گزارش مالی مایکروسافت: افزایش درآمد ایکس باکس به دلیل خرید Activision Blizzard
درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۴، نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد افزایش یافته است که دلیل اصلی آن، خریداری Activision Blizzard است.
درآمدهای بخش گیمینگ Microsoft منتشر شده که باز هم تحت تاثیر بزرگترین خرید صنعت بازی قرار دارد.
مایکروسافت گزارش مالی سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۴ را در روز پنجشنبه به اشتراک گذاشت و نمایی کلی از بخشهای سودآور و زیانده شرکت، ارائه کرد. طبق این گزارش، درآمد شرکت از فروش بازی نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد افزایش یافته که به دلیل خرید Activision Blizzard بوده است. درآمد حاصل از محتوا و خدمات، ۶۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته در حالی که درآمد فروش سختافزار، با کاهش ۳۱ درصدی مواجه شده است.
در مجموع، درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت در این سه ماهه به ۶۱.۹ میلیارد دلار رسید که فراتر از انتظارات بود.
مایکروسافت در ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۱ مهر ۱۴۰۲) ، تقریباً پس از دو سال کش و قوسهای حقوقی، به طور رسمی Activision Blizzard را خریداری کرد. از آن زمان به بعد و با شروع سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۴، درآمد کل بخش گیمینگ Microsoft به طور چشمگیری افزایش یافته است.
در حالی که مایکروسافت هنوز در حال ادغام استودیوهای شرکت Activision Blizzard و King با زیرمجموعههای داخلی خود است، این خرید برای گیمرها به ثمر نشسته زیرا Diablo 4 به سرویس Xbox Game Pass اضافه شده است. فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، گفت که گیمرها باید منتظر اضافه شدن بازیهای بیشتری از Activision Blizzard، از جمله فرنچایز Call of Duty، به این سرویس باشند.
مدیرعامل شرکت، ساتیا نادلا (Satya Nadella) ، در یک کنفرانس ویدیویی اشاره کرد که مشترکین Xbox Game Pass پس از اضافه شدن Diablo 4 به این سرویس، بیش از ۱۰ میلیون ساعت آن را بازی کردهاند و این عنوان به یکی از بزرگترین عرضههای استودیوهای داخلی در این سرویس تبدیل شده است.
با نگاه به آینده و سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۴، شرکت مایکروسافت انتظار دارد که درآمد حاصل از فروش بازیها در مقایسه با سال گذشته، با رشدی ۴۰ درصدی مواجه شود که باری دیگر تحت تاثیر خرید Activision Blizzard خواهد بود. همچنین انتظار میرود که فروش سختافزار Xbox، مجدداً نسبت به سال گذشته کاهش یابد.
همانطور که انتظار میرفت، اضافه شدن Activision Blizzard باعث افزایش قابل توجه درآمد بخش گیمینگ Microsoft شده است و انتظار میرود این روند صعودی تا سال ۲۰۲۵ ادامه داشته باشد.
گویا در سهماهه پیش رو، درآمد بخش گیمینگ Microsoft به دلیل عرضه چند بازی AAA، رشد چشمگیری داشته باشد. از جمله این بازیها میتوان به Avowed ساخته Obsidian Entertainment، بازی Indiana Jones and the Great Circle ساخته MachineGames و Call of Duty بعدی که طبق گزارشها توسعه آن توسط Treyarch انجام میشود، اشاره کرد.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
نظرات
💙💚
به عقیده کاربر اسپارتا،ایکس باکس تا اینجا ۲۰۲۴ کویر بوده!
ی سوال دارم! چطور کویر بوده و الان از سال پیش درآمدش ۵۰ درصد
افزایش داشته؟!
هیتر خوبی هستی
دستت برا همه رو شده!
اسپارتا نمیدونست شما در امد ماکروسافتو پلی میدی
ما بازی رو پلی میدیم اونم فکر کرده شما مثل ما یین
(تام) کویر بودن معنی نداره وقتی من کاربر ی ماه دیابلو میزنم ی ماه هم گیم های روز عرضه(و کنترل،استاروارز و…)
فرست پارتی هاش هم از این ماه میان!
بهتره که اول ۲۰۲۴ رو با ی مش عنوان بی کیفیت و ۷۰ دلاری
فن بیس رو بدوشه.
کنترل و استاروارز گیم روز عرضس؟ امسال گیم پس روز عرضه چیزی نداشت
کل کاری که کرد اوردن دیابلو رو گیم پس بود
دیگه چیزی نداشت
اگه فاینال فانتزی یا استلار بلید یا هلدایورز میشن بی کیفیت حتما بازی با کیفیت رد فاله؟
کاش xbox هم از این بازیای بی کیفیت میساخت که ۳ . ۴ ماه تو پرفروش ترین بازیای استیم باشه
پارسال اون همه بازی داد هیچ کس از یدونش راضی نبود
دیگه اینجا از کیفیت حرف نزن 😂
(تام) ی گیم بود روز عرضه اومد گیم پس و تا الان با ۲۰m فروش
پر فروش ترین گیم ۲۰۲۴ بوده!
اون حساب نیست؟😂
من گفتم کنترول روز عرضه؟
تو هم با اسپارتا فرقی نداری،ولی ی فرق داری اونم اینه که آدم با حرفات
فشاری نمیشه🤣
همیشه همین تام بمون😂💚💚💚
کدوم بازی؟ ۲۰ میلیونم فروخت؟ پلوردو میگی؟🤣
(ی ماه هم گیم های روز عرضه(و کنترل،استاروارز و…))
هیچ کس از این نمیتونه برداشت دیگه ای بکنه
اشک هیچ کسو در نیاورده باشم تو یکی رو قطعا فشاری کردم 🤣 به تعداد بالا
دوست عزیز بارها گفتم بازی کیفیت فورزا موتور اسپورت و استارفیلد و ردفاله درضمن اون زباله سی فریمی هلبلید ۲ بازی کامل حساب نمیشه و دی ال سیه حتی از مایلز مورالس هم تایم پلی کمتری داره
فورزا موتوراسپرت که متاش ۸۵ استارفیلدم ۸۳ بهترین بازی امسال سونی ۸۲ نه اندازه اینا فروخته نه گیم اسکور انیکس تونسته نصفش بفروشه 🙂↔️
فورزا متاش ۸۴ شده با یوزر قرمز تو استیم و زرد تو استور ایکس باکس بدون اعلام پلیر یا فروش و شریف فراموش شد
استارفیلد بهترین بازی امسال lol بهترین عناوین انحصاری امسال سونی متاشون ۹۰ و ۹۲ شده هلدایورز یه موفقیت فراتر از انتظار همچنین رایز یه گیم خوب بود و خوب فروخت
استلاربلید هم قراره خوب فروش بره
ایکس باکس هیچی نداشته تا الان
کدوم بازی متاش ۹۰ شد هلدایورز؟ آها راستی اونم ۸۱ متاش🖖😂😂😂😂
اخه شیرین عقل درآمد بازیهای لایو سرویس قدیمی چه ربطی کویر بودن یا نبودن
الان درآمد اوراچ و کالاف مدرن ۳ دیابلو ۴ و …چه ربطی به کویر ۲۰۲۴ داره
(اسپارتا) اول اینکه درست صحبت کن!
