ساختار جهان‌ باز در دنیای Resident Evil برای گروهی از طرفداران خوشایند خواهد بود - گیمفا
ساختار جهان‌ باز در دنیای Resident Evil برای گروهی از طرفداران خوشایند خواهد بود - گیمفا
ساختار جهان‌ باز در دنیای Resident Evil برای گروهی از طرفداران خوشایند خواهد بود - گیمفا
ساختار جهان‌ باز در دنیای Resident Evil برای گروهی از طرفداران خوشایند خواهد بود - گیمفا
ساختار جهان‌ باز در دنیای Resident Evil برای گروهی از طرفداران خوشایند خواهد بود - گیمفا
ساختار جهان‌ باز در دنیای Resident Evil برای گروهی از طرفداران خوشایند خواهد بود - گیمفا

ساختار جهان‌ باز در دنیای Resident Evil برای گروهی از طرفداران خوشایند خواهد بود

امین رحیمی
۱۱:۴۸ ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
ساختار جهان‌ باز در دنیای Resident Evil برای گروهی از طرفداران خوشایند خواهد بود - گیمفا

زمزمه‌های جهان باز شدن بازی بعدی فرنچایز Resident Evil به گوش می‌رسند. تعریف چنین ساختاری در یکی از مشهورترین دنیاهای بازی‌های ویدیویی، قطعا برای بخشی از علاقه‌مندانش خوشایند خواهد بود.

سری Resident Evil هیچگاه از تغییر و تحول ترس نداشته است. با اعمال زاویه دوربین اول شخص و تغییر به محیط‌هایی که یادآور فیلم‌هایی ترسناک همانند Grindhouse و ساخته‌های Hammer Horror هستند، دو بازی Resident Evil 7 و Resident Evil Village طرح کلی این فرانچایز را دوباره تعریف کرده‌اند. می‌توان این نقطه از تاریخ فرنچایز را به عنوان خروجی رادیکال و افراطی از ساختار شوتر سوم شخص و محیط‌های فیلم‌های درجه “B” نشانه‌گذاری کرد. حالا با زمزمه‌های تعریف فرمت جهان باز در Resident Evil 9، احتمالا Capcom باری دیگر این مجموعه را به سوی قلمروهایی ناشناخته سوق دهد. این موضوع به راحتی می‌تواند مورد استقبال دسته خاصی از طرفداران Resident Evil قرار بگیرد.

با عرضه اولین نسخه در سال ۱۹۹۶، Resident Evil پیشگام استانداردی شد که زاویه دوربین ثابت سینمایی، کنترل‌های تانک و مدیریت منابع از ویژگی‌های آن بود. بعدها، این استاندارد تبدیل به منبع الهامی برای باقی عناوین وحشت بقاء شد. به ده سال بعد از آن که برسیم، Resident Evil 4 نه تنها این استاندارد را متحول کرد، بلکه در آینده بازی‌های شوتر سوم شخص نیز تاثیرگذار ظاهر شد. مجموعه Resident Evil همیشه به آزمون و خطا و نوآوری تمایل زیادی نشان داده است و همین موضوع باعث شده تا در ۳۰ سال گذشته، دائما بین عناوین دلچسب دنیای‌ بازی‌های ویدیویی دیده شود. تاریخچه این سری بیش از پیش به شایعات مربوط به جهان باز بودن Resident Evil 9 اعتبار بخشیده است.

Resident Evil آی‌پی‌ای است که پا را از محدودیت‌ها فراتر می‌گذارد و هر نسخه به جای آنکه به فرمولی ثابت پایبند باشد، هر چه که در نسخه قبلی بوده را متحول می‌کند. علاقه‌مندان هم مشتاق هستند تا Resident Evil 9 دوباره در تاریخ این سری، یک تجربه جدید را ارائه دهد. با این حال، شایعه‌های پیرامون نسخه بعدی، بحث‌های زیادی را میان بازیکنان برانگیخته است. دسته‌ای از بازیکنان باور دارند که Resident Evil با جهان باز شدن، هویتش را از دست می‌دهد و به یکی دیگر از آثار شوتر زامبی محور معمول و کلیشه‌ای تبدیل می‌شود. دسته‌ دیگر، نگرش خوش‌بینانه‌تری دارند و می‌خواهند کاوش بازی‌های Resident Evil 7 و Resident Evil Village را در دنیای غنی‌تری تجربه کنند.

