساده
  • Amirmahdi.mcs گفت:

    اسپویل ⛔️تو بعضی انیمیشن ها دقیقا همین اتفاق که آخرش گفتی افتاده یه شخصیتی که باهاش میشه همدردی کرد کم کم تبدیل میشه .
    رزیدنت اویل ۷ بنظرم ترسناک تر بود از ۲، همین چند روز پیش ۲ رو تموم کردم!

    گیمر ساده
  • تیتاب گفت:

    از ۴ به بعد رو بازی نکردم. و البته خشنودم🥲

  • امیدوارم این موفقیت ها باعث بشه نسخه ۵ و ۶ هم بسازن. البته بکوبن از نو بسازن یه ریمیک واقعی.

    گیمر ساده
  • PCgamer گفت:

    نمی‌دونم چرا ولی خیلیا گیمایی مثل لست اف اس رو ژانر ترسناک حساب میکنن

    AEOمرد بلا🗿گیمر ساده
  • shadow city گفت:

    به نظر من هر نسخه رزیدنت اویل تو نسل ۸ و ۹ عالی رو ترسناک بودن(به غیر ۳ریمیک)
    ۷ که اوج ترس بود،۸هم به نوبه خودش ترسناک بود،۲ رو که نگم،روولیشن ۲ هم بدک نبود،۴ هم عالی!

    گیمر ساده
  • Richman گفت:

    نزدیک به اتفاقی که برای استیو افتاد … (Code veronica)

وحشت جسمی Resident Evil 2 موردی است که کپکام باید دوباره به آن بازگردد