وگرنه منم بلدم مثل خودت کامنت بذارم!
میفهمی چی میگی خودت؟
کویر بودن یعنی اینکه چیزی برای ارائه نداشته باشی!
و وقتی هم چیزی برای ارائه نداری،آیا سود میکنی؟ قطعا نه!!!
.
.
همین دلیل بسه که تو دیگه پرونده کویر بودن رو نکشی وسط!
البته هیتر کارش همینه،ما هم روزی صد بار بگیم درست بشو نیستی.
بعدم،درآمد درآمده! حالا اون میخواد با اکتی باشه یا بدونه اکتی!
هنوزم هیچی برای ارائه نداره دیدی میگم شیرین عقلی خب گ اکتیوییژن امسال چه بازی عرضه کرده مگه همین گزارش مال درآمد بازیای لایو مث اوراچ و دیابلو کالافای سال قبل نیستن من میگم ایکس باکس امسال تا الان کویر بوده بعد تو میای درامد بازیای سالهای پیش اکتیوییژن رو میتری وسط 🤣🤣 ر…دی نمیتونی جمش کنی
اومدی کلاب که اینجوری صحبت میکنی؟؟
خوبی دوست عزیز؟!
هیتر؟!
من طرفدار هردو هستم
منظور از دو قلب را نفهمیدی!!
مایکروسافت در همه زمینه ها در حال رکورد زدن البته غیر بخش سخت افزار بیخودی نیست غول تمام معنای نرم افزار و تکنولوژی مایکروسافت با سرعت بی نظیری داره درآمد و سودش بالا میره هم کلاود ، هم آزور ، هم ویندوز ، هم گیمینگ هم آفیس و تقریبا تمام بخش ها وحشتناک سود ده بودن! خیلی جالبه اکتیویژن و بتسدا متعلق به مایکروسافت هستن بعد کل مدیاهای فشاری برای اینکه فشار شدیدشون رو مخفی کنن میگن با اکتیویژن به این مقدار رسیده حالا چکار کنیم ؟ میخواین کلا درآمد اکتیویژن و بتسدا رو برای مایکروسافت حساب نکنیم و برای سونی حساب کنیم تا فشار شماها کمتر بشه ؟
.
من واقعا عاشق همه بخش های مایکروسافت هستم تا زنده باشم فن شدیدش خواهم موند زنده باید مایکروسافت دوست واقعی و خوب گیمرها و بزرگترین کمپانی جهان
حقیقت اینه که خیلی از گیمرا خودشونو گول میزنن که صنعت گیم اولویتش خلاقیت و جوایزه ولی در واقعیت اولویت هر توسعه دهنده و هر ناشری سوده. اگرم میبینین که شرکتا میان تو بازیاشون پرداخت درون برنامه ای میزارن یا میرن سراغ لایو سرویس بخاطر اینه که ما مشتری ها با خریدامون اونا رو به این کار سوق میدیم. یادمه یه نفر توی یک سایت خارجی که درباره جنجال بتل پس تکن ۸ صحبت میکرد گفت: “اگه میخواین شرکتای بازیسازی دست از این همه پرداخت درون برنامه ای و بتل پس تو بازیای پولی بردارن، خیلی سادست: فقط اون بازی رو دیگه بازی نکنین.”.
بابا فهمیدیم چقدر بزرگه صدتا لقب روش نزار ماله کش اعظم
نه داش اسپارتها میگه ضرره
با گذشت چند سال از خرید بتزدا توسط مایکروسافت هنوز هیچ بازی از بتزدا به غیر از استارفیلد ندیدیم در نتیجه تا بخواد اکتیویژن هم سازماندهی کنه چند سال طول می کشه و این نشون میده بعد از خرید یک ناشر که یعنی مایکرو تبدیل شده به ناشر ناشرها خودش کار سختی در پیش داره
اون به خاطر این بود با سونی قرارداد داشت
و دوتا انحصاری زمانی داد بیرون
اینجا هم اگه اکتی و بلیزارد از قبل بازی در حال ساخت داشته باشن زودتر مشخص میشه
اگه نه مثل اینگزایل تازه بشینن گیم بزنن سالها طول می کشه نتیجه خرید مشخص شه
استاروارس هم امد گیمپس یکم فن های سونی فشار بشن
☕ بفرمایید قهوه
فشار داره میدونی چرا چون مثلا خود تو دو سال منتظری که گاد آف وار بیاد رو پلاس یا خیلی از گیمای دیگه اما وقتی بازی های AAA سریع میان رو گیمپس باعث فشار خوردن تو میشه
من که کلا پلاس رو قبول ندارم پس واسم مهم نیست چی قراره بیاد و چی قراره بره 🫡
۸۲.۵ میلیارد دلار با خرید بتسدا و اکتیوییژن خرج کردی انتظار داری به سودرسی هم نرسی حتی همین پولو میدادن به امبیرسر گروپ بهتر مدیریت میکرد و بهتر سود میداد ولی یه حقیقت هیچوقت تغییر نمیکنه که ایکس باکس بچه نونور مایکروسافت بخاطر پول ددیش سرپا مونده یعنی اگه بتسدا خریداری نمیشد بساط ایکس باکس جمع میشد البته بلاخره جمع میشه ولی با ابن تفاوت که ناشر مولتیپلتفرم میشه چون نمیتونه رقابت کنه و همیشه بازنده بوده همچنین هیج کدوم از ایپیاشو بجز فورزا و فیبل خودش نساخته و خریده چون بی خلاقیته و نتیجه بی خلاقیتی هم داره میبینه که داره ناشر مولتیپلتفرم میشه حتی با وجود این سرمایه گذاری ها کسی پلتفرم زبالشوترجیج نمیده و قراره بازیاشو همه جا منتشر میکنه اولین بازی بتسدا با مایکروسافت شد بدترین بازیش حتی از درصد رضایت و پلیر و اسکایریم و فالوت ۷۶ کمتر و ۹۸ درصد پلیراشو از دست داد بعد بعضیا میگن متاش حقش ۸۳ نبود
کی نسل شما عقب مونده ها تموم میشه؟؟
تمام حرفام حق بود کسی نتونست برعکسشو ثابت کنه
اینکه جوابتو نمیدهیم به خاطر این نیست که درست میگی بخاطره اینه که انقدر چرت میگی که آدم جوابتو نده بهتره
( فقط همینو بگم که ما نتیجه میخوایم نه اینکه به خاطر اینکه پول داده اینارو آورده یا با خلاقیت مهم نیست ما سمت اونی میریم که بازی خوب بده ، خلاصه که میتونم بازم قانع نمیشی مهم نیست، کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو زده به خواب به هیچ وجه
اینا حکم جهش یافته های دنیای فال اوت رو دارن 😂
گریه نکن
سیاوش قمیشی 😂
اره من مطمئنم مایکروسافت شدیدا به تحلیل های مالیِ شما اقتصاد دانانِ ۹ ساله احتیاج داره
پسرجان این کمپانی ارزش سهامش توی رنکینگِ جهانی رتبه اولو داره، اگه بنظرت توانایی مدیریتِ اقتصادی بیشتری نسبت بهش داری میتونی ثبتِ شرکت کنی و گوی سبقت رو از مایکروسافت بدزدی تا استعدادت حیف نشه!