ساختار جهان باز Resident Evil پایبند به پازل‌ها خواهد بود

عناوین Resident Evil در غوطه‌ور کردن مخاطب داخل محیط‌های وسیع و یکدست، ماهرانه عمل می‌کند. از عمارت تودرتوی بازی اول گرفته تا محیط‌علی Resident Evil 4، ارائه یک تجربه منسجم در محیطی گسترده، از سوی این فرانچایز اثبات شده است. بازی‌های اول شخص اخیر هم با در آغوش گرفتن این موضوع، سنت خلق محیط‌های دقیق و به‌ هم پیوسته را ادامه داده‌اند و با تقویت حس کاوش، بازیکن را در دنیای خود غرق می‌کنند. البته، نباید فراموش کرد که پازل‌ها در تار و پود دنیای Resident Evil تنیده شده‌اند.

Resident Evil 9 در فرمت جهان باز، می‌تواند از تمایل این سری به جست‌وجو و کاوش بیشترین بهره را ببرد. با ترکیب عناصر Resident Evil Village و طراحی محیطی سه گانه قدیمی، در Resident Evil 9 می‌توان شهری کوچک با ساختمان‌هایی شبیه به عمارت اسپنسر را خلق کرد که بازیکن در هر کدام با انواع پازل‌ها و چالش‌ها روبه‌رو می‌شود. مکان‌هایی مثل ایستگاه پلیس، مرکز خرید و کلیسا که برای تمام کردن بازی، ترتیب کاوش در آن‌ها مهم نباشد. نهایتا لازم است تا همه آن‌ها را برای پیدا کردن قسمت‌های یک کلید به خصوص بگردید و راه خود را به مناطق جدید و سخت‌تر باز کنید.

در نهایت، بازیکن هر چیزی که لازم داشته را برای باز کردن منطقه نهایی جمع‌آوری می‌کند. اگر همه چیز طبق سنت همیشگی پیش برود، مخاطب سرانجام وارد یک آزمایشگاه تحقیقاتی Umberella خواهد شد. سلاح‌ها و آیتم‌ها در چنین دنیایی، علاوه بر استفاده معمول، برای حل پازل‌ها و پیدا کردن کلید درب‌هایی استفاده شوند، که همانند یک دنیای مترویدوانیایی، برای کاوش و پیشرفت داستان، سد راه شده‌‌اند. پیشرفت داستان می‌تواند رویکردی بر اساس انتخاب‌ها و مسیرها را اتخاذ کند و نهایتا بر اساس تصمیمات، شاهد نتایج متفاوتی باشیم. در این صورت، تعامل با NPCها نقش مهمی پیدا می‌کند. Capcom در Resident Evil 6 قصد داشت چنین رویکردی را پیش بگیرد.

اعمال فرمت جهان باز در دنیای Resident Evil 9، قدمی منطقی برای سری خواهد بود

الگوی خط اصلی داستانی فرانچایز Resident Evil، همیشه در یک سه گانه تعریف می‌شود و معمولا بازی آخر، در تلاش بوده‌ است تا موضوعی بزرگ‌تر و برجسته‌تر را نسبت به چیزی که در داستان قبلی رخ داده بود، روایت کند. با در نظر گرفتن این موضوع، یک Resident Evil 9 جهان باز، قدمی منطقی در دنیای سه گانه اول شخصش تلقی می‌شود که Capcom احتمالا انجامش دهد. به دنبال آن، ادای احترامی به بازی Resident Evil 3 کلاسیک و اثر شلخته ولی جاه‌طلب Resident Evil 6 صورت می‌گیرد.

به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها، شایعات مربوط به جهان باز بودن Resident Evil 9 رنگ واقعیت به خود بگیرند. اما فرانچایز Resident Evil، هر چیزی هست، جز اینکه قابل پیش‌بینی باشد. با اینکه طرفداران مشتاقانه چشم‌انداز دنیای جهان باز Resident Evil 9 را بر اساس حدس و گمان، متصور می‌شوند، تنها زمان است که مشخص می‌کند که Capcom، چه رازی را پیرامون آینده این فرانچایز ترسناک و به شدت محبوب، از همگان پنهان کرده است.

Yohanaزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )Daniel WayneGBDARKSIRENMasoud1994Cyrus94boy gamerخواهان ردد3Javad.Starجان قمارباز🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Overlord𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥Royalknight⃤‎ PARTiSANsnowgirlSeraSpider-ManKurosmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ساختار جهان‌ باز در دنیای Resident Evil برای گروهی از طرفداران خوشایند خواهد بود - گیمفا
ساختار جهان‌ باز در دنیای Resident Evil برای گروهی از طرفداران خوشایند خواهد بود - گیمفا
ساختار جهان‌ باز در دنیای Resident Evil برای گروهی از طرفداران خوشایند خواهد بود - گیمفا
ساختار جهان‌ باز در دنیای Resident Evil برای گروهی از طرفداران خوشایند خواهد بود - گیمفا
ساختار جهان‌ باز در دنیای Resident Evil برای گروهی از طرفداران خوشایند خواهد بود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Felipe گفت:

    Not Me
    اوج سری رزیدنت با بازیهای اخیر نبود .

    زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )Daniel WayneMasoud1994PS1 HAGRIDboy gamerAEOخواهان ردد3David JonesOverlord⃤‎ PARTiSANmore
  • Be-haan گفت:

    راستی میگن لیان تو این سری کشته میشه و داستان رو یکی دیگه به دست میگیره و گفته شده سرنوشت چند کارکتر معلوم میشه احتمال مرگ کریس هم زیاده

    زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )تنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )خواهان ردد3unknownGamerOverlordsnowgirlLeon S. KennedySpider-ManMoondeadly bromore
  • به جای جهانباز شدن
    خطی باشه ولی طولانی تر
    جوری باشه که بگیم این لعنتی چرا تموم نمیشه

    AEOخواهان ردد3جان قماربازChris redfieldSeraSpider-ManMR147کاکاسنگیموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)SAM LAKEmore
  • Porfosor گفت:

    جهان باز رو خودم نمی پسندم حالا برا اینکه یه آمار دستمون بیاد
    جهان باز باشه لایک
    نباشه دیس لایک

    امیرتنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )A6sadخواهان ردد3silent-man(Dying light edition)KamiJavad.Starجان قماربازunknownGamerChris redfieldmore
    • 🟢 اینکه میگن جهان‌باز، منظور جهان‌باز مثل GTA نیست و فقط یک آزادی عمل سطحی در محیط خواهیم داشت…

      تنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )Masoud1994خواهان ردد3SAM FISHER (VEGAN) 🔵جان قماربازChris redfieldSeraSpider-Manموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)Meti55more
    • جهان باز یک فرم ثابت یا غیرانعطاف‌پذیر نیست. انواع و اقسام عناوین جهان باز و سندباکس داریم (پس قبل از هر چیز باید تعریف بشه منظور از جهان باز چیه)
      این که شخصی متذکر شده بازی بعدی سری قراره المان های جهان باز یا سندباکس داشته باشه بدین معنا نیست که باید منتظر Assasssin’s Creed RE Edition باشیم. RE7 و RE Village و re 5 یا RE 2 شامل مراحل باز به اقتضای فرم خودشون بودن. re 5 عملا شامل یک چپتر با محیط باز قایق‌سواری و کاوش جزیره‌ها میشد.

      جهان باز re 9 میتونه در راستای ذات و ریشه‌های سری باشه و نمونه‌ای غنی‌تر و وسیع‌تر از مراحل غیرخطی همیشگی سری رو ارائه بده. حتی Alan Wake 2 ساختار باز و اکتشافی داره. RE9 میتونه جهانی باز اما متشکل از محیط‌های بسته ارائه بده. بستری آزاد و باز که شامل زیرمجموعه‌ای از محیط‌های بسته میشه. مشابه‌اش میشه الدن رینگ که دانجن‌ها به صورت خطی و نیمه خطی در بستر محیطی کاملاً آزاد ارائه شدن. حتی RE Village نمونۀ کوچک و غیرجاه‌طلبانه‌ای از این فرم رو در دل خودش جا داده. میتونید شهری جنگلی یا کوهستانی وسیع و آزاد رو در نظر بگیرید که نقش فرم جدید و باز رو ایفا میکنه و محیط‌هایی مثل بیمارستان، مرکز پلیس و مزرعه و … رو به عنوان محیط‌های بسته پراکنده شده متصور بشید که نقش همان فرم خطی و نیمه خطی همیشگی سری رو ایفا میکنن.

      فرنچایزهای طولانی و پیر مثل RE نیاز به ریسک و تحول دارن. در هر صورت، نمیتونن یه فرم ثابت رو پیش بگیرن. مجبور به تغییر و ابداع هستند و OPEN WORLD به هیچ عنوان در تضاد با این سری نیست، چون open world معنای ثابتی نداره و انعطاف پذیره.

      AMK old⃤‎ PARTiSANMatin Barkatامیرتنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )Masoud1994Big BossAEOخواهان ردد3Javad.Starmore
      • AQUARIUS گفت:

        بهترین حالت جهان باز رو سری بتمن ارائه میداد. یک جهان باز با یک سری نقاط که وقتی وارد اون نقاط میشی داستان بصورت خطی روایت میشه.

