منبع داخلی: استودیوهای Xbox خود را مورد حمایت مایکروسافت نمیبینند
استودیوهای Xbox، نگران آینده خود هستند.
ایکس باکس باری دیگر به دلیل انتخابهای خود تحت بررسی دقیق قرار گرفته است. پیش از موارد اخیر، استراتژی انتشار بازیهای فرستپارتی روی باقی پلتفرمها، موجب نارضایتی بسیاری از طرفدارانش شده بود. حالا که استودیوهای مشهور خود را نیز تعطیل کرده است، موجی دیگر از انتقادات، روانه ایکس باکس شده است.
جالب اینجاست، که بهنظر میرسد ایکس باکس برنامه مشخصی برای آینده ندارد. گزارشهای اخیر همگی نشان میدهند که استودیوهای فرستپارتی، از حمایت مایکروسافت برخوردار نیستند. این خود به طرزی نگرانکننده است؛ چرا که بهنظر میرسد ایکس باکس همانند Embracer، ابتدا استودیوها را خریداری میکند تا بعدا آنها را تعطیل کند.
تمامی این گزارشات، بر اساس گفتههای جز کوردن (Jez Corden)، منبع داخلی مشهور، است که ادعا میکند نظراتی ناراحتکننده را، از سوی استودیوهای فرستپارتی ایکس باکس دریافت کرده است. او در توییتر به این موضوع اشاره کرده است:
از توسعهدهندگان Xbox شنیدهام که خود را مورد حمایت نمیبینند.
علاوه بر این، آنها از درک جامعی حول محور معیارهای ایکس باکس، برای عرضههای موفق برخوردار نیستند. او تاکید میکند که منابع معتقدند، ایکس باکس هیچ استانداردی برای ساخت محصولات باکیفیت ندارد. همزمان تمرکز این پلتفرم، روی سرویس Game Pass قرار گرفته است که قبلا این اشتراک را، به عنوان محرکهای نوآورانه برای انتشار بازیها و جذب مخاطبان معرفی کرده بود. علیرغم این موضوع، استودیوی Tango Gameworks، که به تازگی بازی AA خلاقانه Hi-Fi Rush را منتشر کرد، تعطیل کرده است.
به نظر میرسد عملکرد ضعیف ایکس باکس در بخش فروش سختافزار، فروش نرمافزاری آن را هم تحتتاثیر قرار داده است. تنها امید ایکس باکس، موفقیت IPهای مشهور است که در آینده معرفی و عرضه خواهند شد.
جز کوردن همچنین از عرضه آینده Hellblade 2 تردیدهایی دارد. به اعتقاد او، بازاریابی حول این بازی که فقط دیجیتالی عرضه میشود، به اندازه کافی قوی نبوده است و اگر نهایتا انتظارات ایکس باکس را برآورده نکند، استودیوی Ninja Theory نیز به عاقبت Arkane Austin و Tango Gameworks دچار خواهد شد.
همانطور که ذکر شد، احتمالا ایکس باکس روی IPهایی مثل Call of Duty حساب باز کرده است. این موضوع بر تنوع عناوین فرستپارتی آن تاثیر خواهد گذاشت و چالش رقابت با لاینآپ عناوین سونی و نینتندو را هم نباید نادیده گرفت.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
“او تاکید میکند که منابع معتقدند، ایکس باکس هیچ استانداردی برای ساخت محصولات باکیفیت ندارد. همزمان تمرکز این پلتفرم، روی سرویس Game Pass قرار گرفته است که قبلا این اشتراک را، به عنوان محرکهای نوآورانه برای انتشار بازیها و جذب مخاطبان معرفی کرده بود”
نه ببین تو نمیفهمی. مایکروسافت فقط میخواد شاهکار درست کنه رایگان روز عرضه بده ما رو گیمپس تجربش کنیم. تو بیشتر میفهمی یا یه شرکت ۳ تریلیون دلاری.
وقتی تمرکز اصلیت بشه گیمپس و بازی روز عرضه رو سرویس و کاربرات رو به مفت باشه کوفت باشه عادت بدی همین بشه. هیچ استاندارد کیفیتی برای تولید نداری و فقط میخوای بازی با هر کیفیتی تولید بشه که سرویست رو پر کنی.