باید قبول کنید گیمینگ عددی نیس
پس به متا هم نباید نگاه کرد
آره عددی نیست فقط سود یک سالش از سود ده سال سونی بیشتره😂
هر کی ۸۲ میلیارد دلار خرج میکرد اینطوری براش سود میداد افتخار نداره سود آیپی هایی که خریدی و مال خودت نبوده
ببین خریدن اکتیویژن بلیزارد برای مایکروسافت یه جور سرمایه حساب میشه. شاید ۸۲ میلیارد سود نکنه ولی همینکه ارزش سهامش رو میبره بالا براش کافیه
آخی حالا گریه نکن خوب میشه، خبرا میگه به زودی قراره سونی یکی دو تا بازی خوب بذاره تو پلاس شما هم بتونی بازی کنی
نبود Xbox = کاهش رقابت، و افت کیفیت بازی ها
و اینو بدون هیچوقت نه Xbox و نه ps ناشر نمیشن
و شما هم به خبرهایی که به Xbox مربوط میشه بهتره نظر ندید چون به شما مربوط نیست🤌.
میخوای گریه کنی کریه کن بی تربیت
با چند تا سرچی که انجام دادم فهمیدم درآمد خالص اکتیویژن ۱/۲ میلیارد دلار بوده،تازه مال ۲۰۱۲ هست و معلوم نیست الان چقدره
درآمد کل هم ۴/۲ میلیارد دلار بوده(تو سال ۲۰۱۲)
افزایش درامد طبیعیه اما موفقیت اثار اینده Activision Blizzard بنظرم سخت تر میشه ، چوت الان هواداری مایکرو با توجه ه تزریق مالی و فنی مایکرو انتظار اثار خیلی خفن تری میشن حتی افزایش کیفیت نسی هم شاید انتظارات رو براورده نکنه اونوقت بگن مایکرو گند زد با بازی ساختنش ، امیدوارم متوجه منظورم شده باشن دوستان
یه حسی بهم میگه کالاف جدید که قراره بیاد خیلی خفن میشه شنیدم این نسخه از ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ در حال ساخت بوده فکر کنم بازی خوبی از اب در بیاد البته بازی های ایندشون هم نمیدونم دقیقا چیا هستن اما تصور میکنم تو شوکیس خرداد حداقل یکی از بازی های شوکیس مربوط به اکتیویژن بلیزارد خواهد بود
لا لا لا، تیتر نخونید گزارش مالی رو بخونید
مایکروسافت واقعا کمپانی شگفت انگیزی هستش فکر نکنم در دنیا کمپانی وجود داشته باشه مدام در حال رشد باشه و سود خوبی بدست بیاره واقعا ادم تحت تاثیر قرار میگیره
بعد اینکه همه گیمای اکتی بیاد رو گیم پس فروش سخت افزار احتمالا با رشد مواجه بشه
برخی میگن از کجا پول اکتی رو دربیاره
همین چندماهی که خریدن ۳ تا ۴ ملیارد دلار تا حالا درآمد داشته
حیف فروش سخت افزار کلا از برنامه هاشون خارج شده
و الا می تونستن با انتشار دیرتر نسخه پی سی ایندیانا جونز و اوود
یک عالمه کنسول بفروشن
شاید منم باهاشون موافقم چون مایکرو ایکس باکس رو یکی از راه های گیم زدن میدونه و به ساخت اون هم ادامه خواهد داد
همین که یارو داره رو پی سی فرزا میزنه و گیم پس می خره یعنی پلیر مایکروعه
از زمان سیاست عرضه همزمان نسخه پی سی ، سخت افزار فروشی پاشنه آشیلشون شد !!
به خاطر همین با عرضه تمام بازیای اکتیویژن بلیزارد رو گیم پس تاثیر چندانی بر فروش سخت افزار نداره و صرفا تعداد مشترکان گیم پس ممکنه رشد فزاینده ای داشته باشه اونم اکثرا تو پی سی !
همین الان از ۳۴ ملیون مخاطب گیمپس ۹۰ درصدشون مخاطب ایکس باکسن پی سی شاید کمتر ۵ ملیون باشه حتی! دوباره تو تحلیل کردی؟
مایکروسافت چه ناشر بشه چه نشه من تا ابد فنش بافی خواهم موند هیچ مشکلی ندارم بازی هاش برای پلیستیشن هم بیاد چون میدونم خود سونی فنا به بازی های مایکروسافت اهمیت بیشتری میدن تا بازی های خود سونی اینو خودشون هم خوب میدونن پس چرا باید مایکروسافت این فن بیس رو بیخیال بشه من از این به بعد هرجا گیم پس باشه و بازی های مایکروسافت باشه من اونجا خواهم بود حتی در زندگیم یک لحظه هم فن سونی نخواهم شد و از این به بعد حتی یک دقیقه هم بازی هاش رو نگاه هم نخواهم کرد درود بر مایکروسافت بزرگترین کمپانی جهان بزرگترین دوست گیمرا
درود بر ماله کشان
من تا ابد فنش خواهم موند = تعصب
تعصب = حماقت
به تو چه ربطی داره این وسط نه میخوام بدونم ؟ مگه شماها اینطوری نیستین ؟ میتونین دست از سر سونی بردارین بیایین سمت ایکس باکس ؟ هرگز چون دقیقا خودتون هم همینطوری هستین
جالبه
به نظرم کالاف دیگه نباید سالانه عرضه شده
ارزششو داره بیشتر صبر کنیم و شاهد یه گیم بهتر باشیم.
به به ادم کیف میکنه وقتی این اخبار رو میخونه و پلتفرم محبوبش رو در حال رشد و پیشرفت میبینه .
بهترین کار هم همین بود که باید مسیرش رو از رقابت کنسولی خارج میکرد و الان مسیر جدید و خاص خودش رو داره میره که واقعا عالی هست و سوددهی خیلی زیادی داره براشون
شما حساب کنید ۶۹ میلیارد درامد خیلیه هاااا
اونوقت یه عده نشستن منتظرن ایکس باکس از صنعت گیم خارج شه
رفاقت 💚
خیلی تاسف باره، ماکروسافت فنی که انتظار داشت فروش کنسول محبوبش با فالوت و استارفیلد و الدراسکرولز بتروکونه و از خداش بود که اون ۳۰ درصد سود مفت و مجانی کالاف دیگه به جیب سونی نره، الان خوشحاله که شرکت محبوبش مفت و مجانی ۳۰ درصد از فروش بازیش رو به سونی میده و داره خودش رو از این رقابتی که تا دوسال پیش از تشدیدش حرف میزد، خارج میکنه.
دنیای عجیبی هست واقعا!
البته بیاین قضاوت نکنیم.
شاید برخلاف ما که سودمون از سود سونی فقط و فقط بازی جدید و با کیفیته، بعضی ها شِلپ و شِلپ دلار میره تو جیبشون!