        ⃤‎ PARTiSANMatin BarkatMasoud1994خواهان ردد3Overlordشبح اسپارتانChris redfieldبهنام
      • Porfosor گفت:

        صحیح می فرمایید به این موضوع توجه نکردم و البته کامل هم اطلاعات نداشتم و شما از دید باز آری برام تعریفش کردید 👍🙏

        خواهان ردد3گلدون گیمفا جهت تزئین سایت
      • بنظرم چیزی که دست سازندگان رزیدنت اویل رو برای ساخت یه بازی جهان باز در انواع مختلفش میبنده داشتن انسجام داستانیه.
        میازاکی اومد به شکل بی نظیری این مدل جهان باز که گفتید رو برای اولین بار در الدن رینگ به مخاطب ارائه کرد.
        کار استاد حرف نداشت ولی خود آثار میازاکی هم به واسطه ی داستان سرایی محیطی پتانسیل همچنین جهان عظیمی رو داشتن که هر سرزمینش داستانی و خود اون سرزمین هم شخصیت های مختلف و داستانک هایی رو شامل بشه.
        شما از هر طرف که الدن رینگ رو بازی کنید تا حد معقولی بهتون اجازه ی پیشروی و جهانش شما رو با خودش آشنا میکنه. حالا مراحل خطی هم که در قالب قصرها و عمارت های کوچک و بزرگ درش کار شدن.

        سختی این کار در رزیدنت اویل اینه که بازی باید یه داستان منسجم رو دنبال کنه و اگه قرار باشه به هر سمتی که خواستیم تو جهانش بریم، ممکنه داستان که رکن اساسی رزیدنت اویل ها هست گم یا کمرنگ بشه.

        پس اینجا فقط بحث گیم پلی نیست که رزیدنت اویل ازین نظر پتانسیل جهان باز شدن محدود با مراحل خطی در قالب ساختمان های مختلف رو داره. داستان هم مهمه که باید یچیزی رو کار کنن که شما از هر سمتی میری چیزی رو کشف کنی که در نهایت به هدف مشترکی ختم بشه و داستان ها و داستانک ها در این جهان باز باید مثل قطعه های پازل همدیگه رو کامل کنن تا به یک نتیجه ی نهایی برسن که اینو پیاده کردن تو فرنچایزی مثل رزیدنت اویل واقعا سخته بنظرم.

        • ۱- جهان باز بودن مساوی با ساختن دنیای وسیع، مثل سرزمین میانه در الدن رینگ نیست. شما فرمت رو با مقیاس اشتباه گرفتی. فرمت جهان بازه، کسی از مقیاس صحبت نکرد.
          ۲- داستان هم نامربوطه به قضیه. alan wake 2 محیط های باز و قابل اکتشاف ارائه میده اما داستانی که میخواد هم روایت میکنه.
          ۳- سری RE چندان تاکیدی روی داستان پیچیده نداره. از کاراکترهای کاریزماتیک و داستان های چند خطی هیجان انگیز تغذیه میکنه. یکی از بهترین نسخه های سری یعنی RE4 طبق اعلام شخص شینجی میکامی در عرض ۲ هفته نوشته شده از صفر تا صدش. اتفاقا تاکید دو چندان روی گیم‌‍‌پلی هست. و داستان همیشه در خدمت گیمپلی قرار داشته.

          از این که بازی جهان باز باشه، تصور شما اینه که جهانی به وسعت لوس سانتوس یا سرزمین میانه ارائه بده؟ ذکر کردم بازی های قبلی سری re هم محیط های باز داشتن. بازی جدید میتونه تاکید بیشتری روی بک ترکینگ و جهان داشته باشه لازم نیست انقدر بزرگ و وسیع باشه که تمرکزش از روایت از دست بره. بازم مثال میزنم ALAN WAKE 2 محیط های قابل اکتشاف و باز داره (تقریباً تمام مناطق بازی قابل بازگشت و اکتشاف هستند و بازن) اما تمرکزش در روایت از دست نمیره. RE 9 قطعاً چندین برابر بودجه داره و حتی میتونه بیشتر سناریوی داستانی در دل جهان بازتر خودش جای بده.

          جهان باز کردن RE به نظرم نه چالش برانگیزتر از باقی جهان بازهاست نه با ذات بازی در تناقضه نه برای داستان مشکل ایجاد میکنه. اگر درست انجامش بدن کار درستیه.

          بازم تاکید میکنم اینکه مدام ذهنتون ارور میده در مورد جهان باز شدن RE، بخاطر پس زمینه هایی مثل STARFIELD و AC و … هست در صورتی که جهان باز معناهای متفاوتی داره.