عیب نداره شایان جان عوضش ارزش آفیسه مایکروسافت از کل سونی بیشتره، عوضش فروش ماینکرفت و کالاف دیوتی از کل زباله های سونی بیشتره، عوضش سازنده ها تردپارتی از گیم پس راضی هستن و با جونو دل بازیاشونو میفرستن رو این سرویس، مهم اینه که بازی ها رو عرضه تجربه میکنیم کیفیتش که مهم نیست مفت باشه کوفت باشه
عیب نداره شایان جان عوضش انقد کم آوردم ممد و به دوغ گاز دار ربط میدم
سود یه شرکت بازیسازی رو به محتوایی که خودم دریافت میکنم ترجیح میدم عوضش چون سازنده های ترد پارتی دارن لذت میبرن پس قضیه رو به نفع خودم معنیش کنم عوضش روز عرضه بازی کردنو به کیفیت ترجیح میدم
تازه داداش اصلا هم مهم نیست که من انقدر خنگم که دارم یه شرکت نرمافزاری رو با یه شرکت سختافزاری مقایسه میکنم و میگم شرکت نرمافزاری ارزش بالاتری داره(که طبیعیه. نداشته باشه جای تعجب داره) به جای اینکه بیام یکی از معدود بخش های سختافزاری شرکت نرمافزاری رو که میشه با شرکت سختافزاری مقایسه کرد رو مقایسه کنم. متاسفانه اونقدر خنگم که مغزم نمیتونه اینارو تجزیه و تحلیل کنه
ایکس باکس الان مثل این بچه های مودیه، همش فاز عوض میکنه، استودیو میخوره بعدش میبنده، بازی رو انحصاری میکنه بعد دوباره مولتی میکنه، الان خیلی از ماها به گیم پس عادت کردیم، ببین چه بلایی سره اون بیاره، طبیعا استودیو هاش میترسن
اکس باکس از اولشم محکوم به نابودی بود
نسل هفت تنها جایی بود که XBOX درخشید، ولی بازم نسل ۷ رو PS3 کنسول بیشتر فروخت و IP های به مراتب بهتری مثل TLOU و Uncharted و God of war 3 و.. داشت
نسل ۸ رو هم فراتر از افتضاح شروع کرد و از همونجا بود که مقدمه پایان این برند استارت خورد، همه میدونستن سرنوشت این برند به کجا ختم میشه
اکس باکس مثل کشتی ای شده که هرچقدر مایکروسافت با تزریق پول بخواد دست و پا بزنه نجاتش بده موفق نمیشه.
هرچی میخرن به سرنوشت نوکیا ختم میشه
ایکس باکس تو همون نسل هفتم هم به لطف بانجی، اپیک گیمز و لایون هد بود که درخشید با سه تا آیپی هیلو، گیرز و فیبل ترکوند اما الان کدومشون دیگه هستن؟ بانجی که بعدش مستقل شد، اپیک گیمز و خالق گیرز کلیف بلزینسکی که جدا شدن، لایون هد که تعطیل شد و خالق فیبل پیتر مولینیو هم رفت مایکروسافت هیچکدومشون رو نتونست برای خودش نگه داره الان نه هیلو دیگه هیلوئه سابقه نه گیرز فیبل هم تکلیفش معلوم نیست که چی میخواد بشه
سخت افزار قدرتمند تا زمانی که نتونی یک بازی با کیفیت بسازی بدرد لای جرز دیوار میخوره ناتی داگ آخر نسل هفت لست رو داد و فروش PS3 رو چند میلیون جلوتر از ایکس باکس برد اینه قدرت بازیه با کیفیت، مایکروسافت قدرتمندترین کنسول جهان رو هم درست کنه بازم فایده ای نداره الان سری ایکس که به اصطلاح دو ترافلاپس از فایو بیشتره چه گلی به سرشون زد هیچی چرا چون چهارتا بازی درست درمون نداره
دقیقا
میتونم بگم تنها مشکل سونی تو نسل ۷ قیمت گذاری فضاییش بود که Ps3 رو بد نام کرد شاید طرفدارها Ps2 و Ps4 رو بیشتر دوست داشتن ولی در کل Ps3 کنسول بدیم نبود
💚💚💚
فعلا این قلب شکسته شده🤧😂
خدایی قبول کنین خودشونم نمیدونن دارن چیکار میکنن با برند خودشون
تنها جایی که اکس باکس درخشید نسل هفت بود بنظر من
شروع نسل ۸ رو که فراتر از افتضاح شروع کرد، دقیقا از اونجا بود که مقدمه پایان این برند استارت خورد، همه میدونستن سرنوشت این برند به کجا ختم میشه
تا الانم با تزریق پول نجاتش دادن
هرچی هم میخرن به نوکیا ختم میشه
خوب میدونن چکار میکنین. ولی چیزی نیست که ما دلمون میخواد اونا به نتیجه دلخواه خودشون میرسن
دیگه چه اتفاقی باید بی افته که اسپنسرو عوض کنن؟
بعد از اعلام خبر تعطیلی استودیو های بتسدا دیگه خیلیا ب اسپنسر توپیدن ( که برای من یکی واقعا خوشحال کننده بود!)