(ماکروسافت فنی که انتظار داشت فروش کنسول محبوبش با فالوت و استارفیلد و الدراسکرولز بتروکونه و از خداش بود که اون ۳۰ درصد سود مفت و مجانی کالاف دیگه به جیب سونی نره، الان خوشحاله که شرکت محبوبش مفت و مجانی ۳۰ درصد از فروش بازیش رو به سونی میده)
کی از خداشه فلان کمپانی چقدر سود ببره و اون یکی چقدر ضرر بکنه
این چرت و پرتا چیه ناموسا :/
چون اینجا میان کامنت میزارن باید[ از خداشون باشه] ؟
(شاید برخلاف ما که سودمون از سود سونی فقط و فقط بازی جدید و با کیفیته)
بازم یه حرف بی سر و ته دیگه :)
تو دوسال فقط یه فرست پارتی داده و امسالم یه فاینال بوده [ حالا اگه طبق حرف شماها بقیش هم با کیفیت بوده که نتیجه میگیرم مایکرو هم سال قبل ۳ ۴ تا بازی با کیفیت داده و امسالم سه چهار تا دیگه میده و بازم اعتبار حرفات با خاک یکسان میشه =) ]
از لحاظ سرویس هم که این سمت فاجعه محضه درحال که اون طرف دارن عشق میکنن
یه سری واقعا تو توهمن lol
《کی از خداشه فلان کمپانی چقدر سود ببره و اون یکی چقدر ضرر بکنه》
《این چرت و پرتا چیه ناموسا :/》
《چون اینجا میان کامنت میزارن باید[ از خداشون باشه] ؟》
نمیدونم!
من از جانب خودم حرف نمیزنم، من فقط حرف هایی که تا دیروز بعضی ها بهش استناد میکردن رو یادآوری میکنم.
که این موضوع، یا حوصله زیاد میخواد یا حافظه خوب.
شما هم میتونه با استفاده از هر کدوم که دلت خواست به همین حرف ها برسی.
•••••
《بازم یه حرف بی سر و ته دیگه :)》
《تو دوسال فقط یه فرست پارتی داده و امسالم یه فاینال بوده [ حالا اگه طبق حرف شماها بقیش هم با کیفیت بوده که نتیجه میگیرم مایکرو هم سال قبل ۳ ۴ تا بازی با کیفیت داده و امسالم سه چهار تا دیگه میده و بازم اعتبار حرفات با خاک یکسان میشه =) ]》
قبلا از انقلاب های متعدد ایکس باکس تو این نسل حرف زدم، از انقلاب عمود منصف این صنعت که به فاصله یک ساعت قبل و بعد از انتشار نمره ها، گیم اواردز، جوایز، متا، افتخارات و….برای مخاطب ایکس باکس کرد سیرک بگیر تا انقلابی که با خرید اکتیویژن بلیزارد تو دل مخاطب های ایکس باکس جا افتاد.
این حرفت از فرست پارتی هم یکی از این نمونه هاش هست.
تا قبل از تایید خرید چیزی که مهم نبود اتفاقا، همین لفظ فرست پارتی بود.
اینجوری بگم که یه عده معتقد بودن سونی ظالم با انحصاری کردن شورت کاپیتان پرایس گیمر های مجبور به خرید ps4 کرده، و حتی یک درصد هم موفقیت نسل قبل سونی رو، به فرست پارتی های خودش مربوط نمدونستن.
با این حال الان ما تو دوره بعد از خریدیم و بعضی ها یادشون رفته چی می گفتن.
فاینال فانتری ۷؟
مهم نیست که از این دو نسل ایکس باکس با کیفیت تره، مهم فرست پارتیه.
فاینال فانتزی ۱۶؟
مهم نیست که از ۸۰ درصد بازی های ایکس باکس تو ۲۰۲۳ بهتره، مهم فرست پارتیه.
هلدایورز ۲؟
مهم نیست علکرد بهتری از “بهترین مولتی پلیر تاریخ” داشته، مهم فرست پارتیه.
استلاربلید؟
مهم نیست که سرمایه گذاری سونی توی کره جواب داده، مهم فرست پارتیه.
دقیقا همین قدر خنده دار.
•••••
منظورت از کیفیت دقیقا چیه؟
بدترین کالاف بجای احیای اون؟
بدترین عنوان بتسدا؟
بدترین عنوان ارکین؟
بدترین فورزا بعد از موتور اسپورت ۵؟
یا نکنه فقط میخوای به یک بازی کوچیک استناد کنی؟
•••••
درمورد گیمپس هم قبلا گفتم که چرا سونی اصلا نباید وارد این میدون میشد.
برنده ی این میدون رو فقط قدرت پول مشخص میکنه، که خب چیزی که ماکروسافت ازش زیاه داره، پوله.
حتی این وسط شاید یکم خلاقیت هم به خرج داده نشه، نمونش گوتی ۲۰۲۳ که با مبلغ کمی میشد به گیمپس اوردش، ولی الان با ۱۰ برابرش هم نمیشه.
(البته با همین قدرت پول با ۲۰ برابر بیشتر شاید بشه اوردش)
•••••
چون معنای درستی از توهم نداری، مجبورم با یک مثال و استناد به گذشته توی ذهنت هکش کنم.
توهم یعنی اینکه به هر کدوم از استودیو های ایکس باکس یه سلطان اضافه کنه.
انگار جمع سلاطین تو ایکس باکس جمعه!
از سلطان لول دیزاین بگیر تا سلطان نقش آفرینی، ریسینگ شبیه ساز، استفاده از انریل انجین، شوتر سوم شخص، گیمپلی و هزاران سلطان پوشالی دیگه.
باز خوبه که همه دارن این سلاطین رو میشناسن!
هدفت از این نظر چی هست دوست من ؟
کسی که داره با پلتفرمش حال میکنه حتما رضایت داره که اون پلتفرم رو داره و از عملکردش راضیه شما داری دقیقا حرفایی میزنی که خودت ازشون رضایت نداری ولی بقیه اینجوری نیستن اکثرا راضین شما میتونی نظرت رو برا خودت نگه داری چون با این حرف ها داری بقیه رو ناراحت میکنی منم میتونم تا صبح از مشکلات سونی بگم و انحصار گری هایی که میکنه و قرارداد هایی که میبندع تا بازی رو گیمپس نیاد و این چیزا ولی ترجیح میدم چیزی نگم و فن سونی رو بزارم با پلتفرمش حال کنه شمام به نظرم اگه کنسول ایکس باکس داری و ناراضی هستی برو پلتفرمت رو عوض کن و این حرف هارو هم نزن چون کاملا بی معنی و مسخره هست
کالافی که مایکروسافت هیچ نقشی درش نداشته رو چسبوندی به ایکس باکس
ردفالی که هیچ نقشی مایکروسافت توش نداشته رو چسبوندی به ایکس باکس
نمیدونم این حرفارو چطور با اعتماد میای میگی ولی فن ایکس باکس میدونه همه این حرفا استباه هست و یه سونی فن میزنه این حرفارو
استلار بلیدی که دم میزنی ازش که رفته از کره حمایت کرده
اینور لایز اف پی هم بگو که کل بودجه ساخت بازی رو ایکس باکس داده همون اول تا بازی رو گیمپس بیاد و عملا هر چی فروختن سود خالصشون بوده
پارسال چهار فرست پارتی بزرگ عرضه شد که چون سلیقه شما نبود میشه ضعیف ؟؟؟
لابد اسپایدر من خوبه که سلیقه شما هست ؟
منم سلیقم اسپایدر من نیست و میکم ضعیفه ایا این حرف درسته؟
بازم میگم یا شما کنسول ایکس باکس داری و راضی نیستی که خب تغییر پلتفرم کارو در میاره
اگر کنسولت پلی استیشن هست حرفایی که میزنی کاملا مسخره هست و مثال اون کسی هست که گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میدع
👍👏
من نه از سلیقه ام گفتم، نه از اینکه کنسول ایکس باکس دارم.
