توسعه‌دهنده: ساخت بازی‌های عالی دیگر تضمینی بر بسته نشدن استودیوها نیست - گیمفا
توسعه‌دهنده: ساخت بازی‌های عالی دیگر تضمینی بر بسته نشدن استودیوها نیست - گیمفا
توسعه‌دهنده: ساخت بازی‌های عالی دیگر تضمینی بر بسته نشدن استودیوها نیست - گیمفا
توسعه‌دهنده: ساخت بازی‌های عالی دیگر تضمینی بر بسته نشدن استودیوها نیست - گیمفا
توسعه‌دهنده: ساخت بازی‌های عالی دیگر تضمینی بر بسته نشدن استودیوها نیست - گیمفا
توسعه‌دهنده: ساخت بازی‌های عالی دیگر تضمینی بر بسته نشدن استودیوها نیست - گیمفا

توسعه‌دهنده: ساخت بازی‌های عالی دیگر تضمینی بر بسته نشدن استودیوها نیست

محسن رضوی فر
۰۹:۵۲ ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
توسعه‌دهنده: ساخت بازی‌های عالی دیگر تضمینی بر بسته نشدن استودیوها نیست - گیمفا

به دنبال تعطیل شدن استودیوی Tango Gameworks، برخی از توسعه‌دهندگان معتقدند که بازی‌های عالی دیگر استودیوها را از بسته شدن در امان نگه نمی‌دارد.

توسعه‌دهندگانی که سال‌ها از عمر خود را صرف خلق بازی‌های موفق و برنده جوایز مختلف می‌کنند، با اخراج‌ها، تعطیلی استودیو و موارد دیگر از آشفتگی‌های کنونی صنعت بازی به شدت آسیب دیده‌اند. ایکس‌ باکس اخیراً چهار استودیوی زیرمجموعه‌ی بتسدا (Bethesda) را تعطیل کرده است. این اعلامیه صنعت بازی را تحت تاثیر قرار داد و توسعه‌دهندگان اعتراف کردند که ساخت بازی‌های عالی دیگر در این صنعت کافی نیست.

مایکروسافت در اوایل امسال نزدیک به ۲۰۰۰ کارمند خود را اخراج کرد. بسته شدن چهار استودیوی بتسدا، اخراج‌های بیشتری را نشان می‌دهد و نگرانی‌ها در صنعت را تشدید می‌کند.

توسعه‌دهنده: ساخت بازی‌های عالی دیگر تضمینی بر بسته نشدن استودیوها نیست - گیمفا

پس از اینکه اعلام شد مایکروسافت چهار استودیوی Tango Gameworks، Arkane Austin، Alpha Dog و Roundhouse را تعطیل کرده است، برخی از از توسعه‌دهندگان صنعت بازی نظرات خود را در مورد این موضوع بیان کردند.

رئیس استودیوی Arkane Lyon واکنشی احساسی به این خبر داشت و گفت تعطیلی استودیوها را به مانند خنجری بر قلب او بوده است. شینجی میکامی (Shinji Mikami)، رئیس سابق Tango Gameworks، تعطیلی این استودیو را غم‌انگیز و ناراحت‌کننده توصیف کرد. توسعه‌دهندگان دیگر نیز در خصوص این موضوع دیدگاه‌های خود را به اشتراک گذاشتند.

Maisie Ó Dorchaidhe، توسعه‌دهنده بازی‌های مستقل، می‌گوید که کیفیت یا سودآوری یک بازی در چشم‌انداز امروزی اهمیت چندانی ندارد. او اظهار داشت که سودآوری یا حتی وایرال شدن یک بازی خوب کافی نیست. وی همچنین افزود که تجربه، سخت کوشی و فداکاری در یک دسته قرار می‌گیرند و چنین ویژگی‌هایی دیگر نمی‌توانند امنیت شغلی را در توسعه بازی‌ها تضمین کنند.