اصلا کاری نداریم خوب بوده یا بد
۱۰ ساله مدیره بوده دیگه بسه ناموسا
پارتی اسپنسر خیلی کلفته
دان متریک بد بخت ۱ سال تو نسل هشت مدیر بود
۲ نسله تمام مشکلات xbox رو میندازن گردن اون
اسپنسرم شده قهرمان .چرا؟ چون ناشر خریده
حالا اینکه فیل اسپنسر دقیقا داره کارای اون دان متریک رو میکنه ولی همه فیل اسپنسر رو قهرمان میدونن ولی دان متریک رو آدم بده به خاطر اینکه اون بدبخت چربزبونی فیل اسپنسر رو نداشتش به ما ربطی نداره. مهم اینه که عمو فیل گیمپس آورده😂
اره دیگه
اون مثل رئیسای ps مستقیم حرفشو میزد
نمیومد اول اخبارو به یه سمت بکشونه بعد حرفشو دو پهلو بزنه
سالای اول گیم پس سرویس ها اینده صنعت گیم بودن
الان معلوم شد هیچ پیشرفتی نداشتن
میخواد بازی عرضه کنه
خبرا : کنسول های نسل ۹ توانایی اجرای ۶۰ فریم ندارن
پس بازی ۳۰ فریم عرضه میشه وو هیچ کس ایراد نمیگیره
بعدا که اپدیت ۶۰ فریم میاد همه خوشحالن کسی نمیگه مگه شما نگفتی ۶۰ فریم اجرا نمیشه
یعنی سر یه اشتباه بر کنار شه؟
یه اشتباه؟ اسپنسر تا الان چه کار مفیدی کرده که بر کنار نشه؟
میشه بگی از موقعی که رئیس ایکسباکس شده چیکار کرده؟
حتما گیمپس آره؟
داریم میبینیم که همین گیمپس باعث بدبختیشون شده.
یا احتمالا سریاس درسته؟
همین سریاس باعث شده از حداکثر قدرت و توانایی سریایکس هم استفاده نشه. همین سریاس باعث شده به بهانههای مختلف و الکی بازی های ۳۰ فریم به کاربراش بدن. ۳۰ فریمی که خود اینفلوئنسر های ایکسباکس اول نسل میومدن میگفتن دیگه منسوخ شده و استاندارد نسل جدید برای ما ۶۰ فریمه و بازی غیر ۶۰ فریم قبول نمیکنیم.