حتی نگفتم که با کنسولت حال کنی یا نه!
نمیدونم از کجای کامنتم همچین چیزی رو برداشت کردی.
•••••
درمورد ردفال هم کمترین نقش مایکروسافت، معرفیش به عنوان one more thing و بعد، خالی کردن پشتش بود.
اون زمانی که میگفتید (مگه میشه سلطان لول دیزاین بازی بد بده) باید به ربط داشتن یا نداشتنش به مایکروسافت فکر میکردید.
امیدوارم یادتون باشه که معتقد بودید منجی صنعت گیم قراره کالاف رو احیا کنه.
این ناجیی که ازش حرف میزدید، فعلا قدمی برنداشته.
•••••
《نمیدونم این حرفارو چطور با اعتماد میای میگی ولی فن ایکس باکس میدونه همه این حرفا استباه هست و یه سونی فن میزنه این حرفارو》
کدوم حرف ها؟
چون من ۷۰ درصد محتوای کامنتم حرف های خودتون بود!
اره داش مایکرو با پولش عناوین رو میاره روی گیمپس و خودش عرضه نداره
ولی سونی یه ماچ میده عناوین ترد پارتی رو انحصاری میکنه
یا شایدم به خاطر ssd ماروایی انحصاری شده
یا ارزوی بچگی کارگردان بوده که برای ps انحصاری عرضه کنن
اصلا هم قراردادی امضا نشده
اره داش سونی خلاقیت داره lol
منطق همین قدر خنده دار
باز از مدار خارج شدی؟
حداقل یه چیز بگو که تو کامنتم بهش اشاره کرده باشم!
•••••
معیاری که الان بیس اصلی صنعت گیمه، پذیرش ریسک و خلاقیت رو داره و تا الان که پول برنده ش رو مشخص نکرده.
(هم نینتندو و هم سونی از لحاظ قدرت مالی با مایکروسافت قابل مقایسه نیستن)
ولی این معیار جدیدی که مایکروسافت واسه رقابت ایجاد کرده و میخواد به کل صنعت تحمیل کنه فقط و فقط با پول میشه داخلش برنده باشی.
اگر چیزی غیر از اینه، بگو تا ما هم بدونیم!
(اگر توی این میدون قرارداد امضا کردن هست، خلق ای پی اورجینال و فرصت دادن به استودیو های کوچیک هم هست)
نکنه برنده سرویس های اشتراکی رو خلاقیت مشخص میکنه؟!
این جوک رو عده زیادی تلاوت میکنن و میخندونن مارو
واسه ی همین بهش اشاره کردم همونطور که جنابعالی حرفای بقیه رو که من اشاره ای نکردم توی کامنتت اوردی :)
ریسک پذیری و خلاقیت سونی هم یه جوک دیگست
سونی ته تهش تا نسل هفت خلاقیت داشت الان که همش شده ریمیک ریمستر و لغو کردن یه بازی به خاطر اینکه به اندازه کافی سینمایی نیست lol
بحث فرصت دادن به استودیو های کوچیک رو که اصلا وسط نکش
با id xbox آشنایی داری ؟ :))
یا اینکه به استودیو هاش ازادی میده تا ریسک کنن و چیزی که دوست دارن رو بسازن (حتی اگه خوب از آب در نیاد) و مجبورشون نمیکنه فقط عناوین سوم شخص سینمایی بسازه (یا اخیرا سرویس محور)
کلا دو نوع ریسک داریم که یا از لحاظ ساختار هست یا از لحاظ اقتصادی.
۱: گوست اف سوشیما و هورایزن زیرو دان (از لحاظ اقتصادی)
۲: پروژه مشترک فرامسافتور و ژاپن استودیو (از هر دو لحاظ)
۳: ریبوت گاد اف وار (از هر دو لحاظ)
۴: لست ۲ (از هر دو لحاظ)
۵: اعتماد به یک استودیوی خارجی مثل اینسامنیاک (از لحاظ اقتصادی)
۶: خرید بانجی برای کمک به توسعه لایو سرویس ها + خرید چندین استودیوی لایو سرویس (از هر دو لحاظ)
۷: سرمایه گذاری روی هند، چین و کره (خیلی کم از لحاظ اقتصادی)
۸: اعتماد به استودیویی مثل هوس مارک و ساخت اولین روگلایک AAA (از هر دو لحاظ)
همه اینا جدا از ایپی های جدید استودیو های لایو سرویس، سانتامونیکا، ناتی داگ، هوس مارک، بلوپوینت، اینسامنیاک و….هست.
•••••
اون id Xbox که میگی تا اونجایی که میدونم فقط منابع در اختیار بازی ساز میذاره و نهایتش، تبلیغات بازیش هم بر عهده میگیره، ولی پروژه ای مثل استلار بلید به غیر از اینکه منابع در اختیار استودیو میذاره و بازیشون رو تبلیغ میکنه، از لحاظ ساختاری هم کمکشون میکنه و ایراد های بازی رو تا حد زیاد متذکر میشه.
(با توجه به حرف های کارگردان استلاربلید)
•••••
آزادی عمل و در ادامه ش ریسک، توهمی بیش نیست.
چند تا از کارکنان کهنه کار بلیزارد رو اخراج میکنم تا در سیاست های ما قدم بردارن. (این فقط توهم آزادی عمل هست)
اینکه روی استودیو ها نظارت و مدیرت نداشته باشی اسمش نمیشه آزادی عمل، اسمش میشه ماله کشی برای عنوانی مثل ردفال که بعد از اینکه به عنوان یک سوپرایز معرفیش کردن، پشتش رو خالی کردن.
اکثر استودیو های ایکس باکس همینجوری هستن بدون مدیریت ولی با منابع و پول زیاد.
•••••
ماکروسافت و استودیو های ایکس باکس هم تا الان ریسکی نکرد.
بازیی مثل های فای راش و پنتیمنت هرچند از لحاظ ساختاری ریسک دارن ولی از لحاظ اقتصادی فاقد کوچکترین ریسکی هستن و یجورایی با هم خنثی میشن.
فورزا هورایزن ۵ هم که کمترین تغییرات رو بین انحصاری ها داره.
عنوانی مثل استارفیلد و هیلو اینفینت هم که از هیچ لحاظی ریسک نیستن.
استارفیلد برگشته به دوران ترشی شاه و ساختار قدیمی بتسدا و هیلو اینفینیت هم که از گان پلی دوران بانجی استفاده میکنه.
حتی بخاطر خواسته طرفدار ها مبنی بر بازگشت ساختار 《استارفیلد به آبلیویون|گان پلی هیلو اینفینت به هیلو های بانجی》، این دو عنوان از لحاظ اقتصادی هم ریسک محسوب نمیشن.
•••••
ضمن اینکه من اصلا ریسک رو به سونی ربط ندادم، درواقع به معیاری ربط دادم که ماکروسافت با ثروت زیادش هم توانایی رقابت کردن داخلش رو نداره، چه اون زمانی که رقابت سه جانبه بود چه الان که رقابت دو جانبه هست.