          ⃤‎ PARTiSANAEOگلدون گیمفا جهت تزئین سایت
          • “پس اینجا فقط بحث گیم پلی نیست که رزیدنت اویل ازین نظر پتانسیل جهان باز شدن “محدود” با مراحل خطی در قالب ساختمان های مختلف رو داره”
            از همین بند کامنتم مشخصه که نصف حرف هایی که زدید اصلا رو نظر من نبوده که فکر کنم رزیدنت اویل جدید” اگه” جهان باز باشه قراره به وسعت جهان میانه باشه.

            ولیکن نوع جهان باز که قراره تو رزیدنت اویل جدید ارائه بشه هم همچنان مشخص نشده که شما دارید از اشتباه مخاطب راجع بهش حرف میزنید.
            شاید کپکام خواست جهان بازی بسازه مغایر با چیزی که شما میگید ولو به غلط.

            ضمن اینکه من مخالف جهان باز شدن بازی نیستم. فقط از سختی ساختش به لحاظ داشتن انسجام داستانی گفتم.
            و انسجام داستان یعنی اینکه مثلا وقتی تو رزیدنت اویل ۴ اشلی رو گرفتن شما رو اون هدف متمرکزی و گیم پلی شما رو مستقیم میبره به این سمت که آزادش کنی و این به مخاطب لذت و انگیزه میده.
            ولی در صورت جهان باز شدن، شما میتونی ول کنی بری به بازیگوشی های دیگه برسی. 😃
            و این حس از بین میره.

            بهرحال شما یه جواب کلی به مخالفان جهان باز شدن بازی دادی نه کامنت من که خب به عنوان سردبیر منطقی بنظر میاد.

            • کپکام میتونه بازی خطی رو هم بد بسازه مثل RE6. بازی اوپن ورلد هم میتونه خراب کنه. چیزی که من نوشتم مبرهنه، «سری re با اوپن ورلد شدن تناقض نداره». اصلا بحث توانستن یا نتوانستن کپکام نیست. این که انتخاب کنه بدترین نوع جهان باز رو برای این سری بازم حرف من نقض نمیشه. شما اسم الدن رینگ و گستردگی و روایت آوردی من هم گفتم اون عظمت نیاز به روایت محیطی و متنی داشت و مبتنی بر تقاضای اون جهان، بازی روایتی متفاوت داشت. re میتونه به این شکل نباشه.

              بازم مثال alan wake 2 میزنم. alan wake 2 جهان نسبتاً بازی داره اما بازیگوشی و … چندان معنایی پیدا نمیکنه. این بازی ها با فلسفه Dead Rising یا GTA طراحی نمیشن که اجازه بازیگوشی فراتر از اکتشاف بهتون بده.

              • فقط بازم تاکید میکنم منظورم از مثال الدن رینگ منظورم این نبوده که رزیدنت اویل هم قراره به اون جهانش به اون بزرگی باشه!
                بازیهای میازاکی حتی با همون قالب قبلی هم احتمالا از رزیدنت اویل جهان باز جدید بزرگتر باشن 😃 چه برسه به الدن رینگ.
                بحث من روی نوع “داستان سرایی” بود که داستان سرایی آثار میازاکی محیطی بود و پتانسیل رسیدن به عظمتی مثل الدن رینگ رو هم داشتن.
                ولی رزیدنت اویل حتی داستان سرایش هم همیشه خطی و بهم پیوسته بوده و در خدمت گیم پلی.

                مثلا evil within که یکی از نزدیک ترین بازیها به رزیدنت اویل هست تو قسمت دوم که محیط هاش بزرگتر شد دچار مشکلاتی از قبیل کمرنگ شدن حس ترس و در نتیجه افت کیفیت باس ها شد.
                حالا اگه رزیدنت اویل بخواد ازونم بزرگتر بشه “امکان” بروز همون مشکلات و خراب شدن داستان هم بیشتر میشه.
                ولیکن اگه بقول شما بتونن همچی رو اوکی انجام بدن که یه انقلاب تو سری میشه.