ردفال رو که گفتن بازی نمیدونم کو-آپ چی چیه به همین خاطر ۶۰ فریم نمیتونه باشه که بعد چند وقت پچ ۶۰ فریم ردفال اومد. استارفیلد رو که گفتن بازی اوپنوورلده و ۱۰۰۰ تا سیاره خالی داره و سیب و سیبزمینی داره نمیتونه ۶۰ فریم اجرا بشه و انتخاب هنری کردیم و بازی رو ۳۰ فریم گذاشتیم که بازم پچ ۶۰ فریم استارفیلد هم اومد. پلگتیل هم که با ایکسباکس قرارداد داشت رو ۳۰ فریم گذاشتن و میگفتن چون بازی گرافیک بالایی داره و تعداد موش های بازی چند برابر شده و بخوایم سینماتیکش بکنیم ۶۰ فریم نمیشد که بعد مدتی نه تنها پچ ۶۰ فریم بلکه پچ ۱۲۰ فریم هم براش اومد(بازی روی ps5 هم ۳۰ فریم بود و این بازی چون با ایکسباکس قرارداد داشت و باید روی ایکسباکس بهتر اجرا میشد روی ps5 هم کاربرا رو محروم کردن. به خاطر سریاس، کاربرای ps5 هم از پچ ۶۰ فریم محروم شدن). هلبلید۲ رو هم میگن چون بازی گرافیکش شدیدا بالاس و میخوایم حس سینماتیکی به پلیرا بدیم بازی فقط ۳۰ فریمه که من مطمئنم بازی بعد یه مدت پچ ۶۰ فریم هم دریافت میکنه؛ ضمن اینکه مبارزات بازی فقط 1v1 هستش اونم به خاطر گرافیک بالا و حس سینمایی اونطوریه وگرنه مدیونین اگه فکر کنین بخاطر محدودیت قدرتی سریاسه.
دیگه چه حرکتی کرده؟ آها ناشر خریده
همین ناشر خریدن های الکی باعث شده توی مدیریتش گند بزنه و نتونه اینا رو مدیریت کنه.
ایکسباکس تا اینجای نسل با وجود گیمپس و کنسول اقتصادی و این همه تبلیغ و تخریب رقیب، بازم نه تنها از ps5 بلکه از ایکسباکس وان هم کمتر فروخته(به نسبت زمان)
فیل اسپنسر چیکار کرده که بخوان نگهش دارن. سر یه اشتباه! فیل اسپنسر تا اینجای کار فقط اشتباه کرده، هیچ کار مثبتی هم انجام نداده. تمام کارهایی که اولش به نظر میومد درست انجام داده الآن داره معلوم میشه اشتباه بودن
نسل ۸یادت رفت
که همه میگفتن ایکس باکس کلا میره و کنسول ۱۰۰۰ دلاری از سونی میبینیم
کم کمش نجاتش داد
کی همچین حرفی زده آخه
نسل ۶ سونی رقیبی نداشت و کنسولش خیلی هم ارزون بود(با توجه به DVD پلیر بودن دستگاه)
اگه نسل ۷ رو میگی باید بهت بگم که اون بخاطر معماری ps3 بود که هزینه بالایی دست سونی گذاشت به طوری که سونی حتی با وجود قیمت گذاری ۶۰۰ دلاری، ۲۰۰ دلار سر هر کنسول ضرر میداد.
حتی اگه مایکروسافت هم بره و سونی تماما بدون رقیب بشه(که نمیشه. درسته نینتندو توی زمین دیگهای بازی میکنه ولی حداقل تو ژاپن، رقیب سونیه) بازم ما کنسول ۱۰۰۰ دلاری نمیبینیم. اصلا ماهیت کنسول به باصرفه بودن و اقتصادی بودنشه؛ اگر قرار باشه ایکسباکسی دیگه نباشه و سونی بخواد کنسول ۱۰۰۰ دلاری بفروشه دیگه هیچکس کنسول نمیخره بلکه میره pc میخره. هم بازیای شرکتای مختلف رو بازی میکنه هم انحصاری های سونی رو(با توجه به اینکه برخلاف نسل ۷ و ۸، دیگه only on playstation به اون شکل نیست و سونی بازیاش رو روی pc بعد یه مدت عرضه میکنه).
اینطوری طرف با pc که بسته هم میتونه گیم بزنه با کیفیتی حتی بالاتر از کنسول و هم کارای دیگه ای با اون pc بکنه.