اینو نگاه کنید خداییش به لست ۲ میگه ریسک به استلار بلید میگه ریسک به بازی های مایکروسافت میگه فاقد ریسک آره بازی های سونی همه ریسک دارن برای همین غیر از ریمیستر و ریمیک و دادن dlc هیچ غلطی نکرده کدوم ریسک ؟ یک قرن پیش ریسک کرده الان رو برای حساب میکنین میشه توضبح بدی چرا ریسک نمیکنه و یکبار دست از سر سوم شخص ساختن بر نمیداره و فقط بازی سوم شخص داره چرا ریسک نمیکنه و rpg , شوتر ، استراتژیک ، سیمولیتر و … بسازه اکثر بازی های مایکروسافت تو این نسل ایپی های جدید هستن اما سونی چی ؟ همون کپی پیست همیشگی نمونه ش اسپایدرمن ، گاد، لست ، عورایزن و ریچت و توریسو دقیقا کدوم ریسک ؟
تو که نباید نگران این موضوع ها باشی!
شما فقط نگران این باش که یه وقت اون دلار هایی که میره تو جیبت کم و زیاد نشن.
*ریپلای به پیام پایینی
والا من توی نصف اینایی که اسم بردی ریسکی [به ویژه ساختاری] نمیبینم (و مخصوصا خلاقیت که بحث اصلی من بود )
کپی کردن فرمول یوبیسافتی ته بی خلاقیتیه
نمیدونم جریان چیه وقتی بحث یچیز دیگست طرف مقابل یه موضوع دیگه رو میکشه وسط
الان من گفتم سونی بیخلاقیته مایکرو خلاقیت داره که بحث استارفیلد و هیلو اومده وسط ؟! :/
ولی حالا که این بحثو پیش کشیدی بزار منم اشاره کنم که :
همتای امثال هیلو دقیقا گاد رگناروک و هورایزنه فوربیدن وسته
یا مثلا اسم فورزا رو میاری به گرن توریسمو کاری نداری (هرچند نمیدونم از بازی های ریسینگ چطور باید انتظار ریسک داشت .تهش مثل نیدفور اسپید افکت انیمه ای بزاری :/ )
از خریدن استودیو های مختلف اسم بردی الان نینجا تئوری و آبسیدین و Compulsion Games و Undead Labs کشکن؟
الان ریبوت فیبل ریسکی نیست؟
درمورد کمک به استودیو های کوچیک هم
سونی با کمک به مراحل ساخت سه چهار تا گیم aaa در سال ( که کمتر نیاز به کمک دارن)که کلا معلوم نیست چه نوع کمکیه و چقدر تاثیر گذاره و اصلا راسته یا خودشیرینی و آخرشم که انحصاری میشه دربرابر صد ها عنوان توی id xbox داره مفید تر عمل میکنه ؟!
اکه مایکرو خلاقیت نداره و داره با پولش رقابت میکنه
سونیم داره همین کارو میکنه و خدای خلاقیت و ریسک پذیری یا ناجی و روح صنعیت گیم نیست که یه عده با گفتن این حرفا حالمونو به هم میزنن
کلا مشکل من با این بت بولشتیه که یه عده از سونی ساختن که چشمشونو روی حقیقت بستن :)
صنعت گیم خیلی وقته ۹۰ درصد خلاقیت توش مرده اون ده درصد باقیموندش امثال نینتندو و استودیو های ایندی هستن
من همون بالا گفتم که امثال اسپایدرمن، هورایزن و گوست فقط از لحاظ اقتصادی ریسک محسوب میشن و امثال ریبوت گاد، لست ۲ و بلادبورن از هر دو لحاظ.
بعد دوباره میای به یک گفتار دیگه همون حرف رو به خودم میزنی؟!
جالبه واقعا.
•••••
کپی کردن ساختار جهان بازی یوبیسافت هم فقط به همون چندتا استودیویی که نام بردم ربط داده میشه، نه به کل یک مجموعه بزرگ.
سونی استودیو های کمال گرایی مثل ناتی داگ (که اتفاقا بار ها نشون دادن که ریسک میکنن) داره تا استودیو های کوچک تر و خلاقی مثل تیم اسوبی و مدیا مولکول.
پس اگر فقط همین چند تا عنوان از فرمول یوبیسافتی استفاده میکنن، نمیشه این ساختار رو به بقیه ربط داد.
•••••
“نمیدونم جریان چیه وقتی بحث یچیز دیگست طرف مقابل یه موضوع دیگه رو میکشه وسط”
“الان من گفتم سونی بیخلاقیته مایکرو خلاقیت داره که بحث استارفیلد و هیلو اومده وسط ؟! :/”
گفتی مایکروسافت به استودیو اجازه ریسک و آزادی عمل میده و منم با دلیل این حرفت رو رد کردم.
(بجای این که از اصل موضوع خارج بشی، خلافش رو ثابت کن توی اون عنوان هایی که نام بردم)
من اصلا حرف از خلاقیت نزدم، درواقع از ریسک حرف زدم.
•••••
رگناروک هم ربطی به هیلو نداره، یکی دونباله یکی از ریسک های نسل ۸ هست که تغییر ژانر داده، یکی همچنان از گان پلی قدیمی دوران بانجی استفاده میکنه.
رگناروک حتی با وجود ناخالصی های روایتی و فیلمنامه ای، چندین استاندارد توی سبک خودش بوجود آورده.
بهترین گیمپلی و سیستم مبارزات رو برای یک بازی روایت محور سینماتیک داره، و خارج از این سبک هم جزئی از بهترین های گیمپلی و سیستم مبارزات هست. (با وجود محدودیت های بازی های سینماتیک)
از طرفی دیگه به گفته منتقدین بهترین مراحل فرعی رو داره.
درواقع هیلو اینفینیت رو فقط میشه به امثال هورایزن ربط داد که هردو از ساختار جهان باز یوبیسافتی استفاده میکنن نه عنوان دیگه ای.
•••••
حرف از فورزا زدم چون در حال حاضر بهترین انحصاری ایکس باکسه و بر خلاف تصورات برخی دوستان، نهایت تغییراتش عوض کردن چند تا مپ هست، از اون طرف گرن توریسمو به واسطه شبیه ساز بودن، هرچند رویکرد خلاقانه ای رو نمی پذیره ولی مدام در حال تکامله و شبیه سازی رو دقیق تر از نسخه های قبلی اجرا میکنه.
•••••
فرق خرید های مایکروسافت و سونی اینه که سونی ابتدا با سپردن یک پروژه ریسکی(چه از لحاظ ساختاری، اقتصادی و ارزشی)، اون استودیو ها رو امتحان میکنه و بعد میخرتشون.
مثل اینسامنیاک، بلوپوینت و هوس مارک.
ولی اکثر خرید های مایکروسافت از قبل بازی در دست ساخت داشتن، نمونه هاش هم ردفال، استارفیلد، های فای راش، دثلوپ و….
از اون طرف خرید های سونی خیلی رویکرد بهتری و منظم تری داره.
فقط برای مثال میتونی از سمت ماکروسافت، نینجا تئوری رو ببینی و از سمت سونی اینسامنیاک رو.
یکی سال ۲۰۱۹ خریده شد و الان در غیاب راکستدی بهترین استودیو برای بازی های ابرقهرمانی هست و انقدر خوب بوده که سرمایه گذاری سونی رو بیشتر کرده، و الان بازیی رو در دشت ساخت داره که برخلاف اسپایدرمن ساختار تکراری و یوبیسافتی نداره.