      • AEO گفت:

        دقیقا یه چیزی توی مایه های نسخه سوم که با جیل میشد توی نصف شهر تقریبا گشت و گذار کرد و آیتم پیدا کرد و به راکون پارک رفت و حتی برج ساعت و RPD یا مثل اویل ۴ و نسخه ویلیج که توی روستا گشت و گذار میکردیم و انواع گنج ها و الماس ها ولوت ها رو پیدا میکردیم و به مرچنت و دوک میفروختیم و تا یه حدی مثل اویل ۶ که با کارکترا میتونستیم با مشت و لگد به زامبی ها آسیب برسونیم که بازی رو تا حدی واقع گرایانه میکرد اما اکشن هم بود
        و البته باید نسخه ۹ ترسناک تر باشه و اگر قراره کارکتر های قدیمی برگردن باید یه جور تایپ دشمنان جدید توی بازی باشن که کارکتر ها تا حالا باهاش مواجه نشدن (اینو به این دلیل گفتم چون که کریس و لیان و جیل توی نسخه های قبلی خیلی زیاد با زامبی ها مواجه شدن و ترسشون ریخته) و این موجودات باید خیلی ترسناک تر از چیزی باشن که بشه تصورش کرد تا هم خود بازیکن از این موجودات بترسه و هم کارکتر ها که ندونن نقطه ضعفش چیه و نابود کردن اون دشمن ها خیلی سخت باشه

    • رزیدنت کلا با تم ترسناک و داستان محورش شناخته میشه…این کارو اگر بکنن ضربه جدی به رزیدنت میزنه
      باز یه ذره اکشن باشه مهم نیس اما جهان باز😒

      کاکاسنگیموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)Artmarپروفسور بی سوادHossein
  • امیدوارم فقط حال و هوای اون نسخه های ۲تا۴ رو از دست نده

    Spider-Manموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)پروفسور بی سواد
  • lost گفت:

    خدایی لیان رو اگه بعد این همه سال دارید میاریدش نزنید بکشیدش
    حالا کریسو زدید کشتید بدرک

    زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )AEOSAM LAKESpider-Manکاکاسنگیموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)MeafanaMr.DoorAQUARIUSMeti55more
  • SAM LAKE گفت:

    درسته اگه شینجی میکامی ریسک نمیکرد ما شاید شاهکاری به اسمه re4 رو نداشتیم
    و درسته کپ کام ریسک کرد و re7 رو اول شخص و متفاوت ساخت و باعث نجات فرنچایز شد
    ولی جهان باز کردن یه اثر ترسناک و بقا مثل همین رزیدنت اویل کار چندان درستی نیست و خیلی کار سخت و ریسکیه

    تنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )snowgirlSpider-Manکاکاسنگیموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)MeafanaMeti55پروفسور بی سواد
  • Hossein گفت:

    برای من که رویایی خواهد بود😍😍😍

  • Mono and 6 گفت:

    اصلا من میخوام از اویل ۶ اکشن تر باشه دنیاش هم اندازه الدر اسکرولز بزرگتر باشه

    ⃤‎ PARTiSANزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )abbas1990
  • Tom گفت:

    یه چیزی که دوست دارم اضافه کنن موسیقیه
    نسخه های اول خیری سعی میکردن با موسیقی بترسوننت
    از رزیدنت اویل ۴ کپکام موسیقی رو ول کرد چسبید به جامپ اسکیر

    ⃤‎ PARTiSANMoon
  • Saeid گفت:

    زیبایی رزیدنت اویل به خطی بودنشه
    اما استاد میکامی طوری بازی درست میکنه
    هم حس جهان باز به آدم میده هم خطی
    اویل ۱ رو کسایی که تجربه کردن متوجه منظورم میشن
    درسته یک عمارت رو نباید جهان باز قلمداد کرد
    اما مجبوری واسه هر چیزی .از کلید تا دارو
    تمام سوراخ سومبه هارو بگردی
    اما هرگز حس خستگی بهت دست نمیده
    درود برcapcom بزرگ

    ⃤‎ PARTiSANAEOبهنام
  • نکنه میخواد بشه مثل گوست‌وایر فقید !!

    Artmar
  • Reza.G گفت:

    از یک طرف جهان باز شدن میتونه رزیدنت اویل رو نابود کنه
    از طرف دیگه هم میتونه باعث خلق شدن بهترین نسخه این فرنچایز بشه، کپکام باید یه تعادلی بین رزیدنت اویل بودن و جهان باز بودن ایجاد کنه که آخرین نسخه این فرنچایز شاهکار همیشه به یادمون بمونه.
    بعد از گذشت حدودا ۲۰ سال از نسخه چهارم من هنوز ازش خسته نشدم.رزیدنت اویل هفت هم که یک ساهکار به تمام معنا بود که فرنچایز رو نجات داد. باید منتظر بمونیم که کپکام چی کار میکنه