پس انقدر نیاین بگین اگه مایکروسافت نباشه و ایکسباکس عرضه نکنه ما باید کنسول ۱۰۰۰ دلاری بخریم. اگه یه زمانی کنسول ۱۰۰۰ دلار بشه نه فقط سونی بلکه مایکروسافت هم کنسولش ۱۰۰۰ دلاریه و بستن یه pc معقول حداقل ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار هزینه در بر خواهد داشت. در غیر اینصورت چه با مایکروسافت چه بدون مایکروسافت ما کنسول ۱۰۰۰ دلاری نخواهیم دید
برای قیمت بازیا هم اگه میخوای بگی در نبود مایکروسافت، سونی میاد بازی ۱۰۰ دلاری به مردم میده باید بگم که اولا اون شرکتی که همین الآنش هم بازی ها رو ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار تو پاچه مردم میکنه به بهونه اینکه یه هفته زودتر بازی کنن و عملا قضیه ی روز عرضه روی سرویس رو زیر پا میزاره مایکروسافته نه سونی. پس این مایکروسافته که داره بازی ۱۰۰ دلاری بهتون فرو میکنه. دوما سونی تصمیم گیرنده قیمت بازی ها نیست که بخواد نسخه استاندارد بازی های خودش رو بیشتر از ۷۰ دلار بفروشه؛ بلکه یه مجمع تشکیل میشه برای اینکار مثل اتفاقی که اول نسل افتاد. تمامی شرکت ها و ناشر های بزرگ جمع شدن و تصمیم گرفتن بعد ۲۰ سال(تکرار کن ۲۰ سال) قیمت بازی هارو ۱۰ دلار افزایش بدن؛ حالا یکی زودتر و یکی دیرتر. هیچ شرکتی حتی سونی به عنوان شرکتی که کنسول بازی داره و عملا لیدپلتفرم رو داره نمیتونه سر خود قیمت بازی ها رو افزایش بده حداقل در نسخه استاندارد. حتی اولین بازی ۷۰ دلاری برای سونی نبود. اولین شرکتی که بازی ۷۰ دلاری عرضه کرد تیکتو بود، دومین شرکت هم EA بود، سومین شرکت هم اکتیویژن بود و چهارمین شرکت تازه به سونی رسید.
پس این تحلیل ها و مغلطه های الکی رو تمومش کنین
نسل ۶ قیمت بازی سازی و پول دوستیه سازنده ها اینقدرم نبود
و سونی رقیب بزرگی مثل گیم کیوب داشت
آره گیمکیوب با فروش کمتر از ۲۲ میلیون واحدی رقیب بزرگی برای ps2 بود
منطقیه🗿
مرد مومن ایکسباکس وان با ps4 به مراتب رقابت جدیتری داشتن تا گیمکیوب و ps2
حتی سریاس و ایکس الآن رقابت جدیتری دارن با ps5 تا گیمکیوب و ps2
شایان جان برای کی داری توضیح میدی برای رحمان کوچولو؟ این هنوز مغزش کاله خیلی چیزا رو نمیفهمه وقتتو الکی هدر نده تو الان بگی شبه اون میگه نه روزه
خب پی اس ۲ سر سیاستاش خصوصا قیمتش نسبت به دی وی دی پلیر بودن تونست یه شاهکار مثل گیم کیوبو شکست بده
تو فقط یه کار غیراشتباهشو نام ببر😂
بدتر اون قراره بیاد که ۱۰۰ درصد با سیاستای نادلا سازگار باشه اونم بنظر من سارا بانده
فکر نکنم این تصمیم ها رو حتی اسپنسر گرفته باشه.
اسپنسر خودش گیمره و قطعا بازی با کیفیت و دوست داره و این تصمیم ها فقط از کسایی بر میاد که گیمر نیستن و دنبال پولن.
خب معلوم شد مایکروسافت قراره تمرکزشو بزاره رو بازی های سرویس محور تا با افزایش سود از تنسنت جلو بزنه و بیشترین سهم رو از بازار تو جیب خودش کنه که این یعنی اینکه نباید به ساخته شدن دنباله پروتوتایپ و یا بازی های دیگر اکتیویژن امید داشت و اونا همینطور به ساخت کالاف دیوتی ادامه میدن و احتمالا الدر ۶ مولتی پلتفرم باشه
اگه عکس پست رو هم زمان با خرید بتسدا در سطح اینترنت منتشر میکردی ملت بهت میخندیدن
ولی الان دارن گریه میکنن!!!!