نینجا تئوری هم ۲۰۱۸ خریده شد و الان هیچ کس از کیفیت پروژه شون مطمئن نیست.
چیزی که واضحه نینجا تئوری نه از لحاظ کیفیت و نه کمیت به اینسامنیاک نمیرسه.
جدا از اینها خیلی از اون خرید هایی که نام بردی جوابی پس ندادن، درصورتی که اکثر خرید های سونی از قبل آزمایش شدن.
(به غیر از رویکرد عجله ای سرویس محور ها)
•••••
درمورد ریبوت فیبل هم ما به جز یک تریلر هیچ چیز دیگه ای نمی دونیم.
نه از ساختارش خبری داریم و نه از هزینه ها.
ولی خب اگر بازی پر خرجی باشه فقط میشه از لحاظ اقتصادی اون رو ریسک حساب کرد.
•••••
توی کامنت قبلی گفتم که سونی توی ساختار بازی ها به اون استودیو ها کمک میکنه، در صورتی که مایکروسافت فقط از پول و منابعش مایه میذاره!
•••••
اون اسم هایی رو که گفتی بیشتر به مایکروسافت میچسبوندن، از دوست خوب گیمر ها بگیر تا ناجی صنعت گیم.
به سونی فقط یه “روح بخش صنعت گیم” رو می چسبوندن که اونم اکثر مواقع توی کامنت های شبح گیمفا بود!
•••••
کسی هم نگفت که سونی خلاقیتش از کدوم ها کمتر، و از کدوم ها بیشتره.
ولی بهتره که بدونی سونی با توجه به سیاست های تاثیر گرفته ش از لست اف اس، حتی بیشتر از سطح این نوع بازی ها (روایت محور) ریسک و خلاقیت به خرج میده.
لست ۲ به عنوان ریسک بهترین کارکتر پردازش شده توی این صنعت رو کشت.
و به عنوان خلاقیت چرخه ای نو از انتقام رو، روی بخشش پدر دختری بنا کرد و در نهایت با روایت چند زوایه ای اون رو تعریف کرد.
گاد ریبوت هم که کلا تغییر ژانر داد.
و اتفاقا برخلاف بعضی فن بوی ها که تصور میکنن کل سونی توی همچین بازی هایی خلاصه شده، توی چندین عنوان خارج از این سیاست روایت محورش هم خلاقیت به خرج داد.
از ریترنال به عنوان اولین روگ لایک AAA بگیر تا پروژه هایی مثل دریمز، بلادبورن و بازی وی آر تیم اسوبی که یکی از بهترین وی آر هاست.
خیلی معذرت میخوام ولی من دنبال موفقیت کمپانی محبوبم هستم چون اون موفق باشه سرویسی که ازش دارم استفادع میکنم با کیفیت تر میشه با این حساب من واقعا خوشحال میشم از اینکه داره سود میکنه چون به نفع همه فن هاشه
شما فک کنم از اون دسته افراد هستی که ناراحت میشه یه بازی از انحصار خارج بشه
ولی من اینطور نیستم انحصار طلب نیستم
مسیر ایکس باکس هم بارها گفته شده که جدا هست از سونی اصلی ترین دلیلش هم عرضه همزمان گیم رو پی سی هست وگرنه میتونست انحصار کنسولی راه بندازه و کنسول بفروشه
نمی خوام بگم که دوباره کامنت های خودت و برخی از دوستان ایکس باکس فن رو ببین، ولی اگر زیر همین پست هم نگاه کنی، خودت متوجه میشی که فن بیس ایکس باکس بیشتر از تعریف و تمجید از گیمپس، از سود مایکروسافت تمجید میکنن.
تو که فقط دری وری میگی عزیزم ، نسبتی با گیم شو نداری؟ 🤣 همون هیلو اینفینیت که انقد هیتش دادی همه منتظر بودن یه متا زرد بگیره یه ۸۸ گرفت با … خورد تو صورتشون بهترین بازی از دید مخاطبان تو ۲۰۲۱ شد همون فورزا هورایزن که میگی هر ماه داره ۱ ملیون پلیر جذب خودش میکنه و بعد ۳ سال هنوز بعضی وقتی میاد تو تاپ فروش بازی ها ، استارفیلد هم سومین بازی پردرآمد استیم شد ( البته احتمالا استیم از اسپنسر پول گرفته دروغ بگه )
نکته اول: از هیلو انتظار بهترین مولتی پلیر تاریخ، زلدای شوتر ها و پخته ترین کمپین فرنچایز هیلو رو داشتن، که توی همه موارد شکست خورد.
نکته دوم: متای هیلو در اوایل منتشر شدن نقد ها، ۸۲ بود و بعد از اضافه شدن نقد های وبسایت های ناجی صنعت گیم به ۸۶ رسید، به شکلی تا همین اوایل عرضه استارفیلد روی ۸۶ بود تا اینکه با یک نقد به ۸۷ رسید.
نکته سوم: نقد و نمرات هیلو اصلا ارزشی نداره، چون یا توسط وبسایت های خود مایکروسافت این نمره رو گرفته و یا توسط وبسایت هایی که کل تحلیلشون نسبت به هیلو چسبوندن اسمش به فارکرای، زلدا، استیک و ساندویچ بوده، گرفته.
نکته چهارم: آیا اون مخاطب هایی که میگی غیر از کسایی بودن که اعتقاد داشتن هیلو باید هیلو باشه؟
و با این اعتقادشون روی گان پلی قدیمی هیلو ماله میکشیدن!؟
نکته پنجم: من فقط از تغییرات فورزا حرف زدم نه چیز دیگه ای.
اگر اشتباه میکنم که بزرگترین تغییرش عوض کردن مپه، شما دوتا تغییر بزرگ تر بگو.
نکته ششم: من میگم بعضی دوستان دلار میره تو جیبشون، بعضی ها ناراحت میشن.
بیا، اینم نمونش!
عزیز من مایکروسافت رقابت کنسولی براش مهم نیست اینکه سخت افزار بفروشه براش مهم نیست فقط و فقط فروش سرویس و خدمات مهمه وگرنه پولش رو داشت بره تیک تو رو بخره و با انحصاری کردن فقط GTA VI پوز سونی رو تو فروش کنسول به خاک بماله بازار هدفش کاملا مشخصه پی سی و ایکس باکس عناوینی هم که داره برنامه ریزی میکنه برای انتشار متناسب سلیقه همین بازاره از سرویس محور و نقش آفرینی بگیر تا بازی های ژانر استراتژی فقط اکشن ادونچر سینماتیک نداره که برای من که پی سی بازم ذره ای اهمیت نداره داشتن زباله های سینماتیک مثل بازیای سونی شما بهتره نگران جامعه مخاطبین سونی باشی که بعد بیست سال ده درصد هم بهشون اضافه نشده و با بالارفتن هزینه های ساخت زباله های سینماتیک سونی مجبوره ناشر بشه
ایکس باکس ده سال بعد خیلی قوی میشه چون پیش زمینش و پتانسیلی رو با داشتن این همه آی پی قوی مث دوم و فال اوت و ……. داره
کسی منتظر نیست خارج شه ، اتفاقا همه میگن باشه ولی مثل آدم رفتار کنه . برای نمونه همین که هِی شعار میدن ما از رقابت کنسولی خارج شدیم ، دروغ محضه وگرنه به صراحت نمیومد مثلا بگه استارفیلدی که ۶ ماه پیش اومده و از نظر پولی اونقدر هم موفق نبوده رو مولتی پلتفرم نمی کنیم یعنی در واقع شرکتی که ۷۰+۱۰ میلیارد ناشر خرید به اضافه باقی استودیو ها قطعا محتاج این نباید باشه که یه بازی مثل در اسکیل کوچک مثل Grounded و Pentiment رو مولتی پلتفرم کنه !!!