    Reza.G
  • نظر شخصی من اینه که جهان باز نباشه ولی خطیم نباشه
    برای مثال 👇
    یه روستا رو در نظر بگیرید که خیلی بزرگتر از اویل هشت باشه و یه سری دانجن توش طراحی بشه که کسایی که میل به اکتشاف دارن برن توی دانجن و ایتم ها و باس های جدید رو کشف کنن
    چیزی که هیچوقت اویل نداشته ماموریت جانبیه
    میتونه با داشتن چندتا ماموریت جانبی کم اما طولانی و خفن به بازی پرو بال بیشتری بده
    میشه مثلا توی ماموریت های فرعی یه سری لوکیشن جدید کشف بشه که توی خط داستانی اصلی امکانش نباشه
    در کل به نظرم جهان باز نباید باشه بازی و یه حالت نیمه جهان باز که از اویل هشت بزرگتر باشه داشته باشه که نه خیلی بزرگ باشه و نه خیلی کوچیک

    بهنامmedium
  • هیچوقت اول شخص شدنش رو دوست نداشتم

    ⃤‎ PARTiSANزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )abbas1990
  • یکی از اساسی‌ترین دلایلی که RE بر خلاف خیلی از فرنچایزهای هم دوره‌ی خودش توی این ژانر تونسته حتی بعد از نزدیک به سه دهه فارغ از فرازها و نشیب‌ها این چنین سودآور و موفق باقی بمونه همین ریسک‌پذیری، انعطاف‌پذیری و تنوعی هستش که در فرنچایز وجود داره چرا که کپ‌کام هرگز فرنچایز رو به یک الگوی خاص محدود نکرد و دائما تجربه‌های متفاوتی در اون ارائه داد کاری که خیلی از مجموعه‌های اون دوره از جمله SH انجام ندادن و در نهایت شمعشون برای مدتی طولانی خاموش شد. تکیه و پافشاری بر یک الگوی خاص در فرنچایزهای با قدمت و فعالی مثل RE صرفا به ایجاد محدودیت خلاقیت و بوجود اومدن استهلاک ختم میشه که در صورت طولانی شدن میتونه برای سلامت فرنچایز زیان‌آور باشه.
    قالب جهان باز لزوما یک معنای مشخص نداره بنابراین صرفا استناد به لفظ «جهان باز» مشخص کننده‌ی اینکه این بازی قراره چه رویکردی رو پیشه کنه نیست، RE Village هم «جهان باز» محسوب میشه اما کالیبری بسیار پایین در این زمینه داره. اتفاقا به نظر من پتانسیل‌های زیادی در این قالب به صورت اختصاصی برای ساختار این فرنچایز وجود داره که در صورتی بهره‌وری از اونا نه تنها سری به یک تحول هدفمند و معنادار دست پیدا میکنه بلکه میتونه همچنان در چهارچوب خودش نوآوری کنه بنابراین تا وقتی که واقعا مشخص نشه منظور از این «جهان باز» در شایعات چیه نمیتونیم نظر قطعی دربارش بدیم.

    RE7 و مبحث حذف شخصیت‌های Legacy از روند بازی و اول شخص شدنش هم دقیقا چنین واکنش‌های دراماتیکی رو به همراه داشت و برای برخی به معنای «نابودی» فرنچایز بود حتی همین الان میتونید برید توی همین گیمفا خودمون پست تریلر معرفی رو باز کنید و بازخوردهای اون دوره رو توی بخش کامنتا بخونید که در واقع یک جامعه آماری محدود اما تا حدی Accurate به واکنش کلی فن بیس بود اما هفت سال بعد میبینید که اکثریت فارغ از اینکه چه حسی نسبت به این بازی دارن اون رو روی سرشون میذارن چرا که در نهایت همون ریسک‌پذیری و انتخاب مسیری تازه منجر به احیای فرنچایز و رسیدنش به نقطه‌ای شده که امروز درش قرار داره بنابراین شخصا به شکل محتاطانه‌ای خوش‌بین هستم به این ایده.

    گلدون گیمفا جهت تزئین سایتSTAbbasمحمد حسین کریمیامیرحسین رهنورد(DOOM DARK AGES COMING🔥🔥) ThunderDoom
  • Kelley گفت:

    رزیدنت اویل اصلش دوم شخص بودنه که اینو از دست داده وقتی گیمرا به یه چی عادت میکنن نباید بیان اونو از دوم شخص به اول شخص تغییر بدن هنوز بازیش قشنگه ولی اصالتشو از دست داده
    اما جهتن باز بودنم ایده ی خیلی خوبیه تو این بازی