استودیوی Tango Gameworks سال گذشته بازی Hi-Fi Rush را منتشر کرد که مورد توجه منتقدین و بازیکنان قرار گرفت. ایکس باکس وعده داده بود که از تلاش‌های خلاقانه‌ای مانند اثر مذکور پشتیبانی کند و مدیران اجرایی مانند آرون گرینبرگ، این بازی را به خاطر رسیدن به تمام اهداف تحسین کردند. با این حال، استودیو برای کار فوق‌العاده خود پاداشی دریافت نکرده است.

سایر توسعه‌دهندگان همچنین خاطرنشان کردند که سازندگان عناوینی که موفق به دریافت جایزه شدند، دیگر از خطر اخراج و تعطیلی استودیوها در امان نیستند. از سوی دیگر طبق گزارش اخیر بلومبرگ، مایکروسافت برنامه‌های بیشتری برای کاهش هزینه‌ها دارد.

D e v i lDarkness720Annyزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )کاکاسنگیRezaمصطفیHero's shadelul-bookAAACEپروفسور بی سوادجان قماربازo0ashil0ologhainRoyalknightDARKSIRENهادی صفائیA0seyed0AnimaCambyses The Thirdmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توسعه‌دهنده: ساخت بازی‌های عالی دیگر تضمینی بر بسته نشدن استودیوها نیست - گیمفا
توسعه‌دهنده: ساخت بازی‌های عالی دیگر تضمینی بر بسته نشدن استودیوها نیست - گیمفا
توسعه‌دهنده: ساخت بازی‌های عالی دیگر تضمینی بر بسته نشدن استودیوها نیست - گیمفا
توسعه‌دهنده: ساخت بازی‌های عالی دیگر تضمینی بر بسته نشدن استودیوها نیست - گیمفا
توسعه‌دهنده: ساخت بازی‌های عالی دیگر تضمینی بر بسته نشدن استودیوها نیست - گیمفا
توسعه‌دهنده: ساخت بازی‌های عالی دیگر تضمینی بر بسته نشدن استودیوها نیست - گیمفا
توسعه‌دهنده: ساخت بازی‌های عالی دیگر تضمینی بر بسته نشدن استودیوها نیست - گیمفا
توسعه‌دهنده: ساخت بازی‌های عالی دیگر تضمینی بر بسته نشدن استودیوها نیست - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Emmat گفت:

    اگر مایکروسافت بلد بود مدیریت کنه دیگه ، این همه اتفاق رخ نمی‌داد ، ۲۰۱۳ بود ، ساتورو ایواتا ( رییس ژاپن نینتندو ) زمانی که دید نینتندو توی موقعیت بدی قرار داشت و مجبور اخراجی داشته ، یک کاری کرد با چند تا از مدیر عامل دیگه حقوق خودشون رو نصف کردند برای اینکه کسی رو اخراج نکنند ، امروز نینتندو نتیجه ۲۰ سال بالا و پایینی نینتندو به بیشتر مقدار سوددهی شرکت رسیده حتی بیشتر از نسل ۷ ، وقتی تصمیمات اشتباه میگیری و ادامه میدی ، همین میشه اعتماد خیلی از سازندگان رو از بین میبری!

    Darkness720حاج کریتوسsnake eaterDARKSIRENchook_gamerعضو سابق NCRAnnyیک قدیمیزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )Zabimore
  • پیشبینی می کردم ، مایکرو کاملا بیزینسی داره به موضوع نگاه می کنه و این یعنی استودیویی که سود نداشته باشه باید تعطیل بشه ، حیف واقعا حیف…

    حاج کریتوسLone wolfعضو سابق NCRAnnyOda nobunaga حامی نظر اخرo0ashil0osnowgirlerfankarimiمصطفیSTARKmore
  • From Ashes گفت:

    “از سوی دیگر طبق گزارش اخیر بلومبرگ، مایکروسافت برنامه‌های بیشتری برای کاهش هزینه‌ها دارد.”
    .
    …Pain

    snake eaterزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )Joel MorganNimaMax22erfankarimiمصطفیSTARKvitto corleoneپروفسور بی سواد
  • From Ashes گفت:

    اونایی که برای بسته شدن استودیو ۱۰ نفره سونی داشتن جامه میدریدن این چند روز حتی یکیشونم ندیدم

    snake eaterزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )gigachad_assaissnNimaRoyalknightHomayounMax22KingRezaerfankarimimore
  • ali_s گفت:

    یکی مث ea و Ubisoft هر روز دارن پول مردمو میخورن
    یکی مث اینا که یه بازی بی عیب و نقص دادن تعطیل میشه
    به بهانه بیزینس
    مایکروسافت چیکار میکنی با خودت؟

    snake eaterزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )gigachad_assaissnکاکاسنگیNimaHamedMax22erfankarimiمصطفیHero's shademore
  • From Ashes گفت:

    فقط میتونم بگم کاش مایکروسافت نمیخریدشون
    دست رو هرچی میزارن به نوکیا ختم میکنن

    زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )RoyalknightMax22KingerfankarimiSTARKپروفسور بی سوادvitto corleone
    • Mahdi Sam گفت:

      نمی خرید هم ورشکست می‌شدن، وقتی دیسهانرد با همه عظمتش سود متوسط داشت دیگه چه انتظاری میشه داشت؟ اویل ویتن سود نداشت، توکیو گوست وایر سود نداشت، های فای راش سود نداشت این یعنی استدیو تو ده سال چهار تا بازی درجه یک ساخته ولی سود نداشته

      ای کاش تعطیل نمی شد

      AXEUS
      • From Ashes گفت:

        میدونی سونی اینسامنیاک رو تو چه وضعیتی خرید ؟ فکر کنم حتی روحتم خبر نداشته باشه
        ولی ببین الان کجاست.
        ناتوانی تو مدیریت عاقبتش همینه، وعده های پوچی هم که عمو فیل ناجی صنعت گیم و غیره داده بودن بودن هم بماند.
        هیچ توجیهی هم نداره

        • Mahdi Sam گفت:

          قصدم دفاع از مدیریت ماکرو نبوده و نیست، بحث اینه که اگه نمی خرید هم ورشکست می‌شدن، سونی هم یکی دوتا استدیو داشت که این سبکی می ساختن که اونا هم به رحمت ایزدی پیوستن پس خریدار اینا نبود، نینتیندو هم که کلا هیچی نمی خره، تیک تو و EA و یوبی هم توان خریدش رو نداشتن، می‌مونه ایمبریسر و تنسنت که اگه اونا هم می خریدن آخر راه همین جا بود

      • Tom گفت:

        توکیو گوست وایر اگه سود نداشت ماکروسافت نمیگفت میخوای ادامشو بسازیم
        های فای هم خودشون گفتن خیلی سود داشته ( کل خرج تبلیغاتش پول رفتن اسپنسر سر اون مصاحبه بود)
        از اویل ویتین انتظار کالاف داشتی؟ معلومه این بازیا سودشون خیلی کمتره . اویل ویتین اگه خوب نمیفروخت ۲ نسخه ازش نمیساختن

        HamedReza
        • Mahdi Sam گفت:

          ماکرو حرف زیاد زد ولی در نهایت ساخت؟ اگه سودآور بود واسه چی زنی مکس فروخته شد وقتی دوم و اسکایریم مثل کیک گرم داشت فروش می‌رفت؟ حتی دیسهانرد ۲ هم به سود هدف گذاری شده نرسید

          اویل ویتین ۱ کلا ۱.۲ میلیون فروخت، بعیده حتی هزینه ساخت خودش رو هم درآورده باشه، ۲ که حتی ۳۰۰ هزار نسخه هم روی استیم فروش نرفت جاهای دیگر که بماند

          • Tom گفت:

            بازیی که سود ده نباشه انقدر سریع دنبال ساخت ادامش نمیره
            حتی میگفتن استودیو در حال ساخت ادامه های فای بوده که تعطیل شده
            خب ماکروسافت باید ساخت ادامشو تایید کنه . بازیی که سود نداشته باشه مگه ساخت ادامش تایید میشه؟
            در مورد اویل ویتین
            رزیدنت اویل ۴ قبول داری محبوب ترین بازی ترسناکه؟ ریمیک اون ۷ میلیون فروخته
            اویل ویتین که ip جدیده چقدر باید بفروشه؟
            اگه قرار بود سونی هم انقدر به سود اهمیت بده تا الان نه ناتیداگ داشتیم . نه سانتا مونیکا . نه اینسامنیاک . نه بلو پوینت . نه هاوسمارک
            همه اینا دوران ضرر ده هم داشتن
            صنعت گیم برای اینا شده فقط پول . پول رسوند خوبه . پول نرسوند تعطیل
            اینا هم برای اکتیویژن بیش از حد خرج کردن که الان ۴ تا ۴ تا تعطیل میکنن

            • Mahdi Sam گفت:

              اینو قبول دارم برای مثال همین الان هاوسمارک ضررده هست ولی سونی تو همین وضعیت خریدش، ناتیداگ البته همیشه موفق بوده و الان تو ضعیف ترین وضع اقتصادیش هست به خاطر کنسل شدن بازی اخیرش،

              رفیق ریمیک رزیدنت اویل ۴ تو کمتر از ۶ ماه ۷ میلیون فروخت این دوتا تو ده سال رو هم ۲ میلیون نشدن، نمی گم باید تعطیل می شد و با تصمیم‌شون مخالفم ولی کار از یه بازه کوتاه گذشته بود واقعا، از دید کسی که فقط به جنبه اقتصادی ماجرا نگاه بکنه تعطیلیش منطقیه

              • Tom گفت:

                بیشتر از یه سال گذشته از رزیدنت اویل ۴ ریمیک
                تازه خبرش اومده
                https://gamefa.com/1043796/resident-evil-4-remake-has-sold-7-02-million-units/

                • Mahdi Sam گفت:

                  جدی یه سال گذشت از رزیدنت ۴ ریمیک؟ فکر می کردم خیلی کمتر گذشته! باز به هرحال بازی از دو میلیون نسخه که کمتر بفروشه دیگه یا ساختش AAA نبوده یا بازی تو ضرره که در این مورد خاص مجموع دو نسخه رو هم به ۲ میلیون نسخه نمیرسه و بنابرین تو ضرر بوده

  • تا وقتی امثال مایکروسافت توی صنعت گیم باشه متاسفانه همینم میشه
    کی فکرشو میکرد تانگو گیمز بسته بشه واقعا ؟!
    این رویدادی که توی خرداد در نظر گرفتن به نظرم میخان میخان استارفیلد رو برای ps5 و همینطور ایندیانا جونز و هلبلید ۲ و شایدم فیبل و …. رو برای ps5 معرفی کنن ! این دور از ذهن نیست مایکروسافت در حال حاضر غیر قابل پیش‌بینی
    یادتون نره کع مایکروسافت توی سایت رسمی xbox لوگوی xbox رو از بازیای فیبل ، اوود ، ایندیانا جونز حذف کرد

    RoyalknightHamedMax22erfankarimiمصطفیSTARKپروفسور بی سوادTomvitto corleone
  • Porfosor گفت:

    روز های افول ویدیو گیم به خاطر شرکت های های پول پرست …..
    کاش این کمپانی بازی ای بازی سازی خوب دست شرکت هایی که عاشق این صنعت هستند می‌افتادن ولی حیف ….

    عضو سابق NCRزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )NimaHamedMax22STARKA.Offپروفسور بی سوادجان قماربازfarhanmore
    • MilaDica گفت:

      به نظرت توسعه دهنده های بازی به خاطر عشقشون حقوق کم میگیرن؟
      آنقدر هزینه های بازی و توسعه دهنده ها بالا رفته که کمپانی های بزرگ از پس هزینه های بازی بد بر نمیان چه برسه شرکت های کوچک و مستقل.
      مطمئن باش اگه این شرکتها خریداری هم نمیشدن بازهم درشون تخته میشد
      تا حالا شنیدی توسعه دهنده ای برای عشقی که داره و بازی بدی که ساخته بیاد حقوقشو کم کنه؟

  • Homayoun گفت:

    مایکروسافت بلاخره روی شیطانی خودشو نشون داد دیگه از دوست خوب گیمرا و ناجی استودیوها و کارمندان خبری نیس همچنین ثابت کرد حتی اگه شرکت تریلیون دلاری هم باشی به فکر شود بیشتری و اون بچه تحلیگرایی که میگفتن مایکروسافت چون پولداره ضررم بده براش اهمیتی نداره یا اگه استودیویی ازش گند بزنه پرورش‌ میده و زیر پر و بالشو میگیره تعطیل نمیکنه رو دماغ سوخته کرد
    طبق گفته جیسون قراره قیمت گیمپس افزایش پیدا کنه و مایکروسافت ممکنه کالاف دیوتی رو روی گیمپس نیاره چون سود زیادی رو از دست میده و اینکه تعطیلی استودیوها و تعدیل هاش به اینجا ختم نمیشه این اتفاقات و اخبار دقیقا یه هفته قبل عرضه دی ال سی ۶ ساعته هلبلید یک داره اتفاق میفته و بازاریابی هم به کل به فراموشی هم سپردن چه بسا هلبلید موفق نشه از لحاظ متا و فروش نینجا تئوری هم بره پیش اون استودیوها

    D e v i lsilent-man(Motor Edition)RoyalknightHamedMr abdMax22KingerfankarimiمصطفیSTARKmore
  • Shadow گفت:

    از اول هم نبوده
    مگه سونی ژاپن استودیو رو با وجود شاهکار هایی مثل گرویتی راش و بلادبورن و شدو آف کلوسوس نبست؟
    مایکروسافت ۱۰۰ میلیارد دلار خرج نکرده که براش های فای راش بسازن
    مایکروسافت تنها کاری که انجام داد همون اجرا کردن استراتژی سونی بود ولی سونی فنا اون زمان به سونی بخاطر این کارش هیچ انتقادی نکردن
    دیگه از این به بعد جایی برای گیم های AA و کم بودجه در مایکروسافت نیست و هر کی بخواد این مدلی گیم بسازه بسته میشه
    مثل سونی از این به بعد فقط قرار هست بازی AAA و بلاک باستر بسازن همون طور که سونی ژاپن استودیو رو با وجود گرویتی راش بست مایکروسافت هم تانگو گیمز رو با وجود های فای راش بست
    مت بوتی هم اشاره کرد دیگه میخوان از این به بعد بازی های بزرگ و بلاک باستر بسازن نه aa و …
    درسته سیاست خوبی نیست اما برای پیشرفت مایکروسافت و برند اکس باکس لازم هست

    snake eaterNimaRoyalknightHamedMax22KingsiavasherfankarimiمصطفیMalekmore
    • اولا ژاپن استودیو مال خود سونی بود
      نه اینکه بیاد یه استودیو رو که براش هیچ زحمتی نکشیده با پول تصاحب کنه و با اینکه یه بازی عالی هم ساخت ببندتش
      دوما سونی با کارمند های Japan studio استودیو جدیدی به اسم Team Asobi تشکیل داد و کسی اینجا ضرر نکرد
      ولی اعضا تانگو همه با نهایت بی رحمی اخراج شدن و از کار بیکار شدن در حالی برنامه هایی برای آینده داشتن

      snake eater.Joel MorganNimaRoyalknightHamedMax22MaleksiavashTommore
    • همون بازی AA بهترین انحصاری ایکس باکس در نسل ۹ ایکس باکس بود ، اونا مقصرن بازی خوب ساختن ؟ حرفت دقیقا این معنی رو میده
      چرا استودیوهای AAA مایکروسافت نمیتونن شاهکارهای AAA منتشر کنن ؟ مگه دقیقا این همون کاری نیست که سونی و نینتندو انجام میدن ؟ کدوم بازی AAA نسل نهم مایکروسافت در حد بازیای AAA سونی و نینتندو بوده که با الان داری سیاستشون رو با سونی مقایسه میکنی ؟

      هوادار نینتندوA.OffNimaRoyalknightHamedMax22MalekKingerfankarimiHero's shade
توسعه‌دهنده: ساخت بازی‌های عالی دیگر تضمینی بر بسته نشدن استودیوها نیست - گیمفا