امیدوارم شاهد تعطیل شدن استودیو های خوبی مثل ابسیدین یا ایدسافتور نباشیم
اگه تنها ۱ درصد در طول سال های اینده مایکروسافت قصد تعطیلی این استودیو هارو داشت، امیدوارم یا بفروشه یا استودیو ها مستقل بشن
اصلا دوس ندارم یه روزی بشنوم ایدسافتور تعطیل شد!!!
فعلا ابسیدین و اید سافتور دارن براش بازی میسازن
اونارو الان تعطیل نمیکنه
یکی از این استدیو ها رو تعطیل کنه location spenser رو لیک می کنم
تو این نسل تا الان بتسدا و آبسیدین ایکس باکس رو زنده نگه داشتن، آبسیدین هم حکم اینسامنیاک گیمز رو براش داره تند تند بازی براش میده پنتیمنت، گراوندد، آدر ورلدز، الانم که میخواد اوود رو بده اگر بخواد اونو تعطیل کنه که رسما قبر خودش رو کنده
وای ایدو تعطیل کنن باید ایکس باکسو تحریم کرد اون دیگه خط قرمزه
من بدبختیم اینه که این پلی استیشن اکانت برای هل دایورز سرش مار و ن.م.و به معنای واقعی یعنی واقعا اکانت ساختن انقدر سخت بود ؟ برام سواله پس چجوری من که توی ایرانم ساختن اکانت پلی استیشن رو امتحان کردم و راحت ساختم؟ تو کشوری که فاعجه بار ترین تحریم داره پس من چجور تونستم؟
پس میشه یکی توضیح بده دلیل این همه ناله چی بود واقعا یکی توضیح بده
ما داریم تحریمها رو دور میزنیم بعد کشورای دیگه نمیتونن دور بزنن؟ عجیبه واقعا
کشور های دیگه مثل ما تجربه ندارن
نمیدونم بخندم یا گریه کنم
من تو ایران با وجود این همه تحریم بدون قندشکن ps app رو باز میکنم. میرم داخل خود سایت پلیاستیشن بدون قندشکن و dns اکانت میسازم ریجن آمریکا و انگلیس اونم با آیپی ایران هیچ مشکلی هم برام به وجود نیومده.
بعد طرف میاد میگه من تو فیلیپینم و psn اینجا پشتیبانی نمیشه. نمیگه انقدر ببخشید بلانسبت گش*ادم و البته اینکه تحت تاثیر اینفلوئنسر ها قرار گرفتم که نمیتونم ۵ دقیقه وقت بزارم برم اکانت درست کنم. اکانتت رو درست کن بعدش هم dns بزن و بازی کن. دیگه از ایران و گیمرای ایرانی که تحریمیتر نیستین.
هر چند سونی هم اینجا اشتباه کرد. یا باید میگفت که فقط برای کراسپلی اینکار رو باید بکنین یا میگفت همه باید اینکار رو بکنن ولی اگه اینکار رو بکنین فلان چیزا رو تو بازی به صورت رایگان بهتون میدیم. ولی بقیه داشتن از آب گلآلود ماهی میگرفتن؛ مخصوصا ایکسباکس فنایی که حتی pc نداشتن ولی داشتن از دکل pc پلیرا بالا میرفتن فقط برای تخریب هلدایورز و پلیاستیشن
آره دقیقا
وایی نگو اصلا تصور تعطیل شدن ایدسافتور هم دردناکه
آخه چه سودی داره واسشون که با هزار زور و بدبختی به اضافه کلی هزینه اول استدیو ها رو میخرن که بعدا تعطیل شون کنن آخه مگه مرضی چیزی دارن؟
من واقعا دلیل این کارشون رو نمیفهمم
شاید دلیلم خنده دار باشه ولی غیر از این به چیز دیگه ای نمیتونم فکرکنم مایکروسافت در وهله اول دلیل اینکه بتسدا و اکتیویژن رو خرید فقط برای این بود که به سونی ضربه بزنه چون میدید سونی از اون طرف یکسره داره بازی های بتسدا رو انحصاری زمانی میکنه استارفیلد هم همینطور منتها زمانی که مایکروسافت بتسدا رو خرید نسخه پلی استیشن رو لغو کرد