  • قابل تصور نیست رزیدنت اویل جهان باز چون مکانیزم های جهان باز و مسیر خطی اصلا شبیه بهم نیستند قالب رزیدنت اویل رو یه داستان خطی خیلی خوب میشینه چون یه ماموریت داری و باید اونو انجام بدی اینکه تو جهان باز بخوای تعامل کنی و چیز میز جمع کنی و بسازی و جذاب هست ولی به رزیدنت اویل نمیخوره و برای جهان باز بودن دوربین روی شانه سری رزیدنت اویل یه مقدار حس ناخوشایندی میده بازی زامبی محور جهان باز مثل دیز گان فقط اکشن و هیجانی بود حتی آنچنان بقا محور نبود برای رزیدنت اویل که بیشتر چاشنی ترس باید داشته باشه جهان باز جذاب نمیشه فوقش تو هر قسمت مپ یه باس ترسناک میسازن که بکشیش آیتم و برداری نمیدونم چی میشه ولی هر چند من ترجیح میدم یه رزیدنت اویل بی پروا دیگه بازی کنم

  • Kuros گفت:

    بعیده…
    اگر بتونن حس ترس و بقا رو بیشتر کنن موفق میشه فرقی هم نداره جهان باز باشه یا نباشه..
    هر موقع اویل ترسناک بوده مخاطبین راضی بودن و برعکس هر موقع اکش بوده بهش بی مهری و ظلم شده.‌..
    مقایسه کنید اویل ۷ و ۸ یا اویل ۴ و ۵ و یا نمونه کاملا بارزش اویل ۶ که بازی فوق العاده ای بود ولی مورد بی مهری قرار گرفت…

    ⃤‎ PARTiSANAEO
  • BHAAL گفت:

    من که شخصا استقبال میکنم از ساختار جهان باز برای فرنچایز محبوبم . اصلا این آرزوی من هست که یک بازی وحشت بقاء و جهان باز تجربه کنم و چی بهتر از رزیدنت اویل ، به عقیده من میتونه یک شروع حتی انقلابی باشه برای این سری اگر در حد اعلاء ارائه بشه البته منظور از جهان باز چه نوع جهان بازی باشه خیلی مهم هست ، برای مثال راکون سیتی جهان باز با کرکترهای رزیدنت اویل میتونه فوق العاده باشه که با عمق دادن به جزئیات و گیمپلی میتونه یک تجربه فراموش نشدنی بشه ، من همواره از ریسک خوشم میاد درسته اسمش ریسک هست ولی خب شخصا استقبال میکنم و خیلی دلم میخواد بدونم کپکام چه رویکرد جهان بازی و با چه کیفیت و روایتی در داستان و گیمپلی در نظر گرفته

    Javad.Star
  • Unknown گفت:

    مسخره بازی چیه مگه GTA
    نصف ترس RE گیر کردن تو فضای تاریک و بدون راه فراره
    اونوقت جهان باز چه صیغه ایه،میخوای Days Gone بسازی‌ مگه

    بیگ اسموکナルトうずまき
  • Jimmy گفت:

    آره شاید برای گروهی از طرفداران جذاب باشه
    چون اصلا طرفدار نیستن

  • هرچه از کپکام رسد نیکوست. بازی های قبلی تقریبا نیمه جهان باز بودن، ببینم اینو چیکار میکنن

  • Javad.Star گفت:

    درود به گیمر ها
    جاوید باشید
    من هایپ جهان باز بودن این بازی هستم 🤩

  • چون حس میکنم این جهان باز بودن گند میزنه به سری پس دوستش ندارم

  • VICTOR گفت:

    سری رزدنت اویل همون خط داستانی خودش رو ادامه بده خیلی بهتره اصالت سری به داستان هاشه امید وارم جهان باز نباشه بجاش کلی دیسترک و تئوری و همچنین دی ال سی های متنوع مثل اویل۷ داشته باشه

  • A6sad گفت:

    اصلا فکر جهان باز شدنشو نکن که حتی یه ذره هم آزادی عمل تو اویل خوب نیست

  • indianboy گفت:

    نمیخواد بازی جهان باز بهمون بده فقط کمتر از ۵۰ درصد از جهان بازیهای قبل رو حذف کنه ما راضی هستیم… توی ریمیک ایول۳ ۷۰ درصد بازی حذف شده بود حالا افتاده دنبال جهان باز!

  • AMK old گفت:

    اگر یه چی تو مایه های نیمه جهان باز مثل ایول ویتین باشه بد نیست
    البته همین ویلیج هم یه طورای نیمه جهان باز بود

ساختار جهان‌ باز در دنیای Resident Evil برای گروهی از طرفداران خوشایند خواهد بود - گیمفا