استارفیلد سومین بازی پردرآمد استیم از لحاظ پولی موفق نبوده فاینال فانتزی ریبرث که فروشش از اونم کمتره موفق تر بوده🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
این نظر شماست که میگی مثل ادم رفتار نمیکنه ولی از نظر من اتفاقا بهترین حرکت رو داره میکنه که اخبار هم میگه سوددهی داره براش و موفق هستش
هدف سود هست و وقتی به این هدف رسیدن یعنی کارشون درست بوده و حرف شما که میگی اشکال داره رقابتش کاملا بی اساس میشه
بعدشم کی گفته استارفیلد سوددهی نداشته ؟
دو میلیون نسخه پریمیوم ۱۰۰ دلاری فروختن فک نمیکنم ضرر مالی باشه پلیری که به عشق استارفیلد میره گیمپس خریداری میکنه فک نمیکنم ضررده باشه این گیم
ایولا خوشم اومد، ندیده غیب گفته مایکروسافت 🤧🤧🤧
۷۰ میلیارد دلار داده برای خرید اکتیوژن. ب سود نرسه که باید بره بز بچرونه.
۷۵ میلیارد دلار اکتیوییژن تا نهایی شدن خرج داشت و بتسدا هم ۷.۵ میلیارد یعنی ۸۲.۵ میلیارد جفتش
۱۵ سال طول میکشه تا هزینه ها جبران شه
ن عزیز اون دارایی هاش میشه دو شرکت با قیمت ۸۰ میلیارد دلار + ۸۰ میلیارد سود ک در آورده . بعد ۸۰ میلیارد ک هزینه کرده رو ازش کم کنیم = با ۸۰ میلیارد سود به اندازه کل شرکت موردعلاقت 😅
اینو گفتم ک فقط فشار بخوری و لذت ببری
داداش خب به دارایی های اضافه شده مث این میمونه بگی من ماشین خریدم و ۱۵ سال طول میکشه دوباره پولشو بدست بیارم پس من ضرر کردم بعدشم کلی به سهام مایکروسافت اضافه شده با خرید این دوتا
مگه پولشو داده کالای مصرفی گرفته که بخواد جبران بکنه مایکرو هروقت بخواد میتونه اکتیویژن رو بفروشه پولشو بگیره این درامدا همش سوده عزیز
پس قراره بری چرا 🤣
کسی که از کلمه اسهالفیلد استفاده میکنه ! و ادعای بی طرفی هم داره
من هیج جا نگفتم بی طرفم، تو یه جا پیدا کن از این جمله استفاده کرده باشم،؟ با افتخار از زمان پی اس ۱ تا الان که پی اس ۵ دارم با پلی استیشن موندم سونی اون قدر حال داده بهم تا الان که باعث شده یه درصد احساس پشیمونی نکنم.
ولی همیشه خدا تو پست های ایکس باکس با حسرت کامنت منفی میزاری و بد میگی 😁
فن سونی هستی و به قول خودت قدیمی هستی برای یه فن سونی زشت این حرکات که جای گیم زدن بیاد اینجا تو پست های ایکس باکس کامنت تیکه بزاره و نظر منفی بده
افزایش درآمد طبیعیه ولی خیلی براش خرج کرده
خب معلومه طرف هفتاد میلیارد داده یه شرکتو از گمراهی خارج کنه و سود و منفعت بدست بیاره.نخواد وضعیت این شرکتو درست کنه خودشم بدتر میشه
حرفت کاملا درسته.
امیدوارم بشه اکتیویژن رو به یه شرکتی پر طرفدار و سود آور تبدیل کرد. اینکه فقط سود داشته باشه بین همه منفور باشه واقعا بده.
پرطرفدار بوده الان به خاطر علاقه بشدتتتتت زیادش به پول و اهمیت ندادن به طرفداراش اینطوری شده
تو بهترینی چون مایکروسافتی یا چون بهترینی مایکروسافتی؟! 💚
انصافا خودتم فهمیدی چی گفتی؟
خودتم می دونی هالک آدم نیست.توقع رفتار انسان گونه ازش نداشته باش.
با این حرفت زبون فارسی رو نابود کردی. خودتم نمیدونی چی گفتی.
تو رو خدا میای اینجا چیزی مصرف نکن.
افزایش درامدش یه چیز طبیعی در ازائه خرید اکتیویژن بود .
به عنوان کسی که هر دوتا کنسول رو تجربه کردم میگم اگه پول داری خب پی اس فایو خیلی انتخاب بهتریه از لحاظ نرم افزار و رابطه کاربری و دسته و ظاهر و خیلی چیزا نسل نهمی تر و بروز تره ، پول نداری برو ایکس باکس بگیر بعدم یه گیم پس و تمام .
من و فنهای سونی عاشق درامد و دلار سونی نیستیم که ذوق کنیم وااای چند میل دراورده حالا به من چه؟ برای من دسته هپتیک و صدای سه بعدی مهمه برای ما انحصاری با کیفیت مهمه چتونه با درآمد مایکرو به شدت خود®ضایی میکنید به جوری میگه از این به بعد تا ابد فن مایکروسافتم !!!نه قربونت سونی تا زمانی که برای من خدمات خوب ارائه میده طرفدارشم درامدشم تا حدی که برای من گیمر نواوری داشته باشه مهمه چتونه واقعا چند سالتونه
الان اسپارتا یا تام میان میگن در آمد مهم نیست سود مهمه🤣🤣🤣😂( ولی جدی یه بار تام همچین حرفی زد )
یه جوری از مایکروسافت تعریف میشه و دفاع میکنید انگار شرکت شخصی تون هست بیخیال بشید پولش نه به جیب من میره نه به جیب شما
بچه ها؟
همچنان رو حرفم که گفتم: ` کنسول های لوازم خانگی سونی تا پایان سال ۲۰۳۰ میشن یه چیزی مثل آتاری ` هستما!😅❤️👑👿
فعلا که ایکس باکس یخچال شده ، تستر هم که شده .
خودزنی نکن
به همین خیال باش….
با وضعیت الان گیمپس من حاضرم همه ی بازیای ایکس باکس پورت بشه واسه پلی استیشن ولی گیمپس با همین قدرت بره جلو. همین باعث میشه نسل بعدشم ایکس باکس بخرم
دو تا ناشر دیگه بخره فروش سخت افزاریش ۲۰ درصد دیگه افت میکنه
EA و Ubisoft بخر و تمام
فقط Take Two بخره فروش کنسولیش بالا میره
بعضیا چرا درآمد شرکت مهمه براشون؟ لعنتیا گیمر و فن هستید یا بیزنس من و سهامدار؟