بعدم رفت اکتیویژن رو خرید چرا چون سونی از درآمد کالاف دیوتی هزینه های ساخت فرست پارتیاش رو درمیاورد دید نه بابا اینا یکسره دارن محتوای انحصاری کالاف رو برای پلی استیشن میسازن و کلی پول به جیب میزنن بزار راه درآمدیشون رو قطع کنم در واقع مایکروسافت با این کار میخواست با یک تیر دو نشون بزنه هم به سونی ضربه بزنه هم گیمپسش رو پر کنه از بازی های این دوتا ناشر و به فکر بقای ایکس باکس باشه سونی واسه همین هرچه در توانش بود انجام داد تا جلوی خرید اکتیویژن رو بگیره چون از کالاف داشت سود میبرد
مایکروسافت در خلق بازیه با کیفیت نتونسته بود به سونی برسه بنابراین میخواست با پول شکستش بده در ضربه زدن به سونی تا حدودی موفق شد اما در بالا آوردن خودش شکست خورد و قربانی این وسط کی بود؟ سازنده ها بیچاره و استودیوهای تردپارتی که ما چند نسله باهاشون خاطره داشتیم
بعیده دیگه مایکروسافت بتونه ناشر یا استودیو بزرگی بخره
چون این بهانه میفته دست رگولاتوری ها که میگن مایکروسافت استودیو ها رو میخره بعد تعطیلشون میکنه
«جز کوردن همچنین از عرضه آینده Hellblade 2 تردیدهایی دارد»
گفتم بعدی نینجا تئوریه
خدا نکنه ولی به نظر منم حتی اگه بازی نمرات خوبی بگیره ولی خوب نفروشه نینجا تئوری هم تعطیل میشه یا شدیدا تعدیل نیرو میده که با وجود انحصاری کامل بودن و نداشتن نسخه فیزیکی بازی و اومدنش روز اول روی گیم پس بعید میدونم فروش چندانی داشته باشه متأسفانه امکانش خیلی بالاست
و بعدش آندد لبز
دابل فاین و اینیشیتیو و کمپلوژن(اگه اسمشو درست گفته باشم) اینا هم هستن
ماکروسافت از این استودیو ها خیلی داره
کارگردان دثلوپ گفت ما (شعیه اصلی ارکین ) در امانیم … چی بگم… / تنگو از اون استدیو هایی بود که هر ناشری دوست داشت یکی مثل اونو داشته باشه به عنوان زیر مجموعه ش … از فضای evil within بری HIFI بسازی یعنی تلفیق عشق و تبحر در سبک های مختلف . حتی آرکین هم مستحق این اتفاق نبود اینا ریبوت prey رو ساختن به نظر من این عنوان شاهکار نبود اما “واقعا خوب” بود به قولی دوستی واقعا ادم احساس میکرد دروغ سیزدهه …! اتفاقا dishonored ها هم فروش چندان خوبی نداشتن بعید نیست هدف بعدی همین استدیوی اصلی آرکین باشه حالا نه الان یه سال دیگه … وقتی تنگو درش تخته میشه یعنی از این به بعد باید بی اعتمادی شدیدی به مایکرو داشت … بنده های خدا با چه ذوقی توی بازی اخرشون به EW 3 اشاره کرده بودن عجب روزگاریه. مشخصه داد سرمایه دارا دراومده و طعم اون سودی که اسپنسر بهشون قول داده بود رو نچشیدن که البته اینجا مشخص میشه برداشتن لقمه ی بزرگی به اسم اکتیویژن یک همچین سرانجامی داره مارو باش چی فکر میکردیم بعد خرید. من خودم جزو کسانی بودم که میگفتم ای کاش یکسری بازیا بعد این خرید زنده بشن … نگو باید توی مراسم تدفین “بازی های زنده” شرکت کنیم
واقعا متاسفم برای اونایی به این شرکت میگفت دوست گیمرها و دوست صنعت گیم مخصوصا بعد از کاری که کرده
فازشون چیه خدایی میخرن میبندن😑
اینم اخرت کیلویی استدیو خریدن اینکارشون ۱۰ پله بازی سازیه غرب رو عقب انداخت